Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz lezso6 #19125 üzenetére

    Vesd ossze az MMX es 3DNow! piaci megjelenesi idejet (1997 es 1998) azzal, hogy mikor jelentek meg az elso 3D gyorsitok. Maskepp fogalmazva: mire a CPU-nak eselye lett volna kicsit gyorsabban szamolgatni a grafikat, addigra a GPU-k kivaltottak a CPU-nak eme feladatat. Es mivel a GPU-k gyorsabban fejlodtek, mint a CPU-k ill. a SIMD utasitaskeszlet kiterjesztesek, igy az MMX, SSE es tarsaik teljesen mas celra lettek vegul befogva, mint amit a GPU-k csinaltak/csinalnak. A 3DNow! meg egyszeruen kihalt, nem volt eleg jo, es pont idoben jott helyette a komolyabb SSE.

    A GPGPU vs AVX tema pedig azert sem tul jo osszehasonlitas, mert az AMD-nek es nVIDIA-nak koszonhetoen ha valahova be is kerul a OpenCL vagy CUDA tamogatas, azt egybol nagy dobra veri a media (elukon Abuval); mig ha egy szoftver AVX gyorsitast kap, azt nem kapja fel a media. Egyszeruen csak berakjak, es akinek van AVX-e, annal valamit segit, ennyi. Persze ennek az is az oka, hogy a GPGPU-val sokkal tobbet lehet nyerni, es a teljesitmenyt sokkal jobban lehet skalazni, mint AVX-szel. Csak kozben meg sokkal tobb szivas is van vele fejlesztoi oldalrol. Az idealis az lenne, ha celhardverkent arulnak a GPU-kat, es minden ilyen celhardverhez lenne 2-3 szoftver, es ennyi. Akkor sokkal konnyebb lenne a fejlesztok dolga, nem lenne babeli zurzavar a GPGPU korul. Anno egyebkent valahogy igy mukodtek a DVD gyorsito kartyak, Sigma Designs es tarsaik.

Új hozzászólás Aktív témák