Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kts88

    senior tag

    válasz kts88 #31 üzenetére

    Lejart az ido a modositasra, szoval uj hsz.

    -elöször is 90W brutalsian sok, itt ilyen tizen wattokrol van csak szo. Egy több fazisos szinkron buck konverternek illene legalabb 95% köröl müködni. 85%-ot az tud amit par mosfetböl összedobsz probara. Legalabbis amit csak poenbol összedobtam 100A körül ennyi tudott, es nem 20 meg 35Vos mosfetekkel, hanem 200Vos mosfetekkel, aminek egy nagysagrenddel nagyobb a csatornaellenallasa. (mondjuk dög nagy mosfetekkel) Itt viszont a müanyag hazon keresztül hütöd, az rthja brutal sok, nem tudsz mosfetenkent csak max 1-2Wot raengedni!!! A legdurvabb hutöbordaval sem, mert nem jön ki a hö, csak kesöbb de mar fekete füst formajaban. Persze lehetne a nyakon keresztül hüteni, mint a corsair dhx hütese, csak gondolom dobna az alaplap költseget eleg rendesen. Illetve femhazas mosfetet hasznalni, ami szinten joval dragabb. (nem tudom ma milyen mosfetek vannak az alaplapokon, leragadtam a multban, es most ezert nem nezem vissza 10 ev teszteleset) Itt meg a kamu fazisok is segitenek.

    -szüres, rengeteget lehet sporolni igy a kondenzatorokon. A minösögi kondenzatort el kell felejteni, egy kinai azt nem fogja soha megvenni, meg tenyleg draga azert.... Legalabbis a multban nem lattam minösegi kondenzatorokat. Több fazissal (itt a valos több fazis szamit a kamu nem) A kimeneten es a bemeneten is összeadodnak az aramhullamossagok, es kioltjak egymast ha megfelelö szögben van eltolva a vezerles. Mar 2 fazisnal is fele a hullamossag. Ebbol következik, hogy a kondenzatorokra kisebb feladat jut, kevesbe melegszik. Illetve kisebb is eleg es nem is kell olyan szigoru követelmenyknek megfelelni. Plusz a bemeneten megjelenö aramhullamossag akkora lenne egy ilyen 100A fölötti vrm eseten, hogy a legdurvabb tapot is rövidzarlatba kergetne, meg megsülne a vrm betapcsatija.

    -kisebb alkatreszeket lehet hasznalni, ergo olcsobb. Az megehajtofokozattal ellatott mosfetek megjelenesevel nem jelent plusz költseget hozzacsapni par fazist, mert nem kell külön megtervezni a megajtast, hogy hogyan drotozd be a mosfetet stb. Itt most az aram miatt lehet kisebbet hasznalni, mert drasztikusan csökken egy agnak az effektiv aramterhelese. A freki emelest el kell felejteni, jarhato, de nehezebben jarhato es dragabb ut.

    Szoval bar egyfelöl van egy parasztvakitas szaga, de vannak okai, hogy erdemes hasznalni. Itt csak az szab majd hatart neki amikor mar hülyeseg többet beepiteni, mert sokat dob a nyak költsegen, meg sok fet dragabb, esetleg elkezd megugrani a kapcsolasi veszteseg, vagy nem is tudom. Kb ennyi jutott par perc alatt az eszembe, az ekezetek hianyaert meg elnezest, nincs kedvem visszakapcsolni magyarra.

    [ Szerkesztve ]

  • schawo

    titán

    válasz kts88 #32 üzenetére

    [link] :) A Gigabyte egyik kedvenc VRM-je. Nem véletlenül írtam 85%-ot ;)

    Ugye megvan, hogy itt 1-1,5V között kell dolgozni :)

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Madárpók

    aktív tag

    válasz kts88 #32 üzenetére

    Az International Rectifier legbrutálabb powerstage IC-je (FET driver + 1 alsó és 1 felső oldali FET közös tokozásban, beépített hő és túláram védelemmel) 60A-t tud maximum, de a hatékonysága ott már kula és ~12W hőt fejleszt. Kisebb áramerősségeknél simán megvan a 90-95% hatásfok, ebből a szériából vannak még kisebbek is, pl. 50A, 40A.
    Nem fémházas, de elég vékony SMD tokozása van és a NYÁKon keresztül is hűl valamennyit, szóval ha nem hajtod ki teljesen, akkor hűthető.

    Van olyan tudásban összemérhető Intersil powerstage aminél a tokozásba felülről is van fém építve, az elvileg jobban hűthető, Asrock használja a csúcs lapjain, pl. X299 Taichi

    [link]

    Na ez már egy emberes VRM ^

    [ Szerkesztve ]

  • schawo

    titán

    válasz kts88 #34 üzenetére

    Meg ha tuning sincs, akkor egy 180Wos proci miatt lenne vagy 30W veszteseg.

    Az általam linkelt Intersil bizony 170W fölött nem kihűthető. 170W-ig oké, de ott bye-bye Szása, 120C fölé szalad 2 perc alatt, és ott mindig kikapcsolom a terhelést, ha kedves az életem :)

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • jacint78

    addikt

    válasz kts88 #39 üzenetére

    Ezek a 40-50-60A aramerössegek inkabb a meseben vannak. Mindig van valami kis labjegyzet ilyenkor a doksiban (pl chip capability).

    Igen, ott szokott lenni, hogy 60A @ 25°C :)

    type your text here..

Új hozzászólás Aktív témák