Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fred K.

    tag

    válasz Egon #3739 üzenetére

    ha bontatlanul küldöm vissza akkor mi az indok...mert ha kibontom akkor előjöhet valamilyen hiba, de bontatlan állapotban nincs értelme a rendeletnek...
    de szerintem nem "bontatlan" hanem "eredeti csomagolásra vonatkozik"
    viszont az hogy ők mit írnak a honlapon meg hogy mit mond a fogyasztóvédelmi törvény ide vonatkozó része az megint más...

    nagyon szeretnek ilyen megtévesztő "vásárlási szabályzatot" közzétenni...és hiába van ott hogy elfogadod, ha ellentmond a fogyasztóvédelem által törvényben meghatározottaknak.

    a múltkor vettem egy pólót...Az volt ráírva: Balek!...csak tudnám mi került rajta 38500 forintba...

  • Fred K.

    tag

    válasz Egon #3739 üzenetére

    nah megkerestem neked:

    Nyolc napig visszaküldhető

    Áruház az egész világ
    Az elektronikus kereskedelmi portálokon kötelezően fel kell tüntetni az alábbi szolgáltatói információkat:

    1. A szolgáltató vagy képviselőjének a neve
    2. A szolgáltató lakcíme, székhelye, telephelye
    3. A szolgáltató elérhetősége, különösen elektronikus levelezési címe
    4. A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal által vezetett nyilvántartási szám
    5. A szolgáltató adószáma
    6. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
    7. A fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételei
    8. A szolgáltató azon címe, ahol reklamálni lehet
    9. A nyolcnapos elállás joga, annak feltételei, gyakorlásának módja és következményei
    10. A szavatosság, illetve a jótállás feltételei, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatások (alkatrészellátás, javítószolgálat) biztosítása

    Egészen más – szélesebb körben gyakorlatilag ismeretlen – előírások vonatkoznak az online kereskedőkre. Abból a megfontolásból, hogy internetes vásárlás esetén a vevőnek csak az áru átvétele után nyílik lehetősége arra, hogy a terméket kézzelfoghatóan megismerje, a jogalkotók szigorú szabályokat hoztak a „távollevők között kötött szerződésekről szóló” 17/1999. (II.5.) Korm. rendeletben. Ennek értelmében, ha interneten rendeltünk – de ide tartoznak a postai csomagküldők is –, akkor az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül mindenféle indoklás nélkül jogunk van elállni a szerződéstől. Ebben az esetben a megrendelt árut a kereskedőnek visszaküldve legkésőbb 30 napon belül vissza kell kapnunk a teljes vételárat – a postaköltség viszont minket terhel.

    A webáruházak üzemeltetőinek ráadásul kötelességük a 8 napos elállás lehetőségére a honlapon felhívni a vásárlók figyelmét – amiért érthető módon nem lelkesednek, ezért a legtöbb kereskedő az egyértelmű jogszabály ellenére „elfelejti” ezt megtenni. Semmi probléma – a jogszabály ilyenkor még inkább minket véd. Ha ugyanis a kereskedő elmulasztott értesíteni minket a 8 napos elállás feltételeiről, akkor arra 8 nap helyett máris 3 hónapunk van, mindenféle külön indoklás nélkül. Ha a kereskedő ezt a mulasztást a 3 hónapos időn belül pótolja, akkor a 8 munkanap onnantól ketyeg, hogy a tájékoztatást megkaptuk.

    a múltkor vettem egy pólót...Az volt ráírva: Balek!...csak tudnám mi került rajta 38500 forintba...

Új hozzászólás Aktív témák