Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • D.Orion

    veterán

    válasz borix #11700 üzenetére

    Nem vitázni akarok, csak így legalább át lehet beszélni ezt a témát rendesen.

    Sajnos a kisebb gyártók, csak azért, hogy legyen egy ilyen kategóriában lévő kerékpárjuk egyszerű eszközökhöz folyamodnak. Fogják a Cross vonalon szereplő vázukat és nagyon kevés módosítással átrakják a Fitness vonalra. Na ebből aztán van ám keverés-kavarás. Pláne, hogy ha erre rájön, hogy a Cross vázat meg a trekking vonalból emelték át korábban. Itt fordulnak elő kavarások a hajtókar, tányér, koszorú méretekkel, hordszemekkel stb. stb.

    Nem akarok a Merida-val példát felhozni, de őket nagyjából mindenki ismeri. Náluk a fitness vonal egy majdnem teljesen új vázzal lépett életbe. Egy fitness speeder-re egészen biztosan nem tudsz csomagtartót rakni, de szerintem még sárvédőnek sincs felfogatási pont. Ez lenne a helyes út, csak ezt nem minden gyártó engedheti meg magának, hogy külön vázat alkosson. Most, hogy jön "divatba" Cyclocross.. na ott is lesznek kavarások rendesen.

    Mikor legelőször életre hívták(én visszahívásnak mondanám, mert a 80as évek végén, 90es évek elején volt pár nagyon hasonló gép) ezt a fitness vonalat, akkor volt pár szerintem már-már írott szabály
    hogy mi a fitness:
    Egy kos kormány nélküli outi, teljes outi szériás hajtással és váltókkal, az egyenes kormányhoz tartozó váltó -és fékkarokkal, + esetenként tárcsafékekkel.

    Röviden lesarkítva ennyi, semmi más különbségnek nem szabadna lenni-e az outi és a fitness között. Ehhez képest ma ott tartunk, hogy cross, cross trekking, fitness egyes gyártóknál ugyanarra a vázra épül, csak (jó esetben) más cuccokat dobálnak rá. Valamikor csak a gumiabroncs különbözik. :(

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák