- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- 3D nyomtatás
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- TCL LCD és LED TV-k
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz nrg.960 #159000 üzenetére
Drága bringát szerintem eleve nehéz eladni. Akinek van rá pénze az az újat is meg tudja venni, aki meg használtat néz, az meg vagy nem szán rá ennyit, vagy nem is tud ennyit rászánni. Ha egyáltalán nem volt érdeklődő az elsősorban árazási gondot jelent, hogy annyira messze van az érdeklődéstől, hogy még alkudni se érdemes.
Persze hirdeti más is drágán az alu 29-est, de sose a hirdetés a lényeg, hanem az, hogy el is adja? Amennyiért eladnak valamit az a piaci ár nem a hirdetésben szereplő.
Ránézésre egy baja van a gépednek. 2019-ben és főleg 2020-ban az 1x11 ebben az árkategóriában nem versenyképes, hiába xtr és hiába drága, aki ilyen árkategóriát keres az 1x12-t akar és ebben nem köt kompromisszumot.
Egyébként tényleg szép gép, a márkával szerintem nincs gond, inkább drága hajtás a probléma. Egyben szomorú, hogy milyen könnyű a piacon kívülre kerülni egy kiváló géppel is. -
sebgutkopf
őstag
válasz nrg.960 #159004 üzenetére
Az lehet, hogy te most is így döntenél, de mások mint látszik az érdeklődés hiányán nem így gondolják (nem csak az 50t a lényeg, gyakran fontosabb a 10t megléte alul, ami meglepően sokat számít). Ráadásul még a kerék szett is gond a régi hub miatt, mert se nem microspline se nem XD, az átalakítás meg ugyan megoldható, de plusz kiadás és szerelés, így egy up to date géphez nem csak a hajtás, de a hátsó kerék se képez értéket.
Kellemetlen leírni, de aki drágán vesz gépet, ha nem azt látja a hirdetésben, hogy 1x12 és boost, máris megy tovább, nem kérdez semmit.Viszont akár ez lehet a megoldás is. Ha szereted az 1x11-et, akkor a hajtást szedd le a gépről, tedd át az új bringádra és nélküle jóval olcsóbban próbáld eladni a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz nrg.960 #159019 üzenetére
A boostnak értelmezésem szerint a nagyobb kerekek stabilitásánál van jelentősége, ami maraton versenyzésnél valószínűleg lényegtelen, a keményebb használatnál jöhet ki, hogy jobban bírja a büntetést.
A piaci vonalon meg csak annyi, hogy a boos-os tűnik időtállóbbnak, tehát a nem boos-os idővel eladhatatlannál válik (vagy jóval olcsóbban), ami nem egyenlő azzal, hogy ne lenne jó. Bringa vonalon itt jelenik meg a generáció váltás és avulás, hogy már nem aktuális szett.Ha nem akarod eladni itt sincs váltási kényszer használni kell, amíg el nem kopik és élvezd.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #159168 üzenetére
Azért nem olvasol róla, mert mindegyik köszöni jól van és elégedetten használjuk a fox telókat. Nincs mit mondani róla. Nekem a gépben fox 36 rhythm van nekem semmi bajom a grip damperrel szépen mozog, nem bonyolult a beállítása se.
Szervizelés: első alkalommal az alsó láb olaj szervizt megcsinálta haverom a jelenlétemben és megtanított rá. Hát csak pislogtam, hogy jéééé csak ennyi az egész? Mindenki a nehéz szervizelhetőségen nyavajog a fox-nál, hát nem tudom a kis szerviz lényegében azonos a rockshox-al csak a csavarok rögzítése más alul. Ráadásul van gyári olajchart, amiben benne van hova, mennyi és milyen vékony olaj kell. Ismerősi körben mindenki maga csinálja és szinte mindenkinek fox van, üde kivétel a RS.
Nagyszerviz: na ahhoz viszont se fox-al se más telóval nem kezdenék neki a légkamrák, csillapítás egységek teljes szétszedéséhez. Azt csinálja a gyári szerviz, amikor kell az kifizetem.
A kicsit viszont érdemesebb megtanulni.
Külön egyébként a performance vonaltól felfelé tudsz nézelődni, a rhythm csak a gyártók számára elérhető és ők szerelik be. -
sebgutkopf
őstag
Kérdeznék egy szerelőset én is.
Hogyan lehet leszedni DT swiss M1900 gyári kerékszettek agyáról a kupakokat (end cap), hogy ránézhessek a kerékcsapágyakra?
Kerestem már egy csomót, de releváns videót se találtam, mind vagy országúti, vagy valami non boost kerék szervizeléséről szól, ami tök más. Valahol azt írják, hogy csak le kell húzni, hát huzogathatom akár mivel teljesen esélytelen. -
sebgutkopf
őstag
Na ez az, hogy minden videóban hátul szerelnek, én az első keréknél szeretném megnézni a csapágyakat. Az összet DT videó baromi régi 3-5 évesek és egyszerűen tök mások az akkori cuccok. Ahol valami hasonló van a ratchet-nél mutat egy képet, majd képvágás és varázslat (ahogy Sam Pilgrim a gumikat rakja fel), már nincs ott a kupak, valahogy levarázsolták, de pont azt nem mutatják hogyan.
Külföldi fórumon már találtam olyat, hogy az átütő tengelyt picit bent hagyva pattintják ki. Attól viszont félek nehogy a tengely görbüljön, vagy a menet sérüljön, mert még az is lehet, hogy mégis valami más módszert kell használni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #159287 üzenetére
Sajnos nem. A videón lévő agyba 9mm tengely való nem átütős. Ennek ellenére próbáltam ronggyal így, de ha jobban feszítem roncsolás lett volna a vége.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #159375 üzenetére
Ezt fogom kipróbálni, kíváncsi vagyok.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #159384 üzenetére
Megköszönöm ha rákérdezel.
-
sebgutkopf
őstag
válasz sebgutkopf #159408 üzenetére
Jó hír ez működött elől, a megfelelő mélységre illetszve simán kijött. A legjobb hír pedig, hogy dolgom végeztével vissza is tudtam tenni. Kosz nem volt bent, de mivel volt mosva a bringa ezért némi zsírt elhelyeztem a kupakok alatt.
A hátsót majd máskor megnézem az máshogy működik és sokkal zártabb az egész. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #159423 üzenetére
A 17 éves fiamnak ez nem gond. Lehet letagadja a korát
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #159437 üzenetére
Na ezt a videót elmentem a kedvencekbe.
-
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #160015 üzenetére
Még annyival pluszban kiegészíteném, hogy nem csak ismeretlen helyen kell vigyázni, hanem ismert helyen is. Lehet a kedvenc ösvénye az embernek, de mikor jártál ott utoljára?
Azóta történhetett a nyomon bármi: építettek egy új ugrót, kimosott az eső egy nagy követ, kikaparta a kutya a vaddisznó az ösvény közepét, egy jóakaró drótot húzott keresztbe az úton, fa dőlt a nyomra, tüskés bokor stb...
Szóval én mindig azt mondom, hogy minden alkalommal elsőre kell egy pálya bejárást tartani és utána lehet csapatni. Akkor lesz béke és fun -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #160855 üzenetére
A súly értékekről jut eszembe és pont a topic leírásban is láttam, hogy updatelve van néhány dolog, míg a súly értékekkel kapcsolatban úgy tűnik van némi lemaradás a fejekben.
Egy modern trail gép nincs 16 kg, legfeljebb a régiek. Egy jó trail megáll 13 kg-ban (trail az 130-140mm-t mozog), endurok 13-15kg és a super endurok amik 180-at mozognak 15-16kg-os súlycsoportot képviselnek.
Ami inkább meglepett, hogy ma a verseny DH gépek bizony 15+ kg körül vannak és mindenképpen 16 kg alatt a nagy kerekek ellenére is. A topic leírás 18-24kg dh gépei valószínűleg már évtizedes múlton túli információ. Az inkább az e-bike-ok súlya.
Ízlelgettem egy darabig emésztés előtt, hogy DH gép = 15 kg.Egyik sem lesz 9 kg, nem akarom rád tukmálni, csak eszembe jutott, hogyan változtak a bringa kategóriák súly értékei. A 15 kg-os dh-n még mindig nem jutottam túl...
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #160875 üzenetére
Látom már az első sorom kivágta nálad a biztosítékot, mert úgy tűnik idáig már nem jutottál el:
Egyik sem lesz 9 kg, nem akarom rád tukmálni, csak eszembe jutott, hogyan változtak a bringa kategóriák súly értékei...
Tudjuk, hogy nálad a merev xc a kedvenc, mert könnyű és nincs ezzel baj, nem akarlak én se rábeszélni csak a súlyokról beszéltem. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #161282 üzenetére
A cikket végigolvasva azért a legtöbb gyártó szkeptikus az új szabvánnyal szemben. Sokan a kimaradástól félve másod vonalból támogatják. De maga a DT swiss se látja értelmét.
Hát nem tudom. Mivel így se olyan szimmetrikus mint a rendes dh kerék, így az a 2% javulás a húzáserőben annyit nem biztos, hogy számít, így se lesz 50-50%. -
sebgutkopf
őstag
válasz Teasüti #161961 üzenetére
Tubeless és autószelep téma folytatásaként: egyik bringás barátom szintén át akart térni tubeless-re, de eddig autószelepes belsővel használta a gépet (27,5"-ös kerékméret). A vékonyabb szeleppel nem akart a 2mm-el nagyobb lyukban játszani, így vett autósboltban rendes autó szelepet (mert ugye az autó is tubeless).
Gond nélkül működik a dolog már 2 hónapja, abszolút igaza volt és az autó szelepre nem is kell annyira vigyázni mint a prestára, rendesen zár, nem kell csavargatni a végét, könnyebb rajta nyomást mérni. -
sebgutkopf
őstag
válasz marel09 #162009 üzenetére
Nem normális. Ráüléstől nem szabad beljebb csúsznia.
Nyomás nem lehet, lévén, amikor oldod a nyomás ugyan felemeli, de a testsúlyoddal pont azt a légrugót nyomod össze, tehát nem feladata annak megtartania téged. Nagy nem zár rendesen, amikor elengeded a kart és kicsit nyitva marad, vagy eleve gyenge a rögzítése. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #162373 üzenetére
Max félrekopik picit a betét a belső peremnél, ha ott meg a betét ér túl a tárcsán.
Egyébként furcsa is, hogy a shimano hajtás mellé miért sram fék került, egymásra max ezekkel a machmaker-ekkel lehet rakni, kevesebb bilincs csak jobb a kormányon.
Egyébként gratulálok szép bicó! Sok és élvezetes kilométert vele! -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #162387 üzenetére
... amíg nem lehet könnyen és villámgyorsan legalább 3-at mind2 irányba váltani
Ez csak a váltókaron múlik és a magasabb szintűeken lehet mind két irányba. A középkategóriába pedig könnyebb fokozat felé lehet egy mozdulattal 3-4-et is váltani egyben. Ez a rugalmasság pedig változó terepen aranyat ér, hogy nem kell elől játszani egy váratlan bukkanó miatt és terhelésen váltani elől. -
sebgutkopf
őstag
válasz Teasüti #162383 üzenetére
A vevők viszont döntöttek.
Elmúlt években a bringa gyártók tapasztalták, hogy amikor van a kínálatban 1x12 és 2x10 vagy 11-es hajtással is egy azon gép, a 2x egyszerűen eladhatatlan. Újonnan senkit nem érdekel MTB vonalon a 2x csak az 1x. Újonnan = 1m+ hajlandó kiadni egy bringára. Sőt újonnan az 1x11 se kell már senkinek, ezért volt kénytelen a shimano is beszállni rendesen az 1x12-be, most ebben szépen ki is teljesedett a kínálatuk. Frankó lett az új deore szett. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #162392 üzenetére
Ez a hátrafelé tekerés közben a legnagyobb tányérról egyel leesik ez a 11-es rendszereken fordult elő, ott is főleg shimano-nál. Sram eagle-nél ilyen nincsen, én még sose tapasztaltam (már több mint 1 éve használom a gx eagle hajtást) és más se, de shimano 12-es rendszernél se olvastam még panaszt erre.
Egyszerűen brutál jók ezek a 12-es hajtások, pontosan gyorsan váltanak, nagyon jó határozott a váltókar érzete, nem nyúlik kenődik. A váltó test meg olyan erős és robosztus (eagle esetében tudom igazolni), hogy kő általi anyagbamarás nyomát is fedeztem már fel, de a váltó a helyén, és semmilyen teljesítmény változás nincsen.
A kerék kivételhez pedig plusz pont a váltó kiakasztó mechanikának, így könnyű a hátsó kereket ki/be pakolni, egyszerűbb és kényelmesebb megoldás mint a kapcsolható kuplung. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #162395 üzenetére
A könnyebb felé rendben,a másikkal van még behozni való
Van konkrét tapasztalatod erről, amikor egy 12-es rendszeren nem tudtad elég gyorsan nehezebb fokozatba tenni?
Ha gondolod kipróbálhatjuk te rakod fel hamarabb elől a legnagyobb tányérra full terheléses tekerés alatt, vagy én dobok le hátul hamarabb 3 fokozatot?
Sőt amin betojtam, múltkor ebike-os srácok felértek a pálya tetejére, megfordultak, padálterhelés és még a motor is adta a rásegítést, olyan terhelés közben csak a kattanásokat hallottam és hátul már a legkisebb fogaskeréken volt a lánc. Még az első ugrató előtt, kb 6 fokozatot váltottak le 5m-es táv megtétele alatt terhelve. Nekem ez nem tűnik elmaradásnak, a saját rendszeremen se éreztem még, hogy ne tudnék időben nehezebb fokozatba kapcsolni. Ellenben szorzós rendszeren váratlan bukkanón kellett már leszállnom, mert terhelve már nem tudtam elől ledobni még egy tányért.Szigorúan mtb felhasználásról írok, országútiról nem tudok véleményt nyilvánítani, se tapasztalatom benne, az nem az én világom.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #162397 üzenetére
Én amúgy az Sram váltókarját gyűlölöm, szal ha 1x12-őre váltok egyszer és pont Sramot fogok ki, a váltókartól jobban fogok félni, mint az összes eddig felsorolt hibalehetőségtől együttvéve . Kétlem, hogy tökéletesen meg tudnám szokni Shimanohoz szokva.
Korábban mindig shimanom volt. A váltókart megszokni utána 10 perc volt. Sőt a kar érzete, merevsége, határozottsága az, hogy mennyire egyértelműen jelez vissza mikor vált az engem lenyűgözött már az első használat során.
Mostanra meg már teljes a shimano felhozatal, így már nézheted eleve úgy a kiszemelt gépet, hogy shimano konfigos legyen. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #162471 üzenetére
A szokás az nagy úr. Ha szeretsz egy rendszert, miközben motoszkál a fejedben valami új, akkor némi nyitottsággal érdemes nekikezdeni és nem 1:1 megfeleltetést keresni funkcionalitásban és tudásban. A 3x10 és 1x12 váltásnál azt az alapvetést érdemes szem előtt tartani, hogy egyszerűen más és máshogyan is használod. Eleinte az 1x12 rendszerben szinte elvesztem a sok fokozatban, tényleg nagyon soknak tűnt, még akkor is, hogy mások az ejtések. A végső lábaddal érezhető áttétel és annak érzete elég más tud lenni eltérő bringákon, már csak a kerék méret különbség egy más átmérőjű gumi is része a tényleges végáttételnek.
Korábban szintén 3x10-es rendszert használtam, amivel elég jól éreztem magam, majd ahogy erősödtem terepen az volt a megfigyelésem, hogy valójában elkezdtem 1x10-nek használni, elől középen a 32-esen és hátul a teljes 11-36-ot használtam.
Ha nem voltam fáradt a 32:36 áttétellel bármit megmásztam és ahol lefelé több kellett a 32:11-nél az annak volt a jele, hogy ideje pihenni. Aszfaltos szakaszokon persze használtam elől a 42-es tányért és amikor hosszú túrát csináltam és tartalékolni kellett az erőt, vagy már fáradt voltam, akkor elől is leraktam a 24-esre. Innen jött, hogy de jó lenne hátul pár plusz fokozat a 11-36-hoz lentre és föntre, akkor elől tényleg mehetne az 1x (a 11-es rendszerek nem győztek meg). Aztán bejelentették az eagle rendszert és csak lestem, hogy már létezik az amiről eddig álmodtam, a kövi bringámon tuti ilyen lesz.... és lett is.Az viszont igaz, hogy a 3x10 elég nagy átfogást tesz lehetővé, aminek szintén vannak előnyei. Kérdés a szélsőségekre milyen gyakran és tényleg nélkülözhetetlenül szükség van? A könnyű fokozatok oldalán nincs hiány a 12-es rendszerben, a nehezebbnél meg a 10-es kis fogaskerék -1 foga többet jelent mint a számok alapján tűnik. Aki erős az meg rakhat előre 32-nél nagyobb tányért.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #162783 üzenetére
Így van ami van azt előbb el kell koptatni és csak utána cserélni. A 11-46 egyébként már valóban élhető, a 46 mindenre elég annyi, hogy alul azért jól jön a 10-es a 11-el szemben. Ha picit nagyobb átfogás kell, akkor meg a 12-es rendszerrel lehet tágítani a határokat, amivel már megfontolható előre akár egy 34T tányér a 32T helyett, amivel az 50/51-es áttételek még bőven nagyon könnyűek, míg a 10-es alsó határait még tovább ki lehet tolni.
Ráadásul most már nem kötelező csak sram-ban gondolkozni, itt van az olcsó deore 12-es rendszer.
Ha a kazetta test csere nem játszik, nem akarsz se microspline se XD felé elmenni, akkor pedig a sram NX lehet a megoldás, mert az 11-50 és a klasszik régi shimano hub-ra megy fel (nem igényel XD-t) és akkor előre egy 34T tányér (erőseknek 36T).Ja időd és opciód van bőven amíg elkopik a mostani rendszered.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #162860 üzenetére
Ezen a trek-en 29"-es kerék és ezért adtak 30-as tányért hozzá a szokványosabb 32T helyett?
Nekem is az az érzésem, hogy ezek az 50/51T fogak már a kevésbé edzett embereknek szólnak nem neked, vagy mint a fentebbi példa, jó ez és akkor előre mehet a nagyobb tányér.
Nino mennyivel nyomja elől, 38T ha jól rémlik? Mondjuk ő UFÓ. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #162862 üzenetére
Az NX 12-es,úgy is felmegy a 10-11 sebességet fogadó kazettára?
Igen felmegy a 10-11-es shimano testre, ezért 11-50 és nem 10-50 (a régi hubra ugye nem lehet feltenni a 10-es fogaskereket), ezzel tudnak visszafelé kompatibilitást adni, amivel sokak számára opicóvá válik 12s-re váltani nagyobb beruházás nélkül a meglévő gépeken.
Ja igen saját márkán, sram-on belül az XD már a 11s-nél megjelent, tehát fontos, hogy az NX eagle kazetta az valóban a régi shimano hub-ra megy fel. Igazából csak a kazetta a lényeg (PG-1230, nem egy drága cucc önmagában) az NX-ből, míg a váltó, váltókar, lánc minden lehet az eagle vonalról sx, nx, gx, x01, xx1.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #162873 üzenetére
Tapasztalatom szerint állóképességre, elsősorban a keringési rendszernek (szív, tüdő) és oxigén hasznosítás javítására gyakorolja a legnagyobb hatást a futás. Hosszú távú terhelhetőséget segíti. Viszont a tempó függvényében nagyon más lehet az intenzitás és az izom terhelés. Futással egyébként könnyebb magas pulzust elérni mint bringával, míg a hirtelen nagy erőkifejtést nem fejleszti. A tekeréshez erősebb combok kellenek, míg a futás során a láb és főleg a comb pillanatnyi terhelése jóval alacsonyabb.
Tehát futás mellé kell valami ami a comb és láb egész izomtömegét növeli, ami lehet maga a bringázás, de súlyzós guggolás is, amit gyakran látni a versenyzők felkészülési edzéseiben. -
sebgutkopf
őstag
De jó volt ez a hétvége! Nagyon élvezetes erdei és ugrós menetek, jó társaságban, így már volt értelme kamerát vinni és egy rövid 3 perces videót lett a végeredmény: [link]
Érdemes 4k-ra állítani a youtube-ot, akkor nem kockás a kép.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz ggeleven #163505 üzenetére
Igen a vége az a Brohill. Az eleje pedig Nagykovácsiban van a Sebestyén domb közelében, már jó ideje épül ez a trail. Az építők elmondása szerint nem lehet durvára építeni, mert Krosskovácsi XC versenyen le kell tudniuk rajta jönniük.
Egyébként az erőforrás szűke ellenére igényes munka. Aki arra jár azt arra kérik, hogy a kanyarokat ne farolja szét senki (vagy építse vissza). -
sebgutkopf
őstag
válasz Zsohi #163342 üzenetére
Nem csinálsz semmit rosszul. A saint-ben gyárilag fémes betét van, ami csak az üzemi hőmérsékletet elérve nyújtja a maximális fékerőt. Cserében akkor nagyon fog, kevésbé kopik a betét és jobb a hőtűrése. Ezért DH-ra a fémes betét az ajánlott.
Viszont, ha nincs durván használva soha (csak simogatva van), akkor a fémes betét felülete felüvegesedik és elmegy a fékerő.
Ha nem jársz hosszú lejtőn, akkor resign betétet bele rakva már azonnal lehet kereket blokkolni (akár elől is) és az nem üvegesedik, nagyon erős fék az m820.Szombaton egymás bringájának kipróbálása során a srác capra-ján pont ilyen m820 volt és műgyantás betét. Nagyon küszködtem vele, mert állandóan blokkolt hátul, elől meg mindig orra akart dobni, alig bírtam adagolni. A finom fékezés fogalma nagyon óvatos ujjakat igényel, brutál rövid az átmenet a tárcsa kontakt pont és a blokkolás között.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #163517 üzenetére
Egy héttel ezelőtt mi is benéztük az "egyszerűnek tűnik" a videó témát. Gondoltuk megnézzük már azt a híres comment és no comment vonalat. Ugyan videón se tűnt egyszerűnek, ezért számítottunk rá, hogy egyes részeken tolás is lehet belőle.
Azzal kezdődött a nehézség, hogy nagy szárazságtól több centi vastag finom csúszós por fedte a nyomot. Aztán a megjöttek a meredek részek, amiről csak tudtuk hogy meredek, de a videón ugye nem látszik mennyire. Hát nagyon.... nagyon-nagyon... annyira, hogy nem lehet rajta lassítani, mert nincs hozzá elég tapadás. Előttem menő srác elcsúszott, annyit tudtam tenni (megállni nem), hogy kikerültem ne üssem el, de ezzel lementem az útról így inkább oldalra eldobtam a bringát és lefelé immár gyalog tovább szaladva megkapaszkodtam egy fába, hogy meg tudjak egyáltalán állni. Jót röhögtem, de a fő problémára rávilágított. Ezen a részen végül a következő szekcióig én lementem (valaki letolta) majd jött a fejvakarás. Meredek 2 nagy droppal nagyon közel egymáshoz és a 2 drop után 2m-el rögtön kanyar, lassítani nem lehet, csúszik, majd sziklás kanyar rögtön lefelé droppal és újabb azonnali kanyarral, amin kiesve egy kisebb szakadék vár. Külön külön ezek mind megcsinálható dolgok, de iszonyatosan közel vannak egymáshoz. Na erre azt mondták többen, hogy "not today".
Szégyen vagy sem abban a porban megfutamodtunk, csatlakoztam hozzájuk, a hátunkon felcipeltük a bringát és másik nyomon mentünk le. -
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #163911 üzenetére
Nekem egy dolog hiányzik a garmin connect-ben. Persze meg vannak a szegmensek, tudok sajátot és újat csinálni, de csak a rekord időmet mutatja és mondjuk, hogy tegnap mit futottam az adott szegmensen azt nem mutatja az app. A strava ebben hiánypótló, de ha a valójában meglévő adatot a garmin megfelelően megmutatnák, akkor a tökömet se érdekelné a strava, mert minden másban egyébként brutál jó a garmin szoftveres háttere.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #164451 üzenetére
Nekem ugyan garmin órám van fenix 5, de a funkciók és menü teljesen azonos a bringás órákkal. A navigálás funkciót még sose használtam, de amiket írogattok az alapján lehet lesz alkalom amikor kipróbálom letöltött gpx nyomvonallal, hogy odataláljak ahova akarok
Legalább akkor erre is tudom majd használni. -
sebgutkopf
őstag
válasz itouchfan #164435 üzenetére
Elég sokan rendeltünk már ezektől. Egyrészt meglehetősen jó az oldalon a váz méret kalkulátor, amihez fontos, hogy jól mérj főleg átlépési magasságot.
De ott vannak a chat elérések is, ahol plusz kérdéseket nyugodtan fel lehet tenni és segítenek, ha bizonytalan vagy a méretben a típus kapcsán.
Nekem nagyon kényelmes és jól kezelhető a vázméret amit vettem, pedig elég közel vagyok a mérethatárhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 3 és 2s propellerek, DJI mellheveder, DJI kábelek, Apple kábelek OTG, táv (drón, iPhone)
- Nike Air Jordan Low, Mid, High, Új, eredeti, dobozos, számlás. 40K- Ps5 stuff csere is
- Giant Contend 2 Országúti Kerékpár
- Házi Készítésű Erdélyi Zakuszka, Szörp, Lekvár 1800 ft
- Eladó Eredeti márkás ruhák olcsón
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs