Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós kamerák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
ph Három Hall-effektusos kapcsolóval megpakolt jószággal gyarapodott a cég portfóliója, és az egyik vezetékmentes.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #146308 üzenetére
Egyszerű technika, beltér kicsit amerikai színvonal, Európában viszonylag ritka, de egy Prius szerviz simán megcsinálja.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #146387 üzenetére
Akkor meg már Q7 6.0 TDI, annál a 3.0 V6 van megszorozva 2-vel, nem az R5
ADAM1337: A 2.5 R5 motor alu blokkos, csak egy bevonat van a hengerekben, nincs hüvely. Ha elkopik az a hajszálnyi réteg, drága mulatság rendberakni. A vízpumpa kialakítása miatt a víz és az olaj össze tud folyni - elégtelen kenés, olaj ráég a hűtőrendszer egyes részeire (utóbbiról tudnék mesélni, szerencsére csak egy előkamrás motorral történt). A 3.0 V6 TDI karbantartása jóval több lehet hosszú távon, mint egy kisebb motoré, de nem érinti olyan fatális és alapvető konstrukciós probléma, mint a 2.5 R5-öt. Bezzeg a régi 140 lovas 2.5 sor 5 a régi A6-ban jó volt még, bár csak azt fejlesztették volna tovább
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Victoryus94 #146462 üzenetére
Fabia 1.2 benzint kerüld, 1.4 az ajánlott. Ha már a fogyasztás számít, én simán vennék egy szívó dízelt belőle
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #146470 üzenetére
SDI is hasonló fogyasztással bír, csak nincs CR se turbó A HDi-ben is egytömegű a lendkerék?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tresh #146473 üzenetére
Persze, de ha az előző tulaj nem vigyázott az indítás és leállítás fél perc betartására, illetve szennyezett gázolajat tankolt, nagyobb a rizikó egy szívó benzinhez képest. Fabia esetén itt az 5 litert fogyasztó motor, és a spira) spirálrugós futómű, 1.2 benzin helyett én emellett tenném le a voksomat
Mauzes: RAV4 hibrid szerintem is
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #146518 üzenetére
3000 felett pedig szép hangja van a dízel 5 hengernek is, alapjáraton ketyegtetni meg a fékpedál használatához kapcsolódó tevékenység lenne
-
molnarpeter
nagyúr
Alfa 156-ban melyik benzines motor jó, melyik rossz? Milyen hibákra érdemes figyelni, ami a típus jellegzetessége?
rwin5: a héten körbejártam egyet élőben, szerintem kifejezetten jópofa, és mocskosul keveset fogyaszt (összkerékkel is).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Integrale #146562 üzenetére
&Kickass: Köszönöm! Akkor nyilván érdemes amore adok-veszekből megpróbálni elintézni, semmint osztrák importosat venni hahuról. Magamnak egyértelműen 5 hengeres dízelt vennék, persze akkor már 159-ben
KAMELOT: halvány emlék, de mintha 5,4-et mondtak volna - hajtva, összkerékkel, városban is használva, 10 fok alatti hőmérskletben (de nem emlékszem pontosan, lehet 4,8-4,9 volt, csak a meglepően alacsony érték rémlik, elnézést ).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz runner 125 #146594 üzenetére
Gyakorlatilag az a technika, mint az adagolós 1.9 TDI, csak plusz egy hengerrel. Egyszerű, erő is van benne. A6-ba is szerelték, totalcar rulettkerék vonatkozó cikkei relevánsak lehetnek fenntartási költségek tekintetében.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboy93 #146681 üzenetére
Némelyik égőt eszi (izzóőrrel orvosolható), klímakompresszorral lehet esetleg gond, hátsó hídnál az egyik szilent drága (viszont egy Niva-féle tökéletesen jó hozzá! ), váltónak nem árt az olajcsere 80-100 ezer km-enként (1 és R tud nehezebben kapcsolhatóvá válni), világos belső ritka - de a világos szövet még ritkább, kormány bőr 350 felett szakadt ki csak, váltószoknyán előbb látszik meg a méter (200-at azért kibírhat biztosan), fényszóró a halogénes is projektoros (én gyári xenonra szavaznék, ha már lúd), könyöklő fedélnél tud valami elpattanni (olyankor le/hátra tudod nyomni kicsit, ha finoman ráterhelsz). Hirtelen ennyi ugrott be
-
molnarpeter
nagyúr
válasz matyi012345 #146731 üzenetére
Ezt a fajta Micrát csak 1.5 dízellel venném
-
molnarpeter
nagyúr
válasz matyi012345 #146734 üzenetére
7-8 ezrenként lecserélve valami vékonyabb olajat (5W40 legalább) simán kibírja, kamrás szívódízel. Nem tudok nagyobb problémát, mint hogy kétszer annyit is ehet Rozsda lehet a fő probléma szerintem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz LuckyL #147061 üzenetére
Egyrészről +1. Másfelől mikor jön haza a tulaj, nem ér rá addig pl. ügyvédi letétbe helyezni a pénzt, amíg nem zajlik le a folyamat - úgy, hogy csak a törzskönyvbe bejegyzett személy veheti fel a vételárat?
rasotamas: csinálj egy Excel táblát, három oszlop kell neked. Középre vezesd fel a fájó/nagyobb összegű javításokat, mellé két oldalra pedig írd oda, mennyibe került a Mazdánál, és mennyibe kerülne egy kinézett VAG esetén (közeljövőben esedékes tételekkel szintén). Ennyi idősen már egyre több konszernes vas is elkezdett rozsdásodni, ha nem figyeltek rá (első sárvédő alja+küszöb - ha nem mosták ki rendszeresen, első sárvédőív teteje - ha bent van még a gyári zajcsillapító szivacs), a galvanizálás ellenére is, de talán ez az egyetlen tétel pár éves távlatban még elhagyható. Ellenben add hozzá az átírást, vagyonszerzést, vezérlés+összes folyadék cseréjét, máris kompenzálva van.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Sur1G #147227 üzenetére
1.9PD: hajtórudak csapágyait kellhet cserélni, nem nagy tétel (BXE, BXF motorkód)
2.0PD: lásd összefoglaló VAG topiknál (olajpumpa, kiegyensúlyozó tengely, befecskendező rendszer)
2.0CR: 2010 után lett igazán jó, előtte érintheti az olajpumpa gondÉn 1.9-et vennék, jól bevált konstrukció, 1-2 motorkódnál van csak az említett gyengeség, de nem egy fájdalmas összeg rendbetenni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Leon/Octavia lesz legkevésbé rohadós szvsz, de kicsi az 1.4, először csak kopik, aztán elkezdi enni az olajat, stb. Szvsz 1.6 alá ne add, ott max a trafókkal lehet gond hébe-hóba.
Gergőke88: azok a 800 körüli számok is elég furák, márkaszervizben érdekes lenne lekérdezni. Nekünk is elírták valamikor műszakin, de talán csak néhány ezressel (228 helyett 225, vagy ilyesmi)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #147280 üzenetére
Octavia ára a porban van, abból még meg lehet csípni egyet, Leon valóban ritkábban fordul elő.
1M alatt én a rozsda miatt elvetném a régi Focust, hiába nincs baja megvételnél, vagy rá kell költeni egy alváz+üregvédelmet, vagy eladásnál bukik az ember a lakatolandó dolgok miatt. G Astra és Golf 4 padlólemeznél kevesebb a neuralgikus pont, Opel topicban pont volt téma a G rozsda szempontból, G4 és tsai esetén első sárvédőív+küszöbök eleje általában a baj, de évente foglalkozva vele kvázi rohadás nélkül bírják, de egy szép példányért tényleg ki kell meríteni a keretet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ViZion #147301 üzenetére
A beltér ízlés kérdése, nem is akarok vitát indítani Ha az adott típusok közül az tetszik legjobban, mi leírtuk, melyik autónál milyen hibákra lehet számítani, te pedig tudsz ezekkel élni, akkor minden rendben. Inkábbb válaszd azt, amibe szívesen ülsz be, és nagyobb fájdalom nélkül költesz is, ha szükséges, mintsem undorral kelljen nap mint nap ránézned. Szvsz vétel után nézesd át az alját valakivel konzerválás céljából, hogy ne terjedjen tovább a rozsda, hosszú távon olcsóbb megelőzni a bajt. Talán a sárvédő alját most max néhány tízesből rendbe lehetne szedni, és nem lenne vele baj a következő műszakikon sem.
Ha már említetted a futást, nekünk is külföldről jött autónk van, amit vagy profi tekert, vagy valós a km állása (óra és ECU kis eltéréssel stimmel). Alapvetően is inkább pártolom az egyenes és őszinte állapotot, millió fontosabb tényező van, kb az utolsó lehetne az óra, hogy stimmel-e a többihez. -
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147409 üzenetére
Listaár általában magasabb, mint amennyiért eladják az autókat, például hirdetnek új Lexus NX-et 13 millióért is. Kérj ajánlatot sok kereskedőtől, és utána a legolcsóbb ajánlattal kérdezd őket körbe újra, hogy látszódjon, melyikek a drága kereskedések, és ki tudja annál is olcsóbban adni, így a végén a legolcsóbban tudod elhozni az autót. Egy összegben, vagy finanszírozással vásárolnád? Ha gondolod, írj nekem egy üzenetet.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147439 üzenetére
Érdemes alkunál finanszírozással kezdeni, mert akkor a kamat egy részét megkapják, így alacsonyabb árat tudnak neked mondani. Aztán ha engedtek az árból, utána érdemes csak jelezni, hogy ennyiért egy összegben is megvennéd A lexus.hu-n meg tudod nézni a promóciós árakat, ott is 2 milliós engedmények vannak. Fenntartási költségek szempontjából a Lexus lenne a legjobb, nem fogyaszt sokat (spritmonitor szerint az NX300h átlagosan 7,45 litert eszik 100-on), és megbízhatóbb, mert nincs turbó, common rail befecskendezés, bonyolult váltó (akár kettőstömegűvel), a regeneratív fékezéssel pedig a fékeket is kevésbé koptatja. Szerintem próbálj ki egyet, mert ez a leginkább logikus választás. A hibrid hajtásra külön szervizprogram vonatkozik, 10 éves koráig garanciális marad a hajtáslánc, ha az 1 év/15000 km ciklust betartják az ellenőrzéssel (14 ezer Ft alapból, karbantartás mellé kérve 7 ezer, más márka ennyiért nem szokott semmilyen garanciát hosszabbítani). Lóerőben 160-170 már elég szerintem, hogy tudj előzni, amikor kell.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147463 üzenetére
Hány km-t menne egy évben az autó?
A Lexus hibridje az egyszerűsége miatt tartós, még ha szokatlan is a fokozatmentes váltó, és az akkupakk tartóssága is bebizonyosodott az első Prius óta - ritkán van vele baj, egy-egy cella cseréje pedig nem nagy összeg. A 200t 6 sebességes automatájáról nincs infóm, de mondjuk az és a hibrid 5 alkatrészből álló váltója közül egyértelmű, melyik az egyszerűbb szerkezet. Turbós motor lévén ha hosszú életű feltöltőt szeretnél, ügyelni kell az indításnál és méginkább a leállításnál a korai kopást megelőzendő.
S-tronic=DSG=duplakuplungos
Mercedes esetén a 4 hengeres dízelnek sokak szerint csúnya a hangja, de nem ismerem annyira a konkrét típust.
A BMW-nél a 2 literes dízel vezérműlánca tud elkopni, ha zörögni kezd, nagyon meg kell bontani, mert hátul van rajta a vezérlés.
Hagyományos automatáknál hosszú távon számolni kell az olajcserékkel is, meghálálják. -
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #147468 üzenetére
&BBD: "Elnézést kérek a rossz magyar írásomért, külföldi vagyok" lásd aláírás (ok, MBW=BMW)
humax: mindjárt összeszedek pár gondolatot, és válaszolok.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FrankMonzano #147781 üzenetére
Gyári vagy más?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147467 üzenetére
Gyakorlatilag amire számíthatsz hosszabb távon:
-Q5 S-tronic váltó
-X3 N47 dízel vezérműlánc cseréje
-NX évi 144000 Ft fix kiadás pluszban
Ha 10+ évre tervezel, és sok km-re, akkor kérj a fentiekről árajánlatot, aztán tedd a várható költségeket Excel táblába. 150 ezer km-es futásig választanék az Audi/BMW közül, felette jönnek a rizikós dolgok, amik nincsenek a Lexusban. Mivel egy sima fék és időszakos szerviz simán lehet 200.000 Ft tájéka, a dízelek dolgai és a külön hibalehetőségek együtt már el tudnak vinni többet is, mint amit alapból megspórolnál az adón. Vagy ha már céges autó lenne, kérj ajánlatot flottás üzemeltetésre, akkor fix költség havonta,
nem ugrik be plusz javítási számla. -
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147826 üzenetére
Flottás üzemeltetésnél havidíj van csak, és a futamidő végén tudod esetleg megvenni az autót magadnak, ha akarod, de addig nincs a neveden, és nem lehet egy összeget letenni érte, általában azért választják a cégek, mert addig tudják máshol forgatni a tőkét.
DSG-hez és az N47 vezérműlánchoz annyit tennék még hozzá, hogy változó gyakorisággal fordulnak elő a bajok, kb. 150-250 ezer km körül jelentkezhetnek általában. Sűrűbb karbantartással elodázható, de egyiket sem mondanám teljesen elkerülhetőnek. DSG/S-tronic esetén egyfelől a kuplungnak lehet baja (kopás vagy kettőstömegű), vagy a mechatronika is elromolhat. Szerintem inkább Tiptronic, ha van rá lehetőség, Audinál ez csak 3.0 vagy nagyobb motorral elérhető. -
molnarpeter
nagyúr
válasz PainKiller13 #147894 üzenetére
1.3 dízelnél bele kell kalkulálni a vezérlés cseréjét, mert a gyár nem írja elő 80-120 ezer km-enként, bár minden nap látok 2x ennyit futott problémamenteset, már az újabb (javított) változatból ). Pandánál befolyik a légszűrőházba a víz, és megakaszthatja a motort, de más típus esetén nem hallottam ilyet. [link]
adalbert1: A C-max kb. olyan, mint a Golf Plus, tettek egy 1.2-es szorzót a kiindulási alap méretei elé Nagyon ritkán elektromossági bajok lehetnek, de nem igazán jellemző (talán nem is gyakrabban az átlagnál).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz LuckyL #147953 üzenetére
Abban a korszakban egyszerűen eldobható furgonok készültek szvsz. Olcsóbb lemezből préseltek, azért kezdi ki őket belülről a veszedelem, nameg a dobbetéteket is kispórolták, stb. Itt egy '96 Jumper van Szoktam figyelni, hogy milyen fényezéssel mennyire rohadnak, szerintem is van különbség eszerint is.
-
molnarpeter
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen