-
PROHARDVER!
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
Persze, mert mind a régi, értsd 6-10 éves elektromos autókkal toljátok (1-es Leaf, Ion, Ioniq, i3, Ampera stb.). Azoknak kicsi az akkumulátoruk és emiatt minden fogyasztáscsökkentő trükköt bevetettek náluk. Nézz meg 28-as Ioniq fogyasztást egy mai Ioniq 5 fogyasztásához képest. Vagy mondjuk egy i3-as fogyasztást a virsli kerekeken egy i4-es fogyasztásához képest rendes 18-as 255-ös gumikon.
Értelmetlen azokkal számolni, sem egy PHEV-nél (mert azok normál autóknak lettek tervezve és ugye erről beszélünk), sem egy mai villanynál. Egy Tesla Model 3 is bekajál 14-15 kWh-t autó oldalon mérve a városban.
Annak a világnak kvázi vége, mert amikor bele tudsz tenni egy autóba 80 kWh akkumulátort akkor nem fognak a gyártók rágyúrni az utolsó wattokra is fogyasztás szempontjából.
Igen, igazatok van, nektek keveset fogyaszt, el is hiszem (van aki 9-10 kWh elmegy egy i3-al), csak megvannak ennek az alacsony fogyasztásnak az okai, de ezek sem egy mai villanynál sem egy phevnél nem igazán állnak már meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- 3D nyomtatás
- Bitcoin, Tesla: az egeken a befektetők reményei, Musk a Trump-kormányba kerül
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Minden ami hőszivattyú
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- PlayStation 5
- Robotporszívók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest