Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
gp A sokak által várt folytatás sajnos nem fog idén megjelenni, kicsit tovább kell rá várnunk.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Megnyitom az Opel topic-ot. Itt szeretném, ha a témában tudnánk eszmecserét végezni, mindenki megoszthatná az ötleteit, tapasztalatait. Ide összegyűjthetnénk, ki milyen hibákat tapasztalt eddig, és az esetleges szervizekről is a személyes tapasztalatot. Egyszóval mindenről
Egy pár hasznos link:
Ha új Opelt szeretnél, akkor a hivatalos weblapon ([link]) sok-sok infót meg lehet találni. Még egy olyan oldal, ahol sok minden fent van: [link]
Típusoldalak:
Astra: [link] és [link]
Calibra: [link]
Corsa: [link]
Kadett: [link]
Meriva (pop-up-ot engedélyezd!): [link]
Manta: [link]
Omega: [link]
Tigra, Corsa, Combo, Meriva: [link]
Vectra & Signum: [link]
Vectra A: [link]
Zafira: [link]Klub-ok és egyéb:
Mote - Opel Klub: [link]
Magyar Veterán Opel Klub: [link]
Opel Magazin: [link]
Opel törésztesztek eredményei: [link]
Opel adatok, típusok: [link]PH!-s Opel tulajok autói:
_seth_: Kadett E 1.3s 1985 [link]
Amu: Astra G Classic 1.4 2004
Calogero: Opel Astra H 1.4 Easytronic Enjoy+ (facelift) 2007
deicide: Astra F 1.6 16V 2000 [link]
dokar: Astra F 1.4 16v 1997 [link]
Dpower: Kadett E
Foglalt név: Omega A 2.0
helkis: Astra G 1.2 16V 1998
joe-ker: Astra F
k.: Astra G 1.4 16v 2003
Lord Myn: Astra H
Mania: Astra F 1.4 8V 1996
Mr X: Opel Vectra 1.6i GLS 1989
peterkeT: Astra G 1.6 Twinport 2006
Tacso: Astra G 1.2 16V 2002
TasiA: Vectra A 2.0 1995 [link]
tsigalko87: Astra GTC 1.9 CDTI
unclefucka: Omega B 2,5 TD 1994 [link]
Vada: Astra F 2.0 16V [link]
Vagyok: Astra G Caravan 1,4 2004
Vallas: Astra G 1,4
Vigneau: Corsa A 1.2 8v 1992
Vigneau: Corsa C 1.0 12V 2003
Wajk: Calibra 2.0 8V [link]
zsoltee10: Vivaro 1.9CDTI 2005
Kép hamarosan...gabipaci: Vauxhall Vectra C 2.2 Direct Automata
Kérem, hogy aki szeretné megmutatni, milyen autója (Opelje ofkorsz) van, linkelje egy hozzászólásban a képét, illetve adja meg az adatait
Végszónak: Amíg a Föld kerek, mindig lesznek Opelek!
[ Módosította: radi8tor ]
-
Calogero
addikt
Igaz még nem vagyok tulaj, de remélem hogy hamarosan igen.
Egy Astra H 1,4 Easytronic (Njoy) lett a kiválasztott model néhány plusz extrával.
Egy februári Ford Focus lesz erre lecserélve. -
Calogero
addikt
Miért nem lehet összehasonlítani L200-al
Íme az én járgányom (igaz nem opel) [link]
Amit tudni kell róla.
Utastér kényelmetlen (szűk, zsúfolt, a japánok nem nagyon ismerik az európai emberek méreteit).
Motorikusan jó, terepet bírja, igaz kapot egy kis tunningot (157Le) ([link]
''majomfogó'' elől-hátul
Golyóálló (előírás, mert munkára is használom, és robbanóanyagot pakolok hátulra)
Ami nem látszik a képen:
Azóta került a tetejére + 5 reflektor ,így van most rajta 7. (Mellék keresetként vadászokat szállítok hétvégeként, és így faszán meg lehet villágítani a területet/vadat)
Aki látta az autót mindenki azt modta hogy megállíthatlan, de egy kocsihoz méretéhez viszonyítva egy pirinyó szőrős, nagyfülű jószág mozgásképtelenné tette a ''szörnyet''
Azt hiszem itt szívesen kipróbálnám hogy mit is bír valójában, meg mit is tudok én [link]
Nha hogy ON is legyek.
Szomorú híreker kaptunk a kereskedőtől. A rendelt járművet lehet hogy csak tavaszra tudják leszállítani
A nehezítő ok: Easytronic váltó + plugin, hogy kormányról is lehessen váltani.
Én mondtam az asszonynak jó lesz nekünk a manuális váltó is, de ő úgy akar váltani mint az F1-be, kormányról. Jha meg a Pajero vezetése után rájött hogy a városba milyen kényelmes az automata, hogy nem kell annyit kuplongolni.
Azt mondja nem fontos van ideje kivárni, ő tudja, ővé lesz a kocsi.
Ezt választotta a leányzó:
5 ajtós Asta H 1.4 Njoy alapfelszereltség
Easytronic váltómú
Njoy plusz csomag (Komfort ülés csomag 1, kartámasz elöl, világítás csomag, 3-küllős bőrborításúkormánykerék szénfekete betéttel, rádióműködtetés a kormánykerékről, elektronikusklímaszabályozó, színezett oldalvédő díszlécek)
Könnyített rosszút csomag
Elektromosan behajható tükör
Levegőminőség érzékelő
Riasztó
CD30 MP3 (7 hangszoró, fedélzeti, információ kijelző)
Fedélzeti számítógép
Kijelző emlékeztető csomag
Első ködlámpák
Behajtahót indító pót kulcs
Elektromos hátsóablak
Könnyűfém hatású acél keréktárcsák
Feketemetál fényezés
Látván az új Corsát, nagyon tetszik, lehet hogy nem az Astrát kellett volna választani.
[Szerkesztve] -
Calogero
addikt
Mi is voltunk nyíltnapon.
Először a Corsát próbáltuk ki. 1.4 motorral.
Nagyon ment, tetszett nagyon, a sebbesség váltó ténleg szupi. A pedálok jól elvannak helyezve nem olyan kaki módon mint a Focusban volt. A Külső nagyon tetszik. Ez a kerek forma sokkan jobban áll a Corsának mint az Astranák (az utobbi szerintem még mindig undorító). Viszont a belső az Astának jobb. Nekem a Corsáé egy kicsit giccses.
Sokan kérdik hogy miért az Astrát választottam megvételkor ha nem tetszik az autró külseje. Egyszerű rá a válasz, több időt töltök az autón belül, mint kívül. Az Astra beljese nagyon megfogott.
Az Astra kényelmesebb.
Mire kikocsikáztuk magunkat, szólt a kereskedőnk, hogy itt egy Easytronicos Astra is. Kezdtem örülni hogy végre megjött a mienk, de sajnos a mienk bár 100% hogy csak tavasszal jön meg.
Megnéztük az Astrát is. Az Easytronic váltó nagyon megtetszett.
Nem bántuk meg hogy az Astrát rendeltük meg. -
Calogero
addikt
Bevallom őszintén nem látok a kettő közt összefüggést.
Állítólag olyan a felni kialakítása hogy dobfékes kerékre nem lehet felszerelni, amibe én kételkedek.
Szerintem csak kereskedői húzásról van csak szó.
Amikor elkeztük ezt az autó vásárlást egy csomó (országszerte) opel kereskedésnek elküldem egy excel táblában, hogy milyen autó kell, adjanak rá ár ajánlatot.
Hát elég érdekesk eredmények jöttek ki.
Az egyik teljesen letojta hogy én mit akarok,rám akart szózni üllésfűtést eső érzékelő ablaktörlőt, automata világítást
Másik azt állította hogy 1.4 motort nem gyártanak Easytronicos váltóval vegyek 1.6-ost vagy 1.8-ast
És az árak.....
Pesten ugyanaz a felszereltségű autó 300 000Ft-al olcsóbb volt mint Debrecenben.
Pl.
Több szólamú kürt: 6000/57000 (Budapest/Debrecen)
Elektromosan behajtható fűthető tükrök: 10 000/45 000 (Budapest/Debrecen)
Fedélzeti Comuter: 59000/75000 (Budapest/Debrecen)
Pesten széria felszereltség volt a légkondi, Debrecenben nem.
A főváros, Nyíregyháza, Érd, ők képviselték reállisan az olcsóságot max 40 000 Ft volt az árak közt a különbség.
Debrecen, Miskolc: extra nagy haszon kulccsal dolgoznak.
Mi Nyíregyházára járunk Opel nézőbe.
[Szerkesztve] -
Tacso
aktív tag
válasz Calogero #483 üzenetére
Jó ''kis dög'' lesz ez, én is feketében választanám szigorúan férfi szemmel!
Egyedül a motorválasztással van bajom... én próbáltam már az 1.4-es mocival, és hát menetteljesítménye kb azonos az 1.2-es G Astra-éval! Ez kb annyit tesz , hogy 1-2 emberrel még okés a dolog, de amint rányomod a klímát, vagy beleültök 4-en, szenvedni fog a gép, főleg ha mondjuk ráadásként az easytronic váltó nem találja az ideális fokozatot...
Szóval én mindenképp 1.6-ost venném, ha jól látom 200000-rel drágább, namármost ennyit egy normális helyen, egy kis ügyességgel lazán le lehet alkudni (sztem még többet is)!
[Szerkesztve]No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Calogero
addikt
Én is hallottam hogy az 1.4-es elég lomha lett.
Csak ne lenne ekkora különbség a két kategória közt.
1.4
Éves kötelező alapról indulva: 65 136 (AB EGON)
LE adó : 19 800 FT
1.6
Éves kötelező alapról indulva: 98 520 (AB EGON)
LE adó : 21 900 FT
És ebbe még nincs benne a CASCO
Easytronic-os váltóval lehet manuálisan is váltani nem?
[Szerkesztve] -
Tacso
aktív tag
válasz Calogero #485 üzenetére
Hát nézni kell másik biztosítót, pl. ha jól emlékszem (nem olyan rég nézegettem a konfigurátorokat) Uniqa-nal nincs ekkora differencia...
Easytronic-kot valóban lehet manuálisként is használni , de ilyen váltót nyilván azért vesztek, hogy ne kelljen manuálisan váltogatni, legalábbis nekem ez jön le, bár nem ismerem a Kedvesed... Mindenestre én akkor is megfontolnám az 1.6-ost, sőt igazából 1.8 alá nem is adnám...mondom ezt az 1.2-es Astra után...
peterkeT: Classic II-be 1.7es dízel moci van 80LE-vel, nah ilyet is próbáltam már és ez sincs a helyzet magaslatán, bár kétségtelen, hogy 1.4 benzin-nél jobb választás, csak hát az ára!No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Tacso
aktív tag
válasz Calogero #494 üzenetére
Itt egy kis leírás az Easytronic-ról:[link]
''Az Opel „Easytronic” fantázianevű váltóműben minden megvan, ami a legklasszikusabb mechanikus váltóművekben: van benne mechanikus tengelykapcsoló, ötfokozatú előtéttengelyes sebességváltó szinkronizált kapcsolóhüvelyekkel, tolórudakkal. Az újdonság az, hogy a tengelykapcsoló kiemelését és a tolórudak mozgatását villamos motor végzi'' -- Ez egész jól hangszik, a táblázat szerint [link] (17-18. oldal) még kevesebbet is fogyaszt Easytronic-kal (1.6-nál), csak a gyorsulás romlik jó 1-1.5 másodpercet
[Szerkesztve]No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Calogero
addikt
Kösz a leírást.
Opel prospektusba ez van még erról a váltóról
Easytronic
Egy ötfokozatú kézi sebességváltó és egy automatikus sebességváltó előnyeit egyesíti magában. A kormányon elhelyezett ActiveSelectŽ gombokkal a sportos váltások is adottak.
port kapcsoló
Két autó egyben: tüzes és szívós viselkedés egyetlen gombnyomásra. Szériában jár az IDSPlus, IDS Sport csomag, Easytronic és automata váltó rendelésekor.
A Sport kapcsolóról meg itt írnak/mutatnak be animációt [link] -
-
Calogero
addikt
válasz parandroid #1112 üzenetére
Május 25-re vagyunk kiírva.
Hogy mi tart ilyen sokáig, hát a külön igény kielégítése. (Pl easytronic váltó, BC1-BC2 felprogramozás, Fészvékezéskor féklámpák villogtatása, tompított fényszoró automata kikapcsolása ha kulcsot kihúzod, automata ablakok le-fel mozgatása, ''sávváltó'' index át programozása, ne 4-5-et villogjon hanem csak 2-3-t, valamint tárcsafékek hátul is.)
[Szerkesztve] -
Vukocska
tag
Akkor nálatok bibi van.
Nálunk a céges 1.4 H astrák városban soha nem fogyiznak 8 felett.
A 10-ból 4 Easytronicos váltóval szereltek, ezek fiatalabbak (2006 Decemberi), és lomhábbak a manuál váltosoknál igaz, de a fogyasztásuk is jobb valamivel (nem sokkal), valamint a városi közlekedés kényelmesebb, könnyebb...
Jah és az óra csal.
Egyet kézalákaptam és meghajtottam......
Az óra 150-et mutatott.
A GPS: 145-öt.
A Fedélzeti computer testmódban pedig szintén 145-öt.
[Szerkesztve] -
Calogero
addikt
Nha még 1 hét én is aktiv tagnak számítok itt
Már megvolt az átvét, készen van a komfort programozás is, már csak a vizsga van hátra.
Valmint megtudtam egy-két dolgot az Easytronic váltóval kapcsolatban.
''Az okosnak tűnő váltót felszerelték téli üzemmóddal is. A hópehely gomb itt nem a klímát kapcsolja, hanem a váltónak ad utasítást, hogy eleve kettesből induljon, és hamarabb váltson, így nehezítve a kerekek síkos úton való kipörgését. Szárazon, nyári üzemmódban viszont semmi akadálya a gumicsikorgatós gavallér rajtoknak. Ekkor a váltó elengedi a motort a piros fordulatszám-tartományig, és nagyon sportos menettulajdonságokkal kápráztatja a sofőrt. Egyetlen baj a lassításnál való szintén sportos visszaváltogatás, 30 km/h-nál simán visszavált egyesbe, amit kézzel ugye nem tennénk.
A műszerfalon a többi közé elrejtett sport gomb a futóművet alakítja a tempósabb haladáshoz megfelelőbbé, és a váltót is gyorsabb kapcsolásra készteti, valamint a gázpedál is érzékenyebb lesz tőle.''
[Szerkesztve] -
Calogero
addikt
-
Calogero
addikt
Pedig használták, és mai napig is használják.......
Akkor gyulladt ki a régi vectrákban ha kevés a fékfolyadék a kocsiban, vagy kopottak a fékek.
Ez a funkció felszereltségtől és származástól is függött.
Sajnos ez mai napig is igaz.
Ezt tapasztaltam most hogy új autót vettem.
Németországban várásolt Easytronic váltós Astra H-ban alapból van hogy kormányról is tudjál váltani.
Az itthon vásárolt ugyancsak Easytronic váltós Astra H-ban nincs, és külön extraként sem rendelhető hozzá.
Vagy pl:
Németországban a digitális klimával jár a levegő minőség ellenőrző funkció, itthon nem, de külön rendelhető hozzá + 9000 Ft-ért.
[Szerkesztve] -
Calogero
addikt
Kedves peterkeT beköltöznék én is.
Opel Astra H 1.4 Easytronic Enjoy+ (facelift) 2007
Nyáron:
Télen, ronda lemezfelni+műanyagtárcsával:Ui. Azt hogy melyik kép kerül az #1-be azt rábízom a moderátorra, hogy neki melyik tetszik (nekem mind tetszik, de én elfogult vagyok)
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
1.8(140LE)-hoz rendelhető 4 sebességes automata.
Létezik még egy 6 fokozatú automata váltó, de azt kicsiny országunkban nem forgalmazzák.
Utálom is hogy nem egységes a forgalmazás.
Pl Németországban forgalmazott Easytronic váltóval szerelt autó esetén, lehet manuálisan a kormányról is váltani, de ez az itthoni gépekből kikerült[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Azért H egy kicsivel drágább.
Új Astra H (5 ajtós, Essentia)
1,4 (90Le) : 3,790 000
1.4 (90Le) Easytronic: 3 990 000
1,6 (115Le): 4 047 000
1.6 (115Le) Easytronic: 4 247 000Új Astra H (5 ajtós, Enjoy)
1,4 (90Le) : 4,100 000
1.4 (90Le) Easytronic: 4 300 000
1,6 (115Le): 4 357 000
1.6 (115Le) Easytronic: 4 557 000
1.6 (180Le) : 5 680 000Új Astra H (5 ajtós, Cosmo)
1,4 (90Le) : 4,451 000
1,6 (115Le): 4 708 000
1.6 (115Le) Easytronic: 4 908 000
1.6 (180Le) : 6 031 000Azért a G Astra sem olyan rossz.... Igaz hogy 10 éves a kaszni, de még mindig szebb mint az én H Astámmé (szerintem baromi ronda a H Astra)
-
Calogero
addikt
Sőt ezt sem tudták....
Easytronic váltóval szerelt autó csak akkor indul be ha indítás közben taposod a féket. Így nem történhet meg az hogy sebességben maradt autó indításnál az előtte (háta mögött) álló akadálynak ugorjon.
Indítás+közben taposod a féket akkor a váltó automatice üresbe kapcsol, és a motor beindul. Ha nem taposod a féket akkor az autó nem indul be, csak villog a kijelzőn a "N" betű, illetve kigyullad az ellenőrző lámpa (amin egy emberi láb van ami ép nyomja a féket), hogy taposd a féket is.
ui.: És én nem tapostam a féket...
-
Calogero
addikt
válasz bambano #8294 üzenetére
Jobban észrevehetőbb lenne a különbség hogy 1300 kg-hoz nem 90 LE párosodna.
1,4, 1,6 (105Le) mozihoz csak pénz kidobás ez az extra.Az enyémbe is csak a váltó miatt van. Manuális váltónál külön kell rendelni, de Easytronic váltóval szerelt példányokba alapból benne van, szintúgy mint a HSA.
-
Calogero
addikt
válasz #TOTTI #11354 üzenetére
Easytronic váltóm van, és ott mutatja milyen fokozatban és módban van a váltó.
Kijelzőn ezek lehetnek:
N: Üres
R: Tolatás
A1, A2, A3, A4, A5 : Automata mód fokozatai (képen Automata mód 1-es fokozatban van a váltó)
M1, M2, M3, M4, M5 : Kéziváltó mód fokozatai
S (karikában): Sport üzemmód (90 LE meg a sport.... )
Hópehely: Téliüzemmód (ilyenkor átíródnak a váltási pontok, valamint Automata módban nincsen 1-es fokozat)[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Én mint 1.4 Easytronic H Astra tulaj csak azt tudom mondani... hogy ha csak városi bevásárló kocsi kell akkor elmegy...
Előzés előtt jól meg kell gondolni hogy van-e hely a befejezéshez.
1.4 vs 1.6 (105Le) fogyasztása kb ugyanaz, különbség elhanyagolható...
Ha most vennék H Astrát akkor minimum 1,6 (115Le).
Amúgy nézegetem a J Astra combit és motor választással van még "gondom"
Ezek kaphatók automata váltóval:
1.4 (140Le) 6 sebességes
1.6 (115Le) 6 sebességes
1.6 (180LE ) 6 sebességes
2.0 Diesel (160 LE) 6 sebességesFőleg városban lenne használva.....
1,4 (140LE)-ről kértem árajánlatot, de nem tudom mennyire bírják a strapát ezek a kis köbcentis turbó motorok.
1,6 (115LE)-vel meg félek úgy járunk mint most a 1,4-es H Astrával, ~1500-1600 kg-hoz kevés lesz a paci....Az utolsó kettőt meg félek aranyárban fogják mérni....
-
Calogero
addikt
válasz csaresz002 #16636 üzenetére
Ha már Opel topicban vagyunk akkor Easytronic
-
Faterkam
addikt
Szisztok!
Van egy 10 éves, Easytronic 1,2-es C Corsánk, és olyan gondom van vele, ha a fűtésnél a vizet feltekerem maxra (piros) akkor nagyon erős, büdös fagyálló szag lesz az utastérben Hidegre visszaállítva (kék) ez megszűnik. Szervizbe ilyennel még nem találkoztak, tanácstalanok A radiátort 60-ér cserélnék, úgy hogy az se biztos, hogy az a baj. A hűtővíz + fagyálló nem folyik sehol, csepegés, folt, se bent, se kint az autó alatt nincs. Én még arra gondoltam, lecseréltetem a hűtőfolyadékot, de ez se tuti, legalábbis a szerelő szerint. (a hűtőfolyadék még az eredeti, gyári, csak néha kellett utánatölteni, kb. -25.ig jó)
Valakinek ötlete esetleg?
[ Szerkesztve ]
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
Faterkam
addikt
válasz Vesztor87 #19757 üzenetére
C Corsánk van 2002-es. 1,2-es Easytronic.
Az 1. meghibásodása, a gyújtáskapcsoló mechanika eltört, kb. 5 éves korában. (én csak városban használtam, a napi 25-30 indítás megvolt rendesen)
A 2. a főtengely szenzor meghalt és letiltott az elektronikája. Trélerrel kellett szervizbe vinni sajnos.. Ez is kb 5-6 éves korában volt azt hiszem.
3. 100eKm-nél (az idén) kuplung csere, ez ennél a modellnél húzós, a hydrocsapágy miatt (Easytronic).
4. az Easytronic váltó elektronikájának felújítása, ez a kuplung után volt (100eKm fölött. most van benne 109eKm)
Olajcsere, stb. minden évben.
Mondjuk nekem 4-5 éves korában a bajonettzáras fényszórók foglalatai elkezdtek beégni, ma már mindkettő ki van iktatva, és semmi gondom vele Ez C corsa betegség
Ami engem most bosszant, ha a fűtést feltekerem, akkor fagyállószag van a kocsiban
[ Szerkesztve ]
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
Faterkam
addikt
Sziasztok!
Van itt valakinek tapasztalata H Astra 1,6 Easytronic-al kapcsolatban? Főleg fogyasztás, (város) menettulajdonság stb. A váltáson gondolkodom C Corsa -> Astra classic III.
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
kriszpontaz
veterán
Srácok, kis segítségre/információra lenne szükségem.
Van egy 2001-es Opel Corsa C 1.2 Easytronic váltós autóm.
A kuplungra ráférne egy kis szervíz, mert sokszor ugrálva indul, van olyan hogy 1-2 váltás közt hirtelen csapja a kuplungot, meg esetenként sokáig csúsztatja.
Cseréltetnék benne kuplungszerkezetet (kinyomószerkezetet és tárcsát), de nem merik megbontani, mert félnek tőle hogy az Easytronic váltót felül kell programozni egy kuplungcsere után.Nem a sebességváltó szervókkal van a gond, mert azok már voltak cserélve, és a fenti tüneteket sem mindig produkálja, csak olyan mintha néha a kinyomócsapágy megszorulna.
Van ebben igazság, vagy elvégezhető a művelet célműszer és programozás nélkül is?
Köszi minden segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #27522 üzenetére
-
akom
senior tag
Sziasztok!
Automata váltós Opel társaktól kérdezném.
Szükséges e az automata váltóban olaját cserélni?
Eléggé ellentmondásos információkat kaptam. Van ahol azt mondják nem szükséges, van ahol 60k km után nem csak olaj, hanem szűrő cserét is ajánlanak.
Vectra C (2008) Easytronic váltóm van.
-
akom
senior tag
Sziasztok!
Easytronic automata váltóban szeretnék olajt, és olajszűrőt cseréltetni.
Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy mekkora költséggel jár ez a művelet?Azt az információt kaptam, hogy maga az olaj cseréje nem problémás (vagyis csak a háromnegyedét tudják cserélni, de az olajszűrőhöz szét kell szedni a váltót. Így sokkal nagyobb költsége lesz a dolognak.
Illetve tudtok e ajánlani megbízható opel bontót? (Legfőképpen Vectra C-hez szeretnék majd pár dolgot.)
-
akom
senior tag
válasz Calogero #28146 üzenetére
Számomra is érdekes a dolog.
Ellentmondásos információkat kapok.
A szervizben: "nem kell olajt cserélni, csak szintet kell nézni".Eddig két automata váltós (easytronic) tulajt kérdeztem, és mindketten cseréltették az olajt.
Most döntse el az ember, hogy mi legyen.
Mivel az én autómban már eléggé sok km van (200k+), és gondolom hogy a szervizben biztos nem cserélték, ezért inkább szánnék rá egy kis pénz, nehogy gond legyen vele a jövőben.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #28703 üzenetére
Az enyémbe 44-es volt, nem is bírta sokáig.....
Még garanciába cseréltek 56-osra.Egy márka társam szintén 2007-be vette az autó ő viszont gyárilag 56-ot kapott bele.
Az enyém 1,4 (90 LE Easytronic) tele extrával (riasztó,digi klima xenon, elekt. tükör, ablakok....stb) 44Ah
A srácé: 1,4 (90LE) full fapad, se riasztó, sima kézi tükörmkézi ablakokkal) 56Ah -
Gergőke88
addikt
válasz Markizmark #36976 üzenetére
Opel Astra H 1.6 easytronic vátó van a kocsinkban.
Új kora óta nálunk van most 120e km van benne, és a váltóhoz nem kellett nyúlni még.
Ezek uygebár, hagyományos váltok, csak a kuplungot működteti hidraulikus szerkezet.
Ezáltal a fogyasztás sem lesz magasabb, és a felár se volt vészes(100-200e) ft között valahol.
Városban 7,5 fogyasztás, pályán 120-130 között pedig 6,5.
Tehát ez a +20% nem nagyon állja meg a helyét.... -
kriszpontaz
veterán
válasz 7Sony7 #43421 üzenetére
Odáig már nem bontottuk, semmi értelme nem volt. Csak számoltunk egy kicsit. 100000 Ft az oldaldekni (szivattyú ház, csak gyári van és nincs benne a szivattyú) + 36000 (50% kedvezménnyel) a fogaskerék a szivattyúba. A szivattyú hajtótengely (az a 6 vagy 8 szögletű tengely ami hajtja és azon is van egy tömítés) is elkopott, bemarás volt ott, ahol a tömítőgyűrű felfekszik, megint 36000 Ft. A láncszett 25000 (50%) hajtókar csapágyak ~3500 + főtengely nyugvócsapágyak ~9000 + tömítések mindenhová és ki tudja még mi. Anyagi csőd. Semmi értelme nem volt tovább bontani.
Az elmúlt fél évben felújíttattam a kuplungszervót 50000-ért (Easytronic) + kapott új kuplungtárcsát + kinyomócsapágyat (100k) + futómű tropa volt, így 4 lengéscsillapító + 4 rugó (mind törött volt) + toronycsapágy + függőstabi + 2 hátsó fékdob + kerékcsapágyak + középső pufódob + féltengelycsuklók (200K).
Tehát lassan van egy teljesen új C Corsa-m . Marhára megérte, de már addig hajtom amíg ki nem rohad alólam (rozsda sehol nincs rajta).
Mellesleg nem tudjátok hogy a gyári ajtókárpitot ha felvált (értsd: a ragasztó elengedte és lobog az ajtón, olyan mintha összement volna mosásban a ruha) vissza lehet ragasztani úgy hogy a helyén is maradjon?
[ Szerkesztve ]
-
kriszpontaz
veterán
Szépen jár a motor hála az égnek. Holnap Easytronic újraprogramozás és próbakör. 2 hete szívok mert nincs autóm .
-
kriszpontaz
veterán
Most szívesen megütném azt aki kitalálta hogy az Easytronic betanítása csak security kód beütése után kezdhető, és csak Tech-2 műszerrel. Szeretkezhetne egy vagon majommal.
-
Faterkam
addikt
válasz kriszpontaz #43662 üzenetére
Jé még egy ember, akinek EasyTronic.-os autója van?
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
Faterkam
addikt
válasz kriszpontaz #43676 üzenetére
A tünet egyszerű volt: a kulcs elfordításánál F betű a váltó kijelzőn és semmi, se kép, se hang. Én is felújíttattam, nálam mindkét léptetőmotorral gondok voltak meg az elektronika is beteg volt. De nekem cakk-pakk 140eFt volt és úgy adtuk el. Most H Astra van, ez is hasonló EasyTronic.-os.
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen