-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
pl. azért, mert az a játék normálisan ment a jelenlegi driverekkel? de jogos a komment, amúgy.
#3327: nyilván azért, mert az átlagos különbség nem volt 60%. tekintettel arra, hogy az átlagos különbség optimistán becsülve is 40%, és a Unigine motor eléggé textúrázó-intenzív, ezen nincs is mit csodálkozni.
#3330: a tesszeláció szintje relatíve egyszerűen skálázható, tehát elérhető lesz a high-end kártyákon a 64-es szint. szerintem ez egy teljesen kézzelfogható benefit. arról nem beszélve, hogy végre meglépte valaki a setup szétrobbantását - az RV870-nél konkrétan csalódás volt nekem, hogy csak a scanline egységeket hízlalták fel, a többi maradt.
#3331: ez az architektúra sokkal barátságosabb egy szoftveres gerincű rendererhez, mint az AMD-é - kérdés, hogy fog-e ez bárkit érdekelni a következő 3-4 évben
#3334: az 5970-et CPU-limit nélkül még a legoptimistább verzió sem éri utol - max. 1-2 cherry picked játékban.
és még egy dolog - a feladatok szétosztása a 4 GPC-nek egy olyan ütemezési feladat, ami eddig nem volt. elvi síkon ugyanígy lehetne osztani feladatot más kártyán lévő GPC-knek is - kíváncsi vagyok, lesz-e ez hatással az SLI-re...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
janos666
nagyúr
És arról sem esett szó, hogy az AMD chipje már rég kint van, a Fermi pedig csak jövöget, de olyan időtávon belül, amivel a Fermi követi a Cypresst, megint jöhet valami AMD chip...
Szerintem a teljesítmény nagyjából sejthető, a fogyasztást viszont enyhén túlbecslik.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
9950es
aktív tag
Persze hogy nem mivel alapjaiban a GPU masszivan parallel , a ziksznyócvanhat meg masszívan nem. A jövő az előbbi, a múlt az utóbbi, hiába igyekezett összemosni az intel a 2 architektúrát, nem eredményezett mást csak kavarást ( jól meg is kavartak néhányótokat).
Érthető hogy az nV is rögtön hárít ha x86 kerül szóba , rosszat tenne az image-üknek ...
120 fps or GTFO :D
-
Laraxior
titán
nemigen...de ha elkezdesz 3d-be játszani jobb ha van még egy kártyád, mert nekem a Modern Warfare 2 megette a GTX260am... Amúgy vitte 90FPS AVG....
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy ki fogja gyártani. A TSMC 28 nm-es HP technológiája év végére elérhető lesz, de az általános problémákat beszámolva 2011Q2 a reálisabb dátum a tömegtermelésre.
A GF 32 nm-es SHP-je, ami hamarabb kész lesz, arra is dolgozhat az AMD. Ezesetben még idén lehet frissítés.
Nem tudom pontosan merre akar létni az AMD. A shader tömbök felépítését megtartanám, mert ennél láthatóan nincs hatékonyabb.A GF100 B1 még csak pletyi, de nyilván reális és logikus elképzelés egy silicon spin. Nyárra kész lehet, ha kell egy B2, akkor augusztus.
Nem mindig igényel a 3D dupla teljesítményt. Nyilván két kamera van, így jelentősen több a számítás, de a jelenet azonos, így a leképzés egy része összevonható. Nem látom értelmét az AFR-es 3D-nek. Extra számításokat eredményezne, rengeteg probléma lenne a megfelelő kezeléssel. Persze elméletben kivitelezhető, csak többet vesztenél, mint nyernél, így teljesen felesleges foglalkozni vele.
3D-ben mindenképp nagyobb valamennyivel az input lag, mert a monitorok válaszideje is nő. Persze nem igazán lehet észre venni. Multi GPU-nál is csak három vagy négy GPU esetén látható, ha megfelelő a rendszer kihasználása. Persze sokan nem veszik észre. Ezért nem foglalkozik vele senki. Pedig kéne.schwartz: Heló doki. Rég láttalak. Amúgy nyárra. Addig az A3 megfelel, legalább lesz termék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az input lap mindig megmarad. Az a lényeg, hogy 100 ms alatt legyen. Ezt két GPU is teljesíti. Háromnál vannak gondok.
Ezt a rendszert vezérelni kell, ahogy a több GPU-sat is. Olyan, mint a Hydra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg a kártyák összekötésére továbbra is az AFR marad a megoldás. Egyszerűen nincs ennél hatékonyabb. Két kártyánál vagy GPU-nál nem észrevehető a lag, ennél meg nem sokan használnak többet. Max a 3Dmarkosok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
azért ez a master-slave megoldás sem fenékig tejfel. ha nincs valami brutális sebességű és méretű cache a chipek között, akkor a jelenlegi renderelési technikák egy nem elhanyagolható részétől el lehet búcsúzni.
ha a kommunikáció meg van oldva, még akkor is elgondolkodnék rajta, hogy a fixfunkciós ROP-okat érdemes kihajítani, és akkor lehet nyomatni a brutál ALU:TEX arányt.
ha nincs cache, akkor maradnak az olyan technikák, mint amiket a hydra használ - hát ott még van room for improvement...4881: attól függ, milyen fps-re lősz. ha a target számod 200fps, akkor még 4 GPU-val is 100ms input lag alatt maradsz
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GeForce brand feláldozható, de szerintem nem akarják megtenni, amíg lehetetlen helyzetbe nem kerülnek. Most még megpróbálják ezt a játékvásárlásos dolgot, amivel a zárt rendszereik felé terelik a fejlesztőket. Ebben rövidtávú haszon nincs, de hosszútávon kialakíthatnak a zárt szabványokkal egy egyeduralmat, ami bőségesen megérné az egy-két éves vergődést. Nem lesz más, aki támogatja a CUDA-t és a többi zárt rendszert. Ha pedig belépnek a konkurensek a támogatók közé az még jobb. Ipari szabvánnyá fejlődhet a CUDA, és a fejlesztést az NV végzi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy kielemzett minimum, vagy kimért minimum. Ha kimért, akkor az nem valós, mert azt általában a játék első képkockáin látszik csak. Például éppen felkapcsol az órajel 3D módba. Ha kielemzett, az valós érték, azaz az első pár frame ki van lőve, majd a minimum tényleges minimum ki lesz választva, ami a kártya egy szűk keresztmetszetéből keletkezhet ... pl. ecsöppet elfogy a vram. Azt nem tudom, hogy a Chiphell mit mér. Ha kielemzi, akkor valós, az érték, ha csak kiválasztja a minimumot, akkor az nem jó technika. Nyilván azt is elemezni kell, hogy a platform miatt fogyott-e el a sebesség vagy a kártya miatt. Előbbi szintén kilőve, míg az utóbbi ténylegesen számít.
Az xBitlabs újabban szépen kielemzi az értékeket. [link] - ebből látható, hogy a minimum majdnem a tényleges sebességhez igazodik. Persze baromi sok meló ezt így kielemezni, és keresgetni a tényleges minimum FPS-t. Tekintve, hogy az állás hasonló minimumnál és átlagnál, így a sok elemzés helyett inkább több játékkal tesztelünk. Persze ha van valami fura jelenség, amit a teszt közben befigyel, azt szövegesen le lehet írni.zuchy: A Crysis esetében nem vártam mást. De ez annyira nem is mérvadó, kevés játék épül erre a motorra. Persze eredménynek eredmény, de ha jól látom csak a HD 5970 birkózik meg a játékkal ezen a felbontáson, így talán lehetne lejjebb is vinni, hogy lássuk ténylegesen mit tudnak normális sebesség mellett.
fsb1000 (#5633): A Crysis az VGA zabáló, de nem feltétlen reális a lefestett teljesítményképe. Nagyon nem ilyenek a mai modern motorok. Persze több eredmény nincs, várni kell még a további mérésekre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
loree69
aktív tag
-
azoli09
tag
Ne haragudj de én egy szóval sem írtam hogy hülye az nv, a másik meg te minek látod ezt a fermit? mert amit most készülnek ki adni az kritikán aluli ,ha jól tudom pár hónap múlva jön egy jobb verzió, az csak jobb lesz ennél ,mondjuk engem nem érint ami van nekem az nálam mindent visz fulon ,jó a gta4 meg crysist nem de minden mást ,
FLIMORT: szerinted hány hozzám hasonló ember fogja hasznosítani a cudát ?szerintem nem sokan,a phyx meg egy baromság élvezhetetlené teszi a játékot ,és ezt nem csak én látom így hanem az nvidiát használó barátaim is .
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régebben nem volt DX10. Mióta az van, nem lehet ilyet csinálni, esetleg szándékosan pl.: Batman: AA, amihez már van nem hivatalos patch.
Ezek a játékok nem szándékos butítás eredményei. Egyszerűen a régebbi motorok így működtek. A PCF-et csak a HD 2000-es Radeon vezette be, valahogy deaktiválni kellett a nem támogató kártyákon. A DX10 alatt ez nem működik, mert az API paraméterei kőbe vannak vésve, így nem kell tökölni a problémákkal, mert minden kártya ugyanazt támogatja.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A digitális PWM vezérli az egészet. Annak a dolga eldönteni, hogy dolgozhat a GPU vagy nem.
rumkola: Valóban hihetetlennek tűnik. Egy ekkora cég szerintem sem engedheti meg magának, hogy kérjen alkatrészeket a gyártóktól tesztelési szándékkal, túl magas lenne a telefonszámla mire ezt levajazzák, aztán kell a futárra a zsé, mert valakinek el kell hoznia az alaplapot, memóriát ... ezt vissza kell szorítani, hiszen negyedévente milliárdos veszteségeket okozhatna. A QA emberkék is csak azért vannak, hogy egész nap vakargassák a töküket.
Természetes, hogy semmit sem néznek meg. Erre csak itt egy egyszerű példa. [link] A Philips új TV-in nem működött a GPU skálázás, de valami hihetetlen csoda folytán az új frimware-rel már működik. Az AMD valszeg meg se nézte, amikor szóltam nekik erről a hibáról, inkább ráhagyták.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mire az AMD és az Intel ide befut, addigra a CUDA általános lesz. Az NVIDIA most kínálja azt, amit az Intel és az AMD évek múlva fog. Mellesleg hova rakják a GPU fejlesztésből a pénzt. A rendszerszintű integráció hajnalán diszkrét GPU-ba fektetni értelmetlen. Az NV önhibáján kívül kiszorul a PC legjobb piaci szegmenseiből, mindezt azért, mert nincs processzora és nem tud részt venni a rendszerszintű integrációban. A megoldás a szabványok lezárása ... CUDA, PhysX, ilyenkor az embereknek szükségük van GeForce-ra.
schwartz: És a PhysX-től megoldódnak az NVIDIA gyártási problémái? Anyagilag is megéri egy csúcskategóriás terméket a felsőkategóriás árszinten árulni? Emlékszel arra, amikor a GTX 295 gyártását felfüggesztették, mert veszteséges volt? Kb. hasonló a helyzet most is. Nem azért lesz kevés GeForce GTX 470 és 480, mert nem teremthető meg hozzá a gyártókapacitás, a probléma, hogy ki fogja kifizetni a gyártást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenCL nagyon kérdéses az NV oldaláról. A platform veszélyes a CUDA-ra, és ez nem megengedhető. Az Apple is ezért dobta az asztali Mac-ekből az NV-t, mert a CUDA-t jobban akarja, mint az OpenCL-t. Már most látszik a support része a dolognak. A Sandra 2011-es verziója eredetileg augusztus végére volt tervezve, de az OpenCL benchmark nem futott az NV driverén. Ezt jelezték a fejlesztők az NV-nek és október végére tolták a startot. Ez idő alatt az NV felkínált egy CUDA kódot ugyanarra a benchmarkra, de megoldás nincs az alapproblémára, vagyis a végleges program nem méri az NV kártyák sebességét OpenCL-ben. Az OpenCL egy olyan platform, ami feleslegessé teszi a CUDA-t, és ez az NV-nek kizáró tényező. Csak annyira támogatják, amennyire feltétlenül szükséges a PC-n.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Alig pár hátulütője van a cpuba pakolt gpu-nak...
szűk tdp (be kell áldozni vagy a cpu teljesítményt vagy a gpu teljesítményt... SB a gpu-t húzza szűkre Llano meg a cpu-t), lassú rendszermemória, etc... nem véletlen, hogy a Llano is messze nem tudja azt teljesíteni a 480 shaderrel, mint az asztali vga verziója...
-
nagyúr
persze, én is így értettem.
Abu: amit írtam, az a játékoknál kritikus, de a desktop alkalmazásoknál nem feltétlen. egyre több pl. a Java-ban írt cucc, azok minden gond nélkül menni fognak az ARM alapú rendszereken is. asszem az openoffice is platform-független alapokon nyugszik, ha nem is pont Java. korántsem hülyeség, amit az nVidia csinál, csak pont gaming szempontból bukta - legalábbis addig, amíg mindenki DIY jelleggel építi a játéka összes részét.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Oliverda
félisten
Nvidia’s Chief Executive Says “No” to Globalfoundries, Microprocessors.
Aztán majd megváltozik a véleményük ha úgy alakul...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
oliba
őstag
Na meg eddig mi volt? Kijött a leggyorsabb kártya és akkor vagy boldogság volt, vagy szomorúság, attól függően, hogy hogyan teljesített az AMD csúcskártyájához képest. Kisebb szériákra "szinte" már senki nem volt kíváncsi. Sokkal kevesebb teszt, sokkla kevesebb marketing. Most az emberek tűkön fognak ülni, hogy vajon milyen lesz a következő kártya és így szinte kéthavonta jön valamilyen érdekes újdonság és az egész internet az NV-vel lesz tele.
-
Klikodesh
senior tag
-
TESCO-Zsömle
félisten
Eléggé irreálisnak tűnik annak fényében, hogy az nV a GPGPU piac mellett tört pálcát G80 óta...
Sztem vagy fake, vagy vmi trükk van a dologban, vagy nV, vagy AMD oldalon. Ha meg mégse, és tényleg ilyen gyors és ennyire keveset eszi, akkor kvázi megfizethetetlen lesz...
HD7970 - 550$
GTX680 - 650-700$
HD7990 - 850$
GTX690 - 999$Ha a grafikonok igazak.
Árverseny pedig nem lesz, mert senkinek sem áll érdekében.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizonyos dolgokról még nem beszélek. Ezt majd később.
Amiről tudok beszélni, az az AMD és az NV integrációs tervei. Az AMD 2013-ra beépíti az APU-ba a GCN-t, és elkezdi az architekturális integrálást. Nekik compute monsterre van szükségük, mert 2013-ban már compute monster APU-kat akarnak. Az NV a Maxwell APU-t 2014-ben veti be leghamarabb, hiszen nekik a Win 9-et is meg kell várniuk az ARM irány miatt, na meg ugye kell a Denver processzormag is. Éppen ezért nem kell ennyire elé menni a dolgoknak, mert 2013-ban nem tudnak semmilyen APU-t kínálni az AMD Kaveri és az Intel Haswell mellé, még akkor sem, ha lenne hozzá megfelelő hardver. Az OS hiányzik. Majd 2014-ben a Win 9-cel, vagy a Win 8 frissítései után lehet izmozni. Most nem tudom, hogy az MS-nek mi a terve a Win 8 ARM verziójával. Egyelőre csak tabletes OS-ként tekintenek rá, de biztos tudják, hogy az NV-nek később több is kell.A GPGPU terén azt tudom neked mondani, hogy a GCN compute hatékonyságával nehéz versenyre kelni. Eleve, ha megnézed az architektúrát (leszámítva a fix funkciós egységeket), akkor jobban hajaz egy RISC processzorra, mint egy GPU-ra. Erre mondta anno egy blog találóan, hogy "Larrabee done right".
Egy konkurens hardvertől viszont még lehet valami erős computeban, csak maximum nem annyira. Minden viszonyítás kérdése.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az eddigi tapasztalatokból kiindulva ha nyár elején megjelenik egy kártya, akkor azon a nyáron már nem megy jelentősen lejjebb az ára?
Eddig mindig nyáron vettem hardvert, mert akkor olcsóbb, de a most megjelenő nV karik túlságosan közel leszenk a nyárhoz ebből a szempontból...
Szerintetek?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
fatallerror
addikt
igen a nyáron minden olcsó dolog most csúszik bizonyos cuccoknál mert most minden megjelenés átvan ütemezve a gyártósorok miatt. szerintem most ez az "olcsó" szezon szept-okt lesz
de úgy is nézheted h megjelenés utáni fél év amikor már jó árban van vmi
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Zotac RTX 3080 - AMP Holo LHR 12GB (Garancia 2025.05. + 2 év)
- SAPPHIRE NITRO+ RX 580 OC 8GB GDDR5
- NVIDIA RTX 3060 Ti Founders Edition 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- GIGABYTE GeForce RTX 2060 SUPER GAMING OC 3X WHITE 8GB
- AMD RX 7900 XTX 24GB EKWB EK-Quantum Vector 2 D-RGB Nickel + Plexi Vizesblokkal Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest