Hirdetés

3D-s hírek a nagyvilágból

Az AU Optronics vagy a barátainak csak AUO tipikusan olyan márka, amelyik Magyarországon csak a beavatottaknak mond valamit, ám a világ más tájain komoly nevet vívott ki magának a termékeivel. A tajvani cég például a háromdimenziós képmegjelenítés egyik élharcosa, az év végéig elméletileg egymillió eladott készülékkel számolnak.

Sőt már a jövőt illetően is konkrét tervekkel rendelkezik a társaság, hiszen bejelentették, hogy várhatóan az év végén piacra dobnak egy 65 hüvelyk képátlójú modellt, amely képes lesz a háromdimenziós tartalmak megjelenítésére. Az első hallásra meglepőnek tűnik, hogy részben a polarizációs eljárást fogják használni a termékeikben, legalábbis a vállalat ezt közölte a FPD China 2010 névre hallgató rendezvényen. Ez a technológia elméletileg olcsóbb, mint a shutteres, de ezáltal a képminőség tekintetében bizony finoman szólva is több kompromisszumot kell kötni. De persze nincs kizárva, hogy az AUO mérnökei előállnak valami olyan újdonsággal, amely segít kiküszöbölni a problémákat.

Hirdetés

A gyorsaság fontos, hiszen viszonylag nagy méretű kijelzőről van szó, de például a HDI már bejelentette, hogy 2011 második vagy harmadik negyedévében már piacra dobja 109 hüvelyk képátlójú televízióját, amellett pedig ez a modell is csak egy törpe lesz. Árról, illetve konkrét technikai specifikációkról egyelőre természetesen semmiféle konkrétumot nem árult el a gyártó.

Ez a jövő, az viszont már a jelen, hogy a Sky TV névre hallgató brit műsorszolgáltató együttműködési megállapodást kötött az LG-vel. Ennek értelmében tizenötezer 3D Full HD tévét vásárolnak a dél-koreai mamutvállalattól, és ezeket kizárólag frekventált helyekre telepítik majd, sportkocsmákba, pubokba, plázákba és egyéb szórakoztatóipari egységekbe.

A Sky az idei évtől már 3D-ben közvetíti az angol bajnokság, a Premier League néhány meccsét, és az ilyen jellegű tartalmak számát a jövőben várhatóan dinamikusan növelni fogja. Nyilván a cég is minden lehetőséget felhasznál, hogy növelje a nézőszámot, illetve, hogy saját imidzsét tovább javítsa egy ilyen akcióval. Ez persze azoknak a helyeknek is jó, amikkel megállapodik a Sky, hiszen az emberek várhatóan kíváncsiak lesznek az új technológiára, ösztönözheti őket, hogy még több szabadidőt töltsenek el ott. Végeredményben pedig egy ilyen húzás kinyit még egy ajtót a 3D előtt, hiszen még több potenciális vásárlóval ismerteti meg az eljárást.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés