Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    Sziasztok!
    Régi (tizenéves) bringám már sajnos nagyon a végét járja, a sok év téli-nyári városi közlekedés és főleg az utóbbi évek (és hónapok) útfelbontásai is eléggé sokat adtak neki (mindkét felniben van valamekkora 8-as, hátsóban akkora, hogy a fék pumpál; első teló eléggé kotyog; első váltó legnagyobb lánckereke valami balesetben elgörbült; minden tengelynek van valamennyi lötyögése, kopása). Plusz a váza mindig is kicsi volt hozzám (192 cm vagyok, akkoriban még kisebb volt a választék ekkora magassághoz bringákból). Időszerű lenne egy új(abb) bringa, de az utóbbi x évben nem figyeltem túlzottan a bringás piacra...

    Szerintetek mennyi lenne a minimum, amiért össze lehetne legózni az alábbi feltételekkel:
    - jó használt is
    - reálisan döntően városi közlekedést fog látni, de időnként kitekerek földutakra és hegyi csapásokra (inkább kisebb szintkülönbségek, enyhébb lejtők, tehát nem DH, csak visszafogottabb tempók), ami a mostani féke miatt kicsit bajos
    - MTB ~ enduro váz, 192 cm-emnek megfelelő nagyságú
    - vázból acél is jó (régen azt mondták tartósabbnak, azonban most mindenhol alut látok?)
    - ellenálló, strapabíró felnik (27.5 jó lenne, de gondolom jóval megdrágítaná?)
    - jó fékerő (a mostani v-féke nedves időben takony, de még közepes aszfaltos lejtőn is néha alig bír lassítani)
    - valami normálisabb, strapabíró első teló legalább 80-as rugóúttal
    - váltóból valami egyszerűbb, olcsóbb is jó, csak megbízható legyen, jól szétosztott és inkább alacsonyabbra hangolt 2~3×5~6 seb. elég

    Előre is köszi!

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Runner_fxr #75541 üzenetére

    Kösz a választ! :R

    "Enduro bringára szerintem semmi szükséged, a megadott felhasználás alapján."

    Motorom is enduro :) De igazad van, itt kicsit más a kategória. Akkor MTB ~ XC.

    "Összerakás helyett jobban jársz a komplett bringával, anyagilag jobban jössz ki. [...] Árban olyan 150-200K körül már újonnan is kifoghatsz értelmes darabokat most így szezon végén, persze kompromisszumokkal."

    Már ezt a régi leharcolt és nem drága bringát is többször próbálták ellopni a belvárosban a nagy U-lakat ellenére is. Nem szívesen költenék rá 100 fölött, sőt. Reméltem használtból legózva jóval 100 alatt megúszom egy korrekt darabbal... Hátha télen "szezon után" olcsón megválik tőlük pár elkényelmesedett ficsúr :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz joysefke #75547 üzenetére

    Agyváltós annyira nem izgat, ez a bringa is több "telet" (már amennyire azok voltak) kihúzott már minimális lánc-karbantartással. Eddig egyetlen alkalommal hagyott cserben télen, épp idén szilveszterkor, és az sem a lánc miatt volt, hanem a bovden befagyott.

    Runner: igen, két bringa esélyes, valószínűleg a jelenlegi bringa marad hétközbeni nemsajnálós szaladgálósnak amíg még bírja (aztán le lesz cserélve valami inkább városhoz passzolóra), mert az újat egy kicsit félteném a városban. Nagyon alap hegyi bringázás, de számomra inkább a lefelé része számít: a jó fékek és a strapabírás. A kicsivel nagyobb tömeg kevésbé aggaszt.

    Ehh, szép árak. Motorban is akörül indulnak a használt de nem túl régi endurok. Az enyémet idén kicsivel 700 fölött vettem, 10 éves de relatíve megbízható és olcsón karbantartható típus, 30 centi rugóút elöl-hátul teljesen állítható telókkal, 30 centi hasmagasság, 40 ló(ra van visszafojtva), és papíros utca-legális. Papír nélkülieket pedig jóval olcsóbban találni, alacsonyabb tömeggel és nagyobb teljesítménnyel. Pedig egy kicsit több anyag, fejlesztés, technológia, munkaóra van bennük. Nagyon várom már, hogy mikor pukkad ki az egekbe húzott bringaár-lufi, de lehet, hogy ezt csak én találom totál aránytalannak...

    IMIIKE: most DRZ

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Runner_fxr #75580 üzenetére

    "Bringaárakkal kapcsolatban az a véleményem, hogy egyrészről hatalmas az igény a komolyabb gépekre, épp ezért nem várható áresés."

    A gond az, hogy a nem-versenytechnika gépeknek is alaposan megkérik az árát... Nem hinném, hogy a strapabíró, tartós canga 80-100-as rugóutas első telóval, jó fékerővel akkora extra kívánság lenne, hogy komolyabb gépnek számítson; vagy ha igen, akkor az már régen rossz... :(

    "Másrészről meg sokan azt is elfelejtik, hogy bár lehet a széria utcai motorhoz viszonyítva aránytalan az ára, de egy több milliós bringa olyan gép amivel világkupákon szoktak versenyeket nyerni. Ezt célszerűbb lenne motorversenyen használt motorokhoz hasonlítani, és akkor már mindjárt értelmezhetőbbé válnak az árak. Ezt célszerűbb lenne motorversenyen használt motorokhoz hasonlítani, és akkor már mindjárt értelmezhetőbbé válnak az árak. Egy verseny karbon váz mondjuk egy gyorsasági motorhoz, elérheti 6-10 millió közti összeget is. Csak ezzel sokan nincsenek tisztában."

    Ez az összehasonlítás eléggé nem fair, MotoGP, SBK, és egyéb gyorsaságiak eléggé más kategória. Nézzük inkább motorból a MX és bringából az enduro/AM/DH gépeket, legalább hasonló jellegűek. Verseny-krosszmotort 2-3 m-tól lehet kapni újonnan. Nagyobb rugóutas komolyabb felfüggesztés, jobb fékek, ellenállóbb kerekek, mint bármi DH-n. Aztán itt pluszban még versenyre fejlesztett motor és hajtás is van az árban.

    De sajnos csak hiába szaporítjuk a szót, kicsik vagyunk a piachoz képest

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #100528 üzenetére

    Itt bezzeg olyan tavaszi idő lett (és akkora sár...)

    Végre összeállt a lego-bájk projekt :) Kb. nincs kettőnél több dolog rajta, ami azonos bringáról jönne :DDD

    Rögtön jövök is egy kérdéssel. Belvárosból kell kitekernem bármi terepre, tehát lámpák előre-hátra kellenek rá. Fel is dobtam pár olcsóbb ebayest rá, aztán már ott helyben beesteledve konstatáltam, hogy az első fénye túl fókuszált, kb 4-5 méterre előre is csak egy 0.5-1 m-es kört világít meg, alig láttam, merre megyek, és hát egy elég csúszós saras domboldal volt... A hátsó meg egész egyszerűen leugrott (lehet, hogy nem kattant be rendesen?), hiába kerestem egy bő fél órát, nem lett meg...

    Milyen lámpát tudnátok előre ajánlani?
    - vízszintesen széles szög, függőlegesen korlátos, hogy az autósok szemét ne verje ki
    - olcsó vagy legalább nemdrága (ebay, gearbest is jöhet)
    - nem kell bazierős legyen, este nem száguldozok
    - quick-release
    - időjárás-álló
    - preferáltan AA vagy AAA akkuk (abból van itthon egy kazal, meg ha ki is fogy, azt úton-útfélen kapni)

    Köszi!

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #100543 üzenetére

    Errefelé ma jött a hó, de ma gyalog voltam kirándulni, és ez se volt akkora, mint nálatok :) (Plusz még városon kívül is egyből olvadt, városban már csak nyomokban látható, hogy egyáltalán havazott :( )

    Igen, 26-os -- biztos jó a 27.5 és 29 is, de hobbizni (sőt, egyelőre terepbringázással ismerkedni, mert elég más, mint motorral) ez is bőven jó; és ezeket sokkal olcsóbban meg lehet szerezni: ez együtt 135 alatt állt meg. Első teló Marzo XC600ATA2, tag DT M210; egyik sem kimagasló, mint ahogy a többi alkatrész sem, de jól teszi a dolgát.

    Hmm az itteni bejegyzéssel párhuzamosan néztem más külföldi bringás fórumokon is mit talált gugli, ott is előjöttek budget kategóriában a ledes kézilámpák, de hátrányaként ott is megemlítették, hogy a fénye inkább koncentrált mint homogén szórt, és a mostani lámpával is ez a bajom.
    A talált fórumos bejegyzések alapján hajnalban egy mégfillérszekszuálóbbat már meg is rendeltem kemény 4.24€-ért, "Q5" amit "Kellys Zoomer" néven is árulnak itthon: 3xAAA, 3W CREE led, full-fél-villogó, alu, időjárás-álló, és egész széles szögben aránylag egyenletesen szór kizoomolva. Arra remélem elég lesz, hogy szép nyugisan le tudjak jönni egy lájtosabb ösvényen, vagy kijussak egy erdőből, ha rámsötétedne. Meglássuk, ahogy a vak is mondja, hogy mennyire válik be, ha nem, legfeljebb rendelek valami jobbat is, ez max megy sisakra vagy tartaléknak. Vakkukhoz, távkioldókhoz stb halomban állnak az AA és AAA akkuk, de lassan megérkezik egy ákcijós Opus C3100 is, az már 18650-est is tud majd tölteni.

    Béla: pont ilyen tesztet kerestem, köszi! :R Lett is egy-két kiszemelt, ha a megrendelt lámpa nem válna be

    Zodo: "Tavasszal nyugdíjaztam a madaras mtb-mat, télen-nyáron, napi szinten melóba járós trekkingnek [...]
    1 defektet leszámítva, semmi problémám nem volt még vele pedig nem kapja meg a rendszeres karbantartást.
    "

    Ha már előbb a Gepida, majd a ritkás karbantartás szóba került, a békebeli Gepidám (18~19 éve vettem), amit nyugdíjazás helyett továbbra is városi lótifutinak használok (naponta 1-10 km), merthát olyan szuper speckói vannak, hogy közel 30 mm rugóutas első telóval, 52-es nyeregcsővel (de olyan rövid felsőcsővel, hogy a térdem néha beverem) röpke 16 kiló, szóval Bp-re ez pont jó, mert ezt ellopni már elég SAD (mégis láttam már próba nyomát az U-lakaton, milyen szörnyen deprivált ember lehet az ilyen... na jó, a festése még mindig szép metál-azúrkék, nem túl kopott-karcos, ezért jár egy fél pont).
    Annyira ridegtartás, hogy az utóbbi 5 évet a szabad ég alatt töltötte, évi egyszer elvittem szerelőhöz középrészt és egyéb csapágyakat zsírozni/kónuszt meghúzni/féket beállítani; a lánc talán negyedévente kapott tisztítást-kenést... Sokezer km van benne, mégis csak idén télen jutott oda, hogy az eredeti kónuszos-csapágygolyós középrészt és a bal pedált cserélni kellett (kapott egy monoblokkot), a gyári bowdenek közül a váltó bowdenei 1-2 éve, a hátsó féké pár hete volt cserélve -- az első még a gyári, ahogy a lánc is, ami bár eléggé (najó, nagyon) megnyúlt, de még mindig működik :)
    A mai bringák már negyedét se bírnák, mint amit ez kapott, ez az igazi Nukeproof :DDD

    5381, Varsam: szerintem viszont a 27.5 és 29 divathulláma miatt a régi 26-osokhoz elég nyomott áron hozzá lehet jutni, és az is elég jó bringa, ha valaki nem szintidőket hajkurászik, vagy ápgréditiszben szenved.
    Hasonlóképp a 10-es és 11-es kazetták: szép-jó, de a lánc már csak jóval kevesebbet bír, mint egy 9-esé, hiába tisztítod-olajozod folyton; aztán a 9-esé se bír annyit, mint egy 8-as vagy 7-es, egy jobb 6-os lánc meg talán még tizedannyi karbantartással is tovább tart, mint egy 11-es...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #100602 üzenetére

    Jaja, az az :) Nézd, a mostani lámpa inkább a bal oldali állapothoz hasonlót világít :DDD (csak még gyengébben a 4xAAA ellenére), úgyhogy már ez is nagy előrelépés.

    Hát, hiányzik az, hogy nem elég csak gázmarkolatot húzni, egyáltalán a terepre érésig is már mennyit kell tekerni, aztán az emelkedőkön meg főleg :)) (motoszkál bennem egy Q128C gondolata :)) ). Cserébe elmehetek olyan helyekre is, ahová motorral nem, ha van valami nagyon gázos rész, akkor csak felemelem és viszem, visszafordulni is könnyebb, dobálást is várhatóan jobban bírja, csendes, sokkal zöldebb, a karbantartás töredék (a motorom már nov vége óta a szerelőnél, szelep-szelepvezető-dugó-hajtókar-váltó és 1 kuplunglamella csere, majdnem henger is, de még hellyel-közzel megállt az utolsó túlméretnél a hónolás -- már így is pénzlocsolda, de egy új henger horror)
    Sárvédő viszont nekem még hiányzik rá. Tudom, hogy sokan fintorognak tőle, de szerintem inkább ez, minthogy a ruhám és a bringám is mindenhol csupa sár legyen, és a homok és sár mindenhova beférkőzve tönkretegyen forgó-mozgó alkatrészeket. Egy Mudhugger-szerűség készítésével próbálkozok épp.

    #100605-höz: elfér még abba pár dolog :))
    Pl. van két kis szerszámkészlet, de láncbontót mintha nem látnék, plusz patentszemet. Egy plusz belső, még ha tubelesst is használsz, mert nagyobb lyuk ellen a tömítő lötyi sem véd, de egy tömlő még segíthet. Kettő közötti méretű lyukhoz meg "hernyó" (nem tudom, bringás körökben hogy hívják) sokkal gyorsabb és kevésbé macerás, és a bringás méretű nem sok helyet foglal. Ha már Flectort és ragtapaszt is rámolsz, talán még kalcium+magnézium pezsgőtabletta, ha neked is hajlamos begörcsölni a lábad. Több napos ottkajálós úton még esetleg széntabletta, mert hasmenéssel nem jó tekerni :DDD
    Nálam 9-18 + 20 + 45 a bevált felállás, ha minimalizálni akarnám, akkor 12-32 + 20 vagy 12-32 + 45

    TomMusic, LSebestyen, Deicide, többiek: oké, de gondolom ti outival mentek sima aszfaltúton, lakott területen / annak közelében / vagy legalább járt úton; nem pedig montival, köves-sziklás-saras ösvényeken, ahol a madár se jár, tehát ha baj van, csak magatokra és a nálatok lévő dolgokra számíthattok ;)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz TomMusic #100629 üzenetére

    Nem akarom az ördögöt a falra, de addig jár a korsó a kútra, amíg minden lakott területtől 10 km-re köves-sáros szűk ösvényen nem lesz valami olyasmi, amit egy 10 g-os eszköz is megoldana, de helyette órákat cipelni :) Egy kis-közepes nyeregtáskába belefér pár alap dolog, ami a problémák 95%-ára elég, nem rajtad van tehát megmarad a szabadság-érzés, tetejébe megnyugtató is, hogyha van valami gond, akkor kéznél van, és csak pár száz gramm...

    Jjeahh: igen, láttam az ilyeneket is (meg GMBN/GCN-en a diy-verziót is), de ezek csak annyit védenek, hogy az arcodba kevesebb menjen :) A Mudhugger-jellegű alatt elsősorban a hátsóra gondoltam, mert hátra fullyn fehérholló-gyakorisággal látni sárvédőt.
    Nem tudom, mennyire kell láncbontó, mert terepen eddig nem bringáztam, és mint írtam, a régi bringámon 18~19 éve az eredeti lánc van, a 6-os lánc örökélet + 2 év :DDD De több "milyen szerszámot vigyek magammal", "tipikus ösvényszéli meghibásodások és javításuk" témájú videó és lista alapján főleg a soktányéros kazetták vékony láncainál szükség lehet rá...

    Hernyó, vagy gumikukac. Tubeless monti-gumikhoz is van ilyesmi, tubeless tyre repair slug-nak hívják (GMBN videó) csak sokkal kisebb, szivacsosabb hernyóval, ami a tömítő folyadékkal együtt már jó eséllyel bedugaszolja a lyukat.

    Marad persze mindegyik, mivel ezzel bemehetek olyan helyekre, ahova motorral nem, a motor pedig teljesen más :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    I'll just leave this here.
    "A Raleigh, which we bough on ebay for 90 GBP. To be fair to it, it is actually an awful lot of bike for the money, but how much of a handicap is it going to be? You know what, mate, I actually think it's alright."
    Majd a végén összegzésnél:
    "Our cheap bike is still a great little bike, isn't it? It ticks two fundamental points: firstly, it's safe to ride, and secondly, being a road bike, it's just great fun. It was a lot of fun to ride, so you shouldn't get disheartened about this at all if you do have a cheaper, entry-level bike, it shouldn't always be about the bike."

    Bocs, ha megint egy Pandora szelencéjét feszegetnék, de szerintem nem kell csilliókat költeni, hogy egy jó bringát kapjunk, amivel jó érzés tekerni. Motorosoknál van egy mondás, "it's 80 percent the rider, 20 percent the bike", lehet, hogy kerékpárnál kicsit eltér az arány, de a lényeg ugyanaz, a saját kondíciód és technikád számít többet, egy drágább bringa max. még jobbabb, még kényelmesebb. Szvsz, písz.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #100851 üzenetére

    "Azért csak a móka kedvéért kipróbálnék egy ilyent, de nem biztos, hogy terepen mernék vele 50-el lejtőzni :DDD . Ha túl is élném, tuti, hogy ezen a vackon valami elhajlana/törne, a fékek meg valszeg porrá égnének :D"

    [link]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #100912 üzenetére

    Chain guide / chain tensioner?
    Lehet barkácsolni is

    De sokat beszéltek, senki se teker? ;]
    Nem hiányzott ez a zöld trutyi az utakra a hét elején, meg ez a nedves, fagy-közeli idő esténként, ezért a héten csak 5-6 órát tekertem... Jövő hét elején ugyan melegszik az idő, de a hét közepére eső, a végére hó várható = jeges latyak :( De remélem csinálhatok végre rendes havas képeket utána :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Blue meth #101072 üzenetére

    "52 cm-es vázméret"
    Pontosan mit is mért 52-nek? (Néha gyártónként változó, hogy melyik távolságot mérik) Kicsit kicsinek tűnik 52-es nyeregcsőhöz, meg utcainál is más méreteket javasolnak, mint montinál, ez pedig a kettő között van...
    S nem értek az ilyen bringákhoz, de az a stucni-megoldás se szimpatikus egy modern bringától, főleg ha váltanál más méretű kormányra; továbbá én ha ennyit költenék rá, inkább tárcsafékest keresnék, még ha cserébe régebbi is, mert az a párszáz gramm tömeg kevesebbet számít, mint egy netzes helyzetben a fékút.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz cozmo #101093 üzenetére

    Ez Csobánka-Solymár-Borosjenő közti hegyek egyike?

    A propos: ki mit használ tájékozódni és új utakat találni?
    Próbáltam itt rákeresni mobil + térkép szavakra, de érdemi találat nem volt. Eddig vagy kinéztem google mapsen vagy merretekerjeken valamit, vagy teljesen találomra mentem. Az autós térképek nem mutatják, hogy merre vannak bringautak, bringával járható turistaösvények, sima turistaösvények, meg az is hasznos lenne, ha az út meredekségét, pluszpontokért az ösvény nehézségi szintjét mutatnák. A merretekerjek az OSM-et használja, remélem létezik ilyen...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz zoli03 #101103 üzenetére

    +hegyimorc, köszi!

    Pontosítok. Szóval mondjuk otthon kinézted az irányt merretekerjeken, eltekertél nagyjából oda, de nincs térerő, kéne offline is valami, mert nem tudod melyik ösvény merre visz, mennyire járható bringával, milyen emelkedős; vagy a kinézett ösvény le van zárva / járhatatlan, és kéne valami működő útvonal helyette. Belvárosból sajnos messze van bármi erdei ösvény, tehát minimalizálni szeretném a "nem jött be, üres kézzel tértem haza" melléfogásokat.

    Régen próbáltam már Tuhut Locus alatt, akkor még elég nyögvenyelős volt (gépen megyénként nagyítási léptékenként kellett képként rátölteni...), ez a rész legalább már sokat fejlődött, de a Locus app nem szimpi, hogy már azért is pénzt kérnek, hogy navigálás közben ne aludjon el a képernyő, és az ingyenes OSM-et sem hajlandó letölteni, csak online mutatja, offline-ra a saját fizetős térképét erőlteti...

    Máshol láttam még ajánlást Oruxra is, hogy arra szintén rámegy a Tuhu, de az már nincs play-en, csak apk-ként tölthető le, és a telefon egyből ellenkezik, hogy unsigned és satöbbi.

    És szintén láttam ajánlást OsmAnd-ra is... meg még egy tucat más appra...

    ---

    Van esetleg valami bejáratott útvonalak gyűjtemény (leírással, értékeléssel - útminőség és nehézségi fok is)?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Blue meth #101254 üzenetére

    "alapvetően városba (pestre) kéne, de lazább terepet is vigyen (ezért gondoltam a crossra, viszont használtból rohadt kicsi a választék) [...] akár hosszabb túrákra (balaton kör, lemenni Velencei tóhoz) is legyen megbízható, kényelmes"

    Szerintem itthon többnyire a trekking alá van sorolva az is, amit körülírsz, kár a "cross" címkére leszűkíteni (sok ilyen kategória között úgyis nagy az átfedés, és idővel változik is).

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Mister X #101373 üzenetére

    Váz méret: szerintem is érdemes megnézni a gyártó honlapját, hátha van ajánlás, hogy milyen magassághoz melyiket. Nem mindenkinél jelenti ugyanazt az M és az L...

    "A másik pedig hogy a V fékes bicaj elég lesz e(esetleg egy jobb minőségű fékpofákra beruháznék a gyári helyett) vagy vegyek e inkább tárcsásat és abból milyet? Mechanikus vagy hidraulikus? Pesten használnám legtöbbet meg a terv szerint a budai dombokon,erdőkben tekerném."

    Ha a budai dombok és erdők is, ahol könnyen befigyel egy kis pocsolya vagy sár is, én oda erősen a tárcsásat preferálom. Erősebb és kiszámíthatóbb fékhatás, jobban és pontosabban adagolható, és nem gyengül annyira el esőben, vagy ha víz éri a felnit. A v-fék fékhatása gyengébb, hirtelenebb, kevésbé adagolható, és vizes felnivel hirtelen duplájára is nőhet a fékút. Ettől függetlenül gyártottak anno v-fékekkel is össztelós montikat, a nem-teszkós kategóriában is, szóval nem lehetetlen...

    Bodrik: "Kerékpár cserére szorulok. Van egy lassan 20 éves Cherokee bringám, ami felett eljárt az idő. [...] városi használatra [...] kaptárban lakom, ahol hamar lába kel egy pofásabb drótszamárnak."

    Define "eljárt felette az idő". Mai napig egy kis híján 20 éves monti (trekking vázgeometria, 1,75-ös városi gumik) a városi lótifutim, s arra szerintem pont ilyen a jó. Jobban lehet vele tempózni, mint a nála sokkal fiatalabb és kilókkal könnyebb össztelós hegyibringám (vázgeo, bütykös gördülési ellenállása). Egy outi még gyorsabb lenne, de ez a nagy masszív váz, amiből még nem spórolták az anyagot, jobban bírja a strapát, és az aránylag széles gumik sem akadnak fenn vízelvezető rácson. Télen meg főleg, kapja a latyakot, sarat, sós hólevet és ezt a kőporos vagy zöldes szórót is, egy jó bringát sajnálnék erre. S még ezt a matuzsálemet is próbálták már ellopni a Király utcában, szerencsére U-lakat ellenállt.
    Én a helyedben, ha csak városi ide-oda a feladat, és bevált-kényelmes, rendbe tetetném a régit és használnám tovább. Szvsz.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Dél-Buda környékén tudnátok jó montis helyeket ajánlani? Nem DH, hanem enyhén-lejtős erdei utak, esetleg helyenként szép kilátással? Ha jobb tipp nem jön, megnézem Kamaraerdőt.

    Ma gondoltam körbenézek a Széchenyi-hegyre menet. Ördög-oromnál kinéztem egy ösvényt térképen, odamegyek: kerékpározni tilos. Visszatekerek a folytatásához a másik irányba: egylábnyi széles ösvény rézsűs lejtővel a hegyoldalban, csúszós sárral. Végigmegyek rajta, néhol gyalog; megérkezek egy sáros földút elágazásához: nagysár és elégmeredek, jelölés alapján zöld hegycsúcs, vagy csak szimplán nagysár, zöld körút. Legyen a zöld körút, térkép alapján Normafához. Nagysár, hó és jég tetejébe egy idő után ez is meredek, meredek+sár+jég = hátsó csak kapar. Tolom fel --> sár + kis első sárvédő = beáll az első kerék... Ja és közben be is sötétedett, csak hogy még szebb legyen :) Úgyhogy a zöld körút turista-útról utána vissza is tértem a sima földútra, feltekertem/feltoltam a Magasút-dűlőn (demeredekezaszar... merretekerjek 18%-ot mutat, tuhu szerint "nagyon meredek út 22-24%"), lőttem egy-két képet háttérben az antennával, és gurultam is vissza hazafelé...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz .mf #101413 üzenetére

    Bitang jó idő volt, remélem ti sem hagytátok ki :) Érzésre 6-10 fok, egész tiszta ég napsütéssel, kifejezetten tavaszias idő.
    Nem volt egy nagy táv, 30+ km Kamaraerdőre / Tétényi-fennsíkra és vissza, bár voltak benne hosszabb-rövidebb, enyhébb és durvább emelkedők :) Meg volt rakétabázis, volt lokátorbázis, templomrom, kiszáradt szűk patak-katlanban sötétedésben lecsörte ;)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz pc360 #101505 üzenetére

    "Én nem vagyok rajta ezen az utáljuk a szandált témán, ami valahogy elharapózott az emberek közt az utóbbi években."

    Az utóbbi években? Én már 30 éve utálom a szandálokat, mert amint felveszek egyet, 10 lépésen belül összeszedek egy követ a szandálba a talpam alá :DDD :W

    "megkockáztatom,hogy a szandálutálat és a körömgombareklámok mértéke között összefüggés van,vagyis a folyamatos csukott cipőben járás nem a legjobb a lábnak."

    Gyerekkoromban 3 éves koromtól gimis koromig vittek heti 1-2x úszni, gyakran papucs nélkül járkáltam; lassan 10 éve motorozok, télen-nyáron rendszeresen fél-egész napokat végig rajtam vannak nagy, nehéz, alig szellőző csizmák; szandált sose hordok; papucsot se szeretem kint, inkább cipőben járok; mégse volt sose lábgombám... Tavaly mentem egy egyenlítő melletti országba, beletervezve pár kirándulást és gyalogtúrát, erre vettem egy jól szellőző túracipőt, laza szövésű, néhol szinte belátni rajta, de van rendes orra és jobban fog, mint egy szandál. Zoknival, 30-35°C és 90% párával, tűző trópusi napon, meredeken fel a hegyekre bevált, nem éreztem, hogy ennél több kellene.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #101542 üzenetére

    Hú nem tudom fejből, valamilyen Dekás Kecske volt :) Flat pedal fogakkal, tehát utcai cipők is jól tapadnak rajta. A nyári szellősebb nagyon kényelmes volt, de sajnos elkezdett felfesleni a bélése mindkettőn ugyanott, úgyhogy azt visszavittem az utazás után, és lecseréltem egy Merrellre, de azt azóta még fel se vettem... Amit a mostani "télben" (-5-ig) használok, az is valami tavaszi-őszi Quechua, vízálló (emiatt viszont nyárra már nem szellőzik eléggé), ezt már ~2014-2015 óta használom.

    Hah! Már megérte képelnem, pedig még fel se raktam őket ide :)
    Most viszont én irigykedek, de nagyon... Itt tegnap délutántól ma délig is esett a hó, de egyből olvadt is el, nem maradt más, csak még több fagyos sár és borult idő :( :W
    Lehet, hogy ronda egy fullyn az e-h sárvédő, de itt most eléggé elkél :( s még kellenek egyéb praktikák, mert a normál hosszú utcai sem elég hosszú (ld képek, alsócső közepétől csupa sár, a középrész és a lánc-elsőtányér is telibe kapják), az extra-hosszúak viszont túl keskenyek a 2.25-ös kerekekhez. Talán toldat a sárvédő végére? Meg ez is pl. elég ótvar, de gondolkozom rajta ;]

    Smkb: azt a részt kihagytad, hogy a plus-os bringa gyíkká változtatott... de már elmúlt ;]
    Oké, nem lehet vele olyan jól mászni -- de nem lehetetlen, "megállsz", "beleáll a földbe", "vér-verejték". Az sem az ördögtől való, hogy az ember pumpát visz magával, fent ereszt a nagyobb tapadásért, majd a hazaút előtt fúj bele az alacsonyabb gördülési ellenállásért...

    Sleek: én ez utóbbit tettem, igaz elég sokáig kellett az aprókat nézegetnem, és nálam nem is volt másik olyan bringa, amiről cuccokat lenne érdemes átpakolni, hanem maradt két külön bringa más-más célra.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #101605 üzenetére

    "Amúgy a múltkori fotóidat amikor nézegettem is az jutott az eszembe, hogy te valszeg úgy ereszted lefeléken mint állat :DDD"

    Az állatok elég óvatosak, szóval ezalapján, jah, mint a zállat :DDD
    Egyáltalánnem :) Motorral az ember nagyon el akarja kerülni az esést. Egy mozgásképtelen 12-16 kilós bringát lehozni a hegyről is mekkora szopacs, képzeld el, mennyivel rosszabb egy 120-140 kilós motorral :) Néhány szögből felállítani is elég macera, vagy kirángatni, ha valahova beragad / besüllyed, vagy visszafordulni vele.
    Másik pedig, hogy még szokni kell. Még csak a múlt hétvégén tudtam vele rendesen menni, és teljesen más egy 13 kilós bringa tehetetlensége, mint egy 140-150 kilósé, pl. amikor lefelé oldalra megdobja egy avarban lapuló kiálló kő.

    "de ennek teljesen ellentmond smkb kolléga tapasztalata, miszerint síkon meg emelkedőkön "megállsz", "beleáll a földbe", "vér-verejték" :D"

    Smkb kartárs egy kicsit eltúlozta a dolgokat :) Igen, valószínűleg érezhetően lassabb, kevésbé hatékony, többet kell rajta dolgoznod; de attól még menni fog. A geo részei a villaszögön (2-4 fok eltérés) és az első tengely-középrész távon túl olyanok is, amiken még tudsz változtatni: stucni trailen magasabb és rövidebb, xc-n alacsonyabb és 2-6 centivel hosszabb (hogy előrébb legyen a súlypont, hatékonyabb legyen felfelén és síkon; míg trailen hátrébb, hogy stabilabb legyen lefelé tempónál és fékezésnél). Azt neked kell eldöntened, hogy mire fogod használni: többet sík terepen, s a hegyre fel legyen tempós; vagy az a fontosabb, hogy hegyről le gyorsabban, stabilabban, és biztonságosabban jöjjön?
    Érveim alátámasztására a youtube-hoz tudok fordulni ("biztos igaz, mert a zinternet megmondta"):
    1.: közel sík, erdei kanyargós ösvény (tehát kifejezetten xc-nek előnyösebb), ugyanaz a rájder: negyed órás körök alatt a trail-bike hátránya fél perc (tehát nem egy "beleáll a földbe" kategória).
    2.: xc vs enduro (trail-nél is laposabb villaszög, nagyobb rugóutak, nehezebb), hegyre fel majd onnan le (felfele xc-nek előnyösebb, lefelé enduronak), két különböző, de hasonló erejű versenyző: a lefelében az enduro a hátránya nagyját ledolgozza, a végére a különbség csak pár másodperc.

    27.5 vs 27.5 plus? Arra is van GMBN videó :DDD Meg vannak videók és vélemények másoktól is.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Nosch... megjöttek a kis kínai lámpáim (illetve már kitudjamikor megjöttek, csak értesítést nem kaptam... lehet, hogy ezért nem jött meg a térdvédőm sem, mert a postán állt két hetet, majd visszaküldték?), s jó kis feladat kaptak is a nyakukba: Kamaraerdőn le a hosszú lejtőn, ami hó meg sár, közben pedig a vízmosást kell kerülgetni, és a kiálló köveket, gyökereket. A semminél több (az előzőhöz képest minőségi ugrás), de még van hova fejlődni. Egy Convoy S2+ rendel...

    Más...
    Hó van, sár van, és mentem néhány olyan ösvényen, ahol lovagoltak is, és alaposan dagonyává dagasztották a sarat - annyira, hogy az első kerék sorozatosan be is ragadt. Sajna a Marzo XC600 ATA2, alatta egy házi becsúszóvédő és a 2.25-ös Rapid Ron között csak pár mm van, és ebben a sárban ez kevés. Mennyire illetlen dolog, ha a QR drop-outnál mondjuk egy 2 mm-es közdarab beiktatásával ennyivel lejjebb tolom a tengelyt (amennyiben ez a tárcsánál még belefér)?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz .mf #101753 üzenetére

    Bump... azaz lehet-e a kerék és a villahíd közti rést növelni?
    (Azon kívül, hogy kisebb gumi...)

    Nagyon jó idő volt tegnap: napsütés, szép friss hó :) Belvárosból indulva Széchenyi-hegy adótorony, Normafa, János-hegy kilátó (link Fb-on képekhez), és közben erre-arra. Tudom, puhány vagyok és nem tekerek eleget hegyre, de otthonról Széchenyi a csak 10 km ellenére elég sokáig tartott, Királyhágótól az út majd' felén inkább csak toltam. Tudom, Fogaskerekű, de ki akartam próbálni milyen feltekerni (helyesebben fogalmazva önerőből feljuttatni).

    Jjeahh, nem tudom, hogy bírsz hóban tekerni :D Csak kb. 10-15 cm (friss) hó, de amint csak egy pár %-os emelkedőn kellett volna elindulni, egyszerűbb volt tolni, úgy fogta a hó a kereket. Úgyhogy inkább az ösvényeken jártam, az már jó keményre lett taposva, cserébe csúszott is, mert a gyerekek kicsúszkázták őket (kedves szülők mikor vésik eszükbe, hogy talán nem a turistautakat kéne jegesre csúszkáltatni a gyerekekkel, hanem a lejtőkön játszani?).
    Related rant: miért van az, hogy az emberek többsége a bringautakon jár, miközben mellette a járdák üresen? Nincs is jobb, mint jegesre taposott bringaúton keresztbe-hosszába járkáló emberek miatt csúszó kerekeseket fékezni...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    DT M210 (olajos-levegős) tag becsúszóján sötétszürke olajiszap réteg áll. Használt bringa, két lájtos hétvégézés van benne, nem volt durván küldve lefele. Ezeket a tagokat lehet javítani, érdemes vele foglalkozni, vagy kuka?
    Szerk: Most nézek utána, lehet, hogy nem is olaj-levegős, csak simán levegős? Akkor ez csak zsír + sár lenne? Pedig nem sár-színe van, és az egy aránylag tisztábban maradó környék, magáról a tagról alig kellett sarat leszednem...

    Meg értem én, hogy másfél évtizedet ugrottam, de a régi bringa mennyivel megbízhatóbb és igénytelenebb volt. Ott 20 év alatt még egyszer sem állt be a lánc (3x6-os), még akkor se, ha csak évente volt tisztítva és kenve - pedig 20 éve az van rajta, 6-7 éve napi használatban Bp-n, előtte tizenévig a telken nyaranta homokos földutakon. Az "újon" egy 2x9-es SRAM PC951-gyel, mindkét hétvége után sorra álltak be láncszemek. Most teszek rá Decás teflonos lötyit, kíváncsi vagyok, hogy e hétvége után milyen lesz...

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Runner_fxr #102018 üzenetére

    Köszi, igen, zsír lesz az, viszkozitása alapján (úgy marad, ahogy a tag odahordta és a sár belement) azért írtam első ránézésre én is olajiszapot, nem pedig olajat.

    Ha a tag nagyrészt lockolva van (aszfalton oda- és visszatekerés), azt mennyire tolerálja a tag?

    Cozmo: hajrá, remélem jól oldódik meg a dolog.

    A "Life's too short to ride shit bikes" azért kicsit túlzás, itt szerintem nem sok "shit bike" van, sokkal többet tudnak ezek a bringák, mint mi (néhány kivétellel, pl. Deicide :) )

    Hasaggymeg: "....és mégsem telik neki cipőre sem.Vajon bugyija van? ;]"

    Aztán nehogy meglegyintsen azokkal a karizmokkal, vagy bemutassa, milyen erősek a lábizmai ;]

    Cozmo: "Puncimágnest elvittem a természetes élőhelyére, és bemocskoltam ;]"

    Hol a mocsok? Láttad volna egy-egy sarasabb nap után az én bringám ;]

    Pc360: "Csak ide ne vonzza őket a 90-es évekből, mert megőrülök."

    Ha nem a 19-28 éves lányok vonzanak, akkor kik? :Y ;]

    Hasaggymeg: "Na végre mínusz 10C! Megfagy a sár és kezdődhet a bringaszezon! :DDD"

    Hát, annyira azért nem jó a fagyott sár. Jártam már úgy, hogy ki akartam kerülni egy kisebb tónak is beillő befagyott pocsolyát (tócsolya?), gondoltam a szélén a fagyott sár már jobban tapad - és nem, kifarolt alólam a motor; aztán ahogy kezdem felállítani, bokáig szakadtam a jeges pocsolyába :)

    A Normafa-Jánoshegy-Zugliget-Budakesziút részek aszfaltos bringaútjai jegesre vannak taposva, szánkózva, síelve, csúszkázva... Néha csak forgott a hátsó kerék tekerésre, néha el-elkezdett driftelni.

    A másik pedig, hogy már lefelé jönni sem olyan poén, már tegnap is érezhetően rosszabb volt tegnapelőtthöz képest, a kesztyű ellenére teljesen elment az érzés az ujjaimból, nem igazán éreztem a féket...

    Dunkel: "December-január hónapokban alig találkoztam bringással, pedig szinte végig 0 fok fölött mutatott a higanyszál.
    Most, hogy tényleg hideg van és a hegyekben hó, mindenki be van zsongva és teker. Nem értem. :F
    "

    Dec-Jan végig felhős borús szar idő volt gyakori esőkkel (rendszeresen hétvégén, sokat füstölögtem emiatt én is), 0 körüli hőmérséklettel, ami a hegyekben akár rá is fagyhat (futottál már tükörjégre? Én igen). Olyankor kinek van kedve messze tekerni? Én is inkább csak rövidebbeket mentem.
    Most ugyan hó van, és riogatnak a nagy hideggel, de a János-hegyen napközben egyáltalán nem volt hideg, főleg, ha tekertél is. Estére már tényleg csúnyán lehűlt...

    6030D: "Keményre fagyott a hasamnál visszagyűrődő izzadt kabát, a zippzárt lehúzva jégdarabok estek ki belülről. Itthon megsimogatták a fejem. :D"

    A full-face sisakomból potyogtak ki jégdarabok a hazaút után, ahogy a leheletem ráfagyott :DDD

    TomMusic: "Azt a melegítő cuccot viszont minden indulás előtt gondolom fel kell melegíteni?"

    Nem, ez egyszerhasználatos, egy lassú exoterm kémiai folyamat játszódik le benne. Vannak ilyen kajafőzők is főleg katonai felhasználásra (a lánggal főzéssel szemben ez nem jár fénnyel), azok elég drágák -- ehhez képest itt a fűtő tasakok még egész baráti árban vannak.

    ---

    Na mindjárt fogok képelni is, csak felrakom őket flickr-re.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz TomMusic #102142 üzenetére

    Mert többféle módszerrel is lehet... Amit linkeltél, az levegő + víz hatására aktivizálódik, órákon át fűt, de egyszerhasználatos. Amit Jjeahh linkelt, az pedig nátrium-acetát oldatos, gyorsan felmelegszik, de utána már nem fűt tovább, viszont többszörhasználatos. (Lehet házilag is csinálni)

    ---

    Februári bringázós képeim @ flickr :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz -=RelakS=- #124451 üzenetére

    A hélium literje tengerszinten 1 gram felhajtóerővel bír, úgyhogy nem nyersz vele sokat ;)

    ---

    Hejhó, visszatértem :) igaz még nem a bringáimhoz egy csőtörés és lakásfelújítás miatt, na meg mivel Indiától búcsúzóba kaptam egy lázas-hányós-fosóst, amibe egy hét alatt 8 kilót fogytam... Na de az agyam továbbra is pörög ezen-azon. Szeretek terepen, hegyi ösvényeken tekerni, csavarogni-felfedezni, de mivel alapvetően lusta vagyok a belvárosban lakok, a terephez egy jó adagot kell tekerni. János, Széchenyi, Csillebérc már jópárszor volt, meg most fogas nélkül kicsit fárasztó is, Csobánkáig még időnként eltekerek ha van egy napom bringázni, de Pilis már messze van, pedig azt is megnézném, úgy tűnik jó bringautak vannak arra. Szóval rég motoszkál bennem egy e-bike átalakítás, hogy oda-vissza gyorsabban vagy kevésbé fárasztóan meglegyen az út. Szeretném aránylag feltűnésmentesre venni a figurát, anno hátsó kerékbe való Bafang SWXH (250W, 36V) és kulacsnak álcázott 36V, 10Ah akku kombót néztem ki. A Bafang SWXH kínálata azóta viszont eléggé megcsappant, ára felment. Van itt valaki, aki ezekben otthon van, hogy mik most a jó ajánlatok? Vagy tud valaki ilyen oldalt?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz 6030D #124458 üzenetére

    Köszi - pedig körbenéztem a témák között, talán ha e-bike vagy pedelec lett volna a címében, a kereső is kidobja...
    "itthon mindent meg lehet oldani okosba', ezt is" - ezt nem csak itthon csinálják, nyugaton még nagyobb piaca van. Másrészt, nézd meg mennyibe kerül egy gyári... Van egy kis különbség a gyári e-monti millás ára és egy minőségibb e-bike átalakító szett 150-200-körüli ára között. Arra, hogy a városból kevésbé unalmas/fárasztó legyen egy nem aszfaltra való am fullyval kijutni, nem fogok 1-2 millát kiköhögni, akkor már veszek egy autót és kifuvarozom magam akár távolabbra is, kényelmesebben...

    Párszor vittem vonaton bringát (igaz az Velence és Balaton-karikák voltak), és abban maradtam, hogy inkább odatekerek. :U Nem tudom, Börzsöny felé milyen, de eddigi tapasztalatok nem voltak túl biztatóak. Káosz, jegy hiába van, bringa vagy felfér vagy nem, külön bringa-rész helyett bringák az út közepén egymásra hányva, aztán szedd ki a sajátod... HÉV már talán inkább, végülis az is kimegy Szentendre felé... Volánra nem is tudtam, hogy felengedik a bringákat, akkor elég akár csak Népstadion / Etele / Flóriánhoz tekerni...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Ha már gumik minap szóba kerültek... A hátsóm épp ereszt (valamibe belemehettem vagy valamire ráfektethettem -- az oldalfalon egy rakás kis tűhegynyi lyuk, remélem egy kis tubeless lötyi megoldja), tehát ígyis-úgyis hozzá kell nyúlni, s ha már, akkor akár váltani is lehet. Jelenleg elöl Rocket Ron és hátul Nobby Nic van fent, 2.25-ösök, terepen jó, csak oda ki is kell érni... Az már nagyobb gond, hogy az első és hátsó sem mai, kapnak napot is, kicsit repedezettnek néz ki. Meg az, hogy az első már egy kis tapadósabb sártól beragad, olyan kicsi a hely közte és a villa/sárvédő között.
    Milyen más gumit ajánlanátok, ami
    - 2.25-ös Rocket Ronnál kevésbé magas
    - hasonlóan jó köves, sziklás, földes, havas terepen
    - kicsivel jobban gurul aszfalton
    - jó a defektvédelme
    - nem túl drága
    - tubeless-ready jó lenne, de belsősbe se halok bele
    Schwalbénál maradva a Smart Sam /Plust nézegettem, mástól mit ajánlanátok, és hol lehet jó áron kapni?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz kacsyx #124596 üzenetére

    "Szerintem ezek a szöges köpenyek tipikusan azok a termékek, amelyek jó hogy vannak, csak minek."

    Visszatérve erre a "régi" hsz-re (múlt heti, de már 400 hsz jött azóta :DDD ), a sarkkörön is láttam bringákat, és mindegyiken szöges gumi volt. Gondolom ugyanúgy, mint autónál, itt is más a "gumi" (amennyire az még gumi) összetétele, szilika-tartalma, hogy télen jobban tapadjon. Télen azért érezhetően kevesebb tapadás van, még aránylag laposra engedett tubeless Nobby Nic, Rocket Ronnal is; ők meg ott simán tekertek a havas, jeges utakon, ahol gyalog is elcsúsztam párszor.

    ---

    Óda a 6-sebességes láncokhoz és fogaskerekekhez.
    Kis híján 20 éves (1999-ben vettem) bringám eredeti 3x6-os hajtását az év elején fogom lecserélni. Nemcsak, hogy 20 éve és sok ezer km óta van rajta (ez a városi közlekedős bringám, de volt Velence-körön, elmentem vele Balatonig is még idén is), élete nagyrészét totál ridegtartásban töltötte, mentem vele porban, homokban, esőben, hóban, sóslatyakban - néha csak félévente, akár évente csapattam le a láncot és olajoztam újra, és nem vette zokon. Most már durván meg van nyúlva, a fogak eléggé megkopva, főleg elöl a középső 32-es és hátul a középső négy, mivel városban döntően ezeket használom / ezek működnek megbízhatóan; de továbbra is megy, panaszkodás nélkül.
    Bezzeg az AM fullym 2x9-sebességese, az ha havas vagy saras tekerés után nem kap gondoskodást, egyből hisztizik, beáll, nyekereg, ledobja magát... Ha így folytatja, hamarosan elválok tőle.

    Szóval
    A.) a régi 3x6-os halálán van, s ha már csere, gondolkozom egy kis átalakításon. Az elsőt szinte sose váltom, mindig a középső 32-esen van. Csak ritkán érzem úgy, hogy jól jönne egy alacsonyabb vagy magasabb fokozat. A hátsó menetes 14-28-as helyett 13-30-as elvileg létezik, de jól látom, hogy bazi ritka? Azzal szerintem simán lehetne 1x6 is.
    B.) a 9-es karbantartás-igénye és kényessége a 6-osról visszahuppanva idegesítő. A 8-asok mennyire hepciások?
    C.) Továbbá itt is gondolkozok átalakításon: jelenleg SRAM 22-36 és 11-34 van rajta. 95%-ban a 36-ost használom, mert a 22 olyan alacsony a fokozatok többségében, hogyha ott kell elindulni, főleg emelkedőn, keményen kell az ágaskodás ellen küzdenem az első tekeréseknél; haladáshoz meg kevés, gyorsan végigpörgetem rajta a sebességeket, amint enyhül az emelkedő. A 36-os első ugyan 3gész sokáig elég az emelkedőkön (36-34 = 1.06), csak néha hiányzik egy-két alacsonyabb fokozat; a skála másik végén, mivel belvárosból lábon viszem ki a bringát a Budai hegyekbe, elég sokszor váltanék feljebb, csak már eleve a legnagyobb fokozatban vagyok (36-11=3.27). Hátulra 11-34-nél nem nagyon van szélesebb (boltokban könnyen elérhető 11-34 8-ashoz, 11-36 9-eshez, ami nem nagy különbség), ellenben előre van a SRAMnak 26-39 és 28-42-ese, gondolkozok az utóbbin, akkor a 28-assal lennének a "hegymenet" fokozatok (0.82-2.55), 42-essel a hegyről le, város, vagy sík részekhez, ott 1.24-től 3.82-ig lennének az áttételek. Jó az elgondolás, vagy van valami buktató, ami elkerülte a figyelmem?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz kacsyx #125044 üzenetére

    A kiinduló állítás, amit cáfoltam, az volt, hogy

    "Szerintem ezek a szöges köpenyek tipikusan azok a termékek, amelyek jó hogy vannak, csak minek."

    Szóval van ám azoknak létjogosultsága, csak nem kishazánkban.
    Másrészt Jjeahh nem Mo-n lakik, ahol él, ott egy kicsit több hó van, és tovább is tart ;) Ha egy évben 3-4 hónapig hó van, akkor már lenne értelme. A gond csak az, hogy a helyi szabályok tiltják a hótól eltakarítatlan utakon bringázást, ha jól emlékszem

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #125061 üzenetére

    "Következő nyeregvásárnál is oda fogok figyelni erre [...] Max még majd az új kerékszettel remélen spórolok valamennyit"

    Azért vigyázz vele, kétélű fegyver. Egy közepes-hosszabb távon egy kemény, kényelmetlen nyereg már nem vidám dolog. Kerékszett dettó, bringát Mavic Crossride felnikkel és lapított aero küllőkkel kaptam -- állítólag merev és strapabíró, nem duhajkodok vele (hegyi trail nem DH, nuku letörés, ugratás, lépcsőzni is csak ritkán szoktam), elég könnyű is vagyok 62-67 kilómmal, a bringa pedig 140-140 össztelós tehát sokat felfog az is, de mégis összeszedtem vele 1-1 enyhe nyolcast, néha a küllők érdekeseket pendülnek, és állítani rajtuk is sokkal nehézkesebb és kényesebb. Azért a kb 0.05%-ért, amit ezek a küllők aerodinamikában hoznak, eszem ágában nem lenne használni őket.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Tsókolom. És Boldogulj Évet Evribádi. :)
    Egy kis tegnapi, mert ma már csak köd jutott.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Tomi_Sci #125405 üzenetére

    Igen - pont, ahogy Imi mondja. A kicsi nélkül sok sarat kapna a teló becsúszószár, ami rövidutasan el is intézné a szimeringeket - a nagy nélkül pedig én kapnék sok sarat. Igaz bokáig-sípcsontig és alsócső közepéig így is jut... Tavaly télen kísérleteztem toldással, de elég hosszú kell ahhoz, hogy ne hányjon a középrészre havas sarat.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Hali!
    Fárasztalak titeket hülye kérdésekkel :D
    Nyáron/ősszel egy túracsoportban kapott tippekkel sikerült végre úgy megújítani és átalakítani a túra-felszerelésem, hogy végre bringával is hordozható méretű lett, így már több napra is el tudok menni bringával vadkempingezve fotózni - főleg, mivel a járvány miatt most munka sincs, így idő van. A gond csak az, hogy több napos túrákra igazán egyik bringám sem alkalmas...
    Az egyik egy all-mountain fully Ghost AMR 7500+, pár hete a Börzsönyt jártam be vele (vonattal Verőce - Királyrét - Hadi út - Diósjenő - Kemence - Csarna-patak völgye tolva/cipelve - kék csík majd vörös kereszt turistaút tolva - Nagy-Hideg-hegy - lelevegősödött-elkopott első fék miatt gyalog vissza Királyrét - tekerés Vác - vonat), majd a Pilisben csavarogtam (Dél-Buda - Óbuda 2x mert otthon töltőn felejtettem a telót... - Szentendre - Dömörkapu - Prédikálószék - Pilisszentkereszt - Kétbükkfa - Pilis-tető - Pilisszentkereszt - a jóképességű, oldaltávot hagyni képtelen és kormányt ráhúzós autósok miatt utána zöldcsík / PB5 - Csobánka - Pilisborosjenő - Üröm - Bp). Terepen jól jött, de az út Börzsönyben is nagyobbrészt aszfalt volt, a pilisi útnál meg 80%+, amire nem a legjobb a bütykös, 2.5 barra fújt gumikkal; a másik fele pedig, hogy a kormány alá a sátor, a nyereg alá a szerszámostáska, a vázra a kulacs, és ezzel ki is fújt a pakolhatósága, minden más cucc mehetett a hátizsákba, és meleghálózsák-matrac-3napikaja-kicsiállvány még könnyű túracuccokkal is közelíti a 10 kilót, plusz még a fotóstáska a nyakamban... A másik bringa egy old-school monti, 20 éves acél merevfarú, elpusztíthatatlan és megbízható városi lóti-futi, amit nem sajnálok otthagyni, nem lopják le róla az alkatrészeket; az, hogy pár kilóval nehezebb, mint a fullym, a kisebb baj, a nagyobb az, hogy igazából még gimisként vettem, és egy mérettel kisebb, mint kéne (192 cm vagyok). A héten voltam vele Pilisszentkeresztig, és ezzel meg az utcaibb, 3+baros gumijaival se volt sokkal könnyebb. Egyszer már toltam le vele 100+ km-t egy nap alatt, de már a harmadától csak szenvedés volt, hogy nem tudtam eléggé nyújtani a lábam.

    Szóval:
    Kéne egy bringa... Vegyesen lenne főleg aszfalt, de mivel utálom a forgalmat, néha terepen kerülném ki, illetve sok szép helyre amúgy is csak terepen lehet eljutni, és fotós cuccal inkább érjek oda lassabban, de terepen is üzembiztosan (Pilis-Bike útvonalak és hasonló ösvények, tehát sár, murva, sziklás, de még homok is előfordulhat); jó lenne előre teló, kéne egy kényelmes geometria, hátulra lehessen csomagtartót szerelni rá. Csak pár fokkal vagyok jobb a koca-bringásoknál, évente 1500-3000 km-t tekerek, főleg rövid távok a városban, néhány lájtosabb kirándulás, ami inkább fotózós-kirándulós, nem pedig sportteljesítményre megy; nem vagyok egy jó mászó, már egy Dobogókő is többször leszállva-tolva megy csak. Erre a legjobb egy trekking vagy trekking felé közelítő 27.5/29" monti lenne, jól gondolom? Járvány miatt most se munka se bevétel, ha használt is játszik, kijöhet 60-80-ból valami értelmes, vagy az még csak pénzkidobás?
    Köszi!

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Sziasztok!

    Gondolkozok azon, hogy vegyek egy összecsukható bringát.
    Nyaranta külföldön egy hegyen dolgozok, a szállás viszont a hegy lábánál van. Tavaly kocsival jártam (25 km, ~1300~1400 szint oda, érzem a kocsin, hogy eléggé szenved fel), de idén sikerül szerezni buszbérletet. Busz van felfelé reggel 2, viszont délután csak 1, és korábban lejön, minthogy én végeznék a melóval; azonban kézipoggyászként fel lehet vinni összecsukható bringát.
    Online gyorsan körbe is néztem itthon, és... aztaleborultszivarvégét. Dekában 105k egy alap, 145k a jobban felszerelt verziója? Heroinár.
    Kínából meg lehet úszni olcsóbban, vagy az továbbra is lutri és életveszély?
    Na meg a másik: jó nagyra nőttem a 192 centimmel... A testreszabhatóságukba belefér, vagy ezekhez már túl magas vagyok?
    Köszi!

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #217964 üzenetére

    Konkrétan a Stelvioról van szó :B

    Puhány vagyok én ahhoz :)) Néha elmegyek bringával Bp-ről a Prédire, ami kb 43/850, de ott is a Dömörkapu utáni szakasz jelentős részén már csak tolom - a Stelvion meg még meredekebb részek vannak, és még cuccot is kell cipelni :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz kobayashy #217968 üzenetére

    "Július 11.-én ha az idő is engedi,akkor megmásszuk egy páran."

    Gyertek, gyönyörű helyek vannak arrafelé :) Tavaly is találkoztam magyarokkal, pont ott álltak meg fotózkodni, meglepődtek, amikor magyarul szólaltam meg :DDD

    "Nem tudom milyen fék lehet azokon a bringákon amire te gondolsz, de elég jónak kell lennie ott lefelé, főleg naponta."

    Nem annyira meredek, csak sok... Az Umbrail-oldalon vannak köztük enyhe lejtésű részek is, ahol egy kicsit visszahűlhet, na meg úgyis csak óvatosba' nyomnám.

    "Mit csinálsz ott egyébként?"

    Curva jó fotókat :B Curvafoto, hogy az olaszok is értsék, hogy Kanyarfotó :DDD

    Hasaggymeg: "itt talán senki nem tudna annyit menni minden egyes munkanapon."

    Itt talán nem, de ott láttam olyanokat... Van egy öreg, olyan hatvanas lehet, napi 2x jött fel, de felfelé tekert olyan tempót, mint én szoktam (montival) síkon... :Y

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz vallas #225047 üzenetére

    Héló, más tollával ékeskedni, ezt a képet én akartam bedobni, ha már én lőttem...

    Na sebaj, akkor ezt hagyom csak úgy itt :)

    ;]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz parandroid #225058 üzenetére

    Ja, gondolom azért folding, mert így könnyebben befért a csomitartóba. ;]

    * buszra :DDD
    Buszbérlettel kézipoggyászként felvihetem - rendes bringához vagy jegy van drágán, vagy éves bérlet még drágábban, havibérlet nincs. Környezet- és pénztárcabarát, na meg fun így lejönni, na meg azok a kommentek, elképedt vagy vigyorgó fejek :DDD

    (Az Umbrail-hágóról egyszer már átmentem a Stelviora, de a bringán van 6 sebesség (kb 50 / 14-28), nekem meg asztmám, ami az ottani 10-15%-os emelkedőkön be is jelzett, hogy ezt gyorsan felejtsem el, így több volt benne a tolás, mint a tekerés...)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz ReFleXx #225056 üzenetére

    Azért volt benne tekerés, a hajtűkből kigyorsításnál, mert siettem elérni a buszt :DDD Lett is tempó, 41.3 km/h átlag, 70.5 km/h max sebesség - azzal az "izével", ahogy pár napja egy outis csaj fogalmazott, akit külső íven előztem meg :DDD
    Stelvio tetején ment előttem két srác jó tempóban, szép új tárcsafékes Bianchi outikkal, mentem én is utánuk. Van egy hosszabb egyenes rész (kicsit egyenetlen), végén egy nagy visszafordító, itt előztem meg őket, hallom, ahogy a srác már mögöttem röhögve-hitetlenkedve felkiált, hogy "WHAAAT?!?" :DDD
    Utána lejjebb az Umbrail középső részének végénél a hídnál egy kisebb csapat bringás állt, vigyorogva nézték, ahogy jövök - hátranézve láttam, hogy bringára pattantak, hogy utolérjenek, de nem értek utol :DDD
    Good times :))

    Zsocy: navazze jogdíjat kéne kérnem érte...
    A kép igazi, de mióta itt vagyok tavaly + idén ő az első ennyire mellbő hölgy; de ettől még sok szép - és nyilván elég fitt - csaj szokott errefelé megfordulni :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz vallas #225063 üzenetére

    Nem haragszom én, csak vicces, ahogy terjed :)

    Zsocy: szürreális, meg olyan nem túl bizalomgerjesztő, ahogy a kis kerekek és hosszú kormányrúd miatt sokkal kevésbé stabil, mint egy rendes bringa; de hozzá lehet szokni. Szerencsére az út egész sima, ahol meg nem, azt meg ismerem; na meg tizeniksz éve motorozok is, régen rendszeresen jártam versenypályákra, utána enduroztam, nem ijeszt meg a sebesség vagy ha nem atomstabil a járgány :))

    Jó meló, szeretem is csinálni, de azért ennek is megvan az árnyoldala :) Kint lenni távol haveroktól, családtól, ha jó idő van, akkor menni kell kihasználni a lehetőséget (volt, hogy 11 nap zsinórban szünet nélkül), fent lenni ahol egyszerre van hideg és tűz a nap, készenlétben várni, hogy jöjjön valaki, aztán ha jön egy csapat bringás vagy motoros, akkor gyorsan végigfotózni és mindenkiről jó képeket lőni, napi 2.5-6k kép, lejönni a hegyről, visszamenni a szállásra, átválogatni a képeket, feltölteni, és marad pár óra aludni...

    ReFleXx: 2696 m-en van a kanyar, ahol általában fotózni szoktam.
    Kép az enyémről? Íme :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Alg #225251 üzenetére

    "Be kéne szereznem egy gopro-t, ezekről a keskeny erdei utakon lefelé veretésekről tök jó videókat lehetne csinálni, még úgy is hogy nem tudok/merek nagyon gyorsan menni..."

    Nem vereted rendesen lefele? Ilyen utakon az bűn, mondj el 10 miatyánkot ;]
    Közben meg Strava szerint a Stelvio Legendája lettem :DDD pedig még csak pár napja telepítettem, és még csak 5 bringázós nap van benne, pedig már 10+ alkalommal jöttem le idén bringával.

    Lassan nekem is össze kéne dobnom egy-két videót. A saját kínai kamerám sajnos túl szűk szögben vesz fel, egy kollégámtól kölcsönkaptam a Hero7-esét, 3 lejövetelt azzal vettem fel, azzal már sokkal jobb lett (mármint a videó, a napok sajnos nem voltak a legjobbak: szembeszél, eső, majd a tegnapi harmadiknál a szembeszél mellett egy bénázó lakóautó miatt feltorlódott sor, aki még csak el sem engedett másokat, így 40 alá esett az átlag...). Ma épp pihenek, zsinórban 11 nap munka után ma reggel rosszul voltam, úgy tűnik elcsaptam valamivel a hasam, lehet, hogy este nekiállok.

    Amúgy látok pár ilyen embert, aki nagyon be van parázva a lefelétől. Végig görcsösen szorítják a féket és gurulnak 5-tel lefelé, ahol mások (én is) még bele is tekernek; és kanyarodnak kockásan, teljesen függőleges bringával... A legdurvább az a csaj volt, aki feltekert, majd lefelé inkább lesétált vele, mert fél az ilyen meredek lejtőktől... én meg pont azért megyek fel, mert nekem meg ez a fun része :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #225612 üzenetére

    Összekötöm a kellemeset a hasznossal: bringával járok munkába. A munkavégzés helye meg éppenséggel a Stelvio-hágón van :DDD :DDD :DDD

    / na megyek is felveszem az azbeszt-köpenyt és a kövezés-álló sisakot :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz parandroid #225622 üzenetére

    Oké, akkor "Bringával (a hónom alatt) járok munkába", na :DDD ;]
    Reggelente azért Santa Mariába, ahonnan a busz megy fel a Stelviora, bringával tekerek le, pedig mehetnék busszal is. Igaz felfelé szint abba se nagyon van, veretek ott is 60-65-tel :DDD

    Az Umbrailről a Stelviora már próbáltam feltekerni, ami "csak" kb 300 szint (4 km alatt), csakhát az asztmám alaposan a tudtomra adta, hogy NOPE. :B De vannak itt páran, akik egy nap többször is feltekernek a Stelvion. Tavaly volt egy 50-60 közti öreg, aki minden nap 2x feltekert, de volt, hogy 3x is láttam. Na az ám tényleg a real shit!

    Alg: ahogy Parandroid kiegészítette, a hónom alatt bringával járok :DDD A kis 20"-es összecsukhatós bringával letekerek 3 faluval arrébb a buszhoz, felcipeltetem magam és a bringám a busszal a Stelviora, majd onnan hazafelé lezúzok a bringával :)) (Na de olyan sebességgel, hogy kocsikat, bringásokat, néha motorosokat is előzök - néha amíg a buszra várok Santa Mariaban, utolérnek bringások, akiket leelőztem, mindig vigyorogva néznek, hogy vazze azzal a kis vacakkal hogy verettem lefelé :DDD )

    Kanyarfotózok - azaz itt Curvafoto :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #225633 üzenetére

    Inkább csak sokan vezetnek / mennek nagyon lassan, mert szokatlan és ezért félelmetes nekik a szerpentin, vagy nem tudnak jól kanyarodni, jó ívet venni. Vagy csak nézik a tájat, ezért nem sietnek.
    Messze nem feszegetem a határokat, bőven lehetne tovább bedönteni, kevesebbet fékezni, szűkebb ívet venni - de minek, felesleges kockázat. Hiába tűnik másoknak nagy tempónak, ezt még teljesen biztonságosnak érzem.
    Az asztmán (+ tetejébe 30%-kal kisebb tüdőn) sajnos nem lehet csak úgy fejleszteni, főleg nem pár hét alatt. Egy-két éve télen-tavasszal párhetente tekertem ki Bp-ről a Prédire, de a nagyobb / hosszabb emelkedőkön ott is tolás lett a vége, és alig volt változás sokadik alkalomra is; itt pedig még több, még combosabb emelkedő van egymás után.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Gaben92 #225710 üzenetére

    :DDD :DDD :DDD

    Majd szólok, ha látok itt is ilyet. Igaz inkább az olasz motorosoknál dívik a póló-rövidgatya-sportcipő kombó - miközben itt a hágó tetején ritkán megy 15 fok felé a hőmérséklet...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Egy kis színes estére - azaz összeraktam végre egy videót :)
    Stelvio - Umbrail - Santa Maria; méghozzá egy low-end összecsukható kempingbringán :DDD
    16.9 km, -1400 m szint, 26 perc; Strava szerint 38.1 km/h átlag, 61.4 max

    Alacsony volt a forgalom, így előzgetés most nem nagyon van benne; előferdül ilyen is :)
    De ettől függetlenül remélem lesz, akinek jólesik majd nézni a tájat.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #225753 üzenetére

    Volt az már 70.5 is, amikor nem volt ekkora szembeszél :))
    Az outis csapat valószínűleg Bormio felől jött, lehetett már mögöttük 1200-1300 szint, míg nekem csak 70 felfelé a kanyaromtól, utána meg lefeléből kipihenten fordultam rá, így nem fegyvertény leelőzni őket :)
    (Az viccesebb volt, amikor két egész jól menő outis után mentem, aztán egy hosszú de göröngyös egyenesnél, amelynek a végén egy szűk, erősen befelé dőlő dupla visszafordító van, ott megelőztem őket, és hallottam a srácot mögöttem hitetlenkedve-nevetve felkiáltani, hogy "WHAAAT?!?" :DDD Arról sajnos nincs videó, köcsög kamera nem kezdett el felvenni, amikor indulásnál megnyomtam a gombot)
    10-12 lefelé út (meg még előtte sík ill. kevésbé meredek részeken erre-arra) után az első betétek kb felénél lehetnek, a hátsók még 70-80%. Számítottam rá, hogy nem fogják kihúzni a szezont, ezért hoztam még két párat.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #225783 üzenetére

    "Lefelé pedig a tapasztalat, vagyis az út ismerete (10 ereszkedés pár 7 alatt) sokat számít, lassan ismersz minden kanyart."

    Jó lesz az 70-nek is :Y ha a tavalyi kerek 50x kocsival fel-le alkalmat és az ideieket is számolom - persze más kocsival, mint bringával, de mivel sokkal régebb óta bringázok-motorozok, mint vezetek kocsit, ezért folyton bringás-motoros szemmel is figyeltem az utat, tanultam a kanyarokat.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák