Hirdetés
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz carl18 #190253 üzenetére
Kitört egy darab a felniből? Ilyenről még nem is hallottam soha.
Mutass már egy képet!
Még a szimplafalú alu se szokott igazán törni, én már összehajtogattam abból párat régen ugyancsak egy Neuzer-en úgy 18 évvel ezelőtt. Csaptam oda járdaszegélynek duplafalút, hogy beverődött a pereme, de nem tört. Illetve láttam bringás videókban, hogy enduro hátsó kereket odacsapták az acél keretes rámpa szegélyére a landolási oldalon vmi Red Bull versenyen és félbehajtotta a kereket. De nem nem tört darabokra az se![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz carl18 #190258 üzenetére
Akkor jól láttam ezt a fenti képen is. A perem vált le a felniről. Felteszem pár fékpofát elfogyasztottál már és inkább nagyobb nyomáson használod a gumit, mint kisebbel? Elméletileg minden felnifékes kerék erre a sorsra jutna, ha természetes módon kopik el (nálam ilyen még* nem volt, ez kb olyan dolog, mint hogy kifogy a betét egy tollból - előbb veszítem el a tollat, vagy összetörik ). A jobb minőségű felnifékes kerekeken van kopásjelző is a fékfelületen épp ezért.
*Már nem is lesz. Felniféket ma már max kocsmába járós biciklin találni. Sport eszközön nem.
-
Teasüti
nagyúr
válasz modflow #190326 üzenetére
Én inkább használtat vennék a helyedben. Ide bedobod a hirdetést és megszakértik neked a többiek képekről. Ebben van itt gyakorlat bőven.
Használtan 150-200K meg azért már nem olyan rossz kezdésnek, ha sport eszközt keresel.
Amikor én vettem az első komolyabb XC gépemet, akkor ennyi pénzért már igen jó felszereltséget tudtam kifogni (full XT szett) jó állapotban.
Ha nem sport eszköz kell, csak úgy tekerészni meg kirándulgatni kell csupán, akkor nem szóltam. Bár azért abban is több élvezet van, ha könnyű és precíz alkatrészek dolgoznak alattad.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz modflow #190364 üzenetére
Igazából ez nem meglepő, ha kicsit tájékozottabb leszel a témában. Az "ez csak egy bicikli" városi sztereotípia erősen él a laikusok fejében. Viszont azt látni kell, h amire ők gondolnak az a libakergető, az egyenlő egy Suzuki Swift-el. Viszont ha sport eszközről van szó, ahol már minőségi és teljesítménybeli követelmények vannak, ott elszalad a ló, ahogy mondjuk van Suzukiból is rally változat Ferrari áron. Mert hogy egy éles menetet lehet menni egy utcai kocsival is, csak az széthullik alattad. Míg egy sport eszköznek tartósan el kell viselnie ha küldöd neki úgy rendesen. Mindezt éveken át. Olyan meg nincs, h csak hobbiból rallyzok. (Igazából de, csak akkor többet fogsz szerelni, mint vezetni.)
Ez a különbség a libakergető és a komoly bringák között. Hasonló mint a laptop analógia feljebb. Meg tudod nézni a facebook-odat egy 100k-s laptopon, de én a hajamat kitépném ha a homokórát kéne bámulnom minden nap.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz balintbaba #190375 üzenetére
100k-s laptop szvsz semmire nem való.
Még nagymamám is sokat panaszkodik, h rengeteget kell várni a gépre nem csak boot-nál de olykor még két kattintás között is.
De mit is lehet várni egy Celerontól meg 2.5-ös merevlemeztől...
Nekem egy Win frissítés és kis karbantartás is simán eltart néhány óráig. Pedig ott tényleg nincs nagy igény, konkrétan FB-n kívül semmire nem használja.
Ssd-vel már élhetőbb, de olyat out of the box nem kapsz bele. És akkor is csak egy program legyen nyitva egyszerre, meg ne sok fülön böngéssz...Nincs igazi átmenet ez és a használhatók között, max használt. Bicikli ugyanez szerintem, a nagyáruházi és a kezdő sport eszközök közt a senki földje van, szóval marad a használt ha vki jót akar olcsóbban.
Szerintem.Persze ha csak családi tekerészésre kell, meg kicsit levegőzni hétvégén, arra jó a nagyáruházi is.
Max több törődést igényel, aztán előbb-utóbb úgyis elkezdi tuningolni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #190384 üzenetére
Mennyire intenzíven fékezel? Felhevül a fék? Illetve az a nyikkanás az fura. Nyikkanás után megjön a fékhatás?
Fékkar eközben hogy viselkedik? Határozott vagy nyúlós? Ha az új fékpofákat megint megcseréled és megint jó lesz, majd utána tönkremegy akkor gyanús, h szivárog a fékfolyadék. Vagy vmi más beszennyezi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #190395 üzenetére
Ha folyik is, általában lehet kapni hozzájuk felújító készletet. Ez olcsóbb, mintha kukáznád.
Szerelni meg könnyű. Könnyebb mint egy motoron, hisz olyan apró kis cuki cuccok ezek.
Fékbetétet sajnos nem lehet megtisztítani. Arra ha kenőanyag jut, akkor kuka.
Illetve azért kérdeztem a kart, mert ha szivárog, akkor jó eséllyel levegősödik is és azt érezned (átkerül a fogáspont és/vagy nyúlik), bár nem törvényszerű.
Elvégre a légtelenítő csavart is meg lehet lazítani éppen csak annyira, h főfékhenger át tudja passzírozni rajta az olajat, de visszafelé nem jut levegő.Szóval a feladatod, h megkeresd mi szivárog és hol.
Vagy mi kerül rá a fékre. -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #190420 üzenetére
160-ért Shimi Altus (még abból se full szett) és Tektro fékek? Ez elszomorító. Ez a SZÉP kártya jó nagy átverés. Adjanak forintot és ott a használt piac klasszisokkal jobb ajánlatokkal!
Full Acera alatt én jó szívvel nem tudnék ajánlani semmit, amit használni is akarnak rendszeresen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #190441 üzenetére
Megnéztem azt a programot: na ne szórakozz!
Ez gagyi. Ha ez neked tökéletes, akkor csak véletlen egybeesés lehet.
Terepet figyelmen kívül hagyja, gumiszélességre névleges értéket kér a valós szélesség helyett az adott felnin. Súly eloszlás nincs. És első blikkre ez onroad only számokat generál. Nekem 28 psi-t számolt, ami a Silca-ban aszfaltos nyomás. Mellesleg én belsővel mentem ilyen nyomáson, mint amit ez belső nélkülire ír.Ahogy nézem a Schwalbe kalkulátor is jó magasra teszi.
Fura. Én magamnak kísérleteztem ki, addig engedve lefelé amíg még stabil maradt és jóval e számok alatt vagyok és nekem bevált. A Silca majdnem el is találta.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #190627 üzenetére
Hozzá kell tennem, h én olyan alacsonyan használom, ami még nem fordul le a felniről. Komoly igénybevételt nem kap így 22/21 psi-n, de azt mondják ha elviszem bringa parkba, akkor is elég feljebb rakni 3-4 psi-vel. A felütés az nem annyira érdekes össztelós TL rendszeren szerintem. Azért nem olyan könnyű tönkretenni egy felnit.
Egyszer csaptam oda úgy igazan járdaszegélyre hátsó kereket (arra érkeztem le ugrásból merev vázon) és abból is csak egy enyhe beverődés lett ami még a felniféket se nagyon zavarta.Hasaggymeg
Koppanó teló se zavar igazán. Szétesni nem fog. Azért van benne a végállás ütköző, h ne sérüljön a belseje. A szerkezeti szilárdság meg adott.
Ezek ilyen 0,01% esélyű dolgok (egyetlen egyszer koppant nálam a 150-es villa vmi kövön, még csak nem is ugratáskor), viszont a másik 99,9%-ban meg kényelmes.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #190636 üzenetére
Nekem az az egy ilyen élményem nem tűnt balesetveszélyesnek. Igaz dupla defekt lett belőle, akkor még belsővel a Mecseken, de nem veszítettem el az irányítást. Meg fájni se fájt. Lejtőzés közben volt és végtagból kimozogtam.
Itt történt viszonylag nagy sebességen. Sose jöttem rá, min mentem az, amihez durván kevés volt a 150 mm és mindkét kereket felütötte.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #190648 üzenetére
90 kilóval számolok összsúlyra és etrto 19-es felnin 50 mm-ert mérek tolómérővel - 54-es Rocket Ron.
Hátul meg 57-es Racing Ralph 54 mm-en. Ezért van ilyen közel a kettő egymáshoz (21/22 psi): olyan 0,1 bar-t enged a szélesebb gumi hátul a Schwalbe kalkulátor szerint. Egyforma gumikkal +3 psi hátra az ökölszabály. Mindez 26"-on.
És mielőtt jön a kérdés, azért psi mert abban precízebb a nyomásmérőm.
Nameg errefelé ez terjedt el. Meg egyszerűbb kerek számokat megjegyezni.Tire insert-et nem tudom, de az biztos h boost kerekekkel montizik manapság mindenki, aki új bringát vesz. Ők meg nem 10-15 éves géppel nyomulnak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
7 bar-on mindegy egy tized ide vagy oda. De alacsony nyomáson az az egy tized lehet a különbség, hogy lefordul a gumi vagy nem.
Nem jut eszembe mi a neve annak a technikának, mikor szögletesen veszel be egy kanyart és belenyomod a hátsó kereket az új ívbe megfaroltatva azt, de fék nélkül. Na ott szokott szisszenni a gumi és fröcsögni a tej, ha túl kicsi a nyomás.Úgy tudom már outin is terjed az alacsony nyomás. Nem? Ott is már hallottam ilyenről, tdf-en egy macskaköves szekcióban vki csúnyán odavert a mezőnynek alacsony nyomással és azóta jött ott is egy új trend.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
TL akkor már ott sztenderdé válik. Érthető, én is nyertem rajta cirka 100 grammot egy keréken csak a belső kidobásával. Arról nem is beszélve, h legkönnyebb XC-s defektmágnesek vannak fent, mert nem kell már a nehéz extra védelem se.
Igaz előtte is csak kevlár szalagot használtam, az meg alig pár tíz gramm.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #190667 üzenetére
A Hervis? Tapasztalatom szerinte MINDEN áruház így működik. Sose volt annyi, mint ami át van húzva az akciós ár felett. Soha, semmi.
Sőt! Gyakori eset, hogy az akciós ár még drágább, mint az akció nélküli.
#190697Hasaggymeg
Azért azt a fox villát elegánsan lerakva a kőre... Ejnye.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Sinesol #190705 üzenetére
Gerincesnek kellene?
Azt hinném ilyen esetben fenék alá kell a felfüggesztés.
Én hasonló okok miatt váltottam fully-ra. Nem gerinc, de kell a maximális csillapítás, mert a vibráció miatt retina leválásom lehet. Merev vázason volt rugós nyeregcsövem (Cirrus Kinekt), ami a maga nemében a létező legjobb megoldás volt és zseniálisan működik mondjuk murván, ahova Gravel bringát vesznek emberek. De aztán váltottam fully-ra és hát azt kell mondjam még egy 13 éves klasszikus geometriájú 4 forgáspontos Speci váz is egy öreg levegős Fox Float R taggal köröket ver a talaj elszigetelésében bármi másra, ami nem fully.
Ehhez hozzájött egy belső nélküli alacsony nyomásos gumira átállás, jól csillapító flexiblis nyereg karbon nyeregcsővel és zúzottköves úton gyakorlatilag alig érzek vmit a fenekem alatt. Ilyen lágy masszázs kb, mint amit ezek a kézi masszírozó gépek csinálnak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Sinesol #190707 üzenetére
Hát én akkor nem cross vagy trekking felé mennék, hanem mtb és minél szélesebb gumik: 2,25" vagy szélesebb.
Esetleg hátsó felfüggesztés, ha belefér a keretbe. Nem tudom milyen felhasználás, de ha egészségügyi szempontok vannak, akkor szerintem az kevésbé fontos, hogy nem lesz olyan jó a hajtáshatékonyság, mint egy cross bringán virsli gumival.
De ez csak magánvélemény.
Üléshelyzet lehet még érdekes viszont gerincesnél. Le van vasalva a háta? Egyenesen kell ülnie? Érzékeny a rázkódásra? Vagy van vmi fájó nyomáspontja, esetleg elzsibbad vmi?
Az előredőlés szöge mondjuk MTB-n kicsit nagyobb mint trekking-en, viszont ez érdekes játék, mert minél inkább felegyenesedsz, annál jobban terheled a nyerget is és annál szélesebb és párnázottabb kell belőle. MTB-n meg inkább csuklóra terhel kicsit jobban az ember, amit monoton aszfaltozásnál érezni. Terepen nem igazán, mert ott gyakoribb a helyezkedés a bringán.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #190708 üzenetére
Biciklin ülve van egy természetes görbület a hátban, ami egy természetes rázkódáscsillapítóként szolgál és általában véve nem szerencsés egyenes háttal biciklizni, mert olyankor ki van téve a gerinc az alulról érkező ütéseknek. Ha emberünk gerince le van merevítve vagy nem tud görnyedni vagy esetleg provokálja a rázkódás a gerincét, akkor amondó lennék én először beszélnék az orvossal egyáltalán biciklizhet-e és ha csak óvatosan, akkor lehet egy összteleszkópos megoldás lenne célszerű, de minimum egy Cirrus Kinekt nyeregcső, amiről feljebb írtam. (Vigyázat, nem olcsó dolog!)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sbi85g #190724 üzenetére
Van egy kerékpáros ökölszabály tárcsafékre vonatkozóan: vagy a legjobb mechanikust vagy a leggyengébb hidraulikust, ahol kezdődik a belepőszint.
Az oldal nem részletezi konkrétan milyen alkatrészek vannak a bringán, de ha vmi gagyi mechanikus, azzal meg leszel lőve. Ha jól emlékszem Avid BB az, amiről jókat szoktak mondani - nemtom ez manapság is aktuális-e még. Minden mást gyanúval kell kezelni.
Ez a szint alatt - mint amit egy BB7 képvisel mondjuk -, inkább egy jó felniféket!
Villánál meg a kérdés, h noname az mennyire gagyi.
Simán csak nehéz, mint a balta, de azért van egy minimális anyagminőség és nem fog összerohadni pár év alatt, vagy a totál használhatatlan nagyáruházi kategória, amiket a lerúgott, rozsdás, lakótelepi hányatott sorsú acélretteneteken látni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ringman #190765 üzenetére
Állítólag könyebben jár, kevesebb a belső súrlódás, nincs villaszár összetartási probléma se. Könnyebb és állítólag szerintük a sokszög merevebb. Ha más nem a fordított villa az biztos merevebb - nagyobb keresztmetszet felül -, mint a hagyományos.
A féloldalas agy meg jó úgy. Ha a sportmotoron nem gond a féloldalas lengőkar, akkor valahogy itt is elbírja. -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #190805 üzenetére
Ez nekünk hobbistáknak mennyire fontos?
Mármint nem tudom kinél láttam kicsit feljebb, h szezonális szervizre elköltött 80 lepedőt (Somatom? )Persze egy laikusnak ezek komoly tényezők, de akinek ez az élete az ugyanúgy el fogja hordani szervizeltetni, mint ahogy mondjuk elmegy beméretni a bringáját a testméreteihez.
Runner írta feljebb, h ezért már külföldre se kell vinni, szóval évente egy ilyen szerintem belefér, tekintve hogy úgysincs olyan, hogy végleg összeállt a gép és már csak tekerni kell az idők végezetéig költségmentesen. Úgyis lesz ott még vmi, amit meg kell venni. Aztán megint és megint. -
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #190832 üzenetére
De pont amellett érvelek, h kifizeted, mert neked ez a szórakozásod. Ebben semmiben nem különbözik egy Lefty sem. Annyi, h nem szerelik minden bringa szerviznek mondott pincében, hanem el kell vinni szakértőhöz.
De ez nincs másképp egy Fox nagyszervizzel sem, ahol nitrogént kell újratöltetni olajcsere után, meg gondolom ebike szervizre se képes mindenki.Bunny hop-polni lehet kompresszió nélkül is? Nekem avval is még nehezen megy.
varmi2
Pont azt, amit a neve sugall. Ha ez nem mond semmit, akkor el kell vinni szervizbe és megcsinálják neked.
Gyárilag nem menetkészen kapod, max ha üzletből veszed és ők úgy adják ki.
Ilyenkor ildomos belenézni minden mozgó alkatrészbe meg van kenve rendesen - nem ám zsír nélkül vagy leheletnyi zsírral félig száraz a villa, kerékagyak csak látomásból találkoztak zsírral, ésatöbbi ésatöbbi -, ellenőrizni minden nyomatékot és végül beállítani amit be kell.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz andrisbandi #190847 üzenetére
Jól látom, hogy a rönk átugrásakor a linkelt idő után rögtön már oda is vágta a felnit a földhöz?
Ez ránézésre vmi betegesen alacsony nyomás lehet. -
Teasüti
nagyúr
válasz INTELligent #190862 üzenetére
A tubeless olyan, amire eddig nem lett volna szükségem (3000+ km XC-vel defekt nélkül).
Használtál már szuper könnyű XC gumikat? 600 g alattiakat?
Én már annak is örültem, ha egy napot nem kellett defektet javítani.
Kevlár szalag sokat segített, de igazán csak TL-ben szűnt meg a probléma (és jöttek új problémák ). -
Teasüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #190937 üzenetére
Második videó első 5 perc: wtf? Emberek erre használják a gravelt??? Én erre XC-t használtam, most meg fully-t (tudom, tudom...).
Én abban voltam gravelt max kiviszik egy zúzottköves szervizútra, erdei turista ösvényre, esetleg szántók mellett futó autóval járható földes utakra oszt' kalap kabát. Még a végén eljön az idő, hogy egy outi fog elmenni mellettem lejtőzés közben. Hová jut a világ!Runner: ezeknek a srácoknak már van fogalma róla, amiről beszéltél feljebb.
Outi geometriával bunny-zik meg endo-zik - még ha aprókat is -, beszarok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #190961 üzenetére
+1.
Talán egy kezemen meg tudom számolni hányszor láttam ennél erősebb terepet a teljes pályafutásom alatt. Errefelé bringás parkban max és a legközelebbi is másfél óra kocsi... Nekem már az is adrenalin fröccs, ha vhol tudok menni 50-nel lefelé úgy, hogy érdemben ki lehet gurulni és nem kell 100 méterenként lefékezni. Technikás lejtőkért amúgy sem rajongok, flow trail viszont annál inkább! -
Teasüti
nagyúr
válasz szimpláncsak #190993 üzenetére
Én húzom felfelé is többnyire. Jó, mert kevésbé ég a felső comb és munkába lehet állítani az alsó combokat. Szóval kevésbé döglök meg egy mászásnál.
#190999
LOL
Szerintem a gerince beadta a felmondó levelet ezt követően.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #191305 üzenetére
Miért féltek ennyire a felütéstől? Nincs benne belső. Akkorát meg nem tudsz ütni rajta, hogy szerkezetileg sérüljön. De ha ettől jobban alszol, akkor nézd mit ki nem bír egy karbon felni! Az alu ennél keményebb, törés helyett általában csak hajlik és a kisebb beverődések még javíthatók is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Csokicsibesz #191307 üzenetére
Ugyan úgy fel tudod ütni a felnit, attól függetlenül, hogy nincs benne belső.
Persze. A jelenség megvan, főleg TL nyomással. Én amellett érvelek, hogy nem kell úgy félni tőle mint a tűztől. Kb olyan, mint mikor felütközik a villa. Na bumm. Semmi nem történt, mész tovább.
Ahhoz extrém igénybevétel kell, hogy tönkretegyél egy jó felnit. Pl szegélyre ugrani leeresztett gumival trial közben. Vagy Red Bull urban DH futamon a rámpa élére érkezni telibe a kerékkel.
Attól, hogy átmész egy fagyökéren és kicsit eléri a felnit, attól nem történik semmi. Koppan, oszt mész tovább. Belsővel is volt már pár becsípődésem, és a felninek soha nem volt semmi baja, pedig az nem TL nyomáson volt.
Viszont ha szegélynek verem oda (egyszer volt ilyen is, "English bunny hop" után a hátsó telibe verte a járdaszegélyt), akkor meg belsővel is felvered a felnit, ha olyan kicsi a felület, hogy nem tompít eleget a gumi. Ekkor a TL ugye nem fogja tartani a levegőt az igaz, de még ez is javítható többnyire. Kajak használhatatlanra törni egy felnit, azt rendeltetésszerű használattal nemigen lehet kivitelezni szerintem. Max ha baleseted van (mint az említett Red Bull futamon, aminek nem találom a videóját), de akkor meg teljesen mindegy mekkora nyomáson.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ZolkoW #191309 üzenetére
Jó hát a balfaszság is játszik természetesen. Én régen az ősmontikon a szimpla falu alufelniből fél évente elhasználtam egyet, mert néha előfordult, hogy elfordított kormánnyal érkeztem le első kerék felrántása után és letérdelt a kerék oldalra.
Meg azok tele voltak nyolcassal állandóan.
De ettől szerkezetileg a felni profilja nem sérült meg, attól hogy a kerék nem volt már kerék formájú és egyszerűbb volt újat venni pár ezresért, mint megpróbálni kihúzni.Érdekes valahogy a dupla falú belépő Alexrims megvan lassan 10 éve és igazából még centrírozni se kellett. Apró 1-1 mm-es nyolcas max, de tárcsafék mellett ez nem zavar. Főként XC felhasználásban.
Pedig ezt is ütöttem már fel párszor. Hibátlan.
Külső kicsípést még nem láttam. Azt gondolnám a szövet miatt az azért nem nyílik szét úgy, mint egy belső.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mágneses pedál. Láttátok? Ma dobta fel nekem FB. Kis huncut tudja mire harapok.
Szerintem cserélem rá az SPD-t. Legalább nem kell cserélgetni a platform és spd között állandóan, mikor épp mit akarok - technikázni vagy túrázni. -
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #191439 üzenetére
Nem figyeltél akkor arra, amit mond a videóban.
Persze, oldalirányban nem húz a mágnes, csak merőlegesen. Mivel szegecselt a pedál, ezért nem is nagyon kell húznia síkban.
Felfelé meg tart kellőképpen elvileg. Nő azt mondta hibátlan tekerés közben. Felfelé meg úgy vette le kézzel, hogy erőkart képzett a saroknál fogva lefogott pedállal.
18 kilós húzást ír a gyártó a közepes mágnesre. Azzal fel lehet venni a bringát és a nő is azt mondja, hogy tudja emelni vele a gép hátulját könnyedén. Szóval annyit elvileg tart, hogy nem csúszik le a lábad lejtőzésnél vagy ugratáskor. Körbehajtás lehet érdekes, mert SPD-vel ugye lehet húzni/tolni a síkban előre/hátra is, mágnessel ez a vízszintes erőkomponens nem játszik max amennyit a szegecs tart, ami szokatlan lehet ha vki már izommemóriából spd-zik és nem csak húz/nyom hanem tolja is a pedált kicsit. Viszont azért a szegecs sem lebecsülendő szerintem. Egy jó cipővel az nem csúszik sehova, csak leemelni lehet.Vágom amúgy, h van féloldalas pedál is. Azért kipróbálnám ezt is.
[ Szerkesztve ]