Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz darvin555 #35972 üzenetére

    Nem hiú, mert egy ideje már megnyitotta hivatalosan is az MS az exFAT-ot, és így elkezdték beemelni a Linux kernelbe. Bár ez semmilyen szempontból nem garancia, hogy a mostani TV-k frissítése majd meghozná (főleg, hogy a WebOS főverzió nem frissül az LG-nél), de idővel lassan alap funkció lesz a Linux-ra épülő kütyükben.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #35847 üzenetére

    A Technicolor is jó, csak szerintem állítsd át Meleg1-ről Meleg2-re (bár ez is a te döntésed, csak én nem sok értelmét látom a Meleg1 mögötti logikának, hogy szemre húzzák be egy lézerprojektorhoz a fehéret).

    De miért használsz Sport módot? :Y
    Lehúzod legalább a Színt 50-re, Éleséget 0-ra, és a színhőt ballra koppig, aztán kinyomod a többi képjavítót is az almenükben? Ha ezeket megcsinálod, gyakorlatilag olyan képet kapsz, mint Technicolor-ban Meleg2-vel, és Auto helyett Széles színtérrel.
    Alapvetően nincs semmi különös egyik képmódban sem (kivéve hogy a Játék fixen alacsony késésű mód, de az is olyan, mint bármely más + ALLM), csak az alapbeállításaik mások (a "fűszereseknél", mint a Kiemelt és Sport pl. fel van húzva minden az egekbe + néhol fixen le van zárolva a Színtér Kiterjesztett-re, vagy Széles-re, stb). Nem kezelik másképp a képet, ami nem a beállításokon múlik (kivétel, hogy van beállítás, amit némelyik zárol valamire).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #35949 üzenetére

    Feltettem, de ránézésre semmit nem változott a G-Sync azon túl, hogy az nVidia driver felismeri, mint Compatible (de eddig is be tudtam kapcsolni kézzel, már a 03.xx.xx firmware-el is, amivel a dobozban várt a TV, bár azzal még időnként feketébe villódzott át néha a kép játék közben). Ugyan úgy van egy kis fényerő ingadozás a frametime tüskéknél (mint az előző v04-el), bár ezt inkább csak a töltőképernyőkön lehet kiszúrni (ahol le van terhelve a CPU, és attól ingázik, illetve többnyire statikus a kép), és egy játékban véltem még látni (nem voltam benne biztos, hogy ez az, vagy G-Sync nélkül is változna a kép a játékvilág fényforrásaival, mert ritka és pici villódzás volt csak), mikor ki volt merevítve a kép (The Outer Worlsd, a terminálok olvasgatása közben). Normál játék közben sohasem csíptem még nyomon (akkor sem, ha direkt kerestem, vagy kvázi szándékosan idéztem elő frametime ingadozást).

    (#35982) renatto - A lényeg, hogy majdnem mindegy, melyik képmódból indulsz, a gyárilag "helyesekben" (pl. Színház) is be tudsz kapcsolni szinte minden "képjavítót", amit kínál a TV, ugyanakkor a gyárilag "fűszeresek" közt van, hogy pár dolgot fixen lezárol, és egyszerűen nem tudod állítani. Így nem látom értelmét az utóbbiak használatának (minek erőltetsz magadra valamit, ha más módban te dönthetsz róla, hogy hova rakod, legyen bármi is a kívánságod...)

    Az AI-ról fogalmam sincs, mit csinál, szerintem senki nem tudja az LG-n kívül (Vincent is tanácstalan volt, ahogy belehallgattam egy videójába, ahogy kapcsolgattam, HDMI-n nem láttam változást). A max fényes cucc pedig a W alpixel max fényerejét szabályozza. A Max beállítással gyakorlatilag olyan módba vált SDR-hoz is a kijelzőpanel, mint HDR képmódban lenne (csak idén már van több lépcső is ehhez, nem csak On/Off a szervizmenüben).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz tutitibi #35997 üzenetére

    És tényleg használod is, vagy csak örömmel tölt el, hogy ha bekapcsolnád, akkor sokkal jobban működne az interpoláció? ;]
    (Jó, azt én is elmondhatom a C9-ről, hogy örömmel tölt el, hogy ha lenne már HDMI 2.1-es VGA, akkor mehetne a Win desktop 2160p120-ban is. :DDD)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Batyops #36019 üzenetére

    DV módban a Dolby saját chip-je keveri a színeket, ezért van kiszürkítve és zárolva a Színtér kapcsoló (SDR-ban és HDR10/HLG módban az LG SoC intézi).
    A Színház mód a helyes, az Otthon a túlvilágosított. Utóbbit világos szobához használhatod, míg előbbit enyhén világított és sötéthez.

    (#36022) renatto - Hát, nekem a vendégeknek szánt FHD plazma is képjavítók nélkül tolja a TV adást is (DVB-C). Szerintem semmi gond nincs vele, a HD adók még szépek is, az SD-k pedig "olyan, amilyen". De ha most nekiállnék végignézni egy VHS-en master-elt DVD-t (pl. valami régi "kult sci-fi") az OLED-en, akkor is kikapcsolt képjavítókkal tenném (kivéve, hogy madVR-al nagyíttatnám fel SD-ből UHD-ba valami komolyabb scaler algóval, mint a TV-é, de azt is fűszerek nélkül, semmi szűrés, extra élesítés...). Bár talán már csak a nosztalgia miatt is így tennék, ha létezne valami csoda varász algoritmus, ami tényleg javítja a képet (muhaha).

    (#36028) szente80 - Ezt én erősen ellenjavallom, használd a (#36026) Fisha linket.

    (#36055) krx21 - Mikor a C7-em adtam el, találtam 2-3 halott piros alpixelt (korábban sohasem tűnt fel, csak mikor eladás előtt átnéztem, a bal felső sarok közelében voltak nem túl közel egymáshoz). Letoltam rajta egy kézi frissítést, és eltűntek (vagyis újra működtek).

    (#36083) dh66e - Szerintem leginkább attól és úgy lesz belőle népi kálvária, hogy minden, csak picit is hibás TV-re (ahogy írták is lentebb, a legtöbb átlagfelhasználó ezt észre sem venné soha, amiről itt sokszor szó van) jut legalább 3-4 élcelődő komment, hogy melyik gyártó milyen minőséget képvisel, és hogy milyen sok a gond az OLED technológiával úgy általában és hogy ha kellett egy panelcsere, akkor biztos kell még három. :(((

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Freddy76 #36089 üzenetére

    Ha jók vannak beállítva (most nem is műszeres kalibrálásról beszélünk, csak egy értelmes képmódot választunk a menüben és pár dolgot kikapcsolunk az almenükben), akkor csak úgy ránézésre (műszerek, vagy legalább szintetikus tesztábrák nélkül) nem nagyon lesz különbség, vagy minimális (egy neonfényárban kényelmetlenül és futtában nézegetve nem fogod eldönteni, hogy melyik a jobb, vagy akár csak hogy tényleg látsz-e valódi különbséget).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Darth_Revan #36120 üzenetére

    Most komolyan azt kérdezed, hogy egy ismeretlen (vélhetően nem studio minőségű) videókamerával rögzített, majd youtube minőségre újrakódolt (!) videón látható color banding az a TV hibája-e? :o
    Lehet, hogy élőben is ott lenne a TV-n (sőt lehet hogy már a demóanyagban is benne van), de ezt egy kamerán és főleg még youtube-on át (+ még amin épp nézed a videót) sohasem fogod megtudni. :(

    ---

    Közben szolgálati közlemény: töröltem kb. 10db rothfb hozzászólást, és ment vele több reakció is. Kicsit fogjátok ezt vissza, mert lehet, hogy egy rövid eltiltás is lehet belőle. :R

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #36164 üzenetére

    A "banding" gyakorlatilag benne van a Bejáratás pont alatt, mint idővel változó inhomogenitás (ami hasonlít az LCD-s "felhősödésre"). A "tinting" pedig egyáltalán nem OLED sajátosság, vagy újdonság, LCD-knél is előfordul effektíve ugyan ez (ez is az inhomogenitás egyik formája). Drága Sony LCD-n is láttam olyan szintű "szivárványhártyát" a képen, mint az itt felhozott legrosszabb OLED példák (Cetlis-é, ha jól rémlik), és ami OLED-ekkel én szoktam összefutni, azok általában viszonylag, vagy akár kifejezetten szépek (sötétszürkén és fehéren is). A legrosszabb, amit élőben láttam tinting szempontból, az az egykori saját C7-em volt, de még az is tolerálható volt.
    Az, hogy mi minden tud előfordulni, mint lényegében selejt, azt nem tartom fontosnak messzemenően taglalni. Már most is az a baj, hogy túl sok figyelem övezi az ilyesmit (arra van buzdítva mindenki, hogy addig keressen bármi hibát, míg végre talál legalább egy aprót, aztán mehet a vita, hogy az LG hibája-e, jobb-e más gyártónál, mégis jobb-e a akkor a QLED, "merezarkkormégsetökéletes"). Amire ránéz a tulaj, és megállapítja, hogy nagyon nincs rendben, az szerintem szimpla garanciás probléma, gyártási hiba, nem a technológia jellegzetessége. Az esetleges javítás pedig a gyártó hatásköre, vagy a garanciaügy topic témája.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz sakal83 #36169 üzenetére

    Ez is relatív: ha játszani akarsz nV-s PC-ről bármivel, vagy XBox-ról (bár igaz, ott csak néhány játékkal van némi értelme), akkor a VVR jelentős javulás, főleg PC-vel (ahol még nagyobb buli lesz majd a next-gen kártyákkal).

    (#36167) alaves - Ja, ez bármelyik TV-vel és külső eszközzel előfordulhat, ezért van egyáltalán ez a manuális HDMI UHD kapcsoló a menükben, ráadásul kikapcsolt alapállapottal. A HDMI 2.0 elvileg visszafelé kompatibilis, de annyira mégsem.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #36176 üzenetére

    Szerintem a valódi durva hibákat leszámítva ez inkább úgy néz ki, hogy jön az érdeklődő, aki szeretne, vagy nemrég vett WOLED-et, és itt segítünk neki, hogy hol keresse (hol fog legkönnyebben találni) bármi hibát: "Mutasd az 5% szürkét!" (Na ugye!), stb.

    Pedig a pixelhiba totál általános jellegű hiba mindenféle modern kijelzőtechnológiánál (LCD, PDP, különböző projektorokkal együtt --- nem emlékszem, hogy CRT-nél volt-e), ahogy lényegében az inhomogenitás is (még ha az egyes technológiáknál meg is van a maga jellegzetessége, hogy mikor miként manifesztálódik, mikor hol látszik legjobban, főleg hogy az LCD-nél lehet maga a TFT és a háttérvilágítás is inhomogén, akár egyszerre --- de lehet, hogy OLED-nél is külön a backplane, kristály, szűrők is, fene tudja).

    Az 5% szürke vizslatása különösen ironikus, mivel az kb. olyan világos, mint az LCD-ken a 0% "fekete". Szóval kb. azt játsszuk, mint ha egy LCD-s topic-ban mindenkit megkérnénk, hogy este sötét szobában ellenőrizze már ugyan, hogy tényleg fekete-e az a 0%, vagy sem. Mindenkinek kijönne az eredmény, hogy FAIL, hibás, sz@r, ipari hulladék, vigyed visszafele', vegyél inkább ... (őőőő, nem tudom mit...).

    Aztán még az egészre divat lett itt ráizzítani a szokásos márkavitát, hogy Sony OLED-ben vajon homogénebb-e az LG WOLED panel, mint az LG TV-ben, és így tovább... Na meg milyen jó, hogy ha az OLED se tökékéletes, akkor mégis csak szabad venni helyette LCD-t. Aki betéved ide, szinte csak ezt olvassa, azt a képet kapja, hogy mennyi baj van minden WOLED-el, pedig én semmi olyat nem látok a potenciális beégésen túl, ami ne lenne teljesen általános minden technológiára.

    Tényleg kell ezt még tovább reklámozni? Mit szólna a "nép", ha minden nap kérdezgetném a QLED topic-ban, hogy "Na és akkor este fekete az a fekete, vagy sem?", vagy "Ha elsétálsz mellette és ránézel oldalról, akkor torzul valamit a szín?" "AHA!!!" vagy "Ezen a tesztvideón látod már végre, hogy milyen gagyi a FALD?" "És ezért vettél drágább modellt több local dimming zónával, hogy ezen is látni milyen kevés az is?" -> "AHA!!! dobjadkifele'"

    Sőt, magánvéleményem, hogy még a világos kép homogenitási problémái sem lennének ennyire kedvezőtlenek WOLED-re nézve, ha LCD-ken belül csak LG paneleket nézegetnénk. Emlékeim szerint a legtöbb tinting mindig az LG IPS paneleken volt, ott is a nagyobb méretű LCD TV-kben (és nem csak LG, de más gyártók TV-iben is persze, amik LG panelt használtak). Persze más LCD panel gyártóknak is megvoltak a maguk jellegzetességei (pl. pár éve a Samsung-nál sűrű volt az erős fekete felhősödés).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    (#36179) rothfb - Gondoltam rá. Kösz a megerősítést, belinkeltem a végére. :K

    (#36180) DVlad - Az egyik legnépszerűbb, 50-es Panasonic plazma szériánál is gyakori volt a függőleges csík, ott is volt, akit zavart, hasonlóan leginkább focimeccsnél. Előjött néha a téma, de nem minden harmadik hozzászólás szólt erről. Akit zavart, az $opołł, mert emlékeim szerint nem nagyon foglalkozott ezzel a szerviz, legfeljebb ha valakinél tényleg durva volt. Max próbáltad használtan elpasszolni kevéssé videofilnek és vettél másikat (lottóztál), vagy persze visszaküldted 14 napon belül, ha addig észlelted és eldöntötted zavar-e.
    Ugyan így, ezeken a fent említett PDP-ken (Pana, Samsung és LG is) igazából, ha őszinte vagyok, ok@dék volt még a sötétszürkék kezelése egy évekkel öregebb 9G Kuro sokkal fejlettebb (több subfield-el és sokkal sötétebb első felvillanással operáló) finomszemcsés dinamikus dithereléséhez képest. Mégsem sz@roztuk le naphosszat a Panasnic-ot (főleg, minthogy nem is volt már később Pioneer és előtte is drága volt a Kuro).
    LCD-k közt is lehet találni olyat, ami béna statikus ditherelést használ. Illetve igazából totál nem színhelyesek a fekete közelében, hisz teljesen hiányzik is a sötét tartomány és a nagyon sötét színekbe belevilágít a nem kikapcsolható többi subpixel (beleszűrődik egy kis piros és kék a sötétzöldbe, stb).
    LCD-nél maradva, én személy szerint LG IPS-en láttam a legdurvább tinting-et, totál szivárványszínű, a szemcsés bevonattal együtt gyöngyházfényűnek ható fehéret tolt. Az egyik legnépszerűbb csúcs Sony volt, amin csak ámultam, főleg, hogy kimondottan bemutató/tesztpéldány volt, nem random kibontott.
    Ki nem talált még soha a gyárban "bennfelejtett zseblámpát" egy LCD monitorban (bevilágítás)? Kinek tetszettek a 2013-as Samsung TV-k, ahol még a gyártó is bevallotta, hogy ők szúrták el és később majd figyelnek rá, hogy ne fűtse szét az elektronika a kijelzőt, mert attól lesz haláli felhős a fekete?
    ... lehetne sorolni oldalakon át. Ezek hibák, amik közt van tervezési és/vagy kivitelezési hanyagság, véletlen gyártási hiba, menet közbeni meghibásodás, stb.
    Ó, és el ne felejtsem, gyakorlatilag nincs olyan plazma TV, ami ne zúgna/sípolna, és akkor még ki se tértünk a Panaosnic G20-ra, amiben típushiba volt a szétrepedő vasmag a tápban. Na meg a használhatatlan VT30 AutoCAL.
    Aztán mikor a Samsung elrontotta a D szériás TV-k színkezelését (kalibrálással sem volt orvosolható).
    Floating black a plazmákon, rising black.
    Jadadada.... :)) :))
    -> Ez mind téma volt a maga idejében, de nem éreztem azt, hogy csak ez uralná a légkört és senki nem élvezné a készülékeit, hanem olyan képet festene a légkör, hogy mindenki hetente cseréli a TV-t és csak lottózik.

    Én sem szeretném ezt itt teljesen elkendőzni és letagadni (sőt, régen biztos sokat hangoztattam, hogy erős fenntartásaim voltak mindig is az LG-vel, mert közepes minőségű alkatrész és gyenge minőségű késztermék gyártónak tartottam őket, ahonnan csak az OLED-el együtt kezdtek felmászni, de nem egy lépésben ugrottak ... ez szerintem máig tartó folyamat, talán idén nevezném már "high end" termékek az OLED-jeiket a HDMI 2.1 miatt, még 2018 is határeset, mert akkor volt először "feature parity" a Panasonic-al), csak azt, hogy ne állítsuk be látszólag úgy a topic hangulatát, mint ha nem lenne az LG WOLED kijelzőpanelek legalább fele kvázi hibátlan, hanem szinte mindegyik selejt, így vagy úgy és puszta szerencse, ha valaki kifog egy használhatót (nem hibátlant, csak nem full selejtet).

    Magamat ismétlem, de legtöbben, akik ide írunk, kapásból kizárták az összes LCD-t úgy, ahogy van, de ettől nem zárjuk be az LCD topic-ot, hogy "bocs, sz@r teknologi, monjjonle". Az, hogy olyan nagyok az igényeink --- amivel szerintem semmi baj nincs, míg tisztában vagyunk magunkkal és ezt a témában kevéssé jártas olvasók is helyes perspektívában látják rólunk ---, hogy minden apró baki zavar minket és ezért cserélgetünk, szereltetünk, panaszkodunk egymás közt, várjuk hogy évről évre még jobb legyen minden, azért kicsit más, mint hogy riasszunk el mindenkit a WOLED-től a látszólagos elégedetlenségünkkel és főleg az erre épülő viccelődéssel, élcelődéssel, értelmetlen vitákkal, amibe ez sokszor torkollik. Nem mindenki érti a viccet és komolyan veheti, illetve eltorzul a szemüveg a tűzben...

    A selejtek, hibák, üzemzavarok azok szerintem is léteznek, azt is elhiszem, hogy gyakoribbak a WOLED-eknél, mint pl. az LCD-knél, de érthető is, mert sokkal fiatalabb még a technológia, na meg csak egy gyártónk van. De szerintem még ez sem tragédia, amíg ezeknek a problémáknak a nagy része mind orvoslásra kerül garanciás keretek közt.

    Engem személy szerint még az se feltétlenül zavarna, ha fixen tönkremenne a WOLED kijelzőpanel 2 éven belül, mert van, aki elkölt hasonló összegeket pl. egy sportautóra/motorra hobby "élvezkedésért" (szétkoptat a pályán egy-két szett drága gumit, féket, stb), bár azt én se biztos, hogy meg szeretném, vagy akár tudnám fizetni, de attól még lehetne neki piaca (főleg, ha jutányos áron lehetne cserepanelt venni garanciaidőn túl, de még anélkül is). A ~200k-s telefonokat is sokan eldobják 2-3 év után, pedig töredéke anyagból épülnek, és sokaknak szinte csak ékszerek (egy olcsóbb kütyü ugyan úgy kiszolgálná őket, mert csak beszélget, email-ezik, stb).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz zozika84 #36214 üzenetére

    Kapcsold be ízlés szerint. Ez gyakorlatilag hard-clip mód. Ezzel együtt lehet csak normálisan használni a játékmenü saját csúcsfény kalibrációs opcióját (ha van). Én személy szerint még filmekhez is ezt preferálom.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #36226 üzenetére

    Játék mód (ALLM nem hozza elő), Dinamikus Tónusáthelyezés, 3. opció: HGIG
    Ha átkapcsolsz, húzd be újra a "mikor válik egyformává ez a két téglalap" kalibrációt a játékmenüben, ami így már helyesen fog működni (ha most megnézed a Frostbite developer console-ban a Render.DisplayMappingHdr10PeakLuma paramétert, akkor ~700 nit jön majd ki, ami a WOLED valós csúcsa, nem 1000+, ami 10k metadata mellett adódik a roll-off görbével együtt).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #36231 üzenetére

    Játékhoz szerintem ez az ideális, főleg ha van a játékmenüben külön csúcsfény kalibráció (általában van, de annak hiányában is ezt mondanám jobb tippnek).

    Filmre már nem annyira javasolnám a Játék módot a 9-es szérián (mert az fixen olyan módban van, mint a többi ALLM-el, ami egyébként kikapcsolna 24Hz-hez), mert kicsit rosszabb az árnyalatfelbontás és itt már inkább ízlés kérdése (a studio monitorok is így hard-clip módban működnek, de a consumer TV-khez roll-off az ajánlás). Viszont ha leteszteled Játék módban filmre, hogy neked melyik tetszik (csúcsfény kezelés szempontból), akkor be lehet állania a kalibrálható képmódokra is, hogy így működjenek (CalMAN mellett van a LightSpace DeviceControl-hoz ingyenes a tone mapping template: [link]).

    (#36236) Darth_Revan - Nem kell hozzá a Játék mód, elég az UHD DC (erre magától is átvált a TV, ha NVCP-ben olyan felbontást választasz, ami enélkül nem menne), és tedd fel innen a legújabb FW-t, ha nem találta meg magától a TV: [link] (bár nem vettem észre semmi változást, de ez már hivatalosan is G-Sync Compatible)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz krx21 #36266 üzenetére

    A legelső jelenetben a Lucas logó után van csak fekete és vakító fehér, aztán gyakorlatilag SDR tartományban van úgy, hogy nem igazán megy le feketébe sötét jeleneteknél se.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Akhilles01 #36279 üzenetére

    Nem tudom milyen megfontolásból van ez (license jog, másolásvédelem...?), de ír valami olyat az oldaluk, hogy az előtöltés korlátozott minőségű lehet (ahhoz képest, amit legfeljebb --- persze aktuális netsebességtől is függően --- real-time online kaphatsz).
    Ha pedig esetleg torrentről töltöd le, az megint egy más tészta, hogy mit mentettek le a kalózok.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #36320 üzenetére

    Képzeld ezt el valahogy úgy, hogy PC-n elindítod a Netflix app-ból a 4k HDR10 lejátszást, aztán egy másik programmal videó file-ba rögzíted a képernyőn megjelenő (nyilván dekódolt, így tömörítetlen RGB-ben hatalmas, ~10Gb nagyságrendnyi sávszélességű) tartalmat (mint ha egy videójáték végigjátszást rögzítenél, vagy egy oktatóvideót arról, hogy rajzolgatsz asztalokat AutoCAD-ben, maszatolod el a szemráncod PhotoShop-ban, stb). Ilyenkor abszolút lényegtelen a forrás formátum bármely paramétere, csak az szabja meg az új "rip" formátumát, hogy a "képlopó" program (vagy capture card) milyen formátumba képes kódolni (tömöríteni), és a felhasználója mit vélt ezen belül ideálisnak (akár maga a rögzítés, akár a későbbi használat szempontjából, próbálhatott optimalizálni minőségre, lejátszóeszközzel való kompatibilitásra, minél kisebb méretre, vagy lehetett egy idióta, aki csak next-next-finish "jóleszazúgy" Vérpitike mód bökött rá valamire, nem tudjuk).

    Persze ez egy példa, ha SDR lesz a "rip", akkor érdemesebb lenne SDR-ban indítani a lejátszást. De ez is a felhasználó döntése, ha ő a HDR anyagból akar SDR-ba konvertálni, akkor megteheti. Ugyan úgy, ahogy H264 forrást képét is tömörítheti újra H265-el, vagy fordítva. Triviálisan egyedül az nem megy, hogy SDR-ból HDR-t csinálj, vagy 2k-ból 4k-t (vagyis megpróbálhatod auto-konvertálni, de az hamis HDR lesz, mint a TV-k "HDR Effect" módja).

    Ez a "rip", a "DL" pedig, mikor leölti a Netflix progi a gépedre a file-t, és azt "lopod el", vagy valahogy magát a valós idejű stream-et másolod le bitről bitre (ezt nem szükséges újrakódolni, de persze ha sikerült decypt-elned, akkor megteheted, mint bármi más videó file esetén).

    Persze nem ilyen egyszerű ez a másolásvédelmek miatt, de a lényege ez (arra nézve, hogy miért lehet más a kodek, bitráta, felbontás és más paraméterek).

    Szóval... A lényeg, hogy a "rip" NFO-nak semmi köze ahhoz, hogy mi van a Netflix-en (mit kap a becsületes előfizető), de még a "DL" sem ad teljes képet, mert a Netflix többféle formátumot is felkínál az előfizető eszközeinek és net sávszélességének függvényében (illetve általában jobb minőséget, fejlettebb formátumokat tudsz kapni online stream-ből élőben, mint ha előtöltöd a gépedre).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Darth_Revan #36346 üzenetére

    Játék, vagy Színház+ALLM módban sem kéne ilyennek lennie, ha nem a forrás hibája, de olyankor rosszabb az árnyalás, szóval nézz meg magas késésű módban is (ha tudod, akkor a TV saját belső lejátszójával, vagy válts PC-n 24Hz-re, hogy kikapcsoljon az ALLM és válts Játék-on kívül valami más módba a TV-n).
    A 10 bites gradiens nálam vaj sima a C9-en magas késésű módban (és Játék-ban sem borzasztó, PC módban "elmegy" kategória).

    Szerintem az is erősen belejátszik, hogy az LCD-n ott van az egész mögött a "szürke háttér", míg OLED-en a fekete háttéren sokkal jobban kiéleződik a durva átmenet, így LCD-n a szemed szürke-szürke lépcsőt lát, míg OLED-en szürke->fekete lépcsőt, tehát sokkal nagyobb kontrasztban van egymással az átmenet két oldala . De ezt így nem tudjuk megmondani, hogy mi az igazság. Legalább 10bit anyag? De mindebbe bele fog tartozni az is, hogy ha LCD-n készült a kép, akkor aki csinálta, az sem látta, hogy abszolút feketével bíró kijelzőn hogy fog ez kinézni (szigorúan véve egy hibás kijelzőn készített olyat, amiről nem tudhatta hogy fog kinézni normális kijelzőn, amin van valódi fekete is, mikor behúzta az átmenete --- ha egy összegyűrt papírt fényképezel le, a sima papírra nyomott fotón is görbe lesz az egyenes, amit eredetileg hibátlan vonalzóval rajzoltak).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Darth_Revan #36348 üzenetére

    Ha jobb minőségű videóval jobb az eredmény, akkor a rosszabb minőségű egyszerűen teljesen alkalmatlan ilyen tesztelésre (az anyag hibáit látod, és a kijelzők közti különbség csak felnagyítja, vagy kicsinyíti azokat [ránézésre szubjektíven]).
    Az összefoglalóban találsz linkeket szintetikusan generált 10bit anyagokat (gradiensek és hasonlók), nézegesd azokat is.

    ... és ne felejtsd el, amit írtam. Ha belenyúlnál a képkockába, és a feketét kicserélnéd benne képszerkesztővel olyan világos szürkére, mint amilyen a valóságban jelenik meg az LCD-n, akkor az OLED-en is sokkal kisebb kontraszt különbséget látna a szemed, így nem lenne annyira éles az átmenet a legsötétebb tartalom és 0 fekete közt (így jobban egybemosódna a "háttér" és a sötét él, nem lenne ennyire nagy lépcső ott). Ez ilyenkor nem a kijelző hibája, hanem a tartalomé (és attól még, hogy 10bit kódolású, nem biztos, hogy effektíve 10bit minőségű is a kép, nincs tökéletesen zajmentes kameraszenzor és gondolom tömörített anyag, nem RAW-ból nézed, stb...).
    Ezt valamelyest közelítheted azzal, ha egyszerűen feltolod a Fényerő csúszkát az OLED-en addig, míg a 0% fekete szemre kb. olyan világos szürke lesz, mint az LCD-n (bár ilyenkor a nem-fekete tartalom is világosabb lesz némileg, így nem olyan jó szimuláció, mint képszerkesztőben csak a feketét cserélni szürkére, de ha ezt eljátszod, akkor talán érted majd, hogy mire gondolok...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Darth_Revan #36350 üzenetére

    Úgy érted nem újratömörített... A BD lemez is tömörített, otthoni felhasználó nem nagyon találkozik tömörítetlen videóval (és nem egyszerű bánni vele).
    De ha hagyjuk a tömörítést, még a tömörítetlen videó sem "tökéletes", ha egy kamera vette fel, és aztán az általában kap még utómunkát, stb. Ami kvázi hibátlan lehet, az csak a szintetikusan generált tesztanyag (még a sima számítógépes animációs film sem mindig lesz az, mert függ a hozzá készített textúráktól, a későbbi feldolgozás minőségétől, stb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    (#36597) renatto - Mindet ki.
    (#36543) krx21 - Használd a keresőt, már írtam róla 2-3 hsz-t. De jó! :K

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Robi BALBOA #36784 üzenetére

    Erre nagyon jól ráéreztél: 10-ig anti-aliasing van, 10 felett hagyományos élesítés is. 0=Ki

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz daneel_hu #36871 üzenetére

    Ez attól is függ, hogy lesz gyakorlatilag kivitelezve. Ideális esetben több kapcsolóállást is kapunk. A 2:3 judder eltűnhet, és szerintem az lehetne legközelebb a "moziélményhez", ha 3x villanna fel minden képkocka, tehát 72 + 168 (világos+fekete), de HDR-hez a fordítottja lenne jó (ha ugyan így lesz megoldva, mint eddig, hogy redukálja a fényerőt, nem lesz "tartalék" a BFI nélküli módban, amit rátolhat BFI mellé). Szubebejtíven a vibrálás érzése és szokhatósága függeni fog a fekete és aktív idő arányától is, de a frekvencia növelése is segít.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz SzlobiG #36874 üzenetére

    0 élességgel és minden mást is kikapcsolva azt látod, ami az anyagban van. A TV adás, vagy online stream lehet, hogy túl alacsony bitrátával megy, és látod az élek körül a zajos blokkosodást, amit valamennyire elfednek a képjavítók, de nem az eredeti képet állítják vissza.
    Minden anyag tömörítve jut el hozzánk, a felbontás pedig csak addig tekinthető igaznak, míg kellően magas a bitráta, egyébként elkezdi összemosni a szomszédos hasonló pixeleket a kodek egyforma blokkokká.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz chros #37125 üzenetére

    Én azt hittem, nincs is olyan, hogy DolbyVision PC mód. :DDD ;]
    A DV egyrészt kapásból 4:2:0, a PC címke pedig, ahogy én néztem korábban (nem tudom, hogy a C8-on is próbáltam-e vagy csak a C7-en), a késést sem redukálja ilyenkor (csak a DV Game mód alkalmas DV játékra).
    Azt még nem néztem, hogy a C9-en az ALLM mit csinál DV-vel, mert nem nagyon van mivel tesztelni (alig van DV-s játék, és a legtöbb hibásan működik a friss nV driver-ekkel, nem volt kedvem feltelepíteni egyet és lefagyasztani vele a gépet, csak hogy kipróbáljam :P).

    Ja, és Gemini: Még csak beletekertem, és elsőre nekem is nagyon fura a 60fps "mozi". Már készültem volna töredelmesen bevallani, hogy nekem is fontosabb a megszokás, mint a minőség. Viszont mikor odatévedtem egy részhez, ahol elsütnek pár automata fegyvert, akkor azonnal "megvettek" azzal, hogy rendesen látszott a fegyver visszarúgása, a kirepülő hüvely és füst mozgása (igen, szeretem, néha szoktam lőni valódi félautomata fegyverrel lőtéren), a visszapattanó repeszek (ami valószínűleg hamis, de akkor is) repkedése, vagy később a lángok nyalakodása. Ezek tipikusan olyan dolgok, amik 24fps-ben szétkenődött diavetítések, de 60fps-ben már részletes mozgások. A közelharc is sokkal élvezhetőbbnek tűnik így (nem csak pár képkocka egy-egy karmozdulat, hanem látszik az ütés). Így mehet a kép közepén az "akció", nem csak a perifériára, vagy a képernyőn kívülre csalva az állandó kameraváltásokkal (ahogy pl. a Transformers-ben és Avengers-ben szokás). Egyszer biztos végignézem majd a teljesen filmet és szívesen megnéznék egy 120fps kiadást (hátha felkerül így Netflix/AmazonPrime-ra). :K Bár azzal is egyetértek, hogy így sokkal szembeötlőbb az irracionális filmes trükközés is (pl. mikor a motorral zsonglőrködik). De szerintem kevésbé baj, mert ez csak motiváció, hogy csinálják ezeket szebben/hihetőbben, míg a valódi gyors dolgoknak (pl. elsülő fegyver) egyértelműen csak jót tesz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz ath #37208 üzenetére

    Ki lehet bontani a TV hátán a csatlakozót (szerintem garanciavesztés nélkül, mert nincs matricázva, illetve nem sérül közben semmi), a másik irányból be tudtad volna húzni a kábelcsatornába, ha elég hosszú a gyári kábel (vagy lehetett volna készíteni hosszabbat olyan véggel, mint a gyári belső csatlakozója).

    (#37440) chros
    Nagyjából tudjuk, hogy a TV mit csinál. Nem kapcsol ott ki igazából semmi, marad a szokásos 1DLUT, csak semleges a 3DLUT -> ezért tippelgettem korábban, hogy a 3DLUT-ban van a "magenta hiba", főleg hogy akkor sem láttam a C8-on, mikor DisplayCAL-al készítettem 3DLUT-ot (szóval nem is hardware hibára tippeltem, hanem a szoftverre, ami a gyári 3DLUT-ot készíti). A C9-en gyári módban se látni (nem azt mondom, hogy tökéletesen néz ki, csak hogy nincs feltűnő magentázás), és most friss CalMAN-el kalibrálva (mátrix mód) sem zavaró (picikét magentás, de nem annyira, hogy feltűnne, ha nem direkt azt keresném).

    HDR10+DTM vs. DV, vagy sima HDR10 vs. DV összehasonlításra mondod ezt?
    Ha már nincs két egyforma TV-d, akkor fényképezel, vagy csak oda-vissza váltogatsz?

    A Gemini anyag tudtommal 120fps, csak azt nem tudják nekünk ideadni szabványos BD lemezen, talán majd steaming-el (egyszer, valamikor).

    (#37441) goccer
    Van rá megoldás (madvr), de másik topic témája.
    De a HDR mód nem fogja beégetni a tálcát, az SDR tartalom SDR tartományba van konvertálva (nem világosabb a HDR asztal 100-as OLED Fény-el, mint SDR-ban olyan durván 20-as OLED Fény-ig), amit tudsz még egy csúszkável is tologatni (fel/le, de szerintem egész jó az alapértéke).

    (#37470) SzlobiG
    A gyári alapbeállítás általában azért kékes, mert az tűnik fényesebbnek, főleg a boltok polcain. Ennyi az egész trükk, hogy jobban kiverje a szemed a fénye, a legvilágosabbnak tűnőt keresik sokan a boltban.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Szatura #37494 üzenetére

    Én az utcáról bejövő koax (DVB-C TV + DOCSIS háló) és az első F dugós elosztó közé tettem egy ilyet (nekem más jellegű problémám voltak: ott, azon a ponton szétégett a kábel köpenye).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Fisha #37520 üzenetére

    Szerintem most próbáld meg visszatenni 50-re, és keress a menüben olyat, hogy HDMI Fekete Szint, azt állítsd át másra (ennek a megfelelőjét biztos megtalálod a TV-n, és valószínűleg a forráseszközön is, az elsődleges fontosságú dolog, hogy passzoljon a két oldal, az már szinte mellékes, hogy melyik páros lenne ideális).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #37555 üzenetére

    Megnéztem a belső lejátszóval és PC-ről HDMI-n is a C9 v04.71.05-öt: a CalMAN-el kalibrált SDR Színház (1DLUT + matrix 3DLUT) és a csak ábrák/műszerek nélkül konfigurált (OLED Fény visszavéve és képjavítók kilőve) SDR Szakértő képmódban is egyformán tökéletes nálam a Fényerő=50.
    Távolról csak 18-tól látszik villogni, de ha közel hajolok, és a kezemmel kitakarom a szemem elől a fehér feliratokat, illetve várok még egy kicsit, hogy újra alkalmazkodjon a szemem, akkor látni, hogy már a 17 is világít nagyon-nagyon halványan (a 16 és a 0 háttér pedig egyforma zajmentes full fekete).

    Miután megjött a legutóbbi két frissítés (LG és CalMAN is december végén), én reset-eltem a TV-t (a hagyományos felhasználói menüből "gyári beállítások vissza"). De nem ilyesmi anomáliák miatt, hanem mert még mindig (tehát a reset után is) pislog egy kicsit a kép a nagyobb frametime tüskéktől G-Sync mellett (játék alatt, mozgás közben nem látszik, de a töltőképernyőkön, mikor sok ilyen ingadozás van a nagy CPU terhelés miatt, akkor elég feltűnő, és sikerült már reprodukálnom játék közben is, ha direkt leterhelem a CPU-t a háttérben, és nem mozogtam a játékban, hogy lássam a kis fényerő ingadozást is).
    Szóval, ha nem túl nagy macera, szerintem próbálj egy reset-et...

    Az viszont fura és nagyon kellemetlen, hogy az erősítő közbekötése is változtat a képen. Biztos, hogy passthrough módban van (kép tekintetében, nem mondjuk pl. Auto-n) az AVR? Persze lehet, hogy csak amiatt is változik valami, hogy a két oldal már nem közvetlenül egymást (TV, PC) látják, hanem az AVR processzorát (nézd meg, hogy átugrik-e magától más képmódba a TV, vagy azon belül a HDMI Fekete, illetve a PC-n változik-e automatikusan a formátum RGB/YCC, stb mikor átkötöd).

    Ja, és még arra figyelj, hogy az ALLM is redukálja kicsit az árnyalatfelbontást. Ha 23.976Hz-re vált a PC film, vagy tesztvideó lejátszáshoz, akkor kikapcsol az LLM a nem-Játék (tehát bármi más, pl. Színház) képmódokon (de a Játék mód fixen LLM módban van).
    Lehet, hogy ez is különbség, hogy erősítőn át nem működik az ALLM, de közvetlenül PC-re kötve igen.
    Bár nálam emiatt sem kellene emelni a Fényerőt-t.

    De gondolom a VRR sem működik az AVR-en át, szóval amúgy is jobb lenne az eARC (ha működne már a TV-n az LPCM passthrough), vagy két külön HDMI kábel a PC-ből (én így csinálom, egy a TV-be, egy az AVR-be, kiterjesztett asztal, majd akkor gondolkozom el új AVR-en, ha jön LPCM frissítés a TV-re).

    (#37553) krx21 - Szerintem bohóckodj nyugodtan a boltban (és ezt most szociális fóbiásként mondom). :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Robi BALBOA #37569 üzenetére

    Ez egy nagyon régi kérdés, ami túl későn kapott választ, így sohasem lesz már igazán tiszta. Már a küszöbön volt a HDR, mire megjelent a Rec1886, ami lényegében kimondta végre, hogy 2.4 az SDR decode gamma (valódi fekete mellett: [link], LCD-n kap egy korrekciót, a sötétszürkéket 2.2 felé húzva). A megelőző évtizedekben ez állandó hitvita volt. Volt, aki 2.2-re, volt aki 2.35-re, volt aki 2.4-re esküdött (a 2.35 azt hiszem a referencia szintűnek tekintett, régi Barco CRT monitorok méréseiből jön, ahol ez még nem gyári kalibráció volt, hanem egyszerűen ezt adta a fizika azzal a technológiával), és ezen szerintem már nem fog változtatni a korábban linkelt doksi (ha valaki 20 évig 2.2-t használt, emiatt nem valószínű, hogy még átállt, főleg ha mondjuk már amúgy is a HDR izgatta jobban, mint az SDR). Az is tovább bonyolítja most ezt, hogy azt hiszem sokan 2.2-t vettek alapul a HDR->SDR konverzióhoz is.

    Én személy szerint a 2010-es évek nagy részében 2.4-et használtam filmre PDP-kkel sötét szobában (azoknak még nem volt ilyen jó tükröződésgátló bevonata), de az OLED-ek óta áttértem a 2.2-re és gyenge háttérfényre (mert az OLED fekete már nem világlik fel tőle).
    HDR filmhez/sorozathoz viszont lelövöm a fényt, sötétben nézem. HDR játékhoz nem izgat ennyire, hogy elvileg pontos legyen, így akkor általában marad a gyenge lámpa.
    Az LCD-ket a doksi megjelenése óta és ma is a Rec1886 szerint kalibrálom SDR-ra.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz H1N1 #37583 üzenetére

    Szerintem azért kicsit más a teniszezés és síelés, mint ha az kerül szóba, hogy a TV-n keresztül kaphat-e zajt az aktív sub az antenna felől. :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz stilo18 #37609 üzenetére

    Nehéz kérdés ez, mert egy nagyon fényes fehér rosszabb lehet, mint egy sötét vörös. Alapvetően egyiknek sem kéne gondot okozni, csak ha nagyon sokáig van kint (több száz óra), vagy nagyon világos (a képen is magas érték, és a TV-n is jól fel van tolva az OLED Fény, vagy annak megfelelő kapcsoló más márkáknál), de még akkor sem percek kérdése.
    Egyszerű single player játékokkal, legyen az akár egy 200 órás kampány egy RPG-ben, visszafogott TV beállításokkal nem kell nagyon félni, csak ha pl. online játék, amibe több éven át akár 1000+ órát is bele akarsz tolni, főleg ha nem csak éjjeli fényviszonyok közt, hanem nappal, és magasabbra tolt OLED Fény-el. Az szinte garantált, hogy előbb-utóbb beég úgy, akár egy éven belül, főleg ha rikító a HUD. De ha mondjuk szépen beleolvad a képbe (áttetsző, és a látványvilágra jellemző színeket használ, pl. zöldes szürkés), és közben másra is használod a TV-t, talán azzal is kihúzod, míg elavultnak fogod majd tekinteni a TV-t, vagy lecsökken a használt értéke annyira, hogy el tudod fogadni, ha selejtezésre kerül (elvégre mégis csak beletoltál több ezer órát, addig feltehetően élvezted, és utána is tökéletes lehet még az szerintem pl. TV adáshoz egy másik szobában, de pl. széles vásznú filmnél se fog zavarni egy fekete keretek helyére beégett játék HUD, szóval nem feltétlenül kuka még az úgy se azoknál sem, akik háklisan a hibákra) De egy példa: ha beleégetsz egy vörös csíkot a kedvenc online játékoddal a felső sarokba, azt játék közben sem fogod látni (nem veszed majd észre, hogy picikét halványabb az a csík), és filmnézés közben sem a fekete kereten, csak TV sorozatoknál. Szóval ha csak erre a kettőre használod, akkor nincs belőle gond. Ha pedig változatosabban használod, akkor nehezebben, később lesz csak fakulás.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz sebgutkopf #37613 üzenetére

    Én pl. puszta hobbiból cserélgetem szinte minden évben.
    Ha több pénzem lenne ilyesmire, akkor nem eladnám őket, hanem rotálnám sorban a szobák közt, ahol most 6-7 éves plazmák vannak. Mostanság minden évben sikerült barátságos vevőt találnom, aki értelmes összegért vitte el az értékesebb használt TV-im, egyébként nem adtam volna el őket, hanem vagy kihagytam volna egy-egy cserét, vagy mégis megtartottam volna egyet-egyet valamely másik szobába (akkor is, ha azokat szinte csak a vendégek használják, viszonylag ritkán).

    Olyan is volt, mikor 1-2 éves plazmát (Panasonic 50UT50 vagy 50UT60, ami ~2012-es gyártmány, már nem emlékszem pontosan melyik volt, de először erre gondoltam váltani egy öregebb Panasonic G30-ról, mert ez volt épp eladó olcsón) cseréltem le egy ~6 éves plazmára (Pioneer LX5090H, avagy 9G Kuro, 2008-as gyártmány, amit kicsit túl drágán kaptam meg, mert nem akartam alkudozni, és úgy éreztem "ez kell nekem, kerül amibe kerül", pár év után hasonló módon vette meg tőlem egy hasonló vevő...).

    Most pl. a C8->C9 csere szerintem nagyon megérte a HDMI 2.1 G-Sync miatt (már így is, hogy nincs még hozzá 2.1-es VGA, és 2.0 sávszélre, avagy 1440p120-ra van limitálva a mai kártyákkal 2160p120 helyett). A C7->C8 csere kevéssé volt indokolt. De szerintem az is jól meg volt indokolva, hogy miért nem vettem FHD, de akár még C6-os UHD HDR OLED-et se (azok még nem ütötték meg nálam a mércét az említett plazmák után, a C7 is határeset volt).

    A lelkes felhasználóknak az a jó, ha minden évben van bármi kis fejlesztés, ami miatt cserélhetnek, ha akarnak, de nincsenek rákényszerítve sem. Az átlag vásárlónak csak az a fontos, hogy minél ritkábban legyen rákényszerítve, de TV esetén ez maga a kánaán, gyakorlatilag még ma is tudsz megfizethető módon üzemeltetni egy szürkeárnyalatos analóg CRT TV-t (olcsó kínai set-top-box és szobaantenna a földfelszíni digitális adáshoz, aztán SCART a TV-be... az már kérdés, hogy fogyasztás, szerelési költség, és élvezeti érték, stb szempontból economikus-e, de megteheted... akár Blu-Ray rip-et is nézhetsz analóg CRT TV-n olcsó lejátszókkal). De tippre elég kevés LCD éli meg a 10 éves kort jelentős javítási költségek, vagy idővel kialakult képhibák (pl. pixelcsíkok, durván inhomogéné váló háttérvilágos, stb) nélkül, a plazmákból is csak a jobb márkáknak van esélye (Pio, esetleg Pana, nem Samu vagy LG, itt a pixelcsík mellé feketén szemetelő pixelek jöhetnek be sokezer üzemóra után).
    Szerintem kicsit ironikus ez, hogy mikor olyat olvas az OLED-ről az ember, hogy ne várjon tőle "örök életet", akkor hirtelen kritériumként jelenik meg, hogy "miért is ne!?!", pedig LCD-kre sincs több garancia, mint a szokásos (1-)2 év (esetleg 5, ha volt valami promóciós akció, de olyan is van néha OLED-re is) és azok el szoktak idővel romlani. A formátum alapú elavulás (pl. SDR->HDR) pedig ugyan az.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz krx21 #37636 üzenetére

    Tippre bőven elég lenne hozzá az, ami az öregedéskompenzációhoz készült, hogy bármikor ön-diagnosztizálja magán az összes (al)pixelhibát (a nem világító, vagy világosan ragadt pixel talán "furán" néz ki az ilyen méréskor, ami kisebb eltéréseket próbál keresni). Persze ez csak laikus tipp...

    De amúgy a másik triviális dolog, hogy felvillantják a pixeleket, készül róla (és az aktív módú feketéről) egy nagy felbontású fénykép, és keresi a hibákat egy szoftver (megint csak az öregedéskompenzálás miatt szinte tuti, hogy legalább egy kis időre amúgy is hajtják őket, csak a fotózás lenne extra - hacsak nincs már amúgy is ilyen lépcső más miatt).

    Viszont nekem is az a tippem, hogy a durva esetektől eltekintve, amit szinte biztos, hogy bárkit zavarni fog, eszük ágában sincs az ilyeneket kidobni ahelyett, hogy megpróbálják eladni (és igazából nincs is ezzel komolyabb baj, míg lelkesen cserélik annak, akit mégis bosszant, a gond akkor van, ha heteken át húzza az időt a szerviz is, és direkt olyan feltételeket akar teremteni, ahol inkább feladod, vagy eleve túl laza a politikájuk, hogy mi minősül hibának ez ügyben és szerintük mi nem zavarja a használatot...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #37645 üzenetére

    Vagy csak nem tudja értelmezni, hogy mit kéne látnia.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Pro Koryak #37649 üzenetére

    Itt szerintem az a történik, hogy szabad szemmel lehetne látni azokat a csillagokat a QLED-en is (ha messziről és világos szobában nem, de sötétben közelről már igen), csak a kamerafelvételen nem (bár a TV beállításaitól függően lehet, hogy szabad szemmel sem látni semmit).
    Az ismert dolog, hogy a limitált számú zónával dolgozó local dimming, ha úgy van beállítva, akkor drasztikusan elsötétíthet fényes foltokat, hogy a körülötte lévő nagyobb fekete terület ne legyen olyan fényes szürke. Ezt gyakran felüróják a Samsung-nak, hogy ezt kicsit túlzásba viszi (inkább a jobb feketét erőltetik, mint hogy a világos foltok elég világosak legyenek ilyen képek esetén). Sőt, állítólag nem is csak a LED vezérlés a túl fekete-orientált náluk az utóbbi pár évben, hanem mikor bekapcsolod a local dimming-et (LED zónázás), akkor kéretlenül bekapcsol mellé egy dinamikus kontraszt szabályzás is (szoftveres képmanipuláció, ami nem a LED-eket állítgatja, hanem a képet változtatja meg), ami az elmondások szerint szintén fekete-orientált (tehát inkább igyekszik bebuktatni mindent a feketébe a képen, hogy aztán kikapcsolhasson minél több LED zóna, mintsem hogy megőrizné a világos pontokat, mert akkor több lenne a világos szürke terület körülöttük, avagy rosszabbnak tűnne fekete mélysége). Így próbálja meggyőzni a vásárlót a Samsung, hogy a QLED-nek is majdnem olyan jó a feketéje, mint az OLED-nek. Persze mikor nincs, vagy alig van fekete terület a képen, akkor mehet az ellenkezője, nem kell lehúzni a LED zónákat, illetve a képmanipulációnak sem kell bebuktatni semmit feketébe, akkor a szoftver hagyhatja eredetiben, vagy felfelé húzhatja a fényes részeket (megint csak olyan állapotot teremtve, ahol a világos kép még világosabbnak néz ki). Csak a kettő nyilván nem megy egyszerre (hacsak nincs közel annyi dimming zone, mint pixel).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz sebgutkopf #37652 üzenetére

    "akkor érzi jól magát, ha 150 fps fölött fut a játék és a legneccesebb esetben sem esik a monitor max frekvenciája alá"

    Ezzel nem értek egyet több szempontból sem. :N

    Ha bekapcsolod a G-Sync-et, és kicsivel a frekvencia alá limitálod az fps-t (pl. 120Hz-hez legalább 118, inkább 117-116 limitet adsz), amit újabban amúgy megtesz neked az nVidia driver is, ha bekapcsolod a V-Sync-et is (amúgy is ajánlott bekapcsolni G-Sync mellé, mert a max frekvenciához közel lehet néha képtörés, ha nem teszed meg) és Ultra-ra állítod a Low Latency Mode-ot (120Hz-hez 116 fps az auto-limit), akkor majdnem [*] a lehető legjobb eredményt kapod minden szempontból: soha nincs se képtörés, se stutter, és a lag is majdnem minimális ---, mert ilyenkor nincs felesleges bufferelés, viszont a kijelző frissítések igazodnak ahhoz, hogy mikorra készül el a képkocka (ezért nincs stutter, ami mindenféle sync-et kikapcsolva is jelen van van magas fps mellett is). Személy szerint én a képtörést és a stutter-t is zavarónak tekintem akár "sportoló szemmel" is (a törési csík is vonzhatja a figyelmed, hamis dolgokat vélhetsz miatta látni, ami nincs ott, a stutter pedig ronthatja a mozgáskövetés/saccolást, amit az agyad csinál, mikor próbálod kitalálni, hogy hol lesz majd a mozgó célpont és a te mozgó célkereszted, mikorra elsül majd a fegyvered), amit a fent vázolt beállításokkal teljesen ki tudsz küszöbölni úgy, hogy igazából elhanyagolható mértékű a késés, amit a G-Sync okoz (akkor mérsz picivel kevesebb reakcióidőt, ha a képtörési vonal felett vizsgálódsz, nem alatta, tehát csak a képkocka egy tört részét kapod meg hamarabb, de ha a célpont a törésvonal alatt van, akkor ez sem segíthet semmit --- a másik pedig, amit már írtam, hogy engem pl. zavar, ha pl. szétvágja a célpontot a képtörési vonal, az egy képhiba, ami ronthatja a célzást is).
    A G-sync legfeljebb 1/maxfrekvencia idő késést okoz, jellemzően inkább <0.5-öt (épp csak addig vár a kész képkockával, hogy ne kezdje hamarabb a képfrissítést, mint lehetséges képtörés és stutter nélkül). Nem okoz hagyományos V-Sync lagot, nincsenek sorba állított, és bufferelt képkockák (csak a saját, szétosztott double buffer, amiből az egyik már kint van a kijelzőn, a másik pedig épp készül, a CPU queue sem torlódik fel miatta, mint a V-Sync esetén).

    [*]"Hard core" szemmel persze nem jó az Ultra vagy RTSS féle fps limiter, mert kicsit növeli a késést (~1 frame időnyit), de jobb játékmotorokban van jó beépített fps limiter, ami nem okoz extra késést, és azt is be lehet lőni a G-Sync tartomány alá néhány fps-el. Ilyenkor tényleg alig pár ms a különbség semmi sync és G-Sync közt.

    A másik tényező, hogy bármiféle sync aktív, vagy nem aktív semmilyen, a ~100%-ra felfutó CPU vagy GPU terhelés növelheti a késést, amin szintén segíthet, ha a max frekvencia közelébe limitálod az fps-t (több képkockát pedig úgysem fogsz látni soha, legfeljebb egy darabkáját).

    FastSync-el és nagyon magas fps-el nyerhetsz néhány ms-t, de megmarad a stutter (lásd fentebb, hogy szerintem az zavarhatja a célzást), viszont oda sem árt valami limiter (lásd fentebb a CPU/GPU ~100% terheltség elkerülése végett).

    Szóval szerintem sportolásra is a G-Sync + V-Sync + ingame fps limiter az ideális. Buksz 1-2ms késést, de segít az, hogy nincs se törés, se stutter, se ~100% terheltség (ha hozzábutítod szükség szerint a képminőséget és/vagy elég erős hardware-t veszel).

    De amúgy meg szerintem elég szűk a valódi sportjátékosok száma, és közülük kevesen akarnak majd 55" kijelzőt. A hobbi játékosoknak pedig nem kell őket majmolni mindenben. Náluk nem is feltétlenül kell mindennek műszerekkel igazolhatóan ideálisnak lenni, hanem az a lényeg, hogy ők mihez szoktak hozzá, mibe tanultak bele.
    Pl. hiába adsz egy sportlövésznek egy új irányzékot, ami elvileg pontosabb célzást tesz lehetővé, ha ő a régi megszokott irányzékkal álmodik...

    ---

    Az 1440p120 is csak 2019 óta van LG-nél, mert nem TV, hanem PC felbontás, amitől ódzkodott az LG (de pl. a Sony nem).
    A 2160p120 4:2:0 szerintem csak hákliból van letiltva már a 2018-asokon is (a 2017-es LG-k még nem támogatták teljes körűen a 120hz-et semmilyen felbontással, 1080p-vel se). Ugyanakkor hivatalosan olyasmit mondott az LG, hogy HDMI 2.1 forrásból is csak egy későbbi firmware frissítés után lesz hivatalosan támogatva a 2160p120 (bármilyen formátummal).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz stilo18 #37662 üzenetére

    Én személy szerint ráugranék a 370k-sra, ha nem gond a bolti átvétel (se elmenni, se az elállási lehetőség --- ez esetben próbálnám helyben átnézni vásárlás előtt, ha megoldható), de a 400k-s se rossz (főleg ha az online rendelhető). Sokkal olcsóbb nem igen lesz egy darabig. De kicsit gyanús, hogy a 370k-s talán kibontott és visszaküldött példány (bár ez sem jelenti azt, hogy garantáltan lenne bármi baja), talán "csomagolás sérült" is emiatt, és ezért nem rendelhető online (ezt akkor tényleg meg kéne nézned helyben bekapcsolva).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Mizurichi #37760 üzenetére

    Bedobtam ide a grafikonjaid: [link]
    Akárhányszor nézegetem őket, mindig jobb érzés oldalról szemlélgetni a Panasnic-ot (pedig szerintem sehol sem írják, hogy más AR bevonatuk lenne, mint az LG-nek), vagy közelről a sötétszürkéit (ez ditherel legszebben), de a funkciók (pl. LUT programozás, HDMI 2.1 VRR, stb) miatt személy szerint mindig az LG-t venném (vagyis veszem is). Azt pedig csak félve teszem hozzá, hogy a Sony nálam mindig csak harmadik a sorban.

    (#37732) chros - Én abból a videóból azt szűrtem le, hogy semmi új nem lesz a nap alatt a játékosoknak, kivéve, hogy feloldják a korlátot a 2160p120-ról HDMI 2.0-hoz. Az kicsit ködösnek tűnik, hogy HDMI 2.1 kártyákkal akkor tényleg 40-120 lesz-e a VRR range a 2019-es TV-iken, de szerintem ez most csak a szokásos marketing dolog (remélem, mert különben mérges leszek :P ), 2019-ben is felemlegettek újdonságként olyan dolgokat, amik már a 2018-as TV-iken is működtek (sőt, félig-meddig a 2017-eseken is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz adamssss #37826 üzenetére

    HDMI 2.0-es forrásból nem engedi most az LG a 2019-es TV-in, hogy 2160p120 YCC 4:2:0 8bit formátummal hajtsd (pedig ez beférne a sávszélbe és pl. a Samsung azt hiszem, hogy már 2018-ban is engedte ezt, de 2019-ben tuti, szóval nem is a VGA kártyákkal/driver-ekkel van a gond), de a 2020-asok elvileg ezt is engedik majd.
    HDMI 2.1-es forrsából viszont a 2019-esen is működnie kéne majd a 2160p120 YCC 4:4:4 / RGB 10bit formátumnak is (sokkal nagyobb sávszél!), viszont ez még nem egészen tiszta, hogy melyik firmware verziótól kezdve. (Lehet, hogy már a nulladik napitól, amivel megjelentek a TV-k, de lehet hogy még idén év végén is várni fogunk rá, mikor a VGA-k már a boltokban lesznek, nem tudjuk biztosra, hogy mi is van, ködös infók keringenek. Majd idővel kiderül...)

    Az már megszokott az LG-től, hogy olyan dolgokat is új funkcióként emlegetnek egy adott évben, ami igazából már 1-2 évvel korábban is működött (még akkor is, ha az előző évi marketing aganyagban is fel volt sorolva, nem csak nem-hivatalosan volt felfedezve, hogy olyan is lappang). A 120Hz tipikusan ez, már a 2017-esek TV-ken is működött az 1080p120 SDR, de a 2018-as és 2019-es TV-knél is újra és újra reklámozták a natív 120Hz-et, mint újdonság. Most is újra reklám, hogy 2020-ban is lesz 120Hz. Direkt kevergetik, hogy mikor miről van szó: belső lejátszó 120Hz támogatása, HDMI forrás 120Hz támogatása, mekkora felbontással, milyen formátummal, milyen forráshoz...

    (#37819) jamy79 - Terveztem egy B7, B8, B9 kört, de mikor elővettem itthon a laptop-om, megdöbbenve láttam, hogy a session-ök kb. felét egyáltalán nem mentette el (file-t sem hozott létre), a többi file pedig kb. az adatok 1/2 - 1/3 részt tárolja csak. A linkelt grafikonok kb. az összes screenshot, amit saccra 8db TV után össze tudtam szedni. :o Bocs mindenkitől. :(((

    (#37820) chros - Úgy érted B9-et? A 8-asra nem fog HDMI 2.1 nőni. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #37845 üzenetére

    A C9 belső lejátszója sem listázza az ISO-kat, és kibontva az m2ts-ből sem játszik le (rétegelt) DV-t, csak ha mp4-be muxolod. Az ISO legfeljebb store-ból letöltött lejátszóprogrammal működik, de DV-vel szerintem akkor sem. Magát az m2ts-t már a B7 (talán még korábbiak) is lejátszotta, legfeljebb át kellett nevezni *m2ts.ről *ts-re a file-t. :D

    (#37849) bendeguz76 - De kevesebbre számítanék, mint DD és DD+ közt (szerintem ez volt az eredeti felvetés), ami most praktikus kérdése (gyakorlatilag ezt kapod ma, ha SPDIF-ről eARC-re váltasz a belső programokhoz, mint pl. Netflix). Egy ponton túl már nullához kezd közelíteni a nyereség, hiába tart a végtelenbe a bitráta.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #37856 üzenetére

    Oh, megvan: én DLNA forráson próbáltam volna ISO-t keresni, ahova eleve be sem listázza a DLNA szerver, mert az sem ismeri fel, mint media file.
    Te gondolom USB eszközön nyitottad meg, vagy esetleg Plex-el?
    Úgy tudom nincs SMB WebOS-re, és az NFS modul bár elvileg megvan a kernelben, de alapértelmezésben nem töltődik be (tehát effektíve az sincs root/hack nélkül).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz renatto #37881 üzenetére

    Erre ne tesztábrát használj, hanem mondjuk a kedvenc filmes jeleneteid, vagy valamit, amiből szerinted a legtöbbet látsz a képernyőn. Én inkább a TV-re, vagy a külső lejátszóra bíznám, mint az AVR-re, de próbáld őket végig.

    (#37908) gu007 - LG esetén a DolbyVision "dinamikusságát" külön Dolby processzor intézi, de ettől függetlenül szerintem simán megkaphatnák a HDR10+ támogatást szoftverből, mert ránézésre jól lekezelik most is, ha piszkálom a HDR10 metaadatot (nem villan a kép, simán reagálja le).

    (#37905) djnice - Jajj ne. :Y Mi lesz, ha "csak" sima HDR10-ben kell nézned? ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    Van amúgy egy Netflix topic.

    (#37957) Fisha - Az összes UHD OLED 10bit-es, úgyhogy az csak dither-el jön ki (de az amúgy is kell a színkezelés és hasonló feldolgozások miatt).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz I.T.E.M #37967 üzenetére

    Sem a Netflix, sem a PrimeVideo katalógusban nem UHD és/vagy HDR minden, még az sem, ami valahol máshol elérhető olyan formában is (azt pedig már kár is lenne emmellé boncolgatni, hogy az a másik anyag valódi 4k, vagy felnagyított 2k-e, sőt igazából SDR anyagot is bele lehetne rakni a HDR formátumba...). Ha megnézed, a mozifilmek, amik kijöttek már rég UHD BD lemezen, szinte mind FHD SDR-ban vannak mindkét szolgáltatásnál. Leginkább a saját gyártású sorozataik vannak technikailag eleresztve (a csak megvásárolt sorozatok is inkább FHD-sak). Ami HDR, az Netflix-nél mind DV, Amazon-nál mind HDR10(+).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz rothfb #37982 üzenetére

    Az biztos szubjektív, hogy melyik jobb. Én pl. saját magamnak hard-clip módot állítottam be HDR10-hez a gyári roll-off helyett. Ez azt is jelenti, hogy ha támogatná a TV szoftver a HDR10+ formátumot, az is pontosan ugyan úgy nézne ki, mint a HDR10. Gyakorlatilag úgy üzemel a TV, mint ha mindig 700 nit lenne a peak metadata. DV módhoz is meg lehetne ezt oldani, de sokkal macerásabban (és nem hivatalos módon), és akkor az is pontosan ugyan úgy nézne ki mindig. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz chros #37999 üzenetére

    Panasonic-nál csak a csúcsmodellen van LUT programozás, amúgy robotizált csúszkázás.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Fisha #38016 üzenetére

    A Hobbit-ot nem venném alapul, mert egyben 3D is volt. Személy szerint én azóta is úgy emlékszem arra a trilógiára, miután megnéztem aktív 3D szemüvegben Panasonic PDP-n (2x24fps anyagból 2x48Hz módban), hogy: na ezt majd egyszer újra meg kell nézni "normálisan" (= szemüveg nélkül). Elterelte a figyelmem, hogy lefárasztott a 3D.
    Nekem sincs semmi statisztikám erről, de vaktában arra tippelnék, hogy egy döntő csendes többségnek , mondjuk 85%-nak (nyilván csak példaképp mondok valami számot) majdnem mindegy volt, 5%-nak jobban tetszett, 10% pedig utálta, és így máris kijön, hogy kétszer annyian utálták, mint amennyien szerették, de ez azért mégsem ugyan az, mint ha a nézők 66%-a utálta volna.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    Már nem emlékszem, hogy ki kérdezte, de most kipróbáltam, és 2160p60-ban működik egyszerre a DolbyVision és VRR / G-Sync (nem csak az OSD szerint: [kép], de érzésre is) C9-en, de 1440p120-ban nem (legalább is a játékkal, amivel tesztelem, azzal nem, SDR-ba vált vissza a felbontással együtt), de 1080p120-ban igen (ezt a módot a C8-on is tudja VRR nélkül). Vagy a Dolby chip limitál, vagy inkább az lehet a különbség, hogy az 1080p és 2160p az "TV res", az 1440p pedig "PC res". Ha lesz majd HDMI 2.1 és 2160p120, akkor kiderült.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz Robi BALBOA #38042 üzenetére

    DolbyVision esetén a Cinema Home / Otthoni Színház profilban pont a "gamma" van eltolva, a sima Cinema / Színház a helyes, az Otthoni világosabb hatású.

    A Black Level / Fekete Szint-nek ugyan ott kéne állni SDR és HDR módban, ha ugyan az a forráseszköz (nálad itt most SDR-ban Magas, HDR-ben Alacsony, ha jól írtad és jól értelmeztem).

    A Sharpness / Képélesség beállításhoz ezen a TV-n nem kell tesztábra. Vagy
    - lehúzod nullára, ha ki akarod kapcsolni az egészet (0=Off/Ki)
    - otthagyod alapértelmezett 10-en, ha szeretnéd az anti-alising szűrést
    - beállítod valami jellegzetes valós tartalommal oda, ahol szubjektíven neked tetszik az élesítés erőssége
    Ha mégis tesztábrán keresed, hogy hol van a helye, akkor baj van, mert 0-10 közt adná ki, hogy nem nyúl bele a képbe, azok a tesztábrák pedig arra valók, hogy ezt a pontot keresd, ahol semleges, avagy nem nyúl a képhez, nem arra találták ki őket, hogy azon állíts be szemre valami neked tetszetős élesítési szintet, ahhoz tekerj inkább bele valami filmbe...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés