- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
PlayStation Vita & PlayStation Tv Összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wlac
Ármester
Ez a lényege, hogy senkinek nem jön így elő. A jelenség az OLED panelek sajátossága. Mindenkinek ilyen, vannak sötétebb és világosabb foltok, de senkinek sem olyan zöld, mint a fenti képen, mivel az csak egy módosított kép, ami az árnyalatkülönbségeket hivatott bemutatni. Szóval ismétlem, és leírom sokadjára: senkinek sem olyan (ha csak persze nem festi le).
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
maroskah
aktív tag
Sziasztok!
Milyen régióba érdemesebb regisztrálni?
Xbox: norbimaros | battletag: norbimaros#2950
-
KOHO
senior tag
Tisztelt fórumtársaim! Itt egy csodálatos cikk, interjú a Vitáról Jó olvasgatást!
(megjegyzem: én agyvérzést kaptam)
Most, hogy már immáron teljes generációváltás történt a Sony Computer Entertainment platformjainál, felmerülhet a kérdés: a korszakalkotó PSP-t és a legalább ennyire kiválóra sikeredett PS3-at váltó PS4-re és Vita-ra milyen jövő vár, milyen tervei vannak a Sony-nak a két, viszonylag friss konzollal a gaming piacon, milyen elvárások fordíthatóak feléjük stb.
Részben ezekről kérdezték meg a Sony UK részlegének üzletfejlesztési és marketingmenedzserét, Fergal Gara-t.
A vele készült interjú lefordított változatát ti is elolvashatjátok a folytatásban.A PS Vita mindig is a hordozható videojátékozás egyik különleges csemegéjének megtestesítője volt és remélhetőleg ezt a pozíciót még nagyon sokáig be fogja számunkra tölteni: elől-hátul érintőpanel, analóg karok, bámulatos OLED kijelző, kamerák, minőségi design, a beépített giroszkópról és a keresztplatformos támogatásról már nem is beszélve, a Sony igyekezett minden igényt a tökéletességig kielégíteni.
Habár a kiskonzol alig egy hónap múlva hivatalosan is 2 éves lesz, számtalan fogyasztónál még mindig nem tisztázódott a Vita szerepe: igen, egy handheld masina, de vajon a PSP valódi utódja? A 3DS igazi riválisa? Van-e félnivalója az egyre inkább erősödő okostelefonok és tabletek alkotta rétegtől? Vagy egy nagy tudású multimédia eszköz? Esetleg a PS4 méltó társa? Nos, a Sony elképzelése szerint, nagyjából a Vita mindegyik szerepet betölti, legalábbis próbálja.
"Véleményem szerint a Vita által nyújtott lehetőségek meglehetősen széles skálán mozognak." - állítja Gara. "A hardcore játékosoknak mindig ott van a lehetőség, hogy igazi, nagykonzolokhoz mérhető játékokkal, pl. FPS-ekkel szórakozzon a Vita-ján út közben - megteheted ezt a gépre közvetlenül megjelent játékok, pl. a Killzone: Mercenary segítségével, vagy akár a Remote Play által szolgáltatott lehetőségeken keresztül akár a Killzone: Shadow Fall-al is."
"A Vita ugyanakkor egy kiváló platform lehet a fiatalabb játékosok számára is. Az olcsóbb, barátibb ár és az olyan kiváló alkotások, mint a Tearaway számtalan eltérő igényekkel rendelkező vásárlót ösztönözhet a vásárlásra - ahogy tette ezt anno a LittleBigPlanet is. Szóval a Vita nem egy, kifejezetten behatárolt célcsoportra koncentráló platform."
A marokgép képességeit figyelembe véve nem meglepő, hogy egyszerre több korcsoportot is meg lehet vele célozni. A probléma inkább ott gyökerezik, hogy a lassan két éves handheld eladásai fakó nyomot hagynak az erről szóló statisztikai grafikonokon, jelentős emelkedésről pedig továbbra sem hallani, csupán az éppen aktuális vásárlási rohamok - pl. a nagy karácsonyi pénzköltés - hoz olykor kisebb-nagyobb szignifikáns emelkedést a Vita eladásai számára. Hiába próbál megcélozni egyszerre több korcsoportot, nagyon úgy tűnik, a PSP sikeres eredményeit nem fogja tudni megismételni az utód.
"Hogy teljes mértékben őszinte legyek, a Vita eladásaitól a Sony is kezdetben többet várt." - hangsúlyozta az üzletember. "A piac jelentősen megváltozott, a Vita papírra vetésekor sokkal egyszerűbben volt behatárolható, mára viszont eléggé komplex lett. Az okostelefonok és a tabletek megjelenésére róható fel ez a fajta változás, az emberek pedig nem érzik annak szükségességét, hogy egyszerre több eszköz legyen náluk."
"Az igazság az, hogy azoknak az embereknek a száma, akik a Vita által nyújtott hardocre élményért választják a konzolt, nem olyan nagy, mint azoké, akik bármilyen kisebb játékkal is beérik út közben és mivel ezt a pozíciót a telefonok és a táblagépek erőteljesen betöltik, elég nagy vonzóerőt jelentenek ezen fogyasztók számára."
"Úgy vélem, hogy részben ez az oka annak is, amiért a Vita eladásai nem eredményesek: sokan felteszik azt a kérdést, hogy "Erre is költsek még?", amikor a konzol vásárlásán törik a fejüket."
A Vita több különböző, izolált képességekkel is rendelkezik, gondolunk itt pl. a Cross Play és a Remote Play által nyújtott lehetőségekre, amely már nem csak a Vita-PS3, de a Vita-PS4 páros között is él, sőt, jobb, mint valaha.
"Ami azt illeti, a PS3 és a Vita eléggé eltérő architektúrák, a köztük lévő lehetőségek kiaknázása technikailag sokkal bonyolultabb volt. Tudtuk, hogy ennél sokkal több is kihozható lett volna belőlük és ésszerűek voltak az ezekkel kapcsolatos elvárások is.""Már a két konzol fejlesztésekor tervben volt a Remote Play teljes kiaknázása is. Részben ez az oka annak, hogy a PS4 és a Vita hardvere meglehetősen hasonlítanak egymásra."
A PS4 megjelenése azonban már sokkal szilárdabb kommunikációt biztosított az asztali és a handheld masina között, azonban ez bővítette az előbb olvasott kérdések listáját, mi szerint szükséges-e telefon/táblagép mellé egy Vita és kell-e a PS4 mellé a Vita, tényleg tud-e a két páros együtt akkora élményt nyújtani?
Amennyiben már próbáltad a szolgáltatást a két PlayStation között, biztosan észrevetted, hogy a minősége kifogásolhatatlan, tökéletesen működik. Erre támaszkodva pedig a Sony jelentős marketingkampányt indított, hogy felhívja a játékosok figyelmét a PS4 és a Vita által közösen nyújtott lehetőségekre és hogy milyen jól jár az, aki mindkét konzolt a magáénak tudhatja. Felmerül azonban a kérdés, hogy ez milyen jövőt vetít előre a Vita-nak. Nem fog-e egy külön kijelzővel felszerelt másodkontrollerré degradálódni?
Ez a kérdés megfogalmazódott már Gara-ban is, aki azt állítja, hogy "jogos, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a Vita nem csak egy kiváló partner a PS4-nek, de egy kiváló önálló konzol is. Ezt az üzenetet szeretnénk átadni mindenkinek!"
Akár egy remek partner, akár egy remek konzol, a Vita-val való felhasználói elégedettség óriási. Nehezen találni olyan Vita-tulajdonost, aki bánta, hogy beruházott a gépre, függetlenül attól, hogy mikor és mennyiért vásárolta azt.
A remekre szabott launch felhozatalt - melynek szerves része volt többek között az Uncharted: Golden Abyss, WipEout 2048 vagy éppenséggel a Everybody’s Golf - követve ugyanakkor az azt követő hónapokban volt kisebb visszaesés, azonban visszatekintve az elmúlt 12 hónapra, több, számtalan Vita-s megjelenésen vagyunk túl. Ezek egy része az indie fejlesztőknek köszönhető, hiszen nélkülük az olyan kiváló független alkotásokat, mint a Hotline Miami , Limbo , Spelunky , Terraria nem ismerhettük volna meg a kézikonzolon. Különösen a Hotline Miami elképesztő népszerűsége és sikere a dicsérendő: az ilyen játékok a Vita egy új oldalát mutatják meg, amelynek köszönhetően egyre több és több hasonszőrű alkotás jelent meg vagy még a mai napon is készül a handheld-re.
A PS3-hoz hasonlóan a fejlesztőknek a kezdetekben komoly kihívást jelentett a Vita tartalékainak és egyedi képességeinek kihasználása: most azonban már észrevehető a designer-ektől is, hogy milyen módon, milyen formában érdemes támaszkodni a hordozható masina extra képességeire és ezáltal a 3rd party fejlesztők is több lehetőséget látnak benne, minthogy egy gyorsan összehegesztett tech demo-t jelenítsenek meg a kütyüre.
Részben ez az oka annak is, hogy a Sony ma már kevésbé beszél a fejlesztőknek a Vita sajátságos tudásáról."Számtalan beszélgetés folyt régebben erről a fejlesztők felé, ezek témája azonban általában nem a projekt fizikai vagy digitális megjelenési és bevételi lehetőségeiről szólt vagy hogy hogyan lehet specifikusan a Vita-ra fejleszteni, hanem általánosságban arról, hogy hogyan lehet minél jobb, sikeresebb játékot készíteni a PlayStation platformokra."
Az ötlet, hogy több fejlesztőt is rávettek, hogy a termékeiket jelentessék meg PlayStation-ön is, a játékosok részéről is kiváló volt. Gara pedig tisztában van vele, hogy a megfelelés mennyire fontos, hiszen ez adja a siker titkát:
"Úgy hiszem remek munkát végeztünk a PlayStation márka népszerűsítésében. Úgy tűnik, remekül sikerült átadni azt az érzést, hogy a márka újjászületett és hogy dupla akkorra erőfeszítéssel dolgozunk azért, hogy megfeleljünk a játékosoknak."
"Habár erős marketingkampányunk élén a PS4 állt, keményen dolgoztunk azért, hogy megfelelő alázattal biztosítsuk a játékosokat, hogy mi értük vagyunk és szerintem átkozottul jó munkát végeztünk. Ennek segítségével a PlayStation iránti lelkesedés is fellendült, amibe nem csak a PS3 vagy a PS4, de természetesen a Vita is beletartozik."
"A hardver feltárása, kiismerése egy dolog, egy játék feltárása viszont más. Minden előbb említett indie cím kizárólag digitálisan érhető el a PS Store-ból, amely nem csak azt biztosítja, hogy a Vita-ra való fókuszálásunk nem lankadt (nem beszélve arról, hogy digitálisan olcsóbb is az adott szoftver), hanem egy remek irány a játékosok számára, hogy olyan termékeket is megismerhessenek, amelyekben eddig még nem volt részük."
"Összevetve a PS3-mal, a Vita felhasználók nagyobb arányban vásároltak már a konzol megjelenésekor a PS Store felületéről játékokat, mint fizikai kópiákban." - fogalmazott Gara, aki szerint érdekes látvány, hogy többen úgy gondolnak a Vita-ra, mint a handheld-ek iPod-jára. Egyre több és több Vita játék jelenik meg, amelyek ugyanakkor fizikai példányok formájában is beszerezhetők, a tendencia viszont azt mutatja, hogy a digitális vásárlások aránya szépen lassan beéri a hagyományos terjesztések adataiét, sőt, lehet, hogy le is fogja körözni azt."
Az internetes vásárlások növekedése, a PS4 megjelenése és a Vita árcsökkentése a hardcore gamer szemében pozitív jövőképet tulajdoníthat a kiskonzol számára, bár Gara azt is elismerte, a Vita értékesítése és piaci céljainak bemérése ennél sokkal komplikáltabb.
De akár az is előfordulhat, hogy a gép a süllyesztőben elvész, mert a piac már nem képes befogadni őt, rosszkor jelent meg, rossz helyen.
Bármi is történjék, a Vita lassan 2 éves lesz és tagadhatatlan, hogy egy kiváló szórakoztató konzol, kiváló szórakoztató játékokkal és hogy az eleinte kitűzött célt - otthoni konzol zsebméretben - teljesítette.
"Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld!"
-
maroskah
aktív tag
Köszönöm a válaszokat.
Igazából azért érdekel, mert ugye a plus-hoz van 6 ingyen Vitás játék, de a bátyámnak UK-s a profilja, és csak 3-at tudott belőle leszedni. Pl.: A Sonic All Star Racing-et sem tudta, mer' ott fizetős neki. Akkor ezek szerint az a pár ingyenes cím is régiófüggő, hogy melyiket lehet megszerezni? A magyarnál megvannak azok, vagy ott is csak pár darab van belőle? Illetve a havi ingyenes játékok minden régióban szoktak lenni?
Xbox: norbimaros | battletag: norbimaros#2950
-
Praetorianus
aktív tag
Tudna segíteni valaki Uncharted ügyben, mielőtt megsérül a Vita? Van a két Steel Fist trófea (egy lövéssel plussz egy ütéssel gyilkolni), de akárhogy próbálkozom, a 3 végigjátszás alatt összesen sem tudtam megcsinálni a 20-at, nemhogy 10-et sorban. Nekem teljesen random módon sikerül ez a mód, általában nyakkitörés vagy ökölharc lesz belőle. Valaki le tudná írni, hogy egész pontosan hogyan kell kivitelezni ezt a gyilokot? Biztosan én cseszek el valamit, de nem tudom hogy mit :/
-
RangerFox
veterán
válasz Praetorianus #2815 üzenetére
Trophy guide oldalakon van videó is, keress rá!
szgergely: annál azért több van. Például Nintendo sem húzott bele játékok terén ez évben eddig... -
Praetorianus
aktív tag
A videókat láttam, csak azt nem tudom, hogy az ott látott mozdulatokat (felugrásból fejbebox meg becsúszva tökönütés) hogy lehet előcsalogatni. Eddig ugyanis max véletlenül sikerült...
-
RangerFox
veterán
válasz Praetorianus #2817 üzenetére
Szerintem úgy kell hogy egyszer megütöd aztán várod amíg visszaüt, így kikerülsz a kombóból és utána szétlövöd.
-
dani3l
őstag
válasz Praetorianus #2817 üzenetére
Golden Abyssel ugyan meg nem jatszottam, de valoszinü ugyan az, mint az összes többi: Elöször meglövöd az ellenseget es utana megütöd, az altalad leirt animaciokat pedig teljesen random produkalja. Viszont nem mindegy, milyen fegyverrel menyit lösz bele ütes elött, meg az sem, milyen fokozaton jatszol, mert mondjuk egy pisztollyal hardon nem eleg egyszer meglöni. Ha beadja valamelyik animaciot, miutan ralöttel es megütötted, akkor jol csinaltad, ha nem, akkor nem.
UC2-böl kiindulva esetleg probald meg easy-n, ott eleg volt pisztollyal egy löves. Szerk.: Közben latom, itt is irja..
[ Szerkesztve ]
-
RangerFox
veterán
válasz Praetorianus #2822 üzenetére
Azziggen!! Látom nekem is bele kell húznom, de előbb KZ platinázás lesz.
-
kovsol
titán
Fifa Football és a Fifa 13 között mi a különbség?
Little Big Planet úgy olvastam tartalmaz valami online passt. Ha használtan veszem meg akkor milyen hátrányom lehet?May the Force be with you!
-
RangerFox
veterán
Kb. semmi, bár a 13 jobb, igaz, drágább is. A trófeák ugyanazok, a látvány egy fokkal talán jobb a 13-oon. Nekem 13-am volt, jó játék. Igen, az LBP-hez van pass, ha használtan veszed, és nem tudod beregelni a kódot, akkor nem fogsz tudni 4 fős multi cooperatív játékokat játszani, illetve pár online cuccot nem fogsz elérni rajta, bár egy platformer játéknál nem tudom hogy ez mennyire zavaró...
-
tomee007007
őstag
A hétvégén leszedtem a MUD-ot, nem tudom mennyire ismeritek, motocross játék...nem kapott túl jó kritikákat, de gondoltam kipróbálom....nem bántam meg, nagyon jó kis játék, 2200 ft-ot simán megért
-
Praetorianus
aktív tag
válasz RangerFox #2823 üzenetére
Ne siess, a Crushing mód olyan kis kedves, hogy a heted rész körül abba is hagytam, mert veszélyeztettea Vita egészségét Majd valamikor nekifutok újra annak a maradék 2 trófeának. Most meg szerintem folytatom a Silent Hillt, bár a következő hetekben nem sok időm lesz játékkal foglalkozni...
-
dani3l
őstag
Vitan is be lehet lepni több különbözö felhasznaloval, ugy, mint PS3-on? Csak mert azon gondolkodtam, hogy lehet, hogy erdemesebb lenne csinalni egy külön accot es azzal letölteni majd a gephez kapott jatekot, mert igy esetleges eladasnal legalabb azt is tudom a gephez adni.. (Most neztem, hogy a Killzone, meg a többi bundle-höz adott jatek is mind csak letölthetö.. ) Tehat ebben az esetben megoldhato az, hogy utana a sajat accommal jelentkezek be es azon jatszok vele?
-
-
KOHO
senior tag
Srácok találtam egy cikket ahol a Killzone elég akciósan van feltüntetve... ez aktuális még vagy még nem vagy már nem?
http://blog.us.playstation.com/2014/01/13/playstation-plus-bioshock-infinite-joins-the-instant-game-collection/"Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld!"
-
KOHO
senior tag
de csak az US storera érvényes ez?
"Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld!"
-
tomee007007
őstag
Unit 13-al játszik valaki?
Most 2000ft a store-ban..érdemes megvenni? -
RangerFox
veterán
válasz tomee007007 #2842 üzenetére
Hát, Ps+-osoknak ingyen volt, szerintem annyi pénzt simán megér, jó kis játék.
-
gelbelex
őstag
válasz tomee007007 #2842 üzenetére
-
Petreszku
senior tag
válasz tomee007007 #2842 üzenetére
Szia!
Annyit bőven megér.
Jó kis játék és nem is könnyű. Könnyen fog a golyó, oda kell figyelni. -
fahrii
őstag
válasz tomee007007 #2842 üzenetére
Egész jó, bár én elég hamar meguntam.
-
kovsol
titán
Worms™: Battle Islands lett mától ingyenes játék a PS+ előfizetőknek.
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Ez az USA Storeban van. Kaptam reggel egy hírlevelet, hogy egy PS3 és egy Vita játék bekerült az ingyenesek közé. (mind a kettőt bezsákoltam, szóval nem szívatlak)
Ez még nem a februári update, mert a PS4-hez nem adtak hozzá új játékot, meg februárra mást ígértek.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Tilos a warez!
- PlayStation 4/Slim/Pro konzolok teljes karbantartása, pasztázással Thermal Grizzly 1 órán belül!!
- Nintendo Switch OLED + 128 GB SDcard + Zelda TotK kontroller és tok
- XBOX Series/One/S/X/360 konzolok teljes karbantartása, pasztázással Thermal Grizzly 1 órán belül
- Playstation 5 // firmware 5.00 // Umtx jailbreak // CFI-1116A // 3x volt be kapcsolva.
- Nintendo Switch Lite (64 gb)+ Essentials Kit + 2 játék
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest