Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboy93

    nagyúr

    válasz Beus0726 #191239 üzenetére

    Turbo benzinben is lehet gpf, dmf, ugye a turbo, hasonlo koltsegekbe verheti magat az ember mint a turbo dizelnel. Hibrid is attol fugg, hogy milyen motorral van parositva az elektromos resz. Lehet az el. hajtas mellett turbodizel vagy sima szivo benzinmotor is... En utobbival neznek hibridet, pl. TOYOTA Prius. Egy sima szivo benzinmotor elektromos hajtassal kiegészítve egeszen kulturalt menetdinamikaval rendelkezhet, mikozben relative olcson fenntartható. (Opel Ampera sem rossz)

    [ Szerkesztve ]

  • ngaba

    aktív tag

    válasz Beus0726 #191239 üzenetére

    Kicsit azért eltúlozzuk a dízelek városutálatát. Ha (ex has) havonta meg van járatva városon kívül a dízel, akkor azért bírnia kell, a modernebbeknek is. Meg ha már bemelegszik (Budapesten esélyes), akkor utána már a város sem gond. (A részecskeszűrő-tisztulás miatt viszont dízellel _kell_ városon kívül is menni bizonyos időközönként.) Azért elég sok dízel mászkál a városokban is...
    Csak városozni tényleg nem éri meg a dízel. Nem is praktikus: Lassan melegszik fel (=> fűtés jelzésértékű), és büdös.

    Ha dízelt akarsz városba, akkor valami olyat néznék, ami egyszerűbb: Kettőstömegű és részecskeszűrő nélkülit. Ebből vannak viszonylag újabbak is. (A környezetvédelmi normák miatt ezek gyengébbek általában, de városba elég lesz.) Például a Peugeot/Citroen 1.6 HDI dízelei (a Fordnál ugyanez 1.6 TDCI néven fut) közül a 90 lóerő körüliek ilyenek. Az szerintem városba sem annyira vészes. És ott van a mindenki által dicsőített 1.9 PDTDI. További információkkal molnarpeter topictárs tud szolgálni. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák