Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #142431 üzenetére
A belso kosarat egybe kapod az uj csapaggyal, azt is ki kell cserelni, egyben az egesz csapagyat.
Errol szokj le, hogy ha vmit lazitasz, abbol akarod megallapitani vminek a 20 evvel ezelotti lehuzasi nyomatekat. Ezt nem lehet igy megallapitani, es nem erdemes nezni. Ahhoz senki soha nem nyult, amiota a gyarban lehuztak.
A tobbi reszet a hsznek egyaltalan nem ertem, meg kellene neznem a robbantot abrat, de valoszinuleg a hezagolast ellato anyara gondolhatsz?
Esetleg robbantott abrat beraknal? Mert nem nagyon lesz idom mostanaban ezeket elokeresni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Predator2 #142460 üzenetére
Japan motor, biztos, hogy metrikus. 5 os inbusz, de valszeg szet van trancsirozva.
Csak a csavart csereld le rozsdamentesre.
Nehany honapja ugyanezt irtam. Csak a csavart eleg lecserelni. Nem kell ilyen draga, es nem mukodo kiegeszitoket venni, ezek mind szarok.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz MMiklos86 #142467 üzenetére
Nem gagyi, csakhogy csinalnak aluminiumbol egy konnyebb kormanyvegsulyt dragan, ami a kisebb sulya miatt nem fog mukodni.
Ugyan ez van a rizoma kiegeszitokkel is. Veszel egy valag penzert vmi szart, (pl fekfolyadektartalyt) ami nehezebb, mint a gyari, sokszor idoigenyes a konkret motorhoz ajanlott allitolagosan plug&play alkatresz beszerelese, es van hogy szarabbul is mukodik.
Szoval ha egy ceg gyart egy ertelmetlen kiegeszitot, az a nev nagysagatol fuggetlen.
Pont a fogalmatlan emberek lehuzasara szakosodtak ezekkel a kiegeszitokkel.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #142454 üzenetére
Ha nem csereled ki a csapagy kulsogyuruket, akkor nincs ertelme a felujitasnak. A megrohadt tugorgok viszik magukkal. Nemreg rendeltem csapagyakat lengovillaba, en teljes csapagyat kaptam. Mert igy van ertelme.
Igy mar ertem miert probalod megfejteni hogy mennyivel volt lehuzva, oke. Azt hittem megint vmi agymenes, mint legutobb a kislanckereknel.
Ha szet volt szedve, eddigi tapasztalataim alapjan, az csak vmi nagy baj miatt lehetett, pl baleset.
A hezagolo anyaval lehet nem is feszitettek meg, hanem vmi mas miatt tul nagy a hezag. (Pl baleset)
Ilyeneket nem szednek csak ugy szet, es mint lathattuk, nem is volt megkenve, felujitva, tehat az en tippem hogy puffos volt.
Ami nem stimmel, az az, hogy a ket oldalon levo vallas tavtarto+a kozottuk levo huvely merete fix. Ezekbe rakod bele a tengelyt. Azon nem fog ide-oda mozogni axialis iranyban a lengovilla, mivel a meretuk megmarad, akarhogyan feszited szet a vazat. Es ket oldalt ott a vall.
Vagy a lengovilla merete mas, vagy a vallas tavtarto+huvely meretevel van vmi.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz lumpy92 #142517 üzenetére
A 20w 50 hideg allapotaban is surubb, a hideg allapot allatt 40°C ertunk.
A hidegoldali viszkozitas lehetoleg a legalacsonyabb legyen. Tehat a legidealisabb a 0w50 lenne.
Mivel a siklocsapagyazas merete hatarozza meg az olaj viszkozitasat. A leg-olaj hutesu motorokba is 50es olaj megy, ott az olaj rendesen fel tud melegedni, nem ugy, mint egy vizhutesu motorban, tehat en spec nem latom ertelmet az 50 esnek ilyen motorban, hacsak nem 50 fokos levegoben uzemelteted.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Oppenheimer #142520 üzenetére
Nem a valla miatt szar.
Nagyon valtozo a tarcsad vastagsaga, ez a legtobbszor elofordulo eset. Sok benne a km. Ha egy durvat fekeznel nagy sebessegrol, ezt mar erezned a fekkaron.
Aztan az is lehet, hogy üt a tarcsad oldaliranyban.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #142524 üzenetére
Mi az h meg se kiserelje az elozest?
A megkulonboztettet jelzesu Lazaron kivul en minden ilyen lofszjoskakat meg fogok elozni, foleg mert gyokkettovel mennek plane szerpentinen. Olasz utam soran is kerulgetnem kellett uton-utfelen ezeket.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #142530 üzenetére
Nem feltetlen tortenik barmi a titannal, amennyiben tobbszorosen tul van tervezve.
De pl a yamaha acelbol magra konyitett "olcso" csavarokat hasznal a radialis feknyergeknel, ami kb ugyanolyan konnyu mint a titan, vagy elhanyagolhato a kulonbseg.
Es akkor en mar nem invesztalnek nagy penzt titanba.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Oppenheimer #142538 üzenetére
Eleg sok japan motor gyari tarcsaja, sunstar vagy nissin emiatt raz be kb 30-40e km futasteljesitmenyen belul.
Nem tudom h nalad is ez van, ezt ki lehet mikrometerrel merni, tehat forumra ne alapozz, lehetoleg ellenorizd/tesdNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz akos727 #142561 üzenetére
Nem hiszem, hogy az olajjal lenne gond, bar ez az olaj elegge a legalja- vagy az 1 ev allassal. Sztm halmozott a problema.
Illetve ami aggaszto, hogy a fofekhenger felujitasa utan eszlelheto a problema, tehat lehet a dugattyut nem jol allitottatok be ( vagyis a fekkarnal ami nyomja a dugattyut. Leragasztott csavar van ott valszeg)
Tovabbi lehetosegek
A nyomolap rugoi meretvaltozast szenvedtek- ezt kuplung szetszedesnel meg kellene merni- tehat kisse puhabbak a kelletenel, a kuplung mar eleve kopott, tehat a kopolamellak fel vannak uvegesedve, vagy eleve tul vekonyak mar.
A fofekhenger felujitas utan biztos, hogy jobb lett, az, hogy kint fog, azt jelenti, nem levegos. Kint kell fognia, nem bent.
Ez a fajta kuplung tobb okbol levegosodhet: a brembo femszovetes fekcso miatt, a fofekhengerben a dugattyu karmantyu miatt (ezt most kuszoboltetek ki) a munkahengerben a dugattyu miatt, amit egy beragodott kinyomocsapagy magaval forgathat, igy a munkahengert is karosithatja.Elso lepes, allitsatok a csavart teljesen kintre, hogy legyen jateka a dugattyunak (ne a fekkar tavolsag allitot, hanem azt, amivel a dugattyut nyomja)
ha nem csuszik ez volt a baj. Ha csuszik szet kell szedni es meg kell merni a fent leirtakat.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #142564 üzenetére
A nagyteljesitmenyu vizhutesu motorok mar igenylik. Manapsag 215-234 loerot hoznak ki 1100-1200 kobcentibol. Alapjaraton ehhez mar lekapcsolnak hengereket is, hogy ne melegitsenek feleslegesen.
Hogy az elmelegedes mit jelent, konkretan milyen hofokot azt nem tudom, de hocserelovel az olaj sokkal melegebb. 10 evvel ezelotti japan nagyteljesitmenyu motorokon figyelheto meg, h nagyon sporoltak a hutovel, egy 1000ccm es motoron akkora hutot lathattal, mint egy 90 es evek 400 as sor4 en. Aminek raadasul kulon olajhutoje is volt, nem hocsereloje, pl a zxr400.
Ezek az 1000 sor4 ek nagyon melegednek utcan, plane ha araszolsz. Minimum 100 as tempo kell, hogy a vizhofok 85 ° legyen, es ha erolteted nyari melegben, (150-200km/h) akkor menet kozben is 95° os lesz a viz, ami mar teljesitmenyvesztessel jar.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #142568 üzenetére
Van a muszerfalon figyelmeztetes, hogy allitsd le a motort.
Ez altalaban ~160 170 fokos olajnal fordul elo, de olvasd at a hasznalati utmutatot, benne van minden.Semmit nem fog visszabbvenni. Tulkep sztm semelyik motor nem allitja le magat, en nem tudok ilyenrol.
Az MZ teljesen mas okokbol all be, az egy ketutemu motor, nagyon nagy turesu gyari vagy utangyartott alkatreszekkel tele, meg egy osregi teleganyolt motor volt mar 30 eve is.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #142570 üzenetére
Ezzel nem szamoltak ennel a motornal.
Ha melegebb lesz, mint 170 fok, akkor igy jaras.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142573 üzenetére
95 is meleg.
minel melegebben uzemeltetsz egy motort, annal gyengebb lesz.
Ezert van hatalmas huto a versenymotorokon es szelsosegkent ezert mennek le ~50° os vizre 2T nel.
Minden 5° melegedes emlekeim szerint 2% teljesitmenyveszteseg. De mivel ezt nagyon regen tanultam lehet az ertekben tevedek, de teljesitmenyveszteseggel jar.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142575 üzenetére
A hutovizen milyen vesztesegre gondolsz?
998 kobcentibol 234 loerot kipassziroznak manapsag utcara egy vicc hutovel. Pont forditva van.
Azert raknak rajuk nagy hutot, mert alacsonyabb homersekleten uzemeltetik, mint az utcai motorokat. Kis reszlet a sok kozul, de ezert is erosebbek. Nem keverem a levegovel.
a 95 fok sok, mivel sporolnak a hutovel. Ha nem sporolnanak, lehetne ez kevesebb is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142577 üzenetére
Hogy nem latod a fizikajat? Nem most fogjuk mi ketten megfejteni, ahhoz kisse tul sok dolog esett ki a fejembol, annyi mondent olvastam errol a temarol.
Amikor ennek utananeztem, annyira emlekszem, hogy: tapasztalati uton 45 fokig mentek le versenymotor fejlesztok, mindig teljesitmenynovekedessel jart, ezert is mentek le eddig. tehat teszteltek padon, ez alatt az ertek alatt tul sok volt a tores, motormeghibasodas, ezert ez egy okolszabaly, hogy az ala nem szabad menni. Ennyire emlekszem, a fizikajara mar nem.De ne higgy nekem, inkabb nezz utana te is, es ird le a fizikajat.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142582 üzenetére
Annyiban van osszefugges, hogy kevesebb detonacios hajlama lesz ha tul van hutve, ilyen szempontbol jobban lehet terhelni, de nem erre gondoltam. Fejben kiserletekkel nem leszunk elorebb, ez nem az amit fejben ki fogsz talalni. furcsallom, hogy ha ennyire beleallsz ebbe a temaba, akkor hogy nem hallottal errol a jelensegrol egyaltalan.
ez a vita kezd haszontalanna valni, ha barmilyen konkretumod van, amivel tobb lehet barki, kerlek oszd meg. Ha mar nem kell utananezni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142584 üzenetére
Ami szerinted nem stimmel. Ezt fejben kitalaltad, miert nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hroberto #142587 üzenetére
Esetleg neked valami hozzafuznivalod a temahoz, amitol tovabb tudnank lepni?
Tudom, hogy a multban megsertettelek vmivel, elnezest kerek, valoszinuleg most azert tetted hozza ezt az ertekes hszt, mert te viszont el tudod viselni, ha nincs igazad.De egyebkent belegondolva total felesleges.
Az allitasom az volt, ha meleg a motor, gyengebb. Tulkepp kihoztuk arra, hogy ez vmilyen kozvetett ok miatt van. Vegulis nekem mindegy mi miatt, ha a hutoviz 95 fokos, akkor a motor gyengebb, mintha 75 fokos lenne.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142597 üzenetére
Tehat lepadoztal egy motort meleg vizzel, es lepadoztad ugyanazt a motort hidegebb vizzel, es nem ez jott ki?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #142596 üzenetére
Az ertek nem biztos, ezt irtam korabban. A tendencia a lenyeg.
Az ecu mi alapjan veszi vissza a teljesitmenyt egy 10-15 evvel ezelotti motorban? Vagy egy karbis 2Tben? euro5 os motorban a missfire miatt nyul barmihez, hibajelzessel egyetemben azt is csak a katalizator vedelmeben.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142604 üzenetére
Annal tudomanyosabb, mint amikor ez megtortenik, majd azt modod, hogy ez igy nem igaz.
De ertem. Bestivott levegot fel tudod ugyanugy melegitesni stb.
De amikor a koridok is ezt tamasztjak ala, akkor ezt kiveheted a kepbol.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142607 üzenetére
Te pedig ugyanezt csinalod ennek az ellenkezojerol, tehat akkor kozepen megallhatunk es elengedhetjuk szerintem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142610 üzenetére
Akkor haromra engedjuk el.
Egy ketto....
HaaNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hroberto #142615 üzenetére
Koszonom, hogy azt feltetelezed, hogy azt az energiat, amit itt bszok el, arra forditom, hogy csak ugy passziobol meggyozzek vadidegen embereket egy olyan dologrol, amit tulkepp en talaltam ki, gombanyalogatas kozben.
A versenymotorokban altalaban egyaltalan nincs termosztat, de mielott talal vki 1 olyan tipust amiben van. Azt irom, altalaban nincs. a kulonleges utcai modellek termosztatjai alacsonyabb hofokon nyitnak, pl SP szeriak.
Nezd meg, egy versenymotor hany fokos vizzel megy.Szeria sor4 eken ~ 70 fokon nyitnak, 85 fokon teljesen nyitva vannak mar.
Vasarolhatsz tobb markahoz gyari kit-es termosztatot, ami szeinten alacsonyabb hofokon nyit.
Valoszinuleg nagyobb sokk az alkatreszeknek, karosanyag kibocsajtas szempontjabol is rosszabb lenne? Gyertyakopdoses lenne, ha nem utned rendesen, mint egy versenymotort? Nem tudom. Van par otletem, ugy mint neked ami most eszedbe jutott. Kompresszorral is jobb a hatasfok, megsem az van minden motoron.
Idokozben a jegyzeteimben megtalaltam hogy a 2T nel mit ir ezzel a jelenseggel kapcsolatban az aprilia mernoke, fel siker. Hulye mar 50% megsem vagyok. de 4T hez meg nem. Remelem lesz ra idom vmikor.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #142643 üzenetére
Nekem volt uj Rosso 3 a 83 loeros motoromon, a hatso gumi ezzel a teljesitmennyel ~6000 kmt ment el. 83 loerohoz kepest kevesnek mondhato, de egyaltalan nem rossz. Tempotol fuggoen ez tobb is lehet.
2CT-m is volt masik motoromon, azt a gumit magyarorszagon nagyon nem szerettem, mert hamar megcsuszott, de ott szarok az utak, es sok a feheraszfalt meg mocsok az uton. teljesen eselytelen azzal.Amit Hroberto ir, azzal egyet kell ertsek, de kisse tulbecsulod a rosso3 at. Az egy sima utcai gumi, egyaltalan nem neveznem sportosnak, azota kint van a rosso4 ami ugyancsak nem egy hypersport gumi, abbol csak az elejet probaltam tavaly 5 napos olasz turan.
Mondjuk ki is esett az eleje, de nem a gumi miatt, hanem a hatso rugo miatt, de mas kerdes, amit mondani akartam, hogy ugy tunik osszekevered a rosso corsaval.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142671 üzenetére
Kopogasos egest befolyasolja 2T eseten.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142676 üzenetére
Utoljara probalom elmagyarazni a jelenseget. Ne autoban gondolkozz. Motorkerekpar motorok, mondjuk 180 lovas, sokat forgo. Hideg vizzel erosebbek a padon, mint amikor el vannak melegedve. Semmit nem allitasz utana. Nekem mindegy mitol tortenik, vagy kozvetetten vagy kozvetlenul. Merj le egy motorkerekpart padon.
Hanula Barna emliti egy eloadasaban, hogy a renault F1 ben teljesitmenyt vesztett direkt a hutesen, mert magasabb hofokon uzemeltette a blokkot, hogy a kisebb hutokkel kisebb legyen a legellenallasa az autonak. Az altalad emlitett termikus hatarokat kitoltak mas ontvenyekkel, nem hutessel.
"Ha megemelem a hutoviz homersekletet, azonnal teljesitmenyt vesztek"
Hanula Barna[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #142682 üzenetére
Suritesi vegnyomas az a kompresszio, de a kompresszio viszonyrol van szo, ha detonalasrol beszelsz.
Hogy a kopogast meg lehet szuntetni pikk pakk? Ezt hogyan tudod egysegesen rahuzni mindenre az egvilagon, anelkul, hogy konkret motorokrol, fajtakrol beszeltunk volna? Muanyag szivosor- ertelmetlen szohasznalat.
Melyik motorkerekparnal nincs gumibol a szivocsonk, muanyagbol a legszurohaz, aminek megis, milyen jelentosege van manapsag, ahol kopoghat a motor a literteljesitmenye miatt egyaltalan?Keresztmetszetet teljesen mindegy hogyan csokkenti, akkor csinalsz olyan termosztatot versenyre, ami akkora, mint egy vodor. lenyeg, hogy a hutendo feluleten az az aramlasi sebesseg meglegyen, amivel hatekonyan hutod.
Random egymasra dobalt kifejezesek, rendszer nelkul.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142692 üzenetére
Fekpadozz le egy motort, utana beszeljunk.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142728 üzenetére
Te hogyan lattad ebbe bele a tekintelyre valo hivatkozast, es miert sutottel el azonnal egy taktikai tenkintelyre valo hivatkozast azonnal, amikor eppen ez zavart???
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142735 üzenetére
Kcsit bovebben. mekkora kulonbseg van a ket meres ket vizhofoka kozott? Konretan hany fokos viznel hany nm van a fotengelyen.
Milyen literteljesitmenyu szivo motorrol beszelunk?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142738 üzenetére
A tesztre kerdezek ra. Konkretumokat adj meg. Ennyit kerek.
Mert jelenleg ugy nez ki, mintha Csongi kerdese alapjan 40 fokos viz es 90 fokos viznel semmi nem valtozik, az pedig kisse gyanus
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142736 üzenetére
A vita szempontjabol eleg sarkallatos, hogy olyan iranyba menjunk ahol motorkerekparokrol beszeljunk, tehat 180-200 le literteljesitmenyrol, mert lehet, hogy ez a jelenseg nem all fenn egy 75 lovas 1500 kobos loti-futinal. Ezt nem tudom.
Ezert lenne fontos, illetve ha megtapasztalnad, akkor lehet nem csak egyszeruen tagadnad ezt.Semmi koze ahhoz, hogy en ki vagyok.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142744 üzenetére
Nem. Eleve a jelenseget tagadod.
De ne ebbe menjunk bele, hanem a fekpadi mereseidre lennek kivancsi, hogy milyen literteljesitmenyu szivomotort teszteltel, milyen vizhomerseklettel.
Remelem nem szimulaciorol beszelunk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142753 üzenetére
Latvanyos nem a kerdesre valaszolasbol arra tudok csak gondolni, hogy te is eleg nagy tamadasi feluletet latsz abban, amit valaszolni tudnal.
Igy viszont eleg konnyen el tudom engedni mert inenntol aztan az igazi faszmeregets.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs