- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Én mondjuk nem tartanám hülyeségnek, hogy a mostani (talán végleges) feltételek ismeretében a pénztárak vagy a Pénztárszövetség mérje fel a tagok között, hogy ki akar maradni, és ki akar visszalépni államiba. Szerintem el kellene kezdeniük számolgatni, hogy mennyi tag marad, és annyival tudják-e egyáltalán biztosítani a működésüket, nehogy később magukkal rántsák a bedőlő pénztárak a náluk maradó tagokat (és a tagok pénzét).
Jól tudom, hogy aki nyilatkozni akar, annak ezen a listán kell megkeresnie a hozzá legközelebb eső Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság ügyfélszolgálatát? [ügyfélszolgálati irodák]
-
tag
válasz deicide #1021 üzenetére
Amennyiben az üzemanyagok kereslete nem esik vissza drasztikus mértékben, az üzemanyagok áremelkedése jó az államnak, mivel az ár körülbelül 50%-a adó. Ez mind a költségvetést gazdagítja.
Az már nem egyértelmű, hogy a miatta (is) növekvő infláció milyen előjelű hatás az államnak. -
tag
válasz V.Stryker #1356 üzenetére
Egyrészt az alkotmánymódosítás nem probléma, ahogy azt láttuk.
Másrészt épp készül egy új alkotmány, senki nem tudja, mi lesz benne.
Harmadrészt az, hogy az alkotmány szerint alanyi jogon jár a nyugdíj, az szép és jó. Csak az hogy jár, az nem azt jelenti, hogy annyit kapsz, amiből meg tudsz élni. Aki nem fizetett adót, az pedig nyugodtan számítson a legkisebb nyugdíjra az államtól, mert a nyugdíj mértékét a szolgálati idő és a munkabér is jelentősen befolyásolja.Más: ha végiggörgetjük a láncot, hogy maradok magánnyp-ban, ugye elvesztem a jogosultságomat az államira. Ez tiszta. De! Ha a magánynyp-ak ezután elkezdenek bedőlni, és tegyük fel mindegyik megszünteti a működését, akkor ugye nem marad más alapon visszakerülök államiba. Jól gondolom? Ilyenkor visszakapnám a jogosultságomat a teljes állami nyugdíjra?
-
tag
De az eddigi nyilatkozatok alapján (mindkét oldalról) nem egy magánynyugdíjpénztár lesz, aki becsukja a boltot, mert egyszerűen már nem fogja megérni.
A kérdésem a legrosszabb esetre vonatkozott, hogy ha mindegyik becsukja a boltot, mondjuk 2012 végéig. Akkor akik most magánynyp-ben maradást választanak, "bűnbocsánatot" nyernek? -
tag
válasz Thunderzolee #1842 üzenetére
Ezzel egyetértek, nyilatkozzon az, aki menni akar. Csak ugye a kormány is tisztában van az emberek leszarom hozzáállásával, a célt pedig szeretnék elérni (minél nagyobb arányban lépjenek vissza az emberek).
-
tag
válasz fokukac #1949 üzenetére
A nyugdíjrendszerben potyázó ál-rokkantnyugdíjasok, irreális korengedménnyel nyugdíjba vonulóknál például nyugodtan lehet csökkenteni a járulékot addig, amíg el nem érik a tényleges nyugdíjkorhatárt. És ezt elég egyszerű és racionális indokokkal be lehet adagolni a népnek.
A csökkentés mondjuk lehet időarányos, minél több van a nyugdíjkorhatárig, annál kevesebbet kap az illető. A nagy részüknek úgyis van mellette fekete munkája. -
tag
Persze, bizonyos életkor felett munkát kapni szinte esélytelen. Nem is azt mondtam, hogy vonjuk meg a nyugdíjat és keressen munkát.
A hozzászólásomban a nyugdíj melletti feketemunkáról beszéltem. Példaképp említhetném a 25 év szolgálat után nyugdíjba vonult rendőrt, aki utána feketén biztonsági őr.
De mondjuk érdekes kérdés a nyugdíj utáni visszafoglalkoztatás (elmegy az illető nyugdíjba, majd a volt munkahelye visszaveszi ugyanabba a munkakörbe). -
tag
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
Itt az önkéntes nyugdíjpéntárba (3. pillér) történő befizetésről volt szó, ha jól értettem. Ha önkéntes pénztárba fizetsz, akkor a befizetésed 30%-a (idéntől 20%-a), de legfeljebb 100.000 forint levonható az adódból. A visszajáró összeget pedig jóvá írják az önkéntes nyugdíjpénztári számládon (ebben nem vagyok biztos), így tulajdonképpen az öngondoskodásért az állam fizet Neked 30 (20) % kamatot.Az önkéntes nyugdíjpénztár pedig nem bankszámla, így nem is használhatod ugyanolyan feltételekkel.
-
tag
Nem tudok róla, hogy jövedelemhatárhoz kötnék az adókedvezmény igénybevételét önkéntes nyugdíjpénztári befizetések után. Az [Aranykor] (hirtelen ezt találtam) oldalán sem írnak semmi ilyet.
Én mondjuk 2009-ben egészségpénztári befizetés után vettem igénybe adókedvezményt, de nem lépett életbe jövedelmi korlát, és a befizetés értékénk 30%-át megkaptam adókedvezményként.
[Szintén az Aranykor] honlapján el tudod olvasni, hogy hogy működik a megtakarítás kivétele 10 év után.
A lényeg szerintem:
Ha a munkáltatód fizet az önkéntesedbe, nem jár adókedvezmény, végülis nem a jövedelmedből tettél félre öregkorodra.
Ha a jövedelmedből Te pluszban befizetsz az önkénesedbe, kapsz adókedvezményt, (befizetés 20%-a, maximum 100 ezer forint), mert félretettél öregkorodra. Ezt jutalmazza az állam tulajdonképpen.
Az idő előtti (nyugdíjbalépés előtti) kivétel azért adózik, mert ha a munkáltatód fizetett csak oda be, akkor ugye az most Neked jövedelemként realizálódik, és ezek a pénzek korábban nem jövedelemként adóztak, hanem jóval kedvezőbben. Ha Te fizettél be a jövedelmedből, akkor azért adózik, mert az állam adókedvezménnyel jutalmazta az öngondoskodásodat, azaz minden éves befizetésed után Te kaptál az államtól pluszba pénzt az öngondoskodásért, de az összeget nem a célnak megfelelően használod fel (nem nyugdíj kifizetést kapsz belőle).Ha hülyeséget írtam, javítsatok ki.
[ Szerkesztve ]
-
tag
Ezek között sehol nem találom az önkéntes nyugdíjpénztári befizetést, csak a manyup tagdíjkiegészítés, nyugdíj- vagy életbiztosítás stb. után igényelhető adókedvezményeket. Ahogy írod, az ezek után igénybevehető adókedvezmények valóban jövedelemkorláthoz vannak kötve.
Önkéntes nyugdíjpénztári befizetésről csak az [általad linkelt] apehos dokumentum 4.4-es pontjában van szó (42. oldaltól). Ez a rész pedig azt taglalja, amit fentebb leírtam. Ez nincs jövedelemkorláthoz kötve.
Az önkéntes nyugdíjpénztári befizetés utáni adókedvezmény nem tartozik az általad említett adókedvezmények körébe.
Adózni meg azért adózol az idő előtt kivett pénz után, mert az állam az öngondoskodást, a nyugdíjas korban realizálódó öngondoskodást próbálja ösztönözni, és támogatja adókedvezménnyel.
Ha korábban szeretnéd használni a pénzt, akkor nyilván nem az önkéntes nyugdíjpénztár a Neked való megtakarítási forma.
-
tag
Ne haragudj, de ez nem az. Ez magánnyugdíjpénztári befizetés. Azt nem tudom, hogy ez ponrosan milyen jogcímű befizetésekre vonatkozik, remélem felhomályosít minket valaki.
Mondom, az általad linkelt APEH dokumentum 4.4-es pontja (42. oldal) foglalkozik az önkéntes pénztári befizetések adókedvezményével.
[ Szerkesztve ]
-
tag
Csak egy megjegyzés: nálam 2,5 év munkaviszony, és arányaiban sokkal jobb a reálhozamom (2010.12.31-i adatok). Értékben a Tied körül van, csak mindezt jóval rövidebb járulékfizetési idővel, összességében jóval kisebb tőkével.
Mondjuk én belépés óta növekedésiben vagyok, azaz a tőzsdére vitt pénzem szépen fialt.
Jól választottam. -
tag
#2497
Érdekes szám a bruttó 400 ezer, mert ez azt jelenti, hogy a dolgozó réteg nagyobb része nem fizet be eleget. Plusz nem emlékszem mondjuk az elmúlt évből semmire, amit az államtól kaptam volna az adóim, járulékaim, stb ellenében.#2498
A bruttó béremből vont járulék + a bruttó bérem után a munkáltatóm által befizetett járulék képezte a jogosultságom alapját. A mostani átalakítással pedig bár továbbra is fizet a cégem a bérem után, én azért cserébe még egy köszönömöt sem kapok. Ez az, ami baromira nem tisztességes. Az összeg kalkulációja ezután következik a sorban.A nyugdíjpénztárak működését a szabályozás egyszerű átalakításával lehetett volna racionalizálni. A működési költségek is a szabályzásból adódtak, mellesleg folyamatosan csökkenő tendenciát mutattak. Ráadásul a magasabb költségek a működés kezdeti szakaszára jellemzőek, ez időben egyre csak csökken(t volna).
Az alacsony hozam megint csak a szabályozás egyik hozadéka, ha kezdetektől nagyobb arányban tarthattak volna a portfóliójukban részvényeket, akkor a tőzsdék rallijából is részesültek volna (ugye ez magas hozamot jelent), nem pedig csak a válság okozta buktákból (pont a válság előtt nyílt lehetőségük részvényekbe fektetni, amikor is magas áron szállhattak be, és pont jött a bukta).
Nem állítom, hogy a pénztárak a megtestesült jók, akikkel semmi probléma nem volt. Igenis szükség van (vagy lett volna) a szabályozás átalakítására és korszerűsítésére. De kissé felelőtlen döntésnek tartom a kialakult helyzetet, pláne úgy, hogy a közép és hosszútávú megoldások továbbra sem körvonalazódnak. A rövidtávú megoldást pedig részben irracionális várakozásokra alapozzák (pl. 5-6%-os gazdasági növekedés évente, x százezer munkahely néhány éven belül, 70% körüli foglalkoztatottsági szint elérése).
Talán ha előbb a megoldási javaslatokat vázolják (hiteles gazdasági program évekre előre) és utána kezdik el felkutatni és megteremteni a forrásokat, akkor kevésbé ellenszenves a fogadtatás.És végül: a telkók kartellje bizonyíték híján csupán üres puffogtatásnak hangzik. Az előfizetési díjak, nyugatihoz képest magasabb készülékárak sajnos mind valami miatt alakultak ki. Született 1-2 cikk ebben a témában a mobilarena-n, nem hasamra csapva írom.
-
tag
Ezt most nem kifejezetten Neked, inkább általánosságban, mert már nem először olvasom a topicban: az állami felosztó-kirovó rendszerben nincs olyan, hogy vagyon, mivel a befolyt pénzt egyből kifizetik. Nincs semmilyen vagyon/tőke, amit forgatnának, vagy letétbe helyeznének.
És mivel a nyugdíjak fizetése továbbra is hatalmas tétel lesz az államnak, az egyéni számlás rendszer is maximum virtuális egyenlegről fog szólni meglátásom szerint.[ Szerkesztve ]
-
tag
"Hát persze, nem kaptál semmit. Nem jártál közúton, nem voltál beteg, se a gyereked, nem jártál iskolába/óvodába, se kiskorú hozzátartozód, nem gyűlt a jogosultságod a nyugdíjrendszerben, stb.
Egyébként teljesen mindegy, hogy egy adott időszakban mennyit vettél ki a rendszerből. Ahogy korábban már írtam, egyetlen komolyabb egészségügyi beavatkozás nálad vagy a kiskorú eltartottadnál egy életre lenullázhatja a befizetéseid."
Oké, ezekre nem gondoltam. Igazad van ezek valóban a közösből vannak finanszírozva.
Viszont többek között az adózott jövedelmemből megvásárolt termékek ÁFA-ja, jövedéki adója szintén fedezetet teremt a szolgáltatásokra. Nem csak az SZJA, meg járulékok."Ez így nem igaz, nézz utána. Korábban is tarthattak részvényt, a lehetséges arányokat variálták csak a szabályozásban."
És én is ezt írtam: "ha kezdetektől nagyobb arányban tarthattak volna a portfóliójukban részvényeket", csak a mondat második feléből kimaradt néhány szó. Így lett volna egyértelmű: "pont a válság előtt nyílt lehetőségük nagyobb arányban részvényekbe fektetni"."Hát persze. Más országban is valami miatt alakultak ki az alacsonyabb árak, miközben a fizetőképes kereslet magasabb. Úgy hívják azt a valamit, hogy piaci verseny."
Meg alacsonyabb frekvenciahasználati díjak, a kedvezményes árú készüléket nem Ukrajnába csempésző felhasználók, stb. A piaci versenyre meg számomra nem rossz példa a GYSEV mobilinternet tendere, ahol elég nagy különbségek voltak az ajánlatok között. Vagy a mi céges szerződésünk, ahol szintén egymás alá licitáltak a szolgáltatók. -
tag
Visszacsinálni olyan értelemben, hogy az állam visszaadja a korábbi magánnyugdíjpénztári vagyont azoknak, akik esetleg mégis a pénztárakat választanák, nyilván nem fogják. Annyi pénze nem lesz belátható időn belül az államnak.
Nekem az bőven elég lenne, hogy egy esetleges törvénymódosítással újra elismerik szolgálati időnek azt, amit a munkáltatóm fizet (még ha valami alacsonyabb %-kal, mint ha tisztán állami rendszerben lennék), és így sok év múlva jogosult leszek állami nyugdíjra+magánnyugdíjra. -
tag
A magyar ogy-től várom, hogy megszüntesse a diszkriminatív helyzetet, nem mástól.
Azt a helyzetet, hogy 24%-ot fizet utánam a munkáltatóm, cserébe semmit nem kapok.Ha nyugdíj a 10% után jár csak, akkor ugye a többi embernek, aki most visszalép államiba, nekik is csak harmad nyugdíjat fognak fizetni, akárhogy is alakul a gazdasági helyzet? Merthogy a 24% után akkor nekik sem jár semmi...
-
tag
válasz fokukac #2607 üzenetére
Lehet egyáltalán jó döntést hozni ma arról a helyzetről, ami 20-30-40 év múlva lesz?
Én maradtam magánnyugdíjpénztári tag, de nem érzem biztosra, hogy csak az én döntésem a jó. Annyi változó van a rendszerben, hogy még azt sem lehet előre látni, mi lesz 5 év múlva, nem hogy később.
Én a magam részéről csak bízom abban, hogy a döntésem a jövőben is megállja a helyét. És remélem, hogy a politikusoknak sikerül kitalálniuk egy működőképes rendszert. -
tag
Van már valami hír arról, hogy a magánnyugdíjpénztári vagyont hogyan tervezik pénzzé tenni? Mármint azt a részét, ami nem állampapírban van.
(Kicsit tartok attól a vagyonvesztési lehetőségtől, amit a részvények nagy mennyiségű, egyszerre történő piacra öntése okozna. Vagy mivel a visszalépők vagyonában is jó nagy részt képviselnek a részvények, ezért már csak a saját szempontjukból is érdekük, hogy minél okosabban csinálják, minél több pénzt nyerjenek ki belőle?) -
tag
"Mekkora okosság. Az elmúlt 2,5 év teljesen átírta a szabályokat, a körülmpnyek pedig folyamatosan, hatalmas amplitúdóval változtak. A kiszámíthatatlanságra mégis hogyan lehet felkészülni? Valamire biztosan készültek, csak éppen pár hónap után rájöttek, hogy a nagy büdös helyzet máris egészen más."
Ez most tényleg érv? A válság 2008 végén kezdődött, a választások meg 2010 áprilisában (és 2010 októberében) voltak. Nyilván azóta is történt néhány dolog, ami felülírta az aktuális helyzetet, de ez nem változtat azon, hogy gazdasági programokról csak a 2010 októbere után hallottunk érdemit, addig néhány látszatintézkedés történt.Abban sajnos igazad van, hogy adóbefizetés után nem kapok jogosultságot a jövőre nézve, és nyilván ezért is nevezték át a nyugdíjjárulékot nyugdíjadóvá, hogy a maradók úgymond "kiszerződjenek" az állami szolidaritásból. De eddig a munkáltató által fizetett nyugdíjjárulék is jogosultsági alapot teremtett számomra, és talán elég indok erre a jogosultságra az, hogy ezt az összeget is az én munkám termeli ki, az én foglalkoztatásom költségeit növeli.
És az továbbra is erősen diszkriminatív, hogy egy szimpla átnevezés miatt most rengeteg pénzt fizetnek miattam, rengeteg pénzt kell kitermelnem a munkáltatómnak, de a jövőben ezt a szolidaritást én nem kapom meg senkitől."Azt is érdemes látni, hogy a MNYP-ba az eddigi 8 % helyett decembertől 10 %-ot fizetnek a maradók, ami 25 %-os növelés."
Szuper dolog, bár emiatt csökken a nettó fizetésem, ráadásul még legalább 1 évig meg sem kapom ezt az összeget a magánnyugdíjpénztári számlámon, arról nem is beszélve, hogy semmiféle garanciát (törvényi, vagy alkotmányos) nem kapok arra nézve, hogy a jövőben nem fogják ismét eltéríteni, ha a "közérdek az egyéni érdek fölé kerekedik" (értsd, tömködni kell a költségvetésben keletkező lyukakat)."A te 8 % befizetésedből fizették a 200 milliót, ezen egy pillanatig se érdemes vitatkozni. Nyilván nem a vezérigazgató prémiumát költötték erre, de az is a 8 %-odból repül, úgyhogy végülis mindegy."
Mivel ez a levont működési költségből lett fizetve, azt meg arra költik, amire akarják, rohadtul nem érdekel a dolog, és ebbe rohadtul nem is kellene semmit belemagyaráznia Selmeczi kisasszonynak sem. -
tag
válasz fokukac #3173 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy ez a rögzített CHF árfolyam egy átmeneti könnyítés lenne, egészen pontosan 3 évig tartana. Ráadásul a rögzített árfolyam és a valós árfolyam közti különbözet nem elpárologna, hanem összegyűlne, és a 3 év letelte után egy második hitelként jelenne meg az ügyfélnek.
Azaz a meglévő hitele mellett ezt is törlesztenie kellene a 3 év után. Így azért már egy kicsit másképp hangzik. -
tag
Nem tudom, Te ezekből a számokból hol látod azt, hogy a feleségednek van reálhozama, Neked meg nincs?
Ebből szerintem csak annyi látszik, hogy a feleségednek feleakkora (kb.) tőkéje és hozama van, mint Neked. Sehol egy említés reálhozamról. Az unitdarabszám az elszámolóegységet jelenti, amin a pénztár nyilvántartja a portfóliódat (ezt törvényi kötelezettség miatt vezették be). Ennek van egy aktuális napi árfolyama, ez az unitárfolyam. A két szám szorzata pedig az egyenlegedet adja ki. -
tag
válasz jooker82 #3850 üzenetére
A hozamodat korrigálják az infláció mértékével (azaz csökkentik), és ezt kapod meg. Tehát ilyen értelemben az egész hozamodat megkapod, nem pedig csak x%-át.
Kivéve ha az összegyűlt pénzeden csak vesztség keletkezett, mert ilyenkor nem kapsz semmit, viszont nem is kell befizetned semmit.
-
tag
válasz jooker82 #3852 üzenetére
Nem, nem kapod meg a teljes hozamodat, és nem is ezt írtam. A hozamodból levonják az elmúlt évek inflációs hatását, a maradék lesz a tiéd. Ez lehet, hogy a teljes hozamnak csupán 5-20%-a, pénztártól, portfóliótól, befizetés időszakától, stb függ.
Mindössze arra próbáltam meg rávilágítani, hogy nem egy fix százalékot határoznak meg, hogy ennyit fizetnek ki, hanem elég komolyan számolgatnak. -
tag
válasz radi8tor #3914 üzenetére
A pénztárak már átutalták az államnak a visszalépők vagyonát. Amit Nektek kifizetnek, azt előbb majd vissza kell kérniük az államtól, és utána fizetik. Szóval a pénztáraknak ez már az égvilágon semmit nem kamatozik.
#3919 hoby36: bocsi, de maradó tagként nem szeretném, hogy az én náluk maradt vagyonomból fizessék a ti utalásotok költségét.
-
tag
válasz radi8tor #3949 üzenetére
Nem, nem biztos, hogy eddig is a csőd szélén álltak. Minden bank más portfóliót (ügyfél, eszköz stb) kezel, ezek között van kockázatosabb (ami nagyobb haszonnal kecsegtet, de nagyobb bukással is) és biztonságosabb (értelemszerűen kisebb nyereség, kisebb bukás lehetősége). Erre még rátesz az is, hogy a portfóliók kombinációi is bankonként változnak.
A válság bizonyos eszközök értékét olyan mértékben csökkentette, hogy a válság előtt stabil üzlet masszívan veszteségessé vált (ugye az rémlik, hogy pukkant egy ingatlanpiaci lufi, és az ingatlanok értéke a válság előtti értékhez képest nagyot esett?).
Vagy a válság miatt olyan mértékben megemelkedtek a finanszírozás költségei, hogy már a normál üzletmenetet sem lehetett ésszerű határok között finanszírozni. (megugró hitelkamatok, devizaárfolyamok, stb.)
Meg még milliónyi egyéb oka is lehet egy bankcsődnek.Arra a kérdésre, hogy miért nem ment minden bank csődbe, szintén az első bekezdés a válasz: eltérő portfóliók, eltérő kockázatok.
De had említsem meg azt az apró tényt is, hogy a magyarországi bankok portfóliójában a válság következtében nagyon megugrott a rossz hitelek aránya (amire az ügyfél nem, vagy késedelmesen fizet), és emiatt céltartalékolnak ezerrel. A céltartalékolás miatt pedig simán veszteségbe fordulhat a működés.
A Gyurcsányos gazdaságpolitikai részt inkább nem kommentelem, de jópár tényezőt és közbenső lépést "elegánsan" átugrottál.Szerk.: hoppá, időközben szépen gyűltek a hozzászólások
[ Szerkesztve ]
-
tag
-
tag
Igen. És mivel évszámot nem írtak, ezért ugye akár jövő év szeptember 16-ig is elcsúsztathatják a gonosz tőzsdéző manyupok, hogy addig a vezetőik vígan megszedjék magukat az összegek kamataiból.
Bocs, de kicsit fura, hogy ennyire ráfeszültök egy témára, aminek konkrét határideje van, és tulajdonképpen semmilyen változás nem várható benne.
[ Szerkesztve ]
-
tag
Ahogy dabadab is írja, a manyupoknak a kifizetésre aug. 31. a határidő. Ez benne is van a cikben, amit elvileg elolvastál. Ahogy az is benne van, hogy a posta a kivételes helyzetre való tekintettel szeptember 16-ig megőrzi a pénzt, ezért ha a postástól nem tudtad átvenni, akkor megteheted a postahivatalban.
Tényleg nem bántani akartalak, de ennyire ne legyél ráfeszülve a témára, mert nem ér ennyit. Ha van reálhozamod, biztosan kifizetnek, és biztosan át fogod tudni venni. Nyugi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Okos Otthon / Smart Home
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- TCL LCD és LED TV-k
- Yettel topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED
- Ryzen5 esport Gamer(16gb ddr4/m2 ssd/win10/Vega11)
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia