Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sssent #19031 üzenetére
Ott nem szabad kerékpárt vásárolni ahol plusz pénz az új kerékpár beállítása, tökmindegy mennyibe került a bringa. Ezenkívül még egy 100km utáni ingyenes ellenőrzésnek, utána állításnak is bele kell férnie ingyenesen.
Minden további karbantartás, beállítás, értelemszerűen fizetős.Viszont azért ne legyenek irreális elvárásaink egy 70 ezres, alap bringától. 10 évig eljárni vele, után állítás nélkül, abszurdum. Még egy sok száz ezres bringa is igényel időnként ellenőrzést, beállítást. Kopó alkatrészek cseréjéről nem is beszélve. Kb minden szezon után el kell vinni egy szervizbe átnézetni, évente max 2 évente csapágyakat újrakenni. Egy 70 ezres bringa váltója, gagyi v fékjei viszonylag könnyen el tudnak állítódni, a probléma nem csak a kereskedőkkel van, hanem a kerékpárokkal kapcsolatban álomvilágban élő vásárlókkal is. Sokan azt hiszik vesznek 70-80 ért egy bringát és most aztán valami nagyon komoly gépet birtokolnak, mert ez már nem teszkós. Közben ha utána számolunk elosztjuk a 70 ezret az elkatrészei számával, magunk is rájöhetünk, hogy filléres alkatrészekből épült kerékpárról beszélgetünk.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz sssent #19056 üzenetére
Én azon a véleményen vagyok, ha egyszer már kerékpárboltosnak állt valaki akkor ne azt nézze miből mennyi pénz jön, hanem álljon oda és tisztességesen állítsa be az utolsó drótszamarat is amit kiad a keze közül ne pedig azt a kibaszott pénzt lesse, már akkor mikor a laikus vásárló bejön az ajtón.. Személy szerint inkább veszek attól aki ember módjára kezel és meghallgat, beállítja a cuccot amit veszek. Nem érdekel hogy 10%-al drágább de legalább ember módjára viselkedik a boltos.
-
Solad
őstag
válasz sssent #19655 üzenetére
Igazából nem kell blokkolnia, egy gyereknél aki még bizonytalanul kezeli a gépet, minden váratlan hatás eséssel járhat.
Képzeljük el azt a szitut, hogy a nebuló épp visszafordul a kertvárosi utcán kis ívben, kis sebességgel, majd a kanyar csúcsán váratlanul kap egy kis féket... Nem hiszem hogy megússza plezúr nélkül (ami kell egy gyerekre, de azért ne pakoljuk mán rá direkt )A többivel egyetértek
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
-
Zola007
veterán
válasz sssent #19732 üzenetére
+1
2db olyan mint amit Elfelejtette kolléga linkelt meg van 14-ből, praktikus és ha lezárod velük a bringát, nem valószínű hogy nekikezdenénekMellesleg felhívnám a figyelmet a videóban 2:14-nél lévő benga nagy Kryptonite medveláncra, amit egy komolyabb erővágó megeszik mint a ropit
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
D.Orion
veterán
válasz sssent #19798 üzenetére
Mit csinálsz? Honnan vágsz ki micsodát? Mivan? Valaki dobjon már nekem egy képet a problémáról, mert én már horror filmbe illő megoldásokat látok egy faék egyszerűségű problémára.
syberia: 29"-es új gép kategóriában ezért a pénzért ez a felszereltség elfogadható/reális, talán még kicsit jobb is. Azonban ezzel a felszereltséggel terepen száguldozó harcosnak totál alkalmatlan a gép.
A CTM ha jól rémlik egy szlovák márka és odakint népszerű is.[ Szerkesztve ]
-
-
jeri
tag
-
deicide
veterán
válasz sssent #21190 üzenetére
A baj az, hogy nem pont versenyen akarnám kipróbálni, hogy hogy működik a dolog. De azért ne krónikus folyadékelvonást képzelj el, a napi rutin nagy része ugyan az, 7-8dl tej, 4dl narancslé/grapefruit facsarva, 1.5l ásványvíz, ezek fixen bemennek minden egyes nap. Az extrák, amiket még nap közben szoktam, csapvíz, vitalade, ezeket hagyom el verseny előtt. Annak ahogy mondod, nyilván nem lenne értelme, hogy szomjazzak, káros és a teljesítményt is csökkenti.
Egyébként súly szempontjából azért nem mindegy, mennyi folyadék van bennem, simán ingázik a súlyom 2-3kg-t a folyadék és kaja miatt, 90 kilónál ez 3%, hosszú távoknál sokat számíthat. De ez másik topik témája, ne offoljuk szét ezt.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zsolt19900
őstag
válasz sssent #21427 üzenetére
tegyük fel, hogy komplett bicajt szeretnék venni, találtam is egynéhány webshopot ahol lehet vásárolni EP kártyával, akkor ha van egy bicaj 116 E Ft-ért.
Ennek az összegnek 40eFt erejéig EP kártyáról a többit kp-ban fizetném. (ezt technikailag biztos megoldják nekem).
Így mennyire jönne ki, és mit tudnék és mit kell visszaigényelni stb. az év végén, vagy a kövi évben?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz sssent #21477 üzenetére
fizet a munkáltató és fizettünk be mi is, akkor ilyenkor is-is a dolog? egyik része után kell SZJA-t fizetni másik része utána nem?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
-=RelakS=-
veterán
válasz sssent #21790 üzenetére
Behajtani tilos ... régen is, ma is simán behajtok bringával ilyen utcába. Másrészről ha autóval vagyok, nem érdekel, ha egyirányú utcában szemből jön bringás, jó eséllyel elférünk.
Vagy csak én vagyok olyan hülye, hogy ha keskeny az út (nem feltétlenül egyirányú), és autó jön, akkor félreállok, hadd menjen?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
sanzi89
addikt
válasz sssent #21790 üzenetére
"Ha az autózók el tudnak üldögélni szép sorban a lámpánál, akkor mi is."
Értem, tehát a dögöljön meg a szomszéd kecskéje szindróma... Igazad van nem jog, hanem lehetőség, amit szerintem ki kell használni. A közlekedés szempontjából is az a legjobb, ha minden gyorsan, gördülékenyen megy. nem tudom mi az egyszerűbb, ha mondjuk 5 bringás elhúz, vagy az egész kocsisornak azzal is kell számolnia, hogy végig, libasorban ott vannak mellettük a bringások.
De ok, én rugalmas vagyok, azért is írtam ide és kértem ki a véleményeiteket, tanácsaitokat. Hogyan oldjam meg szabályosan a fenti helyzetet, hogy szándékosan ne veszélyeztessem a testi épségemet? Mert Kresz ide vagy oda, inkább szegem meg a Kreszt, mintsem rizikósabb szituációkba kerüljek nap, mint nap.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-=RelakS=-
veterán
válasz sssent #21805 üzenetére
Hoppá. Képen látható Puntósnak reppenhetne a feljelentés, mert rossz irányba áll a kocsi. Márpedig amennyire én emlékszem, egyirányú utcában a tolatás sem engedélyezett. Talán max parkolás közben. Egy biztos, menetiránnyal szemben egyirányú utcában tuti szabálytalan.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
deicide
veterán
válasz sssent #21816 üzenetére
Mert szeretem kihasználni az autóban levő 200db ló erejét és dinamikusan érkezni a következő piroshoz. De engem már nem zavar a csorgás, mert belső sávban haladok már egy ideje. Csak látom a morcos fejű autósokat, akik elé odacsorognak a bringások.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
#48525824
törölt tag
válasz sssent #22383 üzenetére
Ütöttek el párszor, mindig az autós volt a hibás, jegyzőkönyvem van róla. 5 hónapja történt baleset kárát még mindig nem tudtam lerendezni a biztosítóval, úgyhogy szopok miatta, de ez van...
Tüzi: az agyalágyult *** autósok meg megtanulhatnák végre, hogy a mackósajt akkor is vonatkozik rájuk, ha kerékpáros közlekedik a védett úton, a gyalog- és kerékpárúton nem vagyok köteles haladni, ha ott olyan viszonyok vannak ami a haladásomat akadályozza, a Szabadság hídon ne próbáljanak felkergetni a járdára, mert ugye tudjuk, hogy szabálytalan, az indexkapcsoló abban a fostaligában nem dísznek van, mobilozni meg már nem annyira menő, határ úton a csávó rendszeresen filmet néz a tabon amit a kezében fog a kormány mögött...
Én sem vertem meg a fószert aki miután elütött lelépett és nagynehezzen sikerült beszorítani egy utcába majd megkérdezni mégis mit képzelt, de autós kollégáitok folyamatosan erőszakoskodtok, néha szoktam drukkolni az indexelni képtelen majmoknál, hogy kapja telibe hátulról a nyerges, de sajna mindig egy hajszálon múlott csak.
Lasali: Amúgy skid stoppal nagyon kicsire tudom fogni a féktávomat, érdekes mód én meg tudok állni a zebra előtt, fék nélkül, az autós kollégáitok viszont szinte sosem... SPD-vel nincs semmilyen holtpont, sokkal hatékonyabban meg lehet állni, mint strappel pl.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sssent #22699 üzenetére
Elméletben egyetértek, és gramm mániával tényleg nem értek egyet. De míg -5kg-ot lehet venni biciklinél 30-50k Ft-ért is, addig emberi testnél ez nem működik így. Továbbá akkor is könnyebb lesz tekerni a -5kg-os biciklit, ha valaki 100kg, meg akkor is könnyebb lesz ha ezt leadja 80kg-ra. Szóval nem kidobott pénz. De ez tényleg csak ezen a vonalon igaz (16kg-os tanyabike vs. 10kg-os modern SS vagy outi/trekking), annak nincs értelme hogy 200g-os külső vagy 250g-os... (de nem is erről volt szó)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sssent #22699 üzenetére
Mi számít feleslegnek? Én például testtömeg indexet nézve a normál kategóriába tartozom (annak a felső szegletébe). Mondjuk én nem fogyókúrára használom a kerékpárt, csak szeretem hajtani, jó kikapcsolódás.
Zsírtömegből van mit leadni, de erre inkább a futást választom a párommal együtt. Ő régebb óta kocog, bringázni is szoktunk együtt, de neki egy kosárkás, városi bringája van, azzal nem lehet komolyabban csapatni. Így közös edzésnek marad a futás a szigeten, míg a bringázást csak módjával, továbbra is kocakerékpáros módban, hogy ne terheljem túl a lábam. (Ezért is akarom a cross-trekkinget, mert kényelmesebb a geometriája, nem kell görnyedni rajta.)
"Csomagos túránál is célravezetőbb előbb (inkább) a csomagon könnyíteni, már csak a perecbe hajtogatás/kettétörés elkerülése végett is."
Ezt kifejthetnéd bővebben. Egy cross-trekkinget akarok megpakolni, nem egy országútit, de azt sem rogyásig. Gondolom a gyártónak van egy ajánlása a terhelhetőségre. Amit kinéztem gép (valamelyik Bergamont Helix), annak van csomagtartós-túrázós verziója is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26335 üzenetére
Túl van lihegve ez a lengéscsillapítás téma. Ahhoz, hogy kijöjjön a csillapítatlan rugó hátránya, ahhoz komoly sebességgel kell menni. Én fapados RST villával járok minden nap és finomabb a megindulása, mint sok másik komolyabb villának köszönhetően annak, hogy nincs benne semmi a szimmeringen és a perselyen kívül, ami visszafogná. Szóval nagyon jó érzékenysége van optimális kenés esetén és a csillapítás egyáltalán nem hiányzik belőle.
A kerék pattogni fog?! Na ne röhögtess!
Max terepen, köves, kavicsos utakon nagy sebességnél. Aszfalton az életben nem fog pattogni. Jellemzően 30 km/h alatt közlekedek vele, teljesen jól viselkedik. Odaút csillapítás csak lassítaná, fölösleges kocabringásnak és ingázóknak.
A visszaút csillapítás is csak akkor hiányzik, amikor leugratok vmiről és a kormány felrántásakor akkorát rúg, mint a fene rossz időzítés esetén. Alapból az sem hiányzik, elvégre minél gyorsabban leköveti negatív irányban az úthibákat, az nekem annál jobb.
Kicsit kopogós így a mozgása, amikor kirúg egy huplit követően. Érezni nem igazán lehet, ellenben némi hanghatással jár. Na bumm.
Aszfalton mentem már 60 fölött is, és soha semmilyen körülmények közt nem okozott problémát a csillapítatlan villa.
Se kanyarban ledöntve, se egyenesben, se rossz útviszonyok közt.Szvsz kizárólag terepen van csak haszna, de ott is csak akkor, ha pontosan be van hangolva az adott változókhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26376 üzenetére
Oszcilláció gyakorlatilag nincs bringán kis sebességeken és aszfalton. Ennél többet csillapít még a szimmering és a műanyag zsírzott persely is, minthogy kilengjen ilyen kicsi tömegek alatt, amikor a kerék maga is jelentős rugózatlan tömeget képvisel a bicikli tömegéhez képest.
Ehhez elég ha csak eljátszadozol kicsit álló helyzetben a villával, megnyomkodod, stb. Ugye, h nem tudod behintáztatni? Egy - erő okozta - bólintás után visszatér nyugalmi helyzetbe.Oszcilláció ennél jelentősen eltérő tömegarányoknál lép fel, ahol a rugózatlan tömeg jóval kisebb, a felfüggesztett tömeg meg jóval nagyobb, jellemzően gépjárműveknél. Ott egy kerék berugózása nincs akkora kihatással a teljes tömeg mozgására, vagyis szinte "önálló életet él". Míg bringánál egy kerék berugózásakor a teljes tömeg elmozdul, vagyis jóval direktebb a kapcsolat a kerék és váz között, nincs jelentős tömegkülönbség se, vagyis nincs oszcilláció se. Majd akkor lesz ez lehetséges, ha végtelenül finoman fog mozogni a villa, mint mondjuk egy két mázsás motoron, ahol valóban be lehet hintáztatni a villát és valóban finoman mozog a nagy tömeg alatt, mert ekkora tömegnél már egyáltalán nem jelentős a meginduláshoz szükséges erőkifejtés - a súrlódás. Na most biciklinél ilyen finom megindulást és ilyen finom mozgást ne keress, mint egy nagy motoron, vagy mint egy bármilyen egyéb gépjárművön.
Felvázolom másképp: egy autónál ha nincs csillapítás és egyenes vonalú egyenletes mozgásban van, akkor egy kátyút kvázi meg se érzel a kocsin, mert a kerék tökéletesen ki fogja mozogni anélkül, hogy ebből bármit átadna a nála két nagyságrenddel nehezebb kaszninak abban a tizedmásodpercben. Vagyis ha ebbe a rendszerbe beraksz egy lengéscsillapítót, akkor minden egyes gödörnél érzékelhető ütést lényegében a csillapítás közvetít a kaszninak, nem a rugó. Ugye ami erőt a csillapítás elnyel, akkora erőt közvetít a felfüggesztett testnek.
Most képzeld el ezt egy biciklin: ha a rugózatlan villád rázkódik, akkor abból csak annyit érzel, amennyit felfog a súrlódás, illetve ha végállásra ér a rugó, akkor ugye a közvetlen a kontaktus révén ütni fog.
Viszont egy csillapított villánál ha hiszed ha nem, nagyobb ütéseket fogsz érezni a kormányon, mert a csillapítás által felvett erőket a váz felé fogja közvetíteni még pluszban a súrlódás mellett. Ezt amúgy tapasztalattal is alá tudom támasztani, nekem a csillapított villám a merev vázas XC-ben érzetre éppen akkorát üt elől, mint a merev váz hátul, ha belemegyek valamibe. Míg a rugós villám - nem azt mondom, hogy semmit nem közvetít felfelé, de - alig ad át vmit ebből az erőből a kormányra, amit igen, azt is lassabban. Éppen azért, mert a csillapított kevesebbet mozog hasonló feltételek mellett, mint a rugós. A rugóst nem "akadályozza" a csillapítás a mozgásban, az kimozogja teljesen a dolgokat (a súrlódás miatt azért az sem teljesen). A csillapított meg ha épp nem arra a huplira van ráhangolva adott feltételek mellett (sebesség, tömeg), akkor meg se közelíti a rugós villa mozgását se rugóútban, se a mozgás sebességében, vagyis közvetlenebb hatást gyakorol a bringára, vagyis többet érzékelsz a hupliból. Ha meg rá van hangolva, akkor lényegében éppen ugyan olyan jól követi le az út kontúrját, mint a rugós villa adott sebesség mellett.A csillapítást nem azért találták ki, mert kényelmessé teszi a járművet. A nagy fenét.
Pontosan az irányíthatóság miatt találták ki gépjárművekre, ahol a jelentős tömegkülönbségek miatt könnyedén elpattoghat a kerék az úton, amit csillapítani kell. Viszont kényelem szempontjából ez visszafejlődés mondjuk egy totál csillapítatlan hintó rugózásához képest (ha most nem nézzük a hintó állandó bólogatását).
A csillapítás célja komfortos behangolás esetén az lenne, hogy a rugó mozgásából éppen csak az oszcillációt vegye ki, viszont ne akadályozza azt jelentősen a csillapítás nélküli mozgáshoz képest. Viszont ha sportosabb, direktebb kapcsolatot akarsz az úttal, mint egy gokart, akkor fel lehet merevíteni, de akkor szétrázza a valagad, mint egy gokart. És nem azért, mert kemény lenne a rugó, hanem mert a csillapítás felveszi a mozgási energiák nagy részét.Szvsz egy csillapított villa kocabringásnak és ingázóknak teljesen felesleges, semmi előnyt nem jelent egyszerű használat mellett. Terepen, nagy sebességnél van némi haszna, ha jól be van állítva. De ha nincs jól beállítva, akkor csak ront a helyzeten (túl merev), vagy olyan mintha nem is lenne (túl lágy).
Hazafelé tekerve épp azon filóztam, hogy kéne egy kamera a villa mögé megmutatva, hogy milyen nyugodtan mozog egyszerű városi ingázás során. Meg nem mondanád róla, h csillapítatlan rugós villa.
Persze akciókamerám az nincs.szerk: még pontosítanám annyival a dolgot, hogy te magad is felfüggesztett tömeg vagy a bicikli vázán. Akkor lenne csak esélyed behintáztatni a villát ha tökéletesen ki tudnád merevíteni marad rajta, de mivel karból kimozgod a villád helyett a rázkódásokat, ezért sincs túl sok esélye az oszcillációnak.
[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz sssent #26376 üzenetére
Ha igazán jó és kényelmes bringázást szeretnél,sajna akkor bele kell nyúlni a zsebbe teló terén.Mióta FOX-ra váltottam egy álom vált valóra Azt hittem a manitou olaj/levegős az isten,de tévedtem
Amit írtál:
"A csillapítatlan rugó egy buckát követően oszcilláló mozgást végez egy ideig, csökkenő amplitudóval. Ha elég sűrűn vannak a buckák, akkor a rugó még nem lesz nyugalmi állapotban, amikor a következő felüti. Ha éppen összenyomottabban, akkor ez nagyobbat üthet, és oszcillálok tovább őrülten. "
Na ez nem létezik olajos/levegős telónál mert mindig akkor rugózik mikor kell. -
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26478 üzenetére
Testbike-on úgy olvastam az UN26-on csak porvédő van. Így ennyiért meglepő, de a Sunrace jobb választásnak tűnik a zárt iparival.
Városi tempóban amit te rázkódásnak érzel, azt a gumid okozza. A guminyomással tudod elsősorban szabályozni ezt a jelenséget, így biciklin az elsődleges rugózó elem maga a gumiköpeny. Másodlagosak a végtagjaid és csak azután jönnek a felfüggesztések, amiknek közel sem jut akkora szerep, mint az előbbi kettőnek. Végül pedig a vázadra és egyéb alkatrészekre hárul a maradék rezgés semlegesítése.
Ezt értsd úgy, hogy egy biciklin annak kis tömege miatt elég kevés telóból lehet csak kicsikarni olyan nüansznyi mozgásokat, mint mondjuk amit a gumiköpeny végez átlag nyomáson. Ezek a villák nem vmi hatékonyan semlegesítik a rázkódást, ahhoz nem elég finom szerkezetek, túl nagy a belső ellenállásuk hozzá, hogy csak millimétereket mozogjanak. Jól tetten érhető ez, hogy ha álló helyzetben összenyomsz egy villát, akkor megfigyelhető, hogy kell egy kis erő már ahhoz, hogy egyáltalán mozgásra bírd, tehát a rugóállandó felett még pluszban. Aztán emiatt a súrlódás miatt nem ritka, hogy vissza se tér ugyanoda a helyzetben terheletlenül, vagyis ha felengeded, könnyen lehet, h csak a kiindulási pont alatt egy-egy milliméterrel áll meg, ahol már a rugó ereje kisebb, mint a belső ellenállás.Egy gépjárművön ahol már jókora súly nyomja a telót az útnak és ahol már jóval erősebb rugókat alkalmaznak, ott ez a belső ellenállás szinte elhanyagolható, ezért képesek olyan finom mozgásra, hogy még egy repedést is megéreznek az úttesten. Már ha a gumi nem nyeli el előbb.
És mivel a gumi dolga felvenni ezeket az apró úthibákat, ezért egy teló főleg csak a nagyobb huplikra tud reagálni.
Próbáld csak ki, hogy 1 barral kisebb nyomáson mész ugyanott!
2 baron és ballonosabb gumikkal (>1.75) már meg se érezni szinte, hogy épp macskaköveken suhansz át.
Míg 4,5 baron akár meg is tudnád számlálni őket. Ezeket a finom úthibákat nem igazán képesek felvenni hatékonyan a villák. Főleg, ha még egy lassúra hangolt csillapítás is fékezi őket és még a sebességed se sétatempó, hanem vmi haladósabb.
Amúgy meg könnyű belátni, hogy éppen akkora erők érik a telót nyeregben ülve is, mint mikor álló helyzetben nyomkodod.
Elvégre a rugóállandó nem változik menet közben, éppen ugyanannyi erőre van szükség a mozgásához használat közben is.
Amúgy meg egy rugó oszcillációját nem igazán lehetne megérezni, éppen azért mert elnyeli az erőket és újra felszabadítja azokat, nem közvetíti felfelé abban az időpillanatban a testek tehetetlensége okán, mint egy lengéscsillapító. Ha nem lenne lengéscsillapító, akkor egy összenyomott rugó viszonylag egyenletesen fejtené ki az elraktározott erőt az összenyomás után. Vagyis a behatás pillanatában annak az erőnek, ami összenyomta a rugót, csak egy apró töredékét éreznéd a rugó felett a felfüggesztett tömeg tehetetlensége okán. A lengéscsillapító az, ami átadja a beható erő jókora részét a behatás pillanatában a működési elvéből kifolyólag.
A lengéscsillapító ütését érzed közvetlenül.
Rugós villákban meg a súrlódás okozta csillapítást érezni.szerk: amúgy nem tudok nyilatkozni kéz zsibbadásról, sose zsibbadt még a kezem. A fenekem annál inkább.
Jöttem már le hegyről is nem egyszer úgy, hogy a kormány úgy rángatta a kezemet, ahogy az ember szokta kirázni a paplanját. És mentem már aszfalton 100 km-ert is. Soha nem zsibbadt el.
Zsibbadás leggyakoribb oka a rossz kéztartás, esetleg rossz markolat és csak nagyon ritkán vmi testi rendellenesség. Kesztyűt ugye használsz?[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz sssent #26696 üzenetére
Szerintem nem nagyon fogsz találni hozzá, meg más alkatrészt se. Ezekben nem úgy megy a tengelycsere, mint egy sima agyban, szerintem az egészet szét kell szedned hozzá (a tengely se csak egy sima tengely), plusz a szerelék is kérdéses így, mert nem hosszabb tengelyhez van tervezve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tényleg jön a The Thing: Remastered
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- PlayStation 5
- Gyúrósok ide!
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen