Keresés

Aktív témák

  • dízelracer

    őstag

    válasz qantum #37864 üzenetére

    Mondok két házon belüli pédlát.

    VW Lupo 3L átlaga: 3.6liter (0.036l/km = 11.592 forint / 1kilométer, kerekítve 12.6ft)
    VW Lupo 1.4 16v átlaga: 6.8liter (0.068l/km = 22.984 forint / 1kilométer, kerekítve 23ft )

    Ugyanazon a MOL kúton 1liter gázolaj: 322ft (321.9ft), 1liter 95-ös: 338ft (337.9ft).
    Éves szinten fusson mondjuk 12.000kilométert mindkét autó és még nem is mondtam sokat.

    Lupo 3L: 151.200 forint /év
    Lupo 1.4 16v: 276.000 forint / év

    Vagyis évente üzemanyagra ~125.000 forinttal többet költ a benzines tulajdonosa. Ha csak 5évre tervezel az autóval már akkor is megspóroltál 625.000 forintot az üzemanyagon. Azért az nem kevés pénz. És most majd erre azt mondják néhányan, ok de ha ezen elromlik valami akkor az mélyen zsebbenyúlós. Ez is tévhit. A váltón kívül nincs az autónak gyenge pontja. Azt is olcsón orvosolják ha a megfelelő helyre viszi az ember javíttatni. Ami drága lehet az a PD elem és a turbó cseréje. Ezeket és még néhány apróságot leszámítva a dízel és a benzines alkatrészárai gyakorlatilag megegyeznek. Persze ha többet használod és 1év alatt mondjuk 25.000-et beleraksz akkor negyed milliót spórolsz az üzemanyagon a benzines tesóhoz képest. Szóval ez a nem hozza vissza az árát nem állja meg a helyét. Arról nem is szólva, hogy újraértékesítésnél szintén a dízelből szállsz ki jobban.

    Van barátom aki kifejezetten csak a 3L-ekkel foglalkozik. Egy rakás urban legend-et cáfolt már meg az évek alatt.

Aktív témák