Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
Aktív témák
-
Bikeman
aktív tag
válasz szatocs #13936 üzenetére
A másodikat IG lánccal is tudod használni, mert volt olyan hajtómű, amire rá volt vésve, hogy csak IG lánccal kompatibilis (pl. az én '98-as LX-emen is rajta virít ez a felirat, sőt még dobozos, bontatlan IG90-es (!) láncom is van )
De ez a fogosztás, amit leírtál ez inkább oútire hasonlít nekem, sőt biztos.
Nem tudom, milyen hajtóműved van, de jó lesz egy 11-32-es sor, láncnak pedig egy fokkal jobbat ajánlanék, Shimano HG70, vagy SRAM PC58.
Ismertetőjelem: Lassúkezű...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #13945 üzenetére
Az igazi lassúkezű, akinek ez a beceneve is, az Eric Clapton.
szatocs: nem bánd, tudniillik baromi nehezen lehet már IG lánchoz hozzájutni.
Különben IG-HG között az a különbség, hogy az IG láncszemek oldalán, ott ahol "hajlik" le van köszörülve az oldala széle ferdén, ezáltal valamivel jobb a váltásteljesítménye, meg lehet, hogy egy kicsit keskenyebb is a HG-nél, de nem annyival, mint a 8-9 seb. közzötti difi.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz becuszabi #13998 üzenetére
Nekem volt, hogy úgy belement egy 60-as szög, hogy 2X kilyukasztotta a belsőt, átszúrta a felniszalagot, megkarcolta felnit, és nochdazu még egy akkora lyukat is ütött a külsőn, hogy jobbnak láttam a külsőre is belülről tenni egy foltot.
Közönet ezért igen okok polgártársainknak, akik az erdőszélre hordják ki a sittet, törmeléket, fél-Wartburgot, stb. Ezeket mind megetetném velük.
-
Bikeman
aktív tag
válasz becuszabi #14000 üzenetére
Hát igen, mert a szög elkezdte verni magát a bal láncvillához alul...
Bár először azthittem, hogy megint egy küllő törött el (múltkor már ugynanott eltörött egy küllő szerintem a hőhatástól (lásd még HS33 fékerő vs. bazilejtő ).
Más: T. Topic: Kész lett a bringa, nagyon állat, holnap lesz hozzá KCNC szarv, majd teszek fel képeket.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #14002 üzenetére
Hát igen, ha már lúd...., de azért nem cserélek, csak halmozok...
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #14004 üzenetére
Nem sajna, épp azért csináltam másikat, hogy a víkendház és BP között ne kelljen minden hétvégén kocsival hurcolászni.
De azért döbbenetes, hogy a régit már használom majd' 10 éve, van amelyik alkatrészét több, 10 éve is már, és aboszúte semmi bajuk. Hát igen, most jöhet a jó öret Moszkvicsos-tatás mondat: Ezekbe még vót' anyag...
-
Bikeman
aktív tag
Na, megvolt az első köröm a géppel, igaz szarv nélkül még.
El kell, hogy mondjam igen kúl lett a gép, és hálisten a tárcsák sem surrognak, még kiállva a nyeregből köves-gyökeres emlekedőn sem! Az XTR hátsóváltó meg úgy teszi a láncot, hogy nem is érezni. A teló is tökély, most 140 psi van benne alul-fölül.
Csináltam még indulás előtt néhány rém szar képet, íme:
-
Bikeman
aktív tag
válasz rétisün #14266 üzenetére
Simán, akkor, ha nagyon betekered a rugóállító csavart, velem is volt ilyen kezdő SPD-korszakomban, kicsit beljebb volt tekerve a csavar, megálltam ismerős háza előtt (szerencsére füvön), ki akartam húzni a lábam, nem jött, eldőltem, mint a krumpliszsák...
A csavar belállításan múlik a dolog, meg hogy milyen kopott a stopli, mivel amikor újat veszel, akkor a stopli is új lesz, de ahogy kopik, kicsit jobban engedni fog a kilépésnél.
Én pont ezen a héten kezdtem el új stoplikat használni, és bizony nehezebben old ki ugyanannál a pedálnál, ugyanolyan rugórerő belálításnál. Belépésnél ugyanolyan, sőt halkabb az új.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #14380 üzenetére
Első megoldás, hogy úgy vezetni a bowdenházakat -ha lehet- , hogy ne érjenek a vázhoz, ez az egyik MTB bringámnál sikerült.
Második megoldás, ha mindenképpen hozzáér, (mint a 2. számú montimnál) akkor én BBB karbonhatású matricát tettem rá, de van a Lizard Skinsnek is, meg elvileg van nekik igazi vastag(abb) karbonból készült is (ilyen a BBB-nek is van).
Harmadik megoldás, ami az országúti gépemnél vált be, nevezetesen: Tesa szilikonos, profilos, öntapadó ablaktömítő profil. Ollóval kettévágni, utána levágni 2 cm-es darabot az egyik feléből, felragasztani a fejcsőre alul-oldalt (mert ugye országútinál majdnem az alsó csapágycsésze környékén vannak a bowdenházak ferdén), és az országúti vékony váltóbowdenháza pont befér a profilba.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
A hátsó (185mm-es) tárcsám egy kicsit kék lett (a külső oldalt néztem), ez baj?
Különben a Juicy Seven pofáival nem vagyok túl elégedett, fog-fog, de iszonyat reszelős-csikorgó hangja van...
Van valami olyan Juicy Sevenhez való pofa, ami csendben van? Vagy tárcsaféknál a csendben való fékezést (amit megszoktam a HS33-nál, vagy akár az XT V-féknél) el kell felejteni?
Mondjuk az XT V-fékem gyári pofája is rém rossz volt, ette a felnit, emiatt aludarabok voltak a pofában, legalább olyan rossz hangja volt, mint most a Sevennek, utána vettem bele Avid betétet, és teljesen jó lett. Azért kérdezem, hgoy tárcsaféknél van-e ilyen lehetőség. A BBB pofa rémlik még esetleg, amit a Juicy Sevenhez gyártanak, az jó?
Inkább kopjon gyorsabban, fogjon azért, ahogy kell, de halk legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz Mewryck #14403 üzenetére
Gyári 185mm-es G2 CleanSweep elöl-hátul.
Különben nem a fék nyikorog, hanem a betétnek van elég karistoló hangja, de lehet, hogy ez a normális.
A túl sok fékezés az lehet, mert a hegy közepén lakom, és ha befejezetem a János Hegy-Normafa-Makkosmária túrákat, akkor az Istenhegyin jövök le, aholis a Diana úti iskola után nem sokkal be kell fordulnom (fogas hídja alá), ami ugye elég nagy fékezéssel jár (60--->5km/h).
Mostmár majd nem gyorsulok fel olyan nagyon, vagy szakaszosan fékezek.
Más: A Reba WorldCupom, ha belemegyek egy gödörbe, akkor kis füttyenő hangot hallat, de ezt csinálja akkor is, ha kiállva tekerek, vagy szimplán menet kozben kiállok, és "nyomokodom". Mitől lehet? (új a villa)
Meg a jobb szár belső oldalán egy olajcsík jelenik meg, ahogy mozog, de nem híg, hanem szinte kemény, alig lehet levakarni. A Probike (onnan való) szerint ez normális, mert a jobb szárban 10X annyi olaj van, mint a balban. De azért majd megnézetem velük (meg a füttyögést is).[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz ez_meg_emaz #14792 üzenetére
5k-ból kijönne a 2 gumi is, ha pl. Schwalbe Land Cruisert vennél, ami sztem aszfaltra még jobb is, mint az a Vredestein.
-
Bikeman
aktív tag
válasz ludsimon #14805 üzenetére
Nekem vasárnap volt balesetem az erdőben, valamitől leblokkolt a kerék, és átmentem a kormány felett (városban lehet, ilyen, ha egy kocsi eléd fordul). A sisakomból kitörött egy darab, elrepedt, és deformálódott, de szerintem sokkal komolyabb bajom is lehetett volna, ha nincs rajtam. Így is mentő, fél arcom úgy néz (ett) ki, mint az Alilen sorozatban, baj szemem bedagadva, mindenféle húscafatok, stb. Varrták az alsó szemhéjamat, az arcomat az orromtól lefelé kicsit ferdén a számig, ill. az orromtól a "bajszomnál" a számig.
Szóval ha nem vagy sajátmagad ellensége akkor veszel sisakot.
-
Bikeman
aktív tag
válasz ludsimon #14809 üzenetére
Nem tudom, megfontoltan megyek mindennel (autó, bringa) 15 év alatt mentem bringával kb. 60000km-tert, és minimális kicsúszásoktól eltekintve (kb. 4 évente) sose volt semmi bajom, most sem tudom, hogy mitől, mert ahol köves, vagy az úton ágas-botos részhez érek, akkor lassítok, mert tudom, hogy alattomosak. Most meg semmit nem láttam, egy döngölt földút, kb. 2,5 méter széles, kicsit lejtős, mentem vagy 25-tel. De ki fogok menni megnézni, hogy mi lehet.
Mert volt olyan, hogy az első kerék felkapott egy fát, bevágta a hátsó kerékbe, ahol megszorult, blokkolta a kereket és kitört 3 küllőt. De az elsőbe hogy áll be egy fa? Meg semmi baja nem lett a bringának, egy küllő sem tört ki, az első fék (HS33) állítódott el egy kicsit. Ha meg kő volt, akkor ami így meg tud állítani, az egy kb. sisak méretű kőnek kellett volna lennie, de azt azért egy döngölt földút közepén azért észrevettem volna...
becuszabi: Köszönöm, igyekszem.
Más: Hogy valaminek azért lehessen örülni is: a két darab 51g
-
Bikeman
aktív tag
Akkor mit lehet tenni, ha olyan vékony a kormány fala, hogy a műanyag végdugó kiesik belőle?
Kis szigszalagot rátekerni? De akkor azt "lehámozzá", ha beledugom a műanyag dugót nem?
-
Bikeman
aktív tag
Épphogy jobb, hiszen könnyebb, viszont drágább.
Montibelső bizonyos méretig egy van, úgy szokott ráírva lenni, hogy 1,75-2,1-ig. Ha pl. 1,5-öst teszel fel, akkor esetleg lehet, hogy más kell.
Más
Cratoni Achillon sisakot fogok venni elvileg, carbonvázas, 40k helyett 15-ért, asszem elég jó vétel , fehér.
Van ilyen valakinek? Milyen?
Szemeztem még a Specialized 2D World Champion sisakkal, de az valóban 45k...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Nekem a 3. szmú (Maxxis Detonator) gumi van az outiomon, 700X23C méretben, van rajta valamicske vízelvezető csík, meg az oldala gyémántmintás a kanyarok miatt, de ahol gurul, ott tök kopasz, nagyon jól siklik. Én sajna néha használom murvás úton is, amikor át kell menni a főútról a bringaútra, persze az átkötő út nem aszfaltozott... De a 8+ bar nyomást tartja, pedig nem egyszer találkozott éles kövekkel, murvával, sárral, mocsaras fűvel. Egyszer volt durrdefektem, akkor rámentem egy törött kagyló héjára (Dunakanyarban az idióta madár kifogja a kagylót a Dunából, és ráejti a bringaútra, ahol az széttörik, a madár megeszi a belét, de a széttört kagylóhéjat az otthagyja...), és az kidurrantotta, de hazamentem vele (gumi kuka) Inkább a hátsó kopik, az első olyan mint, az új, a hátsó kicsit már kockásodik, meg kell cserélni.
Defektem nem volt vele (a durrt kivéve).tr00p3r: Olyan a kép, mintha nem lenne kézfejed...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
-
Bikeman
aktív tag
válasz salieri. #16730 üzenetére
Ez is jó pumpa, igaz, a szelepet át kell fordítani az auto/presta váltáshoz. Különben ez egy Acor pumpa, mert vagy egy másik ugyanilyenem, Acor felirattal, de az 2k-val drágább (de annál nem kell szelepet fordítani, mert univ. fej van rajta)...
160psi-t(11bar) tud. (csak a fej különbözik)[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Nekem pl. SLR-em van, és ahhoz is van küllő készleten, ha kéne, de a másik véglethez, a CrossRidehoz is van, de még ahhoz is csak akkor kellett, a boltos elmondás szerint, amikor a tiszelt vevő úgy akart beállni a garázsba, hogy elfelejkezett a bringáról a kocsi teteljén...
A küllőcsere meg pont ugyanolyan egyszerű művelet, mint egy nem gyári, (pl. DT) küllőzésű kerék küllőcseréje.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #16865 üzenetére
A Crosstrail 2X annyiba kerül, mint a Crossride, és csak a felni a különbség, agy ua, szóval nem tudom, hogy megéri-e. Meg a Crosstrail már UST gumit is fogad, ennyi.
Ha jól tudom neked V-fékes kell, abból van pl. új '06-os Crossmax Enduro 60k-ért, vagy pl. ez, ha jól látom ez Crossroc (ez is régebbi modell), és új (tubeless ez is).
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #16868 üzenetére
Van olyan Crossride is, hogy az agy az tárcsás (6luk), de a felnin van oldalfal is, tehát minkét féle képpen használható.
Más:
Ma reggel majdnem elütött egy bringás... Szűk belvárosi, egyirányú utcában áll a kocsisor dugó miatt,én átkelnék a túl oldalra a jobb oldalról, már majdnem átértem, amikor balról jó nagy fék radírozást hallok, és fél méterre tőlem áll meg a vesenyző barátunk...
Ez nem tudja, hogy az út jobb oldalán megyünk bringával?
-
Bikeman
aktív tag
Vihető az új XT (FC-M770) hajtóművem XTR-re váltás miatt, 150 km van benne, megvan hozzá minden, poros épphogy lett, nem volt vizezve, sarazva.
Akit érdekel, privi.
-
Bikeman
aktív tag
2X ment
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Új családtag érkezett...
rii: Schwalbe Black Jack, Smart Sam
-
Bikeman
aktív tag
válasz fekeandras #17640 üzenetére
Ezeket negyáruházakban megtalálod, olcsón, külső (gondolom 20"-as), belső, dinamó, lámpa, ilyesmi biztos van.
tr00p3r: Köszi! Lesz még méltó társa is, váz tekintetében....
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #17648 üzenetére
Igen, haverom megkívánta... (én meg megkívántam másikat..)
-
Bikeman
aktív tag
Én ezt néztem ki magamnak, ha '04-es még alul is keretes Merida szemüveg kidől alólam, ami még egy kis idő, mert szép esést is túlélt, ezáltal az anodizált lencse kiütve, de a keret nem törött el, most a sárgával használom. A linkelt BBB is nagyon kényelmes. (mert pl. a '08-'09-es Merida nekem nem volt túl jó.)
Testbike-on az alulról második post (id.: Hegylako) az enyim , jó régi...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz Dirtyz #17769 üzenetére
Én is mostanában vettem újat (miután a régit sikerült eltörni)
Ez a Cratoni legdrágább modelje, az Achillon, karbonvázas, 23 lyuk, 45k. forint.
Ehhez képest (nem dicsekvésből mondom (de )) 15k-ért vettem újonnan boltban.
Ennél már csak a Specialized S-Works 2D könnyebb pár grammal, de az tényleg 45k lett volna...
venember83: Az XTR az "használt" volt, volt benne vagy 200km...
Ez meg tiszta mák, szerintem ők sem tudták, hogy mi ez, mindegy gyorsan elhoztam.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy akciósan 25k-ért hozzá lehet jutni, de egy (szerintem) nem szép színösszeállításhoz. Ilyen fehér/ezüst csak itt, csak ez az egy volt, az ára meg több mint jó...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz CyB0RG #17774 üzenetére
Nekem is van egy ilyen réz átlalakítóm, de sosem tudtam rendesen használni, ezért olyan pumpákat vettem (bringán hurcolós, "műhely" álló), amiknek mindkét szelephez jó a fejük. Autó: I.-es szintig kell kinyitni rajta a "csap"ot, Presta: II.-es fokozat.
De különben úgy kéne működnie, ahogy leírtad.
tr00p3r: Má' csuklik szegény...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz tr00p3r #17778 üzenetére
Jajj, ne sértsél meg, a Crossride a múlté, most '08 Crossmax SLR van.
És még vázat kap a dolog kb. 3 hét múlva, annyit elárulok, hogy FLX lesz a nevében..
Nincs ebben semmi ördöngősség, szerencse kell hozzá, meg nyitott szemmel járni, egyik boltosnak sem vagyok a haverja.
CyB0RG: Szeritnem ez egy nagyon jó pumpa, ugyanezt ajdák Bikefun néven, csak azon nem olyan a fej, mint amit linkeltem, hanem meg kell benne fordítani valami biszbaszt, hogy jó legyen a különböző szeleptípusokra, tehát egy kicsit macerásabb, mert mindíg fordítgatni azt a kis izét, viszont olcsóbb. A külön kapható Acor fejet (amit linkeltem, és ami az Acor pumpa szériatartozéka) azt viszon nem lehet a Bikefunosra rátenni, tudom, mert olyan is van.
Viszont a drága Bikefunost (ami a drágább Acor persze, amit már asszem nem lehet kapni) nem vedd meg, hiába alutalpas, meg fennt van a mérője, pont annyit fúj, mint a másik, viszont alul a szelepházban van
egy kis rugó, ami tönkremegy (elrohad, eltörik), használhatatlan lesz a puma, tudom,
mert ilyen is van (volt..)[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz tr00p3r #17787 üzenetére
Elég saras a helyzet arrafelé, de hátha szárad valamit...
Más: Most jöttem meg a János-Hegyről, van egy bizonyos János-Hegyi út, ami a Mátyás Király útból indul, és felmegy a libegő végállomásáig. Namost. Ven egy emellett futó, ill. ezt néha levágó (mivel szerpentin az aszfalt) túrista jelzésü út.
Pár hete beraktak függőlegesen faoszlopokat a földbe, 1,2 magasságban, ma meg mit látok? Keresztbe deszkák (jó vastagok). Rajta cetli: "Az illegális (!) kerékpárutak le vannak zárva, rámenni veszélyes és tilos!" Van egy kis flik-flak hagyva a gyalogosoknak ott persze átmentem, de van egy gyanúm, hogy ez nem a fölfelé igyekvő bringásoknak (mint én) hanem a lefelé tépő nagyteló, nagyfék, nagysisak iskola illusztris követői miatt lett kitéve, akik nem ismernek se istent se embert (gy.k.: mennek mint a' állat, jön szembe egy gyalogos család, nem számít ugorjanak el) Ugyennek a szép társaságnak egy csoportja, már rángatta erősen a deszkát, nem hiszem, hogy sokáig fent lesz.
Viszont fennt a Normafánál mehettem bármerre, le, fel, egyenesen, sehol semmi deszka meg oszlop.Szóval biztos, hogy amiatt van, amit az előbb leírtam. A kiirás mégis zavar, ha ott egy túristaúton illegális, meg tilos, akkor 1km-rel feljebb miért nem az?Amivel egyetértek, az az, hogy a libegő alatti halálutat is lezárták, mondjuk arra épeszű nem megy rá, csak ha viszik.
Régebben próbálkozott már az erdészet, az egész Harang-Völgy szélét lezáró utcai (útmenti) vaskorláttal, aztán hirtelen eltűnt (gondolom túl veszélyes volt, mondjuk ez is az, ha valaki nincs rá felkészülve.Ja és persze ugyanezen a szakaszon van 3 vastag kidőlt fa (az elmúlt hetek viharainak termése) most már nem is csoldálkozom, hogy miért nem tarkarítja el őket az erdészet ami a kötelessége lenne... Mindezt az én (mi) adónkból...
És az egésznek semmi értelme, mert aki arra akar menni most is arra fog, maximium lassítja egy kicsit az "átkelés" néha, de attól még a két deszka-oszlop közötti távon pont úgy fog közlekedni mint eddig (50km/h), na meg én is felfelé (15km/h ).
Bici: biztos, hogy jó ricnire húztad? nem eggyel mellé?
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz CyB0RG #17801 üzenetére
Bikefuntól minden normálisabb bolt tud rendelni, és akkor X idő múlva ott náluk Szfehérváron átveszed, és az árának annyinak kell lenni pont, mint a Bikefun weboldalán.
Nem lényeg, hogy milyen, csavaros agy is megteszi. Épp most merült fel néhány olcsóbb villa az aprón. pl ez, szinte zsírúj, jó vétel ennyiért. Csak az még a lényeg, hogy a villaszárad még a régi 1"-os, vagy mint az újabbaknak (és linkeltnek is) 1 1/8 col-os?
-
Bikeman
aktív tag
A kivétel erősíti a "szabályt"...
Csak azt nem értem, hogy akkor miért nincs minden út lezárva, és tábla kirakva, csak ott, ahol leírtam?
Azt meg csak halkan mondom, hogy a póráz nélküli kutyásokat persze egyáltalán nem izélgetik pedig annak lenne értelme... Úgyhogy ez rám marad...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz Ariadne #17818 üzenetére
Én egy zöld háromszöget láttam, de az a súlyos (nekem ) lefele, ami a kilátó hátujánál jön le, az aszfalt szerpentint kereszezve, az is levan zárva, és így tovább lefelé.
Magyarán a Jánoshegyi út szerpentinjeit levágó, vagy azzal párhuzamosan haladó utak vannak lezárva. A Budakeszi út felé menő is.[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz CyB0RG #17825 üzenetére
Volt a vastagabból is (1-1/8"-os) nem aheados, menetes villa (nekünk is van a családban).
Nem akarlak lelombozni, de ha kiderül, hogy tényleg 1"-os, akkor új(szerű) villát nagyon nehéz lesz bele vadászni, mert mind 1-1/8"osak. Ami nem, az pl. a régebbi (-2-3 év) RST Gila TnL 100 villák, amiknek még cserélhető volt a nyaka, így egy szűkítővel 1"-os csövet is bele lehetett tenni. Amiről írtam, hogy a családban van ilyen, az is ez, csak ennél egy (hosszabb (225mm)) menetes 1-1/8"-adosra kellett kicserélni a rövid, nem menetes 1-1/8"-adost.
Csöveket külön lehet hozzá venni.
Ami még választék azok a régi 10-15 éves, 1"-os villák, RS, Manitou, Zokes, öreg Marzó, esetleg Suntour 7005-9005 stb. De ezek nagy részben már szintén megették a kenyerük javát.
amargo: Ezek is baromi veszélyesek, ha valaki nincs rá felkészülve és lefelé jön (gyorsan), mert elég merevre sikerültek (sajnos).
[ Szerkesztve ]
-
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen