- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
őstag
válasz Winner_hun #47251 üzenetére
Akkor keverem azzal, hogy régebben rá lehetett bökni a térképen a többi wazerre, és kiírta a sebességét pl?
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
mezis
nagyúr
A munka adónak is be kellene nyújtani egy számlát. Van egy olyan sejtésem, hogy van megfelelő biztosítása, így aztán őt nem érdekli ha totálkáros lesz az autója, fizet a biztosító, a fiúk meg nyomják a gázt, ne foglalkozzanak csip-csup dolgokkal (záróvonal, köd, szemben is közlekednének,...).
[ Szerkesztve ]
mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
Szombat délután Debrecenbe mentem. A surjányi négysávos részen megelőztem egy román kamiont, Kenderes belterületén visszaelőzött. Nem, nem harminccal mentem... Persze utána a kisúji elkerülőn a megengedett 110-et nem bírta, lemaradt, Ladányig nem láttam viszont...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Popes
őstag
válasz philoxenia #47255 üzenetére
Neki legalább nem volt kiszedve a tiltás. Régen itthon is lehetett ilyenekkel találkozni. LINK
Deus ex machina
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
Popes
őstag
Lehet hogy esetleg ez a videó fake, viszont abban biztos vagyok hogy amit egy kamionos jó barátom mutatott saját felvételt az nem volt az, és nem kell szakadék az ilyen tempóhoz.(van ott erő bőven hozzá ha nincs limit, főleg ha üres)
Ja és ha fake, akkor egy ilyen jelentéktelen videóért meghamisították a személyautó kilométeróráját?(idióták)
[ Szerkesztve ]
Deus ex machina
-
Zolás
addikt
válasz philoxenia #47257 üzenetére
Vesztettél. Mint magyar kamionos, naponta több száz idióta románnal találkozom. Amennyi csalás van náluk, ne csodálkozz ha 100 felett megy mindegyik.
Csak egy példa, én Pestről indulok, ő Bukarest alól, de messzebb jut hétfőn mint én. Románban és Magyarországon okossággal mennek, Győr körül kapcsolják ki, és onnan indul a műszak. Majdnem kétszerannyit vezet egy nap mint én.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Popes
őstag
Legyen igazad, de azt akkor te is jól tudod hogy vannak bőven különbségek teljesítményben és áttételben is. Kiiktatott limiterrel mellett azért nem annyi az annyi.
Jó sejtem hogy az új kamionokba már nem egy biztosítékot kell kikapni mikor már tizen éve is letiltott az M.A.N. a túlsúlyra vagy ha az ügyeskedő sofőr annyi gázolajat szívott le hogy hibának vette hogy valahová elfolyik az üzemanyag, de ma meg lehet elég egy laptop.Amúgy azt sem sokan hiszik hogy egy 1.9-es vivaró megpakolva súrolja a 200-at, pedig...
Deus ex machina
-
dh66e
veterán
Na ez a szívás.
-
félisten
Az elsőbbségadási kötelezettség alól senkit sem ment az fel, hogy a másik járművezető irányváltoztatást jelzett. Az audis csak a kresz 29§ 2. pontban megfogalmazott az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet szabályt szegte meg. Egyébként nem igazán értem az ilyen eseteket, mert a másik jármű mozgása is informálja a járművezetőket. Hiába megy a jelzése, ha közben nem lassít, nem készülődik a lekanyarodáshoz. Gyakran a másik jármű mozgása többet elmond a járművezető szándékáról, mint a jelzőberendezések használata/nem használata.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
Egyetértek. Továbbá veszélyes a kikanyarodás akkor is, ha az indexelő lekanyarodik mert az a fránya takarás, előzi valaki jobbról vagy többsávos az út és már meg is van a nagy találkozás.
Én soha nem kanyarodik ki, bármennyire "tisztának" látszik a szituáció és még vannak is mögöttem. Egy kisebb robogó, bicikli nagyon láthatatlan tud maradni.mezis
-
Atomgeszi
veterán
Hát ja. És még mondja is, hogy " Egy gyakorlott vezető látja, hogy kint van az irányjelző, nagyon kevesen csinálják, hogy megállnak " Gondolom azt akarta folytatni, hogy azok kimennek, csak a riporter belé fojtotta a szót.
Meg, hogy 73-ban. Hát,ha már több, mint 40 éve vezet, akkor igazán megtanulhatta volna, hogy az index gyakorlatilag nem jelent semmit. Mert anélkül is kanyarodnak emberek, meg nélküle se.
-
kw3v865
senior tag
"Amúgy azt sem sokan hiszik hogy egy 1.9-es vivaró megpakolva súrolja a 200-at, pedig..."
Persze, hogy nem hisszük el, mivel fizikai képtelenség, hogy gyári állapotban elérje a 200-at sík úton, szélcsendben. Üresen közel 2 tonnásak ezek az 1.9-es Vivarók és ehhez legjobb esetben is csak 120 lóerő tartozik. Ugyanakkor hatalmas a homokfelületük, 120 km/h felett a légellenállásnak igen nagy szerepe van.
Amit állítsz, az sci-fi kategória.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
felénk egyénfüggő: van hogy kiteszem jobbra az indexet, mire a jobb oldalról kikanyarodni szándékozó addig kivár, míg nem látja hogy el nem kezdem rendesen csökkenteni a sebességet kanyarodáshoz... másik esetben pedig nem tervezek kanyarodni, hanem egyenesen mennék a védett úton, mire kijön elém a paraszt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
Azért egy bizonyos ceglédi cégnél anno leszállította a vasat olaszból csehbe, péntek este a sofőr, majd közölték vele, hogy nem ide kellett volna, mire hétfő reggelre visszavitte a feladóhelyre saját "kútfőből"...
Nálunk is vannak ....kKésőbb általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Zolás
addikt
válasz philoxenia #47274 üzenetére
Naná, kis ország vagyunk, de itt se maradnak el a trükkök, meg a csalások. De lényegesen kevesebb mint kedvenc szomszédainknál.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Lenne egy kérdésem: ha pl. 3 sávos az út (pont ez a szitu), mind2 autó sávot vált, az egyik autó belső sávról jobbra a középső sávra vált, a másik autó külső sávról balra, szintén a középső sávra vált, és ott összeütköznek, akkor ilyenkor ki a felelős?
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
davver
csendes tag
válasz FireFox1996 #47276 üzenetére
Hello!
Ha mindketten a közèpső sávba szeretnènek besorolni ès nagyjából egyszerre jelzik irányjelzővel a szándèkot akkor általában a belső sávból jobbra kisorolónak kellene elsőbbsèget kapnia a másikkal szemben! Jobbra tartás elősegítèse èrdekèben! Bár nem szabálytalan de pofátlan dolog megakadályozni ezt a manővert! Általában az az autó amelyik picit előrèbb van ès már jelezte a szándèkát annak kène elsőbbsèget adni! A gyakorlatban ez is szarul műkódik mint a zipzár elv! :-( -
mephi666
nagyúr
válasz FireFox1996 #47276 üzenetére
amit én utálok: besorolósáv, én vagyok elől, mögöttem 1 versenyző, a védett úton pedig érkezik valaki, akit be kell várni... normál esetben nekem kellene előbb átsorolnom, de mindig tartok tőle, hogy a mögöttem levő mellett hamarabb elhalad a jármű és meglephet azzal, ha azonnal sávot vált és mire én sávot váltanék, nagygázzal már mellettem járna (vagy ha behúzom elé, attól idegbajt kap) ...pont az ellenkezője a helyzet annak, amikor előzni akarok és a szemből érkező elhaladása után azonnal válthatok sávot, mert előnyt élvezek ilyen szempontból (biztosítja, hogy hátulról ne érkezhessen még senki)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
davver
csendes tag
válasz mephi666 #47278 üzenetére
Ezt èn is baromira utálom! Sajnos ilyenkor a mögötted jövő a helyzeti előnyèt használja ki tèged veszèlyeztetve a besorolásban! Tahóság szerintem! Èn akkor szoktam ezt alkalmazni ha sűrű forgalomba pont betudok sorolni kèt autó közè! De az előttem lèvőt mindig beengedem ès meg sem fordul a fejembe hogy mellè menjek! :-(
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz FireFox1996 #47276 üzenetére
A nagyobb, a gyorsabb, a feketébb... a béemvébb, vagy az audibb, ha merci, akkor az...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
BigBear
senior tag
válasz FireFox1996 #47276 üzenetére
Ha rendőrt hívsz, tuti az 50-50 %.
Igazából ez az a szitu, amire semmi sem érvényes teljesen. Ez nem jobb kéz, nem teljesen jobbra tart, így igazából ki jelzett előbb / udvariasság / józan ész. -
m3tr0
senior tag
válasz BigBear #47284 üzenetére
Mindkét fél hibás, mivel sávváltáskor nem csak a tükröt kell nézni,hanem rendesen oldalra kell tekinteni.
Én pl. főleg pesten, vagy pályán mindig így teszek,így is félek,hogy egyszer neki megyek valakinek.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
-
Popes
őstag
válasz kw3v865 #47271 üzenetére
Valóban igazad van abban hogy kapott egy kis
chiptuningotmotoroptimalizálást(ezért nem egészen gyári) és sík úton 6.-ban 3700rpm felett már elfogy, ami önerőből tényleg csak 190.(enyhe lejtő tényleg kell a súroláshoz ) De azért messze nem sci-fi kategória ahogy állítod.Na mindegy, nem folytatom mert ez itt nagyon off, csak zavart hogy lehazugoztál.
Deus ex machina
-
félisten
válasz FireFox1996 #47276 üzenetére
Nincs köztük semmiféle elsőbbségi sorrend. Az a lényeg, hogy a sávot nem változtató jármű részére elsőbbséget kell adni. Ha egyszerre váltanak sávot és összeütköznek, egyformán hibásak.
-
amargo
addikt
[link]
Ez amúgy bevállalós lehetett.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
FF23
senior tag
válasz FireFox1996 #47276 üzenetére
Jobbkéz-szabály érvényes ilyenkor.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
FF23
senior tag
Meg mindenhol, ahol egyenrangúként keresztezzük egymás útját. Parkolókban pl. de ha kimész a Hősök terére a szobrok elé csapatni, ott is jobbkéz van, pedig egyik sem út.
Szóval, ha más nem jelöli, akkor többsávoson a sávok egyenrangúak és a példa szerint kereszteznétek egymás útját, tehát jobbkéz-szabály érvényes. Nyilván ez csak 2-nél több sávos útnál fordul elő.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
félisten
Meg mindenhol, ahol egyenrangúként keresztezzük egymás útját. Parkolókban pl. de ha kimész a Hősök terére a szobrok elé csapatni, ott is jobbkéz van, pedig egyik sem út.
Mivel a kresz csak a közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza, ebből kifolyólag ahol nincs út, ott nem érvényesek a kresz szabályai, tehát "jobbkéz szabály" sem jöhet létre.
Szóval, ha más nem jelöli, akkor többsávoson a sávok egyenrangúak és a példa szerint kereszteznétek egymás útját, tehát jobbkéz-szabály érvényes. Nyilván ez csak 2-nél több sávos útnál fordul elő.
A jobbkéz szabályt a magyar hatályos kresz csak és kizárólag útkereszteződésben alkalmazza. A sávváltás puszta irányváltoztatás, csakis az irányt nem váltó és az irányt váltó között alakul ki elsőbbségi viszony. Mivel nem is útkereszteződésről beszélünk, nem is lehet szó "jobbkéz szabály" - ról.
Amiről én beszélek, ezt írja a kresz:
1. § * (1) E rendelet a Magyarország területén lévő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos
részére.
29. § (1) * Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.Kérlek mutasd meg nekünk a kreszben, hogy a te állításod miből következik. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
kerxy
senior tag
Az ilyen buszvezetők mit gondolnak a fejükben ilyenkor? Egy sáv, emelkedő, szemből forgalom, és akkor a busz elkezdi előzni a kamiont… – VIDEÓ
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest