- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
- BIOS frissítés
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Computex 2024: a Noctua elkészült a D15 felfrissített változatával
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Elden Ring - Túl a 25 millión
gp Nagyon sokan beszerezték a játék a megjelenés óta, alig egy hét múlva pedig végre befut a várva várt DLC is.
-
Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
ma Ez a piac pedig India. Volt, amíg az Oppo be nem dobta az F27 Pro+-t.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghandi
aktív tag
Mostmár van valami fűtésem reggelenként mert már nincsenek nagy minuszok.Először felturtam a nete ebben a témában,és azt találtam hogy a renaultok ugy álltalnában,de a meganok meg egyébként is érzékenyek a fűtése.Álltalában hamar eltömődik a fűtőradiáror,és a cseréjéhez ki kell szedni a műszerfalat...
Hál istennek nálam nem ez lesz,mert ha felmegy a vízhőfok mutatója félig akkor van fűtés,csak nem igazán ment fel odáig.Ez igy szerintem termosztát hiba lesz.
Árban nem egy vészes dolog,maga a termosztát pár ezer forint,leegdrágábban us kb 5000 lehet,a fagyálló koncentrátum s kb 2000ft.A mnka sok vele csak,főleg hogy ki is akarom tisztítani a rendszert.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Tudom nem egészen ebbe a topicba tartozik,na meg nem szeressük ám az ilyet,de léci most az egyszer.
Pár Dacia Logan új alkatrész maradt még az elöző autómbó(kuplung szett,vezérlés szett,fékpofák) és mivel a Megane hoz is kellene már egy kuplung szett igy ebből finanszíroznám.
Köszönöm!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz FerNandor #16538 üzenetére
Az izzók álltalában nem szoktak elöregedni,illetve szoktak,de az azt jelenti hogy kiég.De ellenben a fényszoró foncsora annál inkább! Ha belemegy a pára akkor idővel bemattul,de idővel mindden foncsor bemattul magától is.Nem tudom az említett autó mennyi idős
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Szombaton kitisztítottam a hűtőrendszert,kicseréltem a termosztátot és uj fagyállóval töltöttem fel a rendszert.Lelégtelenítettem,ugyanis vagy légtelenítő a Megane 2-ben! Apám milyen fűtés lett az autóban! Nem is emlékeztem már hogy milyen meleg autót vezetni
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Megpróbáltam átnézni az autót kicsit,hááááát meglepődtem kicsit.
Itt ahol lakom sok a logisztikai központ,sok kamion járkál.Télen amikor nagy fagyok voltak akkor kb 100méterrel elöttem kanyarodott ki egy kamion az útra amin mentem,és a tetejéről az út teljes szélességében szép nagy jégdarabok estek le.Kb 60-70-el értem oda,mivel mindenhol volt igy nem tudtam kikerülni.Koppant az alján,halottam rendesen.Alánéztem még aznap.nem láttam semmit lógva,ugy gondoltam semmi baj.Most igy aknából nézve a kocsi alját hát szép.A lökhárító alja és a motor alja műanyaggal van borítva össze is van törve rendesen mind a kettő! Néhány helyen épp csak a szentlélek tartotta.Most uj csavarokkal és szép nagy alátétekkel felfogdtam,de ez igy nem maradhat.A lökhárítóra gyárilag szegecselve van ez a műanyag,de remélem lehet különis szerezni ilyet,nem szeretném a lökhárítóval együtt venni.
Vajon mennyi lehet ez a két műanyag?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
A másik amire meg kb 2-3hete lettem figyelmes,hogy nyikorog az autó! Ha fel van húzva az ablak akkor nem hallani semmit,de volt amikor lehúztam kicsit és akkor halottam a nyikorgást.Fogalmam sincs honnan jöhet a hang,kisebb útegyenetlenségeknél hallani jobban.Iegesítő nagyon,annyira azért nem halk.
MI nyikoroghat?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #16630 üzenetére
Az a bajom hogyha elviszem igy szerelőhöz akkor az tutira ki akarna cserélni mindent,de igy rájönni mi lehet az tényleg elég nehéz.Rugdostam a kerekeket,nyomkodtam az autót lefelé,semmi.Levettem az öszes kereket,de ott csak azt tudtam tutira megmondani hogy még jók a tárcsák és a betétek,nem lógnak a gömbfejek,nem zörögnek a lemezek a tárcsa mögött stb,minden jól néz ki.
Reaper04 : Igen nekem is az van biza! Az autós boltban ahol vettem a termosztátot ott vettem fagyállót is.Bekevert,-35 fokig jó,pirosas szinű alu rendszerhez van.Ne kérdezd a nevét,nem emlékszem rá,5 litert vettem.Az autóboltos szerint ez egy jó minőség,na de kereskedőnek nem mindig lehet ám hinni.950Ft/liter volt az ára
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
-
Ghandi
aktív tag
Konkrét tanácsot kérnék,Megane II gyujtó trafóról,esetleg beszerzési forrást is ha lehet.
Ma kigyulladt a Service és a motor kontroll lámpa,az alapjárat is egyenetlen.A legutolsó szerelő látogatásnál már mondta Zoli hogy lassan trafót kell majd cserélnem,de akkor még azért bírta,eddig tartott.
Régebben már kioktattak hogy Sagemet nem érdemes venni,a Valeo meg nem gyárt trafót állítólag az is Sagem,nem tudom hogy igaz e ez.Densot érdemes venni,de ujonnan nem kapható sehol,a Berut ajánlották még.Most nézegettem az árakat,Valeo horor(4db kellene) a Beru sem sokkal olcsóbb,de van már elég sok márkában is,pl Febi,Bosch,Magneti Marelli,Facet.
Na most akkor melyiket szabad megvenni? Az annyira nagyra tartott Valeo márka akkor most tényleg kerülendö?
Ha valaki tud olcsó jó trafó beszerzési linket adni az ne tartsa magába!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #16662 üzenetére
Na és a Valeo? Most akkor azt érdemes venni vagy nem? A racing bazáron találtam pár Valeot aránylag elfogadható áron,csak nem tudom hogy érdemes e ezt a márkát venni?
Na meg van pár ilyen hirdetés ami igen csak jó árban van,felsorolják benne az összes autótipust amihez jó,csak azt felejtik a hirdetésbe odaírni hogy milyen márka.
ITT van egy ilyen.A kép alapján én nem tudom beazonosítani a márkáját.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Igen ezt én is megtaláltam már,tudom hogy ez jó is,csak most igen roszkor jött ez az egész,jó lenne ha olcsóbban megusznám.Valeoból lenne olcsóbb de nem tudom....
Igazából az lenne a legjobb ha találnék még két embert akinek kellene fejenként 4db trafó és akkor már 7500/db áron lenne Beru trafó! Na az már jobban hangzanaElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Akkor csak a Beru maradt,na meg egyuttal uj gyertyák is kellenek.Azt pontosan milyet vegyek? M2 1.4 16v
Densot ujat nem találtam sehol,ugy néz ki nem forgalmazzák már,csak használtban találtam.Igaz hogy nagyon jó árban lenne,na de használtat???Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Reaper04 #16681 üzenetére
1.4 16v motorkód ha jól emlékszen k4j (nincs itt nálam a forgalmi) 2004-es évjárat.
Hogy miért nem vagyok fent a listán?Talán mert ad egy lusta ember vagyok , ad kettő meg hogy kb egy hete vettem észre hogy van itt már ilyen is.Nem igazán szoktam netezgetni csak mostanában hogy problemek vannak az autóval.Az időmet a munkával és 10hónapos kislányommal töltöm ha tehetem
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #16696 üzenetére
Közben még ránéztem én is,mind a két cikkszámra,mind a kettőre berut irt,remélem tényleg azt is adnak,nem csak odairtak egy cikkszámot ami jól hangzik.Na majd holnap felhívom őket és okosabb leszek.
Köszönöm a segítséget!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #16700 üzenetére
Ahogy nézem ezek nagyon sok autó alkatrészt hirdetnek,sserintem telefonon azt se fogják tudni hogy most ponrosan melyik alkatrészről beszélek.Irtam mailt az oldalon lévő üzenet küldővel,akkor ott less a mallban a pontos alkatrész.Remélem válaszolnak is
tresh ne mondj ilyet,már én is kezdek ebben bbizni.Ha nem világit akkor kezdek már abban hinni hogy kiégett az izzó
[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Nekem 2004-es Megane 2-őm van egész jó felszereltségű,de gyárilag ebben is kazettás magnó volt
Igaz az elöző tulaj szervízben cseréltette gyűri CD-re,de az első aksi levétlel után nagy volt a baj,mert én a szervízkönyvben lévő kódot adtam meg és nem akarta elfogadni mert az a kazettásé volt.Utána találtam meg a CD papírjait ott már a jó kód volt
A legnagyobb gond az hogy már ez a tuner listes CD is teljesen meghalt és kénytelen voltam kicserélni egy álltalános CD-re ami igaz hogy többet tud,de a normál DIN méret nem igazán passzol a régi helyreElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Halottam már erről a kütyüről,faszányos kis cucc,régen én is valami HDD-s lejátszót kartam,de nem lett belőle semmi.Én már az előző autómban is egy TAB-ot használtam erősítővel,ebben az autóban is ugyan az van,mármint a TAB.A problémám csak annyi vele,hogy ebbe az autóba sehogy sem tudom jól elhelyezni ,ha a szélvédőre rakom a tartóját akkor messze van és a 7colos kijelző a középkonzol magassága miatt sokat kitakar a szélvédőből
Azon gondolkoztam hogy mivel a gyári rádiót lecseréltem,akkor a kijelzőre sincsen nagy szükségem,Van itthon használaton kívűli Atomos ITX lapom és még 2db 7colos LCD kijelzőm is..... Valahogy át kéne alakítani a középkonzol tetejét hogy kinyitható legyen belőle egy 7colos kijelző.Nem kis meló,d youtube-on láttam már eg ilyen Megane 2-ötElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Huuuu most látom hogy ez a középen kinyíló LCD display nem is házilag gyártott hanem gyári! Hol lehetne ilyet szerezni bontottat? Rossz,törött kijelzővel is érdekelne,van másik 7colos komplett kijelzőm
VideóElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz vallas #16762 üzenetére
Nagyon szép munka! Én is gondolkodtam ilyenen,de sehogy sem tudnám megoldani hogyvszépbis legyen és kivehetö is legyen.Soha nem hagyom a kocsiba,és napi rendszerességgel használom a tabot,mnt ahogy most is erről irok.Na meg 2 nagy problémám van.Elöször csak egy 7 colos kijelzőt vettem a gyerek miatt,amik az én fejtámlámracrakok és azon nézhet filmeket.Van egyvkis HDD-s lejátszóm aza kesztyűtartóban van.Elég nehéz ugy ugrálni a menüben hogy a kijelzö hátul,a lejátszó meg elöl.Ezért párom nyomására vettünk még egy 7colos kijelzőt előre,na de azt nem tudom hova tenni! A tabbal az a baj hogy nem lehet AV jelet kivenni sehogy sem,ha az lenne középen akkor nem tudnám annak a képét a másikbkijelzőre tenni,a tabba meg nem lehet AV jelet bevinni.Felejtös a tav nekem
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #16798 üzenetére
Én is az ELF/Totalt(ez a két márka ugyan az a cég már) használtam eddig ebbe az autóba és az előzőben,teljesen meg vagyok elégedve vele! Renault minősítés szerint megfelelnek,szóval minden szempontból jónak kell lennie az autóhoz.
Ha nyáron fel villan az olajnyomás jelző lámpád akkor az szerintem nem az olajtól van,inkább esetleg olajpumpa vagy túl melegszik.
Én is túl drágának tartom a Xadót,és a motoromnál(Honda CBR) semmi változást nem mutaott.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #16807 üzenetére
Én a Castrolal vagyok úgy hogy nálunk itthon az egebe magasztalják,pedig közel sem olyan jó.A "csúcs" minőségű Castrol ok nem rossz,egy jó minőségű olaj,de ennyi,semmi extra,a Renaultok többsége nem nagyon szereti.Én az autóimba eddig Total és ELF olajat használtam,dea motorba csak Motult,esetleg Repsolt,de csak azért mert Repsolos a fényezése Más olajtól hangosabb a kuplungja és keményebb a váltója,persze nem olyan vészesen,de érezhető
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyébként megrendeltem a 4db Beru trafót! Már csak gyertyát kell vennem és pikk-pakk kész lesz a gyujtás felujjítás.Beugrottam ma a kedvenc autós boltomba hogy megkérdezzem ők mennyiért tudnának trafót hozni.Valeo pont volt is nekik raktáron,odaadta volna nekem azt is 35-ért,de ragaszkodtam a Beruhoz.45-ért tudna hozni 4db Berut...inkább kihagytam.NGK gyertyát olyn 5000Ft-ért tudna hozni 4db-ot.Az jó ár?
Pontosan milyen NGK gyertya való Megane 2 1.4 16v motorhoz?[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #16811 üzenetére
Igen,nem értelek
Értelek! Szerintem te kevered az autót és a motort,mármint a motorkerékpárt!
Mint ahogy azt két hsz-el korábban irtam egy Honda CBR-ről van szó! Annak egyben van a motorblokkja,váltója és kuplungja,ugyan az az olaj keni mindet! A Xadora irtam hogy ennél a motornál próbáltam régebben a de semmi pluszt nem tapasztaltam[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
A Denso gyertya jó minőségű? NGK-t akartam,de a boltban ahol a Beru trafókat rendeltem nem volt épp NGK gyertya.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Remélem én is.Az autóboltos szerint ugyan azt tudja mint az NGK ez is japán márka.Nincs kedvem most külön rohangálni grtyáért máshokva,a végén többe van a benzik mint a gyertya.Igy együtt jön egy csomagban a trafókkal,holnapra itt van.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Attól függ most milyen van a tiedbe.Ha a középen csak egy nyitott ajtajú autó ábrája van és nem display akkor ne akard kicserélni.Első ránézésre ugyan úgy néz ki a kettő.ha jól tudom ennek a csoportnak egyel több csatija van csak,hirtelen ennyi tünik másnak.Kb ugyan az mint Update Listes CD-t betenni egy Tuner Listes hejére,szinte lehetetlen
szerk : Várjunk ez a müszercsoport a kis displayes! Ennek van a közepén a nyitott ajtajú egyszerű piktogram!
Ha neked is olyan akkor egyszerűbb a csere[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
GAS? Gyári gázos autó? Na ez jó,mert ez az ujabb fajta "egyszerűbb" csoport.A régebbiek,az enyém is olyan hogy középen csak egy egyszerű piktogram van,annál nem mutatja melyik ajtó van nyitva,mindegyiket ugyan úgy mutatja.Hogy öszinte legyek,ezt a fajtát ami neked van,azt még nem láttam.Nem tudod esetleg a te autód már Can Bus-os rendszerű?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Gondolom azért van ott mert gyártottak gyárilag gázüzeműt is,csak magyarországon azt nem forgalmaztás
Akor ugyan az a műszercsoportod van mint nekem,az enyém is 2004-es.Hirtelen annyi tünt fel nekem hogy más oldlon van a forszám jelző és KM óra.
Igy hirtelen azt mondanám hogy szerintem ugyan az a rendszer,de nehogy valami meglepetés legyen.Engem megzavar ez a fordított felállás rendesenElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
A te műszercsoportod ugyan az mint amit hirdetnek a vaterán,csak ott azt irják hogy 2003-as.
A tuner list és az update list azért külömbözik sok mindenben,pl a kijelzője sem ugyan az! Külsőre igen,de csatlakozója lábkiosztása is más,és ha jól tudom az update list már Can busosElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Kicsit utána néztem,egyik sem can busos,de ahogy irták ha tuner listet cserélnek update listre akkor a kijelzőt is cserélni kell.Itt honeker forum társ futott bele ebbe a problémába,ö biztos meg tudná mondni pontosan hogy sikerült megoldani ezt a helyzetet,ha egyáltalán foglalkozott vele.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ma megjött a 4 Beru trafó és a 4 Denso gertya,be is raktam őket.Elég trehány volt az előző tulaj! 3 Valeo trafó volt benne és egy Meyle.Nem is halottam még erről a márkáról.
Az első benyomásokb igen vegyesek az uj gyujtásról.Az tuti hogy alapjáratnál abszolut meg sem moccan a kaszni,de egyébként minden ugyan olyan.Régebben azt vettem észre hogy alapjáratnál egy-egy pillanatra mintha kihagyott volna valamelyik henger és akkor meg mozdult az auto eleje,menet közben minden rendbe volt csak az a fránya service és a motor control lámpa sokszor kigyulladt.Ezen a héten is égett,de pont ma,még a régi trafókkal ment és eloltódott.Ha az uj trafókkal is ki fog gyulladni akkor nem is tudom mit teszek.FHP kb 2 hónapja lett cserélve,és akkor leellenőriztettem a lambda szondákat is,szóval minden rendbe.Mit jelezhet még a motor controll lámpa?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ha légtechnika akkor légtechnikász! az ugye én lennék
Szóval a flexibilis csövek fajtái.
-Aluflex vagy aludec : anyaga vékony alufólia szerü anyag,spirál drót erősítéssel.Páraelszívóknál stb használják,laza szerkezetű,igy nem bírja a nagy nyomásváltozást.
- Isoflex vagy isodec : anyaga u.a mint aluflex,de duplafalú,közte közetgyapot szigetelésel,igy hőálló flexibilis légvezetéket alkot.
-Sonoflex vagy sonodec :anyaga u.a mint az isodec,csak a belső cső mikroperforált,igy nem csak hőt szigetel hanem a hangot is elnyeli.
- Westerform : félmerev flexibilis cső.Anyaga spirálkorcolt aluminium kb 0.3-0.6mm.ig nagyságtól függően.A kialakított formáját megtartja,kisseb húzó és toló erőnek ellenáll,nagyobb nyomást is elvisel.Létezik még a faipari porelszívásnál használatos műanyag spirál erősitett flexi cső is,azok vannak egész kis méretekben is,olyan 15.20-as átmérőtől,nagyon jól nyomásállóság,de nem bírja a nagy hőt.
Kb ennyi a lényeg.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz hossszú #17264 üzenetére
Én nemrég Febi tettem bele,és eddig semmi bajom vele.Azóta végre van fűtésem!
Én is Valeo-t akartam belerakni,mert itt azt ajánlották,de polcon egyik autósboltban sem volt,és azon a héten hétvégére nem jött volna meg sehol sem,máskor meg nem értem rá szerelni.Igy maradt a Febi,ami nem melesleg jóval olcsóbb is!MMA87 : Nekem annyira nem melegedett a motor hogy szinte semmi fűtésem sem volt. Amire beértem pestre(kb 40km) addigra jött tmeg valamennyire,de nem izzadtam akkor sem,csak már lehetett érezni hogy fűt.Max a második vonalig ment fel a mutató,a harmadik vonal a középső,kb 30km elött csak az első vonalig ment,de a fogyasztáson akkor sem dobott egy litert sem.
Igaz ez egy 1.4-es benzines motor,nem dízel!
A mult héten cseréltem 4trafót és 4gyertyát,ezek után a fedcomp szerint kb 1literrel kevesebbet eszik mint a jó termosztáttal,de a régi trafóval és gyertyákkal.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #17269 üzenetére
Facetet én semmit sem veszek! Logannál féklámpakapcsolót vettem Facetet.Beraktam nem működik csak ha 2lábbal tapostam,azaz maxra nyomva a pedált,állitani nem lehet,csak bepattintod és kész.
Visszavittem,adtak másikat,na az már jó volt! Fél évig birta....Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Szerintem a kép mindegyiknél ugyan az,tudod csak "tájékoztató jellegű" Az alattuk lévő adatok eltérőek,na de elég furcsák is.Darabszám : 4 ??? Réz???
Megane 2 1.4-es benzinesnél is több fajtát hoz a rendszer,állitólag van 2féle méretű csőcsatlakozás.Az egyik autósbolt azt mondta nekem hogy kellene a váltó száma is.Na azt én nem tudtam.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Microsoft Outlook topic
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Vezetékes FEJhallgatók
- A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
- Óra topik
- Micro headset használatával vizsga közben a mobilt belehet mérni? Valamint le lehet hallgatni?
- További aktív témák...