- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Microsoft Surface
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen TV-t vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz grizlisandor #181574 üzenetére
Kicserélhetnek mindent, de fiatalabb nem lesz: üzemanyag csövek, vákuum csövek, turbó, bármelyik gumialkatrész, műanyag bizbaszok. 2 milláért fele ilyen korú kocsit vennék.
De igaz, a TT dizájnt kevés adja vissza.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #181577 üzenetére
21 éves autónk van, alapvetően elégedettek vagyunk vele, mindent tud, amire csak igényünk lehet. De hol ez, hol az jön elő, illetve a kezdeti todo listáról se húztunk még le minden bejegyzést.
Nem azt mondom, hogy az említett TT esetében a sokminden kicserélt dolog nem ér meg némi felárat a kínálat többi darabjához képest, de abszolút nem szabad elvárni, hogy fejfájásmentes kocsi legyen.
Nálam van egy kis kartergáz, hidrotőkéket kell majd cserélni, de évi 12-15k km-rel nagyon sokáig húzza.Viszont aki nem akar autót szervizeltetni annak ott a buszbérlet. - Ez igaz, szervizelnem tényleg nem kellett még buszt, csak betolnom...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz negyedes #181628 üzenetére
Nálunk valamit elszabtak anno. Addig nem nyílt a csomagtartó, amíg az utastérvilágítás ment. Tehát kiszálltál, becsuktad az ajtót, bezártad, majd 30 másodperc után fokozatosan kikapcsolt a világítás, akkor tudtad csak kinyitni a csomagtartót bárhogyan is. Apám nem hitte el nekem, hogy ez így nem normális, kb 16 éves korában egy szerviz alkalmával tették helyre.
A te esetedben szerintem nem lent van gondod, hanem a csomagtérajtóban található részen, a kulcs, mikrokapcsoló felől. A zárszerkezet azt csinálja, amire utasítást kap.
Amúgy az zárszerkezettől ferdén lefutó drótot feszíti meg a motor. Kapcsolt 12 V-ot neki, vagy akár egy darab madzaggal te is meg tudod feszíteni a hátsó ülés felől.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Na, utolért a vlg, B5 Passat AJM, úgy néz ki, nincs töltésem. Az akkujel folyamatosan világít, akapjárattól 4,5 k rpm-ig kb 12,4 V, tompított járó motorral -0,2 V.
Anyagárban generátor és feszültségszabályzó mibe kerül?
Mekkora szopás ezeket cserélni?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #181648 üzenetére
Az a baj, hogy mostanában sűrűsödik a program, nemigen érek rá bontott után szaladozni és felújításra várni.
Ha még a gyári, akkor 370 k km van benne.Olyat tudnék elképzelni, hogy egy felújított bontott, amibe ezt beszámolják.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz tomrRRR #181681 üzenetére
A jobb oldali hosszút én is megtaláltam egy B5 Passat söfőrülése alatt-mellett. Azóta megfejtettem, az ülés alkatrésze, az ülés minden funkciója működik nélküle. Ha te a kocsi alatt találtad, az bennem több kérdést is felvet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #181936 üzenetére
Ha ferrodol nincs, azt menet közben is érezni, meg hangja is van már.
Intruder2k5: le is lazulhatott az anya, egy kontraanya nem árthat. Bár ha rendszeresen használod, úgyis észreveszed, hogy lazult.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Mindenki másban hisz, mióta nálam van a PDTDI, a jobbikból tankolok, általában a MOL-nál, mert az van a szomszéd utcában. Castrol-ról Molly Liqui-ra váltottunk, előtte se, azta se eszi az olajat, vizet, jól fogyaszt, jól megy, nem füstöl. EGR-nél van némi olaj, olajsapka alatt pici kartergáz, de nem igényel foglalkozást még. Szerelő elmondta, milyen hangra figyeljek a hidrotőkék miatt, ennyi.
Motorikusan rendben van, persze ettől még van gond vele, most lett cserélve a gyári generátor, 21 év, 380k km.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #181954 üzenetére
Önmagában nem gond, csak már megint valami... Szűk 2 éve van nálunk, ezidő alatt:
vezérléscsere
olajcsere, szűrőkkel, stb-vel
klímatisztítás, mert szaga volt, tölteni nem kellett
új Depo lámpa előre, használt indexbúrák
új izzók mindenhova
generátorcsere
akkucsere
új gumigarnitúra télre, nyárra
egy kis festés, lakatolás
antenna szigetelőgumi csere
váltószoknya, kormánycsere bőrözéssel
ablaktörlőgumi, kétszer
PD elemek cseréjeÖsszességében többe kerül az állagmegóvás, mint az üzemanyag. És akkor még a papírmunkát számoltam: biztosítás, műszaki, átírás, lakossági parkolás a kerületben, pályamatrica...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Reggie0 #181971 üzenetére
A szmogriadó annyira nem érdekes, nem napi használatban van az autó, Budapest belterületén a használatot inkább a szükség, mint a kényelem motiválja.
Én inkább egy jó, üzembiztos autó a cél, mint két másmilyen.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz gzbotii #181974 üzenetére
Tervezem kiszámolni éves lebontásra, illetve km-re, van már egy kis tapasztalat a kocsival éves futásteljesítmény ügyében. Ahogy írod is, a gumi, vezérlés több évre lebontandó költség.
Visszásnak nem érzem, hiszen egyértelműen költségoldalon jelentkezik. A biztosítási díj, pályamatrica, stb az, ami visszás lehetett volna, hiszen független az autó használatától. Ugyanúgy bele lehet csavarni az autóba évi 20-50k km-t útdíjak és biztosítás nélkül is, a kocsin nem látszik a különbség.molnarpeter: a NAV üzemanyagelszámoláskor 19 Ft/km-t ír amortizációra (gumik, folyadékok, szerviz, stb), ha erre le tudom szorítani, annak örülni fogok.
20.861 km-re tankoltam 1389,1 litert 611.435 Ft értékben (néha külföldön), az 29,3 Ft/km, illetve 6,66 l/100 km átlagfogyasztás, a "jobbikból", ami kb 10%-kal drágább a normálnál, cserébe nem költök adalékokra. Kb 50% pálya, 50% Budapest és környéke. A fogyasztással elégedett vagyok, így kiszámolva a kb 30 Ft/km üzemanyag soknak tűnik, de ugye a drágábbikból és a sima se volt hű, de olcsó. (Koronavírus alatt kétszer volt tankolva.)
A tankoláson felüli minden költség (az eseti parkolást és vételárat nem számolva, de biztosítással, tényleg mindennel) 1.020.135 Ft, azaz 48,9 Ft/km, üzemanyaggal együtt karcolja a 80 Ft/km-t.
Most számolom ki először, GreenGo-s ár lenne, ha megvalósulna a 60 km/h átlagsebesség, csak azzal nem tudotam volna elmenni Hannoverbe, Varsóba, vagy csak szüleimhez vidékre.
De ahogy említettem, torz a kép, mert gumira, vezérlésre, világításra, kasznira, cicomára várhatóan évekig nem kell még költeni, ki kell számolni.Nem PD-elem volt, izzítógyertya. Szűk 14k a 4 db.
pepucs: ne is mond, új talpalá való szőnyeg és gumitálca is került bele. Persze, flanc, de megvan az a jó tulajdonsága, hogy nem gyűrődik sem az ülés, sem a pedálok alá. A gyári 4 küllős kormányt is azért cseréltem, mert a háromküllős kényelmesebb, a bőrözés a fogása miatt és kb 4k-ért a váltószoknyát is megcsinálta a szaki.
Könyöklő nincs benne, 10-15k lenne, de nincs rá igényem. Sose volt még tempomatos kocsim, nem hiányzott se Hannoverig, se Varsóig.
De valóban a fenti költségvetésben minden szar is benne van, ablakmosó folyadékkal együtt.Reggie0: a parkolójegyeket nem, csak a lakhely szerinti lakossági parkolóbérletet, ami esetemben 2k/év.
Az eseti parkolás lehet, 10k-ra sem rúg abban a szűk 2 évben, mióta nálunk van a kocsi. 12 parkolást indítottam Simple alkalmazásban erre a rendszámra és kb ennyiszer voltam fizetős garázsban.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #182132 üzenetére
Facebook csoportokban látok bejegyzést műszerfal képpel és autó, motorkód megjelöléssel. 400-500-800 k km, bontatlan PDTDI motorokkal. Na, te mennyi km-rel vennél és mennyit áldoznál a viszonylag normálisan szervizelt érzetű autóért?
Apósom 16 éve a sajátját 4 évesen hozatta be, akkor volt alig 50k km az órában, mikor átvettük tőle 2 éve, akkor derítettük ki, hogy VCDS szerint 185k km-rel több van benne. Apósom precízen minden tankolást vezetett árral, kúttal, dátummal, óraállással, mellette a szervizeket is akkurátusan, amikor baja volt a kocsinak, vitte szerelőhöz. AJM Passat B5, kb 370k valós km-rel. Rendben van alapvetően, de vízpumpa menet közben adta meg magát, mikor 50k km és 6 év volt a vezérlésben, most generátort cseréltünk. A többi bajával gond nélkül hazahozott vidékről is akár. Hidrotőkét mondja lassan időszerűnek a szerelő, de a kocsi értékéhez képest aránytlanul sokba kerül. Viszont minden más tekintetben kiglancoltuk már, kopó-fogyó dolgok máson is vannak, használt esetében meg hiába a fiatalabb, ugyanúgy csöcsre lehet szaladni rossz szándékú eladó nélkül is. Használjuk, amíg megy.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Lacess #182135 üzenetére
Olyan 15-20 km és 2 év van ebben a vezérlésben, szóval odébb van még. Akkor majd kiderült, mi lesz. Mivel nem én szerelem, így nem csak az anyag, hanem a munkadíj is plusz.
Lesz kb 25 éves a kocsi a következő vezérléscserekor, a fene sem tudja, mire lesz jó egy euro3-as dízel Budapesten akkor.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Városba csak elektromosat. - Akkor oldják meg, hogy a vidéki utakra fenntartott 2. autó is elférjen a városban.
És nem megyek bele abba, hogy kinek van pénze két autót fenntartani, vagy venni olyan elektromost, ami egy töltéssel 4-500 km-t elmegy télen is. Elég csak a lakhelyemen tölteni bármikor az elektromost és valahol a közelben tárolni a másikat biztonságban (jégkár, lopás, feltörés, rongálás).
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Saját magamból indulok ki. 3-6 hetente járok szüleimnél vidéken, 500 km oda-vissza. 2-3 vidéki nyaralás, esetleg 1-2 külföld 500-1000 km egy irányba. Évente 10-15 alkalommal nem bérelnék hosszú útra kocsit.
A városi elektromos bérlése percalapú annak is, ami a forgalomban áll és ha pdaértél végre, keresheted neki a helyet, ahol le tudod tenni. Persze ezek a problémák csak onnantól problémák, hogy beleültél. XI. ker belvárosában lakok, de konkrétan most sincs GreenGo 10 perc sétánál közelebb. Városon belül 1-2 fő teher nélkül tömegközlekedjen és pont.
Városban nemigen használjuk a kombit, Páromnak BKV, én csak eseti jelleggel, vagy robogó. Ha mégis kell a kocsi, akkor 50-80 km is beleszalad, melyik hibrid bír ennyit tisztán elektromos üzemben. És az ára?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #182309 üzenetére
A 2T-nek van szaga, de van illatosított olaj is hozzá.
Igen, a Passat GTE kombi nekem is szimpatikus, de még nem azon az áron van, amiben gondolkodok.
Reggie0: villanyrobogót pár hete próbáltam, a hatótáv nagy gond, kb csak annyi, mint egy hibridé, aki munkába járásra ingázva használja, annak 1,5 mFt alatt nem opció, újakkal összevetve ennyiből kijön egy Honda PCX, jogsi, motoros ruha...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #182336 üzenetére
Én kijárom a robogóból a benzint, mielőtt elrakom télire. Általában olyan jól sikerül, hogy tavaszra csontszáraz a tank, de én speciel nem érzek egyébként sem szagot a bő 20 éves járgánynál sem.
Amúgy van egy 3 literes kannám, abba leengedem, amikor nem siekrül kijárni és megy anyós Ignisébe, hogy ne romoljon rám.Sokan panaszkodnak, hogy füstszagú, benzinszagú a ruhájuk robogózás után. Nekem ilyen tapasztalatom nincs, lehet, más a turbulencia és nem kapok a kipufogógázból.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Doki16 #182521 üzenetére
B5 Passatra nekünk 8000Ft/100km jött ki, de ez torz még, mert például a gumik, vezérlés teljes értékkel és nem időarányosan van benne. Olyan 7000Ft/100km-re saccolom, ha le kell bontani az ilyesmit is. Egyszer megcsinálom.
Ha csak emiatt váltanék modernebb autóra, akkor kb 10-15 év alatt lenne egálban a két autóra vetített összes költség. Persze ez nem fog elmenni még 10-15 évet, mint ahogyan az újabbon is lenne mit csinálni ennyi idő alatt. Minden esetre nekem/nekünk még 5 évente kocsit váltani is sűrűnek tűnik.
Kíváncsi vagyok, mi lesz. Akinek számít az Euro besorolás, az csúnya mélytorkos elé néz, akár benzin, akár dízel vonalon azt látom, hogy mindenféle sallang miatt aggódnak a tulajok, új autónál gari számít, a szervizek igyekeznek kibújni alóla, stb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Annyi a kiegészítés, hogy a magas nyomású dízeles üzemanyagrendszernél van a motortérből a tankba visszavezető cső is, ami a nagy nyomásra préselt, felmelegedett, de fel nem használt gázolajat juttatja vissza a tankba. Ezt a felmelegedett gázolajat kell lehűteni, amit a tankban lévő nagy mennyiségű hüvös üzemanyag megold. Tapasztalat szerint kb 1/4 tank az ajánlott legalacsonyabb mennyiség. Ezért is inkább 700-750 km a hatótávom az elvi 950-1000 km helyett.
Benzinmotornál nem tudom, megy-e a tankba felmelegedett üzemanyag, de ha nem, akkor a benzinpumpának szerintem tök mindegy. Első sorban a rajta keresztülmenő üzemanyag hűti, az meg mindegy, hogy mennyiből van kiszívva. Persze lehet olyan kialakítású a tank, hogy a pumpa is az alján csücsül és körülötte lötykölődik a benzin.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Ha már felhoztad: mit lehet kezdeni teljes értékú pótkerék, vagy mankókerék nélkül egy defekttel? Ezek a defektjavító okosságok mire jók?
Én még azt az avíttos elképzelést vallom magaménak, hogy egy hosszabb úton szükség szerint megállok, kicserélem a kereket és folytatom az utat ugyanazzal a tempóval, teljes hosszban és majd amikor nekem alkalmas, megcsináltatom a kereket. Nincs kedvem sem belföldi, sem külföldi úton adott időben és helyen gumist hajkurászni és drága pénzen szükségből javíttatni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Kiskokó #182653 üzenetére
És mennyire tartós a javítás? Kibírja a rendes autopálya tempót? Kibír mondjuk 800 km-t? Vagy csak annyit tud, mint a mankókerék, max 80 km/h, max 50 km távolság, cserébe kisebb helyen elfér.
Illetve ha már használni kellett, akkor utána mennyire szid a gumis? Gondolom, a felniről le kell venni a gumit, a szelep nyilván kuka. A ragacsot le lehet vakarni a felniről és a gumiról maradéktalanul? Vagy marad benne és majd a centírozáskor korrigálják?Eddig 5-6 alkalommal volt defektem, mindig volt teljes értékű pótkerék a kocsiban, meg persze emelő és kerékkulcs. A gumi mindig javítható volt párezerből.
Azért érdeklődöm, mert ha úgy áll, hogy kocsit cserélek, ragaszkodjak-e a teljes értékű kerékhez, illetve ha nincs gyárilag, akkor a csomagtér is hangsúlyosabb szempont a döntéskor.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz reflxx #182814 üzenetére
Általában véve a dízel nem szereti a sok rövid, hideg járást, de a mai turbós, kompresszoros benzinesek sem, az automata váltó sem éri el az üzemi hőmérsékletét. A környezetvédelmi normák miatt sok a kütyü benne.
Nálunk egy '99-es PD TDI van, néha 2 hetet is áll két használat közt, igaz, garázsban, akár töltővel. Pöcc-röff, ha nem, akkor szerelő, izzítógyertyát cseréltettem novemberben.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Hát, így 21 évesen az üléskárpit a varrás mentén elengedett a bal-1 ülőlapon.
Kárpitos, vagy nézzek bontottan egy komplett ülésszettet?
B5 Passat kombi, a bal-1 magasságállítós, amúgy semmi extra: se fűtés, se hűtés, se súlyérzékelő.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #182858 üzenetére
A B5 és a B5.5 ugyanaz ebből a szempontból?
A gyári gondolom, hasonlóan keveset használt, mint a mostani, a felújítottnál mire érdemes figyelni?Jó lenne legalább az elsőket párban cserélni. Amit facebook csoportban láttam hirtelen, csak 2 garnitra volt kárpit, a többi bőr, de bőrt nem akarok. Az egyik a bel-1 szokásos helyen szakadt, a másik nem gyári kárpittal.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kupon kunyeráló
- Gyúrósok ide!
- Autós topik
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest