- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- TCL LCD és LED TV-k
- Androidos tablet topic
- Gaming notebook topik
- 3D nyomtatás
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- OLED TV topic
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz Chiftain #95973 üzenetére
Milyen régi a fékpofa, és milyen tiszta a felniperem?
Kolléga úgy javított hasonló problémán, hogy féktisztítóval körbehúzta a felni peremét, majd a fékpofa érintkező felületét is, meg a felni peremét is nagyon vékonyan meghúzogatta 1000-es csiszolóval.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Chiftain #95980 üzenetére
Igen, a féktisztítóval óvatosan, kesztyű ajánlott, valami rongyra fújsz belőle, és óvatosan törlöd csak ott ahol a fékpofa hozzáér. Megpróbálhatod először úgy is, hogy a felnit nem bántod csiszolóval, csak a fékpofát simogatod meg óvatosan, aztán kipróbálod megoldja-e. Ha nem, akkor jöhet finoman a felni. inkább sugárirányú, fel-le mozdulatokkal, és ne nagyon, épphogycsak a túlzott simaságát csökkentse picit. Aztán utána az első fékezéseknél számíts rá, hogy a fékhatás is megváltozik!
Mindazonáltal ez már inkább a régebbi, kopottabb (kifényesedett) felninél, és a kicsit megkeményedett megöregedett guminál jön jól, de ha még új a gép, és minden eleme is, akkor lehet, hogy a kissé ferde befogás is segít elsőre, ahogy írták lejjebb.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Chiftain #96461 üzenetére
Azért tudnak ők egy ilyent,vagy ilyent is akár,tehát nem teljesen amatőrök.
(#96462) 6030D...nem tudom,nem annyira olvastam utána mint amennyire tapasztaltam.Derekamat is műteni akarták,nyakamra azt mondták 3 éve,hogy még egy pár évet kibír műtét nélkül,én meg kösz jól vagyok.Sőt mióta terepezek és nem órákig ugyanabban a pozícióban ülök a nyeregben,hanem ráfexem,tépem a kormányt,hajolgatok mint egy csipegető tyúk,még jobban vagyok mint előtte.Ezt tapasztaltam,így nekem már írhatnak akármit...de utánanézek neked valami angol orvosi szakoldalon,remélem alátámasztják amit tapasztalok
Máris találtam egyet. Pl. Itt meg azt írja,hogy tulajdonképp a hosszas tekerés miatti kimerülés az ami gyengíti annyira a hátizmokat,hogy már nem vagy képes normálisan ülni a nyeregben,így rossz testtartással tekerve bánthatod derekad.
Szerk ++ még annyi,hogy ha heveny fájdalom lép fel jó a pihenés,de ha sokat fexem nekem attól is elkezd fájni.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
deny330
aktív tag
válasz Chiftain #96671 üzenetére
Nekem is volt a Continental Mountain King gumimban nyolcas hátul. Leszedtem, felraktam újra, megnyomkodtam oldalról pumpálás közben, másodszorra jó lett. Most, hogy a utcai noname gumik vannak rajta megint látszik a nyolcas hátul, de lusta voltam leszedni és felrakni újra.
-
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #143169 üzenetére
Ahogy beszéltük pár hozzászólással ezelőtt szerintem érdemes cserélni integrált hajtóműre, mert egyrészt sokkal merevebb és közvetlenebb a hajtás, másrészt a külső csapágyas megoldás miatt nagyobb az átmérője, így tartósabb. Összerakásnál érdemes az ipari csapágyakat körbe zsírozni, hogy felfogja a koszt és taszítsa a vizet.
Egyébként is nagyságrendekkel gagyibb retro vázas bringám van, mégis meg fogom lépni én is. Én a Shimano Acerát néztem ki.
bringasisti: A 4szögtengelyt is csak akkor egyszerű kiszerelni, ha nem rohad be. Ha megvan a baj vele, akkor marad az anyázás meg a satuba fogatás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #143263 üzenetére
Akkor neked egy 1x-es rendszer kell első váltó nélkül. Én sem szeretem az első váltót, nem is nagyon használom, általában a középső tányéron van a lánc.
Én nálam még képlékeny a dolog, mert erősen gondolkodom az agyváltón, ahhoz meg nincs integrált hajtómű. Viszont városba bőven elég lenne egy Nexus 3-as vagy 5-ös váltó.
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #143288 üzenetére
Sajnos igen, nagyobb költség egy 1xvalami, mint egy Nexus váltó, így én is azon gondolkodtam, hogy hajtás csere lesz 44T-22T-re és mellé az agyváltó. Van szabadonfutós, tárcsafékes is, nem kell a kontrás feltétlen. Első váltót én sem szeretem.
Jóval olcsóbb és tartósabb lesz, főleg a lánc élettartama és a váltóé. Beállítani is egyszerű és a kötelező agy kónuszos csapágy karbantartáson kívül a bolygóművet elég 4000 km-enként karbantartani. Persze az lenne az ideális, ha végre a Shimano is (cserélhető) ipari csapágyakkal gyártaná a kerékagyakat és megmaradna a kónuszos a régmúltban.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Chiftain #145534 üzenetére
Na végül is teljes kerékcsere lett a vége. Bementem egy bicikli boltba/szervízbe Aztán volt ott egy Mavic XM319 egy shimano aggyal, 6 csavaros tárcsához, ugyanaz a méret mint a gyári felnim. Úgyhogy szépen át is dobtak mindent. Meglátjuk hogy ez meddig bírja, ránézésre talán masszívabbnak tűnik mint az előző, érzetre meg jóval merevebbnek hat.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Chiftain #146225 üzenetére
Remélem nem 50-el lejtőn kiállva történt
Más: igazatok volt, nem kellett volna megrendelnem a téli cipőt. Ráköltöttem a havi "fölös" pénzem és most vettem észre, hogy kilyukadt a Giro Gauge SPD cipőm orra . Most nem tudok újat venni, remélem nem szakad tovább és bírja még egy ideig... az biztos, hogy nem veszek több Giro-t, 4 hónapot tartott .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Chiftain #154739 üzenetére
Igazából én a defektek 80%-át aszfalton kaptam eddig, a sziklák és a tüskék úgy tűnik nem képesek annyira ártani a guminak, mint az aszfalton hányódó szegek, drótok meg üvegszilánkok .
Amúgy nem azt mondom, hogy nem tartósak a Schwalbe gumik, inkább arra gondoltam, hogy a fapados Performance széria oldalfala nem bírja a kemény éles dolgokat. Szal ha nem vágja ki semmi őket, akkor tartós jó cuccok, másképp én is elégedett vagyok velük. Ha a Snakeskin ezt a problémát is megoldja, akkor boldog leszek...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz Chiftain #166021 üzenetére
Láncot is cseréltél? Nem lehet hogy kopott a lánc vagy csak hozzákopott a régi sorhoz? Lánccsere után az ilyen kattogások, kis csörgések egy pici váltóállítgatás, finomhangolás után megszünnek.
A sort nem hiszem hogy rosszul raktad fel, azt nem igazán lehet, ha a hézagolókat nem hagytad ki vagy cserélted össze. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Chiftain #166140 üzenetére
Mielőtt ráhúzod a záróanyát láttad,hogy egyértelműen szorít,vagyis a kicsi tányér túllóg a kazettán? Lehet kazettástól kottyan egy hangyányit,az megszokott.
Más...hazajöttem,ettem,punnyadtam és búslakodtam az újabb eső miatt,majd 5 körül a kisütő nappal együtt kiugrott szememből is az álom és uzsgyi az erdő kipróbálni marhaszéles kormányom. Az erdő egy óriási szauna,csak ránézel a bringára és már attól is izzadsz akkora a páratartalom. A sok eső miatt sosem állt ki a földből ennyire minden gyökér,szikla,sosem lógott ennyire le és ennyire vizesen minden ág,így többször odavertem a pedált 2 óra alatt mint máskor 2 hónap alatt és olyan vizes lettem mint esőben.Kormányt szokni kell,hihetetlen milyen sok az a kevés 3-3 cm kétoldalt. Mikor elindultam azt hittem újra kell tanulnom bringázni,aztán persze belejöttem,de úgy tűnik nagyon megszoktam ezt a 65-66 cm-t az utóbbi...19 év alatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kempetlen
tag
válasz Chiftain #166503 üzenetére
Nem a megállás és nem a veszély a fő lényeg, nyilván én is elközlekedem vele. De MTB után kínszenvedés, meg kell szokni a sokkal kevesebb kontrollt. Volt idő, amikor elképzelni se tudtam, hogy hogy a szarban lesz ebből hosszútávon bringázás kossal, és nem azért, mert más, hanem mert kevésbé irányítható. Aztán persze sikerült, de nem mondom, hogy nem hiányzik végre a normális, széles fogás. Egy bucka is sokkal inkább kirántja a kezedből a kost, nincs mese. Az egyenes kormány viszont jó átmenet a kos és a rendes, MTB-s hajlított kormány közt, főleg a szarv opcióval.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Chiftain #186835 üzenetére
Az én alu vázam 6 évet és ~50e km-t ment (~15-20e terep), de még semmi baja nem volt ~80+ kilóm alatt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Chiftain #186839 üzenetére
Szerintem igen ez javítható, szép nem lesz. Ha cső sérül az nem javítható, mert az túl vékony. Meg kell heggeszteni a papucsot és keresztbe egy merevítő, hogy ne ezt terhelje. Vagy ha lehet kapni ilyen papucsot akkor ki kell cserélni a francba.
Szóba jöhet még használtan vadászni egy vázat, itt Mo.-n nem drága egy sim alu váz. Szerintem ez tervezési hiba.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Chiftain #186846 üzenetére
A Kona elég nagy név ahhoz, hogy esélyed legyen egy új vázra. Tedd tisztává csillogjanak mint Salamon tökei és készíts pár nagy felbontású fotót nekik a törésről a vásárlás bizonylataival mert jó eséllyel kapsz egy újat...vagy legalábbis valami fájdalomdíjat. 2 év/7500km egy vicc! A tolatással pedig ne nagyon kérkedj...
Itten van né... [link] ...aszongya, hogy ha nem is regisztráltad legalább 3 hónappal a vásárlás után náluk, mely esetben élettartam garit kapsz minden nem karbon vázra, akkor is 3 év a gari, feltéve ha te vagy az első tulaj.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Chiftain #186842 üzenetére
Ott a leírás az oldal alján:
"LIFETIME LIMITED WARRANTY ON BICYCLE FRAME
When warranty on non-carbon Kona bikes and frames is NOT registered within three months of purchase, Kona warrants to the original owner that the frame of this new Kona bicycle purchased from an authorized Kona dealer shall be free of defective materials or workmanship for a three-year period. IF THE WARRANTY IS REGISTERED WITH KONA WITHIN THREE MONTHS AFTER THE PURCHASE OF THE BICYCLE, THE WARRANTY IS EXTENDED FOR THE LIFETIME OF THE ORIGINAL OWNER, with the exception of carbon bikes and frames. During warranty period, Kona shall repair or replace, at its sole option, the bicycle frame if Kona determines the frame is defective and subject to this limited warranty. The original owner shall pay all labor and shipping charges connected with the repair or replacement of the bicycle frame. Please see the Kona owner’s manual, provided with your bicycle, for additional information."A CAPS-es részt ők csinálták, a vastagítást én. De a 3 év garancia az alap. Ha megvan a számlád, ezt mindenképpen cserélniük kell, jobb helyeken anélkül is. Hacsak nem egyértelmű fizikai behatás történt - az a rátolatás gyanús. De civilizált helyeken (Ny-EU) nem fognak ezzel szórakozni, szó nélkül cserélik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rétisün
veterán
válasz Chiftain #186851 üzenetére
"De azért egy másik bicikli is elfog férni, bármikor bármi történhet, legyen egy tartalék mindíg."
úgybiz' pl. mint ma indulnék melóba, lapos a hátsó. elő a másik bringa, oszt má' gurultam is
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ZolkoW
őstag
válasz Chiftain #221105 üzenetére
úgy emlékszem, kétféle kúposságú négyszögtengely létezik, a JIS (ezt használja a Shimano), meg valami másik. Ha eltérő a hajtókaré, meg a tengelyé, az okozhat ilyet. Ha cserélsz, mondjuk integráltra érdemesebb lehet.
Első körben nézz utána, ez a hajtókar mit tud, hátha tényleg a másik szabvány.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #221111 üzenetére
Általában a JIS van már csak forgalomban, mivel a legtöbb boltban nincs Campagnolo, ami más szabvány. Ha megnézi az ember, a legtöbb külső gyártó is Shimano kompatibilis cuccot gyárt, még a SRAM-nak is van, így a JIS szabvány az elterjedtebb. A drágábbak meg már nem négyszögtengelyesek, így nem lényeg, ott más szabványok vannak (Octalink például).
-
ZolkoW
őstag
válasz Chiftain #221111 üzenetére
akkor lehet hogy csak pontatlanul sikerült, vagy kitágult. ez esetben... beragasztás, műanyaggyűrű, bal kar csere, egész hajtóműcsere.. a beragasztás nem tudom, működik-e, a műanyag alátétet némelyik középcsapágyhoz mellékelik, de fogalmam sincs, használ-e, a teljes csere bizonyára megoldja. :/
vagy egy ideig még meg lehet próbálni újrahúzni a csavart, aztán reménykedni.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Chiftain #231404 üzenetére
Ezt valami jól kivágta. Ahogy elnézem a Conti outi gumikból csak a hardshell és a duraskin verziók kaptak valamiféle oldalfal védelmet, ami nekem fura, így nem csoda, ha az oldalát kivágja az üveg. GP5000-ből pont nincs hardshell, csak egy "Vectran Breaker" réteget kaptak, de kizárólag a futófelületen:
A Gator Hardshell pl. elvileg bírja az üveget is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Chiftain #231409 üzenetére
Amíg volt belső a gumimban, én erre a célra hordoztam magammal egy műanyag elszakíthatatlan 1 lejest, hogy vágás esetén tudjam a gumi és a belső közé tenni, így nem bújik ki a belső a résen . Ma már nincs szükségem rá, mert nekem is elegem lett és vágás ellen védett gumival nyomulok, tubeless rendszerrel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Chiftain #231409 üzenetére
ilyet érdemes lehet tartani: Emergency Tire Boots
vagy meg kell próbálkozni bármivel, ha van nálad bármilyen fóliaszerű anyag (csokipapír, energiazselé csomagolása, etc)
-