- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- RAM topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- 3D nyomtatás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
"A GlobalFoundries szerint a gyártás felfuttatására a következő év elején kerülhet sor, így a 14 nm-es LPP node várhatóan a következő év második felére a tömeggyártás szintjén is üzemkész lesz."
Ez akkor azt jelenti, hogy a GF lenyegeben 1-1,5 ev koruli csuszassal kapta meg a Samsungtol a 14 nanot?
Es az miert nem merul fel mint lehetoseg, hogy az elso legyartott chip egy dGPU? Vagy egy die-shrink konzol APU? Vagy barmi mas, ami nem egy teljesen uj tipusu termek az AMD kinalataban?
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Nemtom mennyire szantad ezt poennak, de beszeljunk errol komolyan. Az AMD mindenkepp fog valamit gyartani jovore 14 nanon, ez nem kerdes. Ha mast nem, dGPU-t vagy konzol APU-t mindenkepp. Ha esetleg a GF mindent elbenaz, me'g akkor is lesz par millio db procira szabad kapacitasa a Samsungnak, ugyhogy a Zent vagy epp a Hierofalcont le tudja gyartatni mashol is az AMD. Az Intel pedig jovore mindenkepp 14 nanon gyart, egesz evben, es a Kaby Lake (Skylake facelift, 14 nano) utan en masfel evig nem varnam a Cannonlake-et (10 nano). Ugyhogy 2017-ben jo esellyel me'g mindig 10 nanon fog gyartani az Intel is, es masok is. Sot, a jelenlegi trendeket figyelembe veve, siman lehet hogy 2018-ban egyszerre indul be a 10 nano az Intelnel es a Samsungnal is. Azutan 1-2 evvel meg a GF-nel is
-
Fiery
veterán
Teljesen letámadja a beágyazott rendszerek piacát az AMD
De ha engem kerdezel, szerintem egy nagy slideware csupan a Hierofalcon. Elobb lesz mukodokepes Zenje az AMD-nek, mint egy 8 magos, 14 nanos mikroszerver ARMv8 SoC-a. De ez csak az en tippem.
Arrol nem is beszelve, hogy mennyire rossz otlet lenne egy ilyen regi dizajnt kihozni 2016-ban. A57? Ne vicceljunk mar... 2014-ben me'g jo lett volna, 2016-ban mar A72 dukalna, plane ha az AMD komolyan gondolja ezt az egesz ARM bizniszt.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Me'g nagyobb baj, hogy mar jo par honapja van 45 Wattos, 8 magos Broadwell-DE is, ami kb. kenterbe veri a felvazolt Hierofalcont --> A nagy sűrűségű szervereket célozza a Xeon D Ezekbol a Xeon D-kbol pedig nem tud az Intel eleget gyartani, viszik mint a cukrot. Nem is csoda, hiszen a teljesitmeny/fogyasztas mutatoja, a teljes platformot figyelembe veve, egeszen kimagaslo.
-
Fiery
veterán
"A dGPU a TSMC-nél marad, mert nekik van tapasztalatuk a HBM-hez"
Ez azt jelenti, hogy a Fijitol kezdve minden AMD dGPU HBM-es lesz? Az azert fura lenne. A dGPU piac nem csupan a high-end-bol all, idoszeru lenne lecserelni a tobbi, mondhatni megfizetheto árú dGPU-t is lassacskan. Arrol nem is beszelve, hogy megsutheti a TSMC a tapasztalatot, ha nem tud eleg Furyt gyartani az AMD. Vagy csak nem akar, mert a piac csak ennyit vesz fel?
"Ez azt jelentené, hogy a FinFET lapka lényegében pár százalékos előrelépésért jelentősen drágább lesz, ami nem éri meg."
Nem a teljesitmenyre gondolnek egy ilyen die-shrinknel. Eleg szutyok az a 14 nano, ha nem eri meg a kisebb meret miatt sem azon gyartatni egy ilyen regi APU-t, mint ami az Xbox One es PS4-ben talalhato... En kis naiv ugy gondolnam, egy ostyara sokkal tobb APU felfer 14 nanon, mint 28 nanon Vagy a matek ebben az, hogy 1 db ostya legyartasa 3x-4x annyiba kerul a GF 14 nanojan, mint a GF vagy epp a TSMC 28 nanojan?
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz shabbarulez #13 üzenetére
Koszi az infot. Erdemes ehhez hozzaolvasni a cca. 11 honappal ezelott cikket --> A GlobalFoundries még 2015-ben beveti a 14 nm-es LPP node-ot
Az meg abszolut reszletkerdes, hogy ki milyen celra hasznalja fel az LPE-t vagy epp az LPP-t. A vegeredmeny akkor is az, hogy sok-sok honap (joval tobb, mint 3-6) eltelik akozott, amikor a Samsung eloszor gyart (maganak) 14 nanos SoC-ot, es amikor a GF elkezd termelni 14 nanos SoC-okat akarki szamara. En nem erzem fairnek ill. kelloen megindokoltnak azt, hogy azonos gyartastechnologiarol beszelunk a 2 ceg kapcsan, es kozben meg jelentos csuszassal kezdi el a GF hasznalni a processzt. Hogy ez kinek a sara, az megint mas kerdes, de attol me'g a GF lemaradasa husba vago _szerintem_.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
"Azért lesz a PS4-en a VR előnyösebb, mint PC-n"
Innentol nehezen tudom komolyan venni, amit irsz. Hogy a lof***ba lenne elegendo egy PS4 vagy Xbox One szamitasi teljesitmenye egy dupla (a 2 szemhez) 4K video kiszamitasahoz?? Az addig oke, hogy a teljes platformot kezben tartva jobban lehet fejleszteni egy VR megoldast, de a nyers szamitasi teljesitmenyt nem tudod helyettesiteni. Vagy a konzolokon 720p-ben megy majd a VR, mig PC-n 4K-ban? Az eleg vicces lenne...
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Csak epp akarmit is csinalsz a szamodra kedves API-kkal, akkor sem lesz elegendo szamitasi kapacitas a konzolokban az igazan minosegi VR-hez. A mai PC-ken mar most is meg lehetne csinalni a VR-t, ha a szoftveres oldal megfelelo lenne. Vagyis, a PC fixalhato, mig a konzolokba akarhogy is magyarazod, sosem fogsz tudni berakni cca. 10-15 TFLOPS szamitasi teljesitmenyt -- ami kb. jo lehet egy 4K-s VR-hez. Nem mondom, hogy a konzol veszett fejsze nyele, csak azt mondom, hogy a mostani konzolok sosem lesznek jok VR-hez. Majd a kovetkezo generacio mar igen. Mig egy mai high-end PC siman jo lesz VR-re, ha a szoftveres oldalt megoldjak a gyartok. Egyebkent semmi sem gatolja meg a VR vas gyartokat, hogy sajat, custom megoldast szallitsanak. Anno a PhysX, sot ugy altalaban a PC-s 3D rendering sem szabvanyos megoldaskent indult -- megint mas kerdes, hogy mi lett beloluk.
-
Fiery
veterán
Oke, de ha egyszeruen nincs meg a nyers ero, akkor hiaba optimalizalgatsz. Vagy komolyan gondolod, hogy egy mai konzol kepes lenne 2x 4K videot renderelni 60+ fps-sel? Es nyilvan nem egy Doom 2 szintu grafikarol beszelunk, hanem a mai kor kovetelmenyeinek megfelelorol. Ha nem tevedek, 1080p korul tetoznek a PS4-en a jatekok. Azt akarod sugallni, hogy jelenleg csupan 1/8 kihasznaltsaggal mukodik a PS4? Mert ugye az kellene ahhoz, hogy egy 8x nagyobb szamitasi kapacitast igenylo feladatot (2x 4K VR-hez) meg tudjon oldani. Ha viszont ezzel szemben a rideg valosag az, hogy mar most is nagyjabol ki van hasznalva a PS4-ben rejlo szamitasi kapacitas, akkor semmi esely arra, hogy VR-re valaha is jo lesz a mostani konzol generaciok barmelyike is.
"Nyilván csinálhat az NV és az Intel is egy specifikus grafikus API-t, de ez nem két perc. Az AMD 2009-ben kezdett el dolgozni a sajátján."
Es a tobbiek mikor kezdtek el? Nem tudjuk. Azt sem tudjuk, hogy elkezdtek-e. Na most innentol kezdve ertelmetlen emliteni az AMD 2009-es datumat, semmi jelentosege nincs. Arrol nem is beszelve, hogy mas ceg adott esetben mas tempoban fog fejleszteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Építő/felújító topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Autós topik
- További aktív témák...