-
PROHARDVER!
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Yepp - Korlátlan belföldi net kötöttségek nélkül
Új hozzászólás Aktív témák
-
Littoral
aktív tag
Mint laikus, de azért a téma iránt érdeklődőként vetem fel: lakóhelyemet egy olyan torony szolgálja ki, ami a Cellmapper szerint 3G-t szolgáltat. Ugyanakkor a telefonomon folyamatosan kint van a VoLTE kijelzés. A közelben lévő, de más területre irányított többi torony is 3G a Cellmapperen. A közeli település egyik tornyán van 4G-LTE sugárzó, de annak a hatóköre nem terjed ki a lakóhelyemre. A Cellmapper-felhasználók látszólag naprakészen tartják a torony információit, mégis „csak” 3G a térkép szerint. (Ugyanitt a Telekom 4G erősen jelen van, a Vodafone egy elég távoli tornyon 3G-n szolgáltat, kiterjedt fehér foltokkal.)
Ezt a helyzetet csak én értelmezem rosszul? -
4Grider
nagyúr
válasz Littoral #80753 üzenetére
Nincs már olyan Telenoros bázisállomás, ahol nincs fent 4G cella. Lehet, hogy olyan tartja karban a térképet az adott helyen, akinek a telefonja nem ismeri az adott frekvenciát. Vagy Kelet-Magyarországon laksz, és nálatok a Telekom RAN szolgálja ki B20-on a 4G-t a Telenorosoknak is.
-
-
4Grider
nagyúr
válasz csernak75 #80756 üzenetére
Én Nyugat-Magyarországon, illetve nagyvárosban élek, rám vonatkozik ez a rész. Te Kelet-Magyarországon, neked a Telekom adja a B20-as 4G-t, ami lefedi az egész várost sőt még a környéket is, így logikus hogy nem fog a Telenor ott a neked szolgáltató Telekommal konkurálni.
De igazad van, átfogalmazom: Nincs már olyan Telenoros bázisállomás, aminek a közelében ne lenne 4G lefedettség. -
Diák66
őstag
válasz zsida.kornel #80745 üzenetére
Olaszfaluban ott van a Telekomos bázisállomás, 2018 óta nagyjából rajta van a Telenor is a B20-as hálózatával. Más települést nem is fed le az a cella. Szerintem simán kevesen használták éppen a mobilnetet, vagy kevés volt rajta eddig amúgy is a sávszélesség. Mikrohullámon kapcsolódhat szerintem a bázisállomás.
-
kinder93
aktív tag
Adott egy keleti országrészben lévő település, ahol tehát elvileg B20-at Telekom ad nekem. Ezt látom is a Cellmapperen. Viszont van egy B3-as Telenoros cella is amihez az erkélyen tudok csak csatlakozni, viszont nem jön létre a B20 és B3 összekapcsolása. Ez azért van mert a Telekomtól kapom a B20-at? Akkor ez a keleti országrészben, ebben a felállásban meggátolja a CA-t? (Telekom 4G+ megy beltéren is gond nélkül, és ugyanazon a tornyon vannak).
-
tomp
félisten
válasz Diák66 #80761 üzenetére
Ha azt a B20-at a Telekom technikája adja akkor nem is lesz CA mert nem tudják összekapcsolni.
__
Pár napja nagyon csinálnak valamit a Budapesti 3CA-s bázisokkal.
B20 fixen döglött rajtuk! Azaz ha az az elsődleges freki akkor lehúzza a letöltés/feltöltés oldalt is!
3CA: kép
Ugyan itt ha kivesszük a B20-at azaz csak B3+B7-et engedünk a bázison, máris jobb lesz az eredmény: kép
Másik 3CA-s bázison szintén B20 nélkül: kép
Ha berakom a B20-at is akkor lehervad az egész. Mintha a 3CA-s bázisokon elállítottak volna valamit a B20-nál amióta van feltöltési CA! Érdekes, hogy amelyik 2CA-s bázison van feltöltési CA is azoknál nincs gond. -
félisten
-
tomp
félisten
válasz bociusz #80748 üzenetére
Nyugi én fb-on írtam nekik az 5G-s bejegyzésükhöz egy törődést...
-Azért ne felejtsétek el a telefon gyártók felé is átadni az 5G konfigurációt mert hiába van 5G ha a telefon nem ismeri a Telenor 5G hálózatot! OnePlus-nál csak akkor működik ha a megfelelő fájlba beleírjuk a Telenor paramétereket. De nyugi! Már átadtam a OnePlus részére így nektek már nem kell...
-Szia Tamás, köszönjük észrevételeidet, természetesen a gyártókkal is egyeztetünk a zökkenőmentes 5G használat kapcsán.
-Úgy mint a VoLTE esetében? Hagyjuk... OnePlus-on a mai napig nincs gyárilag megjelenő VoLTE kapcsoló. Úgy kell a szerviz menüben láthatóvá tenni és bekapcsolni így a 9-es sorozatnál már megy. Korábbi modelleknél kell egy pc is a megfelelő beállításhoz. Szerintem a tulajok nagyon jól ismerik a híres VoLTE leírásomat. Míg a gyártó is ismeri! 9-es szérián Telenor-Bulgária beállítást használ a telefon gyárilag! Magyar Telenor nincs. Ennyit a nagy egyeztetésről... Valamiért jobban hiszek a OnePlus fejlesztőinek mint a telenor technikai csoportjának... 5G-t is velük egyeztetem. 5G N78 kezelés, 5G DSS engedélyezése az összes Telenor által használt frekvencián, QXDM logok. Na ezt hívják egyeztetésnek!!
-Érdemes az észrevételeidet ez ügyben technikai háttércsoportunk felé továbbítanod a https://www.telenor.hu/ugyfelszolgalat/meglevo-elofizetok oldalon megtalálható űrlapon keresztül és technikusaink hivatalosan állást fognak foglalni ez ügyben. Köszönöm.
-Telenor és a hivatalos állás foglalás... Anno kikértem a VoLTE-vel kapcsolatban. Válaszul letiltották a VoLTE-t. Természetesen azonnal hívtam is az ügyfélszolgálatot, hogy azonnal kapcsolják vissza. Megtörtént. Ezek után ha az 5G-vel kapcsolatban kérnék, válaszul letiltanátok az 5G hozzáférésemet mert én mint ügyfél hozzáértően írtam egy Telenor 5G konfigurációt. Köszi, de inkább nem írnék a technikai osztálynak mert úgysem tudnék érdemben senkivel sem levelezni...
A régi szép idők mikor egyszer csak maga a Telenor írt rám Messengeren, hogy a MyTV-s osztály szeretné velem felvenni a kapcsolatot és kérnének egy email címet... Azóta is ingyenes nekem a fullos MyTV! -
MODERÁTOR
-
tomp
félisten
válasz Viktor0610 #80765 üzenetére
Nem neki mondtam meg hanem magának a Telenornak mert nem csak a szósöl csoport olvassa az oldalt! Tudom mert anno maga a MyTV-s csoport a sok fb-os írásaim miatt vett be aztán együtt fejlesztettük tovább az appot mert látták, hogy nem user 1.0-s ügyfél vagyok.
Amúgy meg ezeket a véleményeket tovább adják cégen belül...Amúgy ha így szimplán írnék a technikai csoportnak egy sablont, lepattanok mert nem szeretik ha az ügyfél nem user 1.0-s értelmi szinten van hanem már esetleg ért is ahhoz amit ír...
Ellenben a telefon gyártó... Ma is írt a fejlesztői csapat, a Telenor 5G-vel kapcsolatban. Amúgy tőlem kapták az egyetlen 5G-s konfigot! Telenortól semmit... -
tomp
félisten
válasz Manka76 #80769 üzenetére
Mai OnePlus Dev levél: már az asztalon vannak a küldött adatok. Megpróbálják a következő frissítésbe belerakni de alapos teszt kell hozzá. Viszont előny, hogy kaptak full QXDM logot.
Na ilyen választ mikor kapnék a telenor "teknikai" osztályától? Soha... Ott csőlátású emberek vannak...
-
félisten
-
veterán
válasz szabonagyur #80774 üzenetére
Nem bírnák megfizetni, kell a zsé a tulajnak.
-
tomp
félisten
válasz szabonagyur #80774 üzenetére
Viccen kívül soha nem dolgoznék a telenornál! Viszont ha lenne 1db értelmes ember a megfelelő osztályon akkor szívesen segítenék nekik...
MyTV-nél megtettem. Nem kértem cserébe semmit, mégis adtak.VoLTE-t sem voltak képesek megcsinálni a OnePlus számára... Zseniális technikai osztály...pedig még forgalmazták is a modellt. Most már van VoLTE de nem azért mert lett telenor hungary konfiguráció hanem a Bolgár konfighoz társították a magyar telenort is...
-
félisten
-
tomp
félisten
válasz szabonagyur #80778 üzenetére
Nem gondolom magamat egy szolgáltatónál okosabbnak csak ha olyan levelet írok nekik ami azt tükrözi, hogy nem átlagos user vagyok sőt még esetleg a többi ügyfélnek is tudnék segíteni(szolgáltatás hivatalos támogatása a telefonon) akkor miért az a reakciójuk, hogy megírják a full sablont majd az adott szolgáltatást letiltják??
Nem tetszik nekik, hogy egy ügyfél megoldotta azt amit ők nem csináltak meg? Oké, csak ez őket minősíti...
Megkaptak minden adatot és a válaszuk: tiltás -
TeeJay
félisten
Múlt héten megírtam nekik hogy melyik utcán buszon haladva 4 csík a térerő de nincs adatforgalom 4G-n míg át nem érek a Kispesti szakaszra az Üllői úton. Mondtam nekik szívesen írok cellát cellmapper alapján. Másnap vissza írtak hogy ha gyenge a térerő indítsam újra a telefont meg még kb két marhaságot. Megírtam nekik hogy írtam hogy a térerő tökéletes volt adatforgalom nem ment azon a tornyon keresztül... Erről ennyit még felfogni sem tudják amit kapnak. Persze érdekes módon a levél után másnap már tökéletes volt végig a 4G de ők semmi hibát nem találtak
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
MODERÁTOR
válasz TeeJay #80780 üzenetére
Neked válaszolok, de nem csak neked szól.
Jó lenne, ha befejeznétek a kollégák ekézését, minősítését, mert már nagyon unalmas!
NEM az a baj, hogy leírjátok ezeket, hanem AHOGY leírjátok.A te problémád pedig -ha jól olvasom- megoldásra került. Elég furcsa módon köszönted meg...
Xiaomi 13T
-
totron
addikt
válasz Viktor0610 #80781 üzenetére
tomp egyszerűen csak fiatal, annak megfelelő hőzöngéssel és álértetlenkedéssel viseltetik önmaga vélt vagy valós tudásának reklámozása keretében, ettől függetlenül nem kellemes amit csiná (részigazsága neki is van). TeeJay-jel annyiban egyet tudok érteni, hogy meglehetősen disszonáns érzés, ha egyértelműen hülyének nézik az embert és ezt le is kellene nyelni. Nem tartana sokból emberibbé, őszintébbé tenni a reakciókat, de gondolom ez van betanítva level -1-en a droid diákmunkásnak, nem térhet el a sémától, még ha rá is szakad a plafon. Na ez tényleg nincs rendben.
-
MODERÁTOR
válasz totron #80782 üzenetére
Nem hülyének nézték TeeJay-t.
Felvették a panaszát, majd azt kérték tőle, amit ő tud tenni a hiba javításának érdekében. (Ha mégsem a rendszerben van a hiba.)
Ügyfelekkel dolgoztam tizenx évig, nagyon sokszor a user állított el valamit a telefonon, esetleg készülékhiba volt a probléma okozója.
Mindenkinek javaslom megtekintésre: MA!gazin S02E09 - hálózatok és hibák
Nem olyan fekete-fehér egy probléma bejelentés kezelése, mint wgyesek itt hiszik.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13T
-
totron
addikt
válasz Viktor0610 #80783 üzenetére
Hiányolom az érdemi, disszonanciáktól mentes visszajelzést, hogy tanulhasson a paraszt, összerakhassa, hogy ez egy bejelentését követő változás volt vagy attól függetlenül bekövetkező, így visszacsatolást adva, hogy a következőkben fölös köröket mondjuk ne fussanak.
A felhasználó zömében annyit tapasztal, hogy:
- az elmondottakkal/túloldalon felfogottakkal ellentétes a történés
- nyilvánvaló összefüggéseket nem tud megértetni a munkással
- elemi emberi logikán alapuló beszélgetéseket nem tud folytatni a munkással (mert csak a mantra megy).
Nem érzem a fentiekre érvnek azt, hogy az egységsugarú felhasználóra szabott a rendszer. Nem kell minden problémához rendszerelméleti alapokat csatolni, nem is igény, de ha befut egy abszolút laikusnál/gondolkodásra képtelen szinten túlmutató fennforgás, azt is illene annak megfelelően, érdemben kezelni.Szerk.: a tudomány része kiszűrni az useroldali állítgatást, illetve megérteni/elfogadni, hogy ha nem ő tehet róla és mantraismételgetés helyett érdemi síkra terelni a problémát. Nem fekete-fehér, de tartom magam a fentiekhez, általános a jelenség, nem elvitatva természetesen a te többéves tapasztalatodat. Ennyiben talán megegyezhetünk.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
-
tomp
félisten
válasz totron #80782 üzenetére
Nem!
Én csak egyszerűen megtapasztaltam az évek alatt, hogy milyen szinten nézik ostobának az ügyfelet hiába bizonyítja, hogy nem az...
Volt anno a 3hónapig tartó hálózati hibám. Nem azt mondták, hogy nem tudják mi a baj hanem konkrétan tagadták a hibát! Minden hibás de a hálózat nem...
Olyan mintha a tesco ügyfélszolgálatával beszélném meg a metrópótlást...
Jó a telenor de ha gondod van vagy érdeklődnél akkor inkább ne is szólj nekik. -
4Grider
nagyúr
válasz totron #80784 üzenetére
Ha dolgoztatok már olyan helyen, ahol sok emberrel kell kapcsolatot tartani, akkor elég hamar rájöttök, hogy miért vannak a különböző szolgáltatási szintek. Sajnos az emberek egy nagyon nagy hányadát le kell pattintani, mert olyan problémával fordulnak a szolgáltatóhoz, amihez annak nem sok köze van, vagy az alapvető kommunikációs szint sincs meg, esetleg egyéb problémák vannak az adott emberrel kapcsolatban. Ez egy elég kemény munka (persze nem vetekszik egy szénbányászéval, mert egészen másképpen fárasztó), így elég kevesen bírják hosszú éveken keresztül. Akik viszont egy-két évig bírják, nem készíthetőek fel minden technikai problémára, viszont rajtuk elég komoly nyomás van, hogy csak valóban megalapozott probléma esetén engedjék az ügyfelet tovább L2 felé.
Az egészségügy példáján: Az orvosok egyszerűen nem jutnának műtéti időhöz, ha nem lenne előttük egy olyan többszintű egészségügyi szakszemélyzet, ami csak az erősen megszűrt betegeket engedi tovább a műtőasztalig. -
totron
addikt
válasz 4Grider #80790 üzenetére
Csak magamat tudom ismételni: nem sokból tartó emberiességgel/szakmaissággal beoltható lenne az L1 terület. Nonszenszek mellőzése, alapvetések alkalmazása, nemtökéletesség mellett persze (ami nem egyenlő az általam említett sűrű esetekkel). Nem látom át miért kellenének ehhez évek, de biztosan én vagyok kevés hozzá.
-
asdf_
veterán
válasz Viktor0610 #80783 üzenetére
Na de a jó isten áldja meg őket (és téged is), ha leírja, már az első alkalommal(!), hogy NÉGY CSÍK TÉRERŐ MELLETT nem jön a bit, akkor ne írjanak már vissza olyat, hogy ha alacsony a térerő akkor ezt és ezt csinálja. Mert ebből semmi más nem jön le, mint hogy meg sem értették azt az egyszerű, magyar mondatot, ami a panaszban állt. Ilyenkor pedig teljesen jogosan háborodik fel az ember, hogy egy funkcionális analfabéta van a másik oldalon, vagy pedig a bejelentés értelmezéséhez szükséges idő felét tolták bele a történetbe, és a problémához nem kapcsolódó random összeklikkelt sablonválaszt kapott, mert mondjuk hajcsárok vannak a level 1 felett, az ügyifogyi meg már belefásult ebbe, lezárta a ticketet pikkpakk, ahogy elvárják és részéről a fáklyás menet..
(Ahhoz pedig, hogy másnap már ment, lehet -sőt, valószínű-, hogy az ő bejelentésének az égvilágon semmi köze, vagy bejelentette más, de ott sikerült értelmezni is az írottakat, vagy pedig -valószínűen- az önellenőrzés, monitorozó rendszer küldött alertet a megfelelő helyre, hogy itt valami nem kóser) -
leo81
aktív tag
Ezt már tapasztaltam én is, nem is egyszer, hogy abból indulnak ki, hogy a kedves ügyfél beszél hülyeségeket, pedig ők nem fogják fel, hogy én miről is beszélek.
A másik dolog, ha meg is értették, hogy miről beszélek még egyszer sem ismerték el, hogy a hiba náluk van/volt. De pár órán belül vagy másnapra eltűnt a hibajelenség.
De ez nem csak a Telenorra igaz...
A Telenornál csak 2-3 embert tudok mondani, akik régóta ott vannak és értik is a dolgukat, de ez az üzleti ügyfélszolgálat... -
asdf_
veterán
Igen és az a baj, hogy ez tök standard. Ismerősöm nem kapta meg a védettségi kártyáját (míg a teljes család igen, egyszerre oltották őket). Nyomozás, nyomozás, erre kiderül, hogy rossz címre küldték. Valamikor (10+ éve!!!) átnevezték az utcát, ahol lakik, és újragházszámozták is, tehát mindkettő megváltozott, és ahelyett, hogy újutcanév újházszám címre ment volna ki a kártya, ez a bámualtosan csodás államigazgatás kiküldte az újutcanév régiházszám címre, ahol a szintén ügyes postás fogta és bedobta, lényegtelen, hogy más van a névtáblán. Emberünk ír az illetékesnek, hogy átnevezték és átsorszámozták alattam, ahol lakom, rossz címre küldtétek, ez a helyes cím, küldjétek újra. Erre visszajött a válasz, hogy fizessen be 3e Ft-ot (elveszett, elhagyott kártya pótlási díja) és küldik újra (szinte tutira ismét a rossz címre, hiszen nem sikerült értelmezni az írtakat, hogy a user nem elhagyta, hanem rosszak az adatai valamelyik nyilvántartásban és emiatt rossz címre ment). Végül az lett, hogy bekopogott az újutca régiházszámba, hogy bocs, nincs itt egy ilyen és de volt, és odaadták neki.
Vagy nem régi történet. ELMŰ karbantartás miatt egy adott címen nem lesz áram 7 órányit. Felhívom a netszolgáltatót, hogy mire számíthatok, hiszen ha nekem nincs áram, esetleg nekik sem lesz, erre azt sikerült mondania az ügyfélszolgálatnak (és nem is annak, aki felvette a telefont, mert félrerakott és megkérdezte mástól), hogy ha az ONT/kábelmodem nem kap áramot, akkor nem lesz netem. Én meg kb. sikítottam, hogy ugyan mi a bánatos úristenért nem egyértelmű, hogy annak (és minden másnak) az áramellátását természetesen megoldom, az érdekel, hogy fog-e jönni belőle a bit, vagy nem, mert mittomén 5 utcával arrébb van egy szolgáltatói utcai doboz és az sem fog áramot kapni (amiről ők nyilván ugyanúgy értesítést kaptak, mint én) és ott megakad a bit, és hiába pedálozom, nem lesz netem.
[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
válasz Viktor0610 #80781 üzenetére
De nem is volt szerintük probléma... Érdekes ahogy írtam nekik másnap már jó volt a mobilnet... Ne aggódj többet nem írok ha gond van.
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
forgat
tag
Telenor toronytól kb 100 métere Balatonszemes vasútállomás közelében Mi 10 5G, kb. 180-200Mb letöltés, de ugyan ott a Redmi 8 Pro nem mér többett 45Megánál. Lehet a 8 Pro nem tud több csatonás letöltést? A Mi 10 5G szerintem ott még nem tud 5G-zni?!?!?
-
MODERÁTOR
Feladom, mert vagy nem értitek, amit írok (pedig szerintem egyértelmű, de lehet, én vagyok fordítva bekötve), vagy direkt értitek félre, mert csak.
Tehát még egyszer, utoljára.
NEM azzal van a baj, ha leírtok valami negatív dolgot, hanem amilyen stílusban jelzőkkel teszitek!De elengedtem a témát.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13T
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gamer PC v6 , R5 5500 , RX 5700 XT , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Gamer PC v5 , i7 10700 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD , 240 víz
- Corsair Vengeance RGB PRO SL 16GB POSTA AZ ÁRBAN!
- Eladó Lenovo Legion Slim 5 16IRH8 gamer laptop
- Samsung S22 256GB garanciális újszerű állapotban eladó!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest