- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Házimozi belépő szinten
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz bitpork #32668 üzenetére
Üdv!
Gondoltam én is hozzászólok már az okfejtéshez
Mostanában én is tapasztalom a féllámpás idiótákat, a kedvencem mikor a fél lámpája ég aztán gondolom nem elég a fényerő és rányomja a refit..
Nem tom csak nálunk felejtették el mostanság a rend éber őrei, a személyautósokat ezért büntetni. Kicseréled vagy csekk. Ha az autó felépítéséből adódóan 50 percig tart akkor addig, ha nem tudsz egyedül hívjál sárga angyalt. Ha meg valakinek kiégett ne induljon el, ha meg menet közben kiégett állj le cseréld ki. Legalább olyan fontos biztonsági felszerelés éjszaka mint mondjuk a biztonsági öv becsatolás stb...
Persze tudom hurrognának ez emberek, de kamionnál simán kivesznek a forgalomból ha mondjuk műszakilag hibás pl itt magyarban, németeknél meg eztán végképp... lásd: román kamionok, aztán amíg nincs megjavítva nem mehetsz tovább, ha 5000 euro a javítás akkor annyi, ha nincs pénz akkor kamion marad te meg mehetsz amerre akarsz...
-
Doze
aktív tag
válasz bitpork #32680 üzenetére
Mondjuk abban igazat adok, hogy nem ez a fő ok. De azért valami szabályzás nem ártana az ilyen esetekre. pl: rendszám felír aztán fél év múlva megint kifogják akkor már nincs mit magyarázni (aj pont most megint stb ), mert éjszaka azért elég könnyű kivadászni. Meg ugye vannak az akkut féllápások is, azt nem fogom megérteni nem kell ehhez autó búzának lenni hogy legyen az embernek egy kis igényessége (nem inkább fél lámpázok vakoskodva oszt jóvan)... akkor ha nem is ott helyben de 1-2 nap múlva mutassa már meg valami szerelőnek, kérje meg a rokonát stb.
No de ha itt járunk, pl a sáros traktorokkal is kezdhetnének valamit.... mert rendesen szlalomozni kell a focilabda nagyságú agyagdarabok közt, ha esik egy kis eső rá akkor meg kész a baleset.... ha meg felszárad olyan mint ha földúton mennék, porzik... tom ezt városban nem érzékelik, de vidéken (sokszor aratás szezonban a forgalmasabb utakon) problémát jelent. (egyébként mintha fater mondta volna hogy régen megvágták érte a traktorost)
-
Doze
aktív tag
Ilyen csak Pesten van, az ország vízfejében... XD... mondjuk mikor megyek keresztül rajta én vagyok a vidéki mazsola. (bár ha elnézek 1-2 sávot ezért berántom a kormányt a másik elé , ezzel mutatva hiába van Kazincbarcika írva az autó hátuljára, ezért veszett el bennem egy kis pesti vér )
-
Doze
aktív tag
No ma megvolt Miskolc-Győr oda vissza.... (Pestiek hogy bírjátok??? ) M1-en volt egy kiégett furgon, meg úgy általában a kóválygó (sávot tartani nem tudó) Ukrán, Román, Szerb, Bolgár autósok.... Egyébként feltűnő a sok Szlovák aki szarik bele az egész sebességkorlátozásba..
-
Doze
aktív tag
válasz Mici80 #32789 üzenetére
Èn 17 èves koromban csináltam autóra, elötte 125re. 14 èvesen meg segèdmotorra. Van gyakolatom vizsgázás terèn... de egyik sem adott olyan tudást ami a mindennapi èletre elèg. Ellenben a pènzszivattyú az megy... min 150e egy autó ès mèg azt a nyomorult rutinvizsgát is elvettèk.
Balesetmentes, szabályos közlekedèst akarsz? Akkor minden sarokra rendör.
-
Doze
aktív tag
Bolgár kamionos, mikor M43-on eltrafált egy buszt 14 halott volt. Ő 7 évet kapott, most nem azt mondom helyes/helytelen ennyi idő. De ez azt mutatja rezesova a 6 évével pont benne van szórásban (nem kapott túl keveset)
Egyébként nekem sem tetszik.... de az ír manusz aki zebrán elvágta a babakocsit/cserbenhagyás aztán meg sem ráncigálták érte, na az gáz . Az hogy a média/indulat életfogytiglant akar az megint más kérdés.
-
Doze
aktív tag
válasz Khelben #32963 üzenetére
160-nál ne lesd a rádiót, sőt egyáltalán ne menny 160km/h-val.
Ha ennyire kicsavarják a Fiatos "kivágását", akkor mondhatnánk azt is, benézett a tükörbe, látta hogy jött valaki, de még elég messze volt ahhoz hogy ha 130km/h-val jön (mert miért jött volna többel?) még befért volna elé, de nem annyival ment, ergo rezi a hibás mert nem annyival ment.... ha még van az autópályán egy enyhe ívű kanyar, akkor talán még a látótérből is kiesik. Aztán a fiatos nem is számíthatott arra hogy 160 (szerintem több) megérkezik mögé, ellenben rezinek látóterében kellett lennie.
-
Doze
aktív tag
nem nincs életszerűség.... nem lehet 160 km/h-val menni autópályán. Sajnos a magyar törvények fekete-fehér alapon vannak
Miért az életszerű ha 2 sör ittas vezetésért annyit kapok mint aki bevedelt 1 liter vodkát?
Vagy a másik oldal:
Ha megiszok egy pohár sört, ne adj isten pont akkor belém jön egy paraszt, a paraszt meghal... rögtön én vagyok a hibás, járhatok bíróságra, meg a biztosító sem fizet.
-
Doze
aktív tag
Lauda: igen.... de iskolánál van tábla, szal azért ott szabályozva van.
De sok helyen nincs, vannak szabályok amit "fekete-fehéren" kell betartani, a gyakorlatban mindenki tudja hogy nem működik...
Itt akkor van baj, ha káreset/halál stb történik, mert akkor fellapozzák azt a bizonyos könyvet. Pl a ráfutásos balesetek, vagy a féktávolság "lopás" bevágással. Bármennyire akarod bizonygatni akkor is te leszel a hibás: "miért nem tartottal normális féktávolságot"...
Ha egyszer ilyen a szabályzás akkor rezesovára is vonatkozzon már!, ne jöjjünk itt az életszerűséggel, ha én csinálok balesetet akkor van a nagykönyv, ha rezesova akkor az életszerűség meg a bla-bla?, nincsenek egyformán kezelve az ügyek, ráadásul olyannyira hogy valaki bemond egy szöveget hogy utána ivott, aztán ebből kérdést kell csinálni?!, ha karamboloztál akkor ne piálj.
Ha legalább valaki ilyen sztorit akar beadni akkor bizonyítsa ő hogy így történt, ne a bíróságnak kelljen "mérlegelni"..
[rvilike]: de 160-nal ment és pont, nem akarok vaskalapos lenni, de ha 160 az 160, nem 110-120...
az a baj a gyorshajtás itt Magyarországon viszonylagos, ha nem okozok balesetet akkor csak egy csekk, ha meg baleset van akkor meg ágálunk hogy "csak" 160 volt...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
na de ha életszerűségnél tartunk, ha 160-nal megyek, akkor jobban kell figyelnem 1-2 kivágásra, mivel "tudom" a sebességem, ezzel nagyobb felelősséget vállalok.
De ha kivágnak elém akkor ne csak a másik legyen már a hibás, mert nekem is legalább ugyan akkora felelősségem.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Khelben #32977 üzenetére
nah van erre egy jó példám.
Haverom 3 napos skoda fábiával, főúton nekiállt előzni egy buszt (kb 70km/h), ezt egy elég jól belátható egyenes szakaszon tette. Mikor elkezdte az előzést még nem volt előzni tilos, azonban kb előzés kétharmadánál, bal oldalon egy bekötőútról elé kanyarodtak a szembejövő sávba.
Szerinted ki volt a hibás?
-
Doze
aktív tag
válasz Khelben #32994 üzenetére
akkor rezesova is 160-nal ment, és senkit sem érdekel láthatta vagy nem, számítania kellett arra hogy kivágnak elé.
Igen balról volt a bekötő út, de az út szélén elég sűrű fasor van, ha meg is áll a stop-táblánál akkor sem láthatta volna haveromat. Egyébként ott úgy szoktak kikanyarodni hogy kidugják a kocsi orrát, és erősen a kormányra hajolva lesik mikor lehet elindulni. A busz nem takarta ki.
Lehet úgymond "merész" volt az előzés ebben hibás ismerősöm, de az is merész aki lendületből felhajt egy útra.
-
Doze
aktív tag
Hát ez nem igaz, ebben a szent pillanatban mit látok cigizés közben?!
Ablakban bagózok, erre nagy durranás, 307sw-vel a manuszkám megcsókolta a járdaszegélyt kb 30cm magas, de haladt az úton, csak lesúrolta a szegélyt.... megáll, kb 5 percig tartott mire kikászálódik az autóból, első 2 lépésnél levágtam úgy be van baszva mint az albánszamár.
kb még 5 percig nézegette, visszaül aztán kb 20x lefullasztotta, majd 21. alkalommal csőgáz, a felni ropog az aszfalton és elhúz.
Zéró tolerancia nesze neked
-
Doze
aktív tag
válasz Khelben #33044 üzenetére
De most komolyan, ha te csináltál volna balesetet akkor már rég 10 év börtön lenne a jussod.
Ellenben rezi felelőssége már-már teljesen eltűnt. Persze akinek sok pénze/befolyása van tisztára moshatja a nevét nálunk elég könnyen, legálisan. Pont ez a felháborító, egyszerűen az esetek nem esnek pontos mérlegelés/megítélés alá.
Kapjon 4 év letöltendőt nem keveslem.... de annyit kapjon más is. Mentsék fel, de engem is ha 160-nal tépek az autópályán félig piásan, 4 ember halálát előidézve.
-
Doze
aktív tag
egy gyors kérdés.....
Fizetős parkolóban, ha mozgássérült helyek tele vannak, akkor be lehet állni más helyre is? Mert én úgy tudom, még a forgalomtól elzárt helyre is be lehet hajtani ha azt indokolni tudom..
Ugyanis a múltkor megvágtak...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Khelben #33257 üzenetére
Már megtettük... 30 nap van hogy válaszoljanak. Remélem elengedik. Ja és persze nem a kártyával villogtam csak, mert anyám (a kártya birtokosa) is valóban velem volt...
Mondjuk anyám, szétcincálta a pultos hölgyikét, szal volt egy kis patária ... Mondjuk flegma+telefonon trécsel kategória, huszas pics@ volt az "ügyintéző"
-
Doze
aktív tag
Mivel ez a "Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?" topik, ezért ide írom:
Mostanában a vadászgépekkel ki van a tököm, , ma is eldobtam a zsíroskenyért mert egy Gripen kb a házunk fölött, úgy cca: 50 méterrel elhúzott, ráadásul elég gyorsan... A csillár belengett+ablakok csörögnek,
A másik kedvencem mikor 2-3 gép kergetőzik, vagy 10 percig, aztán 2-3 óra múlva megint jönnek... , megkapják a fizetést oszt van kerozin?
Legközelebb kihívom rájuk a körzeti megbízottat...
-
Doze
aktív tag
Úgy tudom, hogy lakott terület fölött illetve bizonyos magasság alatt tiltott, aztán ha kiderül, megráncigálják őket. Nálunk csak 1x fordult elő, de az is távolabb lehetett, brutál hangja volt így is.
Am nálunk valamilyen gyakorlatozó légtér lehet, mert szinte minden héten jönnek, persze nem minden nap.
Azért gyanakodom erre, mert van egy kb 20x20 kilométeres kocka ahol nincs település, és ennek a szélén vagyunk mi.
-
Doze
aktív tag
válasz Dluinet #33359 üzenetére
Persze egy részdrájvernek nem kell semmi az autóba, meg talán a finneknek
De amúgy az ABS a legjobb dolog ami kitalálhattak... mert nekünk halandó embereknek (kb 95%) vészfékezéskor mindegy milyen útfelületen, az ijedségtől bele áll a fékbe. És a csúszó kerék élég durva féktávot tud produkálni. Az ESP már csak bónusz, hogy megfogja a csúszást kanyarban, az abs-től meg irányítható marad.
Olyan autóba nem ér semmit az abs amiben kivan a gátló, elpattog, a levegőben befékezi az abs, mikor leér akkor meg oldja, szal állsz a féken oszt nem lassul.
Nekem tükörjégen, egy derékszögű kanyarban sikerült majdnem megcsókolni egy táblát... ugyanis 5km/h alatt nem működik az abs.... szal fékezek, satuzok aztán semmi, csak megyek a tábla felé, aztán bevillant fel kell engedni a féket, láss csodát befordult , de mondjuk 100nál nem hiszem hogy lett volna 3 mp rá.
Persze olvastam a nagykönyvben, ha kikerülő manővert hajtok végre, nem szabad megtépni a kormányt (9-3ó fogásnál, nem kell tovább tekerni), mert a hirtelen kormánymozdulat tapadásvesztést okoz.... de minden elismerésem aki pl érzi az autót annyira hogy "na még tekerek rajta egy kicsit még beveszi"
Így paraszti ésszel belegondolva tök egyértelmű, csak legalább heti 1 gyakorlás kéne. Aki meg ennyit nem gyakorol az vagy Lauda/Sumi kategória, vagy a levegőbe dumál.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Úgy tom az abs figyeli a sebessèget ès a kerekek fordulatszámá, pl így kerüli el keresztbe állást is. Ha hirtelen kerèk blokkolást èrzèkel akkor old.
Az esp már fèkezgeti magátol is kerekeket, az ilyen rendszerekben már szokott gyorsulásmèrő.es kormányszög èrzèkelő is lenni.
Fenti berendezèsek meg úgysem ment meg senkit sem ha bolond. Mert ha valaki gyorsan megy úgy is árok. De ezeket a rendszereket nem is èrre fejlesztettèk ki.
-
Doze
aktív tag
a hóhelyzet fokozódik, 20 centi hó már "durva helyzet", istenem ez már fáj
-
Doze
aktív tag
nem tudom.... ez így azért érdekes helyzet
Ha a gyalogosoknál járunk... Miskolcról tudok nyilatkozni, mostanában azt vettem észre hogy az autósok nagyon sok helyen megállnak, nem kell topognia a gyalogosnak túl sokat.
De pl tegnap, csak két gyalogost kellett ledudálnom a zebráról, ugyanis pirosban kóricáltak.... van hogy tolerálom, van hogy nem.... jellemzően 60 és a halálközt. Az egyik eset, pl. pirosban állok, átmegy aki át, Vénasszony topog, és pont lelép mire nekem zöld.... király.
A másik aki nem a járdán vár, hanem a padkán kétsávos út, mellettem busz. A nyanyát majdnem hasba vertem a visszapillantóval.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Apám vasutas többször is kérdeztem már tőle hogy megy ez.
Ha nem pontos amit írok javítsatok ki....
Itt magyarban, a sorompó lezárását automatikusan végzi a biztosító berendezés. Úgy van kitalálva, hogy van egy térköz, és ha abba beér a vonat, a lámpa el kezd pirosan villogni, majd 5-10mp zár a sorompó, abból a célból ha valaki nem tud már megállni stb. A forgalmista ezt felülbírálhatja: de akkor töklevágásra számíthat.
Ha elhaladt a vonat, a sorompó előtt, akkor a forgalmistának manuálisan kell parancsot adnia, hogy nyíljon fel. Mivel már távolodik a vonat, csak a vonat elhaladását kell megvárnia, aztán nyithatja is.... azt meg a D55 domino tábláról látja. Ha valami oknál fogva nincs zárva a sorompó, akkor a mozdonyvezetőnek is rögtön leold a mozdony, a forgalmistának meg pilácsol tábla...
A hosszú várakozási idő, akkor fordul elő, ha lassan jön a vonat (teher) stb. Szal a térköz útját lassan teszi meg.... ha elhalad a sorompónál és pl, másik irányból jön egy másik vonat ami nemsokára belép a térközbe akkor 3-4 percre már nem szokta kinyitni a forgalmista a sorompót. Persze ha nagyon lusta ebből lehet 10-15perc is.... csak vasutas ne legyen a várakozók közt: mert már láttam egyszer hogy, mavox (az a kis kocka rádió ami az állomáson belüli kommunikációra való) bedumált a forgalmistának "ku*nyád mikor nyitod fel?! "
Ha meg valaki bennragad a sínen, az nyugodtan törjön ki az autóval, a sorompó karja hamar leesik pont az ilyen szituációk miatt, másrészt, azért ha valami barom nekimegy az nem vigye ki az egész berendezést, csak a karját....
Rosszabbik eset az ha a régi sorompó van... mert ahhoz minimum busz/kamion kell pl ilyen: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
ja hogy te így büntetsz, a vörös fénnyel? , bár én a kézit simán behúzom ha állok a piros lámpánál.
Másrészt a ködzáró ami valóban fontos, mert jóval messzebbről észrevesznek, és ha valaki kapcsolja sűrű hóesésben/ködben/esőben (főleg autópályán mikor vízfüggöny van) engem marhára nem zavar.... nem értem ha valóban tejföl van, vagy az idő indokolttá teszi akkor ha valaki beér mögém akkor kapcsoljam le??? Én sem várom hogy kapcsolgassa a szerencsétlen...
elhiszem hogy zavarja, de akkor ő meg kapcsolja le a tompítottat mer zavar...
Ez a baj, itt minden zavar mindenkit, ha a belső sávban haladok mert balra akarok kanyarodni, és tom ha kisorolok már vissza nem tudok (de azér a bmvés túr le mikor magam is 60-nal megyek 50-es táblánál). A másik paraszt aki 3 centire megy a másik seggétől mer nehogymán valaki befurakodjon, utána meg sír ha lebontotta az autó elejét. Én pl másfél autónyi köv. távolságot még városban is hagyok, max a piros lámpánál állok közelebb az előttem lévő autóhoz. Így ha valaki sávot akar váltani megteheti.... Dehát itt ez mindenkit zavar...
Fent Bp. volt talán a Margit hídnál valami sávlezárás, 1 sávra szűkült az egész, beengedtem magam elé 2 autót nem győzték köszönni kézzel lábbal..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
jaj neám mán hogy a 21w kisüti valakinek a szemét.... azért túlzásokba ne essünk.... Főleg mikor indokolt
Ennyi erővel a szembejövő is kapcsolja le a lámpát..
De az az egész ködlámpa mizéria egy kötekedés, csak ilyen lapon lehessen már a tompítotton is kötekedni..
És nem használom állandóan, évente kb 10 nap mikor kell....
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
nem baj, hogy pont én vagyok a toleráns, mikor már mást az zavar hogy a háta mögött látja a belső visszapollantóba a másik autó lámpáját.
Ha kell akkor miért nem égne, az a ködzáró mikor indokolt?... engem nem zavar, sőt szerintem az autósok 90%-át sem. Akkinek nem tetszik az villogjon és leoltom...
Arról meg nem tehetek hogy a közlekedők 10%át már az zavarja ha egy másik autó is megy előtte, utána.... mert ha nem lápája, akkor miért nem tart jobbra, itt miért csak 60nal megy, ott meg miért siet annyira mikor csak 50nel lehet menni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- iPhone topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Házimozi belépő szinten
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- Honda topik
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- War Thunder - MMO Combat Game
- Politika
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nintendo Switch V2 - Szép, karcmentes állapotban + Minden gyári tartozék - Csere/beszámítás van
- HP 2013 Ultraslim dokkoló 65W-os töltővel és tápkábellel eladó
- Fujitsu Esprimo P557 // Intel I5 7400 // 8Gb DDR4 // Nvme 250SSD // WIN10 Pro
- toshiba mq03abb200 2tb
- Új M.2 NVMe és SATA SSD átalakító adapter ház
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen