Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 9950es

    aktív tag

    válasz T.Peter #7 üzenetére

    Japánban shutter van mozikban. Talán azért a legjobb mert a legkevesebb optikai gixer jöhet be a képbe, lévén nincs duplikálva csak a frekvencia. A többivel duplikálnod kell emezt , amazt, végsősoron egyik sem tökéletes mása a másiknak , szóval ezek az apróságok összeadódnak és emiatt fárasztja a szemet, az agyadnak hirtelen úgytűnhet mintha hirtelen kétféle szemed lenne kétoldalt :))) .

    [ Szerkesztve ]

    120 fps or GTFO :D

  • dezz

    nagyúr

    válasz T.Peter #7 üzenetére

    A moziban vetített kép van, így viszonylag egyszerűen megoldható, hogy a jobb szem számára más irányú polarizációval vetítsék, mint a bal számára. LCD-n vagy plazmán ez nehézkesebb, és az eddigi próbálkozások nem voltak tökéletesek.

    (#8) 9950es: Van olyan polarizációs mozi-megoldás is, ahol egy vetítő van, ami előtt egy ellentétesen polarizált részekből álló tárcsa forog.

    A "szemfáradás" elsősorban nem ezektől van, hanem a stereo-3D alapelvétől: két 2D-s képen alapul, így a szemeknek végig a megjelenítő síkjára kell fókuszálniuk (különben homályos lesz a kép) -- miközben a virtuális objektum látszólag annál távolabb vagy közelebb van. Tehát, meg kell tanulni, hogy ne oda (olyan távolságba) fókuszáljon a szemünk, ahová nézünk... :) Kis gyakorlattal egyre kevésbé fárasztó.

    (#11) BiP: Olyan nincs, hogy "shutter glass", csak olyan, hogy "shutter glasses". :) Glass = üveg, glasses = szemüveg. A legjobb azt mondani, shutter szemüveg (mivel a shutter [redőny, nyitó-záró] szónak nem nagyon van olyan magyar megfelelője, ami ide igazán jó lenne).

    (#12) Komplikato: A jobb polárszűrők többet engednek át, mint 30%, másrészt ez polarizálatlan fényre igaz, viszont az LCD eleve polarizált fényt ad, aminek egy újabb polárszűrő a nagy részét átengedi (megfelelő irányban állva). Harmadrészt a shutter szemüveg is LCD alapú, aminél ugyancsak van(nak) polárszűrő(k).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák