- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen asztali médialejátszót?
- Milyen notebookot vegyek?
- Apple notebookok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Egy hibát javít az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5592-es, WHQL aláírással rendelkező csomag nem is kínált mást.
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz focvis #146426 üzenetére
Is-is. Ezért is ajánlottam. Szerintem sokkal célszerűbb venni egy célgépet második autónak és venni mellé egy akármilyen hétköznapi autót a mindennapi nyúzásra mint venni egy olyan sportos autót amivel kompromisszumok sorát kénytelen megkötni az ember és ami a hétköznapokra túl sok élvezkedni pedig túl kevés. Egy seggel nem lehet két lovat megülni...
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #146440 üzenetére
Én is szemeztem vele anno de a Boxter fenntartása drága (gumi, fék, stb) és a 350Z-é sem olcsóbb számottevően. Boxtere volt Göbölyösnek olvass utána a TC-n. Mivel árérzékeny le is cserélte egy TT-re.
Végül letettem róla nem csak a fenntartási költségek miatt hanem mert olyan autó kellett amibe befér a család is és nem eszi le a gatyámat (ha akkor tudtam volna, hogy a Fűnyíró végül megmarad lehet bevállalok vmi keményebb cuccot de most már mindegy).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #146444 üzenetére
Most Cayman-nak hívják de Boxsterből is volt hardtop (mk1).
Pedig pont ott produkálna emberi fogyasztást, ha bántod városban/szerpentinen 20+ litert úgy becsókol mint ide Zala (csak h stílszerű legyek ).
Anno ugye Fűnyíró helyére kerestem nem mellé. Végül maradt mert ősök alól kihalt a Punyesz de ha ezt tudom előre akkor egy Z3-at, MX5-öt, Boxster-t, 350Z-t bevállaltam volna. Azokból viszonylag könnyű is kiszállni mert van rá kereslet.
mod:
vilike: Bocs. Javítottam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #147117 üzenetére
Köszönöm is a véleményeket is, általában elég sok idöt töltök egy-egy autóvásárlás elött háttéranyagok/fórumok, cikkek olvasásával, nyilván részben mert érdekel is, illetve szeretem tudni, mit nézek/veszek, és mindig jó mások tapasztalatát hallani/olvasni.
Nekem eddig szerényebb a lista, Opeles vonalból a Kadett Gsi/Astra Gsi/G OPC Caravan vonal Volt, szerettem én is mindet, az Astra a mai napig megvan hétvégi reszelös/játszós autónak.
A Caravannal is egyedül a helykínálattal volt bajom, nem vagyok egy karácsonyfadísz alkat, és a 190 centimhez nem tudtam kellöen letenni az ülést, a tetökárpit hajbirizgálása még elment, az jobban zavart, hogy a szemvonalamba nagyon belelógott a szélvédö felsö éle, plusz a középsö tükör is pont a látómezöben volt, emiatt is kezdtem a tágasabb vonal felé keresgélni.
A dízlit egyrészt amiatt nem preferálnám, mivel a hétköznapi munkajárat egy útra 11-12 km ( bár nyilván tudom, ez egyik motornak sem a kedvence, de talán egy benzines kevésbé hisztizik miatta ), emellett van sok kirándulás is, autópályázás, hazaút, stb, ami alatt szépen át van járatva a Motor, ergo lehet a dízlivel se lenne semmi gond, én mégis inkább benzines vagyok.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #147125 üzenetére
No, megvolt a megnézés, valóban a tetöablak miatt némiképp alacsonyabban van a tetö, de lehet a kasztni kialakítás miatt mégsem Volt zavaróan közel, de tény, és való, hogy enélkül még tágasabb lesz.
Az OPC-vel is 9-9,5 körül Volt a vegyes átlagom, ez nehezebb kasztni, köbcentivel, tekintve, hogy az autók a hobbim, ezért rászánom azt a plusz kiadást.Deal nem lett a vége, több okból Sem:
Elözetes levélváltás során rákérdeztem minden apróságra, hogy müködnek-e, van-e valamilyen hibája az elsö lökösön kívül, a válasz nemleges Volt, minden szép és jó, minden extra müködik.- Elsö lökös puffos ( képen is látszik ), parkszenzorok cserések, emiatt jelenleg a komplett rendszer halott.
- Balos Xenon lilás, csereérett
- Motor szépen járt, de emberünk lecserélte a müanyag szelepfeledet alura ( B Veci 2.6 V6 ), ami tömítés szempontjából jobb, viszont emiatt az olajbetöltö sapka a hátsó hengersoron van, valami olajcsö alatt közvetlen, így nem is lehet letekerni, az olajcserét a tulaj a nívópálca nyíláson keresztül oldja meg, ezzel bármilyen szervízböl elhajtanának, ergo vissza kellene alakítani gyárira.- Beltér szép, extrákra újfent rákérdeztem, minden jó-e, válasz " természetesen, minden ", aztán ezt gyorsan megcáfoltam, mert a bal hátsó ablak semmire nem reagált.
Aztán szépen kiderült, hogy kb az összes ajtókapcsolót cserélni kell, mert hébe-hóba müködnek, tükörállítás is vagy megy, vagy nem, ablakok is elég rapszódikusan, a tükröt motorikusan behajtottuk, kihajtani már nem tudtuk. Plusz az elsö ülésfütések inkább nem, mint igen müködtek, a tulaj szerint persze ezek is okésak. ( szerintem meg nem )- Próbakör alatt minden váltás után a kuplung normál felengedésekor jött egy fémes csattanás+rántás kombó, ha nagyon óvatosan engedtem, akkor nem...
Ez így elég sokminden lehet, elég lutri az egész így, illetve az eladó gyerek se lett szimpatikus, hogy a szerinte hibátlanul müködö extrák 80%-a mégsem müködik jól...Szóval mondhatjuk, hogy kevés plusz és sok minusszal tarkított megnézés után, fájó szívvel, de eljöttem, pedig nagyon szerettem volna, hogy jó legyen, de a képek megint túlértékelték a valódi állapotot.
-
Blaise
veterán
válasz focvis #147182 üzenetére
Vezettem hoszabb ideig több céges autót VW Golf/Sportsvan/variant és Audi A3 vonalon ezekkel a motorokkal.
Gyengébb 1.4 TSI dinamikusan viszi a bódét, komolyabb autópályázásokhoz inkább a 150-es verzió ajánlott, annak a nyomatéka is több ha jól emlékszem.
1.6 TDI jóval erősebbnek érződik, mint az 1.2 TSI.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #147184 üzenetére
Igen, az Volt az egyetlen racionális választás, több sebböl vérzett a dolog.
Másnap megnéztem egy másik darabot, nyilván ez Sem tökéletes, magán viseli a tizenpár év nyomait karcok, apróságok formájában, viszont müszakilag rendben tartottnak tünik, extrák is rendben vannak, minden dokumentáció, szervízkönyv ( vezetve, kérdés persze mennyire valós ), összes kulcs, Pass kártya, minden megvolt hozzá, szóval ez már eleve szimpatikusabb volt, a bibiket pedig majd idövel eltüntetem.
Nagy az öröm most, a V6 ( még ha nem is V8 ) hangja, és a agilitása már most megfogott.
-
footy
addikt
válasz focvis #147316 üzenetére
Ezt en annyival kiegeszitenem, hogy nem mindegyikbe ennyire egyszeru. Foleg ha trendline akkor konnyen elofordulhat hogy (kormany)vezerlot is kell cserelni. (es esetleg slipring-et(csuszugyuru?))
[ Szerkesztve ]
-
Sztenly
tag
válasz focvis #147361 üzenetére
focvis: Nagyon köszi a felvilágosítást. Ez ezért szempont mindenképp.
Pumma: Meglep, hogy a jófogásról linkelsz, azt hittem a használtautón érdemes inkább nézelődni. (ott pl több paramétert adnak meg)
Egyébként ha astra F lenne végül, akkor évjárat vagy egyéb dolgot érdemes még megfontolni? (Azt tudom h a motor ne kopogjon, nyílván a főbb alkatrészek rendben legyenek plusz akaszni ne rohadjon)
Vslszeg egyedül csinálnám vagy volt akinek ebben az ársávban megérte hivatásos szerelővel fürkészni az autót? -
gzbotii
veterán
válasz focvis #147710 üzenetére
Melóban hetente vezetek egy XP10 Yarist, 997ccm motorral, veszélyes 69 lóerő és 6000rpm előjön mind a 95 nyúlmókus!!!44!négy44!
Szóval tudnék vele élni, csak nekem nem kényelmes + nem reflex, benzinest is elváltom 2500-nál
Főnököm 1.6 Vitaráját (4gen) is szoktam hajtani, és mindig fura, hogy 4000 környékén (vagy sportmódba kapcsolva 3000) jön meg az élet.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
szőröscica
addikt
válasz focvis #147710 üzenetére
Nekem is furcsa volt 8 év turbódízelezés után beülni az 525i-be, ez viszonylag pici motor, nem túl nyomatékos, forgatva jön meg az ereje.
Szerencsére az automata gyorsan visszadob pár fokozatot, és akkor kellemesen megy, de elsőre fura volt, hogy hatosban 120-ról nem gyorsít úgy el, mint egy turbómotor. Igaz, nagyon hosszúak is a fokozatai, 143-nál 3000-et forog csak, a nyomatékcsúcs meg 3500-nál van.
De azért a szívómotor csodás hangját, meg azt a lineáris erőleadást nagyon élvezem, nyoma sincs a dízelek butaságának benne. Megértem, ha valaki azt a hegyomlásszerű hirtelen tolást kedveli, tényleg azt hiteti el az emberrel, hogy ő császár, de jobban tetszik, amikor a hatezret elhagyja a fordulatszámmérő és érzem, hogy még mindig jön belőle elő az erő.
-
Kornel
veterán
válasz focvis #147971 üzenetére
Mit tekerem a rádiót sehova
Csendet akarokTsebacsi: értem én, az nem autó
Mod: egyébként tudom, hogy ólom nehéz, ezáltal kevésbé fürge, jó fél literrel többet eszik mint egy vitara, cserébe nagyon jó futóműve van, és halk, nem mellesleg tartós.
Valamit valamiért.[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz focvis #147971 üzenetére
Valaki tudja egyébként, hogy a J astrából miért a sedán kivitelből csináltak Classic-ot? H-ból még volt a ferdehátúból és a kombiból is, azok sokkal praktikusabbak, sedan-t én pl. biztos nem vennék.
Másik kérdés: ti vennétek olyan autót, ami már volt törve? Mondjuk ha csak az első, vagy a hátsó lökhárító sérült, de egyéb nem (nekem ez még nem tűnik olyan vállalhatatlannak)?
Illetve céges autókhoz hogy viszonyultok? Itt hátránynak tűnik, hogy sokszor aki használja egyáltalán nem érzi magáénak, és általában nem túl kíméletesen bánnak velük, viszont előny, hogy biztos elvégezték az összes karbantartást (hacsak a szerviz nem sumákolt valamit) időben. -
vendingo
veterán
válasz focvis #148136 üzenetére
Golfom van. 1x raktam bele biciklit, soha többet. Bele lehet rakni, de szívás, illetve semmi hely nem marad, üléseket is előrébb kell húzni.
Jelenleg a horgászbotok se férnek el, hátsó ülésre kell pakolgatni. Roomsterbe meg simán bemennének az 1 részes 2-2.5 méteres botok is.
Ami még nagyon bejön, hogy a hátsó ülések egyszerűen transformerezhetőek, illetve kiszerelhetőek. 2 ember simán elmegy vele kempingezni. Méretre vágott matraccal, felfújható ággyal a kocsi hátuljában aludni is lehet.Adnom kell az igényekből, de az automata klímáról való lemondás fájó pont lesz.
Minden más nem érdekel, megvagyok nélküle, e.ablak elől meg úgy is alapfelszereltség.Még a kangoo tetszik, létezik belőle emelt hasas 4x4-es, de elég ritka, meg az évjárat kritériumból ki is esik.
Az évjáratból, kevés futásból nem szívesen engednék, mert végre szeretnék egy fiatal autót, nem 10-20 évest átfordult órával.. A golfom most 13 éves, ideje lenne váltani, főleg a méretei miatt.Még nézegetem a lehetséges szabadidő autókat, nem sürgős a vétel.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz focvis #148142 üzenetére
Nekem a Golf 4-be necces volt, főleg mert 2 méter vagyok, huzigálni kellett az üléseket.
Amúgy twingóba is bepasszíroztam 2 bringát, de nem volt nagy öröm.Most jobban nézegetve a roomstert, elég puritán belül, hangos, rosszul szigetelt, fos váltó, fos fékek. Nem tudom mennyire lenne elviselhető a mostani autóm után. Corolla verso tökéletes autó lenne, de az más ligában játszik.Fiatot, citroent nem nagyon nézegetek, még a nissan note került képbe, de nem annyira ötletes a pakolhatósága, mint a roomsternek. Roomsterből kapásból szednék ki hátulról 1-2 ülést, csomó problémám megoldódna.
Az 1.2 Tsi mennyire vállalható? Dízeltől nagyon félek, de nincs nagy bizodalmam Tsi-vel se.
Alap 1.2 harmatgyenge, de az 1.4-es se fogja repíteni, 1.6-ost meg egyáltalán nem találni belőle.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz focvis #148154 üzenetére
Tennék félre kb 200-300 ezret a kötelező dolgokra, meg az átírásra. TSi-nél kapásból vezérléscserével kellene kezdeni, vagy azért kell félretenni, ha megnyekkenne egyből tudjam javíttatni?
Még párat aludnom kell az autóvételre, nem szoktam elkapkodni. A mostani autóm is 3-5 hónap alatt találtam meg, lesz időm olvasgatni.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
kelly416
veterán
válasz focvis #148366 üzenetére
Nem, nem vetettem el, de be kell sorakozzunk hárman abba is, hogy megbizonyosodjak.
kalmanchris:
Igazából lehet, hogy elcsépelt, de Fiat és francia nálam kiesett a pakliból. Volt/van francia autó a családban, tapasztalatból írtam ezt. Nem, köszönöm, nincs szükségem a meggyőzésre. -
gaborbol
őstag
válasz focvis #148520 üzenetére
Previa nekem is tetszett anno, majdnem vettem is egyszer kb 10 eve, aztan inkabb dodge grand caravan sport lett belole. Persze ilyen aprosagokkal nem foglalkoztam akkoriban. ( ez a modell futott 2016-2017-ig)
kelly416:
Ha Magyaroszagon lennek, en biztos megneznem az olasz-franci csoportot alaposan, gondolom alkatresz azokhoz a legolcsobb, valoszinu abbol is van a legtobb.
A kombi-kozepes meretu SUV kategoriat en is kilottem 3 gyerekkel. A kisbusznak van a legtobb ertelme. Azert lehet a 3 gyerek befer majd a kozepso ulessorra, meg kell probalni, mert valoban nincs sok hely ezekben, ha a 3. ules sor is ki van nyitva. Atlag 10-15 centivel szelesebbek a kombiknal tehat lehet elfernenek. Nalam mind a harom gyerkoc gyerekulesbe lesz ( 20 honapos es ket ujszulott) majd kiderul, ha megvettuk a masik ket ulest is.[ Szerkesztve ]