Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dippe

    tag

    válasz mumtaz #38434 üzenetére

    Érdekes amiket írsz.

    Bocs, ez most hosszú lesz, de hátha tanulságos neked is:
    Van egy tákolt CNC-m, amin elég sokat játszottam, szívtam a léptetőmotorokkal. A fő tanulság az volt, hogy nagyon módszeresnek kell lenni, és hogy a motorok, elektronika sokkal többet bír, mint az ember gondolná:
    Eleinte a "gyári" elektronika miatt szívtam, menet közben stepper stalling miatt. Stallingnál 2 állapot közt ragad a motor, mint pl itt: https://www.google.com/search?q=stepper+stalling&oq=stepper+staling&aqs=chrome.1.69i57j0i13i30j0i8i13i30l6j0i390l2.4031j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:ab1ca79f,vid:ejII1fj7L-M
    Annyiban szívás a CNC-nél egy ilyen, hogy a többi motor megy tovább, és a 6mm-es marófej az asztalban/fém lefogatókban köt ki a végén... Nem volt sok lehetőség kísérletezni a drága fejekkel, anyagokkal.
    A hibára végül úgy jöttem rá, hogy a határra állítottam az értékeket: gyorsulás, sebesség, épp csak ne stallingoljon a motor. Miután könnyedén tudtam reprodukálni a hibát, kiderült, hogy a golyósorsó egy ponton árnyalatnyit szorul, és ott feküdt meg az Y tengely motorja. De a mechanikai rész önmagában nem indokolta a leállást. Picit emelve az A-t jónak tűnt pár percig. A bemelegedett elektronika elgyengült, és nem adott le elég áramot. (Ez a te esetedben nem valószínű az új board miatt)

    Ezután odatákoltam pár hétre egy arduino-t CNC shielddel és egy pici microstepes 1,5A-es driverrel. Így mentek 1,5A-re állítva a Nema 23-as motorok, kb. 20kg súlyt mozgatva hibamentesen!!
    A microstep szám nagyban befolyásolta az erejét. Ha jól emléxem 4-re kellett levenni, magasabb számnál beütött a stalling. Minőségben és rezonanciában a 4 és 32 közt minimális volt látható különbség. A microstep elvéből adódik, hogy minél több van belőle, annál gyengébb lesz a motor.
    Az nagy acceleration is hasonlóan gyengíti a motort.

    Szóval ezért javasoltam lefele menni a határig, és ott keresni a hiba forrását. Ha fölfele emeled, lehet hogy elfeded a valódi gondot.

    Másfelől bátran emelheted az ampert a driver tudásának 80%-ig ésszerű lépésekben a kísérletezés alatt. A motor nem lehet forró! Azt folyamatosan nézd.

    Ha mindenképp fölfele mennél, érdemes megemelni mindenhol az A-t mondjuk 20%-al. Így kiderül, hogy az elektronika hűtés, táp elegendő-e.

Új hozzászólás Aktív témák