Hirdetés
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Már várja a startpisztoly eldördülését a Gaudi 3
Hirdetés
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
-
Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
ph Külön szoftveres részlegek helyett mostantól mindenki együtt dolgozhat minden hardveren.
-
Miniatűr csúcstelefonnal készül a Vivo
ma Persze lehet, hogy az X200 Pro mini képernyője nagy lesz, csak nem túl nagy.
Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz Integra #10820 üzenetére
Igaz, van síma is, csak rosszat találtam meg hirtelen... Egyébként a 3D-sek 2D-ben ugyanolyan jók, mint a normál társai. A 3D az csak egy plusz.
A 2010-es modellek, ahogy nézem kb. azon az áron jelennek meg, mint a mostani kifutó árak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz Integra #10829 üzenetére
Projektornál (otthoninál) egyelőre nincs, legalábbis nem találkoztam vele. A Dolby3D-hez kell a speciális színtárcsa, a Real3D pedig ezüst vásznat követelne meg (többek közt).
És persze 2 képet kell egymásra vetíteni (vagy 120Hz-es frissítést kell alkalmazni, mint a TV-knél).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Integra #10830 üzenetére
Digital Cinema Color a neve, és a HDTV-k színterénél kb. 20%-al nagyobb színteret biztosít, illetve "visszahozza" az eredeti színeket, amiket a tömörítés során elveszt a jel (ha jól értelmezem). Szerintem lehet nélküle élni... amíg a THX minősítést megkapja a G is, nagyon nem aggódnék
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Khm.. ezt már azért egy picit túlzásnak érzem. Tekintve, hogy Pakstól (vagy éppen Szlovákiából, Ausztriából, Ukrajnából stb...) sem éppen szűrt rendszeren, hanem a lehető legolcsóbb kivitelben érkezik be a nafta, nem kevés átalakításon keresztül (a nagyobb távvezetékek 750KV-osak, de vannak 500 és 250KV-osak is, az utcasarki olajos transzformátor 20KV-ból állítja elő a 230V körüli feszültséget). És az utca végi trafótól a házig sem éppen high-end kábeleken jut el a delej...
A zavarszűrős elosztók persze jól jöhetnek, ha a szomszéd bekapcsolja a 30 éves kávédarálóját. De manapság több zavart szed össze a rendszer a levegőből (jó kis digitális szmog: mobiltelefonok GSM, PCN és WDCMA-n, Wifi a 2.4 és 5GHz tartományban, VHF és UHF földi TV sugárzás, FM, közép, rövid és hosszúhullámú rádióforgalom és még lehet sorolni), mint kábelen... ráadásul a bejövő 230V rögtön bele is fut egy kapcsolóüzemű tápegységbe, amik kellemesen át tudják rendezni a jelet (ma már max. az erősítőkben használnak hagyományos tápegységeket).
Normális vetítők pedig normális tápot követelnének meg, hogy ne okozzon nekik gondot a hálózati zavar. Ha egy zavarszűrő látható különbséget okoz... na az a projektor akkor nem túl jól van megtervezve.
Ami viszont hasznos: a szünetmentes tápegység.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz DM-Fan #10893 üzenetére
Az a szép, ha tényleg a közelben történik villámcsapás, kb. semmit nem ér a cucc... de legalább úgy érezzük, hogy mindent megtettünk
Láttam már szétégett TV-t, amit villámvédő védett... csak épp nem a vezetéken ütött át, hanem a fali konnektorból közvetlenül megtalálta a TV-t (mert közel volt hozzá), kikerülve a védelmet... végülis a védelem túlélte a dolgot...
A túlfeszt viszont szépen le tudja vezetni, inkább emiatt érdemes tartani az ilyet.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Már akinek alapmű... Láttam milyen anyagokkal dolgoznak a hálózatépítők, szoktam hangosítani is, kissé nagyobb áramokkal dolgozva, mint ami a lakásban valaha is elő fog fordulni (nem ritka, hogy 3x400A-t használunk, ebből 1x400A csak a hangnak megy: végfogok, hangprocesszorok, keverők, a többit kapja a fénytechnika). Nem az a pár m kábel fogja megváltani a világot.
A normális projektor úgy kezdődik, hogy XHP Xenon lámpával működik (és 3 fázisú táp kell neki)... A Sim2 az ha jól emlékszem fémhalogén, ráadásul bármilyen hihetetlen, de engem zavar a képe... nem bírom a DLP-ket, sajnos. Drágának viszont drága, az biztos.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Integra #10911 üzenetére
Igaz nem oPlay-el, hanem egy WD TV Live-al, de hasonlóan nézem a filmeket... csak a HDD nem a playerre van kötve, hanem a hálózaton van megosztva a gépből (ott raktam össze egy 4.2TB-os RAID5 tömböt a cuccoknak).
PS3-t Parci és DM-Fan is használ, ha jól emlékszem, de Parci is vett egy médialejátszót, mert a DLNA nem az igazi a PS3-on keresztül. A BD-vel nem hiszem, hogy gond lesz, sokan csak ezért veszik.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A színkerekeseket azonnal kiszúrom (arra extra allergiás a szemem), de most nem arról van szó... Ahogy a Panasonic GH1-nél is azonnal látom a szivárványhatást, és baromira zavar.
Nem, valami más zavar benne, de nem tudom megmondani mi. Valahogy idegen a képük...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Eddig a legjobban az LCoS jött be, de nagyon jól tudom, hogy a top moziprojektorok is DLP-t használnak (Christie), persze ott is 3DLP a nyerő (a sima 1 DLP-stől kb. sírógörcsöt kapok), ami nem csoda, nagyon jó a natív kontrasztarányuk. Csak valahogy nem tudom megszokni a képüket (az LCoS meg inkább az LCD-kre hasonlít, az se a kedvencem, de jobban viseli a szemem).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Integra #10965 üzenetére
Az edigitalos jóbarátod téved. Nekem eredeti Panasonic Mo-s garlevelem van, a szervizesek le se sz*rták, a panEU garlevelet kérték el, és a számlát (és a PanEU-ba pecsételték a javítást is, mivel abban van a készülék szériaszáma feltüntetve csak). Mellesleg a Videopart kft a hivatalos Mo-i márkaszervize a Panasonicnak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz shenmuedc #11007 üzenetére
Nálam több száz óra feliratos film után se maradt ott semmi... pár percnél tovább, ami csak mezei ghost volt. És volt olyan, hogy pár órára kintragadt a lakótársamnak köszönhetően a Pana DVD logója, de az is kb. 2 óra volt míg eltüntettem, normál képtartalommal.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz shenmuedc #11012 üzenetére
Azon a kártyán nem tudom, hogy lehet, de valószínű egyedi .inf gyártással megoldható, igaz a mobile cuccok rémálmok ilyen szempontból... (egy nVidia 6100-al szívtam mostanában, pedig ott "csak" FullHD lett volna a feladat analóg bemeneten...)
Én a számítógépről (5870-es AMD) HDMI-n gond nélkül össze tudtam hozni a natív felbontást. De gyakran inkább használom 720p-ben...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Természetesen tudja, feketéje jobb, kontrasztaránya (sokkal) jobb, kevesebbet fogyaszt...
Az E betű általában azt jelzi, hogy EU modellről van szó.
Itt van a G20 sorozat technikai specifikációja.
A Panasonic mindig úgy dobja piacra az új termékeit, hogy előtte kisöpri a raktárakat...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Van rajta, de az nem jelenti azt, hogy megszünteti a tükröződést (csak csökkenti a bevonat nélkülihez képest), ráadásul a TV képe is mosottabb ilyen környezetben.
Megoldás: használj sötétítőt az ablakokon.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Pro Koryak #11055 üzenetére
Ne aggódj, az LCD-t is be lehet égetni (mondjuk az nem ghostol). Nem kell hozzá más, csak nagy fényerő és statikus képtartalom huzamosabb ideig... A cégnél most dobtam ki egy monitort emiatt.
Mivel a plazma technológia foszforalapú, pont mint a CRT-k, így ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a CRT TV-knél voltak. Azok is beégtek, azok is ghostolhattak (legalábbis a jó öreg 72-es TV-m remekül ghostolt, még 2x évesen is).
Az idei modellek már más panelt használnak mint a tavalyiak, és az elektronika is más... máskülönben nehéz lenne 30.000:1-es kontraszt helyett 2.000.000:1-et adni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz DM-Fan #11111 üzenetére
Holnap jön vissza a TV-m a szervizből, ha nem lesz jó, akkor hamar le fogom tesztelni az 50G20-at Addig fogom verni az asztalt, amíg értékegyeztetéssel (figyelembe véve az elszenvedett időkiesést) meg nem kapom jutányos áron...
Azért bízom benne, hogy végre jó lesz így fődarab (CPU-Panel, A-board) és tápegység csere után...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz PLaci58 #11134 üzenetére
Tévedsz a kontrasztátfogással kapcsolatban... főleg mert a szem kapásból csak dinamikusan tudja kezelni a kontrasztot. Több milliós átfogásra képes emiatt. Ha csak azt nézzük, mekkora dinamikakülönbség van egy nyári délben a tűző nap és az árnyék közt, az sem 500:1-es kontraszt... sajnos. Azt könnyen győznék a digit fényképezőgépek (a CMOS szenzorok 11000:1 körüli kontrasztátfogást tudnak, azaz kb. 12.5FÉ-t), és a szem ennél jóval nagyobb átfogást tesz lehetővé (mert ugye a fényképen kiégnek a részletek, a sötétek pedig bebuknak, de a szemnek ez nem okoz gondot).
A natív, ahogy írod természetes kontrasztot jelent. Azaz statikus kontrasztarányt más szóval. A dinamikusat ugyanis külön ki kell emelni (pl. hogy DIN szabvány szerint mérték-e vagy máshogy). Érdekes, hogy az X20-aknál ki is van emelve, hogy ott továbbra is dinamikus a 2.000.000:1-es kontraszt...
Én az első adatlapokon se láttam 50.000:1-et az idei Pana TV-kre (V, VT és G széria)... hol láttad ezt? Linkeld legyél szíves.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz PLaci58 #11137 üzenetére
Keress rá nyugodtan: a szem sötétben 10.000.000:1-es kontrasztátfogásra képes (hold és a csillagok együttes látása). Világosban kisebb, de mint mondtam dinamikus a dolog, így ahova nézel ott lesz megfelelő a fény, oda áll be a szem pupillája megfelelő méretre (de még így is nagyobb az átfogása mint a legjobb filmnek vagy CMOS-nak, ami viszont többet jelent, mint 11000:1-et).
Az meg megint más kérdés, hogy ugye a szem teljesen mást lát szürkeskálán és színesen (ezért is baromi könnyű becsapni, és gyakorlatilag az összes érzékelő, TV és minden rögzítési, tömörítési algoritmus ezt használja ki).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Szia!
Jó választás így is a dolog A plusz méret mindig jól jön...
Az Edigital általában megszerzi annyiért amennyiért hirdeti, ráadásul rövid időn belül szokta. Mostanában szerencsére a garral sincs gond náluk.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Hazaérkezett - ismét - a kicsikém... az biztos, hogy most a főpanelhez nem nyúltak, minden beállításom megmaradt. Hivatalosan tápcsere volt, kemény 44E ft értékben (persze a garancia miatt nem kellett kifizetni). Hétvégén jön a nagyteszt...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Hát, még a panel és a sor / oszlopmeghajtók, valamint a hangszórók nem voltak cserélve (és persze a káva )...
Szóval igen. Remélem most már nem lesz gond vele, ha mégis, addig fogom verni az asztalt, amíg egy 50G20 nem lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz DM-Fan #11165 üzenetére
Hát ez az... mondjuk csak egyszer csinálta eddig, de ami egyszer csinálja, máskor is fogja, szerintem. Hétfőn intézkedni fogok, bár szerintem el fog tartani egy ideig megint... és remélem össze tudok hozni egy 50G20-at cserébe.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz DM-Fan #11177 üzenetére
A képével elégedett vagyok (na jó, a mélyebb fekete nem lenne rossz...), az 50x20 azért pár dologban fejlettebb, bár tényleg kérdés a csökkent felbontás mit okoz... de akkor már inkább felfele bukok... Erre pedig nekem az 50S20E a legjobban tetsző verzió (ár/érték arányban). Végülis az 50S20E elektronikája szinte megegyezik az 50G10-el, a panel pedig már G13-as.
U szériát viszont nem láttam az idei palettán... annak a helyét az S veszi át (mivel az S-ről már lekerült az analóg PC csatlakozás, bár emiatt nem fáj túlságosan a fejem ).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Alapvetően mozifilmekről van szó, és a moziban bő 50 (egész pontosan 57) éve elterjedt az 1:2,35 formátum (A Palást - The Robe volt az első szélesvásznú film 1953-ban)... Ma már minden mozivászon (sőt, már bő 40 éve) ilyen képformátumot támogat.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az analóg adókat ugyanúgy be tudod hangolni, az STB csak egy kiegészítés... ami szépen lefoglalja majd a TV-d egyik bemenetét (jó esetben HDMI-n, de ha nem HD-s csomagod van, akkor csak scarton fog menni legtöbb esetben). A TV-ben levő tuner ettől függetlenül tud majd működni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az lenne a legjobb, ha 16:9-es filmek nem is készülnének, csak 1:2,35-ösök, de ez az én véleményem... csak sajnos pont a TV-k miatt vannak (és költségcsökkentésből) az 1:1,78 ill. 1:1,85-ös képarányú filmek.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ezért hívd fel az üzletkötőt... talán egyszerűbb tőlük megkérdezni, mint itt a fórumon. Főleg, hogy akinek van már digitális része, nem fogja érdekelni az analóg (hanem esetleg inkább bérel még pár STB-t a jobb képminőség miatt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz #09634560 #11201 üzenetére
Az a TV képminőségre sajnos nem túl jó szóval egyelőre marad a minél nagyobb 16:9-es plazma TV a szélesvásznú filmek élvezetére (vagy persze a projektor, de azok sem tudnak natív 1:2.35-öt). Tényleg, BBéci, van olyan projektor - nem aranyárú, házimozira tervezett -, ami támogatja a rectimascope objektíveket? Mert az már döfi
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Moziban nem töltik ki a teret az 1:1,78-as képarányú filmek közelről sem (sőt, a legtöbb mozifilm nem is 1:1,78-as, hanem 1:1,85-ös, azaz takarásos. Azért takarásos, mert ki kell takarni a képkockán levő fekete sávokat, hogy egyáltalán vetíthető legyen, így a képminőség is gyengébb, mint a szélesvásznúnál). A vetítővászon két szélén függönnyel van takarva ilyenkor a vászon.
Az, hogy neked nem tetszik a normálisabb képarány, mint a kompromisszumos 1:1,78, az már a Te egyéni szociális problémád. Filmek esetén a mozi mindig előnyt fog élvezni, a TV az igencsak másodlagos. A bevételek se a TV-re készülő eladásokból vannak. A 3D filmekkel megint nőni fog a szakadék a TV és a mozi közt, bár idéntől már lehet venni 3D TV-ket is, igaz erős felárral.
Egyébként nem véletlen az az említett képarány: eredetileg az 1:1,33-as képarány volt a moziban is az alap, majd jött a Cinemascope, ami egy 2x torzítást jelentett (felvételnél és lejátszásnál, így nem torzultak az arányok), így 1:2,66 volt a hivatalos szélesvászon. Viszont kellett hely az analóg hangsávnak a perforáción belül, ezért lett később az 1:2,35 az elfogadott kompromisszum.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz #09634560 #11217 üzenetére
Ma összesen 4 elfogadott képarány van a mozikban (35mm-es filmek terén): az 1:1,33 (mezei TV képarány, 4:3), az 1:1,78 (ez a 16:9), az 1:1,85 és az 1:2,35-2,40 (utóbbinál kicsit változott az arány, de a hivatalos továbbra is az 1:2,35).
A TV-knél kompromisszumot kerestek, és a legjobb kompromisszum az 1:1,78 volt. Ez volt egyfajta átmenet a szélesvászon és a 4:3 közt, aminél a torzításmentes 4:3-nál sem vészesen nagy a fennmaradó fekete sáv, és az 1:2,35-nél sem (szándékosan nem használom a 21:9 elnevezést, mert a moziban nem az a neve, soha nem is volt az). Arról nem beszélve, hogy mennyivel növelné a költséget az 1:2,35-ös képarány... hiszen 50"-os méret az meglehetősen kis képmagasságot eredményezne... ráadásul ha 1:2,35-re csinálták volna a TV-ket, akkor a hagyományos 4:3-as adásoknál gyakorlatilag a kép fele fekete sáv lenne az oldalakon, de még az 1:1,85-nél is jelentős sáv lenne az oldalakon (természetesen függőlegesen könnyű lenne kitölteni a képet).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ez nem ízlések és pofonok, hanem nagyon komoly előzménye van annak, hogy ezek így alakultak ki. Ráadásul biológiai okai is vannak: alapvetően az ember nem magas képeket tud jól látni, hanem széleset... (ha azt nézzük, akkor még a szélesvásznú filmnek is kompromisszumosak ilyen szempontból).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha az HBO 16:9-ben ad, akkor 4:3 arányú feliratot nem tud rátenni. Csak akkor tudna ha az eredeti sugárzás is 4:3 lenne, ez esetben a feliratok a fekete sávra kerülnek a 4:3-as TV-n (is). Persze az bevett szokás, hogy az adás ún. letterbox típusú adás, azaz 4:3-as képarányban kerül sugárzásra kitakarással a 16:9 vagy éppen az 1:2,35-ös is.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Aktív témák
Hirdetés
- Akciókamerák
- Mobil flották
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Rendszergazda topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 4
- Üzleti vita és megbeszélés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest