Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • meroly

    veterán

    Összefoglalom hogy más is okuljon belőle.

    Több fórumon is jelen voltam a kérdésemmel és az elmúlt 2-3 hónapban rengeteget beszélgettem és tanultma hozzáértő kollegától az autók általános működéséről. Eddig nem sok lövésem volt, most már kapizsgálom.

    Akárhova írtam ahol ismerték a típust mindenki elsőre gyújtást mondott (gyertyák, trafók, kábel). Én ugye erre kapásból mondtam hogy az rendben, minden új benne. Aztán ezt elvetettük.

    Sokan ugyan nem ajánlották a bosch gyertyát, mondván az nem ebbe való, de mivel hozta az oldal, bíztam benne és én sem foglalkoztam már vele. Tudtma milyen a 3 hengerezés érzése, azt is tudtam ez nem olyan.

    Van egy teszt a gyújtásra, nem tudom igaz-e, 40-nél 5-be rakni és padlózni, ha szépen gyorsul nincs gond. Mondanom sem kell szépen gyorsult ugye.

    Aztán jött a benzinellási gyanú és egyik ábrán a lambda feszültségéből tök jól kijött, csak az volt a baj hogy azon az ábrán nem volt befecskendezési idő. Az egy másik mérés során került bele. Sajna nem tudtma pontosan mit lenne érdemes egyszerre mérni. Hiába néztük össze az 5-ös és 7-es képet, az nem volt valós állapot, mert két különböző mérés volt. Lehet már én is rosszul emlékeztem rá melyiknél jött elő totál a hiba.

    Aztán megint beültette valaki a bogarat a fülembe, meg a gyertyát itt is olvastam, mondom teszek egy próbát. És jó lett.
    A magyarázatom pedig, amit egy renault specialista és egy másik fórum hozzászólója alapján nagyjából meg is értek a következő: ehhez a gyertyához nagyon erős és nagy áram kell, amit a trafó nem tud leadni már ha a fordulat 4000 és a fölé megy. Ezáltal a szikra késni fog, az égés meglesz, csak később. Kopogás ugye akkor van ha a dugattyú még nem érte el a holtpontot és korábban gyújt úgyhogy még visszalöki, ezt érzékeli a kopogásérzékelő is. Nálam később volt, ezért nem érzékelt. Gyújtáskimaradást pedig azért nem, mert gyújtás és égés is volt.

    Arra hogy miért 4000 és miért azt hittme hogy csak ott, fölötte nem, az én hiányosságom. Ismerős ugyanilyne clioval beleült és ő mondta hogy nem cska 4000 hanem a fölött is gyenge volt már.

    Ennyi, remélem nem túl hosszú, csak azért írtam le hogy más is tanuljon belőle.

    Impossible is nothing

Új hozzászólás Aktív témák