- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali médialejátszót?
- Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz erikke17 #31422 üzenetére
Nekem EGR hiba autopalyan kiegett, egyelöre legalabbis megszünt a problema. Mondjuk ehhez mentem vele 4*1200km-t 1,5 honapon belül egyhuzamban. Addig csinalta, azota nem. Nem mondom, hogy indulj el vele most egy ilyen körre csak ugy passziobol , de egy szerelö par ezresert szerintem kipucolja.
A milyen autot topicban pont dizel vs benzin vita folyt, ahol a benzinesek bizonygattak, hogy EGR szelep az a benzinben olyan mintha nem is lenne, nem is hallani rola, mig a dizelbe naponta kell 50 ezerert ujat venni engedelmeddel belinkelem a hozzaszolasodat....benzin es az EGR cimmel
-
Declare
őstag
válasz zsolthee #31444 üzenetére
Hat ha ram hallgatsz, akkor nem a H astra üleseit valasztod vagy nem tudom, hogy letezik e belöle valami olyan aminek van valami gerinctamasz funkcioja, de ami nekem van a GTC ben az basszus, mint 2db vasalodeszka amit összetoltak....vagy fekszem es a plafont nezem, vagy ugy ülök, mint egy karot nyelt ember...
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #31447 üzenetére
Megint mas, ha felraksz egy teli gumit egy tesztkörre es mesz vele egy kanyart, vagy ha nyaron hasznalod. Azon kivül nem tudjuk milyen volt a teli, milyen a nyari stb. Altalaban nem is akkor szokott baleset bekövetkezni, amikor az ember kigurul a garazsbol es megy az elsö kanyar fele....mesz par km-t 90 el, a teli gumid szepen felmelegszik es sokkal jobban fog nyalodni a kanyarba, fekezesnel stb. Az hogy eldurranjon a teli gumi a sebesseg miatt, az szerintem extrem pelda.
En baromira elitelem a teli gumival közlekedöket. Minden ilyen jellegü iras egyöntetü abbol a szempontbol, hogy egy fel nyari szezon alatt tönkreteszed a teli gumidat, ami igy mind nyaron, mind telen teljesen alkalmatlan lesz a biztonsagos közlekedesre. Egyreszt a minta extra gyorsan lekopik, igy telen mar nem fog kapaszkodni, meg az anyaga is felkemenyedik igy meg csuszni is fog. Ellenben nyaron a mintaja tovabbra is melyebb lesz, mint a normalis nyari gumin es az anyaga puhabb a kelletenel...szoval szerintem a nyaron hasznalt teli gumi az olyan lehet, mint egy kifejezett olcso vacak 4 evszakos...semmire nem jo, max magadat es masokat összetörni.
Szoval ha most marciusban bejön egy 20 fokos szep hetvege es mesz a kocsiddal teli gumival nem leszel egy idözitett bomba az uton, ha nem epp akkor akarod megdönteni az idörekordod A-B be. Szerintem kb ilyen szituban helytallo ez a resze a cikknek.
Azon kivül en nem tudom ti hogy vagytok vele, de en minden alkalommal amikor lecserelem a teli gumikat nyarira olyan szinten veszem eszre a kocsi viselkedesen, hogy nem imbolyog a kanyarban, hogy felelmetes. A lagyabb magasabb mintazatu teligumi egesz biztosan nem alkalmas biztonsagos nyari közlekedesre....ez szerintem 100%....aztan egy nyar utan mar telre sem....
A masik resze ez a potkerek ez tenyleg erdekes. Szerintem ez a good to know kategoria. Ha telen kenyszerülsz egy kerekcserere, akkor tudd, hogy nagyon rossz lesz a kocsi viselkedes....mivel ne meg se telen se nyaron nem csereltem kereket az ut szelen, szerintem van ez annyira elhanyagolhato kockazat, hogy ezert nem fogok gumigarniturakat cipelni . De mindenesetre jo tudni!
Ez kb olyan, mint a multkori cikk, amit AMD Power linkelet....a biztos az, ha van 4 teli, 4 nyari gumi a kocsidban, emelö es potemelö, potakkumulator, egy kanna benzin, olaj, sator, gumicsonak.....es minimum egy 4x4 es terepjarot is vontass mindig magad utan, ha veletlenül földcsoszamlassal talalod szembe magad vagy ha megjön az sms, hogy mindenki üljön at ey masik autoba
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #31462 üzenetére
Na jo elsö, felindulas utan picit lehiggadva....
- nagyobb fekut
- gyengebb menetteljesitmenyek
- Nagyobb menetzaj, vibracio => futomü problemak
- Nagyobb fogyasztas
......Google elsö ket oldalan a "Teli gumival nyaron" kereses par talalata, random klikk-klikk-klikk modszerrel
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]"incs tiltva, hogy egész évben téligumival járjon az ember:" remelem nem sokaig:
Nem tudo ez mennyire hiteles cikk, de remelem tenyleg igy is van...mondjuk ezek a tenyleg low cost teligumik...Vegyel egy 4evszakos gumit, vagy hasznaltan 10-20k Ft bol megvan valami normalis teli/nyari gumi amit jopar evig hasznalhatsz.
Az, hogy valaki belecsuszik valakibe nem mondja be tv/hirado....
Tehat akkor hol is tartunk? Veszel hasznaltan 40-50k ert teli ES nyari gumit hasznaltan....ezeket az evi 4-5 k futasteljesitmennyel hasznalod pl 5 evig. Azaza a nemtörödömsegeddel sporolsz eves szinten max 10 ezer forintot! Fel tank benzin!!! Egyszer csussz bele valakibe es a többszöröset bukod.....
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #31464 üzenetére
..........egyetlen cikket mutass, ahol azt irjak, hogy jobb a teli gumi tapadasa nyaron........ne egy probakörön egy kanyart.............mind1 eselytelen, mondom hajra.........
fogyasztas....ezt mar multkor is csak azert nem irtam......4,5 liter egy 1.4 astra, teligumival, szerpentines utakkal, meg 110 es autoutas szakaszokkal tarkitva.....hat azert ez max sajat magad megnyugtatasara szolgalhat, de ilyet egy hibrid prius se biztos, hogy meg tudna csinalni....
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #31471 üzenetére
Szomoru ez...szerencsere en a környezetemben nem igen talalkozom ilyenekkel (otthon sem, nem Nemetorszagrol beszelek...)
Ez addig meg elfogadhato is lenne, hogy oke, nem volt penzem ra, összejöttek a dolgok stb....de rajta vagyok es cserelni fogok amint tudok.....mert magamra is es masokra is gondolok ha elkezdek közlekedni.....a komoly problemak ott kezdödnek, amin itt delelött felhuztam magam, amikor valaki elkezd ervelni amellett, hogy egyebkent milyen jo is a teli gumi mert puha es jobban tapad nyaron is.....es az hogy hosszabb fekut, instabilabb kanyarvetel es hogy telre pont azokat a tulajdonsagait vesziti el a gumi, ami miatt teli guminak hivjak, ezek csak "velemenyek"....
es akkor csodalkozunk, miert is balkanoznak kishazankra.....
-
Declare
őstag
válasz Findzs #31476 üzenetére
Talan azert nem biztos, mert egy bizonyos korig/km allasig nem fog ezzel foglalkozni az emberek jo resze szerintem. A mutyizas jobbara a többedik tulajdonosnal 100-150k km nel kezdödik. Hirtelen ott lesznek a 150k km t futott beszamitott, eladott autok 60-70k km esek.
Alvazszam es km ora allas adatbazis nem hiszem, hogy olyan nagyon nehez lenne letrehozni. Müszakinal meg megint egy fokkal talan nehez ismeröst talalni, mint sima olajcserenel.
Valamennyit biztosan szamitana....
(#31477) Findzs: A dolog neve statisztika ugyan abbol az adathalmazbol ki lehet mutatni valamit es annak az ellenkezöjet is
-
Declare
őstag
Ezt most a bírni fogja, vagy a lásd tényleg nem bírja fejezethez írtad? Azért 180k km alatt turbo+szivosornak normalisan nem kellene megmekkennie nem? A kettőstömegű is állítólag az 1.9 tdiben jobban bírja mint az én 1.7 cdti motorosomban, de ebben is 150k km-t elment.
Kíváncsi vagyok a fogyikra! Azért jó lehet az 180 ló
-
Declare
őstag
Majd meselj milyen!
Nekem mindig az a furcsa, az ilyen csippelös dolgokkal, hogy ha ez egy ilyen tuti jo dolog (marmint ugyan azokkal a gyari alkatreszekkel, nagyobb teljesitmeny, kevesebb fogyasztas....stb), akkor a gyar miert nem csinalja? Ezert merül fel bennem, hogy valami akkor megsem biztos, h annyira tuti
Az hogy a szivosor tönkrement, az hogy nyilvanult meg? Milyen összeget kostal egy ilyen javitas? Nagysagrendileg....
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #31490 üzenetére
De jobban megy! A sport kipufogo az nem egy veletlen talalmany valamelyik sufni tuningban. Egy M BMW nek pl nem azert van olyan hangja amilyet a sufnibetyar is megalmodott maganak, mert kitalalta a BMW, hogy ha mar ilyen brutal motort teszünk bele azt hallja a szomszed is Egesz egyszerüen kell a nagyobb terfogat a kipufogonak, hogy a kompresszio ki tudja nyomni a gazokat. Ratennenek egy sima egyes kis 2cm atmeröjü kipufogot az M bömbire, egyreszt szerintem valahol feluton levagna a rendszert a nyomas de komolyan eszre lehetne venni a teljesitmenyben.
Tehat amikor sufnibetyarunk a villamos matricazott 1.0 yarisnak levagja a kipufogojat es felhegeszt egy 30cm atmeröjü csövet, valoban nyer vele loerö többletet, de ugye ilyen 50-100 loerö tartomanyban gyakorlatilag eszrevehetetlen...ellenben minden normalis embert az örületbe kerget maga körül....
Legalabbis en igy tajekozodtam, mert par eve Bp n volt egy ilyen menö mano....minden reggel felhörgött a dupla kipufogos 1.4 es.....es mindig azon agyaltam, hogy hogy fogom telenyomni purhabbal, valamelyik este.....
-
Declare
őstag
válasz morist #31521 üzenetére
Ha nincs dizel tapasztalaod, lehet erdemes vinni valakit aki ert hozza.
Hideg motor inditasnal pl füstöt nezd meg hatul. Felnyitott motorhaznal erdemes ugyan csak hideg inditasnal hallgatozni....nyegergö, kerepelö stb "rossz" hangkat keresni.
EGR hiba szerintem sokfele keppen jelentkezhet. Nem egyenletes alapjarat pl, vagy hirtelen intenziv gyorsitasnal megtorpan ilyesmi. Nekem pl ezekböl talan a picit egynetlen alapjarat, de nem mindig es minimalisan, de nekem autopalyan kb 5-600 km utan a kocsi lekorlatozta szerviz üzemmodba magat az elkoszolodott egr miatt....ujrainditas megoldotta, illetva azota "kiegett" es nem volt, de csak igy jöttem ra en is, hogy egr el van valami.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #31502 üzenetére
Ez logikusnak is tünhet, de valahogy en akkor egy par zazalekos teljesitmeny növekedest tudnek elkepzelni
Valahogy akkor is tul sok rizikot erzek benne....de persze lehet, hogy nem gaz
(#31501) mohabá 007 : Na ez meg aztan vegkepp nem az en asztalom Ha van egy olyan kocsi, amiben van egy öblös benzines brutal nyomatekkal annak gyönyörü hangja van...de ez a leszedem a fojtast meg a katalizatort es "sport kipufogot" hegesztek a par 10 loerös kocsimra....na ez nekem egy szint a villamos matricaval
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #31526 üzenetére
Szerintem ez nem igy van. Ha ez engine check lampa vilait, akkor ott mar valami megadta magat, de jobbara mielött kifullad valami mar van egy csomo tünet. Ceges audi a4 nek is mar lehet hallani a turbon, ha hirtelen visszaengedi az ember a gazt hülye hangot ad....turbo felujitas kell neki, 270k km nel ez nem is meglepö. 5-6 eves A4 audi...semmi lampa nem vilagit sehol.
Vagy nekem az EGR koszolodas. Semmi lampa nem vilagitott 5-600 km en kerszetül...aztan kigyulladt. Ujrainditasnal eltünt, par szaz km ig semmi, aztan kigyulladt.
-
Declare
őstag
válasz mohabá 007 #31553 üzenetére
Teljesen jogos, ezt en is olvastam, hogy ajanlott valahany ev utan cserelni....csak nem rögzült....most 6 evesen lesz a masodik csere a kis gtc nek.....tipikusan az a kocsi, amit ha most meghirdetne egy nepper, max 70k km lenne benne....
szerk: (#31538) Petya25: hasznos info! Mondjuk en olyan ajanlast, hogy vezermücserenel ne csereljünk vizpumpat nem hallottam, de siman el tudom kepzelni
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #31555 üzenetére
Ettöl függetlenül irom, amit irok. Mi hajtja vagy mi sem, azzal nem vagyok tisztaba, de maga az a teny, hogy vezerlescserenel a vizpumpat nem cserelik, ez eleg ostoba sporolas. Ez kb olyan, mint hogy olajserekor cserilk az olajszüröt is szerintem
(#31556) Findzs Mi köze van a vw hez annek a fiatnak? Rokonsagban van egy uj fiat punto, 1,3 as multijet motorral. Valto, kuplung fek erdekes a nemet autok utan (valahogy nagyon puha minden), de igazabol semmi rosszat nem tudok rola irni. Nagyon jo a fogyasztasa, semmi baj nincs vele.
Persze a linkelt stilo az 1.6 benzinmotorral nyilvan nem ugyan az, de fiatrol en ennyit tudok irniAmugy itt biztos valaki jol megaszondja a velemenyet Milyen autot vegyek
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #31561 üzenetére
Nem ertjük egymast
Amiket en olvastam cikkeket, ott azt irtak, hogy a vezerlessel együtt illik cserelni a vizpumpat, függetlenül töle, h mi hajtja vagy mi sem. Egyszerüen csak azert, mert tapasztalatok szerint sok esetben a vizpumpa elettartama nagyjabol a vezerles elettartamaval együtt mozog es mivel ha vezerles csere utan 2000 km mulva adja meg magat az eleg bosszanto, mert a cserehez kb ugy szet kell bontani a kocsit, mint egy vezerles cserehez. Arrol nem is beszelve, hogy ugy is lehet jarni, mint az Oktavias emberke...ha epp nem veszed eszre, h baja van.Lenyeg a lenyeg, en ugy olvastam, h vezerles cserenel a vizpumpat kisporolni nem bölcs megközelites.
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #31565 üzenetére
Jajajaja, okes, köszi az uj infokat, akkor igy mar ertem!
(#31564) gban: H astraban pl nincs vizhöfok merö müszer, igy arra nehez odafigyelni. Par vizcseppet meg tudom, hogy en eszrevennek e a kocsi alatt En per pillanat azt erzem biztosnak ha cserelve van
-
Declare
őstag
Hat ez az amit irtam, hogy szerintem ez egy problema most az opelnek, hogy igazabol nem gyart premium kocsikat, ugyanakkor az arai oda kanyarodtak es nem gyart "tömeg" autot sem, amit regen gyartott. Ezert olyan furak szerintem mindenkinek az opelek mostansag. Ragyurtak a minösegre es designra, igy az arcedula a vw vel került egy szintre, de technikaban/technologiaban es minösegben megsincsenek ott....ezert huzogatjak le a cikkekben is, hogy jo-jo, meg nem rossz, DE...
Kivancsi leszek erre az olcsositasra, mire jutnak vele.
Ezzel az opel adam al meg nem nagyon latom a celközönseget.....a kpen levö bördzsekis szöszi legzsakok azert nem egy opel kulcshoz bujnak oda tovabbra sem
mod: ja meg annyi jutott eszembe, az elsö gondolathoz, hogy en ezt a H astrat erzem a regi opelnek. Nem vw, sem arban, sem minösegben, semmiben, de olcsobb, olcsobb fenntartani es igazabol teljesen elhetö. A J astra az mar az a dilemma amit az elejen irtam...szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #31600 üzenetére
Pont ezt akartam kerdezni amugy....hogy valaki magyarazza mar el nekem egyszer ezt a "vw tularazott" kijelentö mondatot mert nem ertem, pedig sokan szeretik dobalni.
Nekem a tularazott azt jelenti, hogy magasabb az ara, mint a piaci erteke azaz nem fogy (vagy max 1-2 gyüjtö veszi). Tehat mindenhol azt kellene olvasni, h a vw tularazott ezert a bezarason gondolkodik. En viszont nem igen olvasom ezt
Vagy akkor minden tularazott, ami dragabb, mint egy dacia logan, hisz az is auto, elvisz A-B be....es akkor mi van az Audival, ami ha jol emlekszem tavaly, vagy tavaly elött a vilag legsikeresebb cege lett....ha a vw tularazott, akkor az audi hajjajj.Max az lehet helyes, amit Te is irsz. Valami valakinek a lehetösegeihez merten tularazott. Az meg mar ertelmi kerdes, hogy ezt valaki esszel felmeri, vagy devizahitelböl 30 eves futamidöre megveszi, mert ugye, csak 2 honap utan kell elkezdeni törleszteni
A hitelhez meg annyit, hogy azert ami otthon volt, az is egy ilyen specko Magyar dolog volt. Sok nem eppen ertelmes embert megvezettek, mert meglehetett, aztan ezt felismertek a bankok es megjobban megvezettek öket, mert ugye miert ne? Es ugye a tudtalan embereket meg nem vedte senki es semmi....itt Nemetorszagban pl ugy van, hogy ha hitelet akarsz felvenni, azt csak akkor kapod meg ha ellenöriztek, hogy a bevetel/kiadasaid alapjan tudod e fizetni realisan. Itt is vannak tudatlanok...nem akkora aranyban szerintem, mint otthon, de vannak...csak öket megvedik.
Na ez csak azert jött ki belölem, mert nem ördögtöl valo a hitel, csak ugye azt is esszel kell hasznalni. Persze (ha nem cegeket nezünk) akkor mindenkepp KP a tuti. Ha van annyi amennyi kell
(#31598) AMD Power Ford azert szerintem minösegibb, mint az opel. A skoda/seat az jo kerdes....nem igen tudom, hogy mozognak az araik az opelhez kepest.
-
Declare
őstag
válasz Dluinet #31602 üzenetére
Szerintem ugyan olyan soha sincs....pont ezt irom, akkor egy alap audi, meg egy full extras logan az ugyan olyan? Ertem en mire gondolsz, de ez addig igaz amig nem hasznalod....es akkor jönnek ki azok az aprosagok, pl egy opel vs vw eseteben, hogy menü rendszer hasznalhatosag....esöerzekelö (ugyan az a parameter, megis ha ismered mindkettöt, akkor rajössz, miert is jobb egyik vagy a masik) es sorolhatnam sokaig..... Pedig latszolag ugyan olyan parameterek.... szoval szerintem az aprosagok azok amik hasznalat soran jönnek ki.
Szeretem nagyon a kis astramat teljesen komolyan, de ha 2x ennyi penzböl vehettem volna autot golfot veszek, ha 3x akkor bmw t.....es nem azert, mert a golf megbizhatobb, a bmw meg meginkabb
Na mind1, szivesen beszelgetnek erröl, de nagyon flame lenne itt az opel topicban Szerintem, ha valaki merlegel pl opel/vw/skoda/seat között, nem hiszem, hogy az alapjan dönt, h melyik megbizhatobb....legalabbis en nem ezen gondolkozom
(#31603) gban Alapbol sokkal erösebb a vedelmi halo es minden komolyabban müködik, nem ilyen felületes, tessek lassek, csak neve legyen a gyereknek modon....
mod: persze en sem mindenkire ervenyüen irom...[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz focvis #31606 üzenetére
Nekem szerelöm mondta, hogy a vw alkatreszek alapbol dragabbak, mint az opelhez...meg amikor majusban nezegettem a kocsikat....ennyi amiböl epitkezni tudok
For mondeo: hat nem tudom en egyszer mentem a jelenlegi mondeoval Györ Horvatorszag, utaskent es nagyon bejövös volt mondjuk full extra volt, 2.0 T automata, ülesszellöztetes stb....nekem teljesen premium erzetem volt benne, semmi wartburg
(#31608) gban Ezt az egeszet nem ertem az az igazsag Hogy egy ugyanolyan felszereltsegü pl opel astra es egy A3 audi közül (eggyezö evjarattal) az audi az olcsobb vagy mi? Egy alap A3 az ugyanolyan fapad, mint egy alap astra... az ara alapbol nem ugyan az es az extrak arai is kemenyebbek....igy minnel felszereltebbet hasonlitunk, annal nagyobb a difi
-
Declare
őstag
válasz focvis #31663 üzenetére
Erzekelök vannak, hogy melyik legzsak nyiljon ki. Egyszer lattam erröl valami discoverys vagy valami hasonlo videot, hogy mennyi kis erzekelö van mindenfele a karosszeriaban, amik iranyitjak, h melyik legzsakok nyiljanak....hogy ez mlyen auuokban, meg mikortol, vagy ma mashogy van stb azt nem tudom. Mindenesetre, az hogy van egy gyorsulaserzekelö ami kapcsol egyet es kinyitja az összes legzsakot, nem ünik logikusnak igy laikuskent belegondolva
-
Declare
őstag
válasz focvis #31693 üzenetére
Szerintem nem is lassulast mer, egyszerüen csak erzekeli a deformaciot. Az elöbb nem neztem meg a golfos videot, de most igen es egyertelmü a dolog, ha nezed a felsö kameras ütközest, latszik, hogy a front legzsak nyilik elöször (ha kockankent nezed jol latszik), az oldallegzsak meg azert nyilik, mert az oldala is deformalodik. A vegen latszik, hogy a jobb oldali függönylegzsak nem nyilt ki, mert ott nem volt deformacio.
Nagyon klassz ez a golf7....kar összetörni annak ellenere, h nem az en szinem az ezüst, azert ezt elfogadnam....meg a videon az elsö par masodperces allapotaban
-
Declare
őstag
válasz Calogero #31725 üzenetére
Hat fene se tudja, en az elsö lampaban a J astranak az oldalso szemöldökeit ismerem fel, csak izlesesebben, ket teglalapositott xenon/led fenyszoro meg kicsit golfos feeling (7es golfos). Nekem inkabb a közepsö reszben , hütömaszk tajekon van a H astra de akarhogy is nem rossz!
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #31746 üzenetére
Erröl az jut eszembe, amikor egy for focust (talan egy 5 eves lehetett) vezettem, benzinest es az mindig azt csinalta, ha benyomtam a kuplungot valtaskor, nem esett hirtelen le a fordulat, hanem csak nagyon lassan. Ez valami hiba jelenseg lehetett vagy valami fordos szandekos dolog? (arra gondolok, hogy talan ezzel a valtot kimelte a motor vagy ilyesmi ) Anno agyaltam ezen, de elfelejtettem utana nezni es most eszembejutott, hogy ezt irtad
-
Declare
őstag
Ez ilyen igen....mint amikor en kerdeztem az autoszerelö ismeröst, hogy akkor milyen autot? benzint/dizelt? Japant/nemetet? Valasz: hahaha, olyat ami nem rossz....minden mind1....marka/motortips/szarmazasi orszag....a leggagyibb dizel 200ezer kmel is lehet megkimelt jo vetel es a legjobb, tuti vetel, "mertezekneksohanincssemmibaja" kocsi is lehet egy hulladek 3 ev utan....pont a masik topicba irtam multkor, hogy az irodam ablaka alatt all egy gyönyörü vadi uj, megafullos (LED lampa, 20zoll felni, panorama ablak.....) 3 literes A6 allroad....valami gyönyörü ....hasznalt ara, olyan 70-80 ezer euro emberünk beül, padlogazzal indit a parkolo vegeig (mivel kb 30m nem szaguldozik, csak hallani ahogy felüvölt a motor), aztan hasonlo mentalitassal az utkeresztezödesig, utana amig el nem eri az 50 et kb megint padlo....a hangja nagyon szep de azert majd 3 ev mulva ha majd kb csereli gondolom, akkor azert könnyen lehet szoporoller a kocsi.....100k km, 30-35ezer euroert kb.... szegeny delikvens meg mit gondol? Huu allroad, 3 eves, audi, csak 100k km meg nem is olcso ez milyen jo lesz....aztan ki tudja mit fog birni akkor a hidegen üvöltetett 3.0 dizel
Bubee82: Nekem is 1.7 dizel van H astra 2008 as 170+k km es en szeretem, mondjuk kb 15k km ota van nalam, szoval messzemenö velemenyeket meg nem mondok, de ha valami rejtett hiba lett volna, az szerintem mar elöjött volna. A kettöstömegü 150k km körül megadja magat (legalabbis H astraban, föleg a 6 gangos), de mas hibat nem igen talaltam rola. Nekem egy g füstöt nem erszt es egy ml olajat nem eszik...kopp-kopp
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #31819 üzenetére
Azert ez is ket reszre bonthato szerintem. Van az egyik, akinek van penze ra es nem erdekli...megveszi, A bol B be minnel gyorsabban, kenyelmesebben eljusson, ha tönkremegy vesz ujat....van sok ilyen. Mindenkinek szive joga arra költeni a penzet, amire akarja.
En a masik oldal miatt vagyok bosszus. Az a helyzet amiben en is voltam. Amikor dizel autot vettem most egy csomo mindennek utananeztem, utanaolvastam, itt kerdeztem stb....es most mar tudom, hogy igen 15k km enekent olajat cserelünk, dizellel hidegben meg kimeletesebben banunk hideg inditasnal, ha nagyon meg lett haktva autopalyan mondjuk, akkor a pihenöbe satufekkel beallva nem ugrunk be a toitoi ba azonnal leallitva a motort, vagy a klimat erdemes telen is neha bekacsolni, vagy hosszu nyari ut utan mielött lekapcsolja a kocsit az ember, kinyomni a klimat par perccel hamarabb, h kiszaradjon............stb. Apro dolgok ezek, amikre meg csak azt sem lehet mondani, hogy kompromisszu....egy egeszen keves odafigyeles jelentösen lehet javitani annak az eselyet, hogy csak annyit kelljen a kocsira költeni, amennyit muszaj....es ne kelljen turbot felujjitatni, es allandoan uj auto utan nezni, mert a reginek mar megint minden baja van...de azert en pl eleg sok cikket atolvastam es eleg sok velemenyt meghallgattam, mire ezeket az apro tanacsokat összeszedtem.....ha pl nem szeretem bujni a netet azok utan a dolgok utan, amiket hasznalok, hanem megveszem a kocsit mert muszaj, mert kell....senki nem mondja el sehol, hogy egyebkent ezekre erdemes odafigyelni....kb 30k km enekent hozzd be olajcserere aztan hajra....
-
Declare
őstag
En összesegeben irtam le ezeket a dolgokat, amik aprosagok...nekem is 30k km irnak elö....söt az Audi is annyit ir elö...aztan megtudtam, ha jot szeretnek az automnak 15k kmenkent olajat cserelek es amit Te is irsz, nekem is 30k van a szervizfüzetben
dizel meg ha jol tudom meg erzekenyebb a kenesre a nagy nyomas miatt + ugye a turbo. Egy sima kis szivo benzinnek sokkal kevesbe artasz ha hidegen pörgeted...nyilvan nem egeszseges.
-
Declare
őstag
válasz KillHates #31825 üzenetére
szeep! Remelem vissza vitted az elözö tulajnak, hisz ez a penz az öve
Tomoty : Jaja ez a benzin vs dizel ez egy ilyen dolog. Csak pont ezt mondom pl en aki nem foglalkozom az autokkal, honnan kellene tudnom, hogy egyebkent mivel is tudok jot tenni vagy sem.....autoatvetelkor viragycsokor meg pezsgö, aztan jo utat kivannak....az 500 oldalas usermanualban meg benne, van, hogy ha megnyomod a biztonsagi öv csatalakozojan a nagy piros gombot kikapcsol az öv....de miert nem lehet olyan +infokat leirni az autot csak hasznalo usernek, hogy 15k km enkent javasoljuk az olajcseret, kemenyebb autopalya menet utan fel percet varjunk mar a motor lelövese elött....talan a ne eröltessük hidegen a motort benne van....mondjuk mivel a H astraban vizhömerö sincs, igy igazabol nem is vagyok benne biztos....
-
Declare
őstag
Azert egy kamion (vagy nem tudom mi az a tgx pontosan), nem hiszem, hogy barmiben is össze lehetne hasonlitani egy szemely autoval. En meg olyan cikket/velemenyt nem olvastam a neten, ahol azt irnak, hogy a 30k olajcsere jot tesz a kocsinak.....max annyit, hogy nem kell annyira raparazni, de tök egyöntetüen irja mindenki, mindenhol, hogy 15k olajcsere at egy aldasos dolog a motornak. Ilyenkor azert elgondolkozik az ember, hogy biztos a szervizfüzet 30k olajcsereje a tuti?
Ja es amugy, akkor Te miert is cserelsz korabban olajat, mint 30k? Ha a mernökök megirtak, hogy 30k kent csereld....
(#31834) Findzs: felhangzott egyidöben ket különbözö helyen egy eger kattintas ez biztos
-
Declare
őstag
válasz KillHates #31863 üzenetére
Jaj, az ilyenektöl falramaszom....azert milyen brutal különbseg van mar egy mai környezetvedelmi elöirasokat betarto auto es egy nem tudom 20-30-40 evvel ezelötti fekete kormot okado sarkany között? Oriasi....persze nem kell tulzasokba esni semmibe, de ez a sz.r a napelem, meg sz.r a hibrid okoskodastol kivagyok....mindent fejleszteni kell, minden nehezen indul.
Mindenesetre azokat, akik ezeket a cikkeket irjak, odaköltöztetnek Kinaba egy szentüzelesü erömü melle es biciklivel jaratnam munkaba a 20 eves atlag evjaratu autok között...aztan amikor majd elfelejti, mi is az, hogy napsütes es az asztmatol meg a tüdöraktol fulldoklik, akkor megint megkerdeznem a velemenyet a priusrol meg a hummerröl.
De mondom megegyszer, persze a tulzasba semmivel kapcsolatban nem szabad esni
(#31864) KillHates: Vigyazz mert lerohannak a H astrasok a narancssarga kulcsos müszerfalon vilagito jeleikkel
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Szerintem azert nem, mert egy kamionnal mondjuk az esetek 90% ban ugyan azok az üzemeltetesi körülmenyek. Beszall a soför elinditja, megy nem tudom 7-8 orat egyhuzamban 90 el, aztan leall.
Egy szemelyautonal minden valtozik. Lehet, h valaki hasznalja napi 2x100km ingazasra palyan, ott tenyleg nem lehet nagy gond a 30 ezeres olajcsere. Viszont laikuskent belegondolva is total mas a helyzet egy varosban pöförgö, naponta 10x beinditom/leallitom autoval, ami egyhuzamban 2km nel többet nem megy.Az meg, hogy gyar meg szakember, meg tervezömernök az ok persze, de ök is emberek, ök is hibaznak. Ezen kivül öket nem erdekli, h 10 evesen mi van a kocsival. 3-5 eveig elmegy a motor kb ha nem cserelsz olajat akkor is . Plussz van ugye ez a tervezett elavulas dolog is. Nem vagyok nagy összeesküves sövö, de ha belegondolunk tenyleg senkinek nem erdeke örökeletü autokat tervezni...
Ha a neten utananezel, gyakorlatilag mindenhol egyetrtes van abban, h 15k olajcsere hatarozottan jot tesz mindennek. Nem okoskodas, de a tapasztalat ezt mutatja. Keves többlet raforditassal jo esetben nyersz par ev plusszt a turbonak vagy akarminek....mindenesetre en ebben latok fantaziat
-
Declare
őstag
Erre mondjak, h gugli a baratod
Random talalat az "olajcsere periodus" hivoszora az elsö oldalrol.
Hogy lehetne egy ilyet bizonyitani? Kb sehogy. Ezek tapasztalatok, vagy elhiszed vagy nem. Te döntesed. Az viszont biztos, amit irtam is, hogy minden autot maskepp hasznalnak, mas körülmenyek között, mas üzemanyaggal, mas olajjal (ezekben mind lehetnek sporolasok/csalasok, amitöl szinten nem hozzak azt a minöseget, amit igernek). Innentöl kezdve az, hogy beleirjak a gyarban, hogy 30k a csereperiodus....nincs miröl beszelni. Optimalis körülmenyek között, optimalis üzemanyag, olaj, felhasznalas stb, biztos, hogy eleg a 30k. Viszont a userek 80% nem igy hasznalja az autot. Olyan ez is mint az üzemanyag fogyasztasi adatok. Optimalis esetben, de senki nem eri el.
Jo persze itt is vannak, akik 170el 5 emberrel, tetöboxal 5 literrel autoznak....ök tartoznak a kivetelbe
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Egy eleg elgondolkodtato cikket talaltam a TC-n amivel nem tudom, hogy egyet ertek e vagy sem Azt hiszem en maximum reszben [link]
Ha az ember csak az esz ervek es matek alapjan elne az eletet, majd 50 evesen felkel reggel, kimegy, hogy a szokasos uton a 15 eves autojaval munkaba menjen, de közben elesik es kitöri a nyakat, akkor mire is volt jo az elete? Se nyaralas, se jo kocsi, se neha egy kis luxus (mindenkinek a maga szintjen)....de közben öröksegül hagy a bankban 6 milliot....hurra
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs