Hirdetés
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Már várja a startpisztoly eldördülését a Gaudi 3
Hirdetés
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
-
Két hét múlva startol a Dimensity 9400
ma A 3 nm-en várt MediaTek csúcslapka odapakolna a Snapdragon 8 Gen 4-nek és az Apple A18 Prónak is.
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A fizika törvényei meg ezt támasztják alá
A videóban van egy szép csepp alakú hátulja az autónak, meg egy megtört szélvédője. Ha normálisan áll, akkor van egy meredekebb homlokfelület (a szélvédő) és utána egy szépen vékonyodó far.
Amelyik fordítva megy, annál van egy emelkedő rész, utána egy meredek letörés (a szélvédő), ezért aztán ott leszakad az áramlás és visszahúzza. (a légellenállás nagy részét ezek a leszakadó örvények adják)Mod: elsőre úgy gondolom, a homlokfelület nagyobb mérete arányaiban jobban rontja a légellenállást, mint a hátsó résznél képződő turbulencia.
Elsőre legtöbben így gondolják, pedig közbe meg nem is
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Szplöttyy
senior tag
Én is a G Astrát venném, DE! teljesen megértem, hogy suzukiban gondolkozik. G astrából csak egy szép álom, egy fiatal kevesett futott példány, emberi áron. Az hogy ki hova tekeri, az meg nem számít. Nem vagyok kilométernáci, én bármikor megvennék egy 300ezer, vagy több kilométert futott autót, de megértem azt is, aki nem akar ilyet. Sok hozzászólásodat olvastam már, így "ismerlek" persze ez nagy túlzás, és tudom miért mondod a G Astrát. De neki teljesen más igényei vannak szerintem.
Smoke & Torque
-
eddie17
addikt
-
Kornel
veterán
Én júliusban egy 142 ezret futott Punto-t vettem, most 195 van benne, eddig egy első fékbetét kellett bele, meg vettem egy termosztátot, meg egy klímahajtó szíjat. Semmi köze a normális állapotnak a keveset futáshoz. Ott nyilvánvaló, de én piaci áron vettem, Te pedig jóval drágábban a tiedet.
Nem vettem drágábban, csak jó helyről kell kifogni, nem egy neppertől kell megvenni, aki 250-ről tekerte vissza 120-ra. Azért pont suzukit keresek most is helyette, mert sokkal könnyebb kifogni 4-5 évesen egy vidéki nagypapa 40-50e km-t futott szervizkönyves példányát, mint sok cégautónak használt típusból... tapasztalatból mondom, hogy egy keveset futott szervizelt kocsi sokkal tovább elmegy hibamentesen, mint egy 150-200ezret futott (akár rendesen szervizelt)kocsi, volt már ilyenem is, olyanom is.
-
8nemesis8
veterán
-
#10726912
törölt tag
-
mycso
veterán
A 9ft, amit így adhat (adó mentesen), a felette lévő után adóznia kellene, ezért nem is adják szinte sehol.
(#11351) Rick4: most azt tudod, hogy ugyan azt írtad le, amiről már pár hozzászólás óta irkálunk: ADHATÓ (a 9ft-on felül) A 9ft-ot pedig kötelező jelleggel ADNIA KELL!
Illetve nyilván veled értek egyet, hiszen nekem is jobb lenne, ha többet adna, de nem ad (nagyon régóta)...[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Dare2Live
nagyúr
"de az autót nyilván használod magáncélre is, mégis zsebre tettél 57 rugót a bő lére eresztett üzemaynagszámításon felül."
jájj ha így lenne ehezz képest ez magánautó, ezen a 9Ftn felül egy fillért se kapok pl üzemanyagra. Ez a 9ft/km össz az amortizáció+üzemanyag.
Ja és ehez is 86* képpen kellett igazolnom, hogy munkakezdésre se busszal, se vonattal nem lehet beérni. Reggel 5hkor kezdek...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
8th
addikt
Na ja. És akkor jön Csikós mester ilyen dumával:
"No és persze a stílusos autók közé tartozik minden Mercedes is, függetlenül attól, hogy a márka akkor gyártotta talán fennállásának legrohadósabb autóit. És milyen vicces, akkor vezette be a harminc éves átrozsdásodás elleni garanciát is. De azért egy hamvas C180-as (1995) nem olyan taszító dolog, még metálpirosas-hússzínben sem, és még akkor sem, ha a kilométerszámláló 320 ezret mutat... És van ennyiért egy évvel idősebb, de egy mérettel nagyobb, klímás C200 is, vagy például szintén 1995-ös, utolsó szériás, W124-es E220, igen finom állapotban. De vigyázat, egy hátsófutómű-felújító szett (csak a szilentek) 100 ezer forint körüli kiadás. És tud ezekkel annyi baj lenni, hogy ihaj."
Vagyis rohadósak, a Punto II -höz képest öregek, gazdaságtalanok ráadásul g*ci drága hozzá minden. És első autónak ajánlja a 600k-s árkategóriában. Nooormális? Bírom a Csikóst meg az írásait de elég érdekesre sikeredett ez a cikk.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
Balupapa
senior tag
bármikor nézhetünk egy féktesztet egy keskenyebb gumis DE abs-es kocsival
legyen a tét 1 üveg sör és az eredmény meg jutyubra
sőt, úgy izgalmasabb lenne ha féktáv közepén ki kellene kerülni mondjuk 1 bóját
az hogy 50el átmesz a körforgalmon az csak azt jelenti hogy az odlalirányú tapadása (a szélessége miatt) jobb, egyenesbe bukod.
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Balupapa
senior tag
Mondtam hogy nemkörforgalom meg grand canyon!
egyenes szakasz
mondjuk 50-ről 0-raazt hoyg körforgalomban kanyargós úton jobban betapadsz elhiszem és nem vonom kétségbe. ameddig nem blokkolnak a kerekek persze hogy jobb a szélesebb gumi abs nélkül. mivel nincs szó fékezésről, ahol kijön az abs előnye
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
-
#10726912
törölt tag
Kifelejtesz valamit a dologból. Az ABS-nek az égvilágon semmi értelme nincsen addig, míg a gumi meg nem csúszik.
Ha besatuzok és blokkol a fék, elkezd csúszni a gumi. Ilyenkor van értelme az ABS-nek, nem? És emiatt előnyös, ha van, ha jól tudom...
Nem tapasztalat és nem megállapítás, hanem kérdés. Kb mindenkitől. -
m3tr0
senior tag
Csak azt nem nagyon lehet érezni,hogy hol tapad még a kerék, amikor vész fékezel vizes úton. Én múltkor egy lápánál fékeztem egyet, mert sárgára váltott és mondom inkább megállok. Esett az eső, fasza fehér aszfalt volt, lámpa vált én taposom a féket kerék blokkol csúszok...felengedem a féket autó lefullad és megállok simán.
Nem volt igazi vészhelyzet, ahogy rárúgtam a pedálra egyből blokkolt a vizes út miatt és akkorát lassultam,hogy lefulladt a kocsi(mert a kuplungot nem nyomtam be).
Rick és Vr6: hát ja, ebben is van valami...mondjuk így is megálltam ABS nélkül...csak csúsztam kicsit...ABS-szel is megálltam volna..kérdés,hogy hol.
[ Szerkesztve ]
-
plömplöm
őstag
"mikor tart ott a kerék, hogy blokkolna"
melyik kerék? mert van ugyebár négy darab. nincs olyan helyzet, hogy pont ugyanakkora a tapadás-határa a négy keréknek. pld a balelsőt még fékezhetnéd jobban, de a jobboldaliak csúsznak az út szélén lévő vizes faleveleken. na az abs pont ezt kombinálja ki, mindegyik kereket függetlenül a többitől tapadás-határon tartja.
tényleg érdekes, hogy ez a téma hogyan kerül időről időre elő...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
őstag
az abs nyilvánvalóan jó dolog mert irányítható marad a kocsi fékezés közben
ráadásul ha voltál már vezetéstechnikai centrumban jól tudod hogy a te abs nélküli kocsid a menetirányt megtartva pörögve fog csúszni 50-es sebességről fékezésnél csúszós útfelületen
ez azt jelenti hogy adott esetben nem csak az irányíthatóságot veszted el, hanem a kocsi oldalával fogsz az útmenti fába csapódni
amennyiben ezt nem tudtad, akkor tessék itt egy youtube video, én ugyanezt élőben is kipróbáltam abs nélküli kocsival az allianz tesztpályán
[link]
az meg hogy te a lábaddal fogod szimulálni az abs működését az azt fogja eredményezni hogy háromszor akkora fékutad lesz hogy meg tudd tartani az irányíthatóságot
csúszós útfelületen pedig felrakhatsz te háromszor olyan széles gumit, akkor is ugyanez leszlehet hogy te nem szereted az abs-t, de egy nyilvánvalóan szükséges és hasznos biztonsági extráról megmagyarázni hogy nem előnyös....teljesen értelmetlen
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
8th
addikt
"az ABS lényege, pont az, hogy a megcsúszó keréktől elveszi a fékerőt, még ha csak tizedmásodpercre is, de 100-as tempónál 27m-t teszel megy 1 sec alatt, kiszámolhatod, hogy 5 másodperc alatt 100 fékelvétel csak 1-1 centivel növeli a fékutadat, (mert ugye azt sehol se állítja senki, hogy ez csökkentené) máris buktál 1 métert."
Oké. Akkor ezt mivel magyarázod? Az autó, a gumik, az útviszonyok és a sebesség is ugyanaz. ABS on/off.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
Kornel
veterán
Laguna.... itt is szépeket írnak róla, és ismertem olyat, aki szívott vele...
"Máris Renault-ék küszöbén toporgunk. Lagunát legfeljebb akkor veszünk (van ennyiért I-es és II-es széria is), ha háromhavonta futóműveshez akarunk járni, de nem vetjük meg az általános motorszervizeket, az elektromos szakikkal pedig közeli barátságot ápolunk."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen