- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Dell asztali gépek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Nikon D3100-ra szeretnék fényerős obit vásárolni. A keret nem túl nagy, legfeljebb 20-30 ezer Ft-ot szánok rá, de persze ha ennél is olcsóbban kijön, az sem fog zavarni. Cserébe nincsenek irreális elvárásaim, az autófókusz sem alapfeltétel, sőt egy jól adagolható manuálisnak jobban is örülnék. Alapvetően gyengébb fényviszonyok melletti videózásra kéne, de a kis mélységélesség miatt más helyzetekben is elővenném.
Úgy láttam, a Nikon 50 mm-es f/1.8D-je használtan még épp beleférne a keretbe, bár nem tudom, ez miben nyújtana többet a 20 ezer környékén kínált "sima" 50 mm f/1.8-nál. Ezek mellett 30 ezres árhatárig bezárólag milyen értelmes alternatívái vannak ezeknek a lencséknek? (Nem ragaszkodom egyébként az 50 mm-es gyújtótávolsághoz sem, csak hirtelen ezek tűntek fel a kínálatból.)
Válaszotokat előre is köszönöm. -
Coporno
aktív tag
Igen, az megvolt, hogy a G-től lefelé csak akkor lenne autófókuszom, ha a vázba lenne építve fókuszmotor, de ha kellően tág keretek közt tudom tekerni a fókuszgyűrűt, akkor ez nem is gond. Sajnos a G csak úgy férne bele, ha túladnék a jelenlegi 18-55-ös kitobimon, viszont az számomra komolyabb kompromisszumot jelentene, mint G helyett D-be fektetni.
Mit értesz egyébként az alatt, hogy D3100-on nem egy leányálom a manuális fókusz?(#15779) Real_Necro: Köszi, ezeket én is néztem, viszont a gombásodástól félek. Ilyenkor mi a módja a tisztításnak? Otthon is el lehet végezni, vagy mindenképpen szakemberhez kell fordulni? Utóbbi esetben milyen költségekkel kell számolni?
[ Szerkesztve ]
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Nikon D5100 és Canon 600D vázak között vacillálok, és mivel vásárlás után szeretnék egy 50/1.8-as objektívet is beszerezni, ilyen témában is körülnéztem; összességében arra jutottam, hogy bár a Nikon váz olcsóbb lenne, erre a vázba épített fókuszmotor hiánya miatt a használtan 45 ezer Ft környékén mozgó Nikkor 50/1.8 G-t kellene feltekerni, ha autófókuszt is szeretnék. A Canonon ezzel szemben elvileg a kb. 20-25 ezres EF I/II obival is lenne autófókuszom, tehát anyagilag ez utóbbival jelenleg jobban járnék (ráadásul számomra a jobb videó is a Canon mellett szól). Néhány összehasonlításon átrágva magamat arra jutottam, hogy a Canon 1.8-asa a Nikon 1.8 D-vel még abszolút versenyképes képminőségben (sőt, talán jobb is); igazából a kérdésem az, hogy tud-e annyival többet mutatni a Nikon 50/1.8 G obija, hogy mégis érdemes legyen miatta picivel drágábban a Nikon vázat választani, és ezzel együtt a fejlettebb videós képességekről is lemondani? Válaszotokat előre is köszönöm.
-
Coporno
aktív tag
válasz aleister #17313 üzenetére
Igen, ebbe szaladtam bele én is. Ettől függetlenül a 600D + 50/1.8 II kombóval működne az autófókusz, ha jól értelmezem... Mindenesetre az eddigi válaszokat, tanácsokat mindenkinek köszönöm, innentől kezdve tényleg csak kivételes ajánlat esetén döntök a Canon mellett.
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Visszaolvasva azt hiszem, nagy vonalakban megkaptam a választ, de biztos, ami biztos: egy 17/1.8-as és egy 75/1.8-as obival, ugyanazt a témát ugyanazzal a kompozícióval fotózva (tehát mondjuk a 75-össel távolabb menve), mindkét objektívet 1.8-as rekesszel használva, a 75-ös kisebb mélységélességet fog adni? Ha igen, akkor mi történik, ha bekerül a képbe egy 25/1.4, szintén ugyanazzal a kompozícióval, de 1.4-es rekeszen használva? Ez már képes kiegyenlíteni a viszonyokat, vagy továbbra is a 75-ös adja a legkisebb mélységélességet?
-
Coporno
aktív tag
Mindenkinek köszönöm a segítséget, a DOF kalkulátorok tényleg hasznosak, külön köszönet értük Monyának.
(#21645) bbkmachine: Pusztán elméleti alapon kérdeztem. Nálam egy ideje egész jól működik az egy szem fix obis felállás, és mivel beltérben és autós találkozókon is szoktam lődözni, a 75-ös élből kiesik; azzal egy talin olyan messze kéne állni, hogy valaki úgyis mindig belecammogna a képbe.
(#21646) Big-Lacos: Igen, jelenleg egy Pana G6 vázam van, eddig tetszik a rendszer, ezért is válogattam innen az obikat.
(#21648) bbkmachine: Nikon D5100-ról váltottam, alig volt drágább a G6 váz, és sokkal jobban személyre szabható, videóban fejlettebb, az érintőképernyő és a WiFi is jól tud jönni, a beépített szintező meg a többi apró finomság is hasznos, ráadásul a 20/1.7-es palacsintával akár a kabátzsebemben is elfér. -
Coporno
aktív tag
Sziasztok! 46 mm-es polárszűrőt szeretnék venni, korábban már Nikon 35/1.8 obin volt szerencsém egy olcsó Hoya cirkulár polárhoz, a magasabb árkategóriákban viszont csak úgy röpködnek a csodás fényáteresztő képességek, a karcálló üvegek, az ilyen-olyan tükröződés- és becsillanásmentes bevonatok... Ezek szerint egy drágább polárszűrő akár az ezen a képen látható hibákon is segíthetne, miközben érzékelhetően több fényt is eresztene át, és a felépítése is tartósabb lenne?
-
Coporno
aktív tag
Köszi. Eleinte a Kenko Pro1-et néztem, mer' az ugyanaz mint a Hoya, csak olcsóbbér', aztán nálam is képbe került a Hoya HD, ami nem egyértelműen gyengébb, sőt sokak szerint jobb is a Pro1-eknél, ráadásul az ára is kedvezőbb. Szűrőt hamisítani szoktak egyébként? Mennyire kell vigyázni? Az előző, olcsó Hoyám néhány hónap után lötyögött, és nem tudtam eldönteni, hogy tényleg ennyire gagyi, vagy simán nem eredeti, most pedig ugyanattól a bolttól szeretném venni a HD-t.
-
Coporno
aktív tag
Értem. Ennek fényében a listában található két bolt közül van okom félni bármelyiktől is? Ilyen méretben eBayen is csak drágábban találtam, csábító, hogy olcsóbban megkapom és még várnom sem kell rá, de egyúttal el is bizonytalanít a dolog...
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! A Hoya Fusion Antistatic polárszűrőket próbálta már valaki? Milyen előnyeik/hátrányaik vannak a Hoya HD szűrőkhöz képest? Előre is köszi a segítséget.
-
Coporno
aktív tag
válasz JohnyBlue #23641 üzenetére
Ez oszt igen, kettőt kérek! Olyan dolgokra gondoltam, amiket a gyártó érthető módon nem hasonlít össze; építési minőség, képminőség, fényáteresztés stb. Illetve a linkelt videóban sem HD-vel volt összehasonlítva, tehát okosabbak nem lettünk, én meg megvettem a HD-t, az már bevált.
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Tudna valaki tippet adni, hogy pusztán képminőség szempontjából melyik szettel állnék közelebb a boldogsághoz?
1. Canon 5D MkII + Canon 17-40/4L + Canon 50/1.8 STM + Canon 85/1.8 USM
2. Sony A7 + LA-EA4 A bajonettes adapter + Minolta AF 17-35/2.8-4 D + Minolta AF 50/1.7 + Sony 85/2.8 SAM
Melyik lenne a Sony/Minolta szett leggyengébb láncszeme, amit mindenképp érdemes lenne az alábbi obik valamelyikére cserélni?
Minolta AF 17-3/3.5 G; Minolta AF 50/1.4 RS; Minolta AF 85/1.4 G RS
Elég vegyesen lődözök, de legjobban az autós fotóimnál jönnek elő a különbségek, ahol a nagyméretű téma miatt erősebb háttér leválasztásra, illetve a mindenfelé csillogó krómok miatt minél kevesebb kromatikus aberrációra lenne szükség. -
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Canon 6D-n szeretnék lefedni egy kb. 16-300-as gyútávot (kisebb-nagyobb foghíjak beleférnek) nagyjából 450-550 ezres keretből, használt obikból válogatva. Viszonylag vegyesen fotózok, de az autófotó a szívem csücske, azon belül is leginkább a statikus témák szép háttérmosással, ezeket szeretném a lehető legjobb minőségben megörökíteni, de minden másra is szeretnék felkészülni. Tehát kell belterekhez nagylátó, svenkekhez tele, lehetőleg zoomos-stabis.
Ha néhányan leírnátok, hogy a fenti felhasználásra a képminőség, fényerősség, súly és ár figyelembevétele mellett milyen összeállítást tartanátok a legoptimálisabbnak, azzal remélhetőleg közelebb tudnék kerülni a megoldáshoz. Előre is köszi a tippeket. -
Coporno
aktív tag
válasz randras_83 #26852 üzenetére
Valószínűleg szenzorkosz, ami F9-es rekesznél már láthatóan előbújik.
-
Coporno
aktív tag
válasz Coporno #26843 üzenetére
Köszi a tippeket, egy-két dologban mindenképp megerősítettek! 17-40-em egyébként most is van, a látószöge általában elég, de néha érzem, hogy lehetne fényerősebb vagy stabis. Az 50-es gyútávra nem költenék többet a mostani 50/1.8 STM-emnél, ha már Art, akkor inkább a 35/1.4, mert a nagylátós mosoda király. Ami ezalatt egyes nagylátóknál gondot tud okozni, az a szűrőmenet hiánya; van egy 82-es Hoya HD polárszűrőm, ami autóknál mindig jól jön, így olyan obi kéne 35 alá is, amire ez rácsavarható, és nem kell külön lapszűrős megoldásokra költeni (tudom, 16-35/4 L IS USM + 35/1.4 Art... )
A tele tartományra egyébként egy Canon 135/2 - Tamron SP 70-300/4-5.6 kombó gondolatával is kacérkodtam; súlyban és árban kb. ott vagyok, mint a 70-200/2.8-cal (de egyszerre csak az egyik súlya húzza a karom/nyakam), kapnék még 100 millit, plusz lenne egy gyútávom, amit amúgy is szeretek, és itt még a 70-200-nál is jobb képeket kapnék - viszont csak itt, nyilván a 70-300 sem fényerőben, sem pedig képminőségben nem hozza a 70-200 szintjét.
Igazából ott a bibi, hogy nem tudom eldönteni, mennyire gondolkozzak fix-zoom átfedésekben, támaszkodjak-e egy-két erősebb darabra, amik mellé átlagos minőségű egyéb obik jönnének, vagy inkább az egészet próbáljam kb. egyforma minőségűre kihozni (bár nyilván ez egyéni stílus kérdése is). -
Coporno
aktív tag
Igen, az kimaradt, hogy step up miatt vettem a 82-est, van hozzá 46-tól felfelé minden méretben átalakítóm, gondoltam, ennél nagyobb szűrőt úgyse kell majd használnom egyik obihoz se... erre tessék.
A 17-40 még nem is olyan vészes, többen mondták, hogy a 16-35/2.8-ak (I-II) még hozzá képest sem élesek, fixekkel összehasonlítva pedig nyilván alulmaradnak (mocskosul kéne amúgy a 20-as Sigma, de naná, hogy nincs rajta szűrőmenet).
135 fölé pedig mindenképp kell valami pl. pályanapos svenkekre, ezért gondoltam a 70-300-as Tamronra...
A Sigma 135/1.8 tuti, hogy nagyon pöpec cucc lesz, valószínűleg olyannyira, hogy a súlya se zavarna, az ára annál inkább, elnézve a 400 ezres cetlit a 85/1.4-en.[ Szerkesztve ]
-
Coporno
aktív tag
Sigma 35/1.4 helyett mennyire jó/rossz döntés a Canon 35/2 IS USM-et választani? Képminőségben ahogy néztem, minimális az eltérés, az 1 fényérték különbséget az árért, súlyért, stabiért cserébe egy ideig azt hiszem, meg tudnám bocsátani, azt a pár tízest meg el tudom tapsolni másik obira, világításra, akármire. Jó a gondolatmenet, vagy valami felett elsiklottam?
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Fix vagy zoom nagylátót keresek fullframe EF bajonettre, a lényeg, hogy a 14-18 mm közti tartományból fedjen le valamennyit, F2.8 (vagy annál tágabb) rekesszel, használtan férjen be max. 200-220 ezer Ft-ba, és legyen szűrőmenete (max. 82 mm). Autófókusz legyen, a stabi nem légyeg, és nyilván a lehetőségekhez mérten korrekt képminőség sem utolsó szempont.
Melyik típusokat ajánlanátok leginkább? -
Coporno
aktív tag
válasz JohnyBlue #29982 üzenetére
Köszi! Igen, a Tamron zoomon nekem is megakadt a szemem, ezek szerint tényleg nem lenne rossz ötlet. Ez alapján a 16-35/2.8II-nél se feltétlen rosszabb választás (persze nem egy mindenre kitérő teszt).
-
Coporno
aktív tag
válasz JohnyBlue #29986 üzenetére
Teljesen vegyes. Tájfotótól autó- és épületbelsőn át mozgó témáig gyenge fényviszonyok közt... Utóbbi a neccesebb, itt mondjuk a Tamron talán alulmarad az L-es Canonokkal szemben.
A Sigma 20/1.4 volt sokáig szimpi, a látószög határeset, de meg tudnék vele barátkozni, külön lapszűrőkkel viszont nem bohóckodnék rajta, ha már bevásároltam 82 mm-es ND-kből és polárból. -
Coporno
aktív tag
válasz DonRazzino #29988 üzenetére
Én eleinte mindig akkor ijedtem meg, hogy ez bizony ott marad, amikor két ponton ráfogva próbáltam letekerni, de ezzel ugye adtam egy enyhe ovális formát a szűrő keretének, és másik két ponton még jobban nekiszorítottam az objektív menetének, tehát nem mozdult. Hasznos felfedezés volt, hogy öt ujjal egyenletesen ráfogva sokkal simábban jön.
Ha már megvolt, és neccesebb a szitu, akkor tárgytalan, és plusz egy szavazat a szűrőfogóra.