Hirdetés
- Projektor topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- RAM topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Ajánlatott tett a Qualcomm az Intelért?
Hirdetés
-
Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
it Több mint 100 milliárd dollár értékben húzhat fel gyárakat az Egyesült Arab Emírségekben a TSMC és a Samsung, miközben a helyi elnök most a Fehér Házba látogat.
-
90 wattal tölt a Xiaomi 15
ma Októberben tarthatja a márka a kínai bemutatót, hogy meglegyen az első Snapdragon 8 Gen 4-es telefon címe.
-
Sony PlayStation - Holnap éjszaka jön a következő State of Play
gp A Sony nagyjából húsz darab játékról oszt meg velünk részleteket.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz dave93 #16106 üzenetére
Ne szőj vágyálmokat, ezek 100-as levegősök úgy mennek mint az 50-es vizesek, még Neos-ba is rakják ezt a blokkot, szerintem úgy olcsóbban megvehető. Ismerősömnek volt 100-as Aerox, 2003-as évjáratú, neki 75-80km/h volt a vége, de hamar el is adta mert b@szakodott állandóan. Fogyasztás 3-4 liter körül alakul, inkább sz utóbbi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Voltam motorozni a lemenő nap fényében, olyan 25km-nyi távot, főleg országúton, autóúton mentem forgalom nem igazán volt, elvétve egy-két autóst, szépen ráálltam 70-80km/h körül és suhantam, így a forgalom nem zavart mert nem igazán mentek nálam gyorsabban, sőt. Egyszer rátévedtem Mándok felé egy macskaköves útra, azt nem kívánom senkinek (30km/h körüli tempónál már féltem, így lassítottam), bár ehhez hozzá járulhatott az első zsíros villa is, de elég kemény volt, viszont sima aszfalton olyan íveket megyek mint a nagyok. Jó volt, jöttek szembe páran nagyobb gépekkel (ilyen-olyan GSXR, ZXR, CBR, és még egy "nagy krumpli" is, alias Burgman 650-es követett egy darabon stb.), a kis NRG-nek villantottak, örültek, örültem, persze, hisz ilyen szép idő van, jó az út, és lassan beleszaladunk a közös 1000km-ünkbe...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #16126 üzenetére
Egy kipuhoz be kell állítani a karbit, inkább egy Malossi Multivart vegyél, hozzá lődd be görgőkkel és jó lesz.
Az a 80-85km/h igazából nem annyi, haver Aeroxa is annyit mutat, mikor én az NRG-vel 70-nél leelőztem...
Igen, ha el van kopva a szíj, attól lassabb lehet, sőt görgőket is érdemes lehet bele venni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #16128 üzenetére
...Haveré is 120km/h-ig mér, azok csalnak a legtöbbet, neki 80-82km/h körül mutatott, mikor az NRG még 74km/h-t, és ezt GPS-el mértem be, ez 1-2-3km/h-t csal. Görgők a dekni alatt, hátsó résznél...
#16130 Sandrew: Te állandóan nyelezed szegény motornak? Szerintem 50cc-nek is megvannak a határai, nem kell állandóan magas fordulaton hajtani, én mondjuk néha 50-60km/h-val gurulok, ha sietek akkor megcsípem a 70-75-öt és úgy suhanok. Persze kipróbáltam már mit megy, de szerintem az egy olyan nyúzópróba amit nem hosszútávra terveztek az ilyen kis motoroknak, mert mégiscsak segédmotor, ugye. Több szerintem nem kell.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16158 üzenetére
...attól függ kinek mennyi a határ...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz dave93 #16166 üzenetére
Ne sajnálod, ha nepper az eladó, akkor ott több is volt a dologban. Ismerősöm úgy vett csili-vili motort nagyon olcsón hogy el volt állítva a vezérműtengely, és így nem jött rá hogy a 9700km már legalább 40-50 ezer km. Persze egy nyarat használta, azután teljes blokkgenerál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #16172 üzenetére
Szerintem ha a fordulatszámot lejjebb tornászod, és a puffot egy széria valamire cseréled akkor nincs olyan aki kideríti hogy az nem gyári. Azért az enyémnek is van hangja, pedig full origi, de gyorsulásnál, mondjuk 9 ezres fordulatnál olyan hangja van mint egy versenyrobinak, azután ha 50-60körül gurulok és visszaengedem a gázt, de nem teljesen, hanem egy picit rajta tartom, akkor 6 ezer körül csak úgy pattog, tényleg olyan hangja van mint egy pályára szánt gépnek, de ugye ehhez nyüstölni kel, én pedig általában 7 ezres fordulttal használom, az meg ugye elég alacsony, tehát nem igazán van akkor hangja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Gergello #16184 üzenetére
...hát igen, 50 4T-be pénzt ölni felesleges. Ha annyira akarja az ember, vehet bele 70-es vagy 90-es 4T vashengert, ilyen-olyan variátort, stb. de akkor sem fog 70-80km/h-tól többet menni. Szerintem egy takarékos 2T jobb megoldás, a miénk is megy mint állat (gyári 50-es robogók között) és maximum 3 liter tudok letolni a torkán, de átlagosan 2-2,5 litert eszik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sandrew #16207 üzenetére
Nekem a boltban csak 7g fölöttit mondtak. Mindegy, 4,5g-sel mentem már, sőt a haveromnak is úgy van belőve, full gyári, csak a kuplungrugókkal mókolt és a görgők 4,5g-sek. Az nem jó, mondjuk én a gyári motorok híve vagyok, én ugyan olyat vennék bele mint a gyári és cserélném a kuplungrugókat is, persze boltból vett gyári rugókra, lehet úgy helyre jönne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #16288 üzenetére
60 ezer forintért nehezen vesz olyat ami még motornak is nevezhető.
kisszoko #16283: 220-230 ezer forint alatt tuti nem találsz megfelelő befecskendezős robit, ami nem tákolt sz@r, persze 4T 50-esek közül is a normálisabb alja a 200 ezer forintos összeg. Szerintem ha 60 ezer forintért találsz egy olyat amire nem kelessz az árért még egyszer rákölteni felújítás címszóval, akkor örülhetsz hogy jó vásárt csináltál, és minden elvvárásod két kerék, egy kormány és egy ülés lehet, fogyasztás meg jó ha 4 liter alatt marad. Ezért mondom én hogy 60-tól 80k-ig tip-top Simsont érdemes nézni, 60k alatt (olyan 30-50 ezer forint körül) meg Piaggio Ciao/Jawa Babetta 210/Peugeot 103 és társai.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #16292 üzenetére
Kis aranyos, persze megy az jobban is, meg hát erő is van benne, de nekem valahogy közelebb áll a szívemhez a "tekerős" moped kategória.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #16295 üzenetére
Még ahogy nézem is a kínai/japó vidiket róla, egyre jobban bejön . Egy nyitott dobbal nagyot ütne, 30-al szaladgálnék vele boltba, közbe nagy DRZ jellegű hang jönne belőle .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16300 üzenetére
Ugye hogy mekkora királyság, pedig eddig mopedes voltam, az igazi tekerős fan, de már két napja tetszik ez a kis Suzuki. Ha lenne feles 60k-m, már vennék is ide Nyíregyre egyet!
#16333 h1n1_900: Kicsit durva, az NRG-vel eddig olyan volt hogy a lábtartóra tettem a Genius HF-2000A dobozát és úgy hoztam, a lábam meg a hátsó lábtartón.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Nordik #16337 üzenetére
Nekem is robis sisakom van, nyáron ha lassan araszolok (0-50km/h körül) a hűségben akkor nyitott plexivel megyek, szemüveg úgy is véd a bogaraktól (már amennyit tud), viszont úgy 40C fölött elég jól szellőzik és nem kapok hőgutát. Ha gyorsabban tekerek (általában 60kmh fölött) akkor lehajtom a plexit, de sohasem nyomott és számomra olyan mint ha természetes lenne, mert minden nap hordom. Tehát ha jó szemüveget választasz ami nem áll nagyon e a fejedtől akkor észre sem fogod venni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz h1n1_900 #16342 üzenetére
Nem jó. Akinek fénytörése van, egyik szeme másképp romlott mint a másik, stb. Millió kizáró tényező van.
#16344 h1n1_900: Mint mindenben . Elviekben jó dolog lenne, de még s sisakot se mindig ugyan úgy rakja fel, talán szemüvegnél is van nap mint nap egy pici pozicionálási eltérés .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16406 üzenetére
...Én is ezt nézem hogy sok szerelőnél járt akik nem értettek hozzá, és ezt szegény motor bánja. Úgy is az lesz belőle hogy így-úgy sz@r injektoros motor, köbe még a porvédő sincs sok helyen rajta, a kábelek, csövek meg össze-vissza. Továbbá szikszalag is bejátszik, és néhány csőnek nem tudom mi szerepe van ott! Ha nem valami egyszerű hiba van vele, akkor ezzel már csak annyit lehet tenni hogy irány egy szerelő, széthúzni a hátulját és kimérni hogy mi működik és mi nem!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Prohard22 #16408 üzenetére
Annyit meg. Bár ha két félre bontanád, akkor még más blokk is mehet bele, esetleg Pigis befecsissé is lehetne alakítani. De tényleg jobban jász azzal ha eladod alkatrészekben, ha gyári állapotú lenne a komplett blokk akkor jó áron elvitték volna, de így hogy valami hozzá nem értő bele mókolt, így már nem sokat ér.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Gergello #16414 üzenetére
Persze, de akkor ott lenne a szeren .
ui.: Beta-hoz keress idomokat is, az rohadt drága hozzá, ha törik. Bár ez hogy mennyiért adják, ez elég érdekes, mivel itthoni motorok nagy része már kókány sz@r, ezért ilyen túl olcsónak látszó motoroknak soha sem szabad bedőlni, mert az már a végét járja és könnyen el lehet rá verni még a vételárát még egyszer.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16438 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek, ezért is vettem Pigi PureJet-et. Én még az Aprilia féle Di-Tech-el is úgy vagyok hogy túl van bonyolítva, minek arra pl. köridőmérő, stb. Szervizkulcsokat is szépen kirakja, persze ugye magyar fórumokon rögtön úgy kezdik hogy "hogyan lehet belőle kiszedni a kulcsot?" Itt kezdődik a gond. Egy normális, szép állapotú motort sokáig kell keresni, ami meg túl olcsó az olyan is, főleg befecsisnél. Szerencsére az NRG szépen megy, annyi hogy most -5 fokban nem igazán akar bemelegedni, tehát 4 csíkocska fölé nem húzza be a vízhőfokmérőt, de nem is pörgetem 7 ezertől tovább, és 40-50km/h elég ebben a hideg időben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mokus1 #16443 üzenetére
Jó, nekem digitálisan méri, te arra gondolsz? Én 4 csíknál húzom neki, addig nem, jó ez így. Illetve az olajozás kérdésre rátérve erre még tavasszal állíttattam rajta, így több olajat kap, persze a Morininek az volt a baja hogy túl kevés volt az olaj és megrágta a főtengőt, gondolom Piginél ezt kiküszöbölték, de még módosítva is lett rajta. Így gondolom ez plusz mennyiségű olaj (még ha minimális is) jobban hűti, ezért a legnagyobb kánikulában is autók között állva sem megy fel a felétől jobban. De nekem most ilyen időben vagy 1,5-2km-t menni kell hogy feltolja 4 csíkra. Persze ha megállok és hallgatom akkor érezni az alapjáratén hogy szépen ketyeg (mármint befecsisen), de azért nem akarom kínozni, magának megkíméli az ember.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #16449 üzenetére
Akkor rosszul emlékeztem. Azt mutogatta a szerelő hogy ráhúzta a főtengelyre a csapágyat és újjal pörgette, és olyasmit mondott amit leírtam fentebb. Mondta hogy Morini hiba hogy 15 ezer km körül megadja magát a főtengő. De akkor kijavítottad, így már világos.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Persze, így. Full origiben örülsz ha megnyalja a 60km/h-t. Egy levegős 2T olyan 65-70km/h-t érinti, vizes 2T megy 70-80km/h-t jobb esetben, de hát ott is csal némelyiknél az óra, főleg pl.: Aeroxnál. Én azt mondom hogy vidd egy ügyes szakihoz, nézzetek bele egy kuplungot és egy variót, lőjétek be, hogy gyorsuljon rendesen (mert azért ott van alacsony fordulaton is erő), és lámpáknál el tudsz menni az autók előtt, végre pedig tényleg jó ha úgy 60km/h-t kapna (mármint valós adat).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Most fél órája indítottam volna a motort, erre csak nyekereg. Pontosan hallom hogy az önindító teker, de nem igazán (nincs benne erő), és villog a műszerfal világítás, azután kinullázódik minden és check lámpa pislog sandán. Gyújtást leveszem, újra ráadom, pumpálja a benzin + olaj mixet, röffenne de nem bírja tekerni, most már úgy sem mint első próba alkalmával. Kicsit megszédültem hogy gond van a géppel, erre fater mondja hogy mióta megvettük (közös 1058km), azóta nem is töltöttünk az aksiba, lehet az lesz a hiba oka. Rádugta vagy 5 percre, az akksi töltő mutatója szinte 0-án volt. Lehúztuk és pöcc-röff, megörültem, pedig már gondoltam hogy írok a fórumba hogy van-e valakinek ötlete a hibára és gondoltam hogy most a szerelők jól lehúznak, de nem. Lekopogom, eddig szuperül jár, és néha jó körülnézni, mielőtt kétségbe esnénk.
...Nah, ennyi volt a mai poén ...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz h1n1_900 #16485 üzenetére
Igen, csak önindító van. Bár errefelé volt -5 fok többször is és még nincs berakva a házba, csak a garázsban pihen, tehát ott ugyan olyan hűvös van mint kint, ráadásul a múltkor is vagy 2 hétig rá se néztem, azután meg beindítottam, mentem egy 300 métert, leállítottam, fél óra múlva pedig haza, szóval többet merült mint töltött. Az ember hozzászokik a jóhoz ezzel az önindítóval. Bezzeg anno az Etz-t mikor reggelente berugdostam, jó kis torna volt, főleg ha túlszívta magát akkor aztán kellett vagy 10-15 rúgás, le is izzadtam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16519 üzenetére
Ez is olyan dolog, ahogy nézzük, pl. téli időszakban robogózni életveszélyes, aki nem ezzel keresi a kenyerét, ne tegye. Mert én inkább vennék VW Lupo-t főleg városi, mindennapi közlekedésre (de fó járgánynak is tökéletes lehet két fő számára), az télen is okés, míg egy robogó csak nyáron és tavasszal biztosságos, ősszel és kora tavasszal pedig csak gyakorlott pilóta kezében van rendben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #16522 üzenetére
Akkor városban télen marad a buszbérlet? Nem tudom. Én robogót azért veszek/van/volt mindig mert ez egyfajta hobbi hogy hétvégén csapok vele egy kört, de csak jó időben, esőben nem hozom ki. Van amelyik motornak málhás öszvér szerepet szán az élet és munkába viszi gazdáját, vagy boltba jár vele.
#16523 dave93: Ezt nem is mondtam, de nagy auto (pl.: 2000cc) + motor helyett városba tökéletes.
#16525 h1n1_900: Egyértelmű, azzal lelhet elketyegni 3 literrel.
#16526 h1n1_900: Ott valami gond lehet fejben. Pedig úgy tudom szép kis Runner volt, de most már ingyen se kéne! Hová raknám a sisakomat/tárcámat/papírokat?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16549 üzenetére
Egy befecskendezős talán (akkor csak Piaggio és PureJet), de csak gyárilag, mondjuk talán 3,5 litert tudtam letolni a torkán, főleg hideg miatt is lehet, illetve hogy megyek 70km/h körül is. Fater 90-95kg, mondjuk ő 50-55km/h-nál beállítja mint a vasszöget, úgy megvan a 2 liter, se több, se kevesebb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #16557 üzenetére
Eh, már megint. Meghoztátok a kedvem egy jó kis 210-eshez, csak nehogy vegyek még egyet. Bár, most már Piaggio Ciao kellene, az még nem volt, meg hát jól menne az NRG Power mellé.
#16559 h1n1_900: Ha jól be van lőve akkor 2-3 literrel tényleg elmegy, de ugye viszont 40km/h-tól többet ne várjon senki, illetve 70kg felett már picit sír a gép, szóval 100kg-os pilóta inkább fogyjon vagy vegyen nagyobbat.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16568 üzenetére
Kis zümi Runner, szép... Lassan az NRG-t is el kellene rakni, majd november elején le is rakom, de lehet előtte feltöltöm az aksiját, mert eléggé le van merülve és nem bír tekerni.
#16569 h1n1_900: Igen, és mindkét oldalt van. Runner-nél lábra fúj, NRG-nél pedig kézre.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz PLaci58 #16571 üzenetére
Ebből még sohasem volt kiszedve, az tuti.
#16572 runner 125: Szerintem ki lesz szedve és néha rátöltök...
#16573) h1n1_900: Nem volt teljeen feltöltve csak félig, a hideg megszívta, fater 5 percre dugta rá, és önindítóval indította kb. 4-5* míg aznap használta. Másnap reggel még adott neki a hideg és tekerni már nem bírta. Most sincs teljesen feltöltve, szóval majd egyszer fel lesz és akkor öröm van bódottá. Generátor meg minden okés rajta, tavasszal átnéztek és cseréltek minden szír-szart, bár mondjuk állandóan ég a tompított, az is adhat neki rendesen.
Nálam 45-50km/h-nál pont a kezemre megy a hő a vízhűtőről, szóval jó dolog, bár persze ez hidegben okés, mert többet nem megy az ember, nem akar megfagyni, nyáron meg tök mindegy. Bár haver mondta egyszer mikor mellette mentem motorral, ő meg bringával tekert, hogy nagyon tolja rá a hőt (volt 40C nyár közepén, akkor a víz is tuti meleg volt).[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16575 üzenetére
Nekem is, hát még 06-os, szóval...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz h1n1_900 #16576 üzenetére
A miénk 2006-os, ettől az évjárattól azt hiszem kötelezővé tették hogy a tompított állandóan égjen, tehát kapcsoló sincs amivel lekapcsolnám, mint a régebbi robogókon/motorokon. Igen ám, de ez nyáron még ment napi 5-10km-t, vagy kétnaponta egyszer ugyanennyit. Már ősszel csak egy utcával odébb járogattam vele, most pedig már heti egyszer van ez meg. Itt pedig önindító van, mivel PureJet (befecskendezős).
Tessék, ez az:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz h1n1_900 #16588 üzenetére
Míg forróság volt és a szíj is jó volt benne, illetve friss görgő, akkor 84km/h volt, most már esedékes a szíj + görgő csere, mert eléggé kopottak, így be nem melegszik, erőteljes gyorsulnál (csak álló helyzetből) amíg rá nem fog a kuplung, addig van egy pici hangja (mint ha csúszna a szíj), így hidegben 77km/h-t gurultam vele, de nem nyeleztem le, csak simán mentem, mert a hűtővíz nem megy fel középállásig míg nyáron igen, ezért nem is húzom neki. Egy Malossi Multivar 2000-et megérdemelne és hozzá illő görgőt illetve kuplungrugókat, akkor jobban menne és jobban gyorsulna, a fogyasztás pedig nem változna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen