Hirdetés
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- Intel találgatós topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Milyen videókártyát?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Sziasztok,
Gondolom a csoportban vannak masok is, akik 1.5 TSI motorral rendelkezo VAG termeket birtokolnak. Nekem egy 7-es Golfom van manualis valtoval, december elejen vettem, es bevallom, nem nagyon neztem utana: az 1.4 TSI-t dicsertek, gondoltam az 1.5 sem lehet rossz.
Miutan megvettem, kezdtem kicsit utanaolvasni, es felfedeztem, hogy az interneten eleg sok forum tobbszaz oldalon keresztul foglalkozik az ugynevezett "1.5 TSI kangaroo issue"-val, miszerint elindulaskor rangat az auto. Mindenkinel maskepp, tobbsegenel csak hidegen, aztan elmulik, de van akinel nem, es nagyreszt a manual valtost erinti, de DSG-vel is elofordulnak a problemak. Mivel a problema mar regota letezik, kijott 4-5 szoftverfrissites is ra, az utolso tavaly osszel. Ez sokaknal megoldotta a problemat, nehanyaknal tovabbra is fennall, vagy idovel visszajon. Sokan sirnak miatta, jo nehanyan visszakuldtek a kocsit (elallas), vagy karteritest kertek, a VAG lenyilatkota, hogy reszerol a problemat megoldottnak tekinti.
Nalam is elojott, amikor a kereskedotol elindultam, betudtam annak, hogy a kuplung meg uj (pont olyan tuneteket produkal, mint egy tulsagosan tapado, hideg/nedves kuplung), es mivel a kocsit egyelore inkabb hosszabb tavon es nem sokat hasznaltam, nem is foglalkoztam vele.Most a hetvegen ugy dontottem, utananezek a dolognak, mi lehet. Kiprobaltam tobbfele elindulast, es a kovetkezore jutottam:
- a problema valoban fennall, ha "siman" kuplung felenged, kozben gazadas, 1100 es 1300 fordulat korul rant kettot, 2-esben mar nem igazan eszreveheto a problema, ha jol bemelegedett a kocsi (olaj is), akkor szinte eszrevehetetlen
- probaltam nagyobb gazzal indulni, ugy kevesbe all fenn a problema
- ezutan hagytam egyesben, visszalassitottam alapjaratig, es ugye az elektronika nem hagyja lefulladni, tehat a kocsi kuszik, viszont ekkor barmilyen gazallassal gyorsitok (akar finoman, akar padlogazzal), a gyorsitas folyamatos, finom, es nincs semmi problemaEz alapjan (nem autoszerelokent) azt mondanam, hogy a kuplunggal lehet gond, es az vagy alultervezett a nyomatekhoz kepest, vagy olyan a tarcsa anyaga, ami inkabb tapad, mint csuszik. Mas autokban is volt mar ilyen, foleg paras idoben, de aztan par perc utan a problema elmulik. Viszont nem hagyott nyugodni a dolog, mert ha ennyi ember panaszkodik, akkor valami mas lehet a hatterben, valoszinuleg konstrukcios hiba, es ez szoftver update-el is legfeljebb elfedheto (hozzateszem, a DSG-seknel sokkal kevesbe jelentkezik).
Es aztan tegnap kiprobaltam valamit: elindulaskor egyaltalan nem nyomtam a gazt, amikor felengedem a kuplungot. Igy a kocsi magatol ad kis gazt, finoman elindul az auto, es 1-2mp utan, amikor a kuplung befogott, a kocsi elkezd kuszni, es gond nelkul, finoman, rangatasmentesen lehet gyorsitani. Vicces szitu, dugozaskor meg kenyelmesebb is, mint ket pedallal szorakozni, es ha az ember raerez a dologra, akkor maximum annyit "veszit", hogy nem tud egybol nyelgazon elindulni. Kiprobaltam nagyon kis gazadassal is, ugy sem jelentkezik a problema. Azt hiszem, par het alatt megszokhato az elindulas igy, az a durvan 1 mp meg, amit veszit az ember a gyorsitaskor, nem zavaro, foleg varosban, ahol ez a szitu inkabb jellemzo.
Ezek alapjan amugy azt gondolom, hogy valoszinuleg tul nagy nyomatekot ad atlagos gazpedal-allassal a motor a (feltehetoen cseppet alultervezett) kuplungra, es ezert rangat az auto, es ezert is lehet az, hogy bizonyos embereknel jelentkezik, masoknal nem. A szoftverfrissites pedig valoszinuleg ugy "maszkolja" el a problemat, hogy elindulaskor egy atlagos gazpedal-allasnal nem ad annyi uzemanyagot, igy sokkal simabb az elindulas. Ezt erositi meg, hogy elvileg ECO modban kevesbe jelentkezik egyeseknel, illetve az E10 hasznalat eseten is javulast irnak le (en E5-ot hasznalok).Nem volt meg VAG autom, szoval lehet, hogy ez tok evidens az ittenieknek, epp ezert erdekelne a velemenyetek, tapasztalatotok a dologrol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Pro 2 + ajándék Xiaomi elektromos pumpa
- Nespresso VERTUO POP GCV2 EU kapszulás kávéfőző garis
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen