Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
Android 14-re vált a Nokia X10 és az X20
ma 2021-es modellek telepíthetik a 2023-as főverziót.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Csabroncka #167324 üzenetére
Ha nem számlával igazolt, hogy normális helyen lettek cserélve az elmúlt egy évben/elmúlt 10e kilométerben, és/vagy látszik rajtuk, hogy nem frissek, akkor;
- a motorolajat, olaszűrőt
- légszűrőt, pollenszűrőt
mindenképpen cserélném.Illetve szíjas vezérlésnél, ha nem igazolhatóan volt cserés a vezérlés amikor kellett és/vagy látszik rajta, hogy már nem új, akkor annak a cseréjét is felírnám a listára.
Amit még szerintem érdemes lehet cserélni ezeken kívül, ha nem voltak cserélve (vagy nem látszik rajta, hogy frissek); hűtőfolyadék, fékfolyadék, esetleg szervofolyadék.
-
BigBlackDog
veterán
válasz #94529552 #167328 üzenetére
+1, tudtam, hogy valami kimaradt.
(#167326) 426os: Szerintem típusa válogatja, Volvókánál asszem 8 év / soktízezer kilométer.
(#167327) Csabroncka: 4-5 év nem vészes kor. De preemtív jelleggel azért cseréltetném, amit kell a csereperiódusok alapján, vagy amit nem cseréltek korábban, amikor kellett volna. És motorolajból csak jó minőségűt választanék, ami megfelel a gyártói előírásoknak.
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #167341 üzenetére
A vízpumpával kapcsolatban még egy kis plusz infó; korábban én is úgy tudtam, hogy vezérléssel együtt kötelezően cserélendő. Aztán Volvókánál (S60 D5) kiderült, hogy csak minden második vezérléscserénél kell cserélni a vízpumpát a gyári előírás szerint. Tehát 160e kilométerenként / 10 évenként vezérlés csere és 320e kilométerenként vízpumpacsere (időintervallum erre nincs megadva). Ami azért eléggé meglepett. Aztán utánaolvastam, szerelőktől is kérdezgettem, de mindenki megerősítette ezt az infót. Ahogy sikerült megtudnom, nem jellemző, hogy korábban csöpögni kezdjen, vagy megadja magát a pumpa, ráadásul szerelő elmondása alapján az újabban gyártott gyári vízpumpák már néha szarabb minőségűek a tapasztalatai alapján, mint amik (és ahogy) a gyárban bekerültek.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Csabroncka #167401 üzenetére
Triviális, de azért leírom. Le kell egyeztetni a szerződésben szereplő (autóval és személlyel kapcsolatos) azonosítókat az igazolványok tartalmával és a kocsi papírjaival, illetve az autón szereplő számokkal.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Laraxior #167518 üzenetére
5 fokos külső hőmérsékletnél, kiegészítő fűtés nélkül nálam kellett 5-10 kilométer, mire a vízhőfok mérő mutatója beállt középre (öthengeres 2.4-es dízel). -5 és -10 fok között már a 20 kilométer sem volt elég.
Sajnos ez ilyen. Ezért is vagyok úgy, hogy kisebb távokra (10-15 kilométerre, vagy rövidebb utakra) benzines típusoknál maradnék. Ha megvan utanként a 20-25 kilométer, akkor már jobb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz vzsryl #167526 üzenetére
G Astra valóban nem rossz, de 500-650e Huf körül mi nem nagyon találtunk értelmes példányt a 2001-2004-es évjáratúak között. Vagy "csak tölteni" kellett a klímát és egy adag apróbb hiba volt rajta, vagy olajos volt a motortér, ahová csak néztünk, de volt olyan példány is, amiben se hűtőfolyadékot, se motorolajat nem nagyon találtunk az eladóval közösen keresgélve sem. Talán 700-800e Huf körül már jobbak vannak, de szerintem költségmentes darabot nem fog találni 900e Hufos kerettel.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Yiggdrasil #167532 üzenetére
"...2005-től és 100.000km alatt..."
Számít a kilométer is, de láttam már kisautót, dohányos tulajtól, városi használatból. 15 év alatt belement 71e kilométer. Egyszer megtörték kicsit az elejét (motorháztető nehezen nyílik), oldalát kicsit meghúzták és fényezték, egyik elem sem volt ép, mindenhol karc, horzsolás, törés volt (rozsda is, mert persze nem kezelték le egyik sérülést sem). Belül nem volt különösebben rossz, de rohadt büdös, áporodott szag áradt a teljes beltérből. Ülés egy-két helyen kiégetve, morzsa, kosz csomó helyen. Ez volt az eladó szerint egy kívülről kicsit csúnyácska, de alapvetően megkímélt darab.
Meg aztán láttam már 200e feletti futott kilométerrel is középkategóriás autót, ami patika volt kívül-belül, csak kicsit elszállt az ára.Mellesleg ezt már látta valaki? Elkezdtem gondolkozni, hogy hány emberrel kéne licitálnom, ha most szaladnék megvenni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz HeavyToys #167541 üzenetére
Thalia/Clio vonalon elindulnék (1.4 16V motorral). Ki lehet fogni klímás példányokat is ennyiből, amik jó állapotban vannak. Esetleg F Astrára is ránéznék. Ha van olyan belőle, ami nem rohad és nem tocsog az olaj a motortérben (és nem eszi az olajat), akkor az is jó lehet 2-3 évre szvsz. Puntot sem vetném el.
Ibiza/Fabia/Polo/Yaris saját tapasztalatok alapján kicsit
túlfeljebb van árazva, de abból is kéne lennie jónak ennyiért. -
BigBlackDog
veterán
válasz fenergie84 #167578 üzenetére
Nem szóltam akkor. (Egyelőre) nem vagyok túl jártas a hiteles témákban.
-
BigBlackDog
veterán
válasz nandow #167597 üzenetére
Hát, mondjuk a kocsi vételárát nem árthat odaadni a kereskedőnek.
Egyébként nem szórakoznék ilyennel. A kialkudott vételárat megkapja, azt'jóvan. Persze, ha tényleg rendes és kedves volt és tényleg jó az autó meg mindent tisztességesen megcsinált, akkor más a helyzet (ugyan évekkel később is kiderülhet, hogy esetleg valamit simlizett). Mondjuk használt autót nem vennék kereskedőtől (igen, csúnya előítéletek vannak nálam), új autó esetén meg a tapasztalatok alapján a kereskedő szokott inkább "kedveskedni" ajándékokkal (pl. Suzukis táska, notesz, tisztítószer, makett autó, stb.).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz V.Stryker #167653 üzenetére
Én bepróbáltam még tavasszal magam mindkettőbe. Elől nem éreztem kimutatható különbséget méretben, de hátul a Vitarában úgy tűnt, mintha rövidebb lenne az ülőlap és lábtérből is kevesebb volt. Csomagtér tekintetében viszont egyértelmű az S-Cross előnye emlékeim szerint.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Csabroncka #167768 üzenetére
Az az 1.6 szívóbenzin 1,4-1,5 tonnához szvsz iszonyatosan kevés lesz!
-
BigBlackDog
veterán
válasz Csabroncka #167772 üzenetére
Papíron igen, de próbakörön voltál mindkettővel? Az, hogy egy motornak mekkora a "lóereje" szvsz sokat nem mond a motor gyakorlatban való használhatóságáról, pl. nyomatékgörbe árulkódóbb tud lenni. És még akkor is ott vannak a váltóáttételek, meg tömeg, meg stb. Szóval egyszerűbb beleülni és menni vele egy karikát (lehetőleg olyan útvonalon, hogy pályán is ki lehessen próbálni).
Persze, gondolom átlag autós nem fog panaszkodni az erejére, de ahhoz képest, hogy mennyi üzemanyagot be tud nyelni, mehetne azért jobban is meglátásom szerint.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Gabi 8906 #167794 üzenetére
A friss műszaki megléte sajnos semmit sem jelent szvsz. Jobban mondva csak annyit vennék biztosra, hogy legközelebb két év múlva kell eltolni műszaki vizsgára, de ettől függetlenül a műszaki állapota még ugyanúgy lehet "érdekes" a tapasztalataim alapján.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Gabi 8906 #167797 üzenetére
Amilyen autókat láttam friss műszaki vizsgával már, én meg merem kockáztatni, hogy vannak olyan helyek (itthon), ahol még egy bontószökevény is átmenne a műszakin. Arra, meg hogy a műszerfalon mit jelez ki, vagy mit nem jelez ki, nem alapoznék (gondolatébresztőnek; ugye egy izzót elég könnyen ki lehet venni).
Sajnálom én is a történteket. Viszont, én a helyedben, ha szeretném használni az autót, esélyes, hogy én elvinném egy hozzáértőhöz és elkezdeném rendbe rakatni saját költségen. Úgy legalább némi idő és anyagi ráfordítást követően legalább használható autó lenne belőle. Persze ez megint csak a saját nézőpontom.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #167853 üzenetére
Ja, még egy kérdés; az a D3 még a Volvo öthengerese, igaz? Elvileg csak 2015-től jött a kínai éra négyhengeres Volvo D3-as erőforrása, ha jól tudom.Közben szerintem felleltem a konkrét példányt, még az öthengeres dízel. Mondjuk -számomra- kicsit furcsa, hogy már második tulajnál van négy évesen, de attól még az autó lehet jó választás.
(#167860) zoo8800: Mondjuk nem kevés a 240e km, de a régebbi Volvoknál nem nagyon lehetett azt a futást még megérezni, ha városban nem nagyon volt nyüstölve. V60-at mondjuk még pont nem próbáltam, de tippre úgy gondolnám, hogy ott sem szabad nagy nyomokat hagyjon ekkora futás, ha volt gazdája.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #167862 üzenetére
A D6-ot félig meddig "poénból" írtam. Véleményem szerint is elég egy 150-160 lovas dízel még egy ekkora dobozban is a normális közlekedéshez itthon.
Eddig általában azt tapasztaltam, hogy ha lízing ideje alatt is ugyanaz az ember használta, mint aki eladja, akkor a teljes idő alatt "egy tulajt" szoktak csak számolni.
Meglestem a V50-et is. Ahogy látom, kereskedőnél van (persze, ez csak nekem unszimpatikus valószínűleg). Elvileg kiírás szerint Summum. Viszont 16-os kerék van rajta, kézi állítású a vezetőülés és az utasoldali ülés nem állítható magasságú, ha jól látom. Mondjuk az "első tulajdonosban" sem lennék olyan biztos. Na mindegy, úgyis csak károgok. Meg kell nézni élőben (úgysincs túl messze), úgy azért többet látni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Whoops #167898 üzenetére
Ugyan nem a kérdésre válasz, csak némi "adalék". A dízel, meg a francia, meg az olasz sem biztos, hogy ördögtől való és ugyanúgy lehet szívni a némettel, japánnal meg a szívóbenzinnel is. Ilyen ársávban inkább csak 8-10 (vagy még idősebb) autók fognak szembejönni normális állapotban szvsz, így itt még inkább tartanám magam ahhoz, hogy karban tartott és megvigyázott állapotot és problémamentes konstrukciót keresnék.
Ha nem dugózol/tötymörögsz sokat vele, akkor lehet, hogy dízeleket is számításba venném, de értelemszerűen ott azért fejben kell tartani, hogy nagyobb eséllyel jelenhetnek meg nagyobb összegű kiadások is.
Jól értem, hogy méretben akkor egy személyre és minimális mennyiségű csomagra kéne optimalizálni? Egyéb elvárás van (pl. valami extra, felszereltség, ami kéne mindenképpen)? Eddig milyen típusok jöttek szóba?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Whoops #167902 üzenetére
Mi nemrég keresgéltünk 600-800e Hufos ársávban (két személy + minimális csomag volt a méret terén, illetve klíma + légzsák a felszereltség terén a minimális elvárás). 800e Hufig a VAG csoportból eléggé leélt darabokat találtunk (rozsda és/vagy olajzás, illetve nem működő dolgok voltak). Focusból szerintem már 800e-1M Huf között szép, megkímélt darab (ott azért az 1.6-osnál az olajfogyasztás tud kritikusabb méreteket ölteni).
Ha rövid távra lenne elsősorban, akkor amit én néznék, az szerintem elsősorban egy Fiesta lenne 1.4-1.6-os benzinmotorral. Ilyen árban 1.4-esből már kellene legyen szép darab. Vagy esetleg francia vonalon egy Clio/Thalia 1.4 16V (98 lovas) motorral is megérhet néhány kört.
Viszont pl. egy Focusszal azért hosszabb távon is el lehetne lenni szerintem, egy kombiba már sok minden beleférne.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Szajo #168079 üzenetére
Van értelme. Vannak márkák, ahol relatív sokat engednek (pl. VAG), de más márkáknál nem nagyon (pl. japók). De egy Mazda/Suzuki/Honda esetén is lehet azért egyezkedni, hogy mit szeretnél még esetleg kapni azért a pénzért (legalábbis saját tapasztalatok alapján). Alapvetően érdemes személyesen befáradni a szalonba, hogy "személyre szóló" ajánlatot tudjanak adni (tehát megtudd a valós vételárat ).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #168190 üzenetére
Huhh, olasz dízel, külföldi előélettel, órában 200k km-el, a fővárosi
piacrólautópiacról. Szeretsz veszélyesen élni!Egyébként a típus kívül, belül bejön nekem is, de nem merném megvenni. Viszont én punci vagyok ilyen téren, ne vedd figyelembe, hogy mit írok!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz pècsimunkás #168268 üzenetére
Az az 1.5T már egy Fókában is szörnyen sokat fogyaszt!
-
BigBlackDog
veterán
Az újabb VW Up!-al kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Azért kezdek látni egyre többet a benzines változatból mifelénk is és tippre nem csak a faluban használják a tulajok, hanem inkább bejárásra (20-30 km * 2 naponta). A 90 lovas egyliteres TSI-vel vajon mennyire vállalható? Néztem, hogy felszereltségben sem annyira rossz, ülésfűtés-digitklíma-tempomat szentháromság is rendelhető bele, pedig azt hittem, hogy ezek ilyen "fullfapadelrohanokaszomszédbótbavele" autók. (Nem, nem gondolkoztam el rajta, tényleg csupán a kíváncsiság van bennem.)
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Új autók közül milyen típusok vannak még a Swift-Ignis-Jazz trión kívül, amik japánban készülnek ("szerelődnek össze")?
-
BigBlackDog
veterán
válasz hülyegyerek #168629 üzenetére
Most néztem néhány 2014 utáni hatchbacket HaHun, azoknak J-vel kezdődött az alvázszáma.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Szajo #168665 üzenetére
Figyu! Én a D5 S60 után gondolkozok erősen egy új Swiftben (akár 1.2, akár 1.0). Egyelőre nem komoly a dolog, Volvóka eddig még nem tudta annyira felcseszni az agyam a szervizigényével, hogy eladjam.
Töréstesztje szerintem kisautók között jó, én nem izgulnék emiatt. Értelemszerűen, ha szembe jön egy ~1.5 tonnás családi kombi, akkor a 0,9-1 tonnás Swift hátrányból fog indulni (m*v, azaz az impulzus miatt).
A benne lévő motorokról eddig csak jókat hallottam, az 1.2-es eléggé fogyasztásbajnok és az egy literesről is csak sok pozitívumot olvastam. A turbós motornál viszont én cserélnék 7-8e kilométerenként olajat, mivel elég kicsi az olajtöltete, ha jól rémlik (talán 3.6-4 liter körül van emlékeim szerint van).
A felszereltsége eléggé korrekt már GL+-nál is, a GLX-el már olyan extrákat is kap az ember, ami egy kategóriával feljebb sem átlagos azért.
Menet közben még nem volt szerencsém hozzá, de szalonban ültem benne. Megnéztem azt is, hogy egy Ford/Opel/VAG/Mazda/Honda mennyiért ad hasonló kategóriás autót és az milyen. Szerintem 4-4.2M Hufért egy 1.2-es motorral és kézi váltóval kvázi verhetetlen ajánlat a GLX, ha valaki a beltéri anyagok minőségével meg tud békélni. Persze, "igénytelen" a belső, de ezzel kapcsolatban már leírtam párszor a véleményem (szerintem tartósabb, mint a finom, puha burkolatok többsége).
Amitől kicsit félek, de tapasztalatom nincs, az egyrészt a japános zajszigetelés, másrészt az ülések esetleges kényelmetlenség hosszabb pályázás esetén. De ez azért nem átlagos felhasználás már.
5 évre való garikiterjesztéssel eléggé racionális választás lehet, legalábbis én úgy gondolom. Mondjuk egy korrekt casco nem árt azért mellé, a ledes csodafényszórók eléggé drága játékok. És a Swift ugye japánból érkezik, ami az én szememben azért még egy pozitívum.Az 1.4T motortól sem félnék (ha ezzel nézted a Vitarát). Családban lévő S-Cross 10-20 kilométeres bevásárlókörutak után 6.3 liter/100 km fogyasztást ír ki, országutas használatnál meg talán 5.4-5.5 volt ez az érték.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- iPhone topik
- A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
- Metal topik
- Gumi és felni topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen