- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autóhifi
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Véreshurka
senior tag
Hellósztok!
Kicsit visszakanyarodnék a kormányokhoz: amivel már jó 2 éve szemezek és csorgatom rá a nyálamat.
Illetve nadrág témába: jómagam ilyenben tolom városban -5-ig rövidnadrág alatt ha nem dolgozni megyek, -5 alatt ráveszek egy ilyet (motoros boltokban olcsóbbak) és minden fasza. ha dolgozós van akkor farmer alá egy gyapjú aláöltöző, és a farmerre a neoprén külső térmelegítő. Kabát mindenképpen szél és vízálló, lélegző.
Illetve egy megjegyzés a tapadós cuccokról: aláöltözőben pont az a lényeg, hogy kicsit (még kényelmesen) tapadjon, mert így tudja kifelé vezetni az izzadtságot a környezet felé. Nem tudom pontosabban megfogalmazni, de ha túrázós oldalakat olvasgattok ahol az öltözködésről is szó esik ott is ezzel kezdik. Ez kb. a téli öltözet szentháromsága felsőtestre: aláöltöző, polárpulcsi, víz és szélálló lélegző kabát.
(#80834) area_51: nekem egy 13mm belsőszélességű felnim van amit egy trekking nagynyomású 21mm-es schwalbe felnivédő szalag véd. Nem mozog, nem csúszkál. Sajnos én is jártam már úgy, hogy a road felnivédőszalag miatt kaptam defektet. Most készül egy kerekem 15mm-es belsőszélességű felnivel, abba is trekking felnivédőszalagot fogok venni, a schwalbe nagyon bejött.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz razzorr #80943 üzenetére
Merevvázas bringának nem választanék alut. Ahogy nézem olyan 170000 körül van a 4*-os royal, készen a Bajnokból is sztem vmi hasonló áron adnák a kész cromo vázas bringát pl: [link]. Ha nem gond az ára akkor ok. Viszont ha sokallod akkor az alu váz helyett sztem a szénacél vázas bringákkal is jól jársz, mint mondjuk a 3*-os csepel, vagy bajnokból készen pl. ez. Nekem mondjuk fontos volt anno, hogy legyen a vázon és a villán sárhányószem (sajátom egy Kona Paddy Wagon), de nem mindenkinek az, és ezeken amiket linkeltem illetve a csepeleken nincsen.
Ha vázat építtetnél már az alapból jóval drágább lenne, mint 170e.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz razzorr #80953 üzenetére
Kona-t itthon sajnos már nem lehet kapni, max használtan.
SS/Fixi vonalon sztem nem annyira gáz a hiten, főleg ha kis költségvetésből új bringát akar az ember, a 3*-os csepeleket pl. sokan dícsérik, aránylag jó ár/érték arányt képviselnek, viszont nagyon gáz a papucsolása. Ha használtat akar az ember felújítani azért ott is gyorsan el lehet érni a 100e-Ft-ot, főleg ha minőségibb alkatrészeket akar vki beépíteni, nem beszélve arról, hogy ha még fixizni akar vele az ember akkor mindenképpen papucsot kell cseréltetni.
(#80954) zoli03 és (#80958) Strezi: azért azt látni kell, hogy nem egy tükörsima aszfaltúton tud az ember bringázni sehol az országban, és ugyan merevebb az alu és talán könnyebb is? de sztem egy 8-9 bar-ra fújt merev alu bringa a városban rendesen át tudja rendezni a belső szerveket Jómagam cromo párti vagyok, és ugyan ráz az is, de sztem messze nem annyira mint egy aluváz. Nem beszélve arról ha javításra kerül sor, illetve az acélvázak elkezdhetnek rozsdálni, hogy ne csak az alut szidjam. Persze nem akarok vitát generálni, sok helyen volt már róla szó, illetve mind a két anyagnak meg vannak a maga előnyei és a hátrányai is. Montiban pl. alut hajtottam amíg volt, persze ha lehetőségem lett volna tuti cromo-t vettem volna
Egy szó mint száz, nézz körül alaposan a piacon, és vedd meg a neked legszimpatikusabbat, illetve márciusban úgyis lesz a bringaexpo, már 2 évvel ezelőtt is túltengés volt SS/fixi-ből, nem hinném, hogy az idén ez másképp lenne.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz zoli03 #80960 üzenetére
A papucs kinézetére gondoltam, de ha tényleg változtattak rajta akkor mea culpa. Bringaexpo-n majd azt is jól megnézem Bp-n a legtöbb 3*-os royal-t amit látok még mind a régi papucsolással vannak ellátva.
Merevnek a cromo vázasak is merevek, legalábbis az enyém bírja, hogy most már lassan 2 éve kb. 100 kilóval rakom meg (négyszögtengely, 42-16 áttét) és nem nyeklik nyaklik.
Én mondjuk örülnék, ha tudnám 20 év múlva is hajtani a bringámat, de attól eltekintve, hogy összenőttem a konaval nem ez a bringa lesz az...
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
A Cube nekem is szimpibb, viszont eléggé el vannak cápásodva a lánctányér fogak, legalábbis a nagytányéron olybá tűnik. + én számolnék ilyenkor ezekkel is:
- bowden és bowdenház csere
- fékpofa csere (jó lenne akkor már cartridge rendszer)
- lánctányérok
- lánc
- ha már a lánctányér iylen állpotban van akkor vszínű a sor sincs jobb állapotbanMennyi lenne az annyi?
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Because #81077 üzenetére
Vagy csak egyszerűen használja az ember és ilyen lesz.
A sajátom is elég ütött - kopott, nem éppen úgy kötöm ki mintha egy fabergé tojás lenne. Persze eleinte próbáltam védeni (körbetekertem a vázat használt belsővel ) de aztán rájöttem, hogy felesleges. Nekem ugyan csak kommuter bringám van, de még jó is, ahogy lassan kezd kinézni. Annyit azért elkövetek, hogyha észreveszek egy új lepattant részt a vázon akkor lecsiszolom és rámegyek vastagon áttlátszó körömlakkal, hogy ne kezdjen el azért hamar rozsdálni.
Vázmérethez: csak egy kis észrevétel: sztem a leglényegesebb dolog a bringán a felsőcsőhossz, hogy ne kelljen az embernek se nagyon kinyújtózni, se nagyon magzatpózban tekerni. Ha megvan egy kényelmes felsőcsőhossz 8ez persze csak próbával, vagy egy most használt kényelmes bringa lemérésével lehet eldönteni), akkor már oly mindegy milyen a nyeregcső hossza.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
Már agyon szerkesztettem a hozzászlásomat és kifutottam az időből ezért sorry, de:
Nekem nagy szívem vágya volt 1-2 éve ez a bringa, de olyan elb@szott geometrája van, hogy az valami hihetetlen. Túl hosszú a felsőcsöve. Összevetettem a mostani bringám geojával és a normális felsőcsőhossz elérése csak 3 mérettel kisebb váz esetén volt lehetséges.
(#81080) dudi6:: árban nem tudok segíteni, biztos van itt olyan aki meg tudja mondani, hogy reális-e, de ha eközül a kettő közül van most lehetőséged választani akkor mindenképpen a cube legyen. De ahogy elnézema treket itt is eléggé el van már kopva a teljes hajtás.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
Sajnos a hajtást sztem teljesen le kellene cserélni (hajtóművön persze csak a tányérokat), az sztem még úgy +20-at dobna a bringán, ileve még az apróságok, még sztem összesen úgy 50-et rádobnál a bringára és akkor már kb újszerű lenne. Újonnan egy outi mennyiről indulhat? Ebike-ot néztem hirtelen, ott 220-tól indulnak a már kicsit komolyabban vehetők, és azoknak még "csak" alu villái vannak. Innentől kezdve meg csak matek az egész: ha még tényleg beletennéd szezonig azt a +50 ezret és 180-ért van egy jó bringád az úgy neked még jó üzletnek számít? Persze javítson ki bárki ha rosszul gondolkodom, igazából csak próbálok hangosan lehetőleg segítően hozzáállni a kérdéshez
(#81082) Dottore: nekem nagy mázlim volt eddig a bringáimmal: a mostani konámat használtan vettem egy haveromtól aki kerek egy hónapig használta, beletett kb. 60 km-t és ide adta féláron így nem számított, hogy valószínűleg egy mérettel nagyobb jobb lenne A KTM montimat amit sajna már 3 éve meglovasítottak abba a boltba vitték be eladásra ahol melóztam akkoriban, elkértem egy hétvégére és nagyon bejött a geometriája, 60 ezerért adták. Egyébként megértem az esetedet, valószínű én is így lennék vele. Tavaly nézegettem a canyon bringákat, pont határeseten mozognék két méret között, már akkor sem tudtam dönteni és nem hinném, hogy változott volna a határozatlanságom
(#81083) Because: most itthon jobban megnéztem azt a treket, hát tényleg eléggé le van harcolva valóban, jó hasonlatot mondtál rá
(#81085) rétisün: nagyon jól néz ki a bringa. Egy kis átalakítással (virsligumi, koskormány, sor és hajtómű csere) nem tudnád használni outiként? Ha már úgyis megvan? Vagy van vmi más oka a cserének? Hiszen a fitnesz bringa nem más mint outi egyenes kormánnyal.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
Ez a bringa qrva jó, viszont nem írja a méretet, vagy csakén vok bamba. (#81094) dudi6 ezt még megérdeklődném a helyedben (nem vagy könnyű helyzetben )
(#81097) t1: ha Bp. és környéke tényleg bejátszik, mondjuk jársz fel hetente akkor itt tudsz Selle SMP nyergeket tesztelni 5 napig. 1 hete olvastam pont, sztem én élni fogok a lehetőséggel. Legalább megtudod milyen széles nyerget kell vadásznod, egyébként is nagyon jókat írnak a Selle SMP-ről. Most egy Selle Royal-t nyerget nyúzok, de hosszútávon tud nyomni, úgyhogy keresnem kell másik nyerget és sztem bepróbálom ezt.
(#81098) zoli03: nekem a formája nagyon bejön. Nekem sem túl szimpi ez a fele karbon fele acél váz megoldás de nem a muffolás miatt + a zoom cuccok azért kicsit odavernek . Ha: vmi fasza olasz cromo váz lenne ezzel a felszereltséggel egy kis alku után lehet vinném ha éppen bringát kerersnék
(#81095) ivana: (nagyon elb@szták a felsőcsövet sztem, bár egyébként már sokkal jobban megoldották a csúszópapucs/tárcsafék kombót), de amit linkeltem nekem kb. ilyen lenne egy olyan bringa (formára) amilyet szívesen megépíttetnék egy vázépítővel.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
-
Véreshurka
senior tag
Egyébként otthoni módszernek tudnám ajánlani: ha van otthon, vagy tudsz szerezni hullámpapírt ami még nincs összelapulva akkor ülj rá és mérd meg magad a távolságot, ezzel már elég jól meg tudnád közelíteni a méretedet.
(#81110) zoli03: hmmm... muffolt alu?
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
Jómagam ha gyalog-bringa úton megyek (akár egybe van akár külön elválasztva) mindig úgy megyek, hogy a gyalognak elsőbbsége van bármilyen helyzetben, hiszen egyrészt nem ők tehetnek róla, hogy pár f@szkalap odatervezte a bringautat, illetve én sem örülnék ha az úton az autósok viselkednének úgy mint pár bringás viselkedik a járdán (TomMusic: nem pont rád gondoltam, de pl az ilyen esetek is közrejátszanak abban, hogy utálják a gyalogok a bringásokat). Ígyis egyre kevesebb helye van a gyalogosoknak.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
Hellósztok!
Lenne pár kérdésem:
1. Squirt Lube-ot itthon (főleg Budapest) lehet kapni? Eddig innen vettem, de most a bike-discountról fogok rendelni és ott már nem lehet venni, illetve itthon nem igazán találok boltot...
2. Ez a kib@szott múltheti útsózás teljesen betett az Avid BB7-hez adott 160-as tárcsámnak (rozsdafoltokat véltem felfedezni ott ahol a fékbetét nem fékezi). Tavasszal úgyis lecserélném egy 180/200-asra. Van valami jó vétel 10k körül amit nem kell minden tél után kukázni? Még csak most ismerkedek a tárcsafékkel, így nincs nagy tapasztalatom velük, csak elöl van, kifejezetten városban/túrára használva.
3. Ha már tárcsafék: van ezzel a fékbetéttel kapcsolatban bármilyen tapsztalat itt a fórumon? Jókat olvastam róla,de kíváncsi lennék nem fizetett véleményekre is.
4. Erről a belsőről van valakinek tapasztalata? Bár nem annyira fontos nálam a belsővédelem, köszönhetően egy Marathon Plus külsőnek, de azért mindig jól jön az extra.
Előre isköszi a válaszokat!
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz dunkel #102398 üzenetére
Köszi!
Igen ezt megtaláltam, de nem igazán tüntetik fel, hogy milyen kiszerelés, gondolom a 120ml-es lesz. Még egyelőre jó vagyok, mert most kezdem még csak az utolsó flakonomat, de gondoltam előre tájékozódnék,hogy itthon mi a helyzet. Úgyhogy ha valaki még tud Budapesten belül is beszerzés forrást akkor még várom.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Godimodi #102504 üzenetére
Mi a cél? Mármint olvastam, de egyszer majd outizni akarsz, vagy túrázni (akár csomaggal), vagy valami városi rombolót tervezel venni (SS/agyváltós) amivel azért lehet csapatni máshol is? Mert ami bringákat belinkeltél egyik-másik pl. városi alapnak szerintem így képről ránézve nem tűnik rossznak. Ha outizni szeretnél a későbbiekben akkor ezek a bringák max nagyon kezdésnek lesznek jók, tehát pár éven (akár 1-2) belül biztos kinövöd.
Ha városiban gondolkodsz amivel lehet csapatni akkor pár dolgot érdemes szem előtt tartani ha a vázméret megfelelő:
1. sárvédőtartó szem elöl, hátul (esőben/latyakban/hóban látod legfőképpen a hasznát)
2. hátul kovácsolt, csúszópapucsos legyen lehetőleg, 120-130 mm közötti papucstávval
3. Cr-Mo váz, persze nem gond ha "csak" sima szénacél, de a Cr-Mo könnyebb, és elvileg tartósabb is
4. a nyeregcső átmérője legyen nagyobb vagy egyenlő 25mm-nél (már nem lehet 25mm-nél keskenyebb nyeregcsövet kapni, viszont régebben voltak ilyenek, kellemetlen ha utólag derül ki, hogy hosszabb nyeregcső kellene)
5. a monoblokk lehetőleg angol 68mm-es legyen (pusztán egyszerűbb és olcsóbb ilyen monoblokkokat venni)
6. nem lenne rossz ha már alapból 622-es és nem 630-as kerék lenne bennük normális benyúlású fékkel (duplafalú felni és normális, nem hosszúbenyúlású fék, nagyobb külső gumi választék miatt)
7. lehetőleg rendes fékhíd legyen hátul, ne a lemezes (pl. az általad linkelt Puch Clubman-en lemez fékhíd van, a többin ahogy láttam normális)
Nekem városi témához hirtelen ennyi jutott az eszembe. Ha ezek közül a bringák közül valamelyik elnyeri a tetszésed, jó méretben is és nagyjából megfelelnek a mai szabványoknak, akkor az egy jó kiindulási alap lehet egy jó városi bringához amivel azért még akár balatont is lehet kerülni.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Godimodi #102552 üzenetére
Az a Bianchi nagyon ott van! Még akár én is megvenném ha jó lenne méretben Felszereltségről (váltók) nem tudok nyilatkozni, mert már jó 10 éve utoljára kellett ilyenekkel foglalkoznom, azóta csak single speed-ezés volt, most meg egy éve agyváltó, de valaki biztos van itt aki jobban ért hozzá. Mondjuk nem tudom, hogy a rajta lévő fék-váltókar mennyire kompatibilis a váltókkal, nekem olyan emlékeim vannak, hogy egy outi váltó más bowdenhúzást igényel, mint egy trekking váltó + azt sem tudom, hogyan oldották meg, hogy az első váltókar 3 sebességhez van, de a bringán csak 2 sebesség van elől, illetve annyira nekem nem bejövős ez a fajta fék-váltókar egy ilyen retro outin, de megértem az igényt, főleg, hogy most kezded újra a bringázást. Szarvkormány városba szerintem nem az igazi, bár tény, hogy a sokféle fogás miatt lehet kényelmesebb. Én a kényelmet egy Ergon markolattal próbálom helyettesíteni @ivana-nak igaza van, sárvédőszem nem feltétlenül gáz, hogy nincs rajta, meg lehet oldani anélkül is a felrakást, de hidd el, hiába tűnik száraznak az idő, egy laza eső bármikor beeshet, és akkor jól tud jönni egy sárvédő, hogy legalább alulról nem ázol
Nekem megérne egy Bianchi 65k-t, még akkor is ha egy szezont futnának el a felszerelések rajta, max menet közben cserélgetném őket jobbra/másra. LÉNYEG, HOGY A MÉRET LEGYEN JÓ, illetve hogy neked tetszen, és jó szívvel adj ki érte annyit amennyibe kerül! És az árba kalkulálj bele legalább egy Kryptonit Keeper lakatot, bármelyik bringánál kötsz ki, de ha ennél a Bianchinál, akkor ide legalább számolj egy 15 - 20 e Ft-al valami jobb ulakatra, vagy láncos lakatra (pl: Kryptonit Series 4)
(#102542) ivana: jó megjegyzések, köszi a kiegészítéseket! Mondjuk szerintem annyira nem vészesek a csepel szénacél bringák, bár tény, hogy még nem ültem rajtuk sokat hosszútávon, de sokan kedvelik őket.
szerk: még a gumihoz: mióta SS-ezek csak 28 széles gumik voltak fennt, nem voltak vészesek sem esőben sem hóban. Kivéve idén ősszel: már tavaly tavasz óta Schwalbe Marathon Plus-al nyomom (természetesen 28x622, 7 baron tartva), és ebben a nyálkás őszben itt Bp-en pl. a Margit hídon a pirossal festett bringaúton lefelé haladva a budai rakpart felé voltak pillanatok amikor fostam rendesen, hogy taknyolni fogok. Ilyen érzésem még nem volt az előtte lévő Conti SuperSport Plus-al (8 baron tartva), de mivel defekt szempontjából bejött a Marathon Plus, így idén tavasszal átváltok 32x622-re, meglátjuk milyen lesz.[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Godimodi #102568 üzenetére
Nem egyszerű használt bringát venni, legalábbis olyat amit én keresnék... Tavaly egy rohadt jó trekkingről maradtam le, aztán mivel abból nem lett semmi, így inkább beleöltem 200e-et a sajátomba Azóta nem is nézelődtem ilyen téren és inkább elkezdtem gyűjteni egy merényi / hunor bringára.
(#102560) ivana: a pirosfelületűből is a legdurvább a fényes piros, a matt (kopott?) annyira nem vészes...
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz lorcsi #102599 üzenetére
Ha esetleg érdekelnek részletek agydinamóval kapcsolatban, akkor javaslom ezt a cikket olvasásra, illetve mindenkinek aki szereti.
Tapasztalatból (kb. 6 éve gurulok agydinamóval) azt tudom mondani, hogy elég jól bírják az agydinamók, a súlyától eltekintve nem veszem észre, hogy bármiben gondot okozna. Arra esetleg nem árt odafigyelni, hogy legalább a hátsólámpa olyan legyen ami azután is világít még pár percig, hogy megáll a kerékpár.
Agyváltóval most szerzem az 1. éves tapasztalatomat (Sturmey Archer 3 seb), ott arra érdemes vigyázni, hogy ne tekerés közben váltson az ember, azaz váltás közben a váltás pillanatában ne legyen tekerve a hajtás, illetve ha állóhelyzetben vált az ember utána ne tekerje visszafele a pedált. Nem olyan vészes megszokni ezeket, de azért kell némi idő hozzá.
Barátnőm is ugyanilyen rendszerrel van felszerelve, éli nagyon.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz -=RelakS=- #102604 üzenetére
Hát igen, álványom valóban látható, de ha hajtva van a bringa nem észrevehető. Elöl ezt a lámpát, hátul pedig ezt a lámpát hajtom meg egy SP PD-8X-es dinamóval, amit sosem kapcsolok ki.
(#102605) Hasaggymeg: nyílván, csak pusztán jelezni akartam, hogy ez szinte elhanyagolható dolog városi/túra felhasználásnál.
A cikk végén olvasható, hogy egy 80 kg-os ember, 30 kg-nyi felszereéssel a legrosszabb hatásfokú bekapcsolt dinamóval is max. 6,6 extra watt-ot használ el, ami szerintem városi, túra bringázásnál nem olyan vészes. Persze sportolási célnál már más a leányzó fekvése, ott már minden + watt számít.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz -=RelakS=- #102608 üzenetére
Nem is tudtam, hogy már 150 luxnál tart a B&M. Nem Németországban van korlátozva a lámpák max. fénye valami StVZO-ra hivatkozva?
De ha esetleg dinamós nagy fényerejű lámpa érdekel, nekem most ez az ász: [link]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz -=RelakS=- #102630 üzenetére
Pedig látod, lenne a kézműves dinamóra igény Külső házat hogyan tudnál készíteni?
Ebben a KLite-ban mondjuk nem csak a lámpa a jó, hanem a srác egy teljes rendszert árul: lámpa + USB töltő. Sokan dícsérik net szerte.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz raczger #102653 üzenetére
Amit @6030D mond. Legyen a kátyú helye jól beazonosítható, legyenek képek a kátyúról meg rról a részéről a bringáról amiben kár keletkezett, és a közút kezelőjénél jelentsd be. Sajnos nem kell sokat várni tőle. Nekem jó pár éve volt hasonló esetem Miskolcon, ott egy tönkrement külső/belső + felni (alexrim, pontosan már nem emlékszem a típusára) ért a közútnak kemény 2500 Ft-ot.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
-
Véreshurka
senior tag
válasz Mister X #102744 üzenetére
Ha nem számít a súly, meg ilyenek, illetve utcai cipőben nyomod, akkor ennél jobbat nem tudok mondani. Felrakás előtt szét kell szedni, ujra kell zsírozni és jól be kell állítani a csapágyat és örök élet+1 nap. Azért évente-kétévente nem árt a folyamatot megismételni. 8 éve nyúzok egy ilyet.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Mister X #102748 üzenetére
Hogy ne lötyögjön, de ne is szoruljon Tapasztalatom szerint a nem ipari csapágyas pedálok (főleg az olcsóbb szegmensben) egy hangyányit lazára vannak hagyva, ezen kell segíteni (éppen, hogy csak lehelletnyikett kell húzni a csvaron addig amíg jó nem lesz=még kézzel meg tudd pörgetni).
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Somatom #103164 üzenetére
Alapesetben bal oldalon, de olvasni olyat is, hogy ha jobb kezes vagy akkor jobb ha az elsőfék jobb kéznél van. Én már 3 éve átálltam a jobbkezes elsőfékre és sztem rohadtul jobb így fékezni, mint ballal. Főleg ha motorozol is, vagy tervezed hogy motorozni fogsz.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
-
Véreshurka
senior tag
Ha már szóba került a túra és a kormány, csodálkozom, hogy az egyik legpraktikusabb kormány nem lett linkelve: [link]. Itt aztán úgy állít be bármit az ember, ahogyan csak akar, illete itt is rengeteg fogási pont van. Bár még személyes tapasztalat hosszabb túráról nincsen, de a dunamenti túraútvonalon sokan jöttek szembe ilyen kormányokkal, illetve néha van lehetőségem hajtani egy ilyennel szerelt bringát és azalatt a kis idő alatt nekem elég szimpatikusnak tűnik.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Hasaggymeg #103340 üzenetére
Ez akár igaz is lehet Jómagam bajuszkormány párti vagyok, de látok abban a kormányban annyit, hogy néha jól jön ha az ember magasabban is meg tudná fogni a kormányt. Illetve a nagy kedvenc, amiről már egy jó ideje nem tudok leszakadni, de egyelőre nem is az én pénztárcámnak van tervezve...
Más:
Volt már valaki előző években Kerékpáros tesztnapon? Érdemes kilátogatni? Illetve olvastam, hogy lesz rendezve az MKKSZ által valami a vasúttörténeti parkban. Vajon arra érdemes lenne elnézni? Vagy már lekéstem róla
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Hasaggymeg #103353 üzenetére
Közben meglett a vasúttörténeti parkos esemény neve is: BikeWeekend. Kíváncsi leszek mit gurítanak a srácok a tavalyi és idei expo bojkottjuk után.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz pc360 #103356 üzenetére
Mekem bejön rendesen, vannak kiállítók, márkák is felsorolva + jegyet is lehet venni, bár még nem próbáltam.
Bici: ha nagyon nem reagálna senki akkor a Balkar bringaboltnál tehetsz egy próbát, bár ők is csak összegyűjtik a bringákat és szakemberhez viszik, egy próbát megér...
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Hasaggymeg #103360 üzenetére
Én eddig 2 vázat szintereztettem ott, eddig bírják. Vannak rossz tapasztalatok?
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Hasaggymeg #103369 üzenetére
Csak telefonra vagy emailre gondoltam az alu váz végett...
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Runner_fxr #103483 üzenetére
120-as O.L.D.-s bringához kerestem vagy 2 éve 7/8 sebességes agyváltót, és csak a Sturmey-nél találtam de olyat, hogy az 1:1-es áttétel már rögtön az első sebességben elérhető volt, na oda jó lett volna egy hasonló lánctányérral szerelt hajtókar, hogy hátul normális fogszámú lánckereket tudjak használni
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Runner_fxr #103485 üzenetére
A belső áttételről ez jutott eszembe: Schlumpf váltórendszer. Hátha valaki használt már ilyet... Az megírhatná, hogy jó-e, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz ivana #103505 üzenetére
A retro direct nem olyan mint a Sturmey Kick Shift-je?
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
Lecserélném a BB7-es tárcsafékhez kapott 160-as rotoromat elöl. Szerintetek egy spyral 203-as rotorral nagyon mellé lőnék? A legtöbb spyral termékkel megvagyok elégedve, nem is lenne máshol használva csak túrán meg városban, így 10 ezreket nem szívesen szórnék ki csak rotorra az ablakon.
(#103669) -=RelakS=-: erről lehet tudni, hogy mi a neve?
(#103677) hegyimorc: én is nagyon szemezek egy Gates hajtásal, de macerás a váz nyitása. Alapból nyitható vázas bringával vetted, vagy nyittattad valahol a vázat? Ha nyittattad, hol és milyen nyitási megoldással van megcsinálva a tied? A nyitási megoldás alapból is érdekelne Pár helyen olvastam, hogy egy idő után azért tud ez a hajtás is nyikorogni, főleg poros útszakaszok után, ha nincsen leöblítve. Ez valóban így van?
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Hasaggymeg #103757 üzenetére
Kevésnek érzem a 160-as rotort (én ~100 kg + bringa menetfelszerelve ~15 kg), igazából nem érzem a különbséget a mostani setup-om és az országuti fékes felállás között (ráadásul egy enyhén hosszabb benyúlású középkategóriás tektro 539-em volt), pedig jobbra számítottam, és még esőben sem érzem azt amit általában mondanak a tárcsafékekről, hogy minden időjárási körülmény között ugyanazt a fékerőt nyújtja. Ezért gondoltam, hogyha lúd akkor legyen kövér és beteszek neki egy 203-t. De akkor ha maradok a 180-asnál, akkor a spyral rotor jó lehet?
(#103759) -=RelakS=-: köszi!
(#103760) hegyimorc: ilyen megoldással még nem találkoztam, de ez is szimpatikus. Hangtalan? Nekem eddig ez tűnt a legszimpatikusabb megoldásnak: stock fotó, és egy utólag kivitelezett. Ami szerintem nagyon gány az a papucsnál széthúzható elvű, nem lenne szívem feszegetni még egy cro-mo vázat sem. Egybként mivel nyomod: Single Speed, vagy agyváltó? És hogyan van megoldva a "lánc" feszítés? Csúszópapucs vagy excentrikus középpel? Szabadna kérni pár fotót a bringáról (akár privátban is)? Lenne pár kérdésem, főleg a részletekről
(#103764) hegyimorc: na pont az első képen lévő megoldástól maradnék távol, mert ott is picit feszíteni kell a támvillán szíjcserekor.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz hegyimorc #103775 üzenetére
Világos! Ha majd egyszer tudnál egy képet lőni arról, hogy a tárcsafék hátul hogyan van megoldva (persze ha az van) azt megköszönném! Én is bringaépítésre adnám lassan a fejemet, de egyedül erről az egyről nem olvastam még jó tapasztalatokat, megoldásokat (tárcafék + csúszópapucs kombó). Pinionnál nem túl nagy a Q faktor? Vagy kényelmes, jól tekerhető?
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz hegyimorc #103778 üzenetére
Állat, köszi! Valamelyik papucsgyártással foglalkozó cég (nevére most sajnos nem emlékszem, de azt hiszem p-vel kezdődik ) termékei között már találkoztam hasonlóval...
Egy Piniont már nagyon régóta kipróbálnék, már csak a q faktor miatt is. Egyébként itt olvastam róla, hogy ugyan szerették a srácok a piniont, de voltak vele gondjaik...
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autóhifi
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Yettel topik
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...