- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bernel
tag
válasz oliwire #188952 üzenetére
Az eladó miért kapna példányt? A vevő fizet ezért, hogy őt ne verjék át, ő kap. Az eladó nem fizet, tehát nem kap.
Persze ott ácsoroghat a kocsi mellett, és hallja, hogy mit beszél az átvizsgáló a vevővel, bár valahol olvastam, hogy az eladó jelenlétében az átvizsgáló nem mond kritikus dolgokat, csak privátban a vevővel, mert volt már olyan, hogy az eladó elkezdett vele vitatkozni, védeni a kocsit.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz oliwire #188973 üzenetére
Ha helyszínre kiszálló átvizsgáló van, nem szervizben történik, akkor lehet függetlenebb, mert a szervizben a szervizes a saját szempontjait is érvényesítheti, míg a helyszínre kiszálló vizsgáló ebből a szempontból nem annyira érdekelt, mert ő csak elmondja a véleményt, aztán az ügyfelen múlik, hogy milyen szervizbe viszi a kocsit.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz oliwire #189206 üzenetére
Az olaj szintre is nézz rá és az olaj betöltő kupakot is vedd le, nézd meg nem
-ehabos-e az olaj, illetve a hűtővizet is, hogy nincs-e benne olaj. Ezzel kiszűrhető a hengerfejesség (nem jellemző probléma ezeknél de egy csekkolást megér).
Érdemes a motorblokkot is szemrevételezned, van-e valahol olajszivárgásnak nyoma (illesztéseknél, szelepfedélnél, vedd le a hangszigetelő panelt a motor tetejéről és nézz alá). Ha túl tiszta a motor az is gyanús, mert lehet pont egy enyhe olajszivárgás nyomait tüntetik el így.Munez:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz oliwire #189206 üzenetére
Fúúú, amikor eladtam az S-maxot, akkor volt olyan potenciális vevő, aki olyanokat kérdezett, hogy csak lestem.. pl:
- nem kartergázos-e..
.. állítólag meleg járó motornál lecsavarod a 710-es alkatrészt ( ), és ha jön a gáz, akkor kartergázas... ebből annyit mertem megtenni, hogy meleg járó morotnál kihúztam a nívópálcát, és figyeltem. De nem láttam füstölést, vagy ilyesmit. Fel is vettem neki videóra, megnézte, azt mondta jó, nem kartergázas. Amúgy nem tudom, szabad-e ilyet csinálni egyáltalán; na meg hogy mi is az a kartergáz.
- aztán a másik vevő kis bemelegedés után többször nyomott padlógázt álló helyzetben, hogy nem füstöl-e. Nem füstölt.Nem árt akár egy mobil ForScan és egy Bluetooth odb-s külyüvel lekérni a hibalistáját a kiszemelt autónak. Tényleg pikk-pakk megmondja, ha gond van.
Amúgy nekem tetszett a 2.0tdci karakterisztikája. Jobb volt, mint a VW 1.9pdTDI-je. Ez persze szubjektív.
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
molnarpeter
nagyúr
válasz oliwire #189206 üzenetére
Rettentő jól bírja az a motor szerintem turbó vezérlő szelep gyakori hiba x km után, tempomat kapcsoló gomboknál előfordul egy otthon javítható nyűg, hátsó LED lámpa problémát látok néha. De ha van időd, youtube-on Alan Howatt videót nézd meg, Mondeo taxi flotta szerelő, jelentős típusismerettel.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz oliwire #189248 üzenetére
Hát persze; már egy éve.
(A mostani S-Max az benzines)Egy MK2 Ford Focusnál 1.6 gondolom érezhetően dinamikusabban tudok vele menni ?
Hát persze; gondolt el, hogy 2 literes. Bár az S-Maxban a 140LE-s motor volt, tudtommal 180LE-ig fel lehet piszkálni.
És hát a nyomaték... 340Nm volt a 140LE-höz. 5 személy+teli csomagtartó+klíma: szépen lendületesen lehetett vele menni (6.5-es fogyasztás mellett), persze nem rakéta módban.
Legtöbbet meg akkor fogyasztott, amikor szintén +teli csomagtartó+klíma, de 160-as tempóval; ekkor felugrott 7.4-re a fogyasztás.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
nagyúr
-
-
Gombinyó
őstag
válasz oliwire #189491 üzenetére
Víz, olaj és poroltó mindig legyen nálad, akkor nagy gond nem lehet.
Viccet félretéve, kollégámnak van ilyen 4 hengeres 1.5 ecoboost a Focusában (csak asszem 180LE), 4 évesen, 150e km-el még nem volt semmi motorikus problémája, míg az autós topikban kevesebb méterrel már motort cseréltek egy fórumtársnál és azóta is csak az ideget eszi vele. Én nem merném bevállalni 200e km után. -
footy
addikt
válasz oliwire #189723 üzenetére
Ugyan nem vagyok Tsebacsi, de en megneztem 2 db I40 kombit 1,7CRDI-vel.
Hat nem egy versenyauto, de a dizeles nyomatek segit, az 1.6 szivo ibenzin gy latatlanba halott lehet. A belter ergonomikus, de sokkal gyorsabban kopik mint elvarhato lenne. A futomu elmegy, a zajszigeteles pedig olyan, hogy folyamatosan ellenoriztem hogy fel vannak-e huzva az ablakok. A fenti osszegert en vennek egy jol felszerelt 1.4T J Astrat, mert azpremiumnakkomolyabbnak erzik az I40hez kepest.[ Szerkesztve ]
-
Drughi
addikt
válasz oliwire #190009 üzenetére
Vannak kifejezetten erre szabott ingyenes és használható app-ok, a teljesség igénye nélkül: Fuelio, Drivvo, Motomoshi
Nem nagy dolog vezetni őket, én pl tankoláskor csak elteszem a blokkot, megjegyezem a km állást (vagy lefotózom) és go.
Majd otthon kényelmesen "bekonyvelem"[ Szerkesztve ]
Pixel 7a
-
Qru
MODERÁTOR
válasz oliwire #190040 üzenetére
A városozás miatt a dízeleket nem erőltetném. Most csak arról írok amivel van személyes tapasztalatom:
Skoda Superb: G2: a benzines motorok nem megbízhatóak (hengerfejesedés, vezérlés szakadása), a G3 már oké de engem bosszantanak a random nem működő extrák és a puruttya beltér.
Mazda6: Benzines motorok jók, a rozsdával lesznek gondok viszont. A dízel G2-ből nem annyira ász, gyakori az injektorhiba.
Passat: A B7 csak egy erős B6 facelift az nem erőltetném de ott már a benzines motorok sem nyűgösek, a B8 az meg abszolút vállalható. Passat CC nagyon szép de abból is csak dízelt mernék venni (CFGB motorkódosat) vagy ha a faceliftest nézed ott már szintén van vállalható benzines is.
DRL: nem dátumhoz köthető mikortól ledesek, azt abszolút gyártó/típus függő dolog.
#nincsbennetarcsi
-
nandow
aktív tag
válasz oliwire #190040 üzenetére
Nappali menetfényhez mennyire ragaszkodsz? Nézz rá a 8gen Accordra 2.0 motorral, de ebben szerintem nincs DRL. Valamint nem tudom, zene tekintetében tudja-e azt, amit szeretnél.
Van belőle 2.4-es motorral is, ami még dinamikusabb, de problémásabb (olajfogyasztás) mint a 2.0. Ki lehet fogni jó 2.4-est is, de ott nagyon fontos, hogy milyen olajjal használták korábban (0W20 kell bele). A 2.0-nál általánosságban nincsenek ilyen gondok.[ Szerkesztve ]
-
Beus0726
újonc
válasz oliwire #191230 üzenetére
Köszönöm neked is és tboy93-nak is.
Ahogy nézegettem, sdi-t csak 15-20 éves autóknál látok, turbó-dízel meg egyértelműen nem nekem való, szóval akkor a dízelek kilőve.
A hibrid és a turbó-benzin megfelelő karbantartás mellett mennyire megbízható és ha javításra kerül a sor akkor mennyire vészesen drága?
-
Beus0726
újonc
válasz oliwire #191249 üzenetére
Köszönöm a válaszokat oliwire, ngaba és Gombinyó.
A Tigra nagyon nem tetszik, a Peugeot-ból is talán csak a 308. A VW EOS-t a túl sok negatív vélemény miatt kizártam.
Korábban a bmw 320 tetszett, de túl sok rosszat hallani a bmw-kről így elengedtem. Jelenleg a Volvo C70 tetszik amit a fórumon ajánlottak, de kevés a választék a benzines változatból, ami jó az már nagyon drága.
Ezeken kívül néztem még a H Astra-t, a Ford Focust és a Renault Megane-t. Ezek mind tetszenek is, de elég megosztóak a vélemények róluk. Viszont van bőven választék, van benzines, árban is jó és talán nagyobb eséllyel sikerülne ezek közül kifogni egy normálisat.
-
-
oliwire
őstag
válasz oliwire #193975 üzenetére
De hogy konktrét javaslatot is tudjak mondani az előbbire, 800k-1,4M között széles választék van mk2, mk2.5 Focusból. 1.4 vagy 1.6-os benzines motorral. Abban a kocsiban van anyag, 1.4-gyel természetesen lomhább, de a várost elbírja az is. Van hozzá bontóban bőven cucc, kasznielemek nem bonyolultak, fényezés sem annyira vészes rajtuk.
A 2m összegből így még marad is tartalék.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz oliwire #193977 üzenetére
Automa. Emiatt képbe jön ... Mit dj79 ajánlott
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
BeZol
őstag
válasz oliwire #193977 üzenetére
Koszi mindenkinek.
igen, jogos eszrevetelek es en is pont ezeket mondtam neki h gyakorlo orakat kell vennie (mellettem nem akar mert hamar felrobbanok a sok benazastol, ergo majd szuleivel), ill h egyszerubb lenne taxiznia de covid miatt arra sem hajlando...
Es igen, sztem is on es kozveszelyes lesz, de itt jon az erem masik fele, h ha tenyleg szukseg lenne sos dologban kocsira mert vmi tortenik a gyerekkel akkor hogyan oldja meg egyedul? Nem lehetne mindig fogni a kezet es a taxi lk sem szoktak 10-15 percnel elobb megerkezni.
Egyszer meg kell tanulnia vezetni, o is csak a gyerek miatt szanna ra magat. Van par honapja h megtanulja, utana mar mehet a kisbabaval is.
Kb heti 50km ha menne a kocsiba mostani allapotok szerint.
Vennek en akar suvot is neki de meglatja h nagyobb a kocsi es mar leblokkol tole.
A focus es a prius is jo tippnek tunik, azok meg pont nem tul nagyok neki -
hobizoli
nagyúr
válasz oliwire #195613 üzenetére
szerintem qrva lejart ez a motorhang dolog
az autot a teljesitmeny viszi, nem a hengerszam
regebben egy V6-V8 annyit tudott, mint ma egy sor4+turbo
de utobbiban tobb a nyomatek, lejjebbrol is tudja, es sokkal konnyebb a blokk az auto elejeben, ami a vezethetoseg szempontjabol sem mind1, meg az egesz auto eleve konnyebb, meg az elso tengely terhelese is az, meg a tomegkozeppontja sincs annyira elol, azaz kanyarodni is konnyebb vele
regen azert csinaltak nagy ccm-t sok hengerbol, mert nem volt meg az az anyag- es gyartastechnologia, ami tudta volna ezt
az orokelet+2napnak gondolt szivo V6-V8-k is meg tudnak rogyni par evesen, es javitani azt sokkal tobbe kerul akkor
egy turbo sokkal olcsobb ma mar
meg lehet csinalni azt is jora, max nemely gyartoknek ez nem sikerul...
de a masiknak meg igen, szoval alapvetoen nem lehetetlen aztöbb drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz oliwire #195616 üzenetére
Subaru tulajként csak erről tudok nyilatkozni, a Porsche-ről sajnos nem.
Nincs velük gond, dízelt nem szabad venni de már nem is tudsz, mert beszüntették a gyártásukat. Az a lényeg, hogy FB motorkódos legyen mert az előd EJ-ből van pár sz@r/kényes konstrukció.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hobizoli
nagyúr
válasz oliwire #195617 üzenetére
kajakra, itthon ugy megy ez a V6-V8 maniazas, mintha USA-ban lennenk
kozben itt 2x annyi a benzin 1/2-1/3-d akkora jovedelmek mellett
15-20 eve egy 3 literes sor6-V6 szivobenzin tudott 220-240loerot altalaban vmi autopalya cirkaloban, azt ma egy bevasarlokocsi 1.6T lehozza
sot, igazabol annyi sem kell bele, a megfelelo tomeg/loero aranyhoz, mert alapbol sem egy 1.5+ tonnas vasbalna bodeban van a motor, es egy rovidebb 6-s valto szokott lenni melle
2 liter turbobol ugy kijon a 300-350 loero, mint a huzat, ehhez anno 4-5 liter V8 "kellett"több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingatlanos topic!
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs