- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #48950 üzenetére
Egy faluval odébb anyámékhoz, mert ott tárolódik. Egy ~15 éves japán 2T után is elképesztően gagyi, a régi DIO-m hozzá képest versenyző volt, de mindenesetre az soha semmilyen körülmény között nem robbant le.
De azt mindenesetre fixen tudom a Simsonról, hogy a karbiból a benzin a temetőnél fogy ki, mindig ott, a kereszteződésben döbbentem rá hogy nem állítottam át a benzincsapot
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz 30z.Samu #48951 üzenetére
beszélgess bogyóbá-val, ő sem motorozott előtte, mégis átment a vizsgán. Inkább egy 125-ösre gyűjts pénzt
hogy legyen miből szervizelnibtw én sem jártam váltós motorral a jogsiszerzés előtt (de még csak azóta sem ), mégis A elsőre sikerült...
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #48953 üzenetére
Robogós ééés kismotoros topic...
Nem tűnik bonyolultnak, de akkor is ki akarom próbálni, csak nem adja senki a motort...
kcsa: Az eredeti terv az volt, hogy ezt már minimum egy 125-os motor követi. Sőt, azon is gondolkodtam, hogy robogóval vizsgázok azt csók! Csak szinte tuti, hogy megbánnám és mehetnék újravizsgázni.[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Bogyó bá'
nagyúr
Annyi trükkje volt az egésznek, hogy szóltam az (amúgy jó ismerős) oktatónak, hogy csak akkor engedjen vizsgára, ha szerinte át is megyek. így 2 óra helyett 8-at vettem, a 9. volt a (sikeres) vizsga. Így mondjuk nem 30-35k volt mindenestől, hanem 53k-ban állt meg az eksön. Ennyi...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #48955 üzenetére
Megvan a tuti üzlet receptje. Haverom motorját használni kell (néhány tank benzint ki kell járni belőle), hogy biztosan stabil legyen, csak úgy adható el. Tőle ezért kapok egy motort, és áll minden költséget. Tőled meg beszedem a pénzt, hogy megtanítalak váltani.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem az első 2 óra nagyon sz*rul ment (a váltással semmi gondom nem volt egy pillanatig sem, hiszen közel 35 éve autózom, aránylag nem is keveset), a kanyarokat "ki akartam egyenesíteni", egyszerűen nem mertem döntögetni a motort. Aztán ráéreztem, a következő foglalkozáson (mindig egy óra rutin + egy óra forgalom, csak legelőször volt 2 rutin egyben) ráéreztem, és marhára elkezdett tetszeni is a dolog. Mondjuk az YBR125 az egy kezesbárány, gondolatvezérléssel is szépen kanyarodik, és van rajta FÉK!.
(A sajátommal meg újra meg kellett tanulnom motorozni, mert ez meg egy rosszindulatú dög: sem rendes fék nincs rajta, sem kanyarodni nem szeret. Előbb "semmi", aztán meg szabályosan "bezuhan" a kanyarba. Nem biztos, hogy meg tudnám vele csinálni a rutinpályát hibátlanul, taknyolás nélkül. Bár ez erdélyi szerpentinek sokat javítottak a kanyartechnikámon... ).[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #48962 üzenetére
Gumid nincs kockásra kopva, vagy épp túlfújva? Esetleg eltérő típusú gumik elöl-hátul más-más szögű dőléssel (vagy hogy mondják ezt). Azok szoktak ilyet okozni...
szerk.: és kormánycsapágy is potenciális hibaforrás - ha pl. megakad középen az szokott ilyen bizonytalanságot okozni, ahogy huszi is írja.
Mondjuk már korábban leírtam hogy engem ráültettek a GS500-ra csak úgy éhgyomorra - előtte meg max Dio-val jártam, gondolhatod hogy én hogy fostam Pár óra elteltével kíváncsiságból ráültem valami 125-ös Suzukira amivel a "kicsik" tanultak, hát az tényleg egy bringa hozzá képest - pozitív értelemben is: hihetetlenül egyszerű volt a vizsgakört lenyomni, a GS500 hozzá képest egy nagy tohonya dög, valójában meg tudjuk hogy nem az
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #48963 üzenetére
A gumik "újak", már ha az elsőt, amit vásárláskor tettem rá (azóta 12k km van benne , és a hátsót, amiben kb 7e ), annak tekinthetjük. Egyébként mindkettő a gyárilag felszerelt Bridgestone volt, DOT-számuk megegyezett a motor évjáratával. Kopnak ezért már rendesen. A guminyomásra kínosan ügyelek, a kormánycsapágy sem kotyog, nem is szorul. A túl hegyes villaszög lehet a fő oka szerintem, friss gumikkal is ilyen sz*r volt....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #48965 üzenetére
Mindenfélével, bár Hondákat szeretem a legjobban. Szerelni nem én szerelek, hanem hozzáértőbb emberek.
Adni-venni mindenfélét szeretek (és a cég meg is teheti). Mivel apám autófényező ez-az ragadt rám, így eladás előtt ismerősök gépei gyakran kötnek ki nálam egy kis "optikai tuningra".bogyó: Ha nem szorul, és nem is túl laza a csapágy, akkor jobb ötletem nincs. Chopperrel (még) sosem mentem, így nem mondanám rá, hogy ilyen, de lehet. [Apám már egy ideje mondogatja, hogy motort szeretne... 1-2 éven belül eljut a vásárlásig, Shadow 600-as a favorit.]
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #48970 üzenetére
A robogós kifogja az aranyhalat, aki így szól:
- Ha visszadobsz, teljesítem 1 kívánságod!
- 100 fölött kinyíló hátsó szárnyat akarok!
- De drága gyermekem, a robogód képtelen
százzal repeszteni, inkább kívánj vmi mást!
- Hát jó... Szeretném megérteni a nőket!
Erre az aranyhal elgondolkodik, majd kérdi:
- Pótféklámpát is építsek abba a szárnyba? -
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #48975 üzenetére
Kivitelezhető. Menet közben csak kabrióként használhatod, megállásnál manuálisan felhúzható tető. Anyaga: szemeteszsák. A rögzítésért oldalanként 20-20cm Duct Tape felel a biztos rögzítésért. Színe szabadon választható felár nélkül a piaci kínálatból. A tető ára anyaggal: 150eFt+ Áfa (számla nélkül)
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
Ja igen, elfelejtettem élménybeszámolót tartani a reggeli futamról. Elindultam, 30-nál többel nem mentem olyan 2 utca erejéig. Aztán a harmadiknál kicsit gyorsítottam volna, elkezdte ugyanazt, mint tegnap. Gondoltam egyet, toltam neki egy nyélgázt. Egy picit dadogott, majd felpörgött és utána normálisan ment.
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #48976 üzenetére
A motoros kifogja az aranyhalat, aki így szól:
- Ha visszadobsz, teljesítem 1 kívánságodat!
- Hát... szeretnék egy motort!
- Ennyi? Mégis milyen legyen az a motor...?
- Hát... legyen nagyon gyors, meg kanyarodjon is jól, legyen nagyon könnyű, nagyon kényelmes, de jól pakolható is legyen a hosszú túrákhoz, férjen el rajta az utas is kényelmesen, legyen olcsó a fenntartása, legyen nagyon megbízható, minden körülmények között fogyasszon 3L/100 alatt, férjen el a városban az autósorok közt, ha kell, de legyen nagyon stabil az országúton is, az autópályán is legyen halk rajta a szélzaj, legyen stílusos, hogy bármikor utána forduljanak az utcán, de ne legyen feltűnő, hogy soha el ne lopják... Legyen...
- Várjál-várjál-várjál!
- ???
- Inkább elmagyarázom a nők működését.
----------------------------------------------------------------
Az élet császára kifogja az aranyhalat.
- Ha visszadobsz teljesítem 1 kívánságod!
Az élet császára visszadobja, mire a hal:
- Hát a kívánság??!
- Mondjad, vazze...
----------------------------------------------------------------
A műmájer kifogja az aranyhalat.
- Ha visszadobsz teljesítem 1 kívánságod!
- Azt kívánom, hogy többet soha ne kelljen a motorom tankolni!
És abban a szempillantásban a műmájer motorja porig égett.[ Szerkesztve ]
-
Azt megmondja nekem valaki, h miért tesznek egy csövet a karbi leeresztő "csapjára" és a másik jelölt helyre? A hajtáshoz.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
És valaki miért nyitogatja a karbi leeresztő csapot? Mert ha le akarom ereszteni ráteszem a csövet - bár én életemben még nem eresztettem ott le - ha meg nem akarom leveszem a csövet. Ezért minek kell ott lógnia annak a csőnek? A hajtáshoz menő csövet meg már láttam, h hosszú volt (mint a lenti képen a karbiból kiálló olyan hosszú...) azt meg főleg nem értem... Olyat is láttam aki ledugózta.
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
gabe_
őstag
válasz body007 #48987 üzenetére
Hát, nem tudom, mondjuk dugulás esetén, a karbi aljában szokott összegyűlni a dzsuva. (Arra tudok még gondolni, hogy ha esetleg bárhol szivárogna a karburátor, akkor a cső külsején is el tud csordogálni a kényes részektől, hogy ne gyulladjon ki... )
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Hmmm, ez a cső külsején elfolyó benzinben lehet valami. Mivel direkt szűrő van a képen is (meg nekem is) olyan szinten tolja vissza a benzint, h tiszta dzsuva a karbi alatt minden. Na ezt kipróbálom.
Pár kép még a (számomra) rejtélyes csövekről:
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
DigitXT
nagyúr
válasz body007 #48989 üzenetére
Pár kép még a (számomra) rejtélyes csövekről:
Első körben azt mondanám, hogy a hajtóműház túlfolyója.
Madisonon is van egy ilyen. Bár azt nem tudom, hogy mi az
a szituáció, amikor a hajtóműolaj túlcsordulásra képes, max.
akkor ha valaki istentelen mód feltöltötte, ledugózta, aztán a
hőtágulás miatt szétnyomná a tömítést: inkább ki a csövön... -
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Ma nincs meló, így ma reggel nem mentem a mocival. Ami nem azt jelenti, hogy délután nem fogok... Bár most elég hűvös van, beszéltem a Rákosi úton lévő szervízesekkel, 5 ropiért takarítanák ki a karbit. Én többre számítottam...
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #48993 üzenetére
Akkor majd NE add át nekik az üdvözletem, jó? Azért (is) van 1+ misiben
a Maja, mert ott vettem "occóért". Amúgy ez volt ez a szerviz, ahol meg volt
beszélve, hogy akkor a motor kap egy plexit, sportkiput, xenont az új gumik,
meg az olajcsere mellé... Ebből csak a gumi és az olajcsere valósult meg. -
Tibee86
nagyúr
válasz 30z.Samu #48995 üzenetére
Mi lett a Csömöri szakival, akinek még mindig intézed az elérhetőségét?
DigitXT: Pedig a honlapon ezt
hazudják: "Használt robogók bevizsgálva és garanciával kerülnek eladásra."#48997: Nagyon megutálhatta a motorozást, ha rögtön ki is törölte a számát.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #48995 üzenetére
Már kifejtettem korábban, de: plexi más típushoz való volt, kipufogó más típushoz való (soha nem gyártották Majára!), xenont meg "nem találtak", amit bele lehet rakni a Ba20d-be. Jé... Valami H7-et tudtak volna talán belefaragni állítólag, de akkor nem lett volna refi, de erről amúgy meg sem kérdeztek, csak akkor közölték, amikor mentem a motorért, hogy ez nem nyert. Na, másnap vettem egy H4-es szettet, és belefaragtam: csak azért is! Később persze lehetett venni Ba20d xenont, amikor a kínaiak megtalálták ezt a piaci rést. Más kérdés, hogy annyira nem nyerő, mert jobban vakít, mint a H4. A nyerő, az a projektor, de a Majába kicsi a hely a lámpatestben egy ilyen moddinghoz - majd télen megnézzük a lehetőségeket huszival, ha lesz rá igény.
Persze mindenen (igen, a meg nem csinált dolgokon is) "qrvasokat dolgoztak": a bontott plexit "órákig" polírozgatta, mielőtt (!!!) rápróbálta volna, hogy rámegy-e (nem), a kipufogót "nagy munkával" leszedte, mire rádöbbent, hogy nem oda való, és gondolom (poén) a xenonnak való utánajárás is "óradíjban" ment. Duma, duma, duma, meg a naiv vásároló megvezetése, lehúzása.
Tibee86: a papír (bocs, a honlap) mindent elbír. Talán már azt is írtam, hogy a vásárlás után ~2 hónappal, és ~1000 km-rel szakadt a szíj. Persze előtte két héttel már kellett zsír új gumit venni, mert ami rajta volt, azon profil nulla, és csúszott, mint állat: az a motor műszaki vizsgát szerintem nem látott, CSAK a papírt intézték hozzá (szintén qrvadrágán: csávókám egy 10-est zsebre is rakott csendben, a vámos meg reklamált, hogy még 6000 Ft-tal jönnek neki, én meg mondtam nekik hogy ezt boxolják le egymás közt, ÉN odaadtam nekik az elintézés fedezetét!). És a gumicserét ugye ők csinálták. 200 km múlva meg a motor cserbenhagyott szíjszakadással. Na ennyire nézték át, és ennyire érdekelte őket az egész. (Többet asszem nem is voltam náluk. Ill. még egyszer, amikor valami zörgött a motoron. Meghallgatták, és azt mondták, a doboz zörög. De levettem, hogy nézze már meg úgy is, mert nem: kiderült, hogy a légszűrőházból hiányzott egy csavar: a korrektség jegyében, azt kaptam ingyen.)
Amúgy tőlük származik az a mondás: "A Yamahákat úgy indítjuk, hogy..." Mire a szerelőm (később): ja, hát ha nem működik az automata szívató, akkor tényleg kell szenvedni a gázzal...
Szóval bevizsgálva? Garanciával? Garanciával arra, hogy ha a vétel másnapján nem sikerül melóba mennem, mert nem röffen be a gép, de az akku is szar, hogy tovább próbálkozzak, és akkor kapok egy másik akkut? (Igen, azt kaptam! Juhé. az, hogy kiesett a nap a melóból, BKV-znom kellett akku töltőért, és a többi...) Egy kotla szart adtak el, friss papírral, ne szépítsük. Nem mellékesen bizonyíték arra, hogy a motor ott sem volt a vizsgán: a rendszámot akkor kendácsolta (!!!) fel a sárhányóra, amikor mentem a motorért, hogy akkor elvinném. Rendszámtartó keret az ugye drága (500 Ft). Felajánlotta, hogy átfúrja (!) nekem a rendszámot, és két csavar. Vazze... Végül szigszalaggal ragasztotta fel (mondtam, hogy én majd veszek hozzá keretet, ne gányolja össze nekem a zsír új rendszámomat).
Csak a tényeket írtam, mielőtt valaki azt mondaná, hogy "rossz hírüket keltem". A leírt tények alapján meg mindenki ítélje meg, hogy milyen a hozzáállásuk...
Ui: igen, ott vettem 2009-ben új, 0 km-esként a SYM-et, amiről kiderült, hogy 2006-os. No comment. Aztán persze árulták 2008-asként, vagy nem tudom. Röhej. De legalább annyi igaz volt, hogy a SYM-hez nem kellett hozzányúlni. Arra semmit nem kellett költenem a tankoláson (meg egy olajcserén) kívül.
huszi.gyb: Mármint a motor részére.
Akkor nyertek, mert motorikusan NEM volt vele gond. (A szívatót leszámítva.)
Minden más volt rajta szar, de azt hiszem, neked nem kell ezt magyaráznom.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #48998 üzenetére
Ha a kereskedő tulajdonában van a motor. Ezt úgy szokták kijátszani, hogy csak bizományosként, a régi tulaj nevében árulják a motort, biankó, előre félig kitöltött adásvételivel (amikor beveszik a gépet eladásra, a volt tulajjal kitöltenek egy fél adásvételi szerződést, a másik oldalát meg a vevővel majd akkor, ha tényleg létrejött az adásvétel. Íg viszont magánszemélyek között történik az ügylet, "megtekintett állapotban".)
Legalábbis autónál ez a szokásos módi.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest