- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
Csatlakoznék én is a topikhoz ha nincs ellenetekre. Nagyjából 10 év után ültem vissza a nyeregbe júniusban, és kb 2-3 hete olvasgatom a fórumot.
Rögtön kérdeznék is, sima V-fék van a biciklimen, és az első fék még így 3 hónap után is nyikorog. Egyedül akkor hallgat el, amikor jövök le a mecsekből és egy-két meredekebb részen jobban igénybe van véve. Lehet ezzel valamit kezdeni? -
Chiftain
aktív tag
válasz BlacKSouL #95976 üzenetére
Hasaggymeg: Köszönöm a választ! Van valamilyen ajánlott márka? Ami kevésbé kényes a körülményekre?
BlacKSouL: A fékpofa az amit kaptam hozzá. Még júniusban vettem a bringát, a fékhez nem nyúltam azt leszámítva hogy hátsó kerékcsere miatt újra állítottam a hátsó féket. A felni perem általában tiszta, de ha nem az se számít neki. A hátsó fék 1 percet nem nyikorgott ugyanolyan fékpofával 2 különböző felnin sem.
Féktisztióval csak a felni peremet kell “kezelni” ha jól értem, aztán mehet a csiszolás óvatosan?[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
-
Chiftain
aktív tag
Na első fék ügyben, a félpofák ferdén való rögzítése hozott megoldást. Letisztitottam a felnit megcsiszoltam kicsit a fékpofát aztán semmi, utána megcsiszoltam jobban megint semmi. Úgyhogy a linkelt videón látható módszerhez nyúltam és most hangtalan az első fékem is végre. A felnihez így nem kellett komolyabban hozzányúlni.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Ciccuka #96422 üzenetére
Szia.
Speciel én egy rockrider 340 bringát hajtok, most vettem nyár elején. Kezdetnek vettem mivel újra visszaültem a nyeregbe. Eddig 1100 km van benne.
Szimpla falú alufelnivel adják, a hátsó csere volt nekem 3 hét után, mivel városba is és erdőbe mindenféle kitaposott és nem kitaposott ösvényeken is használom. A duplafalú csak jobban bírja bár azóta már abban is 8-as van. A hátsó váltó teljesen jó egyenlőre, bár ez a markolatváltós dolog nem nyerte el a tetszésemet. Az első váltó lefelé jó fölfelé szörnyű, de együtt lehet vele élni. Az első teleszkóp 80mm. Vagyis ennyit írnak rá, 40 ebből meg is van, talán 50 is de arra pénzt nem tennék. Hajtómű nem kattog nem recseg nem esik le, pedig műanyag, viszont meglepően masszív. A pedál is műanyag, az viszont messze túlszárnyalta a várakozásaimat. Teljesen jól tapad, menet közbe nem csúsztatod rajta arréb a lábfejed. (Igen tudom hogy vannak sokkal jobbak is, de kinézetéhez, árához képest jobb sokkal, mint amire számít az ember). Nyereg, elsőre a valaha volt legrosszabb nyereg címet odaadtam volna neki gondolkodás nélkül. Aztán elkezdtem állítgatni, most előre fele lejt egy kicsit, párnázott gatyával így használható. Ja fék, lehet hogy noname, lehet hogy gyenge, de eddig mindenhol megálltam vele időben pedig a Mecsekről egyes helyeken lehet jönni 50 felett is akár. Soha 1 pillanatra se éreztem hogy kevés. Biztosan van ennél jobb, erősebb, de ez is megállítja a biciklit, és végső soron ez a dolga
Örök garanciás a váz, ami ennyiért nem rossz sztem, illetve fél éven belül visszalehet vinni ingyenes beállításra. Meg vagyok vele elégedve teljes mértékben, teljesen vállalható az összeszerelési minőség, masszívnak néz ki és az is. A ~80 kilóm nem extrém igénybevétel neki. Nem recseg ropog vagy nyikorog.[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #96453 üzenetére
Így van, nagyáruházi, nem ez a fő profil. De amikor vettem, meglepődésemre azzal kezdték hogy beállítgatták, ingyen adtak hozzá első, hátsó lámpát. Nemtudom hogy máshol is szokás-e, bicikli boltokban biztosan. De azt hittem kifizetem, leemelik az állványról azt vigyed. Úgy ahogy van, leeresztett gumival 90 fokkal elfordított kormánnyal. Ebben az árkategóriában bőven megállja a helyét ez is. Illetve ahogy mondod gyártanak jobb minőséget is, így már eleve bizalomgerjesztőbb maga a gyártó.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #96468 üzenetére
Nem is mondtam, hogy amatőrök lennének. Sőt mivel tudnak olyat is amilyeneket linkeltél, az olcsóbb típusaik sem használhatatlanok, csak olcsóbbak.
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
Az létezik hogy a külső úgy el van deformálódva, hogy emiatt tűnik olyannak a hátsó kerék mintha nyolcas lenne benne? Elvittem a hátsó kerekemet centíroztatni, erre mondják hogy ebben nincs 1 mm se. Ami azért furcsa volt, mivel a hátsó fékhez ütemesen hozzáért a felni. Feltéve, hogy úgy állítottam be hogy értékelhető fékerőt tudjak kifejteni. A tengely kotyog 1 kicsit azt megcsinálják. Odahívtak a géphez hogy nézzem meg a felnit. Valóban nem volt benne. Viszont forgás közben rendesen látszik ahogy üt a futófelület. Egyébként a külsőn semmi külsérelmi nyom nem látszik. Érzetre egyébként javult az egyenes futás a hátsó keréknél. -
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #96672 üzenetére
Azt nem de a tengelyen/agyban jelentkező kotyogás magyarázhatja, legalábbis szerintem. Illetve remélem is mert ha nem akkor ötletem sincs.
aicon: Nekem a sima decathlon-os b-twin van, a hátsó lassan egyébként is kuka. Szinte teljesen simára kopott a közepe már. De akkor jó tudni hogy ez nem ár függő.
deny330: A hátsó már 4x lett felrakva újra defektek, abroncs csere, meg centírozás miatt. Ugyanúgy fent áll a jelenség, úgyhogy szerintem ennek már úgyis mind1. De a következőnél kipróbálom, ha szükség lesz rá.
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
Használja még valaki a cyclemeter alkalmazást? Csak mert ugyanarra az útvonalra korábban ilyen 20-30 méter emelkedést mutatott, most meg 300-400 méter között. Van másik útvonal is ahová meg 500-600 emelkedés helyett most már 900 körül. -
Chiftain
aktív tag
Sziasztok!
Voltam ma tekerni, van itt egy tó a környékünkön. Van körbe egy kis néhol kavicsos néhol föld sétaút. Végig esett az eső, jó saras faleveles lett a bicikli én meg rendesen eláztam! Hazaértem egyből lemostam a biciklit, a láncról már csöpögött le az olajos víz. Kicsit nedves ronggyal áttörlöltem amennyire tudtam leszedtem róla a koszt, aztán amennyire tudtam szárazra töröltem. De maradt benne valamennyi nedvesség, így is újra lehet olajozni, vagy várni kell amíg jobban kiszárad? Leszedni a láncot szerszám hiányában nem tudom egyenlőre. -
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #98528 üzenetére
Köszönöm a választ!
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Kona Rove bicikli, gyárilag CH-52 R középcsapággyal, 2000 kilométer felett kicsivel, kezdi feladni a küzdelmet. Cserén töröm a fejem, de nem tudom milyet lenne érdemes nézni. Heti 80-120 kilométert megyek, 99% városi aszfalt útakon. A fő szempont a minél hosszabb élettartam. Illetve ha minden igaz ez 4szög tengelyes, ha nem ilyenre váltok akkor az hajtás cserével is jár majd. Tudnátok esetleg márkát ajánlani vagy konkrét típust? -
Chiftain
aktív tag
válasz bringasisti #143157 üzenetére
Elképzelhető, a hibajelenség hogy a tekerés ütemére kattog, folyamatosan. Illetve időszakosan nyikorog felváltva a kattogással. Plusz billeg a tengely, alig észrevehetően, de a lánc egy bizonyos ponton éppen hozzáér az első váltóhoz. Ezek alapján lehet hogy rosszúl mértem fel a helyzetet?
-
Chiftain
aktív tag
válasz bringasisti #143170 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
Nagyrészt ülve tekerek, kivéve emelkedőn meg elindulásnál. Viszont városban tekerek, rengeteg a padka úthiba stb, sokszor kiállva veszem az akadályokat, így elég sokat kap a középcsapágy.
Fall-N:Ha váltok, akkor leugrik az első váltó, és csak egy tányér lesz elöl. A kisebbik tányért egyáltalán nem használom ki, így teljesen feleslegesen cipelem magammal. Arról nem is beszélve hogy amikor alkalmanként leesik a lánc gyönyörűen beszorul a tényér és a váltó közé.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Fall-N #143270 üzenetére
Amikor megvettem a biciklit akkor még nem tudtam mennyire használom ki a 2x8 hajtást. Lassan 1 év alatt kiderült hogy városba nekem is elég 3-5 sebesség, ezért is gondolkodok az 1x-es hajtáson, akár csak egy integrált rendszerre egy tányérral vagy egy komolyabb fejlesztés, akár 1x9-es szettre. Nyilván az utóbbi nagyobb beruházás, illetve több dolgot kell figyelembe venni hozzá.
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
Ismét problémával fordulnék hozzátok, a hátsó kerekemen, van vagy 6 olyan küllő ami hamarosan kifog szakadni a felniből. Rendesen hossz irányban elvan repedve a felni a küllő csatlakozási pontjánál. A neten nem találtam sehol pont ugyanolyan kereket ami nekem van, csak egy [ilyen] felnit, ami név alapján ugyanaz, csak erre pluszban 29" van írva. A kérdésem az lenne hogy jó ez nekem? Akkor esetleg átfűzetném. Néztem kész kerekeket is, de a legtöbb oldalon nem találok minden szempontnak megfelelőt, illetve sokszor a bicikli eredeti árával összemérhető, vagy akár még drágább is.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Chiftain #145534 üzenetére
Na végül is teljes kerékcsere lett a vége. Bementem egy bicikli boltba/szervízbe Aztán volt ott egy Mavic XM319 egy shimano aggyal, 6 csavaros tárcsához, ugyanaz a méret mint a gyári felnim. Úgyhogy szépen át is dobtak mindent. Meglátjuk hogy ez meddig bírja, ránézésre talán masszívabbnak tűnik mint az előző, érzetre meg jóval merevebbnek hat.
-
-
Chiftain
aktív tag
válasz rétisün #150797 üzenetére
Például ha carbon vázas biciklim lenne, soha semminek nem merném neki támasztani, láttam itt a topikban carbon váz sérülést, nem is szívesen használnék ilyen vázat, nagyon félteném. Alumínium vázas a bringám, gond nélkül nekitámasztom bárminek. Látszik is a fényezésen, de úgy vagyok vele hogy a fényezést nem lehet 100%-ban megvédeni.
-
Chiftain
aktív tag
válasz ivana #150837 üzenetére
Elhiszem, és habár sosem volt karbon vázas biciklim, az egyedül álló komfort és tekerési élmény mellett mindig az jön elő, hogy esésnél vagy a tervezettől eltérő erőhatásnál széttörik. Míg az aluvázas biciklimnek tolattak neki kis sebességgel úgy is hogy rajta ültem meg úgy is hogy kivolt kötve. Látszólag semmi baja nincs, egy nyomon futnak a kerekek és nincs elgörbülve vagy törve. Ha elis törött volna, még mindig kisebb anyagi vonzata lenne, akkoris ha az alu sem javítható esetleg gazdaságosan. Amilyen drága egy rendes karbon vázas bicikli, már az ára miatt sem támasztanám le sehova az biztos.
-
Chiftain
aktív tag
Kicsit megkésve de Búék mindenkinek. Nem egyszerű utolérni titeket itt a fórumon ha kicsit nem tud itt lenni az ember.
Most 2 hétig szabin voltam, megtakarítottam a biciklit meg csináltam a 2x8-ból 1x8-at. De hogy mit szenvedtem a lánccal. Vettem direkt láncleszedő kézi készüléket ahhoz hogy rendesen meg tudjam mosnia láncot, aztán amikor visszaraktam olyan jól sikerült hogy annál a láncszemnél kézzel betudtam állítani egy szöget a láncba és úgy maradt. Így alig bírtam körbeforgatni a hajtást és ugrált a váltókanál rendesen. Több féle képpen próbáltam meglazítani ott a láncot, jó fél óra kellett hozzá mire sikerült megoldani. Ahhoz képest nem is olyan rossz hogy először csináltam. Fékeket is belőttem, már kezdett gyengülni a fékerő. Elméletileg kész a bringa az idei évre is. Aztán idén valószínűleg külsőt kell majd vennem, meg meglátjuk hogy bírják a fékpofák. Illetve a 4000 kilóméteres lánc sem lesz már fiatalabb.. -
Chiftain
aktív tag
válasz jjeahh #154734 üzenetére
Érdekes, hogy a szintén schwalbe delta cruiser plus viszont elnyűhetetlennek tűnik. Jó persze ez aszfalt gumi, ott is használom, így teljesen mást kell kibírnia. De azért városi körülmények között is kap üveget tüskéket meg sorolhatnám. De nyílván nem összehasonlítható az az igénybevétel amit a te terep gumid kap, azzal amit az enyém aszfalton!
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz jjeahh #154741 üzenetére
Akkor nagyon úgy néz ki hogy az oldalfal a gyenge pont ezeknél, az enyém például defektvédelemmel ellátott elméletileg. De gondolom az a futó felület irányából érkező behatolókat fogja csak fel! Az oldalfala valószínüleg nekem is felhasadna adott esetben. Mondjuk sokkal veszélyesebbnek gondolnám ilyen szempontból a terepet, aszfalton nálam a gumi oldalfalát csak víz meg piszok éri. A tapasztalataid viszont erősen mást mondanak.
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
Cseréltem hátsó sort, pont ugyanolyan mint ami gyárilag fent volt a biciklin (shimano claris, 8 sebességes). Magamnak végeztem el a cserét. 40 Nm-re húztam ami rá van gravírozva, a lánc már nem ugrik, teljesen jól fut. Viszont azt vettem észre hogy ütemesen kattog, olyan mint amikor félrevált és még éppen nem kapja el a következő fogaskerék a láncot. De pontosan vált a váltóm, szemre is jó helyen van a láncfeszítő, tehát egy síkban az adott fogaskerékkel. Terhelésen meg pluszban még recseg ropog is az egész. A hiba bennem van? Rosszul raktam volna fel? Vagy pedig ez ilyen és fogadjam el? -
Chiftain
aktív tag
válasz zsocy #166025 üzenetére
Hát a láncban van nagyjából 200km. Annyit ment a régi kopott soron, lehet ez elég volt neki? Felrakásnál észleltem hogy a régi sor már csereérett. Hézagolók nem is voltak hozzá, illetve a régin se láttam hogy lennének, simán csak rácsúsztattam, rá is ment ütközésig. Egyedül a legkisebb fogaskerék volt külön de ott sincs hézagoló. A váltóval akkor futok még 1 kört lehet nem jó a bovden feszessége akkor?
-
Chiftain
aktív tag
Na hátsó sor második felvonás. Hát a váltó állítgatás semmit nem használt, ugyanúgy kattogott. Jobban megnézve kotyogott a sor mintha nem lett volna rendesen leszorítva. Így leszedtem a zárógyűrűt. Összehasonlítottam a régivel, és a menet tövében a réginek magasabb/szélesebb perem van. Most visszaraktam a régi lezáró gyűrűvel, most is kotyog de érezhetően kisebbet. Holnap próba aztán meglátjuk. Ha marad a kattogás akkor merre induljak tovább?
-
Chiftain
aktív tag
válasz bringasisti #166138 üzenetére
A kazettát megnéztem nem érzek rajta holtjátékot. A sort amikor felrakom és ráhúzom a zárógyűrűt, a legnagyobb fogaskerék 2 ellentétes pontján felváltva nyomva billeg. Amikor meghajtom a kereket akkor pedig olyan az egész sor mintha nyolcas lenne benne. Hézagoló nem volt az előző sornál sem, pedig bicikli szervízben rakták rá az agyra a felnitörésemnél.
-
Chiftain
aktív tag
válasz bringasisti #166176 üzenetére
És Hasaggymeg
Csak 1 sima shimano cs-hg50-8 sor. Gyárilag is ezzel adták a biciklit, elment 5400 km-t ahhoz képest hogy ahogy nézem talán a legolcsóbb 8-as sor. Viszont emiatt nem is akartam első alkalomra másikat, nehogy kompatibilitási gondok legyenek. A legkisebb 11-es fogaskerék külön van a többi egyben. Tegnap ugye levettem megint majd az eredeti lezáró gyűrűvel visszaraktam a sort. Megmaradt a kotyogás viszont a kereket visszatéve a helyére a lánc fog annyit a soron hogy megszűnik a kotyogás. Teljesen elhallgatott hajtás közben! Vagy ennyit fejlődött a technikám az első és második próbálkozás között, vagy az újhoz kapott lezáró gyűrű nem az igazi. Úgyhogy nem tudom hogyan de végülis most hang nélkül teszi a dolgát és a lánc se ugrik.
köszönöm a segítséget mindenkinek, sikerült.[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
Kos vs egyenes kormány témában plusz 1 vélemény.
Nagyjából 99%-ban városban használom a koskormányos gravel-t, soha nem éreztem magam veszélyben emiatt. Eddig még mindig meg tudtam állni 40-45ről is. Autók között is mindig elfértem. Egyáltalán nem kényelmetlen, még akkor se ha csak az egyik kezem szabad, akkor se ha minősíthetetlenek az utak, például a macskakő borítás miatt. Volt hogy kicsapta elém a kamionos a pótkocsi ajtaját, volt hogy rám nyitották az ajtót, lépett már ki elém gyalogos, kutya. Kanyarodott be elém fehér furgon nem is 1x. Soha nem volt bajom amiatt mert kos kormány van a bringán.
Szerintem semmiben nem akadályoz és semmiben nem rontja a városban a túlélési esélyeket egy kos kormány. -
Chiftain
aktív tag
válasz Kempetlen #166505 üzenetére
Első alkalommal biztos furcsa lesz, de azért ha használja az embert, hozzá szokik és menni fog azzal is az irányítás. Aztán egy idő után mindegy lesz, kos kormánnyal is meglesz a totális irányítás érzése. Városban biztos nem használnék széles kormányt, sokkal több hátránnyal jár szerintem mint a szélesebb (és emiatt irányíthatóbb) kormány.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Szakbarbár #167385 üzenetére
Ha gyerekeket kellene szállítanom akkor például egy ilyet [link] vennék. Lehet hozzá kapni eső/nap védőt. Akár 4 gyerkőc is elfér benne. Van belőle elektromos illetve analóg is. Rengeteget látok az utcán, anyukák hajtják főleg. Komolyabb bevásárlásokat is lehet vele intézni akár...
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok, a mai napon eltört az alumínium vázas gravel-em. 2 év 2 hónapot bírt, a következő bicikli egy fixie lenne, az egyszerűsége miatt. Kinéztem 2 félét, a véleményetekre lennék kíváncsi hogy melyik érné meg jobban? Mindenképp acél vázban gondolkodok, és fixiben, hogy minél kevesebbet kelljen karban tartani. A válaszokat előre is köszönöm.
[link] ez az első [link] és a második. -
Chiftain
aktív tag
válasz parandroid #186831 üzenetére
2év 2 hónap, kb 7500 km. Ennyit bírt. Az igazsághoz hozzátartozik az is hogy egyszer letolatott egy hölgy... azt még gond nélkül bírta. A másik hogy minden munkanapon használom, van hogy 10 km-t de van hogy 65-öt. Azért ezek nem valami eszement távok. Minden évszakban, ha ömlik az eső ha fúj a szél, ha süt a nap ha esik a hó mindegy. De azon kívül hogy közlekedek vele minden időjárási körülmények között, semmi extrémet nem kapott. Azért a képen látszik hogy ott azért nem túlozták el a váz vastagságát. A rozsda is egyébként a havas latyakos agyon sózott utak eredménye, amit hét közben nem szoktam leszedni.
Parkr: köszi a választ.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #186837 üzenetére
Hát pedig ennek sztem többet kellett kapnia az enyémnél.
ivana:Akkor lehet hogy javítható? Már elkönyveltem magamban hogy kuka, persze 1 kör még benne van a garanciás ügyintézésben, csak előbb tájékozódnom kell hogy tart-e még rá. Vételnél eszembe se jutott hogy nem bírja ki a garanciát...
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz jjeahh #186840 üzenetére
[link] ez a típus volt. eredetileg 1000 euró volt, de én 700-ért megtudtam venni valami winter sale keretében. Kisebb átalakításokat csináltam rajta, a fent említett ütközés miatti hátsó felni csere, illetve az első váltót leszedtem róla és cseréltem a lánckereket. Amúgy jó kis bringa volt, szerettem. De ezek után nem igazán tervezek alu vázzal, legalábbis amíg friss az élmény. Karbon drága és túl félteném, Titán meg hát... drága. Úgyhogy marad a jó öreg acél.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz ivana #186844 üzenetére
és jjeahh: ráadásul ott még át is megy rajta 2 csavar, biztos ami biztos. A váltó tartó konzol felfogatása miatt. Nem értek hozzá de biztos lett volna erősebb megoldás is.
Na még akkor körbe kérdezek pár helyet amit találok a környéken, aztán meglátjuk. Ha menthető akkor miért ne. De arra is gondoltam ahogy írod is, hogy egy másik vázzal feléleszteni. Köszi a segítséget.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Hasaggymeg #186847 üzenetére
és peterkeT: Simán lehet hogy a rátolatás volt a kezdő löket, nyilván azért átnéztem a biciklit utána, de azt azért nem állítanám egy ultrahangos vizsgálat mellé . Másfél éve volt, nem tudom az számít-e, de nem egy hosszú romlási folyamat végén pattant el hanem egyik pillanatról a másikra. Nem tudom megítélni hogy amiatt volt-e, de azt is elhiszem ha ott kezdődött minden. Első körben írok nekik képekkel aztán meglátjuk. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
De azért egy másik bicikli is elfog férni, bármikor bármi történhet, legyen egy tartalék mindíg. -
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
van egy problémám, és tanácsot kérnék.
van egy ilyen [link] biciklim. A kezdetektől fogva probléma hogy a bal oldali hajtókar állandóan lelazul. Már próbáltam menetrögzítőt is, ami nagyjából 2-3 napra oldja meg a dolgot. Legutóbb 2 napja már középcsapágyat cseréltem meg csavarokat, 60 km-t bírt megint lelazult és megint a bal oldali. Most már elég közel vagyok hozzá hogy összeflexelem darabokra és felgyújtom az egészet. Kíváncsi vagyok a véleményetekre hogy hogyan tudnám megoldani ezt problémát. Váltsak esetleg négyszögtől eltérő középcsapágyra?
Az eredeti középcsapágy is négyszögtengelyes volt de noname, az új is az de shimano. A hajtókarok maradtak az eredetik. Napi 70-80 km-re kéne a bicikli, és gondolom a terhelés szempontjából nem elhanyagolható hogy egyébként 98 kiló vagyok. -
Chiftain
aktív tag
válasz ZolkoW #221118 üzenetére
Szerintem maradok a hajtókar (ha találok csak bal oldalit) vagy a teljes hajtóműcserénél. Elméletileg így már használhatónak kell lennie, minden más cserélve azon a részen, csak ne egye meg addig a tengelyt, a hibás hajtókar. Habár ha acél a tengely (csak tippelek) abba talán nem tesz kárt az alu hajtókar!
Ha pedig ez sem segít akkor megy a kukába a négyszögtengelyes történet. Például ilyen BB52-es szabványra tovább lehet lépni? Vagy ahhoz már váz csere is járna? -
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
Érdekelne másnak a véleménye is GP5000-el kapcsolatban. Itt is olvastam róla máshol is ajánlották, ki is próbáltam. A sebessége és tapadása tényleg más dimenzió az előzőekhez képest. De hogy 250 km után jött az első defekt, amit 400 km-ig követett 3 másik durr defekt. Azért az elég hitvány, ennyi pénzért jóval többet vártam. Hiába extrém gyors hogyha minden nap cserélgetem a belsőket! Az utolsó defektnél már így nézett ki a gumi, és ez nem az egyetlen komolyabb sérülés rajta.
Lehet, hogy hibás darabot fogtam ki, mert eközben a hátsó sérülés mentes. Váltottam gatorskinre, ezt a gp5000 sztorit most jegelem egy időre. Kíváncsi vagyok az menyit bír. Csak aszfalton meg macskakövön megyek vele mindig ugyanazon a szakaszon. Persze bicikli út nincs letakarítva, tele van faággal falevéllel néha apróra tört üvegszilánkkal. Képtelenség mindet kikerülni. De első próbára nálam használhatatlan kategóriába esett ez a gumi így.
-
Chiftain
aktív tag
válasz rétisün #231408 üzenetére
De van nálam pótbelső, 2db co2 patron.Láncot is tudok szerelni mert ahhoz is van nálam szerszám, ha elszakadna. Pótszem is van. Van imbuszom, mittudomén hány méretben. Ezek közül melyikkel tudtam volna ezt a kivágott külsőt megjavítani? Kíváncsi lennék...
[ Szerkesztve ]