- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibaimp
nagyúr
Akkor kezdem én a HSZ-t . A "régi" részekkel én nem játszottam, csak néztem haveromat, ahogy játszik vele. Én az ennyire ügyességi játékokhoz mindig is béna voltam, pont ez miatt a régi részek nekem nem jöttek be, viszont az "új", 2013-as széria annál inkább, minden rész megvan, és többször is végigjátszottam mindent.
Remélem folytatják, én támogatnám.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Montanaxy
aktív tag
Csak az Angel of Darknessel és a reboot első részével játszottam érdemben. Az Angel of Darkness jobban tetszik.
-
Daelion
őstag
Szinte ugyan ez nálam is, összes régi rész kimaradt.
Akkoriban gyerekként nem igazán mozgattak meg ezek a játékok illetve még haverjaim sem játszottak vele.
Reboot részek viszont nagy kedvenceim, 2013+Rise már 2x végig lett tolva de a Shadowot is tervezem 2x.Én nagyon tudnék örülni egy rendes új résznek.
-
GodGamer5
addikt
+1
Nekem anno nagyon bejött az AoD, még egy régi Gigabyte Geforce-hoz kaptam. :) A régi részek meg jóleső nosztalgiával töltenek el...
Az új részek nem rosszak ugyan, de csak gyenge Uncharted klónok számomra.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
sz.mich
tag
Az első részen kívül nem játszottam a sorozattal. Igazából mindig felsültem, aztán mert a kíváncsiság bennem volt, átírogattam a mapok neveit, így pedig kipróbáltam az összes helyszínt, de mindegyiken felsültem. Talán pont emiatt, a nem kellemes emlékek miatt skippeltem a 2013-asat. Amit 5 évvel később (ekkor már bőven kint volt a Rise), egy uborkaszezonban mégis kipróbáltam, és hát nagy kedvenc lett. Háromszor kijátszottam. A Rise-ot 3x, a Shadow-t csak 2x. Összességében nekem a Rise tetszett a legjobban.
Az új résszel kapcsolatban sok mindent el lehetne várni... pl. azt, hogy vagy legyen benne coop (ne, ne legyen!), vagy vegyék már ki belőle Dzsonát, mert ez a "én felszenvedtem magam valahova, és a faszi 1x csak előjön a semmiből, hogy... hogy ő meg kerülőúton jött" *rva idegesítő megúszás. Egy ilyen jellegű játékban én szeretek elveszni, érezni, hogy totál magamra vagyok utalva. Ja, és csípnék egy sivatagi setting-et.Csak kp., az ár fix.
-
Televan74
nagyúr
Erre egy PC -s megkérdezhetné. Mi az a Uncharted? Mert neked lehet hogy van viszonyítási alapod, de egy PC -n játszónak csak a Lara Croft kalandok voltak és lesznek is a Uncharted: Legacy of Thieves Collection 2022 -es megjelenéséig. Akkor majd lehet máskép fest nekünk is a Tomb Raider 2013 és az utána következő részek.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
-
Televan74
nagyúr
-
#72042496
törölt tag
A legelső nagyon tetszett, még az iskola számtech termében ment a demó. Idővel megkaptam itthonra a teljest, rájöttem, hogyan kell játszani, és végig is értem rajta. Több emlékezetes rész is megmaradt belőle, de a mindenütt emlegetett Tyrannosaurus épp nem volt köztük. A már 3D gyorsított Unfinished Business kiegészítő a megjelenése óta bakancslistás, de ez esélyesen úgy is marad már. A második rész számomra egy akciójáték, nem is emlékszem belőle olyan fejtörőre, amin fennakadtam volna. Csak hogy minden sarkon lőni kellett. Ez kevésbé jött be, de azért legalább kétszer végigjátszottam. A harmadiknak az első pályáját csináltam meg ("némi" lemaradással, azaz néhány éve 4K-ban LOL), ami megint szimpatikus volt, valamiért mégsem folytattam. De most kedvet kaptam, Steamen meg is van, esélyesen fut a gépen! A klasszikus részek közül az Angel of Darkness-szel is próbálkoztam, de valami borzasztó volt az irányítása, semmi hangulatot nem éreztem benne és az elején fölhagytam vele, brr.
A Legend megint nagyon tetszett, üde és korábbi részekhez méltó újításként ért. Az is inkább akcióként maradt meg, mégis berántott ahogy kell. Az Anniversary-t imádtam, odáig voltam és vissza, többször is végigjátszottam és megcsináltam benne mindent. Bestest remake. Az Underworld majdnem ugyanennyire elkapott. Nem régen újra elindítottam, de már megkopott azért, pedig az emlékeimben úgy élt, hogy ez aztán extra látványos játék volt.
A Guardian of Light más (nyilván), de szerintem éppolyan zseniális, mint a legjobb Tomb Raider részek.
A reboot bennem keserédes szájízt hagyott. Egy átgondolt csomag modern külsővel és aktuális játékmechanikával ami működött, de éppen ezek miatt biztonsági játéknak (hehe) látszott. Elakadni ebben se nagyon lehetett, csak a harcban kellett ügyesnek lenni, de normálon még azt se. Kripta alig maradt benne, az is opcionális, amit sajnáltam. A két legújabbat nem próbáltam, de tervben van, hogy megveszem őket ezúttal már konzolra.
[ Szerkesztve ]
-
AnonymusX
senior tag
Harmadiknál kösd fel a gatyát . Közvetlen az TR1, 2 után játszottam vele, és rendesen megizzasztott, könnyű benne elakadni (engem a londoni pálya izzasztott meg leginkább).
1 éve kezdtem el a régi részeket bepótolni, Tomb Raider I-II-III és kiegészítőik végigjátszva, még hátravan a IV és a Chronicles (Angel of Darkness a rossz híre miatt nem tudom merjem-e, még meg sem vettem emiatt).
Egyébként a régi részeket a lelkes rajongói közösség szépen gondozza. Nagyon jó javítások vannak hozzájuk, amelyekkel a szélesvásznú megjelenítés is működik, átvezető videók deinterlace-elve (sőt van 4k-ra konvertált verzió is), zenék feljavítva. Mindezt úgy, hogy a játék eredeti művészi megvalósítása nem csorbul.
-
simauser
tag
Boldog Születésnapot.
Nekem az elsők teljesen kimaradtak, kicsit próbálkoztam az elsővel, de abszolút nem fogott meg.
Úgyhogy nálam az első Tomb Raider az akkoriban szintén rebootnak számító Legend volt, az nagyon tetszett, sajna a "második" része, az Underworld kimaradt, de majd szeretnék mindkettőre még némi időt szánni és végigvinni őket. Emlékszem, milyen komoly grafikája volt a Legendnek akkoriban, meg volt az a High-End vagy hasonló opció, ami valami spéci grafikát kapcsolt be (és tizedelte az fps-t ). Az új trilógiából az első két részt játszottam végig többször is, mindkettő nagyon bejött, a Rise Of the Tomb Raider meg a konkrét történelmi témája miatt extra nagyon betalált, még az elsőnél is jobban. A Shadow még hátra van, szerintem a télen kitolom majd.
Are you threatening me, Master Jedi?
-
tibaimp
nagyúr
Úgy látom, eléggé megosztó a játékosok között, valakinek a régi, másoknak az új TR jött be, nagyjából fele-fele arányban. Érdekes.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
doooo
veterán
Nemrég vittem végig a legújabb részt (miután újból végigjátszottam az új trilógia előző két részét)... nagyon pozitív csalódás volt. A netes vélemények is pozitívak voltak, de nem annyira, mint az előző részeknél, és tartottam tőle, hogy nem üti majd meg a korábbiak szintjét, de megkockáztatom, még jobb is volt. Legends-től kezdve mindegyiket játszottam, és mindegyik nagyszerű volt.
Szóval összességében boldog szülinapot, és még sok hasonlóan jó játékot! (És persze azt se bánnám, ha Angelina Jolie visszatérne pár, mostanra a 40-es éveiben járó Laráról szóló filmmel. ) -
lacc984
csendes tag
Nekem a TR 3 volt az első boltban vásárolt játékom, imádtam minden percét, tizen egynehány éves gyerekként azért korántsem voltak egyszerűek azok a fejtörők.
A legjobban talán a megelevenedő Shiva szobor elleni harc tetszett, na de persze a Temzés-bőrnacis Lara is ínyemre való volt, beégett a retinámba.
Az újakkal sajnos nem játszottam, elvitt magával az RPG meg a stratégia vonal. -
D.Va
senior tag
Én anno a PC ZED CD mellékletén találtam egy Tomb Raider II demo-t, a Velencés pálya egy része volt rajta, azonnal szerelmes lettem, nem csak én, unokatesóm is. Napokig toltuk azt az egy kis rövid demo-t is mire sikerült végigtolni. Annyira más volt és nehéz minden korábbi játékhoz képest, különösen az ugrálós részek. Na meg sokáig nem tudtuk hogy van Inventory ahol lehet életet tölteni. De azonnal beszippantott a Tomb Raider láz... Idővel az ugrabugra nagyon könnyű a játékban, miután az ember kiismerte a játékban a "grid"-et, hogy mennyit kell hátra lépni egy ugrás előtt stb...
TR 2 demo után az összes rész végig lett tolva, kivéve pont a TR2-t mert elakadtam a Maria Doria pályán a tenger alatt elsüllyedt hajóroncson...
A régi részek közül hangulatban, sztoriban szerintem kimagaslik a Tomb Raider 4. Abból nagyon jó lenne egy remake.
Engem az Angel of Darkness is beszippanott. Szerintem nagyon jó hangulata (és grafikája) volt, főleg az elején a párizsi pályák, lehetett élvezni ha az ember megszokta a béna irányítást. De nagyon bugos volt eleinte. A játék negyedéig nem használtam fegyvert, csak lekaratéztam az ellenfeleket mert nem találtam inventory-t
A Legend, Annyversary, Underworld trió sem volt rossz, az Underworld főleg az elején a tenger alatti Kraken-es résznél nagyon beszippantott.
Szerintem a Guirdians Of Light és a Temple of Osiris is egész kellemes mellékág.
Viszont a 2013-as Reboot volt az utolsó amivel játszottam. Nem rossz, csak az már nem igazán tudott elvarázsolni, csak kötelezőből végigtoltam. A Rise-t csak megvettem, de azóta sem játszottam vele egy percet sem. Az Shadow of Tomb Raider meg már totál kimaradt... Majd egyszer biztos végig tolom ezeket is, de már nem nagyon mozgat meg.A régi részekhez mai napig millió rajongói pályát csinálnak, azokkal is nagyon jól el lehet szórakozni.
Kíváncsi vagyok mi lesz a sorozat jövője... Hihetetlen hogy főleg a sorozat első 10-15 évében mekkora popkultúrális jelenség lett világszerte. Nagyon betaláltak a korai részekkel. -
AnonymusX
senior tag
Az alábbiakra gondoltam zene feljavítás alatt.
A Tomb Raider I PC-s verziója nem volt képes rendes zenét lejátszani a játék közben szemben a Playstation verzióval [link] . Ezt mára megoldották, PS verzió szintjére emelték ebben a tekintetben is a PC-s verziót a rajongók.
Illetve a III. részben a főellenfél pályájára visszatették az odaszánt zenét az eredeti zeneszerző engedélyével és közreműködésével [link] [link]
-
Kr/\toS
senior tag
Szerintem kérdéses. A régi unchartedek azért nincsenek pariban az új tomb raiderekkel, Ami kb ugyanolyan az a 4 és a LL, de szerintem az is üresebb játékmenet szerint. Amiben jobbak az a dramaturgia, /sztori, illetve filmszerűbb a történetlevezetés, de témában itt is vannak prók és kontrák. Szóval szerintem ez az egyértelműen jobbak, az baromság.
-
AnonymusX
senior tag
PC Gaming Wiki-n érdemes szétnézni a játékok adatlapján. Szépen be vannak linkelve a rajongói javítások, módosítások.
Én az itt megtalálható leírások alapján turbóztam fel az első három részt és adtam hozzá a kiegészítőiket, amelyeket a digitális kiadások nem tartalmaznak (pedig a TR I, II-höz szabadon letölthetők).
[ Szerkesztve ]
-
D.Va
senior tag
válasz AnonymusX #21 üzenetére
Nekem anno volt zene, szerintem azért mert a CD meghajtó külön összevolt kötve egy belső kábellel közvetlen a hangkártyával. Az IDE kábel mellett volt a CD meghajtókon egy külön csatlakozó, ilyen kis 3-4 eres vékony kábel, az alaplapra kellett rádugni. Gondolom ezért nem szól sokaknál a zene az eredeti CD kiadásban... Ugyanis rendes CD audio formátumban voltak a zenék a lemezen. (Még a HI-FI-k is lejáttszák ha beteszed a játék CD-t.
Régen is akiknek ez a kábel nem volt bent a gépben, azoknak nem volt zenei aláfestés.
Mindenesetre az jó ha megoldották ezt a problémát a mai modern gépekre, rendszerekre.
Már úgyis mindenki gépről tolja nem CD-ről... -
tibaimp
nagyúr
Ez pontosan így van/volt! Nálam az AvP ment így, az egyik lemezről kellett telepíteni, a másik lemez volt a zenei CD, ha betette az ember és volt összeköttetés, ahogy írod, volt zenei aláfestés. Mit mondjak, ezerszer jobb volt a hangulata a játéknak zenével...
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
D.Va
senior tag
válasz AnonymusX #27 üzenetére
Na majd előszedem a pentium 1-esemet a szekrény mélyéről aztán lecsekkolom mi az igazság a TR1 esetében
TR2 és TR3 részeknél viszont 10000 százalék hogy az van amit írtam. Csak annak szólt a zene akinek össze volt kötve a CD meghajtó a hangkártyával. Ezt belső kábellel is meg lehetett tenni vagy a CD meghajtó jack előlapi kimenetét is össze lehetett kötni a hangkártya hátsó jack bemenetével egy külső jack kábellel.
A Tomb 4-nél változtak meg a dolgok, ott már nem CD audio formátumban rakták rá a lemezre a zenei soundtrackeket, hanem itt már tömörítve, asszem wav, vagy, vagy valami más formátumban, így a TR4-nél már nem volt ezzel probléma.
Erre azért emlékszem, mert anno szoptam vele hogy unokatesómnál miért szól a zene, és az én gépemen miért nem. Hát a fentiek miatt.
Nem is lett volna értelme lehagyni a soundtracket (a zenéket! nem az ambient sound-ot) hisz a játék az ambient soundokkal együtt is kb 150-200 mega volt, és az ambient sound-ok szóltak gyenge hangminőséggel.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Fura, hogy itt mennyi mindenkinek tetszett az AoD - nekem is - pedig igencsak egy mostoha résznek van elkönyvelve. Még anno valamelyik pc guruhoz járt
A 3. résszel egész sokat játszottam gyerekként, de a pályák nehézsége miatt inkább csak a Croft villában hülyéskedtem, előszeretettel zártam be az inast a fogyasztó kamrába
A Legend az nagy kedvenc volt, az Anniversary-t pedig még anno PSP-n toltam végig (basszus, hogy már annak is 15 éve 😅) az Underwold tetszett, de valamiért abbamaradt anno, de lehet adok neki egy esély újra
A reboot eddig kimaradt, de ha lesz időm akkor ránézek majd.The Universe is made of protons, electrons, neutrons and morons.
-
RawrrSoul
csendes tag
Csatlakozom azokhoz akiknek kimaradtak a régi részek... Megspékelem azzal, hogy én az újakkal is most játszok először, de imádom őket... A Rise of the Tomb Raider-t csapatom most az Xbox-on és eléggé magával ragadott! Karira biztos, hogy beszerzem a Shadow of the Tomb Raider-t is!
n o p e !
-
tibaimp
nagyúr
válasz RawrrSoul #31 üzenetére
Elég fasza leárazások vannak már arra is! Javaslom, hogy a Definitive Edition-t vedd meg, vagy a Seasson Pass-t, mert az tartalmazza a +7 tomb-ot, 7 skill-t és 7 outfit-et. Annyit megér, főleg leárazva. Csak hozzávetőleg, PC-re volt a nyáron ~13 EUR.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
RawrrSoul
csendes tag
Olyasmi jelelgűt akarok majd, Tomb Raider-ből is a Definitive van meg, Rise of the TR-ből is asszem olyasmi edíció, hogy benne van minden létező kiegészítő - ez a Baba Yaga cucc valami kegyetlen beteg - amit kiadtak a játékhoz... Shadow-ból is valami hasonlót kéne majd... Szoktam figyelgetni elég jó árba mennek, úgyhogy biztos meglepem majd magam vele.
n o p e !
-
#72042496
törölt tag
Sokszor egy kúlön mutatvány, hogy valamelyik játéknál az ember kitalálja, melyik kiadás melyik. Még ha az alapot általánosan lehetne upgrade-elni egy komplettre később, de sokszor ez se adott.
TR-ből én a Definitive Survivor Trilogy-t néztem XBOX-ra, ebben elvileg a három új rész fullos kiadása van.
[ Szerkesztve ]
-
tibaimp
nagyúr
válasz #72042496 #35 üzenetére
Ez így van! Főleg, ha a plusz tartalom kimerül például, a számomra irreleváns, online játék lehetőségekben + hozzá kapcsolódó fegyverek és outfit kiegészítőkben, és ezért kérnek +10 EUR-t.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
DeathAdder
veterán
Nekem csak egy kérdés: a régi játékok tényleg nehezek voltak, vagy csak én voltam akkor ügyetlen? akkoriban kihívás volt egy játékot végigvinni, és aki kivitt egyet az volt a helikopter, most meg csak az a kérdés, hogy mennyi óra a játékidő, de még legnehezebb szinten is simán végigvihető a legtöbb, megerőltetés nélkül.
Am nekem TR-ben a IV. volt az első, aztán játszottam a III.-al, de egyiket sem vittem végig, inkább én is csak néztem, ahogy a haverok játszanak, de ők is szenvedtek vele
Mondjuk ezzel szembemennek az olyan állítások, hogy a 8 évesek simán leverik az időseket multi játékokban, én nem tudom mert nem multizom, de az biztos hogy az én kezem ügyetlenebb volt 8 évesen
-
#72042496
törölt tag
válasz DeathAdder #37 üzenetére
Jobban kellett figyelni (akár az ellenfélre, TR esetében a pályára), nem adtak segítséget a játékosnak. Simán hagytak elveszni. Jobban ki kellett ismerni a mechanikát is. Pl. a TR-ben úgy tudtál a legmesszebb ugrani, ha a platform széléhez sétáltál, hátraugrottál egyet vagy kettőt (erre nem emlékszem), és úgy futottál neki.
Más játékok meg a full hülye dizájn miatt voltak nehezek, pl. point&click kalandban találd meg a 163 darab néhány pixelnyi tárgyat, aztán kombináld őket a kitalált módon.
A kalandok sose feküdtek, amúgy szerintem nem voltak ezek a régi játékok olyan ördöngősek. Próbáld ki mondjuk az Another Worldöt, megy a modern gépeken, pár óra csak, és abból szerintem látszik, hogy miért lehet szeretni ezeket a mai napig.
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
válasz #72042496 #38 üzenetére
Igen, elsősorban talán az irányítás miatt lehetett nehéz, de még a 2D játékoknál is, konkrétan mindenhol szívtam az ugrással (pop2-ben amikor rá kell ugrani a lóra, te atyaég ), illetve a mai játékok tényleg nagyon szájbarágósak hogy hova menj, mit csinálj, egykét kivételtől eltekintve, ha meg meghalsz ugyanonnan folytatod tovább.
Még az AC1-nél is gyakori volt hogy lezuhantam, mert nem sikerült megfogni egy peremet, egyrészt betudható az irányításnak, másrészt volt tétje, mert el lehetett rontani.
-
elder troll
őstag
Az első részt "fekete-fehér" monitoron játszottam középre összehúzott képpel (kicsinyítve), és még úgy is diavetítést megszégyenítő módon szaggatott a 486slc 33-on.
A következő részét már színes diavetítésben nézhettem[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz DeathAdder #37 üzenetére
A TR1 az élvezhetően nehéz kategória, a későbbiek egyre jobban elborultak.
A 2-ben vannak a sorozat legjobb és legrosszabb pályái. Aztán a 3-ban már durván megtolták a pixelpontos ugrálást, néha tök sötétben produkálva. A 4 már röhejesen nehéz, az összes kötélen himbálózós rész instant agyvérzés. -
AnonymusX
senior tag
Pár hete fejeztem be a TR4-et, most először játszottam vele. A köteles részek tényleg borzasztók, meg kell szokni, hogy mennyire szögletesen működik a köteles mechanika, de ezt még megfejelte az, amikor kötélről kötélre kellett ugrálni: ugyanis én úgy gondoltam, hogy ugrás előtt jó irányba állítottam Larát, mert úgy látszott, de mindig a kötél mellé ugrott.
A TR4-et nem éreztem nehezebbnek a korábbiaknál. Érdekes kettősség jellemzi, van amit a szádba rág a játék, van amiről nem is tesz említést: elég sok átvezető képsor volt azután, hogy meghúztál egy kart vagy aktiváltál valamit, így megmutatva, hogy merre is van a tovább, máskor meg egyáltalán nem mondott semmit és akár pályák között navigálhattál keresve miért nem tudsz tovább haladni. Utóbbira jó példa, hogy az előző részekben a járgányoknak alapból volt "turbo" módja a gyorsabb haladáshoz vagy az ugratáshoz, itt meg hiába volt a kézikönyvben leírva ugyanez, csak a sztori előrehaladtával működött.
A játék nehézségét az adta, hogy egyes feladványok, továbbjutások szembementek korábbi részek logikájával, illetve volt, hogy nem kaptál semmi támpontot a feladványhoz. Maguk a feladványok nem lettek komplexebbek. Szóval inkább szemetebb lett a játék, mintsem fejlődött volna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PS1 játékok eladóak,csere,beszámítás van
- Nintendo switch Oled Mario Red új 12 hónap szavatosság!
- XBOX Series X / S HDMI csatlakozó csere, 1 napos határidővel, 3 hónap garanciával, üzletben!!
- Playstation 5 // firmware 5.00 // Umtx jailbreak // CFI-1116A // 3x volt be kapcsolva.
- Nintendo Switch Lite (64 gb)+ Essentials Kit + 2 játék
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest