- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- GoPro Topic
Hirdetés
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Hülyét kérdezek: nem lehet hogy a kütyü fejjel lefelé van felrakva a szélvédőre?
Én is jártam már úgy hogy nem pittyent a cseh box. Előtte más dolgozott az autóval, a kütyü fordítva volt felrakva. Megnézettem kúton, minden frankó, van rajta lé, visszaraktam, utána minden kapu alatt pittyent. -
#27070592
törölt tag
Hogy jön ide a vonóháromszög?
Nyerges ponyvás szerelvényről beszélünk, legalább is a legtöbb cégnél ahol kezdőket is felvesznek ezek vannak.
A rutin pedig napról napra szokott összejönni. A kezdeti bénázásokat is túl lehet élni, ha ésszel és türelemmel csinálja az ember. Én így voltam vele. Inkább kiszálltam háromszor és megnéztem háromszor ha kellett, mint hogy egyszer törjek valamit. Csereszekrényes tandem bringával szekrénycserénél pedig nem háromszor szálltam ki hanem harmincháromszor.Fél éves jogsival..
Tolatni mindenképp meg kell tanulni, mert a szakma szerves része.Elmúltak már azok az idők amikor nemzetközi pályára csak akkor engedtek ha belföldön már legurítottál néhány évet. Ma már nem kell vízpumpát cserélni mindenféle ótvar IFA-kon, sőt lassan már defektet sem a sofőr úr javít hanem az assistance. Beülsz a max pár éves tűrhetően felszerelt bringába és lehet dolgozni. Nincsenek határok, nem (vagy alig) kell vámkezelni, automata utólag fizetős útdíjkütyük vannak rengeteg kamionos cégnél, még töltögetni sem kell, az eurovignettát vagy kompjegyet is a spottered veszi a neten.
Annyi a dolgod hogy a bookolt időre a fel/lerakóra érj, becsülettel kivezesd az idődet és este normális helyen találj parkolót. Általában utóbbi a legnagyobb kihívás.
-
#27070592
törölt tag
Gusztustalan majmok. Utaznak a magyar rendszámra.
Engem egyszer lejárt eü-doboz miatt akart levenni 100€val. Beült jobb oldalra. Mondom ok. Kiraktam középre százhúsz ojrót. Szó nélkül fogta a huszast és kiszállt.
Tilosban előzés 150€. Mondtam neki csak százharminc van nálam. Elvett nyolcvanat és mindenki ment a dolgára. -
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6335 üzenetére
"Nálunk nincs ilyen nemi bonyolulat."
Hát ilyen tényleg nincs.
Csak huszonnyolc féle ragot, toldalékot, végződést kell megtanulni, meg párszáz "rendhagyó" kiejtésbeli vagy írásbeli eltérést, variációt, kivételt.
Aki nem az anyatejjel szívta magába a magyar nyelvet, párszor sarokba szokja vagdosni a nyelvkönyveit mire tűrhető szabályossággal megtanul magyarul. És akkor az akcentusról meg a kismillió tájszóról még nem beszéltünk. -
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6339 üzenetére
Igen. Teljesen más logika. Az indoeurópai nyelvek sokkal közelebbi rokonságban állnak egymással mint a magyarral. Ezért mondják sokan Nyugaton a magyarokra hogy alienek vagyunk.
Egyszer egy dán tanyán karácsonyfának való fenyőfákat pakoltam. A gazda büszkén magyarázta hogy milyen frankón megérti a svéd, norvég nyelvet, de az izlandiban is nagyon sok majdnem azonos szó van.
Gondoltam magamban: rokon nyelveket nem nagy kunszt megérteni vaze. Én is megértem a moldvai csángót is, a székely pásztort is, a palóc lókupecet is, vagy akár a délvidéki akár a dunántúli tájszólások nagy részét is. -
#27070592
törölt tag
Ez miez?
A bádogtető alá nem lát be Allah, vagyis itt nem kell hotelszámlával igazolni a hosszú hétvégét?más téma: olvastátok már? Mai cikk. Úgy látszik az amcsi fuvarpiac elég nagy ahhoz hogy mindenféle külsős cégek is rápróbálkozzanak a kamiongyártásra.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6416 üzenetére
Szerintem a biztosítási díj soha nem kidobott pénz.
Jobb ha van és nem kell mint nincs amikor kéne. Hogy nagyobb közhelyet ne írjak.Picsognak a gazdák..
Már haccázezee forinté sincs ember aki dolgozzon..Tegye fel a kezét, aki ma, magyar cégnél, magyar bejelentéssel, a szabályokat betartva megkeres hat kilót.
-
#27070592
törölt tag
válasz
KAMELOT #6420 üzenetére
Kint kell lenni, persze, a nemzetközi erről szól. Muszáj vagy kompromisszumot kötni, de nem mindegy milyet.
Ha nincs 20millás "frankalapú" hiteled meg három gyereked akik után három helyre fizetsz gyerektartást, akkor nem opció a 30 nap kintlét. Szerintem. Valamikor élni is kéne.
Ezért keresnek sokan 3/1 vagy mostanában 2/1, 2/2 beosztást.
Persze egy cégnek nem ez a jó hanem az ha talál olyan sofőrt aki letol négy hetet majd hazaesik egy hétvégére és újra letol négy hetet. Ha ugyanezt két sofőrrel kell megoldani az mindenképp kisebb profit mert két embert kell bejelenteni ugyanannyi elvégzett fuvarra.Illetve akkor jogos opció a 30 nap, ha később váltani akarsz, most viszont van pár éved amikor tolod ahogy kifér, hogy pénzt termelj egy későbbi kitűzött célhoz. (családalapítás, saját kégli, autó motor, thaiföldi kurvázás stb.)
-
#27070592
törölt tag
Volt valaki a környéken?
-
#27070592
törölt tag
Ezért jó a digit kártyás tacho. A számokkal még egy ellenőrt sem láttam vitatkozni, mert a 4:30 az éjjel-nappal, egy év múlva is pontosan 4:30.
Régebben még a korongos korszakban volt divat a szőrözősebb ellenőrök körében, hogy épp olyan hangulatban értékelte a korongot, amilyen fasszal felkelt aznap reggel. Aztán lehetett vitatkozni..
És ha mindenáron meg akart büntetni, megnézte a motorblokkot, ha olajos volt megbüntetett olajszivárgásért (környezetszennyezésért). Ez saját tapasztalatom.
Ehhez jön esetleg a magyar MTK rendelkezése, vagyis ha a munkaidő a hat órát meghaladja, húsz perc pihenőt kell tartani. De nem hallottam hogy bárkit ez miatt b@xtattak volna a vezetési idő kapcsán. Vagyis ha vezetsz mondjuk négy órát, de közben stauzol két és felet, az akkor is négy óra vezetési időnek számít, függetlenül attól hogy hat és fél órán át dolgoztál egyvégtében.
De lehet hogy hülyeséget beszélek. Kinek mi az álláspontja?
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Nem volt hülye ember ez a Darwin..
A gond ott van hogy a sofferen kívül másik nyolc vétlen utas is szörnyet halt.Egyébként egy nyugis, kis forgalmú pályán, szembejövő forgalom híján gond nélkül rá lehet keresni egy cégre vagy címre, én is jópárszor megtettem, (eddig 110 ojróm bánja..), de egy sima kétsávos főúton, ahol egyébként is nagy a forgalom és mindenki siet(ni akar) mint egy idegbajos, ott szórakozni élő féjszbúk-közvetítéssel.. az orosz rulett öt golyóval.
Úgy látom már mindenki drónozik. Kénytelen leszek én is beszerezni egyet, nehogy kinézzetek a bandából.
-
#27070592
törölt tag
Kikopnak már a mágnesezhető bringák a nemzetközi pályáról. Kevés kivétellel.
Nemrég a lengyel hajón találkoztam olyan magyar kollégával aki még korongos autóval dolgozott, ő konkrétan hetente kukázta a korongjait. Kivéve ha a lengyelek kivették kontrollra, mert akkor négy hétig muszáj volt normálisan dolgozni.
De olyanról is hallottam már aki látott már olyat aki simán két kártyával dolgozik két nyolc órás műszakkal a lengyel kikötőből legurul Pestre. És minden "szabályos". -
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6583 üzenetére
Egyébként átvertél. Ez a kemping zuhany használhatatlan. Leégeti a szőrt a hátamról.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6609 üzenetére
Dettó.
Slowacjaban jártam úgy télen hogy beragadtunk az út közepén. Hat órát álltunk majd jöttek a rendőrök és közölték hogy lehet továbbfáradni. Fél óra küszködés után újra megálló az út közepén, se előre se hátra több mint tizenegy órán át. Akkor már nagyon sokkal túlléptem a 15 órát, de nem nagyon zavart. Nyomtattam pár szalagot, mondjuk a tót rendőr nem igazolta le, de nem volt gond, ráírtam amit kellett, elraktam.
Egy hónappal később lengyel kontrollom volt, felvázoltam nekik miért szar a kártyám, mutattam a szalagokat, szó nélkül elfogadták. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6680 üzenetére
Ahol papírbálák napi szinten forognak, ott általában szokott lenni mérleg is. A németek nem bíznak a franciákban?
tavaly hoztam franciából német cégnek papírbálákat, ott rakodás előtt és után is mérlegeltem. Elsőre nem is volt meg a 24tonna, úgyhogy mentem még egy kört a felrakón hogy egy plusz bálát felrakjanak.mindenki átb@sz mindenkit. Német belföldön rendszeres mutatvány a "semleges" szállítású raklap. Felveszek 495db megürült raklapot "A" cégnél, amit el kellene juttatni "B" raklapkezelő-javító céghez, ahonnan aztán hivatalos javítási papírral (valaki) tovább szállítaná "C" céghez, ahol árút pakolnak rá.
Ehelyett felveszem a cullangot "A" cégnél, az első szállítót eldobom és a "B" cég fake szállítójával elviszem a megrendelő "C" céghez. A "B" cég megspórol egy valag kiadást ami a raklapok javításával jár, a "C" cég pedig azt hiszi hogy javított raklapokat kapott. Plusz valamivel jobb a fuvardíj is.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6715 üzenetére
Valld be hogy a szived mélyén te is volvo-fan vagy.
Egyébként azt a b@szott magas szélvédőt ténylen nem indokolja semmi. Nem értem hogy nem tudnak összehozni egy normálisan lakható fülkét az európai gyártók. Az MAN és a Scania ráadásul a VW tulajdona, nem lenne hiány szaktudásban és innovációs halandóságban (vagy mi). Szóval a két kamiongyár simán össze kellene hogy hozzon egy faszántos kamiont, amivel letúrhatnák az európai piacot. Aszt' mégsincs egy normális vontató sehol.
-
#27070592
törölt tag
Igen, a Scania sikeresen túllépett a szivacsdarabokból összelegózható ágyon..
Nekem összességében egy +30 centi hossz hiányzik az összes európai traktorból, amivel egy élhetőbb lakótér alakulna ki. 30 centi plusz az rengeteg hely egy fülkében, viszont lófütty egy szerelvény összméretéhez képest, ezt egy egységesebb, határozottabb európai sofőrszakszervezet simán ki tudná harcolni hogy a nyerges szerelvények ne 16.5 hanem 16.8m hosszúak legyenek.
-
#27070592
törölt tag
válasz
KAMELOT #6783 üzenetére
Van egy feelingje.
Vagy kilenc éve Nagyvenyimből hordtam alkatrészeket Esztergomba a Suzukihoz, állandó éjszakás fuvar volt kéziváltós FH12vel, XF95tel. Akkor még át lehetett gurulni Pesten. Éjszaka a tök kihalt Hungária körúton az egy igazi flow élmény volt, főleg üresen visszafelé, alig forgatott motorral gurigázni, váltogatni. -
#27070592
törölt tag
válasz
KAMELOT #6787 üzenetére
Most?
Nap közben már akkor is nagyon sz@r volt.. az M3 bevezetőtől az M5 kivezetőig nem egyszer két és fél-három órát "stauztunk" (pedig akkor még azt sem tudtam mi fán terem a stau)A pesti idiótákat nem kell félteni. Attól függetlenül hogy mi már ki vagyunk onnan tiltva 12 tonna felett, képesek személyautókkal is városbénító dugókat létrehozni. Hála a Jóistennek, hogy már nem kell és nem is lehet átbattyogni Pesten. Főjjenek csak a saját levükben.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Freiherr #6799 üzenetére
Itt pedig Dexar kolléga keres parkolót este fél tízkor valahol a német A3-on.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Nem értem miért jó az egy cégtulajnak, ha a meglévő embereiből kitapossa a szart is, majd ha azok kiégnek, elfásulnak, tönkrebasszák a családjukat, elválnak és egyre kisebb hatékonysággal dolgoznak akkor kirúgja őket és keres új embereket.
Ugyanígy nem értem azokat a sofőröket sem akik önként ezt művelik magukkal és az életükkel, a szaros szájbatekert pénzért cserébe.
Csodálkoznak a faszfej cégtulajok, menetirányítók, vezénylők, ha egyre kevesebb a jó sofőr és a fiatalok egy jó része néhány hónapos próbaidő után abba is hagyja ezt az önszopatást? Jó az ha a lízingelt szarjaik ott állnak üresen a telephelyen, mert nincs aki ráüljön? Úgy látszik, jó..
a trágárságért bocs, ez már kikívánkozott belőlem egy ideje. és még finoman fogalmaztam
-
#27070592
törölt tag
Srácok, tartanék egy kis offtopic közvélemény-kutatást.
2000-2005 közötti évjáratú benzines kombi verdát akarok venni, boltbajárós, telephelyen otthagyós, csavargós mindennapos autónak.
Az eltapsolható keret 500-800 Mátyás király plusz átírás stb.Ki mit venne a helyemben és miért?
Egyébként kinek milyen verdája van?Őszinte válaszolók ihatnak egy pár sört, ha van rá pénzük.
-
#27070592
törölt tag
Swift? Ha háromajtós 1.3as, akkor lehet hogy érdekel. Adod kéccázé? Az ajja milyen?
#mindenki:
Nagyjából én is így vagyok vele, A-ból B-be bádog.
Nem az autóm vagyok.
Nem egy drága öltöny vagyok.
Nem a bankszámlám vagyok.
Nem a kéglim vagyok.
Csak úgy élek bele ebbe a rohadt életbe.De mégiscsak kell valami négykerekű közlekedőedény bótba járni. Azért is kérdeztem mert mi sok szempontból hasonló bakancsban járunk, kiváncsi voltam ki mivel oldja meg az autó témát.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6897 üzenetére
Egyik előző (magyar) cégemnél az egy szem irányító csajszi három kilót keresett, összesen négy nemzetközi pályán mozgó nyerges bringa terelgetéséért. Igazi nyolctól-négyig irodista meló. Na jó, volt hogy este hat körül is küldött felrakó/lerakó címet sms-ben. De szerintem nem egy eget rengető mutatvány. Persze jól beszélt németül, (hiszen "civilben" némettanár volt) német cégtől kaptuk a melót.
Ha nem négy hanem negyven autót kell percre pontosan irányítani, az nyilván bolondokháza, más kategória.
-
#27070592
törölt tag
A felrakó cégnél nem csináltak veled ADR kontrollt? Németek szoktak. Sokszor a felrakó céget is megkúrják, ha út közben derül ki hogy nem minden stimmel, főleg azért. Tavaly volt utoljára ADR rakodásom. Már a felrakón belekötöttek a régi írásbeli utasításba és adtak egy másikat. Az összes kelet-európai nyelven volt nekik.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6933 üzenetére
Hát vannak érdekes elképzelések az irodai forgószékekből nézve.
Pl: odaérsz a felrakóra, akkor azonnal téged raknak, akkor is ha tizen állnak előtted és csak két targoncás van két rampával, mert mi vagyunk a Szabó Pesta Translogsped BT. és nekünk külön dedikált exclusive rampa van fenntartva, bárhova megyünk, a papírok is azonnal a sofőr keze közé vannak helyezve, ebédszünet, pláne szieszta pedig nincs és nem is lehet, és ugye odaérsz két óra alatt a lerakóra (ami 300km) hiszen az a térképen csak két centi.
-
#27070592
törölt tag
Somatom nagyjából felvázolta.
Én személy szerint olyan cégnél gurigáznék szívesen ahol nem csak az időmet és a szaktudásomat hasznosítom hanem saját működő tőkét is be tudnék tolni a cégbe, aminek fejében én is részesednék az éves profitból.Az hogy ki mennyi időt akar gurigázni és mennyit otthon tölteni, embere válogatja. Nekem kertes kéglim van,szeretek minél több időt itthon tölteni. 2/2 vagy 2/1 beosztás ilyen szempontból a legjobb.
Hogy a traktor orrán milyen embléma van, majdnem indifferens, az élet három négyzetméteren, na az kíván egy kis megszokást.Két hét szépen elballag,hat hét már felér egy szigorított fegyházzal.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #6947 üzenetére
Alkalmanként, az más káposzta. És ugye előtte is és utána is két heteket pihensz.
Nekem volt szerencsém ilyen másfél hónapokat letolni, utána pár nap szünet, majd jött a telefon hogy megvan a rakodásom, lehet befáradni.
Persze ennél a cégnél is úgy kezdődött a móka, hogy szigorúan 3/1, mert milyen jó fej a tulaj, ő nem engedi hogy egy sofőr három hétnél többet kint legyen..stb, aztán szépen jöttek a próbálkozások, még ezt el kéne vinni, nagyon jó díja van, fontos lenne, hát most nincs hazafelé import, inkább belföldezünk egy hetet franciában, aki kurvának áll, ne sírjon ha dugják.
Aztán meg is beszéltük otthon, hogy kurvázni meg nem lehet tíz fillérrel, úgyhogy elköszönök szépen a 'csába, mert biztosan félreértettük egymást, úgy pedig nem lehet normálisan dolgozni. -
#27070592
törölt tag
Szintén Manci,de asziszt nélkül.
Német pályán csavartunk egy túrt szakasz felé, egyik sáv megszűnt, két személyautó pedig szépen kiütötte egymást, egyik sem adott elsőbbséget.. mögöttük egy nyerges lekoccolta őket, egyik be az árokba.. a nyerges mögött pedig jöttem én.
Volt egy fél másodperc mire felfogtam hogy ez egy baleset, meg kéne állni. Lepadlóztam a féket, olyat lassult hogy a félig felhajtott felső ágyról lemászott a fél háztartás. -
#27070592
törölt tag
válasz
Freiherr #6969 üzenetére
Azt mondta erre az egyik volt főnököm: éjszaka vezessek, mert akkor frankó hűvös van.
Mondjuk azt is mondta hogy szerinte éjjel tizenegykor is meg lehet állni német pályán, mert biztos van valaki aki épp akkor indul el, tehát van üres hely......
Az (off) kamionos fórumon volt ma egy ilyen beszólás:
"Na de mit mondjon a mai kor pilótája aki amikor felvételezik (személyesen-telefonon) akkor azt e képen teszi a saját tapasztalatom alapján:
NEM
- vezetek este
- akarok "sokat" fülkében aludni
- ponyvázok csak heti egyszer kétszer
- ponyvázok,nyitom a hátulját,kapcsolom ........
- a kocsi csak az én seggem alatt legyen,de 600 000 ft fizetésért amit havi két hét munkával két hét pihenővel....
- járok ide vagy oda"
Mit szóltok hozzá?
-
#27070592
törölt tag
Cikk a Totalcaron egy ráfutásos balesetről. Szép nagyot pukkant az anyag. A cikkben is épp a vészfékaszisztensről megy a hadova.