- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Házi hangfal építés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
Hirdetés
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hódmaci
senior tag
válasz Asbee #210622 üzenetére
A távirányítóban a gombok működnek mert minden gombnyomásra reagál az autó valahogyan.
F_Zolee
A csomagtartó zár 3 állású amit a kulccsal tudok változtatni.
De ez független a működéstől észrevételem szerint.
Lehet itt gond. Holnap ellenőrzöm a kulcsos zárat. Persze ha hasonló az elv.Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #210814 üzenetére
Tavasszal cseréled, amikor megjön újra a jóidő és kb 2 hét alatt telebassza a pollenszűrőt mindenféle pollennel, bogarakkal...stb majd ezzel a szűrővel jársz 1 évig. Nice.
Mi az oka, hogy 8 ezrenként cserélsz olajat, pláne levegő szűrőt? Egy földutakkal teli kisvárosban csapatod reggeltől estig vadállat módjára?
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Asbee #210938 üzenetére
Diag van, találtam benne egy ilyen "bleeding" valamit, de ha megkérlek leírnád a pontos menetét?
Idegállapotban vagyok most keresni.
Befogott a jobb hátsó, szétszedtem, de a dugattyút nem tudom visszatekerni. Hétfő előtt nincs alkatrész, nekem meg Salzburgba kéne mennem hajnalban.
Javító szettet, meg betétet tudtam holnapra intézni, ha szerencsém lesz, sikerül összerakni.
Bal oldalt nem néztem még, de az nem szorul. Azaz tavaly télen szorult, akkor szétszedtem, kitakarítottam és jó lett. -
tibbike01
őstag
válasz Asbee #210978 üzenetére
Ahh ezt nem tudtam, köszi!
Tehát megállok fékkel, kiteszem N-be, elengedem a féket majd behúzom a kéziféket, ez után beteszem P-be és kész ugye?Utánaolvasva a neten sehol nem írják, hogy N-be kell tenni. Csak annyit írnak, hogy fék után P-be majd a kézifék. Mindenhol ezt írják.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Asbee #211017 üzenetére
A kuplungozács csak 1 dolog, mivel a mechatronika zárt egység és olajjal feltöltve érkezik, nem lehet javítani, csak egyben cserélni az egészet. Mivel nem lehet benne olajat cserélni, sokkal hamarabb megadja madát. A kuplung ritkán szokta ezekben megélni a 200 000 kilométert, szóval nem egy kicsit hamarabb, hanem akár többször is. Annak, aki dombon lakik esetlog dombra rendszeresen tolat, egyáltalán nem ajánlom a száraz DSG-s változatot.
Teljes áron 750 euró egy kuplung készlet, csak az anyag ebbe a váltóba....
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #211017 üzenetére
Ez nekem is kérdés. Próbálok egy ideje infót gyűjteni, de csak az olajos DSG-re meg a manual váltóra jön velem szembe panaszkodás fb csoportokban. Valószínűleg azért, mert a legtöbb felhasználó ezt a konfigot választja. Száraz DSG-re konkrétan még nem találtam negatív véleményt vagy felújítással kapcsolatos panaszkodást.
Az viszont tény és való, hogy az olajos egy jobb konstrukció.Másik kedvenc kérdésem, hogy a száraz DSG-be kell-e olajat cserélni. Gyártó szerint nem, de mégis vannak olyan cikkek fórumok, ahol azt írják, hogy 100ezer kmként illene.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Asbee #211017 üzenetére
Újként vegye meg az ember, de használtként még az olajosnál is bele lehet futni csúnya költségekbe; én meg nem tudom jó szívvel ajánlani használtként a száraz DSG-t.
Lehet ez egy rossz beidegződés a környékbeli szerelőktől is mikor érdeklődtem a témában, még az olajos DSG-re is, hogy csak olyat, amibe cserélgetve volt az olaj, száraz DSG-t inkább ne vedd meg.Mágus2 meg is indokolta.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Asbee #211051 üzenetére
A feleségemébe valós 143k km van, és az élete kb. 90%-át városban töltötte. 140k-val vettük, előtte pár nappal volt olajcsere. Még rendben van, remélem nem szívjuk meg vele, mert brutálisan egyben van a verda, pedig 16 éves. Több rokon is ajánlatot tett rá.
Btw. milyen olaj ajánlott erre a felhasználásra? Feleségemnél is nagyrészt város, néha egy kis országút (10-50km-es körzetben).megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #211244 üzenetére
Nálam az van, hogy ha megnyomom a stop gombot leáll az autó és automatikusan P-be teszi a váltót és közben behúzza a kéziféket. Ergó én nem is tudom N-ben hagyni.
A kézifékhez én eddig a fél év alatt egyszer sem nyúltam, az autohold be van kapcsolva oszt csókolom. Csak így ugye, ha P-be rakom előbb zár a váltó, majd utána a húzza be autómatikusan a kézit. Így a váltó feszül, nem a kézifék.
De mostmár leállítás előtt N-be fogom tenni és behúzom a kézit, hogy utána tegyem P-be.ArthurShelby: szerintem autohold során a rendes hagyomás fék fogja az auót, de javítsatok ki, ha tévedek.
[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
válasz Asbee #211898 üzenetére
Nem nyomom ki, nem használom az ac gombot. Beallitok egy hőmérsékletet (ált. 21.5) és vagy a venti tekerővel vagy a módválasztó gombokkal kapcsolom be (ez szerintem ugyan az mint ha az ac gombot nyomnám meg, csak az rögtön az előzőleg használt módot kapcsolja, de lehet tévedek) , az off-al meg ki. Ekkor vagy hűt vagy fűt.
Ha kikapcsolod, akkor persze hogy nem hűt (se nem fűt), ez nyilvánvaló, nem értem miért írod.
-
Corsa02
őstag
válasz Asbee #212351 üzenetére
Hát nekem más ezzel a tapasztalatom és pontosan az ingolstadti olajlabor viszgálatok alapján, de többször itt a Molnál is csináltattunk ilyet vitás ügyekben. 6-7000km-re még egy V8 BiTu-ban sem "fogy el" az olaj városi gyerek és zsemlehordós profillal sem. 10-12-nél érdemes már cserélni, de a 6-7e km az túlzás. Ezek a motorok nem azért kokszolódnak mert az olaj rossz, hanem mert nem túl jó konstrukciók sajnos. Ez mára azért sokat javult...lásd EA211 Evo/Evo 2 pl.
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz Asbee #212353 üzenetére
Sajnos jegyzőkönyvet nem mutathatok mert nagyon gyorsan a kapun kívül találnám magam. Viszont a független, elérhető jegyzőkönyveket megnézném, hol érem el?
Igazából nagyjából ugyan arról beszélünk akkor csak az előzőekben nem részletezted ennyire.Az elfogy az olaj nem azt jelenti onnantól használhatatlan, hanem olyan mértékű az adalék csökkenés, savasodás, hígulás, hogy már sokkal nagyobb a kopás, lerakódás mint egy friss olajjal.
Leginkább a hígulás a baj, főleg egy városi "Fahrprofil"-nál, az kopást is okozhat ez igaz. TFSi-nél olyan Hotspotok vannak a motorban sajnos - itt most főleg 1,8T-től felfelé értem - , hogy sok esetben ez okozza a lerakódást.De régen a vw-nél is eldugva elsában ottvolt hogy bizonyos országokban, felhasználásra rövidített periódus.
Ezek olyan piacok voltak, ha láttad ELSA-ban akkor Te is tudod, ami forróégövi vagy éppen hidegégövi országok voltak, ahol pláne pocsék volt az üzemanyag minősége.De a gyakorlatnál maradva meglehet nézni a longlifeos városi rohangálós tsi-k vagy szívók már mikor kezdik enni az olajat, aki meg inkább költött rá és vitte évente azoknak semmi baja.
Ebben teljesen egyetértek, a 30e/2év egy baromság, itt a beszélgetés a "7-8e km-ként ledobni az olajatból" indult.Alapesetben 30e-res periódussal vannak járatva a motorok a padokon is, garancia lejártáig kb. tudják is, utána kezdenek jönni a bajok. Már a lefelezett periódus is elképesztő javulást mutat az élettartamra. Mellesleg az üzemanyagoknak legalább ekkora jelentősége van.
The Truth Is Out There --->
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #212349 üzenetére
A gyári olaj alatt nem azt értettem, hogy VW logó van az olaj kannáján, hanem, hogy a gyártósoron milyen olajat töltöttek a motorba, pl 1.5tsi-be Shell Helix utlra avl 0w20.
Egy szóval sem írtam, hogy a gyári periódusra kell hivatozni. A viszkozitás pedig igenis jelent minőségbeli különbséget is, pláne hogy egy 10w40 olaj csak félszintentikus (ezen kívül adalékolásban is jóval szegényebb...stb) ...ahh de inkább hagyjuk is, mindegy mit írok, te úgy is belekötsz, holott nagyon sok tévedéssel rendelkezel a témában.Továbbra is tartom, hogy a legjobb olajjal kell cserélni felhasználói szokás (illetve motor tipus) szerint valahol 10ezer és 20ezer km között olajat.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #212368 üzenetére
De kérlek írd már le, hogy mi az amivel nem értesz egyet vagy hülyeségnek tartod az eredeti hozzászólásomban? Illetve a többiben is. Úgy állítod be, mintha akkora marhaságokat beszélnék, kiemelsz szavakat, mondatokat és kiforgatod...persze le lehet menni elemi szintre, kivesézni az olajok közötti kémiai tulajdonságokat, laborteszeteket olvasni...stb de altalánosságban is lehet erről beszélni. Nem a szélsőségeket, kivételeket keresni folyton, verseny olaj...stb
Bemásolom:
Én azt gondolom, hogy elsőként az a legfontosabb, hogy a lehető legjobb olaj kerüljön a motorba mindig! (ez általában a gyár által is beletöltött olaj), érdemes utánajárni az adott motortípusnál, hogy melyik olajjal gurult le a gyártósorról.
Aztán jönnek a felhasználási szokások, ha sokat jár városban, sok a hidegindítás, ha a szabad ég alatt parkol télen-nyáron, ahol nyáron 45fokos is lehet az olaj, illetve télen -10 is álló helyzetben...ilyenkor 10ezer kmként ajánlott.
De ha sokat pályázik az alföldön egyenletes tempóval (nem pedig hegyvidéken), 20fokos garázsban parkol, akkor a 15ezer km bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Asbee #212429 üzenetére
Nem szép dolog ok, de Szabi tett is pofonért, sőt pofonokért, azért már elég szép story kerekedett a Golfból.
Vásárolt egy szar építést, felmerültek problémák, mit csinálok, nem megbeszélem az emberrel, aki csinálta, hogy figyu már ez meg ez gáz, hanem ignorálom az embert és elviszem máshoz tűzoltásra. 4-5 helyen járt a Golf és még mindig nem közlekedésképes. Játszom a fejem, hogy nem is tudom mi legyen az autóval, mert az asszony már nem ad rá pénzt.
-
dewil666
őstag
válasz Asbee #212566 üzenetére
VCDS* igen elírtam.
És esetleg a központi zárat megtanítani a kulccsal?
Néztem több videót is igaz egyik sem caddy volt hanem sharan illetve passat (caddyt nem talaltam) de nem jó egyik sem.[ Szerkesztve ]
KLÍMA szerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
Új hozzászólás Aktív témák
- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Autós topik
- Bestbuy játékok
- Mobil flották
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Minecraft
- EAFC 24
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest