- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Gaming notebook topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nikon DSLR topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a PO'ed: Definitive Edition
gp Az új kiadás kevesebb mint egy hét múlva már elérhető lesz.
-
Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
ph A Mhz megy, a MT/s paraméter pedig jön, amitől kevesebb félreértést várhatnak a gyártók.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
es akkor pont az egyetlen valid indokot nem hoztak fel, avagy telen ha tukorjegre esik a ho, akkor az ABS nem lesz boldog mire leblokkolod. mondjuk telen a lidar es a kamera is ugyanugy meghulyulhet, ahogy az automata veszfek is, szoval eleve sokkal jobban esznel kell lenni. kb masodik generacios onvezetes se teljesen megbizhato, es akkor abba bele se menjunk, hogy pl nem latszik a felfestes, a tabla es a jeg bezavarja a szenzorokat. Californiaban konnyu onvezeto autot demozni
mondjuk erosen autofuggo is az implementacio.
btprg: regebbi autonal ha rozsdasodik az utascella es eltunik az integritasa ott egy oreg legzsak kb a legkisebb baj.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
félisten
A blokkolt kerék előtt feltorlódó hó valóban ékként viselkedve lassítja az autót -- de erre az említett körből nyilván nem gondolt senki, mint ahogy elég extrém eset, és erősen kerülendő is.
Az akkori ABS-ek fékútja érdemben hosszabb volt, mint az elméleti minimum, de ezt laborkörülmények között is csak nagyon profi sofőrök tudták megközelítőleg produkálni -- valós körülmények között, azonnali vészreakcióként meg szinte senki.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
Azt azért lássuk be, hogy itt jellemzően a magyarországi viszonyokat tartjuk szem előtt! Itt pedig a dolgok jelen állása szerint egy autógenerációnyi távon nem várhatóak érdemi mértékű havazások. Aztán a fene tudja... A klimatikus folyamatok állítólag a szélsőségek irányába tartanak.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A veteránozás az én felfogásom és tapasztalataim szerint a múlt, a régi technika, stílus és esztétikum tiszteletét, szeretetét jelenti. Emellett biztosan belefér számos olyan tulajdonság is előfordul, amely valóban értéket képviselt a régi járműveknél, és azóta (diplomatikusan fogalmazva) háttérbe szorult.
A biztonság viszont egészen biztosan nem ilyen. A biztonság miatt veteránozni értelmetlen lenne.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
btprg
senior tag
Teljesen jól látod.
Ezen felül vannak, akik az általad felsoroltak mellett azért veteránoznak, mert nem hiányoznak nekik a manapság kapható járművekkel gyakran elkerülhetetlen dolgok, például:
- az ember saját maga kb. semmit nem tud megcsinálni,
- ha valamit mégis meg tudnál, az egy gigantikus szopás (pl. izzócseréhez bontsd le a kocsi elejét),
- egy steril, agyon optimalizált, tizenkettő egy tucat, sárnehéz guruló süketszoba, amiben semmivel nincs közvetlen kapcsolatod,
- az egyre több kötelező kütyü miatt állandó csipogás, villogás, figyelmeztetések, okoskodás (pl. 30-nál már kapcsolj 5-öst, mert az milyen jó lesz neked, pláne a motornak),
- ha a garanciaidőn túl bármi lesz, az könnyen hazavághatja a megtakarítás jelentős részét,
- stb.A biztonság meg a kényelem itt háttérbe szorul, meg az hogy az Unixtól másnapra minden van, de ha csak alkalmi közlekedőeszköz az autó, és nem napi munkakényszer, akkor ez simán belefér. Mi nem csak a találkozókra járunk egy évben kétszer, ez egy életérzés. Mint a motorozás, csak ezt az időjárás nem limitálja annyira.
Egyébként a fenntartási költségek szempontjából nem az optimum természetesen, de nem is vészes, egy 201x-es autóhoz képest olcsóbb (maga az autó vételára meg a töredéke).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
stellaz
addikt
Nekem a nem mai darab, de amúgy viszonylag modern mondeón szerszám nélkül, pár perces munkával cserélhető minden izzó.
Kicsit egyébként Csikós Zsolt veterános cikkei jutnak eszembe, aminek az egyik fele arról szólt, hogy milyen hülye, aki azt mondta, hogy nem lehet simán ezzel a 30-40 éves autóval teljesíteni az olasz körutat 2 gyermekkel, ugyanezen cikk másik fele meg arról szólt, hogy mennyit kellett a verdát szerelni a szálloda parkolójába és milyen isteni szerencse, hogy tudtak alkatrészt szerezni hozzá.
Azt mondják amúgy, hogy a 90-es évek volt az autózás aranykora, amikorra már nagyon fejlett volt a gyártás technológia, de még nem volt agyon bonyolítva a teljes autó.[ Szerkesztve ]
-
félisten
A 90-es évek autói sajnos lassan átcsúsznak a veteránkorba. Nekem is van 95-ös motorom, amelyik meghibásodásoktól mentesen működik, és talán leveteránoztatom két év múlva.
De a 2000-es évek távolkeleti autói is talán még kezelhetőek fenntarthatósági szempontok alapján.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
Azt mondják amúgy, hogy a 90-es évek volt az autózás aranykora
Az autózás aranykora fixen kb. 25-30 évvel ezelőtt volt. A kilencvenes években ez a hatvanas évek volt. A magyarok szerint meg mindig a német importból olcsón beszerezhető, 10-15 éves autó a legjobb.
DRM is theft
-
a papaszemesben meg nem volt elektronika, a 240et otthon lehetett javitani. plusz szivomotor. 90es evekben mar volt ECU, bezzeg a kora 80as full analog megoldasok! (bonusz: amikor a karburator bellitasa pozitivumkent kerul elo barmilyen beszelgetesben).
Csikos a pontonnal (rossz ertelemben) elmebajos kategoria volt: eleve a kocsit telen hozta haza eszak Svedorszagbol, az csoda volt, hogy Malmöig eljutott vele. kb az az ut az a kategoria, amire en egy tiptop modern Volvoval inkabb nem vallalkoznek, mert annyira szivas. es anno mentunk -35 fokban 400kmet vegig hofuvasban, szoval kb azert tudom, hogy meg lehet csinalni.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
dabadab
titán
Emlékeim szerint a '90-es években mindenki a '90-es évek beli autót tartotta a legjobbnak
Akkor nagyon rosszul emlékszel Ment a nyekergés akkor is, hogy "egyenautók", "nincs egyéniségük", agyonelektronkázott vackok, az injektor nem ad olyan közvetlen gázreakciót, mint a karburátor, abbamégvótanyag meg a többi.
Magyarország persze ilyen szempontból némileg különleges helyzetben volt, mert nálunk a hatvanas évek autói azok ugyanazok a Zsigulik meg Trabantok voltak, amik akkor is az utákon jártak és olyat tényleg nem akart senki sem akkor (mostanra már változott a helyzet némileg), de nyugatabbra már akkor is ment a nosztalgiázás (hogy mást ne mondjak, az évtized végén jött a Gone in 60 seconds és mindenki a '67-es Eleanorra csorgatta a nyálát - és ha ránézel, hogy a kortárs Mustang hogy nézett ki, akkor ez nem is volt nagy csoda).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
stellaz
addikt
Kinézetre igen, valóban akkor jöttek az egyen szappantartó formák, de egyben nagyon elavultak is lettek a '80-as évek autói hiteltelen. Egy Astra mellett a Kadett öreg autó lett azonnal, vagy éppen az Ascona a Vectra mellett. Teszem hozzá, joggal, annyira más volt vezetni is őket.
A karburátort se sokáig sírták vissza, mert az injektorosak erősebbek voltak, kevesebbet fogyasztottak és nem kellet szarakodni vele. Legfeljebb az hörgött érte aki szívesen prüngyögött ilyesmivel, meg az volt korábbról benne, hogy a mechanikus dolgok megbízhatóbbak. Vagy valamiért javítani kellett, akkor drágább volt valószínűleg.
A vót benne anyag talán tényleg ment akkor is, mert ez a sláger örök -
félisten
Én is a többiekkel értek egyet, szerintem a 90-es években legfeljebb esztétikai szempontból néztünk nosztalgiával a régebbi autókra, de mindenki örült a tartósságnak, a kisebb szervizigénynek, az érezhetően jobb teljesítménynek, kisebb fogyasztásnak és új biztonsági és kényelmi szolgáltatásoknak.
Akkoriban már aktívan foglalkoztam autókkal, de veteránosokon kívül senkivel nem találkoztam, aki visszasírta volna a régebbi autókat.
Sőt! A 90-es évek második felében dolgoztam nagy autó- és alkatrészgyártóknak. Ekkoriban beszélt az egyik nagyon illusztris prémium gyártó felső vezetője arról, hogy most (akkor) vannak a a csúcson, és elkerülhetetlen, hogy visszavegyenek a minőségből.
A főnökömnek volt tőlük egy akkor 20 éves kocsija, és bizonyos körökben már megszólták érte. Ezért bár nem akarta lecserélni, de szóba került, hogy venne egy újat reprezentációs céllal. Erre mondta a nevezett, hogy az az autó öt évesen lesz olyan idős, mint a régi húsz évesen.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
"az injektor nem ad olyan közvetlen gázreakciót, mint a karburátor"
Szerintem ez bizonyos autókra lett igaz a 2000-es években, amikor az euro 4 megjött és valóban volt olyan autó (pl 1.0 "C" Corsa), aminek a gázreakciója egy dízelével vetekedett, de a háromhengeres fabia is képes volt nagy gázra letorpanni, ezzel izzasztva engem, amikor éppen szűkösen próbáltam a busz elé kikanyarodni.
Nekem a robogóm volt legutóbb még karburátoros, nem akarom mondani, hogy csak a szívás volt vele az injektoroshoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
"Nekem a robogóm volt legutóbb még karburátoros, nem akarom mondani, hogy csak a szívás volt vele az injektoroshoz képest."
elég tré robid lehetett ...tényleg jó az injektoros robi...addig a pillanatig amig javítani nem kell....az agyonbonyolítások miatt nem lehet se egyszerüen se olcsón megúszni a javítástEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
Új hozzászólás Aktív témák
- Netac NV7000 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7200-6850 MBs - Eladó!
- Modolt Magyar ASUS ROG Strix Scope II 96 Wireless keresi gazdáját
- Eladó Legamaster Airserver Connect 2 - 2 darab!
- MacSzerez.com - iPhone 11 / 128GB / Kártyafüggetlen / Zöld / Új akkumulátor! / Garancia!
- Laptophoz keresek 8GB-os DDR4-es modulokat több darabot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen