Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz HKorn #13415 üzenetére

    Minél legyen fiatalabb?:D Sajnos friss évjáratokra, modellekre, pl. ahogy írtad
    a PCX-re nagyon karcsú a 300K, öregebbekből meg könnyű kifogni egy rollert.
    Ahogy az okosok mondják: nem évjárat, óraállás, hanem állapot. Amivel csak
    egyetlen icipici gond van, hogy valójában fogalmad sincs... De ami tényleg jó,
    az nem lesz olcsó. Már ha egy 300K-s robesz olcsó. Ne feledd az átírást sem.

    Szerk: B125 jogsi eléggé felverte a 125-ös árakat, 150/180/200/250 előfordul,
    hogy olcsóbb (értelemszerűen a kisebb kereslet miatt nehezebb eladni).:R
    Más kérdés, hogy az alkatrész költségek meg rendesen nőnek a köbcentivel...

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz HKorn #13417 üzenetére

    Kikapcsolod a 300K szűrőt, szvsz lesz típus, meg kínálat. Ez egy ilyen bicikli.

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz HKorn #13419 üzenetére

    Előbb-utóbb úgyis az lesz az igazi megoldás.... :K

    (#13421) HKorn: ha két évnél fiatalabb az A1-ed, akkor nem kell KRESZ-ből újra tanfolyni és vizsgázni, viszont több órát kell vezetni. Ha idősebb, akkor KRESZ-vizsga, de csak összesen 10 óra gyakorlat. Nekem az utóbbi volt tavaly augusztusban 80k mindenestől, a jogsi kiállításának díját és a tanulómotor bérleti díját is bele értve.

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • Debilon

    addikt

    válasz HKorn #13421 üzenetére

    120k körül szerintem (a korlátlan A)
    tavaly csináltam A2-t az jöt ki olyan 100k környékén ha jól emlékszem

    [ Szerkesztve ]

    Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz HKorn #13423 üzenetére

    Akkor újra teljes KRESZ, mint nekem volt, viszont csak kevés vezetés (5 óra rutinpálya és 5 óra forgalom). Nekem két év 3 hónapos volt az A1-em. Mexívtam. :))

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • csongi

    Topikgazda

    válasz HKorn #13417 üzenetére

    Mekkora a súlyod? Mennyire fontos a szélvédelem? Mennyire fontos a pakolhatóság?

    Ahogy Digi is írta 125 árak magasak, de szerintem az alkatész árak nem kerülnek sokkal többe egy 200-250-es robogóba sem, persze ez típus függő is. javasolt egy kategóriát feljebb lépni, ha van lehetőség, és a 250ccm környéki vasakat megnézni.Jó ha fiatal de 300K környékén reális a 2000-2005 közötti vasak. Ne csak a vételi árat nézd!
    Nagyon nagyon kevés eladó van akinél valóban egy használható motor van. Rendszerint költeni kell rájuk, és ez nem csak az olaj cserével jár.
    Ami látható és zsebbe nyúlós, a gumik, tárcsák. Ami nem látszik, abból meg szinte minden.
    Ami elfogadható áron van, az a szíj és görgő kuplung ebben a kategóriában, persze a többi maxirobogóhoz képest :)
    A kis ccm magas üzemi fordulatot eredményez. Egy gyenge blokkot könnyű kifogni, egy felújítás gyorsan benne van egy 100k-ba

    Gondolom napi használatra szeretnéd, de ehhez jó műszaki állapot kell, mert ha állandóan szerelni kell akkor egy kínlódás az egész. Szerintem a vételi árra számolj rá egy 50K-t kb betakarja a csere cuccokat.
    Sok mindent meg lehet otthon is csinálni, kevés szerszámmal. A nyűgösebb dolgokat inkább szerelő, ha nem értesz hozzá. Vásárláshoz vigyél szerelőt vagy olyat aki már látott egyet smást :)
    Ezeknél az évjáratoknál kevés az integrált fékes asszem, a közelmúltban kiadott modellekbe kerültek ABS-ek.

    125-nél a malaguti madisaon jó lehet, csak elég nagy a test a blokkhoz képest. Van Olasz és Japán blokkos. Kinézete fiatalos.
    Cserébe jó szélvédelem, magas ülés pozíció és nagyobb kerék, 13col.

    Nagyobb kerékkel, Scarabeok rendelkeznek, de ezek ebben az évjáratban már,,, könnyű kifogni beteget.

    Burgman UH125, ennek kicsi kereke, de legalább van minden hozzá. Kinézete is fiatalos.

    Felejtős, hogy japán sosem romlik el, vagy mert olasz, csak szar lehet. Állapot van, és bizony az előbb leírtakat magam cáfolom.:) Vissza sírom az Olaszt.

  • DigitXT

    félisten

    válasz HKorn #13432 üzenetére

    És akkor ő még relatíve jól is járt... Oké, hogy nem szeretnél 500-at költeni,
    de előbb-utóbb fogsz. Ha nem a vételárban, akkor majd szervizköltségben.

    Szerk: ilyen felhasználásra túlzás a 250-es, amit titkon szeretnél. Mondjuk
    én csak kussoljak, mert 400-assal járok, 2x13 km-re. Szerencsétlen motor,
    éppcsak bemelegszik az út végére, gyakorlatilag rengeteget megy hidegen.
    Nem is csoda, hogy 5,8-at eszik. Viszont én 50-est soha nem vennék.:R
    (Sőt, imádom ennek a dögnek az erejét, dinamikáját, még ha csak 30 LE is:
    annyira megszoktam, hogy a 250-es is uncsi, noha SOKKAL olcsóbb volt...)

    Valamit valamiért.:))

    [ Szerkesztve ]

  • Hauptmann

    addikt

    válasz HKorn #13432 üzenetére

    Inkább valami egyszerűbb gépet kéne nézegetned. pl. Aprilia SR125, szögegyszerű technika, jól megy, ha kell valami hozzá, olcsó (ellentétben a Rotax blokkos gépekkel, de ha Leonardo-d volt, akkor ezt tudod). Szépséghiba, hogy nagyon ritka a rendszámos. Mondjuk kétütemű, de szerintem ez sem hátrány, bár ezzel a kijelentéssel szerintem a kevesek közé tartozom itt a topicban, akik így gondolják. Egy jó, karbantartott kétütemű sokkal nagyobb élvezeti faktort ad, mint a hasonló lökettérfogatú négyütemű.

    Vqagy omndjuk Yamaha Majesty 125-150 a jól bevált vizes Minarelli blokkal, csak eléggé meg kell nézni, sok belőle a fos.

    [ Szerkesztve ]

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz HKorn #13432 üzenetére

    "... nem szeretnék ennyit költeni egy motorra." Pedig fox. ;]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • Grillo

    senior tag

    válasz HKorn #13432 üzenetére

    Hát azért még nem tartok a duplájánál, de tény, hogy egy 10-12 éves járműre költeni kell.

    Ha nem mész többet, meg vidék, oda elég lehet egy 50-es is, és akkor nincs műszaki, meg átírás is olcsóbb.
    Bár én ott is belenyúltam faszán. 65ért vettem, aztán egyből kellet egy gumibasz 15kért Szicíliából...
    De ott mondjuk úgy számoltam, hogy vagy veszek 100kért , és akkor nem marad sok alkatrészre, vagy kevesebbért, és akkor 50-60k belefér a rendbehozatalba.

  • DigitXT

    félisten

    válasz HKorn #13435 üzenetére

    Jó döntés.;] Amúgy, hogy ne csak a szopórollerekkel riogassanak: a 250-es
    Yamaha Majesty-t vettem 250-ért, nálam volt ~1 évig, eladtam 275-ért, és az
    összes ráköltés alig 100K volt, aminek a fele a benzin...:B Azt nem mondom,
    hogy nem szereltem, és nem káromkodtam néha, a magyar szerelők hanyag
    megoldásait látva (pl. egy 500 Ft-os szimeringet nemám kicserél, nem gond,
    ha beszivárog a motorolaj a variátorházba, és teszi tönkre a vacsiúj szíjat:O),
    de összességében: nem volt rossz vétel. Csak a miheztartás végett, pár infó:

    Eredetvizsga+átírás: 15500+16500=32K
    Műszaki vizsga (pont nálam járt le): 10K
    Benzinköltség (~3500km, fogy.4,2): 52K
    Ez 94K úgy is, ha műszakilag minden tiptop, és nem kell szervizelni semmit.
    (Ja igen, a KGFB-t kihagytam, az valami párezer forint volt erre az 1 évre.:K)

    Szervizköltségek:
    - km óra meghajtó: 9K (tudtuk, hogy cserés, hiszen nem működött az óra*:D)
    - olajcsere: 5K (ez minden 4T motornál egy "szükséges rossz", csak az adott
    típusnál gyakrabban, mivel nincs benne olajszűrő, csak egy fémhálós vacak)
    - légszűrő-/szíjcsere: 11K (szíjra nem kellett volna költeni, ha jó a szimering!)
    Megjegyzem ehhez 5K volt a szíj, a Madisonhoz meg 25K: nem mindegy...:Y
    - görgők: 5K (kísérleteztem végsebesség növelésével, használt Dr.Pulley-val)

    *: ennyit arról, hogy lehet-e hinni az óraállásnak (még ha nem is tekergették).
    Amúgy szerintem szép motor, noha ma már 14 éves. Viszont picik a kerekei,
    te meg írtad, hogy nagykerekűt szeretnél, szóval ez is kiesik hiába "olcsó".:(
    Ja és persze 250-es, szóval erre előbb még egy A2, vagy egy A jogsi is kéne.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz HKorn #13439 üzenetére

    Nem sok a 60000: abban is annyi van, amit 30000-re tekertek vissza.:))
    Rákerestem erre a Sportcity-re, érdekes gép. Állítólag 15 LE@10000 rpm. Uh!
    15"-os kerekek elég nagyok (cserébe vélhetően kevesebb a rakodótér benne).
    Nekem az üléspozíció nem begyere, hiányzik rajta a lábtér. 2009-esek az első
    példányok, szóval 6-7 évesek kaphatók. Ez segít(het) a "megkíméltségben".:K
    (Persze ahol belecsavarnak évente 20-30000-et, ott ez sem fog segíteni.:R)

  • csongi

    Topikgazda

    válasz HKorn #13439 üzenetére

    Megneztem en is ezt a robit. 825mm ules magassag, megbirkozol vele, rendesen le fog erni a talpad?
    Szep motor, csak ettol a vaz geometriatol borzongok, olyan mintha ossze hajlana egy nagyobb doccenonel.:) persze nem, csak latszatra olyan. Aze 10.000rpm 15LE hoz nem semmi. Ez mar egy abrikter. :). A lagnagyobb biztonsag ha vasarlas elott egy vegnyomas meres tortenik, persze vastagabb olajjal is lehet javitani rajta eladashoz.:(. Hidegen nezz meg minden motort!!!! Ez fontos!!! 6-7 eves nem nagy kor, de kintrol jon, es onnan azt hozzak be ami occssoo, es nem karcos, a tobbi meg tisztogatas kerdese. :).
    Fustmentes raklam szoveget ismerjuk, eladashoz futemntesse lehet tenni egy motort, aztan fel ev es megis fustol. :).
    Szoval fiatal, de forog is mint egy abrikter, es itt elodazott sporolt olajcserenel hamar meg van a bojtje.

    Augy arra amire hasznalnad totalisan megfelelo szerintem.
    Csupan ne kodolje be a szemed vasarlaskor, hogy 2009es, mert itt is totalisan helytallo, allapotot veszunk, nem evjaratot.

    [ Szerkesztve ]

  • Golota

    aktív tag

    válasz HKorn #13439 üzenetére

    Azt sajnos el kell fogadni, hogy míg Magyarországon "a nagymotor" általában hobbieszköz, addig a robogó használati tárgy. Ennek megfelelően előbbieket a tulajok nagy része féltve ápolgatja, utóbbiakat meg leginkább ütik-vágják. A robogóvásárlás nagyon rizikós műfaj, mert ugye a technika nagy része eleve rejtve van és sajnos a jó szerelő ritka, mint a fehér holló. Én 250-est néznék, szerintem városi-elővárosi ingázásra az egy ideális blokk-méret. Szinte bármilyen kocsit legyorsulsz vele lámpánál, de nem overkill a rövid távokhoz sem. Ha utast is viszel, akkor meg pláne.

    Halgass a többiekre: inkább szánj több pénzt egy jobb állapotú gépre, mert egy "alkalmi vétel" később nagyon sokba fog fájni és ez gyakran nem maga az alkatrész ára, hanem mire rájössz/rájön a szerelő, hogy mi a probléma. Én hónapokig szívtam egy 150 ft-os alkatrész miatt (teljesítmény hiánya). Ha már megismerted a gépet, akkor hosszú ideig megbízható társad lehet, ha szerkezetileg rendben van. Én 2011-óta hajtom a Kymco Xcitinget és eszem ágában sincs eladni.

    Még valami: mindenképpen ülj fel a kiszemelt gépre. Ne félj az olaszoktól, mert gyakran eleve robosztusabbra tervezik, mint a japánokat és van hozzájuk alkatrész (utángyártott is) dögivel.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    Topikgazda

    válasz HKorn #13443 üzenetére

    Ilyen magassaggal egy foresight jo valasztas lehet. Igaz kicsi a kereke12-es. Viszont a blokk konstrilukcio es valto attetelbol fakadoan eleg strapabiroak, nem forog vilagba. Alkatresz elfogafhato aron vannak. Vagy ugyan ezzel a blokkal es talan vazzal ott a forza, bar a lehajtas modosult. Fotelesebb turazosabb kulsovel. 2000 -2005 kozott vannak elfogadhato darabok belole, es a keret is elegendo lehet ra, persze egy plusz vizsgaval.

    A malagiluti madison megint magas uleses. Ezt azert tudom mert a baratom is 172 es pipiskedik rajta. :) bevallalja, de majd rajon egyszer ez nem MZ, aze a 150 Kg elindul azt meg is kell fogni, es ezek meg konnyuek a nagy ccm-hez kepest. Izelito, foresight250 kb 160Kg, burgman 250 mar majdnem 180, burgman 400; 200Kg, aprilia atlantic 500;210Kg. Kymco 500; 230 kg korul van. Az olaszok konyebbek valamivel altalaban, de ez nem irott szabaly.
    A nagy kerekuek szinten magasabb ulespozicioval birnak.
    Ami alacsonyabb meg az az UH burgmanok.
    A kymco pedig mint tudjuk jo vasak, nem rosszabb mint az Olasz vagy a japan, nem veletlen a 4. Gyarto a vilagon. A 2000evjarat koruli blokkban sok a japan licenc, leginkabb honda. Pl a 250 es blokkok dugo gyuru meretei ugyan azok mint a foresight, vagy forza meretek. Sok azonos alkatresze van. Ezekbol is szemezgethetsz. Most mar europaban vannak elerheto aru shopok. Pl itthon az 500-ashoz egy dugo gyuru 70K kintrol 41 volt a gyarai alkatresz.

    A motorzas az elvezetrol szol, ezen a szinten pedig elsosorban a legnagyobb elvezetet maga a jergeny kinezete adja. Szoval olyat vegyel ami tetszik a szemednek es fogadd el a sziveddel olyannak amilyen.(Persze ne azt, hogy hibas valamilye, tervezesre gondoltam, pl ules alatti rekesz pici, vagy csak egy ego van a lampaba, vagy nincs integralt fek,,, ilyenek.) Es akkor elvezetet ad. A ra aldozott penzt pedig nem szabad sajnalni mert akkor nem lehet elvezni az egeszet. Koltseg mentes robogo nem letezik. A legtutibb a szalonbol kihozott. De ha keves a penz akkor ugye ezt nem lehet. A leg idelaisabb szamolas ha a vetel utan fontos reszekre kolt az ember. Elsore tul nyul a kereten es legyen egy 100k. Ha jo a szerelo akkor olyan dolgokat vetet meg veled ami csere erett es nem csak azt ami mar rossz. A kulcsiny teli kiadas, akkor is ra er az ember bibelodni vele. Szerintem a legjobb idozites a szezon vege, van egy egesz tel, alkatresz keresesre, es nem hajt a tatar. A Burgmanom teli szerelesu volt szezonba menni kellet vele csak. Az Aprilia szezon kozepen jott, az az ev el is ment teljesen plusz a tél fele szerelessel telt. Foresight teli szereles, tavaly majus ota egyszer volt egy szivas, azota meg csak megy . akkor kellett volna kicserlni a kuplung rugot es kontraszt rugot, mar sajnalom hogy nem tettem meg, most kovetkezik, pedig most is csak menni kene vele :)
    Ilyen ez, sosincs vege. Ha most lehetne venni egy 2005 koruli robeszt ami szalagrol legordult allpotba lenne es duplajaba kerulne az evjarat szerinti piaci arnak olyat vennek. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Golota

    aktív tag

    válasz HKorn #13443 üzenetére

    Mielőtt nagyon leszűkítenéd a kört, tényleg ülj fel pár robeszre, mert lehet, hogy a kinézett típus egyáltalán nem megfelelő. Nekem az Xciting a 180 centimmel éppen csak vállalható, mert az ülése olyan széles (amúgy baromi kényelmes), hogy csak pipiskedve ér le a lábam. Engem nem zavar, mert megszoktam az endurokat, de biztosan nem mindenkinek jó. Nehogy úgy járj, hogy megszervezel egy motornézős napot és az első motornál kiderül, hogy eleve rossz típust néztél...

    Az ülés alakítását én nem javaslom, csak ha egyébként ez az egyetlen, ami elválaszt az "álomrobogótól".

  • Hauptmann

    addikt

    válasz HKorn #13458 üzenetére

    A megbizhatóság relatív. 12 ezer km alatt vízpumpa szimeringet kellett cserélni (nyilván akkor már egy teljes felújítás lett), a fesszabályzó halt meg, valamint az első teleszkóp folyt. Ezeken kívül csak olaj, szűrők cseréje, valamint fékbetét csere volt.

    A 125-ös blokkal nem idegbeteg, városba pont jó, de országútra már nagyon határeset. Le kellene cserélni már a turaplexit, és a gyárit feltenni helyette, ez valamit javíthat 90 km/h felett, de nem számottevően.

    [ Szerkesztve ]

  • miresz

    veterán

    válasz HKorn #13458 üzenetére

    Mikor kerestem robeszt,próbáltam azt is. 125-ös injektorost. Nekem nagyon lustának tűnt.(nehéz) Viszont 14"-os kerekei vannak,és jó a futóműve.

Új hozzászólás Aktív témák