Hirdetés
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Computex 2024: Látogatóban a Chieftecnél
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
MaciG
addikt
-
MaciG
addikt
válasz philoxenia #30184 üzenetére
Így világos, bár azt nem értem mért kell félrehúzódni a bal széléhez HA nem jön semmi megkülönböztető jelzést használó autó. Tudom, azért ,mert jöhet, de ha jön akkor úgy is meghallom, meg látom is ,mert folyamatosan figyelem mi történik körülöttem a tükrökben és nem csak előre nézek ,mint a bírka, szóval ha jön félrehúzódom.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Autóval már jártam arra ,de az alapjában véve egy elég elcseszett konstrukció, mert milyen autópálya/elkerülő az ahol nincs normális leállósáv? Főleg, hogy elég forgalmas.
Ott nem ismerem a környéket ,de a városban ahol lakom megvannak azok az utak, útszakaszok, amik szűkek, illetve elég forgalmasak és a mentősök ezt tudomásul veszik és ha valami van akkor arra alapból nem is próbálnak menni, csak ha éppen pont oda kell menni.BANZAII
-
MaciG
addikt
Egy gyors kérdés.
Csak ott nem szabad a járdán bringázni (lakott területen belül) ahol kint van a "gyalogút" tábla, vagy ott sem szabad ahol semmilyen tábla nincs kint (mondjuk egy falun a járdán).?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Köszönöm a segítséget a kerékpározással kapcsolatban. Bár én nem szoktam bringázni, de rengetegen kérdezik tőle, "mert sofőr és biztos tudja" bár nem értem mért kellene ha egyszer nem bringázok, csak ritkán, de akkor sem városban, de így legalább nem adok tovább hülyeséget.
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz Calogero #30248 üzenetére
Eszméletlen durva amúgy hogy a nők többségének (tisztelet a kivételnek) mennyire rossz a helyzetfelismerő képességük. És mikor egy nőnek mondod, hogy nem tud vezetni akkor rávágja, hogy de igen is tud, és igaza is van, vezetni lehet tud, de közlekedni abszolúte nem...
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz kw3v865 #30267 üzenetére
Ne legyél szűk látókörű. A pluszt mindig a felhasználó fizeti, vagyis te aki megveszed az árút a boltban, de ha neked a környezetvédelem valóban ennyire fontos akkor költözz ki tanyára és termelj mindent magadnak! Kíváncsi vagyok meddig bírnád.
Ez kb. olyan mint mikor egyik helyi lapban olvastam, hogy volt aki szerint a buszokat ki kellene tiltani a városból, mert ő látott egy régi ikarust ami nem euro5-ös, mint az ő autója, meg, hogy a buszok lassúak így ők okozzák a dugókat. Azért megnézném mi lenne ha csak az utasok fele autóba ülne az egyik héten a busz helyett...
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ha valakinek van jogsija és elkapják ittasan biciklizni akkor a jogsiját is bevonják, vagy csak a pénzbüntetés van és jogsit nem érinti?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Jogos , csak gyors átfutottam é s kissé összefolytak a mondatok.
mephi666 Nálunk is napi rendszerességgel van szondáztatás munka előtt és van ,hogy munka után is, szóval ha vezet az ember nem érdemes inni, de a bringa más tészta egy mondjuk egy kis faluban, ott azért szerintem annyira nem vészes ha valaki iszik pár sört és úgy teker haza. (Nem azokra gondolok akik felülni se tudnak a bringára pl. egy kiadós disznóvágás után. )
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz Calogero #30327 üzenetére
Egy román kamion balesetet okozott... a suzukiban utazók közül valaki meghalt...
Valahogy én az ilyeneken nem lepődök meg. Románok mennek mint az állta a suzuki meg egy kartondoboz. A héten volt egy koccanás, egy suzuki nekiment azt hiszem egy fordnak hátulról. a ford éppen hogy megkarcolódott a suzukinak meg elég durván összetört az eleje. Ha nem látom el sem hiszem...
BANZAII
-
MaciG
addikt
Bringásokról jut eszembe, amit megint nem értek, pedig már elég sok ilyen történt.
Városban biciklis kijön elém, én még messzebb vagyok tehát ki tud jönni szabályosan, majd kis idő múlva közel érek hozzá, biciklis hátranéz és leugrik a bringáról és ott áll az úton, de nem a járdára fel vagy az út szélére a fűbe, hanem ott ahol tekert is, pedig nem vagyok ijesztő. Vagy a nagy járműtől fél? De akkor mért jön ki elé? Vagy ha már leszáll mért nem megy fel a járdára egyből. Szóval vannak fura fazonok...Azt meg ,hogy ittas bringásnak azért vegyék el a jogsiját ,mert ismeri a kreszt? Akinek nincs jogsija ,de bringázik annak is ismerni kéne... Elég diszkriminatív lenen.
BANZAII
-
MaciG
addikt
"A büntetés a jogsival nem rendelkezőnek is jár ám! Csak neki nincs mit elvenni."
Azért diszkriminatív, mert a büntetés egy adott dologra mindenkinek ugyanaz független színtől, hittől, anyagi helyzettől,stb.
Vagy akkor ilyen alapon egy trabantos áthajt a piroson 100k, ha egy merci akkor 200k?
Vagy ha valakinek nem csak B van hanem több kategória is az megint többet fizet, mert magasabbak a kresz ismeretei?
Remélem érted mire akarok kilyukadni most már ezzel. Én nem védem az ittas kerékpárost, mert igen is büntessék meg, de mindenkit ugyanúgy.BANZAII
-
MaciG
addikt
Sebességhatárokra azért van szükség, mert az emberek nagy része nem tud vezetni és nem ismeri a relatív gyorshajtás fogalmát. Tehát ha van egy út, ahol napközben 40 km/h a biztonságos, de amikor nincs nagy forgalom akkor akár lehet 70-el is döngetni, akkor a 40-es tábla lesz kint, mert ha a 70-es lenen kint akkor a sok marha azt hinné, hogy ott mindig lehet annyival mennyi, független attól, hogy épp egy iskola van az út mellett, vagy esik a hó,stb.
A lényeg, hogy sajna sokaknak valóban fogalma sincs arról, mikor mennyivel is lehetne menni egy adott helyen, független attól, hogy mennyit enged a táblaBANZAII
-
MaciG
addikt
De már írtam, hogy mivel vannak lúzerek is az utakon, és mivel egyenlőség van sajnos ők is kaphatnak jogsit, így nem lehet azt, hogy aki tud annak pályán 200 aki meg kevésbé annak csak 90. Merte lehet ,hogy te biztonságosan tudsz vezetni 200-al, de mondjuk a szomszéd anyuka meg nem, de ha 200 lenne ő is nyomná neki annyival, az nem érdekelné, hogy neki az nem biztonságos.
biga: Egyre fejlettebbek az utak és egyre gyorsabban lehet közlekedni.
Gondolom akkor te nem MO-on élsz. Mert amerre én járok ott évről évre xarabb az utak minősége...
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MaciG
addikt
"Nem Mo-on élek ez igaz," Akkor te egy szerencsés ember vagy!
Az lehet ,hogy az autópályák nagy része jó, de azért egy átlag ember többet járkál a városban ,mint a pályán, és a városokban az utak katasztrofálisak. Pl. Mész a körúton nem is ötvennel csak 45-el, mert éppen zöldhullám van, de a kereszteződésbe le kell lassítanod ,mert olyan nyomvályúk vannak, hogy dobálják az autót, arról nem is beszélve, hogy mikor megyek át a villamossínen, mozog a kocsi alatt a sín... És akkor még nem is beszéltem a csatornafedőkről amik sok helyen olyanok, hogy a kerék elveszik bennük...BANZAII
-
MaciG
addikt
Szerintem be kellene vezetni, hogy akinek megvan a jogsija egy adott kategóriára, az tehet egy úgynevezett +különbözetit, hogy ő jobb ,mint az átlag ezért mehet gyorsabban. Ez a különbözeti vizsga meg elég kemény tesztekből állna, és az állam is jól járna vele, mert megint tudna pénzt lehúzni, meg a profi vezetők is ,mert haladnának.
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz mephi666 #30522 üzenetére
legjobb az, amikor jobba telizöld és akkor kap zöldet a zebra is, amit 20-30as tempóval közelít meg a bringás ugyanabból az irányból,
Ilyenkor elsőbbsége van a bringásnak? MErt zebrán oké, hogy nincs, de közlekedhet a zebrán, és itt a lámba is zöld, de a gyalogosoknak.
Másik
Egyirányú utca végénél ha két forgalmi sáv van akkor a bal oldaliban is jobbra tartás van? Vagy ott balra tartás?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Megszűnik a Ro-La Ez de mekkora biznisz. Megemelik az útdíjat és eltörlik az esetleges alternatívát, hogy még véletlenül se használja senki azt... Mert ugyebár. Magasabb útdíj az több bevétel több rajta az adó, aztán magasabb fuvarköltségek amin ugye megint több az adó, és magasabb végfelhasználói árak, amin megint csak több az adó. Tehát lényegében a kormány megint többszörösen jól jár az állampolgár meg szív. Azt még azt mondják, hogy nincsenek ott hozzáértők, pedig nagyon is ravaszak ők, ezért is járnak jól.
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz philoxenia #30564 üzenetére
"a kerékpár vázán álló hatéves kislány" -Mert lehet egy bringán ketten is utazni? (nem tandemről beszélek)
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MaciG
addikt
Van 2 fajta gyalogos akiket egyre jobban utálok. Amelyiket kevésbé az a jellemzően fiatal korú srác, aki a barátnőjével sétál a zebrán kényelmesen, az asszony látja, hogy közeledik a jármű és megpróbál kicsit sietni, de a srác "visszahúzza" és le lehet olvasni a szájáról ezt a mondatot, mert ő az arc, hogy "Hova sietsz, majd vár, nekünk van elsőbbségünk..." . A második az a többsávos utakon elhelyezett jelzőlámpás kereszteződésekben a jellemzően ismét csak fiatalabb korú srác, aki már mikor elindul akkor zölden villog, vagy már közel jár hozzá, és mire piros lesz ő még csak az út felénél jár, de nem siet, pedig ránéz a lámpára, hogy már piros, de úgy van vele, hogy "lexarom a világot, mert ki ha én nem, úgysem üt el,stb." és sétál tovább tök nyugodtan neked meg már régen zöld. Nah ilyenkor érzem, hogy nagyon hiányzik az a légkürt.
Másik: Pár napja megfigyeltem egy érdekes jelenséget. 2 sáv megy egyenesen, de a szélsőben szinte csak buszok mennek ,mert az, a kereszteződés után megállóval folytatódik és ezt az autósok is tudják. ÉS itt van az, hogy ha zöldre vált a lámpa és én a szélsőben nem indulok el, akkor elég sokszor az autósok se indulnak el a belsőben, csak nem értem miért?
És a végére egy női sofőr. Azt sem értem, hogy aki fél a vezetéstől az miért vezet? Jobbra kanyarodok a mellékutcába, és onnan meg egy nő ki akar kanyarodni, én intek neki, hogy jöjjön, mert úgy nekem is egyszerűbb a bekanyarodás, de ő mint a kőszobor néz felém, két kézzel kapaszkodik a kormányba és meg se mozdul. Nah mondom akkor azért beférek így is, alászedem és még a két jármű közt volt egy bő 10cm a nő meg álló helyzetben jobbra két kézzel félrerántja a kormányt, majd rá ugrik egy kicsit az autó --> lefulladt.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Azon tűnődöm pár napja, hogy a gyalogos, miért érzi magát felsőbbrendűnek a közlekedésben?
HA már neki piros a lámpa, vígan sétál az úton, nem érdekli, hogy neked már régen zöld van és mennél, de fordított helyzetben meg ha belemész a sárgába és úgy éred el a zebrát, hogy neki zöld lesz (és most neki kéne egy nagyon picit várni), ő egyből elstartol és nem érdekli még az sem ha te egy tankkal jössz, és közben vadul mutogat, hogy neki zöld van.BANZAII
-
MaciG
addikt
És épp ez az amit nem értek. Én is közlekedek gyalog, meg szerintem mindenki más is, de ha látom, hogy jön mondjuk a kamion ,de lehet akár személyautós is, nem lépek ki elé, csak azért ,mert nekem van elsőbbségem és azért is megmutatom neki. Mert ha elüt és lebénulok vagy otthagyom a fogam sokat érek vele, hogy nekem volt igazam.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ügyvédje szerint gázspray vakította el a hummeres gázolót
Szerintetek lehetséges? Mert most megnéztem a videót, amin a hummeres azután kezd érdekesen menni ahogy "megkapta a gázspray-t".Nem tudom milyen ha ilyennel szembefújnak, de biztos nem kellemes, és ha szimplán menekülni szeretett volna mért lassít és mért az árok felé menekül?
BANZAII
-
MaciG
addikt
"Gyalog se megyek sehova vakon, nem hogy autoval." Ez igaz. De vannak az úgynevezett automatikus védekező mehanizmusai az emberi szervezetnek, amikor valami sérelem, erős fájdalom éri, akkor nem azt fogja csinálni amit akkor kéne. Csak azt mond meg, ha te meg akarsz lógni a rendőrök elől, akkor nem állsz meg (vagy lassítasz), hogy utolérjenek. Ez nem a need for speed ahol XP-t kapsz érte.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Igaz, hogy városban alapból nem lehet ködlámpát használni, de pl. hétfő este olyan mocskos nagy köd volt, hogy szinte semmit nem láttam, és ezt még tetőzte az, hogy egy szép hosszú szakaszon még közvilágítás sem volt. Nah itt olyan 15-20km/h-s sebesség volt maximum ami elfogadható volt. Szóval ilyen szitumban azért szerintem érdemes felkapcsolni, csak a baj az volt, hogy nekem vagy nem volt első ködlámpám vagy nem találtam a kapcsolóját.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ilyenkor ki a ludas? Mert ugyebár strádán, nem mászkálunk éjszaka ,de ha azt is tesszük akkor az autóknak elsőbbsége van, ugyanakkor a jármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy a belátható útszakasz ne legyen hosszabb ,mint a féktávolság, és az a koma nem hirtelen futott oda, hanem már ott volt.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Igen, elgépeltem.
És igaz nem kell számítani gyalogosra, de akármi lehetett volna ott, pl. egy kidőlt fa,stb. és ő nem tudta volna megállítani a járművét a "hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül" tehát relatív gyorshajtást követett el, ami meg szabályszegés.
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs