Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz spyduck #24879 üzenetére

    "a sok laikus azt hiszi, h számít a CPU a játékoknál"
    Ez most komoly? :Y :F Ezzel egyben mintha azt is állítanád, hogy idióta az, aki azt állítja, hogy CPU-igényes számításokra is bőven szükség van a játékoknál a megjelenítéshez... szerinted nincs? Ezt kicsit bővebben is kifejthetnéd, ha már ilyen erős állítással rukkoltál elő...

    Sk8erPeter

  • Tom1939

    őstag

    válasz spyduck #24879 üzenetére

    Igen nagy többségében vga limitesek a játékok. Speciel a COH blitzkrieg modja amivel sokat játszom állítólag cpu limites (hd texture és egyéb finomságok, gondolom az amatőr modoloktól már nem telt az optimaliálásra). De mondjuk nem nagyon van gép ami ezt játékot tudja ultrán 4v4 játékban (nekem highban jól fut).

  • modder

    aktív tag

    válasz spyduck #24879 üzenetére

    :D A sok laikus azt hiszi, hogy a játékoknál csak a videokártya számít...
    A következtetésed nem feltétlenül helyes, mert nem áll rendelkezésedre elegendő információ abból a tesztből.

    Elmondom hogyan működik egy játék:
    A GPU
    A virtuális világ egy része fel van építve a videokártya memóriájában. A megjelenítendő objektumokról a vertexei és topologiai információk tároltak (azaz melyik vertex melyikbe csatlakozik). Emellett vannak textúrák, normálvektorok, maggasági textúrák bump mappinghoz, fények, anyagjellemzők, csak hogy néhány alap dolgot kiemeljek.
    Amikor egy frame megjelenítésre kerül, az olyan, mintha vennél egy pillanatképet a memória állapotából: vertexek elhelyezkedése a 3d térben, hozzájuk tartozó textura koordináták, fények helyzete, majd fogja a gpu, és ezekből az információkból a kamera helyzetétől függően a virtuális térben kiértékeli a látott képet.
    Tehát egy gyors videokártya jellemzője a lassabhoz képest, hogy 1 időegység alatt ugyanazt a világ állapotot többször képes kiértékelni. Ha a virtuális világ több fényforrást, több poligont, nagyobb textúrákat tartalmaz, akkor a bonyolultság növekszik, 1 időegység alatt kevesebb framet tud számolni.

    A CPU
    A cpu szerepe egy játékban: A mozgó objektumok helyének és helyzetének (orientációjának) kiszámítása. Ütközésdetektálás ugyanúgy kiterjedt objektumokra, mint lövedékekre. CPU-n számolt particle effekt: amikor sok apró részecske röpköd ide-oda, mondjuk egy tüzijáték. Játékmenet feltételeinek folyamatos vizsgálata: meg vagyok-e halva, mennyire vagyok sérült, mennyire ment le az életem találatnál vagy útvonalkeresés egy startégiai játék térképén. AI, mikor kit lőjjön az egység (ez minden egyes egységre)

    Szóval a fentiek alapján biztosan állíthatom, hogy a játék élményt a nem elég erős cpu ugyanúgy visszafogja, mint a nem elég erős gpu. Csak amíg a grafikán lehet butítani: kevesebb vertex, kisebb texturák, kevesebb fény, addig a cpu feladatain nem nagyon lehet egyszerűsíteni.

    Azt javaslom, hogy próbáld ki egy normáis videokártyával a starcraft 2-t (akár lebutított grafikával) sok egységgel egy core i3-on, és egy core i7-en. BIztos vagyok benne, hogy érezni fogod a különbséget.

Aktív témák