- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Mini-ITX méretű RTX 4070 Kínából
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Programajánló: Idén sem marad el a Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt
gp Több, mint két évet kellett várni az Elden Ring első, és valószínűleg egyetlen kiegészítőjére. Megérte vajon a várakozást?
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
c4bB
csendes tag
válasz
Mizsala #51174 üzenetére
a honlapon szinte mindent megtalálhatsz ami érdekel.
el nem tudom képzelni mire lehetsz kiváncsi a rendszerről.
bejársz órákra, figyelsz, tanulsz, kapsz könyveket (digitális formában is), levizsgázol, bizonyítványt kapsz.
a képzés magas színvonalú és mivel fizetsz érte, így magyar viszonylatban nyilván szokatlan, de érezhető, hogy ők vannak érted.
teljesen normális emberek alkotják a MAMI csapatát, mostanra évtizedes oktatási tapasztalattal a hátuk mögött.
én még valamikor a 2000es évek elején végeztem el,azóta bizonyára még hatékonyabb,naprakészebb az általuk nyújtott képzés.
egyébiránt a honlapon vannak elérhetőségek is,ha kérdéseid vannak,hívd bizalommal Lévai Károlyt,mindenre tud neked válaszolni. -
c4bB
csendes tag
válasz
Mizsala #51214 üzenetére
valószinüleg reális elvárás a részedről, h részletes tantervet tegyenek közzé és ha nem értesz egyet a tanmenettel,akkor majd jól hozzád is igazitják.
erre való a telefon,és vajon ki lenne illetékesebb válaszadó,mint az iskola tulajdonosa.
vagy te úgy képzeled,h felhívod,rákérdezel a tanmenetre,és gonosz érdekből fűszoknyás oktatólányokat hazudik neked,miközben középkorú férfiemberek a valódi tanárok?
(én pl a motorrevüben láttam anno a hirdetésüket,felhívtam az ott látható telefonszámot,és minden kérdésemre válaszoltak)
miről szólhat az az 1 év szombatonként 10 óra oktatással....az én tippem az,h elméleti és gyakorlati képzést kapsz motorkerékpárszerelő szakma elsajátitása céljából,méghozzá nagyjából a reggel 6-7-től este 7-8ig tartó időszakban (ez a hallgatói igények tükrében bizonyos határokon belül megegyezés kérdése is lehet),azért pont ebben,mert az ezen kivül eső intervallum legfőképp éjszakának számít."Főképp a levelezős oktatási tapasztalatok érdekelnének."
te ezt kérdezted,ez szerepel a linken.
pont az olyanok miatt mint te (akik levelezőn akarnak szakmunkásképzőt végezni),a köztudatban a levelező és az esti,de akár a dolgozók iskolája meghatározás ugyanazt jelenti,még ha valójában eltérő dolgok is.
írtam magánvéleményt,de oké,legyen:
az oktatás szinvonala megfelelő,annál is inkább,mert elvileg az itt megszerzett végzettség felmentést/kreditet ad a műszaki egyetemen a motorkerékpárra vonatkozó tananyagból,azaz a képzés felsőfokúnak minősül.
gondolom ez választ ad a megérte-e elvégezni és a releváns tudást ad-e részre is.
rengetegen dolgoznak a szakmában,ugyanis törvényileg csak ezzel a végzettséggel lehet valaki motorkerékpárszerelő (azt hagyjuk h ezt a munkáltatók milyen %ban tartják be)
volt értelme a gyakorlatnak,bár szerintem a nappali képzésben résztvevők szerencsésebbek abból a szempontból,h valódi szervizekben szerzik meg a gyakorlatot.
ha másért nem,akkor azért mert betekintést nyerhetnek egy munkahely működésébe.
az 1 éves képzés gyakorlata a saját tanműhelyben zajlik,ahol szinte bármit meg lehet csinálni amit egy szervizben is,ráadásul sokan azért végzik a sulit,mert maguknak akarják szerelni a motorjukat,nem terveznek szervizben dolgozni,uh igazából nem hiszem h hátrány az ha igy szerzik meg a gyakorlatot.
erre majd más válaszol,nem tudom mit lehet és mit nem egy rendes szervizben,a tanműhelyben minden szétszedhető,szerelhető.
legközelebb kezdheted rögtön a konkrét millió meg egy kérdéseddel,azokra könnyebb válaszolni,mint értelmet verni beléd
azt ugye tudod,h egy okj végzettséget adó iskolának elég sok követelményt kell teljesitenie,meghatározott szabályrendszer szerint működik,eleve egy szakemberek által összeállitott tananyagot taníthat stb...
nem látom h mire nem kapnál választ attól aki ott dolgozik/tanít,sem azt h hol jön a képbe a marketing. -
c4bB
csendes tag
holyfknshit??
-
c4bB
csendes tag
válasz
#79335424 #62568 üzenetére
a kawás stílusánál csak a cb-s stílusa szólt jobban a kamerának,sok kanyarban igencsak kockásan és szükségtelen íven fordul,csak azért h karcoljon a lábtartó,nem baj ha lassú
szal nem tudom mit bizonyít számára ez a vidi.
pl te a tesco parkolóban két kör alatt félig letudnád koptatni a lábtartód,pedig 20nál többel nem is mennélez alapján máris jobb motoros vagy mint a cb-s
-
c4bB
csendes tag
válasz
sajtee #62914 üzenetére
átlagos,olcsón elérhető 4t 125ös moci 110et hátszélben,szakadékban lefelé sem megy.
ezért kellett eladnom a 125ös yamahámat...képtelenség tartani vele a forgalom ritmusát,egy személlyel sem tudja a 90es utazót,pici szembeszél és 80 a max.
utas nélkül,szélcsendben,sík úton üvegelve 90-95 gps szerint.
előny h nem fogyaszt többet 3l-nél,de nem vicces ha állandóan kamionok érnek utol. -
c4bB
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #66645 üzenetére
nem sok minden vizsgálni való van ezen.
ha mégis,az nem szociológiai szempontból.
pontosabban nem a klubon belüli szociológiai szempontok érdekesek.
sokkal inkább az,h megpróbálják kivetíteni,ráerőltetni mindenki másra a szabályaikat.
azzal nincs baj,ha emberek motortípus,köbcenti,hajhosszúság vagy bármi más alapján csoportosulnak klubokba,szívük joga.
ellenben amikor megállítanak motorosokat és levetetik a "colort",úgy érzik ,h joguk van eldönteni ,h mások alapíthatnak-e klubot,felírhatják-e a kabátjukra ,h mc,na az már vicc kategória.
senki nem szól bele ha a klubházukban prospectnek meg prezinek szólítják egymást miközben a sons of anarchy x. évadára verik,ez az ő dolguk,de a mesevilágukat tartsák meg maguknak,nincs közük ahhoz,h a többi motoros mit csinál,és nem ők fogják eldönteni,h ki a motoros,ki mit ír a bőrkabátjára,ki miért és milyen klubot alapít. -
c4bB
csendes tag
válasz
#79335424 #66683 üzenetére
mintha szándékosan akarnád alátámasztani azt amit írtam.
honnan tudhatod,h ki hogyan él?sehonnan.
mi az h méltó?ezt ki fogja eldönteni és milyen jogon?
teljesíts x feltételt,és senkinek nem lesz kifogása?jóreggelt..mikor kerültünk vissza az oviba?senkinek semmi köze ahhoz,h valaki más mit csinál.
iszonyatos tévképzetben élsz,hogy merészeled venni a bátorságot,h eldöntsd,kinek mit jelent a motorozás,kinek mit jelent az mc felirat a hátán és legfőképp h minek az neki.
te tag vagy egy klubban,megfelelsz a kritériumoknak,ott is akarsz lenni,ez a te dolgod,egy normális ember tuti h nem szól bele a dolgodba,hisz nem rá tartozik.
amit te eldönthetsz,az az h a saját klubotokba beléphet-e valaki.
ahhoz egyáltalán semmi közöd,ha teszem azt 8 kawás úgy dönt,h gyártat egy pólót amire az van írva,h zöld kawás mc,vagy bármi.
és nem,nem szólhatsz bele abba,h az most egy klub,vagy mc,sem abba h nekik mik a feltételeik,mennyire tekintik életformának ezt az egészet.
persze odamehetsz a kluboddal,és ha ti 12-en vagytok,akkor letéphetitek a colort róluk,de ezt úgy hívják,h bűncselekmény.
ezzel vissza is kanyarodtunk az "élj úgy,h méltó legyél rá" részhez,mivel ha ilyet teszel,akkor nem élsz úgy és nem vagy méltó arra sem,h embernek nevezzenek.ezt az értékrendet komolyan ki kéne fejtened részletesen is.
ki találta ki ezt először?ti kitől másoltátok?mi van ha valaki kambodzsában csinál egy mc-t és se magyarul,se angolul nem tud?hülyén hal meg mert sose fogja megtudni mik is a valódi értékrendek?
de legfőképpen:ki hatalmazott fel téged (vagy bárkit) arra,h megkérdőjelezze,meghatározza bárki más értékrendjét? -
c4bB
csendes tag
válasz
Geresics #66703 üzenetére
color,amikor mondjuk felraksz egy lopótököt,koponyát vagy hellokitty-t a kabátod hátára ÉS odaírod azt h M.C.
ha egy létező klubé kerül a kabátodra,aminek nem vagy a tagja,nyilván megvédik az érdekeltésgüket,teljes joggal.
a probléma az,h feljogosítva érzik magukat arra,h beleugassanak abba is,ha mondjuk te kitalálsz egy logót,nevet és merészeled odaírni h mc,mert vmi homályos szokásjog szerint akárki nem tehet m és c betűt a kabátjára. -
c4bB
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #66708 üzenetére
ugyan,én felül emelkedem az ilyen ovis dolgokon/túl kevés vagyok h megértsem az mc-k fennköltségét (tetszőleges rész aláhúzandó).
25 éve motorozom,de mióta a "motoros" szó is elkezdett pejoratív jelentéstartalommal bírni,már akként sem definiálom magam.
pont azért,mert ha eszmerendszert akarunk társítani a motorozáshoz,akkor az szerintem a szabadság,függetlenség,egyenlőség,nyugalom,béke lenne,vagy valami hasonló kevéssé megfogható dolog.
nem kívánok arra időt áldozni,h megfeleljek általam nem ismert és eleve nem túl sokra tartott bárkiknek,viaskodjanak csak,döntsék el,h mi az mc,mi számít motornak,stb,én addig inkább csak motorozom és pont leszarom az idiótákat. -
c4bB
csendes tag
válasz
FIREBLADE78 #66717 üzenetére
-
c4bB
csendes tag
-
c4bB
csendes tag
ha jól értelmeztem,azért akarja betömni,hogy ne menjen bele a pára a blokkba a tárolás alatt.nem végleges megoldást akar,nem akar így menni vele.erre a célra tökéletes a duct tape.ennyi erővel minden gány,ami nem egy új olajteknő.
én pl tuti nem tömködném szilóval,meg hasonló ragacsokkal,nem adnék esélyt annak,hogy egy darab valahogy bekerüljön egy olajfuratba a későbbi használat során,eltömítse,aztán jelentős károsodást okozzon az elégtelen olajnyomás/mennyiség a blokkban. -
c4bB
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #75261 üzenetére
én inkább olvasnám persu hozzászólásait,ez is kiváló összefoglalása annak,hogy miért utálja mindenki hsm-et.
(sértődhetsz,hívhatsz modit,rendőrt,esküdtszéket,de én még sosem láttam ilyen gyógypedes türelemmel,ennyiszer újra és újra elmagyarázni dolgokat valakinek,aki nem fogékony semmire,csak hajtja a magáét.)
nem lehetne,hogy hsm legyen read only?vagy csak simán ne foglalkozzatok vele.most már könnyű,mert avatart cserélt,így nem ugrom át kényszerből a másik pingvines avatarral író (egyébként értelmes) fórumtag írásait. -
c4bB
csendes tag
Givi Túradoboz
27900 helyett 9 900 Ft -
c4bB
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #78201 üzenetére
pedig nagyon régóta várta már a pillanatot,hogy leírhassa:"a tudás hiányzik nálad"
te persu...nincs valami,amit nem tudsz?írd ki az aláírásodba,hogy milyen témában vagy kevésbé jártas (de ne latinul),hsm felkészül belőle,jól lealáz és mindenki boldog. -
c4bB
csendes tag
a fenntartással nincsenek gondjaid,de 16k-t futott 10 éves,kővé vált gumi helyett nem tudsz újat venni...egy normális ember így definiálná azt,hogy gondjaid vannak a fenntartással.
mondjuk ja,ugyanez a képzeletbeli normális ember mások és önmagad veszélyeztetését is tudná definiálni a 16k-t futott 10 éves,kővé vált gumijaiddal. -
c4bB
csendes tag
válasz
TommyNagz #80251 üzenetére
a kormányhatárolón van sérülés,festékkopás,bármi gyanús?
ha ferde a kormány és húz a motor,azt már szemre is látni,tedd középállványra a motort és állítsd be az első kereket úgy,hogy szemből nézve tökéletesen vonalban álljon a hátsóval,ehhez használhatsz lécet,bármit ami kb két méter hosszú és egyenes.(ha nem egy nyomon fut a két kerék,akkor kezdhetsz gyanakodni a vázra)
ha beállítottad,akkor máris láthatod ha ferdén áll a kormány.
oldalról nézve a telókat meg az látszik,hogy görbék-e,takarják-e egymást.
nekem pl sem a kormánycsere,sem a telócsere nem segített,végül kiderült,hogy az alsó villahíd (aminek része a villanyak is) csavarodott el,gondolom esés miatt.
kicseréltem és tökéletes lett.
ezek persze csak házilagos módszerek,nyilván jobb szakműhelybe vinni,de nekem segített a hibafeltárásban. -
c4bB
csendes tag
srácok,takaróponyva témában,van olyan,ami bevált és tartós?babettára (még nem ABS-es verzió,így különösen érzékeny az esőre
) kéne,nem baj ha olcsóbb,mint amit a motor ér.
évente 100x biztos le-föl van téve,szóval strapabíró kell legyen. -
c4bB
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #89898 üzenetére
lehet hogy a benzin csapódik le valahol,vagy a benzin is,de talán inkább az olaj,szerintem tolóüzemben nem öblíti át a rendszert kellőképpen.
van az az enduró verseny,aminek nem jut eszembe a neve,egy bányában/környékén rendezik,rohadt hosszú és eléggé hype-olt rendezvény,arról néztem videót yt-on,és jól megfigyelhető,hogy amikor sokat gurulnak lefelé üresben vagy motorfékkel,akkor a következő durva felfelé előtt megrángatják a gázt és fullad,okádja a füstöt,fel sem menne a hegyre a gázfröccsök nélkül.de pl amikor megállnak tankolni és üresjáratban ketyeg addig a motor,indulás előtt szintén kell pár nagyobb gáz. -
c4bB
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #89904 üzenetére
szerintem 4T-nél semmi nem indokolja,sőt,még üzemmeleg motornál is inkább árt ha rángatják a gázt,minek fárasztani az összes alkatrészt indokolatlan terhelésváltásokkal...
szerintem sanszos,hogy a 2T-t utánozzák,mert menő a pályanapon a gázrángatás,rögtön mindenki tudja,hogy ők biza versenyzők a javából#fattyu:azaza
#tboldi:ezt gyanítom én is
-
c4bB
csendes tag
válasz
yodamastah #89908 üzenetére
nem is olyan régen még 2T volt a motoGP,lehet,hogy hagyomány
avagy a mostani GP szerelők még a 2T moto2-moto3-ban szocializálódtak -
c4bB
csendes tag
válasz
-Mike- #89910 üzenetére
általában beismerem ha tévedek,nem olyan nehéz az.
ebben az esetben viszont,eléggé tele volt tűzdelve a mondandóm "lehet" "avagy" "szerintem" kifejezésekkel,azaz véleményt mondtam,találgattam,nem nyilatkoztattam ki az egyetlen és egyetemes igazságot.
az viszont biztosan nehéz,hogy ne ugassunk bele mindenbe,ne kössünk bele unalmunkban bárkibe,stb.ugye?#dellfanboy:az hogy 15 éve volt,az erősíti vagy kizárja a hagyomány elméletet?
simán lehet,hogy okkal csinálják,nem tudom,nem szerelek a GP-ben.
szerintem felesleges,szerinted nem,majd jön még pár vélemény és okosabbak leszünk. -
c4bB
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #89914 üzenetére
láttam azt a videót (vagy egy hasonlót),bárki találta ki,jó ötlet volt.
egészen más látni a folyamatot,mint elképzelni az elméleti tanulmányaink alapján.
jaja,a végén ebből is hitvita lesz,mert én is simán alá tudnám támasztani érvekkel pro és kontra,ha muszáj lenne. -
c4bB
csendes tag
sziasztok.
van itt valakinek (rajtam kívül) 20 év körüli gpz 500s típusú fenevadja?
esetleg maradék idomok, kipuffok, hátsó lámpatest nem kallódik valakinél?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- Router gondok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Mini-ITX méretű RTX 4070 Kínából
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- További aktív témák...
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!